חברת גידול ועיבוד הקנאביס הישראלית קנאשור הודיעה כי הכניסה מחזור ראשון של שתילים למתקניה באשדוד. קנאשור הקמה מפעל לעיבוד קנאביס על גבי מפעל ישן של חברת סולבר, בעלת השליטה (65%) בקנאשור. באותו המתחם הקימה חממת גידול קנאביס אינדורז, והיא הראשונה בישראל מבין חברות הקנאביס הציבוריות שהקימה מתקן גידול סגור בתנאים מבוקרים לגמרי ללא אדמה. המחזור הראשון של השתילים נועד לבדיקה על ידי היק"ר, יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, ואם יעבור את הבדיקה תגיע החברה לשוק במהלך המחצית הראשונה של 2020.

קנאשור הכניסה שתילים ראשונים למתקן האינדורז שלה באשדוד
 / צילום: מתן פורטנוי, גלובס

בכך מצטרפת קנאשור לחברות קאנומד, טוגדר וקנביט, שהגיעו לקו הזינוק לקראת פעילות מסחרית. ארבע אלה מצטרפות לשמונה חברות הקנאביס החלוצות שפועלות בשוק הישראלי כבר כעשור. בניגוד לשמונה החלוצות, ארבע החדשות (וכל חברה נוספת פרטית או ציבורית שתצטרף מעתה והלאה), תוכלנה למכור את המוצרים שלהן רק בבתי המרקחת ללקוחות בעלי מרשם, והן אינן קשורות לבג"צ אשר מגביל את מחירי הקנאביס הנמכרים למטופלים הוותיקים, שהינם בעלי הרישיון ממשרד הבריאות ולא מרשם.

כלומר, כשקנאשור תוציא את מוצריה באופן רשמי לשוק היא תוכל למכור אותם בכל מחיר, אלא אם משרד הבריאות יטיל בינתיים פיקוח קבוע על המחירים. עלות הגידול של צמח בחדר סגור נחשב גבוהה יותר מאשר בחממה פתוחה, אולם ניתן להגיע למספר מחזורים גבוה יותר בכל שנה.

קנאשור נמצאת בימים אלה בתהליך של הנפקת זכויות. היום נערך מסחר בזכויות, וביום חמישי הקרוב יתקיים מימוש הזכויות. יו"ר החברה עידו נחושתן הודיע כי הוא מתכוון לנצל את הזכויות ולהשקיע בחברה כ-300 אלף שקל. סולבר השקיעה 4 מיליון שקל כחלק מתהליך הנפקת הזכויות. בסך הכל נוצלו זכויות בסכום של 5.7 מיליון שקל.

מניית החברה יציבה היום, וקנאשור  נסחרת לפי שווי של 63 מיליון שקל.