ר', היא העובדת הבכירה בחברה שהוטרדה מינית על ידי אדם זר בעת ששהתה ברילוקיישן בחו"ל בשליחות של חברה ישראלית. אותו אדם זר לא היה עובד של החברה, אך הוא הוגדר בפסק הדין של בתי הדין לעבודה כאדם בעל "זיקה אמיצה וקרובה לחברה ולמי מבעליה".

בשיחה עם "גלובס", מספרת ר' כי "במסגרת השליחות מהעבודה בחו"ל נאלצתי להיחשף לסיטואציות מורכבות מאוד. אלכוהול, סמים. באחד המפגשים, כשהגעתי בעצם לפגישת עבודה, הוזמנו למקום יצאניות מקומיות. יצאתי משם ואותו אדם זר, איש עסקים מקומי יצא אחריי. הוא נכנס לחדר שלי, התחיל לנשק אותי וממש נצמד אליי חזק. האחיזה שלו הייתה מאוד מאוד חזקה ולא הצלחתי להשתחרר ממנה. התחלתי לצרוח צרחות חזקות עד שהוא נבהל ועזב את המקום. אני זוכרת את עצמי שניות אחר כך נשכבת על הספה ולא מפסיקה לבכות".

דיווחת למנהלים שלך בחברה?

"דיווחתי על האירוע למנהל הישיר שלי. הוא הבטיח שידאג לי, הוא הבטיח שיעשה הכול שמצבים כאלה לא יקרו יותר. זאת הייתה הבקשה היחידה שלי, שישמרו עליי. אבל אחר כך, אותו מנהל המשיך להזמין את אותו אדם זר שכמעט אנס אותי למקומות שבהם שהינו. ארזתי תיק ויצאתי והסתובבתי בחוץ, לבדי, במקום נידח, רחוק. אלה היו לילות לבנים בלי שינה".

אחרי ש-ר' חזרה לארץ היא הפסיקה לעבוד בחברה והגישה לביה"ד לעבודה תביעה נגד החברה ומנהלה. תביעתה התקבלה באופן חלקי. ביה"ד האזורי לעבודה פסק לה פיצוי בסך 65 אלף שקל ובהמשך, כאמור, הגדיל ביה"ד הארצי לעבודה את הפיצוי לרבע מיליון שקל.

מדוע חשוב לך ששם החברה יפורסם?

"על הדברים שהיא עשתה ועל איך שהיא לא פעלה, מגיע לה שהיא תעמוד חשופה. אני רוצה להשמיע את קולי ולהזהיר נשים אחרות ובנות אחרות מאותה סביבת עבודה מטרידה. אני רוצה להוציא את זה לאור ולחשוף כמה שיותר, כי נגרם לי עוול בלתי יתואר, גם במקרה עצמו וגם בהתמודדות של החברה שאני לא מרגישה שמגיע לה להישאר בעלטה ומוגנת".