גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת לאחר אות הרגעה מארגון הבריאות העולמי

אינטל זינקה אחרי הסגירה בעקבות דוחות טובים ● ארגון הבריאות העולמי: "מוקדם לדבר על אירוע חירום בריאותי ברמה בינלאומית" ● נטפליקס זינקה 7% ● נעילה שלילית בבורסות אירופה בצל החשש מהתפרצות נגיף הקורונה שגרר עד כה 17 מקרי מוות

 סוחרים בבורסתNYSE/  צילום: רויטרס  .rendan McDermid
סוחרים בבורסתNYSE/ צילום: רויטרס .rendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:15

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, לאחר שהירידות שנרשמו במשך רוב יום המסחר נחלשו בעקבות הודעה מרגיעה של ארגון הבריאות העולמי. מדד דאו ג'ונס ירד בכ-0.1%, S&P 500 עלה בכ-0.1% ומדד נאסד"ק הוסיף 0.2%. מניית אינטל מזנקת לאחר המסחר בעקבות דוחות טובים לרבעון הרביעי של 2019.   

21:25

הודעת ההרגעה מארגון הבריאות העולמי, שלפיה אין לראות בהתפרצות וירוס הקורונה מצב חירום בינלאומי, ממשיכה לתת אותותיה במסחר בוול סטריט. הירידות במדד דאו ג'ונס ממשיכות להיחלש, והוא מאבד פחות מ-40 נקודות, או 0.1%. מדד S&P הצטרף לנאסד"ק ועבר גם הוא לעליות קלות. הנאסד"ק עולה בכ-0.2%.

20:55

הירידות בוול סטריט מתמתנות לאחר שארגון הבריאות העולמי (WHO) שיכך חלק מהחששות סביב וירוס קורונה הקטלני. מדד דאו ג'ונס  מאבד פחות מ-70 נקודות, או 0.3%, לאחר שהשיל 200 נקודות מוקדם יותר. מדד S&P 500  יורד ב-0.1% ומדד נאסד"ק  רושם עלייה מינורית.

ארגון הבריאות הודיע כי "מעט מוקדם מדי להתייחס לאירוע הזה כמצב חירום בריאותי ציבורי ברמה בינלאומית".   

19:30

מנייתה של קומקאסט  מאבדת 3.5% אחרי הדוחות, יצרנית האלומיניום אלקואה  מאבדת 3.2% מערכה, קרניבל  יורדת בכ-2%, מנגד פרוקטר אנד גמבל  מזנקת ב-8.8%, נטפליקס  קופצת ב-5.7%, ג'נרל אלקטריק  עולה ב-3.2%, בואינג  מטפסת ב-2%, ואינטל  עולה ב-1.3% לפני פרסום הדוחות הכספיים הלילה לאחר נעילת המסחר.

18:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל בטריטוריה האדומה, וזאת בצל החשש מהתפרצות נגיף הקרונה בעוד שסין הטילה סגר על העיר שממנה הופץ הווירוס. מדד הדאקס הגרמני איבד 0.9%, הקאק הצרפתי ירד ב-0.65% ומדד הפוטסי הבריטי ירד ב-0.9%. מוקדם יותר, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי, ורמז כי הריבית עשויה להיוותר ברמה זו למשך זמן.

18:00

בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה, בעוד ארה"ב הזהירה את הציבור מפני נסיעה לסין, מניותיהן של מפתחות החיסונים מזנקות. מנייתה של Novavax (סימול: NVAX) מזנקת ב-12% לאחר זינוק מטאורי של 70% השבוע; מניית Moderna (סימול: MRNA) מטפסת ב-2%; מניית NanoViricides (סימול: NNVC) מזנקת ב-33%; ומניית inovio pharmaceuticals (סימול: INO) מזנקת ב-9%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה האדומה על רקע המשך עונת הדוחות והחשש מהתפשטות נגיף הקורונה באסיה. מדד הנאסד"ק משיל 0.2% בפתיחה, הדאו ג'ונס יורד ב-0.5% ומדד S&P 500 מאבד 0.36%.

אמריקן איירליינס  דיווחה על תוצאות הרבעון ועקפה את תחזית הרווח למניה בפני אחד. ההכנסות עמדו בתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. החברה מסרה כי במהלך הרבעון בוטלו 10,000 טיסות כתוצאה מפרשת התקלות במטוסי בואינג מאקס 737.

מורגן סטנלי  העלה המלצה לג'נרל אלקטריק  (GE) ל'משקל יתר' והעלה את מחיר היעד למניה ל-14 דולרים.

מניותיהן של מפתחות חיסונים לשפעת, כמו NNVC ו-Novavax מזנקות ב-40% ו-11% בהתאמה.

קומקאסט  דיווחה על עלייה ברווח הנקי ל-3.16 מיליארד דולר, או 68 סנט למניה, ברבעון הרביעי, לעומת 2.51 מיליארד דולר, או 55 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם טיפס ל-79 סנט למניה, לעומת 72 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעל תחזיות האנליסטים בשוק שצפו רווח של 77 סנט למניה. בשורה העליונה, ההכנסות עלו ל-28.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, לעומת 27.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 28.2 מיליארד דולר.

15:00

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי, בהתאם לתחזיות. מדובר בהחלטה הראשונה של הבנק ב-2020.

14:30

מנייתה של פרוקטר אנד גמבל מאבדת 2.5% בטרום-מסחר בוול סטריט לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים לרבעון הפיסקאלי השני של השנה. החברה פספסה את תחזית ההכנסות של האנליסטים בשוק כאשר אלו עלו בקצב נמוך מהצפוי, אך עקפה את תחזית הרווח. הרווח הנקי עלה ל-3.72 מיליארד דולר, או 1.41 דולרים למניה, לעומת 3.19 מיליארד דולר, או 1.22 דולרים למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. לרבעון הבא החברה העלתה את התחזית לצמיחה של 

12:00

החששות בשווקים מהתפרצות הנגיף קורונה באסיה הפילו את המדדים ביבשת, ובאירופה המדדים המובילים מאבדים כ-0.5%. בוול סטריט החוזים העתידיים שומרים על יציבות בשעה זו.

לדברי אייל שני, סמנכ"ל השקעות אפסילון קרנות נאמנות: "הווירוס הסיני מעכיר את האווירה בשווקים, אך להערכתנו השפעתו תהיה קצרה ותשפיע בעיקר על מגזר חברות התעופה. תיירים ואנשי עסקים מצמצמים את הטיסות אל סין וממנה, אך התפרצות מגפת הסארס ב-2002 מלמדת שההשפעה על השווקים האסייתיים היתה קצרה וחולפת. בשבועות האחרונים ניתן להבחין בניתוק בין ביצועי מניות הצמיחה ומניות הערך בתוך מדד ה-500 S&P. בעוד שמניות הצמיחה ובפרט חברות כמו אמזון, נטפליקס וגוגל נסחרות במכפילי רווח של 30 ומעלה, מניות הערך מדשדשות סביב מכפילים של 15-16. מניות הבנקים כמו ג'י. פי מורגן, סיטי ובנק אוף אמריקה נסחרות במכפילים של 9-10 בלבד למרות הדוחות הטובים. ניתן לומר שמניות ה-FAANG דוחפות את ה-S&P למעלה ומניות הערך מושכות את המדד כלפי מטה.

"במהלך היום יפורסמו נתוני מדד מנהלי הרכש (PMI) באירופה ובארה"ב. בין מדדי ענף השירותים וענף התעשיה אמורה להיות קורולציה, אך בפועל בחצי השנה האחרונה ניכרת התנתקות בין שני המגזרים. בעוד שהמדדים בענף השירותים מצביעים על צמיחה, בענף התעשיה ניכרת האטה חריפה . למניות יצרניות הרכב ולבואינג משקל משמעותי במגזר זה", כתב שני.

לקראת פגישת הבנק האירופי המרכזי (ECB) וההכרזה של נשיאת הבנק כריסטין לגארד על בחינה כוללת של האסטרטגיה להמשך, דייויד קוהל, כלכלן המטבע הראשי של בנק יוליוס בר, אמר כי "המדיניות המוניטרית תישאר ללא שינוי לאחר סיום פגישת הבנק השבוע. הצמיחה הבינונית מהווה גורם נגד הנסיגה מהסיבוב האחרון של הקלת המדיניות, וההקלה של התנאים הפיננסיים מאפשרת ל- ECB להימנע מתכנון צעדים נוספים. ההתחלה של בחינה אסטרטגית, עליה הכריזה לגארד, צפויה לשים בפוקוס את יעדי האינפלציה של ה- ECB ולהדגיש כי שער הריבית יישאר ברמות הנוכחיות לאורך זמן". עוד מוסיף קוהל, "הנושא הלחוץ ביותר עבור ה-ECB הוא שיעור האינפלציה הנמוך והלא נוח, למרות מאמצי ה- ECB ליצור התנגדות בעזרת התרה נדיבה של המדיניות המוניטרית. ה- ECB צפוי לקבוע יעד אינפלציה של 2%. הציפיות להותרת הריבית ברמתה הנוכחית גוברות כשיעד האינפלציה גמיש יותר, רק עלייה חדה ומתמשכת באינפלציה תחייב את ה- ECB להדק את המדיניות המוניטרית".

10:15

פתיחה שלילית בבורסות אירופה, לאחר שמספר מקרי המוות של קורבנות וירוס הקורונה הגיע ל-17.

המשקיעים חוששים גם מהצהרותיו של הנשיא טראמפ שמהן עולה כי ייתכן שאירופה היא היעד הבא שלו ברשימת מלחמות הסחר.

מדד סטוקס אירופה 600  יורד ב-0.4%. מגזר המשאבים הבסיסיים צונח ב-1.4% וכמעט כל הבורסות הגדולות והמגזרים נססחרים בטריטוריה השלילית.

וירוס הקורונה הוא הנושא המרכזי של חששות המשקיעים, לאחר שמספר מקרי המוות ממשיך לעלות. 17 אנשים מתו מהווירוס והתגלו 600 מקרים של הידבקות.

ארגון הבריאות העולמי דחה אתמול את ההחלטה האם להכריז על המחלה כמקרה חירות בריאותי גלובלי. החל מהבוקר, שעון בייג'ין, נעצרה כל התחבורה הציבורית בעיר ווהאן, שם, כך מאמינים, החלה ההתפשטות.

בורסות אסיה ננעלו בירידות חדות. שנחאי איבדה 2.75% והונג קונג צנחה ב-1.5%. בורסת טוקיו איבדה 1%, 

באירופה מתמקדים המשקיעים גם בפורום העולמי בדאבוס. אתמול טלטל נשיא ארה"ב את המשקיעים בשוקי אירופה לאחר שאמר שלאיחוד האירופי "אין ברירה" אלא לשאת ולתת על הסכם סחר חדש מול ארה"ב, ואם לא, הוא ייאלץ "לנקוט צעדים", באמצעות "מכסים גבוהים מאוד על המכוניות שלהם ודברים אחרים". לדבריו אירופה היא שותפה "קשוחה מאוד" למו"מ, והיא "מנצלת" את ארה"ב.

בארה"ב נמשך משפט ההדחה של טראמפ. אתמול החלו הדמוקרטים בהליך בן שלושה ימים שבו ישטחו את טענותיהם בפני הסנאט שלפיהן יש להרשיע את טראמפ ולהדיחו מהתפקיד.

המשקיעים גם יעקבו היום אחרי החלטת המדיניות המוניטרית, הראשונה השנה, של מועצת הבנק האירופי המרכזי. לא צפוי שינוי בריבית, אולם כולם יעקבו אחר דבריה של הנגידה כריסטין לגארד בדבר הסקירה האסטרטגית הראשונה של הבנק מאז 2003, שתקיף מגוון רחב של נושאים, החל ממטבעות דיגיטליים ועד לשינויי אקלים.    

 

08:55

הירידות בשוקי אסיה ממשיכות להחריף על רקע העלייה במספר מקרי המוות בסין כתוצאה מהתפשטות הנגיף שגורם דלקת ריאות. הבורסה בשנחאי  מאבדת קרוב ל-3.5%, בעוד שהמדדים בשנזן מאבדים יותר מ-4%. בהונג קונג  נרשמות ירידות של 2.2%.

07:55

מתחזקות הירידות בבורסות אסיה. בורסת שנחאי צוללת ב-3%, ושנזן קורסת ב-3.6%. הונג קונג מאבדת 2%. 

07:00

ירידות נרשמות היום (ה') בבורסות אסיה בהובלת בורסות הונג קונג , שנחאי  ושנזן, על רקע עלייה במספר מקרי המוות כתוצאה מהתפרצות הווירוס הגורם דלקת ריאות.

המדד בשנחאי יורדת בכ-1.5%, ובשנזן נרשמות ירידות של כ-1.8%. בהונג קונג יורד מדד הנג סנג בכ-1.7%, וירידות של כ-0.9% נרשמות בטוקיו  ובקוריאה . באוסטרליה נרשמת ירידה של 0.7% במדד S&P/ASX 200 .

היום התפרסמו נתוני הסחר ביפן שהצביעו על נפילה גדולה מהצפוי ביצוא בדצמבר. היצוא היפני בדצמבר ירד ב-6.3% בהשוואה לדצמבר 2018, הרבה יותר מציפיות לירידה של 4.2%. 

באוסטרליה נרשם זינוק במספר המשרות, שהיכה את התחזיות. בניכוי עונתיות נוצרו באוסטרליה בדצמבר 28,900 מקומות עבודה, הרבה מעל לציפיות של 15,000.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות קלות שהתמתנו לקראת הסגירה של המסחר. מדד הנאסד"ק טיפס 0.2%, הדאו ג'ונס ננעל ללא שינוי מהותי וכך גם מדד S&P 500.

עוד כתבות

יניב פרטוש (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני־פרידן

פרטוש יכהן בתפקיד במקביל לניב חורש, מבעלי הקבוצה, שביצע את התפקיד עד כה לבדו ● במקביל למהלך בוצעה שורה של מינויים נוספים בסוכנות

ג׳נסן הואנג, מנכ''ל ומייסד אנבידיה / צילום: Reuters, Walid Berrazeg

האירוע שכל התעשייה חיכתה לו: אנבידיה מציגה את הדור הבא של הבינה המלאכותית

הכנס השנתי של החברה הלוהטת בעולם התקיים בסן חוזה וסיפק שורה של בשורות מרכזיות ● מהדור הבא של שבבי הבינה המלאכותית, דרך שיתוף-פעולה עם אפל ועד לחידושים בענף הרכב ● כל הפרטים מהאירוע השנתי של אנבידיה

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

רני צים / צילום: איל יצהר

רני צים רותם את הקופה של פסגות לאקזיט אישי של רבע מיליארד שקל

צים מעוניין כי בית ההשקעות ינצל את המזומנים שנותרו בקופתו, לאחר מכירת מרבית הפעילויות שלו לבתי השקעות שונים, לרכישת מניותיו האישיות בחברת הקניונים שלו תמורת 250 מיליון שקל

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם ● הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

מימין: אלי פסח, ד''ר להבית אקרמן וטוני כהן / צילום: אוראל עזרא

רשת מכבי אסתטיקה משנה מודל פעילות ומקימה רשת שותפים בפריסה ארצית

במסגרת המהלך תעניק הרשת שירותים אסתטיים באמצעות מרכזים רפואיים, מרפאות וקליניקות פרטיות, במקביל למודל הקודם במסגרתו השירותים הוענקו בחמשת המרכזים הרפואיים של הקופה

סניף של סופר פארם / צילום: בר - אל

מכה לסופר פארם: בוועדת הכלכלה מקדמים חקיקה שתחליש את כוחה

לפי הצעת החוק שמקדמת ועדת הכלכלה, בכל קניון חדש שייפתח בחמש השנים הבאות - חנות הפארם הראשונה בו לא תהיה של סופר פארם ● נכון ל-2021, נתח השוק הכספי של הרשת היווה כ-85% עם כ-7.5 מיליארד שקל הכנסות

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים

תחנת הכוח של OPC בחדרה / צילום: באדיבות החברה

למרות התנגדות שרי הממשלה: הוות"ל אישרה שתי תחנות כוח במרכז

הוועדה אישרה את הקמתה של תחנת הכוח ריינדיר במועצה האזורית דרום השרון וכן את הרחבתה של תחנת הכוח OPC חדרה ● הממשלה לא אישרה את שתי התוכניות הללו במאי האחרון, ואם חבריה יתנגדו שוב, הצעד יסתום עליהן את הגולל

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

המדינה שמצטרפת לציר הרשע של חמאס, רוסיה ואיראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסיבה לכך שאיחוד האמירויות מובילה השקעת ענק במצרים, דרום אפריקה משקיעה מיליוני דולרים ביצירת קשר עם חמאס ומסתבכת בארה"ב, והאלימות לא עוזרת לקרב את הפלסטינים למדינה ● כותרות העיתונים בעולם 

דיווחים על הפצצות בסוריה / צילום: נלקח מרשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לזכויות יוצרים

בפעם השנייה תוך יומיים – דיווחים על תקיפה בדמשק: היעד שהופצץ – מחסן אמל"ח איראני שיועד לחיזבאללה

בתקיפה שהתבצעה לפני יומיים הושמד מחסן אמל"ח איראני באחת התקיפות הגדולות ביותר שאירעו בתקופה האחרונה, כך לפי דיווחים  ● גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקאי ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים • צה"ל תקף מחבלים ועמדות של חיזבאללה בלבנון, בנוסף למקורות הירי שביצעו שיגורים לעבר ישראל • עדכונים בולטים 

עו”ד יעקב אטרקצ’י, בעל השליטה ומנכ''ל אאורה / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י מפנק את המשקיעים בתשואה ומסדר משכורת נאה לבנו

מניית חברת הבנייה אאורה זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה ● כעת היא מפרסמת דוחות חזקים ולצידם מבקשת לאשר את תנאי העסקת בנו של הבעלים כמנהל חטיבת הנכסים המניבים עבור יותר מחצי מיליון שקל בשנה

דיון בוועדת הפנים של הכנסת בעניין תוואי המטרו, ביוני שנה שעברה / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

חוק המטרו חוזר לשולחן הדיונים, עם מאבקים על היטלי השבחה ודיור בר השגה

אחרי הפסקה של עשרה חודשים כמעט, יתחדשו הדיונים בתיקון החוק בוועדת הפנים והגנת הסביבה ● בישיבה צפויות לעלות כמה סוגיות מורכבות וטעונות, אשר להן השפעה רבה - הן על כיסם של היזמים והן על קופת המדינה ● גלובס עושה סדר לקראת הדיון הקרוב

טוקיו, יפן. השינוי קרוב? / צילום: טלי בוגדנובסקי

לראשונה מזה 17 שנה: יפן העלתה את הריבית

הבנק המרכזי ביפן הודיע הלילה על שינוי היסטורי לאחר 17 והעלה את הריבית במדינה ל-0.1% ● זאת לאחר שאפילו משבר האינפלציה העולמי ב־2022 לא הביא את יפן לחרוג ממדיניות הריבית השלילית ● בין הסיבות לשינוי: עליות שכר חדות

צילום מסך מהקמפיין / צילום: HIT מכון טכנולוגי

קמפיין הרדיו הדיגיטלי הראשון בארץ שיצרה בינה מלאכותית עלה לאוויר

המכון הטכנולוגי חולון עלה בספוטיפיי עם עשרות תשדירים במגוון סגנונות שנוצרו רק ע"י כלי AI - מהכתיבה, דרך ההלחנה ועד ההפקה והביצוע ● האם מדובר בתחליף למוזיקאים ולמפיקים?

אילוסטרציה: shutterstock

כבר שלושה עשורים מפנטזים על התרופה הזו, עכשיו היא אושרה

בסוף השבוע האחרון אושרה לשיווק בארה"ב תרופה של חברת מדריגל לכבד שומני, שוק שבמשך שלושה עשורים נחשב בעל פוטנציאל אדיר ומושא הפנטזיה של חברות תרופות ● האם התרופות נגד השמנה הרסו את החלום, ואיך ינסו התרופות הבאות בצנרת לפצח את השוק