גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איטורו רוצה להיות יותר מרשת השקעות: "נשיק השנה כרטיס דביט"

צמיחתו של שוק המטבעות הדיגיטליים ב-2019 הורגשה גם ברשת החברתית למשקיעים ובבורסת הקריפטו של חברת eToro הישראלית ● "בעתיד נרחיב את הפעילות בארה"ב גם למניות", אומר המנכ"ל והמייסד השותף יוני אסיא ● ואיזה אירוע משמעותי צפוי לביטקוין בעוד כ-4 חודשים?

יוני אסיא, מנכ"ל eToro / צילום: איל יצהר, גלובס
יוני אסיא, מנכ"ל eToro / צילום: איל יצהר, גלובס

שוק המטבעות הקריפטוגרפיים, בהובלתו של הביטקוין, נהנה ממגמה חיובית בתחילתה של שנת 2020. בשבוע הראשון של השנה עלה מחיר הביטקוין בכ-11%, וביום חמישי ירד לכ-7,900 דולר, אחרי שיום קודם לכן התקרב ל-8,400 דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז 19 בנובמבר 2019, על פי נתוני אתר CoinMarketCap. 

שוויו הכולל של שוק הקריפטו גדל ב-2019 ב-54% לרמה של 193 מיליארד דולר, כשהביטקוין תופס יותר מ-68% ממנו. נפח המסחר הכולל בביטקוין בשנה החולפת, על פי נתוני חברת המחקר TradeBlock, הסתכם ב-3.8 טריליון דולר - מעט יותר מנפח המסחר הכולל בשנת 2017, שבה בועת הביטקוין התנפחה לשיא של כל הזמנים.

שוק הקריפטו עשוי לשאוב עידוד ממצבו בסיכום 2019, למרות המגמה השלילית שנרשמה בו במחצית השנייה של השנה. אחרי שביוני האחרון התקרב מחיר הביטקוין ל-13,800 דולר, עד לסוף השנה הוא השלים צניחה של כמעט 50% והגיע לכ-7,200 דולר - גבוה ב-87% ממחירו בתחילת 2019, אבל נמוך ב-64% מהשיא של 20 אלף דולר שקבע בדצמבר 2017.

ההתפתחויות בשוק הורגשו בשנה האחרונה גם בזירות המסחר של החברה הישראלית eToro, שמנהלת מאז 2007 רשת חברתית למשקיעים וב-2019 השיקה את בורסת הקריפטו הבינלאומית eToroX. יוני אסיא, שותף מייסד ומנכ"ל איטורו, סיפר בשיחה עם "גלובס" כי מטבעות קריפטו תפסו בשנה האחרונה כ-20% ממחזורי המסחר בפלטפורמת המסחר המקוונת של החברה.

"הפלטפורמה העיקרית שלנו היא רשת השקעות חברתית, שבה כל משקיע יכול לראות באילו נכסים סוחרים משקיעים אחרים, בין אלה מניות, מדדים או מטבעות דיגיטליים. זוהי ליבת העסקים של איטורו", אמר אסיא. "רוב המסחר של הלקוחות שלנו כיום הוא לא במטבעות קריפטו, אלא במניות - ושוק המניות העולמי המשיך להגיע לשיאים חדשים בשנה האחרונה".

היקף המסחר במניות גדל אצלכם השנה?

"חד-משמעית כן. אנחנו רואים הרבה מאוד אנשים שהגיעו לאיטורו מתוך עולמות הקריפטו, המשיכו לאחר מכן לסחור במניות - וכיום פעילים בעיקר בסחר מניות בפלטפורמה שלנו.

"כששוק הקריפטו היה בשיאו, ראינו מאות אלפי משתמשים חדשים נרשמים כל חודש, בגלל הקלות של פתיחת חשבון ומסחר באיטורו. העובדה שאתה רואה עוד אנשים כמוך סוחרים בפלטפורמה ויש לך אפשרות לתקשר איתם, הופכת את כל הפעילות להרבה יותר קלה ונגישה. כיום אנחנו אחת החברות היחידות בעולם שבה הלקוח יכול באותה פלטפורמה גם לקנות ביטקוין ולהעביר אותו לארנק שלו, וגם לסחור במניות".

