גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חברת הנשק הגיאורגית שנידזה תובעת מיליונים מרוני מילוא: "הבריח נכסים לבתו"

החברה הגיאורגית שנידזה טוענת כי מילוא העניק ללא תמורה לבתו נכסים יקרי-ערך מחשש כי יינתן לרעתו פסק דין במסגרת סכסוך קודם שניטש בין הצדדים • לטענת שנידזה, מילוא ושותפו הסתירו ממנה כספים שהגיעו לה על תיווך בעסקאות נשק עם ממשלת גיאורגיה

רוני מילוא / צילומ: תמר מצפי
רוני מילוא / צילומ: תמר מצפי

"רוני מילוא הבריח נכסים לבני משפחתו הקרובים באופן פיקטיבי, פסול ולמראית-עין" - כך טוענת חברת הנשק הגיאורגית George Shanidze ("שנידזה") המצויה בסכסוך מתמשך מול ראש עיריית תל-אביב והשר לשעבר רוני מילוא, סביב ביצוע עסקאות ביטחוניות בגיאורגיה, בתביעה חדשה על סך 10 מיליון שקל שהגישה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

זה מספר שנים טוענת חברת שנידזה, שבבעלות איש העסקים דוד אדילשווילי, כי מילוא חייב לה כספים מעסקאות ביטחוניות רגישות בשווי מיליוני שקלים שנעשו בין התעשיות הביטחוניות בישראל לבין ממשלת גיאורגיה, ובהן שימשו חברות שבאמצעותן פועל מילוא ושנידזה כמתווכות. בעבר אף ניהלו הצדדים במשך מספר חודשים הליך גישור בפני ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אך ניסיון זה ליישב את הסכסוך לא צלח. 

הברחת הנכסים ששווים מיליוני שקלים, טוענת כעת שנידזה, נעשתה כחלק מניסיון של מילוא "להכשיל או לפחות להכביד בצורה משמעותית על ביצועו של פסק דין עתידי שיינתן נגדו ונגד החברות שבבעלותו", בזמן שהתנהלה תביעה קודמת שהגישה החברה נגד מילוא למתן פירוט חשבונות.

עוד בתביעתה החדשה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין אילן סופר, גיא וילף ויערה חיימי ממשרד אילן סופר, טוענת החברה הגיאורגית כי מילוא "ביצע מעשי מרמה, הטעיה והסתרה חמורים, תוך הפרת מערכת היחסים ההסכמית ויחסי האמון בין הצדדים, ותוך ביצוע עוולות והתעשרות שלא כדין". 

במסגרת התביעה שהוגשה נגד רוני מילוא, נגד החברות שבאמצעותן הוא מנהל את עסקיו, נגד בתו אפרת ונגד רפי אלואשווילי שהיה שותפו של מילוא לעסקאות ביטחוניות בגיאורגיה, טוענת שניזדה כי "מילוא ושותפו רימו את שנידזה בכל דרך אפשרית, הסתירו ממנה כספים בגובה עשרות מיליוני שקלים שאותם קיבלו מהחברות אלביט ורפאל, לא חלקו עמה כספים אלה בשיעור של 33.3% כפי שהיו מחויבים כלפיה, ובמקום זאת חילקו כספים אלה ביניהם בשיעור של 50% לכל אחד מהם ושלשלו כספים אלו לכיסם". 

ביחס לאלואשווילי טוענת שנידזה כי הוא למעשה הודה בכך שרימה אותה יחד עם מילוא. לפי הנטען, "אלואשווילי והחברות שבבעלותו הגישו תביעה על סך 9.4 מיליון שקל נגד רוני מילוא והחברות שבבעלותו, שבה הודו בהודאת בעל דין לכל דבר ועניין כי רימו יחדיו את שנידזה ביחס למספר עסקאות וחילקו ביניהם את הכספים מעסקאות אלה בשיעור של 50%-50%, אולם טענו בנוסף כי מר מילוא והחברות שבבעלותו רימו גם אותם ביחס לחלק מהעסקאות באמצעות הסכמים ותשלומים שהוסתרו אף מהם, וממילא הוסתרו גם משנידזה. 

הסכסוך הקודם בין הצדדים, שבמסגרתו נדרש מילוא לספק את פירוט כל חשבונותיו בקשר עם העסקה, התנהל בבית המשפט במשך כשנתיים וחצי. ימים ספורים לפני שמילוא ואלואשווילי היו אמורים להיחקר בחקירה נגדית על התצהירים שהגישו, ביקש מילוא מבית המשפט כי התביעה נגדו תתקבל במלואה, במה שלטענת שנידזה מהווה מהלך "חריג יותר".

"לא בכל יום נתבע מבקש כי התביעה נגדו תתקבל במלואה ויינתן נגדו פסק דין, רק כדי למנוע חקירה נגדית שלו ושל 'העד' מטעמו. טעמיהם של מר מילוא ומר אלואשווילי לכך שמורים עימם", נטען בתביעה החדשה שהגישה שנידזה.

ואכן בפסק הדין, שניתן בהסכמת מילוא ביוני 2019, נקבע כי הוא יעביר למשרד רואי חשבון ניטרלי (משרד EY) את פירוט החשבונות של החברות שבאמצעותן פעל, "ביחס למלוא התמורה שהתקבלה כתוצאה מקידום עסקאות בגיאורגיה". לפי פסק הדין מיוני 2019, מילוא יגלה "כל חשבון, תעודה, קבלה, כרטסת, דוח, פלט וכל מסמך רלוונטי אחר הנוגע לתמורה שהתקבלה בחברה באמצעותה פעל מילוא בגין עסקאות אלה". 

ואולם, טוענת החברה הגיאורגית, מילוא "הפר ברגל גסה" את פסק הדין הקודם שניתן במסגרת תביעה למתן חשבונות שהתנהלה במשך כשנתיים וחצי בין הצדדים. "מעט מאוד בעלי דין, אם בכלל, יעזו - או אפילו יחשבו - להפר פסק דין באופן בוטה כל-כך. ברם, חברת מילוא ורוני מילוא הם בעלי דין כאלה. מצער שאדם שהיה בעברו שר המשטרה נוהג באופן כה מביש", נכתב בתביעת שנידזה. 

הפרת מילוא את פסק דין, טוענת שנידזה, באה לידי ביטוי בכך שמילוא והחברה שבשליטתו "מכבידים על קיום פסק הדין באופן בוטה, חריג וקיצוני".

"פסק הדין קובע כי חברת מילוא תגלה הכול. פסק הדין אף קובע כי חברת מילוא תגלה את המסמכים הללו 'בתוך 60 יום' ממועד מתן פסק הדין", נכתב בתביעה. ואולם, טוענת שנידזה, "למרות הדברים הברורים הנ"ל, ואף שחלפה כבר למעלה מחצי שנה מאז מועד מתן פסק הדין, חברת מילוא מפרה את פסק הדין ואינה משתפת פעולה עם רואי החשבון". 

שנידזה טוענת כי לאחר שמילוא משך את הזמן ונמנע מספר פעמים מלמסור את המידע למעט מספר מצומצם של מסמכים, פנתה אליו EY בדרישה לקבלת מסמכים, אך גם דרישה זו העלתה חרס. "בסופו של דבר נאלצו רואי החשבון לשלוח לחברת מילוא מכתב, אשר מבהיר כי פסק הדין מופר, וכי הם אינם זוכים לשיתוף-הפעולה הנדרש, כי אין כל הצדקה - בוודאי לא על בסיס לשון פסק הדין - להכביד עליהם בדרישות והכבדות שונות, כי אינם יכולים לבצע את עבודתם, וכי ככל שלא יימסרו להם המסמכים הנדרשים בהקדם, הם ייאלצו לפרוש מתפקידם", נכתב בתביעה. 

מטעמו של עו"ד רם כספי, בא-כוחו של רוני מילוא, נמסר בתגובה: "כמקובל במחוזותינו, התגובה של רוני מילוא בכל הקשור לתובענה תוגש לבית המשפט המוסמך לכך". 

עו"ד רם ז'אן ממשרד AYR, המייצג את רפי אלואשווילי, מסר בתגובה: "הניסיון לשרבב את מר אלואשווילי לתביעה שבין שנידזה לבין רוני מילוא הוא מופרך וחסר יסוד. הדברים יובהרו בבית המשפט". 

דירה בסי אנד סאן ומשק במושב

בהתאם לטענתה להברחת נכסים מצידו של מילוא, במקביל לתביעתה ביקשה שנידזה להטיל עיקול על הנכסים שלטענתה הבריח מילוא לבנותיו ולאשתו. 

בקשת שנידזה לעיקול זמני של הנכסים, שהוגשה במעמד צד אחד, נדחתה בידי שופטת בית המשפט המחוזי נועה גרוסמן. גרוסמן הסבירה כי אין מקום להיעתר לבקשה ללא שמיעת תגובתו של מילוא לטענות נגדו, שכן היא אינה מבחינה ב"חשש להברחת נכסים דחופה ומיידית".

עוד ציינה גרוסמן כי "מועד התרחשות הנזק האפשרי בהיעדר צו לעיקול זמני, עודנו מרוחק". שנידזה כבר הודיעה לבית המשפט כי היא עומדת על בקשתה לעקל את הנכסים, וזו תישקל שוב לאחר שיתר הנתבעים יגיבו לבקשה.
רשימת הנכסים של מילוא ומשפחתו שעיקולם התבקש כוללת נכסים בעלי שווי גבוה.

כך, בין היתר, התבקש עיקולה של דירת מגורים בפרויקט סי אנד סאן בתל-אביב הרשומה על שם מילוא ואשתו בחלקים שווים; משק במושב שדה ורבורג, שלטענת שנידזה הזכויות בו הוברחו ללא תמורה על-ידי מילוא לבתו, אפרת מילוא, בעיצומו של ניהול התביעה קודמת שהתנהלה בין הצדדים; ודירה בשדרות דוד המלך בתל-אביב, שהעביר לפי הטענה מילוא לבתו אפרת גם כן ללא תמורה, אף שמדובר בכתובת המהווה את המען הרשמי של שתי החברות שבאמצעותן פועל מילוא. 

בבקשת להטלת צווי עיקול טענה שנידזה כי "קיים חשש סביר, ואף הרבה למעלה מכך, כי ככל שתתקבל התביעה הנוכחית - המבוססת על ראיות משמעותיות רבות, לשנידזה לא יהיה כיצד להיפרע ממילוא והחברות שבאמצעותן הוא פועל, והיא תעמוד בפני שוקת שבורה. לאור נטייתם המוכחת של מילוא והחברות שבאמצעותן הוא פועל להכביד על ביצוע פסקי דין ולעשות כל אשר לאל ידם כדי שלא לקיים את התחייבויותיהם כלפי שנידזה, כמו גם לאור הברחת הנכסים מצידם ללא תמורה לבני משפחתו הקרובים של מר מילוא לרבות בזמן שהתביעה למתן חשבונות התנהלה, וכן לאור מעשי המרמה שהנתבעים ביצעו כלפי התובעת הנתמכים בהודאת בעל דין לכל דבר ועניין מצידו של מר אלואשווילי, יש להטיל עיקול על כל נכסי מילוא וחברותיו עד לגובה הסכומים הנתבעים בתביעה".

עוד כתבות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק מאבד 1.4%, נטפליקס יורדת בכ-8.6%

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● ירידות בבורסות אירופה

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן / צילום: ap, Jacquelyn Martin

דיווח: ביידן שוקל לספק לישראל נשק ביותר ממיליארד דולר

לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, ממשל ביידן שוקל לספק פגזי טנקים, מרגמות וכלי רכב צבאיים ● מדובר באחד ממשלוחי הנשק הגדולים מאז 7 באוקטובר

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

משפחות חטופים חוסמות את כביש 1 בדרך לירושלים

משפחות חטופים חסמו את כביש 1: "כל חטוף חייב לשוב"

שרי החוץ של מדינות ה-G7: נמשיך לפעול למניעת הסלמה של הסכסוך בין ישראל לאיראן • הקרמלין: "קוראים לצדדים להפגין איפוק" • דיווח: ביידן שוקל לשלוח סיוע ביטחוני בסך מיליארד דולר לישראל • בפעילות סמוך לטול-כרם: ארבעה לוחמים נפצעו בינוני וקל, מפקד גדוד טולכרם של גא"פ חוסל • עדכונים בולטים 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

מאחורי הציפייה לאירועים שליליים / צילום: Shutterstock

מדעי האימה: מה קורה למוח שלנו כשאנחנו מחכים לטיל איראני, או אפילו לזריקה

לא נרדמתם בציפייה לטילים האיראניים? מחקרים שעוסקים בציפייה לאירועים שליליים מגלים מה מתרחש במוח בזמן המתנה מורטת עצבים, מה הקשר בין ציפייה לזריקה להתנהגות כלכלית לא רציונלית, וגם איך מתמודדים עם תחושת האימה וחוסר השליטה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים