גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת לאחר אות הרגעה מארגון הבריאות העולמי

אינטל זינקה אחרי הסגירה בעקבות דוחות טובים ● ארגון הבריאות העולמי: "מוקדם לדבר על אירוע חירום בריאותי ברמה בינלאומית" ● נטפליקס זינקה 7% ● נעילה שלילית בבורסות אירופה בצל החשש מהתפרצות נגיף הקורונה שגרר עד כה 17 מקרי מוות

 סוחרים בבורסתNYSE/  צילום: רויטרס  .rendan McDermid
סוחרים בבורסתNYSE/ צילום: רויטרס .rendan McDermid

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:15

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, לאחר שהירידות שנרשמו במשך רוב יום המסחר נחלשו בעקבות הודעה מרגיעה של ארגון הבריאות העולמי. מדד דאו ג'ונס ירד בכ-0.1%, S&P 500 עלה בכ-0.1% ומדד נאסד"ק הוסיף 0.2%. מניית אינטל מזנקת לאחר המסחר בעקבות דוחות טובים לרבעון הרביעי של 2019.   

21:25

הודעת ההרגעה מארגון הבריאות העולמי, שלפיה אין לראות בהתפרצות וירוס הקורונה מצב חירום בינלאומי, ממשיכה לתת אותותיה במסחר בוול סטריט. הירידות במדד דאו ג'ונס ממשיכות להיחלש, והוא מאבד פחות מ-40 נקודות, או 0.1%. מדד S&P הצטרף לנאסד"ק ועבר גם הוא לעליות קלות. הנאסד"ק עולה בכ-0.2%.

20:55

הירידות בוול סטריט מתמתנות לאחר שארגון הבריאות העולמי (WHO) שיכך חלק מהחששות סביב וירוס קורונה הקטלני. מדד דאו ג'ונס  מאבד פחות מ-70 נקודות, או 0.3%, לאחר שהשיל 200 נקודות מוקדם יותר. מדד S&P 500  יורד ב-0.1% ומדד נאסד"ק  רושם עלייה מינורית.

ארגון הבריאות הודיע כי "מעט מוקדם מדי להתייחס לאירוע הזה כמצב חירום בריאותי ציבורי ברמה בינלאומית".   

19:30

מנייתה של קומקאסט  מאבדת 3.5% אחרי הדוחות, יצרנית האלומיניום אלקואה  מאבדת 3.2% מערכה, קרניבל  יורדת בכ-2%, מנגד פרוקטר אנד גמבל  מזנקת ב-8.8%, נטפליקס  קופצת ב-5.7%, ג'נרל אלקטריק  עולה ב-3.2%, בואינג  מטפסת ב-2%, ואינטל  עולה ב-1.3% לפני פרסום הדוחות הכספיים הלילה לאחר נעילת המסחר.

18:40

המסחר בבורסות אירופה ננעל בטריטוריה האדומה, וזאת בצל החשש מהתפרצות נגיף הקרונה בעוד שסין הטילה סגר על העיר שממנה הופץ הווירוס. מדד הדאקס הגרמני איבד 0.9%, הקאק הצרפתי ירד ב-0.65% ומדד הפוטסי הבריטי ירד ב-0.9%. מוקדם יותר, הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי, ורמז כי הריבית עשויה להיוותר ברמה זו למשך זמן.

18:00

בצל החשש מהתפשטות נגיף הקורונה, בעוד ארה"ב הזהירה את הציבור מפני נסיעה לסין, מניותיהן של מפתחות החיסונים מזנקות. מנייתה של Novavax (סימול: NVAX) מזנקת ב-12% לאחר זינוק מטאורי של 70% השבוע; מניית Moderna (סימול: MRNA) מטפסת ב-2%; מניית NanoViricides (סימול: NNVC) מזנקת ב-33%; ומניית inovio pharmaceuticals (סימול: INO) מזנקת ב-9%.

16:30

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה האדומה על רקע המשך עונת הדוחות והחשש מהתפשטות נגיף הקורונה באסיה. מדד הנאסד"ק משיל 0.2% בפתיחה, הדאו ג'ונס יורד ב-0.5% ומדד S&P 500 מאבד 0.36%.

אמריקן איירליינס  דיווחה על תוצאות הרבעון ועקפה את תחזית הרווח למניה בפני אחד. ההכנסות עמדו בתחזיות המוקדמות של האנליסטים בשוק. החברה מסרה כי במהלך הרבעון בוטלו 10,000 טיסות כתוצאה מפרשת התקלות במטוסי בואינג מאקס 737.

מורגן סטנלי  העלה המלצה לג'נרל אלקטריק  (GE) ל'משקל יתר' והעלה את מחיר היעד למניה ל-14 דולרים.

מניותיהן של מפתחות חיסונים לשפעת, כמו NNVC ו-Novavax מזנקות ב-40% ו-11% בהתאמה.

קומקאסט  דיווחה על עלייה ברווח הנקי ל-3.16 מיליארד דולר, או 68 סנט למניה, ברבעון הרביעי, לעומת 2.51 מיליארד דולר, או 55 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם טיפס ל-79 סנט למניה, לעומת 72 סנט למניה בתקופה המקבילה בשנה הקודמת, ומעל תחזיות האנליסטים בשוק שצפו רווח של 77 סנט למניה. בשורה העליונה, ההכנסות עלו ל-28.4 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, לעומת 27.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, ומעל לתחזיות האנליסטים להכנסות של 28.2 מיליארד דולר.

15:00

הבנק המרכזי של אירופה (ECB) הותיר את הריבית בגוש האירו ללא שינוי, בהתאם לתחזיות. מדובר בהחלטה הראשונה של הבנק ב-2020.

14:30

מנייתה של פרוקטר אנד גמבל מאבדת 2.5% בטרום-מסחר בוול סטריט לאחר שהחברה פרסמה דוחות כספיים לרבעון הפיסקאלי השני של השנה. החברה פספסה את תחזית ההכנסות של האנליסטים בשוק כאשר אלו עלו בקצב נמוך מהצפוי, אך עקפה את תחזית הרווח. הרווח הנקי עלה ל-3.72 מיליארד דולר, או 1.41 דולרים למניה, לעומת 3.19 מיליארד דולר, או 1.22 דולרים למניה, בתקופה המקבילה אשתקד. לרבעון הבא החברה העלתה את התחזית לצמיחה של 

12:00

החששות בשווקים מהתפרצות הנגיף קורונה באסיה הפילו את המדדים ביבשת, ובאירופה המדדים המובילים מאבדים כ-0.5%. בוול סטריט החוזים העתידיים שומרים על יציבות בשעה זו.

לדברי אייל שני, סמנכ"ל השקעות אפסילון קרנות נאמנות: "הווירוס הסיני מעכיר את האווירה בשווקים, אך להערכתנו השפעתו תהיה קצרה ותשפיע בעיקר על מגזר חברות התעופה. תיירים ואנשי עסקים מצמצמים את הטיסות אל סין וממנה, אך התפרצות מגפת הסארס ב-2002 מלמדת שההשפעה על השווקים האסייתיים היתה קצרה וחולפת. בשבועות האחרונים ניתן להבחין בניתוק בין ביצועי מניות הצמיחה ומניות הערך בתוך מדד ה-500 S&P. בעוד שמניות הצמיחה ובפרט חברות כמו אמזון, נטפליקס וגוגל נסחרות במכפילי רווח של 30 ומעלה, מניות הערך מדשדשות סביב מכפילים של 15-16. מניות הבנקים כמו ג'י. פי מורגן, סיטי ובנק אוף אמריקה נסחרות במכפילים של 9-10 בלבד למרות הדוחות הטובים. ניתן לומר שמניות ה-FAANG דוחפות את ה-S&P למעלה ומניות הערך מושכות את המדד כלפי מטה.

"במהלך היום יפורסמו נתוני מדד מנהלי הרכש (PMI) באירופה ובארה"ב. בין מדדי ענף השירותים וענף התעשיה אמורה להיות קורולציה, אך בפועל בחצי השנה האחרונה ניכרת התנתקות בין שני המגזרים. בעוד שהמדדים בענף השירותים מצביעים על צמיחה, בענף התעשיה ניכרת האטה חריפה . למניות יצרניות הרכב ולבואינג משקל משמעותי במגזר זה", כתב שני.

לקראת פגישת הבנק האירופי המרכזי (ECB) וההכרזה של נשיאת הבנק כריסטין לגארד על בחינה כוללת של האסטרטגיה להמשך, דייויד קוהל, כלכלן המטבע הראשי של בנק יוליוס בר, אמר כי "המדיניות המוניטרית תישאר ללא שינוי לאחר סיום פגישת הבנק השבוע. הצמיחה הבינונית מהווה גורם נגד הנסיגה מהסיבוב האחרון של הקלת המדיניות, וההקלה של התנאים הפיננסיים מאפשרת ל- ECB להימנע מתכנון צעדים נוספים. ההתחלה של בחינה אסטרטגית, עליה הכריזה לגארד, צפויה לשים בפוקוס את יעדי האינפלציה של ה- ECB ולהדגיש כי שער הריבית יישאר ברמות הנוכחיות לאורך זמן". עוד מוסיף קוהל, "הנושא הלחוץ ביותר עבור ה-ECB הוא שיעור האינפלציה הנמוך והלא נוח, למרות מאמצי ה- ECB ליצור התנגדות בעזרת התרה נדיבה של המדיניות המוניטרית. ה- ECB צפוי לקבוע יעד אינפלציה של 2%. הציפיות להותרת הריבית ברמתה הנוכחית גוברות כשיעד האינפלציה גמיש יותר, רק עלייה חדה ומתמשכת באינפלציה תחייב את ה- ECB להדק את המדיניות המוניטרית".

10:15

פתיחה שלילית בבורסות אירופה, לאחר שמספר מקרי המוות של קורבנות וירוס הקורונה הגיע ל-17.

המשקיעים חוששים גם מהצהרותיו של הנשיא טראמפ שמהן עולה כי ייתכן שאירופה היא היעד הבא שלו ברשימת מלחמות הסחר.

מדד סטוקס אירופה 600  יורד ב-0.4%. מגזר המשאבים הבסיסיים צונח ב-1.4% וכמעט כל הבורסות הגדולות והמגזרים נססחרים בטריטוריה השלילית.

וירוס הקורונה הוא הנושא המרכזי של חששות המשקיעים, לאחר שמספר מקרי המוות ממשיך לעלות. 17 אנשים מתו מהווירוס והתגלו 600 מקרים של הידבקות.

ארגון הבריאות העולמי דחה אתמול את ההחלטה האם להכריז על המחלה כמקרה חירות בריאותי גלובלי. החל מהבוקר, שעון בייג'ין, נעצרה כל התחבורה הציבורית בעיר ווהאן, שם, כך מאמינים, החלה ההתפשטות.

בורסות אסיה ננעלו בירידות חדות. שנחאי איבדה 2.75% והונג קונג צנחה ב-1.5%. בורסת טוקיו איבדה 1%, 

באירופה מתמקדים המשקיעים גם בפורום העולמי בדאבוס. אתמול טלטל נשיא ארה"ב את המשקיעים בשוקי אירופה לאחר שאמר שלאיחוד האירופי "אין ברירה" אלא לשאת ולתת על הסכם סחר חדש מול ארה"ב, ואם לא, הוא ייאלץ "לנקוט צעדים", באמצעות "מכסים גבוהים מאוד על המכוניות שלהם ודברים אחרים". לדבריו אירופה היא שותפה "קשוחה מאוד" למו"מ, והיא "מנצלת" את ארה"ב.

בארה"ב נמשך משפט ההדחה של טראמפ. אתמול החלו הדמוקרטים בהליך בן שלושה ימים שבו ישטחו את טענותיהם בפני הסנאט שלפיהן יש להרשיע את טראמפ ולהדיחו מהתפקיד.

המשקיעים גם יעקבו היום אחרי החלטת המדיניות המוניטרית, הראשונה השנה, של מועצת הבנק האירופי המרכזי. לא צפוי שינוי בריבית, אולם כולם יעקבו אחר דבריה של הנגידה כריסטין לגארד בדבר הסקירה האסטרטגית הראשונה של הבנק מאז 2003, שתקיף מגוון רחב של נושאים, החל ממטבעות דיגיטליים ועד לשינויי אקלים.    

 

08:55

הירידות בשוקי אסיה ממשיכות להחריף על רקע העלייה במספר מקרי המוות בסין כתוצאה מהתפשטות הנגיף שגורם דלקת ריאות. הבורסה בשנחאי  מאבדת קרוב ל-3.5%, בעוד שהמדדים בשנזן מאבדים יותר מ-4%. בהונג קונג  נרשמות ירידות של 2.2%.

07:55

מתחזקות הירידות בבורסות אסיה. בורסת שנחאי צוללת ב-3%, ושנזן קורסת ב-3.6%. הונג קונג מאבדת 2%. 

07:00

ירידות נרשמות היום (ה') בבורסות אסיה בהובלת בורסות הונג קונג , שנחאי  ושנזן, על רקע עלייה במספר מקרי המוות כתוצאה מהתפרצות הווירוס הגורם דלקת ריאות.

המדד בשנחאי יורדת בכ-1.5%, ובשנזן נרשמות ירידות של כ-1.8%. בהונג קונג יורד מדד הנג סנג בכ-1.7%, וירידות של כ-0.9% נרשמות בטוקיו  ובקוריאה . באוסטרליה נרשמת ירידה של 0.7% במדד S&P/ASX 200 .

היום התפרסמו נתוני הסחר ביפן שהצביעו על נפילה גדולה מהצפוי ביצוא בדצמבר. היצוא היפני בדצמבר ירד ב-6.3% בהשוואה לדצמבר 2018, הרבה יותר מציפיות לירידה של 4.2%. 

באוסטרליה נרשם זינוק במספר המשרות, שהיכה את התחזיות. בניכוי עונתיות נוצרו באוסטרליה בדצמבר 28,900 מקומות עבודה, הרבה מעל לציפיות של 15,000.

המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות קלות שהתמתנו לקראת הסגירה של המסחר. מדד הנאסד"ק טיפס 0.2%, הדאו ג'ונס ננעל ללא שינוי מהותי וכך גם מדד S&P 500.

עוד כתבות

נרשמה עלייה של 19% במחזור הקניות בכרטיסי אשראי בהשוואה לשנה שעברה / צילום: Shutterstock

החשש מתקיפה איראנית וחג הפסח הובילו לעלייה ברכישות מזון ומוצרי חשמל

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי מספר הרכישות בענף החשמל נותר דומה, אך בשל עליות המחירים שילם הציבור כ–20% יותר

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

חיקוי ירוד וזול: זהו הכטב"ם שאיראן שיגרה לעבר ישראל

שאהד 136 נחשב גם לחיקוי ירוד של המל"ט המתאבד הארופ, מתוצרת התעשייה האווירית, שלפי הערכות מחירו עומד על כ־700 אלף דולר ● לצורך ההשוואה, מחיר שאהד 136 מוערך בכ־30 אלף דולר בלבד

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

רשא חולי, מנכ''לית חברת הביומד מדיפלסט / צילום: יונתן בלום

המנכ"לית שנוסעת 5 שעות ביום כדי להגיע לעבודה: "חיה באוטו"

רשא חולי, מנכ"לית חברת הביומד מדיפלסט, תמיד ידעה שהיא רוצה לנהל מפעל ייצור ● היום היא אחת המנכ"ליות הערביות היחידות בישראל, ובכל יום נוסעת חמש שעות למשרד ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

ריצ'רד פרנסיס, מנכ''ל טבע / צילום: יח''צ

כמעט 100 מיליון שקל בשנה: זה שיאן השכר החדש בבורסת ת"א

עלות שכרו של מנכ"ל טבע ריצ'רד פרנסיס בשנת 2023 עמדה על כ-26 מיליון דולר, רוב הסכום ניתן כתגמול הוני ● פרנסיס עקף בכך את ברק עילם, מנכ"ל נייס והפך לשיאן השכר בבורסה המקומית ● בשנה שעברה הביעו בעלי המניות של טבע מחאה על התגמולים הגבוהים לעומת ביצועי המניה באותה עת ● בתוך כך, טבע קיבלה אישור FDA לתרופת ביוסימילר

יירוטים באשקלון מהתקיפה האיראנית / צילום: Reuters, Amir Cohen

המתקפה האיראנית ייקרה את עלויות גיוס החוב של ישראל

בתחילת החודש עמדה התשואה על אג"ח ממשלתי של ישראל לתקופה של עשר שנים על 140 נקודות אחוז מעל התשואה של אג"ח אמריקאי מקביל ● בעקבות ההתלקחות, זינקה התשואה על אגרות החוב של ישראל לפער של כ-180 נקודות בסיס מעל ארה"ב ● בהמשך השבוע נרגעה מעט ה"הסלמה" בתשואות האג"ח הישראלי

כטב''ם מדגם שאהד 136 מוצג בטהרן / צילום: Reuters, Morteza Nikoubazl

האם זה מה שיעצור את הנשק האיראני?

בעקבות המתקפה על ישראל, בארה"ב מתכננים עיצומים חדשים על תוכנית כלי הטיס הבלתי מאוישים של איראן ● באירופה מצטרפים למהלך על מנת להיאבק בהתחמשות של מוסקבה דרך טהרן ולמנוע הסלמה במזרח התיכון ● לצעדים אלו תהיה משמעות, לפי מומחים, אך לא גדולה. הסיבה: סין ורוסיה

המדינה מאפשרת יבוא הולך וגובר של חומרי מחצבה ממחצבות פלסטיניות / צילום: Shutterstock

"סכנה של ממש": מה נחשף בתביעה של מפעילת מחצבה ישראלית?

תביעה של מפעילת מחצבה באזור בית שאן חשפה כי היקף חומרי המחצבה שנכנסו לישראל דרך מעבר ג'למה שבצפון זינק בשנתיים האחרונות ● על פי ההערכות, 15% מכלל החצץ המשמש בישראל מגיע מהרשות - שיעור שצפוי עוד לגדול

חיילי צה''ל מפעילים רחפנים בח'אן יונס / צילום: דובר צה''ל

מסירה ראשונה למערכת הביטחונית הישראלית המסקרנת ועסקת הענק של הסעודים

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

בארה"ב מדווחים: ישראל לא תתקוף באיראן לפני פסח

צה"ל תקף במהלך הלילה מטרות טרור בדרום לבנון ● דיווח: ביידן אישר לישראל לפעול קרקעית ברפיח - תמורת צמצום התקיפה באיראן ● שר החוץ האירני נחת בניו יורק, מנהיגי הארגון הכלכלי הבין-לאומי (G7) גינו את המתקפה האיראנית על ישראל • מתאם פעולות הממשלה בשטחים: יותר מ-300 משאיות סיוע נכנסו לרצועה, כ-100 משלוחים הוצנחו • עדכונים שוטפים 

שכונת קריית משה ברחובות / צילום: איל יצהר

פינוי בינוי ברחובות: 65 מ"ר תוספת לכל דירה ומענק כספי של 100 אלף שקל

במרינה בהרצליה ייבנה מלון יוקרה שיכלול 365 חדרים שבו שותף גם הכוכב ההוליוודי לאונרדו דיקפריו ● במסגרת פרויקט פינוי-בינוי בשכונת קריית משה ברחובות, יהרסו 40 דירות ישנות ובמקומן ייבנו 224 דירות חדשות ● שכונה חדשה בבאר שבע תכלול 840 יחידות דיור שיוקמו ב-11 מבני מגורים ● חדשות הנדל"ן

עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: יח''צ, איל יצהר

בדיקת רשות ניירות ערך והשאלה: מה שמותר לנתן חץ ולדוד פורר אסור לאחים אמיר?

האחים יוסי ושלומי אמיר התקפלו השבוע בפני הרגולטור והחילו על עצמם "וולונטרית" את ההגבלות של בעלי שליטה ● אבל האחים אמיר הם לא היחידים שהתנהלו כמו בעלי שליטה ללא ההגבלות, אז מדוע דווקא הם תפסו את תשומת הלב של רשות ניירות ערך?

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

טיל איראני ליד ים המלח, ששוגר לעבר ישראל ויורט / צילום: Reuters, ALON BEN MORDECHAI

איראן אוזרת אומץ ולוקחת הימור מסוכן בעימות גלוי מול ישראל

ההתקפה של טהראן על ישראל סימנה שינוי אסטרטגי בעימות בין המדינות ●  מלחמת הצללים הפכה לעימות ישיר, ולא ברור עדיין מה יהיה הצעד הבא ● ברקע, הלחץ על איראן להוכיח כי היא מובילה את 'ציר ההתנגדות' מתגבר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 צלל ב-1.7%

ת"א 35 ירד ב-1% ● ישראייר חזרה לגודל צי מטוסים שהיה זמין לפני המלחמה ●  קרן המטבע חתכה את תחזית הצמיחה של ישראל ● בעקבות האג"ח האמריקאי, תשואת האג"ח הממשלתית הארוכה בישראל בשיא של 12 שנים ● ג'יי.פי. מורגן: "היסטורית, רכישת זהב לא מצדיקה את הסיכון" ● יו"ר הפד מודה: "אין התקדמות במאבק באינפלציה, זה לוקח יותר זמן משחשבנו"

בנייה חדשה. האם ההצעה תשפיע על המחסור בפועלי בניין? / צילום: טלי בוגדנובסקי

הממשלה מתכננת: הבאת עובדים זרים לישראל ישירות ולא דרך חברות כוח אדם. לא כולם מרוצים

הממשלה דנה באופן מפתיע בסעיף שלא היה על סדר יומה שיכול להקל על הבאת פועלי בניין מחו"ל לארץ ● לפי ההצעה, קבלנים יוכלו להביא עובדים מחו"ל באופן זמני בהעסקה ישירה על ידם, בכפוף להבאת מינימום של 50 עובדים על ידי אותו מעסיק ● שר הבינוי והשיכון: "מייתרת את המשרד מכלל הליכי קבלת החלטות"

רחוב כנפי נשרים 24 בירושלים / צילום: דוברות עיריית ירושלים

רשות המסים שכרה מקומות חניה ל-17 עובדים. כמה היא משלמת?

מאז פרצה המלחמה, רשות המסים שוכרת חניה ל־17 עובדים ותשלם כ־180 אלף שקל עד סוף 2024 ● "העובדים הועסקו במוקד למתן מענה לצורכי המלחמה. עובדים אלו נדרשו להגיע בשעות הבוקר המוקדמות וסיימו את עבודתם בשעות הערב המאוחרות" ● נכון להיום רשות המסים שוכרת חניות מבעלי חניונים פרטיים ב־48 חניונים ברחבי הארץ

עלות היירוט של ישראל של כמחצית מהמטח האיראני בסוף השבוע נאמדת ב-2.1 מיליארד שקל / צילום: Reuters, IMAGO/Bashar Taleb\ apaimages

הטקטיקה של רוסיה נגד אוקראינה ובעיית המיירטים שיכולה להגיע גם לישראל

המתקפה של איראן על ישראל מצביעה על הביקוש הגובר למיירטים ואת ההמתנה הארוכה עד להשגתם ● "אין ספק שהעומס על מלאי התחמושת עומד להיות בעיה, עבור כולם", אומר טום קראקו, מנהל צוות חשיבה אמריקאי בפרויקט הגנה מפני טילים במרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

סודות מתוך ועדת ההשקעות: כך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

כפר ערב אל-עראמשה / צילום: איל יצהר

הותר לפרסום: 6 לוחמים נפצעו קשה בגליל, 8 נוספים במצב בינוני וקל

אדם נפצע אנוש, שניים נפצעו קשה, ארבעה במצב בינוני והשאר קל בפגיעה ישירה בערב אל-עראמשה ● דיווח: בארה"ב מעריכים שישראל תבצע תקיפה מצומצמת בשטח איראן • איראן: "כל תקיפה של ישראל בשטחנו תיענה בתגובה חזקה ונחרצת" • בגליל המערבי: נפילות בשטחים פתוחים אחרי כ-5 שיגורים מלבנון, לא ידוע על נזק או על נפגעים • הפעילות במרכז הרצועה: כוחות הנח"ל חיסלו מחבל באמצעות רחפן • עדכונים שוטפים