בסוף 2018 השיקה איטורו ארנק דיגיטלי משלה, שבאמצעותו יכולים לקוחותיה להחזיק ולהעביר מטבעות קריפטו. באחרונה, בעקבות שמועות שנפוצו בשוק, אישרה החברה כי היא מתכננת להשיק בשנת 2020 כרטיס דביט (כרטיס חיוב מיידי) משלה, שיוצע ללקוחותיה. בשיחה עם "גלובס" התייחס לכך אסיא, ואמר: "הכרטיס ירחיב את השירותים הפיננסיים שאנחנו מספקים כיום ללקוחות מיותר מ-100 מדינות בעולם".

איך אתה מסכם את השנה מבחינת מסחר הקריפטו?

"שוק הקריפטו התחיל את 2019 בשפל. זה היה מצב הפוך לחלוטין לתחילתה של 2018, כשאז הרבה חברות בתחום נהנו מ'אוויר פסגות', בעקבות העלייה של שוק הקריפטו ב-2017. לאט לאט אנשים בשוק התעוררו מהאשליות, והבינו ש'חורף הקריפטו' (תקופת השפל בשוק) כאן לתקופה לא קצרה, ושהביטקוין לא חוזר למחיר השיא של 20 אלף דולר בתוך כמה חודשים. וכך, בתחילת 2019 הרבה חברות שעסקו בתחום, נכנעו ללחצי השוק.

"ברבעון השני של 2019 ראינו התעוררות משמעותית בשוק. הקפיצה במחזורי המסחר ובמחירי המטבעות בשוק הייתה בעיקר סביב כנס הבלוקצ'יין 'קונצנזוס' שנערך במאי בניו יורק, ולאחר מכן במהלך יוני בעקבות ההכרזה של פייסבוק על פרויקט המטבע הדיגיטלי ליברה. ליברה ייצר מודעות עולמית חסרת תקדים לתחום המטבעות הדיגיטליים, כשפתאום כולם דיברו על הנושא.

"לאחר מכן השוק תיקן את עצמו ברבעון השלישי והרביעי, והמשקיעים שקיוו לחזור לשיאים של 2017 - כמובן התאכזבו. בין הרבעון הראשון לרבעון השני של 2019, ראינו קפיצה של לפחות פי חמישה במחזורי המסחר ובמספר הסוחרים במטבעות קריפטו באיטורו. לאחר מכן, השוק התייצב. אנחנו רואים באיטורו יחס ישיר בין תנודות המחיר בשוק לבין העלייה במספר הלקוחות החדשים שמשתמשים בשירותי המסחר שלנו. ברבעון האחרון של 2019, אני מעריך שמספר המשתמשים ומחזורי המסחר במטבעות קריפטו אצלנו גדול פי שניים-שלושה לעומת הרבעון הראשון של השנה. מדובר בירידה מתונה לעומת הרבעון השני, שהיה החזק ביותר ב-2019, ובירידה משמעותית בהשוואה לתקופות השיא בסוף 2017 ובתחילת 2018".

בנובמבר האחרון דיווחנו ב"גלובס" שהסטארט-אפ הבלגי Delta נרכש על ידי איטורו, בעסקה שהיקפה הוערך בשוק ב-5 מיליון דולר. המוצר של דלתא הוא אפליקציה למעקב אחר תיקי השקעות במטבעות קריפטו. כחצי שנה קודם לכן רכשה איטורו את הסטארט-אפ Firmo מדנמרק, שהמומחיות שלו היא פיתוח חוזים חכמים מאובטחים על גבי הבלוקצ'יין.

איך משפיעים שני הסטארט-אפים שרכשה איטורו השנה על פעילותכם בתחום הקריפטו?

"הצוות של דלתא, לאחר שרכשנו את החברה, יושב תחת eToroX, זרוע הקריפטו של איטורו. לאפליקציה של דלתא יש כיום יותר מ-250 אלף משתמשים בחודש, ואנחנו עובדים יחד אתם על הנגשת השירותים של איטורו ללקוחות דלתא וגם על השקת שירותים נוספים. המוצר של דלתא פופולרי מאוד בשוק הקריפטו, והיתרון שלו הוא היכולת לחבר מידע שמגיע מכ-100 בורסות קריפטו בעולם ולהציג את כל הנתונים שלהן במקום אחד.

"הפעילות של Firmo, שאותה רכשנו במרץ האחרון, כבר הוטמעה בתוך איטורו, וצוות העובדים של פירמו פועל כיום כמעבדת הבלוקצ'יין של איטורו. בעזרת הטכנולוגיה של פירמו השקנו בשנה האחרונה 17 סטייבל-קוינס בבורסת eToroX. כיום אנחנו כנראה החברה עם הכי הרבה סטייבל-קוינס בעולם".

סטייבל-קוינס (Stablecoins) הם מטבעות קריפטו שמחירם צמוד לשער של מטבעות פיאט (מטבעות ריבוניים) או למחירי סחורות, וההצמדה הזאת מעניקה להם יציבות מחיר בהשוואה למטבעות קריפטו רגילים, כמו ביטקוין, את'ר או XRP. נוסף על 17 סטייבל-קוינס שהשיקה, הצמודים לדולר, אירו, ליש"ט, ין יפני, יואן סיני ול-10 מטבעות פיאט אחרים, וכן למחירי המתכות היקרות כסף וזהב, מאפשרת איטורו-אקס כיום מסחר ב-10 מטבעות קריפטו רגילים - ובסך הכל, בכמעט 100 צמדים של מטבעות דיגיטליים.

"איטורו-אקס, שהושקה באפריל 2019, היא בורסה שמיועדת ללקוחות מתוחכמים יותר בשוק הקריפטו", מסביר אסיא. "מדובר בלקוחות שבדרך כלל משתמשים בכמה בורסות במקביל לצורך המסחר במטבעות קריפטו שונים. ב-2018-2017 הייתה בעולם עלייה עצומה בביקושים למטבעות קריפטו, ונוצר לחץ רב שהקשה על רכישת המטבעות בבורסות רבות. בשנים האחרונות איטורו התחברה לכ-15 בורסות קריפטו בעולם, וכיום באמצעות איטורו-אקס אנחנו עושים אגרגציה (צירוף של כל הנתונים והצגתם במקום אחד) לכל הבורסות האלה, וזה בעצם מאגר הנזילות שלנו".

בראיון ל"גלובס" בתחילת 2019 סיפרו יוני ואחיו, רונן אסיא, מייסד שותף ומנהל המוצר הראשי של איטורו, כי הם מתכננים להרחיב את הרשת החברתית למשקיעים בעוד מדינות בעולם, כמו הונג קונג ודרום אפריקה.

באילו מדינות הרחיבה איטורו את פעילותה בשנה האחרונה?

"הפעילות שלנו ב-2019 גדלה באופן משמעותי גם באוסטרליה וגם בדרום מזרח אסיה - הפיליפינים, וייטנאם, תאילנד, אינדונזיה, מלזיה וסין. הצמיחה שלנו שם היא ביותר מ-50% בהשוואה לפעילות ב-2018. אנחנו ממשיכים להעמיק את הפעילות שלנו בכל המדינות שאנחנו פועלים בהן בעולם. נוסף על כך, השקנו השנה את הפעילות בארה"ב, וזה מהלך משמעותי מאוד לחברה. כיום אנחנו מציעים ללקוחות אמריקאים רק מסחר במטבעות קריפטו, ובעתיד נרחיב את הפעילות שם גם למסחר במניות. חוץ מ-42 מדינות בארה"ב שבהן אנחנו פעילים, אנחנו מתכננים להתרחב למדינות נוספות כמו ניו יורק".

בישראל פועלות כיום רק ארבע זירות סוחר בניירות ערך. איטורו לא מעוניינת לפעול גם בארץ?

"זאת אפשרות שאנחנו כל הזמן בוחנים, אבל כיום אנחנו לא פעילים בישראל, ורק משקיעים כשירים ישראלים יכולים להשתמש בשירותים של איטורו".

מה דעתך על Security tokens (מטבעות קריפטו הנחשבים לני"ע) שחברות כמו INX הישראלית מתכננות להנפיק?

"סקיוריטי טוקנס זה תחום מעניין, אבל הנזילות וההיצע של השוק הזה עוד לא בהיקף שיכול לעניין את המשקיעים. אני חושב שבין מילות הבאזז השונות שאנחנו שומעים בשוק הקריפטו, סקיוריטי טוקנס השנה עוד יהיו בשלב של פיתוח תשתיות. לעומת זאת, לדעתי, סטייבל-קוינס ויישומים של DeFi (תעשייה פיננסית מבוזרת - תחום שבו בולטת, למשל, פלטפורמת את'ריום; ר"ק) הם תחומים שבהם נראה יותר פעילות ב-2020".

"אני מאמין שכל תעשיית הפיננסים תעבור תהליך של טוקניזציה (הפיכת נכסים פיננסיים לנכסים דיגיטליים; ר"ק) ב-10 השנים הקרובות", אומר אסיא. "להערכתי, הפעילות של הרבה מוסדות פיננסיים תהיה מבוססת בעתיד על תשתיות בלוקצ'יין. אני חושב שזה תהליך הדרגתי שיקרה כחלק מהמעבר של העולם הפיננסי לעולם דיגיטלי. זה כרוך בשינוי התפיסה בעולם הפיננסי, עם הבנה שכל לקוח יכול לנייד באופן עצמאי את הנכסים שלו מאדם לאדם וממקום למקום בכל נקודת זמן".

מה צפוי למטבעות המובילים בשוק הקריפטו בשנה הקרובה?

"לדעתי, הביטקוין ימשיך להוביל את השוק לאורך זמן", אומר אסיא. "מעבר לכך, בין פלטפורמות הבלוקצ'יין הבולטות, אני חושב שהפעילות של את'ריום תמשיך לרכז עניין רב, כשהיא מובילה את תחום החוזים החכמים. חברת ריפל, שעומדת מאחורי מטבע הקריפטו XRP, ממשיכה להתמקד בבניית תשתית להעברות כספים בין בנקים. ויש פלטפורמות מעניינות נוספות בשוק, כמו Tezos, שממוקדת ביצירת ממשל תאגידי מבוזר, או IOTA, שממוקדת בתחום ה-IoT (אינטרנט של הדברים) - כל אחת מהן והייחוד שלה".

נוסף על כך, לדברי אסיא, החצייה של תגמולי הכרייה של ביטקוין (Block Reward Halving, ראו הרחבה במסגרת), שצפויה במאי 2020, תהיה אירוע משמעותי בשוק השנה. "אם מחיר הביטקוין נקבע בהתאם לביקוש והיצע, ובנקודת זמן מסוימת כמות ההיצע יורדת בחצי והביקוש נותר דומה, המחיר צפוי לעלות. כאן עולה השאלה אם האירוע הזה כבר מתומחר בשוק או עדיין לא. בדרך כלל, ככל שמחיר הביטקוין עולה, הביקוש למטבע גדל", הוא אומר.

אסיא סבור כי "קהילת הביטקוין בעולם גדלה ב-2019. אני חושב שהתחזקה התפיסה של ביטקוין כאמצעי גידור מול אפשרויות של מיתון כלכלי או של שינויים במדיניות כלכלית במדינות שונות, כמו למשל, החלת ריביות שליליות או הגבלות על רכישות מט"ח. מעבר לכך, השיח הציבורי בעולם סביב תפיסת המהות של כסף גדל לממדים חסרי תקדים. ומצד שני, שוקי המניות המשיכו לשבור שיאים". 

היכונו לחציית הביטקוין במאי 2020

אם המונחים ביטקוין או בלוקצ'יין הם סינית בשבילכם, הנה הסבר קצר שעשוי לעזור. ביטקוין הוא מטבע קריפטוגרפי (מוצפן) מבוזר (נטול שליטה מרכזית של גוף כלשהו). בלוקצ'יין הוא מסד נתונים דיגיטלי, שבאמצעותו מבוצעות כל העברות הביטקוין בין משתמשים בעולם.

מה מקור המילה בלוקצ'יין? צירוף המלים בלוק (Block) ושרשרת (Chain). המידע על כל המטבעות בבלוקצ'יין מחולק לקבצים (בלוקים), המקושרים זה לזה כמו חוליות בשרשרת. כל בלוק מכיל מקבץ של העברות מטבע, הנרשמות בממוצע כל 10 דקות ומאובטחות בטכנולוגיית הצפנה (קריפטוגרפיה). התהליך שבו נוספים בלוקים חדשים לבלוקצ'יין, תוך אימות הנתונים בכל בלוק, נקרא "כרייה" (Mining). בתהליך זה גם נוצרים מטבעות ביטקוין חדשים, הניתנים כתגמול על פעולת הכרייה.

המכסה הכוללת של ביטקוין מוגבלת ל-21 מיליון מטבעות בלבד, כך שלא תהיה אינפלציה במטבע. יצירת מטבעות ביטקוין חדשים, הניתנים כתגמול על הכרייה של כל בלוק, צפויה להסתיים בשנים 2110-2140 - כך שנותרו לפחות עוד 90 שנה עד אז.

ביטקוין מתוכנן כך שהתגמול עבור כריית בלוק (Block Reward) פוחת ב-50% כל 210 אלף בלוקים (תדירות של פעם בארבע שנים בערך). השיטה הזאת של הקטנת קצב יצירת מטבעות ביטקוין בפרקי זמן קבועים נקראת "חצייה" (Halving). החצייה הקרובה צפויה להתבצע ב-13 מאי 2020, ועד אז אפשר לעקוב אחרי הספירה לאחור באתרי אינטרנט כמו bitcoinblockhalf.com.

כיום נוצרים בכל 10 דקות, עם כל בלוק חדש, 12.5 מטבעות ביטקוין חדשים - ובסך הכל 1,800 מטבעות חדשים מדי יום. לאחר החצייה הקרובה יירד קצב יצירת המטבעות ל-6.25 מטבעות בכל בלוק, ובסך הכל 900 מטבעות ביטקוין ביום - וקצב זה יימשך עד לאירוע החצייה הבא, הצפוי בשנת 2024.

אם נבחן את שני אירועי החצייה הקודמים ברשת הביטקוין, נמצא כי הייתה להם השפעה מסוימת על השוק, אם כי קשה לקבוע עד כמה היא מובהקת. החצייה הראשונה התבצעה בנובמבר 2012 - כמעט ארבע שנים לאחר כריית מטבעות הביטקוין הראשונים - ובה תגמול הכרייה ירד מ-50 מטבעות ביטקוין לבלוק ל-25 ביטקוין לבלוק. כשלוש שנים וחצי לאחר מכן, ביולי 2016, בוצעה החצייה השנייה, ובה ירד התגמול מ-25 ביטקוין ל-12.5 ביטקוין לבלוק. בשנה שאחרי החצייה הראשונה (מנובמבר 2012 עד לדצמבר 2013) זינק מחיר הביטקוין בכ-8,000%, מ-12 דולר לכ-1,000 דולר; ואילו בשנה וחצי שאחרי החצייה השנייה (מיולי 2016 עד לדצמבר 2017) טיפס מחיר הביטקוין בכ-3,000%, מ-650 דולר עד לשיא של כל הזמנים של כ-20 אלף דולר.

ומה יקרה בחצייה השלישית, שתתבצע במאי הקרוב? בשנה האחרונה טיפס שער הביטקוין בכמעט 90%, וכיום הוא קרוב ל-8,000 דולר. בין המומחים בשוק הקריפטו יש הסבורים כי מחיר הביטקוין יזנק בשנה שלאחר החצייה, כפי שקרה בעבר, ואחרים הטוענים כי אירוע החצייה הקרוב כבר מתומחר בשוויו הנוכחי של המטבע. מי מהם צודק? ימים יגידו. 

רוצים להתעדכן בענייני בלוקצ'יין ומטבעות דיגיטליים? הצטרפו לערוץ הטלגרם קריפטו גלובס.

עוד כתבות

מספר מניות אירופיות יכולות להציג תשואות עודפות למשקיעים / צילום: Shutterstock

בצל הדיווחים על תקיפה ישראלית: מסכים אדומים באירופה; השקל מתייצב

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על 88 דולר ● ירידות בחוזים העתידיים על וול סטריט

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

תקיפה באיראן: ישראל הרשמית שותקת - אין שינוי בהנחיות לעורף

מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם