גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

טראמפ חשף את תוכנית המאה: "ירושלים תהיה בלתי ניתנת לחלוקה. זה מאוד חשוב!"

טראמפ הציג את תוכנית המאה הכוללת את סיפוח בקעת הירדן והקמת בסיס למדינה פלסטינית ● נתניהו: "הודות להכרה היסטורית זו - ומכיוון שתוכניתך מייצרת את האיזון הנכון, הסכמתי לקבלה כבסיס למו"מ עם הפלסטינים להגעה להסכם שלום" ● גם גנץ הסכים לתוכנית כבסיס למו"מ ישיר עם הפלסטינים

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורה"מ בנימין נתניהו / צילום: Joshua Roberts, רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ורה"מ בנימין נתניהו / צילום: Joshua Roberts, רויטרס

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הציג את תוכניתו המדינית למזרח התיכון המכונה תוכנית המאה, יותר משלוש שנים לאחר שהחל בהכנתה. במסיבת עיתונאים בבית הלבן, כשלצידו ראש הממשלה בנימין נתניהודחק הנשיא האמריקאי בצדדים לקבלה. עיקריה: קביעת גבולות ביהודה ושומרון שלפיהם שטחי ההתנחלויות ועד כ-30% מהגדה יסופחו לישראל, והיתר יהיה הבסיס להקמתה של מדינה פלסטינית עצמאית ומפורזת, פירוק הארגונים הפלסטיניים, לרבות חמאס, מנשקם כולל ארסנל הטילים והרקטות, ולצד זה פרק כלכלי נדיב במיוחד שמטרתו מתן בסיס איתן למדינה המתהווה. הפרק הזה הוצג לפרטיו בוועידה שהתקיימה ביוני בבחריין, אירוע שהפלסטינים החרימו.

טראמפ אמר: "היום ישראל נוקטת צעד גדול לשלום. צעירים במזרח התיכון מקווים לעתיד מלא תקווה". הנשיא התייחס לגנץ בנוסף לראש הממשלה נתניהו: "אתמול פגשתי בנתניהו ובגנץ, האיש שעובד הכי חזק במשך מערכת הבחירות הארוכה ביותר להיות ראש הממשלה". נשיא ארה"ב התייחס לביקורו בישראל: "בביקור שלי הראשון בישראל כנשיא, נדהמתי ממה שהמדינה הקטנה הזו השיגה אל מול איומים קשים. בזמן ביקורי בישראל, פגשתי גם את אבו מאזן בבית לחם. נעצבתי מן הגורל שלהם, מגיעים להם חיים טובים יותר. הם נלכדו במעגל של אלימות ועוני וניצול על ידי קיצוניים".

טראמפ הסביר על התהליך שעבר עם הכנת תוכנית המאה: "התהליך היה מתיש וארוך עד לרגע זה. ביום ראשון העברתי לנתניהו את החזון שלי לשלום, שגשוג ועתיד טוב יותר. החזון שלי עבור השלום שונה מן ההצעות הקודמות. כל ההצעות הקודמות, היו לא מספיק מפורטות. ההצעה שלנו המפורטת ביותר אי פעם".

טראמפ הוסיף כי "נתניהו הודיע לי שהוא מקבל את התוכנית כבסיס למשא-ומתן ישיר עם הפלסטינים. והגנרל (גנץ, ט' ש') גם קיבל את זה". מדובר בצעד תקדימי של ישראל לפי הנשיא האמריקאי: "זו פעם ראשונה שישראל אישרה את השחרור של המפה, ואת הוויתורים שהיא מוכנה לעשות למען השלום. נתניהו, כל הכבוד לך, מדובר בצעד אמיץ שנטלת".

טראמפ אמר כי ירושלים תישאר שלמה וישראלית: "הבירה הישראלית ירושלים תהיה בלתי ניתנת לחלוקה. זה מאוד חשוב!". הוא הוסיף בנוגע לפיגועים בעבר: "לא נרשה לחזור לימים של התפוצצות אוטובוסים ופצצות בתוך מועדוני לילה".

בהתייחסות לפלסטינים אמר טראמפ: "זה רק סביר שאני צריך לעשות הרבה מאוד עבור הפלסטינים - אחרת זה לא יהיה הוגן. זו הזדמנות היסטורית להדיע למדינה עצמאית אולי ההזדמנות האחרונה שלהם לאחר 70 שנה". טראמפ הוסיף בהתייחסות לירושלים כי "המפה תכפיל את השטח הפלסטיני ותבטיח בירה במזרח ירושלים, ושם ארה"ב תפתח שגרירות. אף פלסטיני לא יגורש מביתו". עוד הוא אמר: "ישראל תעבוד עם מלך ירדן המדהים כדי לוודא שהסטטוס קוו על הר הבית נשמר".

הנשיא האמריקאי סיפר לעיתונאים והמדינאים על החזון שלו: "נביא השקעה עצומה של 50 מיליארד דולרים. הרבה מדינות ירצו להשתתף. יווצרו מיליון עבודות עבור הפלסטינים ושיעור העוני שלהם ירד. התל"ג שלהם יוכפל". עוד אמר על הפלסטינים: "הם יפסיקו להיות תלויים בעמותו צדקה וסיוע חוץ, הם יתמודדו בעצמם, כי הם אנשים מאוד מוכשרים. אנחנו מבקשים מן הפלסטינים להתמודד עם האתגר של קיום דו צדדי בשלום - זה אומר, התמודדות עם שחיתות, עצירת פעילות החמאס והג'יהאד, הפסקת ההסתה נגד ישראל ולעצור את הפיצוי הכספי לטרוריסטים".

"שלחתי מכתב לעבאס והסברתי שהטריטוריה תישאר לארבע שנים שבמהלכה ילמדו את התוכנית לקראת הקמת המדינה", אמר טראמפ בהתייחסות ישירה לאבו מאזן, "אמריקה והמון מדינות אחרות יסייעו לכך אם תרצה להגיע לשלום".

בתום דבריו הודה הנשיא במיוחד לנתניהו, לעומאן, בחריין ואיחוד האמיריות שפעלו כל כך הרבה כדי לסייע לתוכנית. "אין עסקה קשה יותר לעשות אבל אנחנו חייבים לקיימה - חייבים זאת לאנושות".

נתניהו מתקבל על ידי טראמפ בבית הלבן / צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו עלה לנאום מיד לאחר טראמפ. "זה יום היסטורי - המזכיר את יום העצמאות ב-1948, כאשר נשיא ארה"ב טרומן היה הראשון להכיר בישראל, אז נקבע עתיד מזהיר. אני מאמין כי בעתיד כולם יזכרו את היום הזה שבו אתה הכרת בריבונות ישראל על שטחים בחיוניים לביטחוננו ולמורשתנו".

נתניהו סיפר כיצד כל תוכניות השלום נכשלו בעבר: "ישראל מאז ומתמיד חיפשה את הדרך לשלום - אבל כל התוכניות כשלו כי לא מצאו את האיזון הנכון בין צרכי הביטחון של ישראל לשאיפות העצמאות של הפלסטינים. אבל אתה הנשיא הבנת שישראל חייבת לשמר את ריבונותה בבקעת הירדן והצרכים הביטחוניים הישראליים. אזורים שיאפשרו לישראל להגן על עצמה בעצמה. יותר מדי זמן, נחשבו אזורים נרחבים בישראל ובהם בירתה כלא חוקיים במרכאות, אתה הנשיא מחקת את התפיסה הזו". נתניהו הודה לטראמפ: "הודות לך אדוני הנשיא - מקומות אלה הוכרו על ידי ארה"ב כמקומות השייכים למדינה היהודית".

נתניהו אישר את דברי טראמפ בנוגע למשא-ומתן ישיר עם הרשות הפלסטינית: "הודות להכרה היסטורית זו - ומכיוון שתוכניתך מייצרת את האיזון הנכון, הסכמתי לקבלה כבסיס למשא-ומתן עם הפלסטינים להגעה להסכם שלום". ראש הממשלה הוסיף גם מחמאה גדולה לנשיא ארה"ב: "אתה הידיד הגדול ביותר שהיה לישראל אי פעם בבית הלבן".

נתניהו קבע כי "התוכנית תחייב את הפלסטינים הכיר בישראל כמדינה יהודית ובירתה ירושלים. היא גם קובעת את הירדן כגבולה המזרחי של ישראל. קובעת שבעיית הפליטים תיפטר מחוץ לישראל וירושלים תישאר מאוחדת ותחת ריבונות ישראלית". הוא הוסיף גם דברי הרגעה: "אף אחד לא ייעקר מביתו - פלסטינים או ישראלים. אנחנו רוצים שלפלסטינים יהיה עתיד בטוח ומדינה עתידית, זה עשוי לקחת זמן עד שיגיעו לכך ואולי אפילו זמן רב להתחלת התהליך,אבל אם יעשו כן, ישראל תהיה שם ותהיה מוכנה לדון בהסכם שלום מיד".

עוד אמר נתניהו: "ישראל תשמר את הדרך הזו לשלום. בשנים הקרובות לא תהיה בנייה בשטחים המיועדים לפלסטינים". יחד עם הקריאה לשלום ציין נתניהו כי "ישראל תממש את הריבונות בשלוש השנים הקרובות על השטחים שמיועדים לה בתוכנית, קרי ההתנחלויות לרבות בקעת הירדן".

לסיכום אמר ראש הממשלה: "יהיו קשיים רבים וביקורת אבל יש לנו פתגם האומר 'אם לא עכשיו אימתי ואם לא אנחנו אז מי'. ישראל לא תפספס את ההזדמנות. דונלד - ישראל בורכה בידידותך ומנהיגותך. אלוהים יברך את כולנו".

דונלד טראמפ ובנימין נתניהו / צילום: Joshua Roberts, רויטרס

נתניהו הנחה את לשכתו להכין הצעת החלטה להחלת החוק הישראלי על ההתנחלויות. ככל הנראה, הצעת החלטה נפרדת לבקעת הירדן וצפון ים המלח להחלה מלאה של ריבונות.

לאחר מסיבת העיתונאים, הנשיא טראמפ צייץ תמונה של מתווה תוכנית המאה עם כיתוב באנגלית, ערבית ועברית. "הגיע הזמן לשלום", כתב טראמפ.

מועצת יש"ע והאירגונים הפלסטינים התנגדו עוד הרבה לפני הפרסום

עוד בטרם פירסומה, עוררה התוכנית התנגדות רבה הן בישראל והן בצד הערבי/פלסטיני. בצהריים הודיע יו"ר מועצת יש"ע דוד אלחיאני כי בשל העובדה שהתוכנית כוללת הקמה של מדינה פלסטינית, מועצת יש"ע תתנגד לה במחיר ויתור על החלת הריבונות על שטחים ביהודה ושומרון לרבות בקעת הירדן, שאלחיאני הוא ראש המועצה שלה.

לדברי אלחיאני, "אנחנו מוטרדים מאוד. לא נוכל להסכים לתוכנית שתכלול הקמתה של מדינה פלסטינית שתהווה איום על מדינת ישראל וסכנה גדולה לעתיד. אנו מצהירים כי לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית גם במחיר של ויתור על ריבונות במרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. אנו דורשים מראש הממשלה השרים וחברי הכנסת לא לקבל הסכם הכולל בתוכו הקמת מדינה פלסטינית בכל אופן שהוא. אני נדהם שראש הממשלה שלי מסכים להקמת מדינה פלסטינית. זה איום קיומי למדינת ישראל. זה חיסול התיישבות ביהודה ושומרון. אני מוכן לוותר על הריבונות בבקעת הירדן בתמורה להתחייבות שלא תוקם מדינה פלסטינית. צריך לעצור את זה עכשיו".

גם בצד הפלסטיני מתארגנים לקרב נגד התוכנית, יו"ר הרשות אבו מאזן הודיע על כינוס חירום הערב (ג') עם בכירים פלסטינים ובהם ראשי ארגונים אחרים, לרבות חמאס. ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הניה, כבר שוחח בטלפון עם אבו מאזן, והשניים סיכמו לתאם מהלכים נגד עסקת המאה. עוד בין המשתתפים נאסר א-דין א-שער, שהיה סגנו של אסמעיל הניה בממשלת חמאס ב-2006. הניה המשמש כיום כמנהיג חמאס, קרא לכל ראשי הארגונים הפלסטיניים להיפגש בקהיר כדי להחליט יחדיו על המשך המאבק.

מפגינים ברמאללה נגד תוכנית המאה של דונלד טראמפ / צילום: Mohamad Torokman, רויטרס

אמש (ב'), לפי מקורות פלסטיניים קרא אבו מאזן לראשי ארגון פתח להוציא להפגנות את פעילי השאביבה, ארגון הנוער והצעירים של הפתח, והנחה את זרועות הביטחון שלא למנוע קיומן של הפגנות ולא להגיע לאזורי עימות עם צה"ל. היום (ג') פורסמה הכחשה לא רשמית להנחיה כזו, אבל הדברים ככל הנראה נאמרו. גורם ביטחוני ישראלי מסר ל"גלובס" כי לפלסטינים הועברו מסרים ולפיהם צה"ל ינקוט זהירות וסבלנות, אך לא יאפשר להפגנות כאלה להתקדם מעבר לשטחי הערים והיישובים הפלסטיניים.

בעולם הערבי יש מעט מאוד תגובות רשמיות ובתקשורת הערבית פרסומים על שיחות קדחתניות בין נשיא מצרים א-סיסי, הרואה את תוכנית טראמפ באופן חיובי, לבין המלך הירדני עבדאללה, בניסיון לשכנעו כי לא יביע התנגדות פומבית לתוכנית.

בשורה התחתונה, בעיניים ישראליות תוכנית טובה בהרבה מאלה שהוצעו בעבר על ידי ממשלים אמריקאים קודמים, וגם אם תשמש רק בסיס להתדיינות, משמעה שינוי מהותי בתפיסה האמריקאית של הסכסוך. עבור הרשות הפלסטינית זו מכה, שכן תוכניות העבר נתנו להם הרבה יותר. עם זאת, הגיבוי שהרשות מקבלים היום מהעולם הערבי מצומצם מאוד, ויותר מכך, גם הרחוב הפלסטיני ספק אם יתגייס למחאה המונית, הן בשל חוסר האמון ברשות עצמה הנתפשת כמושחתת והן בשל המצב הכלכלי הסביר פלוס והחשש שמחאה אלימה תפגע בכך.

עוד כתבות

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

אנשי הפדרציה ואנשי המרכז הרפואי לגליל (במרכז איציק שמולי)

הפדרציה היהודית של ניו יורק תורמת כ־40 מיליון שקל ליישובי הצפון

מאז תחילת המלחמה תמכה הפדרציה ביישובי קו העימות ביותר מ-300 מיליון שקל ● המנכ"ל בישראל, איציק שמולי: "יש תחושה שהצפון נשכח מאחור, והסיוע נועד להדגיש את מחויבותנו" ● ישראל מתגייסת

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

ירידות בוול סטריט; טסלה יורדת ב-3%, סולאראדג' בשפל של 5 שנים

נאסד"ק יורד ב-0.3% ● מחיר הקקאו מזנק ב-10% לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה מזנקת ב-22% ● ליתיום אמריקס צוללת ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס תפרסם הלילה את תוצאותיה הרבעוניות, מה מצפים האנליסטים?

סניף של ביטוח לאומי בבאר שבע / צילום: טלי בוגדנובסקי

אלפי עסקים עלולים לגלות בקרוב שהם חייבים לביטוח לאומי מיליוני שקלים

אלפי מעסיקים קיבלו לאחרונה מכתב מהמוסד לביטוח לאומי, שממליץ להם לדווח מרצון על ניכוי הוצאות עובדיהם השכירים מהברוטו לצורכי תשלום דמי הביטוח הלאומי ● הדיווח יהיה רטרואקטיבי, משנת 2017 ואילך ● מעסיק שלא יעשה זאת חשוף לביקורת ולקנסות

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

רונית אשל, לירון ישראלי ושי כהן, בשיחה עם גלית חתן, גלובס / צילום: כדיה לוי

המומחים שקוראים: יש להגדיר יעדי ייצור בחקלאות כדי להפחית את התלות ביבוא

במסגרת כנס ביטחון המזון של גלובס ותנובה, התקיים פאנל מומחים בנושא פתרונות הביטחון התזונתי הלאומי ● "אנחנו חייבים גם לתמוך בייצור מקומי בצורה הרבה יותר משמעותית, לרבות תמיכה ישירה בחקלאים ובתעשיינים", קרא שי כהן, מנהל החדשנות של תנובה

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם