גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הנטפליקס, הדיסני והג'וקר: כל מה שצריך לדעת על טקס האוסקר ה-92

דיסני מפסידה לנטפליקס, הוליווד מאוימת' והאקדמיה עדיין שמרנית ● האוסקר מגיע - ואיתו תובנות והימורים

הסרט "ג'וקר" / צילום: באדיבות טוליפ אינטרטיימנט
הסרט "ג'וקר" / צילום: באדיבות טוליפ אינטרטיימנט

במאי האחרון, עם פתיחת עונת הקיץ הקולנועית לשנת 2019, הזמינה הוליווד את הקהל לצפות במלחמה פוטוגנית בין שתי מפלצות ענק. הסרט "גודזילה: מלך המפלצות" היה אירוע שאליו נערכו כל אולמות הקולנוע - המפגש בין הלטאה הרדיואקטיבית ואויבתה גידורה בעלת שלושת הראשים כאורגיית אפקטים של תקציבי ענק. למרבה המבוכה, הצופים מיאנו להגיע.

כבר בסוף השבוע הראשון שלו הסרט נקטל וקיבל חותמת של כישלון כלכלי שגודלו כגודל המפלצות המככבות בו. אבל רק חצי שנה לאחר מכן, הוליווד ארגנה קרב אכזרי נוסף של שתי מפלצות הרסניות, עם תקציב כפול מזה של סרט הקיץ המקרטע. הפעם הזירה התקיימה מחוץ למסך הקולנוע, ובשונה מ"גודזילה", התקשורת העולמית גילתה עניין. בתפקידי גודזילה וגידורה כיכבו משני צדי הזירה אולפני הקולנוע דיסני ונטפליקס ושדה הקרב היה הוליווד. המטרה: לשלוט בטקס האוסקר השנתי שבו תעשיית הסרטים מכתירה מלכים, מסדרת מחדש את ההיררכיה, ובוחרת את המנצחים הגדולים של השנה.

לדיסני, 2019 הייתה שנה משמעותית ביותר. לאחר רכישת האולפן פוקס, השקת שירות הסטרימינג דיסני+ ופינאלה מתוקשרת לשני המותגים החזקים בעולם (גיבורי העל של מארוול ו"מלחמת הכוכבים"), האולפן הוותיק ניכס לעצמו 33% מהכנסות רוכשי הכרטיסים בארה"ב. בהכנסות העולמיות סרטי דיסני עברו את רף מיליארד הדולר. האולפן הפך לאיום מצמרר על כל לוח ההפצה העולמי ועל פיו יישק דבר.

נטפליקס, לעומתו, היא סיפור אחר. זהו הערעור הכי מהותי על הסדר הקיים, האולפן שמשאיר צופים בבית, מפתה אותם בבנק אינסופי של תוכן, ולאחרונה גם מושך אליו את גדולי הבמאים בעזרת תקציבי ענק וחופש אמנותי מוחלט. תעשיית הסרטים מצאה את עצמה בין הפטיש לסדן.

"לשבור את הקרח" בחוץ

זה מביא אותנו אל טקס הפרסים השנתי, הזמן של אנשי הוליווד להחליט מי המצטיינת האמיתית, דרך חלוקת פרסי התעשייה שלה. לכן אירוע הכרזת המועמדים לאוסקר ב-13 בינואר 2020 היה מותח והתוצאות היו בגדר מדע בדיוני.

נטפליקס, שרק בשנה שעברה הוכיחה שהיא יצרנית סרטים משמעותית עם "רומא" (שזכה בשלושה אוסקרים, אך הפסיד את פרס הסרט), זו שעדיין ישנם קולות רועמים מהוליווד כמו סטיבן ספילברג וכריסטופר נולאן המבטלים אותה, הצליחה לעשות את הבלתי יאומן והפכה לסטודיו עם מספר המועמדויות הגבוה ביותר - 24. אחריה דיסני עם 22. אם מביטים פנימה, מגלים שהניצחון הנטפליקסי משמעותי הרבה יותר. לא רק שחברת הסטרימינג הצליחה לראשונה להכניס לא פחות משני סרטים לקטגוריית הסרט הטוב ביותר ("האירי" ו"סיפור נישואים") כשדיסני הסתפקה רק במועמדויות בודדות בתחום הטכני (סאונד, איפור ואפקטים), אלא שנטפליקס גם הביסה אותה במגרשה הפרטי: בקטגוריית סרט האנימציה הטוב ביותר דיסני נכנסה עם סרט אחד בלבד ("צעצוע של סיפור 4") וראתה כיצד להיט ההנפשה הגדול ביותר של השנה, "לשבור את הקרח 2", מפנה מקומו לנטפליקס שהשתחלה עם שני סרטים ("קלאוס" ו"יד אבודה"). סרטי ענק אחרים של דיסני כמו "אלאדין", "דמבו", ו"קפטן מארוול" נותרו מחוץ למסיבה. כך שאם נפתחו שמפניות במשרדי דיסני, הן כנראה נלגמו בדממה.

אבל על אף שנטפליקס מציינת את כניסתה הרשמית למועדון האקסקלוסיבי של הוליווד, חזאי האוסקר טוענים שרשימת המועמדויות סימנה את סוף המסלול שלה ושל דיסני. עכשיו אור הזרקורים מופנה מהן אל האולפנים הוותיקים. את מספר המועמדויות הרב ביותר ניכס "ג'וקר" של אולפני וורנר (האויב הגדול ביותר של דיסני ומארוול), שעקף את ההישג של "הפנתר השחור" בשנה שעברה והפך לסרט הקומיקס המועמד ביותר בתולדות האוסקר. במקביל, המרוץ האמיתי לפרס הגדול נראה כרגע כמו ראש בראש בין "1917" (אולפני דרימוורקס ויוניברסל), דרמת מלחמה אפית שנועדה למסך הגדול, ו"פרזיטים" שהופק בכלל בדרום-קוריאה, ובארה"ב הופץ על-ידי חברה קטנה בשם ניאון.

בשנה שעברה ראינו גם את המלחמה המשולשת הזו בין דיסני ("הפנתר השחור"), נטפליקס ("רומא") והוליווד הישנה ("הספר הירוק"), וזו האחרונה ניצחה. מסתמן שהשנה יהיה שידור חוזר, כשדיסני יצאו אולי עם פרס אחד או שניים בקטגוריות כמו סרט האנימציה והאפקטים, ולנטפליקס יש סיכוי טוב לניצחונות בפרסי המשחק והתסריט. הסרט הטוב ביותר לא יהיה מנת חלקן גם השנה, אלא אם תתרחש הפתעה גדולה (והאוסקר, מלא הפתעות).

האם הוליווד, שבשנים האחרונות נאלצה להתמודד עם הבוז שלה לנטפליקס ולהבין שזו פה כדי להישאר, גילתה שהיא יצרה שד גדול יותר בדמות דיסני שגדל לממדים שטרם נראו? מסתמן שכן. לא בכדי יצא השנה מרטין סקורסזה בהצהרה שעוררה זעם רב, שסרטי גיבורי העל של דיסני-מארוול "אינם קולנוע". בראיון ל"אמפייר" אמר: "הכי קרוב שאני יכול לחשוב על הסרטים האלה, למרות עשייתם המרשימה והשחקנים שמשתדלים כמה שיותר, זה כעל מתקני שעשועים. לא קולנוע של אנשים שמנסים להעביר חוויות פסיכולוגיות ורגשיות לאנשים אחרים".

כאמור, סקורסזה וסרט הנטפליקס שלו "האירי" כן זכו למספר רב של מועמדויות לאוסקר, כש"הנוקמים: סוף משחק""של דיסני-מארוול, הסרט הקופתי ביותר בכל הזמנים, הסתפק רק באזכור בודד בפרס האפקטים.

קוונטין טרנטינו, עוד אחד מכוכבי האוסקר של השנה ("היו זמנים בהוליווד" בהפקת סוני), תיאר את המצב בהוליווד כ"מלחמה". בראיון למגזין התעשייה "דדליין" אמר: "המוצרים המסחריים שבבעלות בעלי השליטה... סרטי מארוול, מלחמת הכוכבים, גודזילה וג'יימס בונד, מעולם לא היו טובים יותר מאשר בשנה שעברה. על פניו זו הייתה השנה שהשליטה העולמית שלהם הייתה מוחלטת, אבל בעצם זה לא היה כך לגמרי. כריאקציה, הרבה יצירות מקוריות נעשו... ודרשו להיראות בבתי הקולנוע. זה מה שבסופו של דבר הפך את השנה לממש-ממש חזקה... כשאתה מסכם את השנה, זה הקולנוע שלא היה חלק מהבלוקבאסטרים והמותגים שהראה איתנות גדולה יותר".

עמדת טרנטינו אולי נכונה בהקשר של 'ככל שיענוהו כן ירבה ויפרוץ', אבל מבט על שוברי הקופות בארה"ב לשנת 2019 מראה תמונה אחרת לגמרי. ברשימת הסרטים הקופתיים ביותר של השנה צריך לרדת למטה עד מקום 12 כדי למצוא להיט שאיננו סרט המשך או מבוסס על חומר קיים ("אנחנו" עם 175 מיליון דולר) וזה שבא אחריו נמצא במקום ה-18 ("היו זמנים בהוליווד" של טרנטינו עם 141 מיליון). שמונה המקומות הראשונים שייכים כולם לדיסני. בטבלה העולמית המצב אפילו יותר גרוע.

באופן מובהק, האוסקר נקט את הצד של סקורסזה וטרנטינו, ושניהם מועמדים לפרס הסרט והבימוי. מבין תשעת המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר, רק אחד ("ג'וקר") הוא חלק ממותג קיים (גיבורי העל של די.סי), ורק שלושה מבוססים על ספרים ("האירי","נשים קטנות" ו"ג'וג'ו ראביט"). כל השאר הם חומר מקורי. כך נראה שלהוליווד יש אויבת חדשה והיא לא קשורה לסטרימינג, אלא להשתלטות מותגי דיסני על כל חלקה.

גברים לבנים בוחרים בגברים לבנים

כמות המועמדויות לה זכתה נטפליקס הפכה את האוסקר ה-92 להיסטורי כבר בשלב זה, אבל ייתכן שבעקבות הטקס תשתנה לגמרי הפרדיגמה ההוליוודית. זה יקרה אם נטפליקס אכן תזכה בפרס הסרט עם "האירי" או "סיפור נישואים", או ש"פרזיטים" הדרום-קוריאני יגבר ויהיה הסרט הראשון שאיננו דובר אנגלית המנצח בפרס הגדול.

בהוליווד דברים קורים לאט, ולכן בינתיים נראה שאנו בדרך לקתרזיס שיבוא עם ניצחון של "1917", שכבר לקח בדרך את פרסי איגוד המפיקים ואיגוד הבמאים, שתי אינדיקציות מצוינות בדרך אל הזהב. אם יוכתר בסוף הערב, "1917" ימשיך את הקו של "הספר הירוק" בשנה שעברה, מעיד על כך שהלך הרוח בתעשייה עדיין מאמין בחוויה קולקטיבית של צריכת סרט בבתי הקולנוע, או לחלופין מונע מפחד לאבד רלוונטיות מול הסטרימינג והקולנוע הקטן והאמנותי. לא נופתע אם יד השמרנות בסופו של דבר תהיה על העליונה.

1917/ באדיבות סרטי יונייטד קינג

רמזים לכך שהאקדמיה טרם התפתחה מספיק ראינו כבר בהכרזת המועמדים. 2019 הייתה שנה מרהיבה בקולנוע מאת במאיות, ועדיין, "נשים קטנות" הוא הסרט היחיד שביימה אישה (גרטה גרוויג) שזכה להיכלל בקטגוריית הסרט הטוב ביותר, כשקטגוריית הבימוי מאוכלסת בגברים בלבד. סרטים רבים שעסקו בגיוון האתני והמגדרי של תעשיית הסרטים, כמו: "הפרידה", "קוראים לי דולמייט", "נוכלות בלי חשבון", "דיוקן של נערה עולה באש", "אנחנו" ו"אטלנטיקה", לא זכו ולו למועמדות אחת. גם פרסי המשחק הציגו הומוגניות מוחלטת. מבין 20 המועמדים האפשריים בארבע הקטגוריות, רק סינתיה אריבו מ"הארייט: הדרך אל החופש" נותנת קונטרה ל-19 המועמדים הלבנים. לופיטה ניונגו של "אנחנו", אדי מרפי של "קוראים לי דולמייט", צוות השחקנים הנפלא של "פרזיטים" וג'ניפר לופז בתפקיד מגדיר קריירה ב"נוכלות בלי חשבון" נבעטו החוצה.

זה לא מפני שכל חברי האקדמיה גזענים או מיזוגנים במובהק, אלא בגלל הדמוגרפיה של המצביעים. נכון ל-2016, באקדמיה מעל 6,000 חברים, 89% מתוכם לבנים ו-73% מתוכם גברים. מאחר שאינם מסוגלים לראות את כל הסרטים שיוצאים במשך השנה, הם מתעדפים את אלו המדברים אליהם, שבאופן טבעי עוסקים בגברים לבנים. זה אולי מרחיק את האוסקר מלהיות אינדיקציה על המיטב בקולנוע, אבל בהחלט מייצג נאמנה את מי ששולט בו.

אוסקר 2019, כקודמיו, שוב מציב בפנינו תמונת מראה, לא תמיד מחמיאה, על המקום שבו תעשיית הקולנוע נמצאת. כך שגם אם הסטרימינג מתחזק, וגם אימפריית דיסני נתקלת בתקרת זכוכית, אלו בסופו של דבר אנקדוטות לעניין גדול הרבה יותר, והוא: את מי נזכה לראות על המסך ואת הסיפורים של מי נשמע. את זה האוסקר מספר לנו הכי טוב. ובינתיים, עם כל הכבוד ל-24 המועמדויות של נטפליקס, הכול די עומד במקום.

ועכשיו, להימורים

הסרט הטוב ביותר:
כנראה יזכה: "1917"
יכול להפתיע: "פרזיטים"

פרזיטים / באדיבות סרטי נחשון

הבימוי הטוב ביותר:
כנראה יזכה: סם מנדז - "1917"
יכול להפתיע: בונג ג'ון־הו - "פרזיטים"

השחקן הראשי הטוב ביותר:
כנראה יזכה: חואקין פניקס - "ג'וקר"
יכול להפתיע: אדם דרייבר - "סיפור נישואים"

השחקנית הראשית הטובה ביותר:
כנראה תזכה: רנה זלווגר - "ג'ודי - מעבר לקשת"
יכולה להפתיע: סירשה רונן - "נשים קטנות"

שחקן המשנה הטוב ביותר:
כנראה יזכה: בראד פיט - "היו זמנים בהוליווד"
יכול להפתיע: ג'ו פשי - "האירי"

היו זמנים בהוליווד/ באדיבות פורום פילם

שחקנית המשנה הטובה ביותר:
כנראה תזכה: לורה דרן - "סיפור נישואים"
יכולה להפתיע: פלורנס פיו - "נשים קטנות"

הסרט הבינלאומי הטוב ביותר:
כנראה יזכה: "פרזיטים"
יכול להפתיע: אין שום סיכוי לאף אחד אחר

התסריט המקורי הטוב ביותר:
כנראה יזכה: "היו זמנים בהוליווד"
יכול להפתיע: "סיפור נישואים"

התסריט המעובד הטוב ביותר:
כנראה יזכה: "ג'וג'ו ראביט"
יכול להפתיע: "נשים קטנות".

עוד כתבות

השנה בה נשברו כל המיתוסים בשוק הרכב / צילום: AI

הסיניות השתלטו, החשמליות נזנחו: הנתונים שמאחורי השנה הדרמטית בשוק הרכב

בשנה החולפת השתנו חוקי המשחק בגזרת הרכב הישראלי: מלאים עצומים הכבידו על השוק ועיוותו את תמונת המכירות, המכוניות החשמליות נזנחו לטובת פלאג-אין, הסינים כבשו את השוק, ומותגים ותיקים נדחקו לקרן זווית ● האם 2026 צפויה להיות סוערת יותר?

הרמטכ''ל, רא''ל אייל זמיר, בביקור ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

"משבר חמור": האזהרה של הרמטכ"ל זמיר לראש הממשלה

האזהרה של הרמטכ"ל: מאות אנשי קבע פרשו בחודש האחרון ● טראמפ במסיבת חנוכה בבית הלבן: "יש אנשים שמכחישים את ה-7 באוקטובר. לא ניתן לזה לקרות" ● שר החוץ של איראן: מתקני הגרעין שלנו ספגו נזק כבד, אך הידע והטכנולוגיה ברשותנו ● שורת מדינות ערביות מתעצמות צבאית - בחסות ממשל טראמפ ● לוחם צה"ל נהרג מירי בבסיס בצפון, נפתחה חקירת מצ"ח ● דיווחים שוטפים

שיגור לוויין איראני בנמל החלל קוסמודרום ווסטוצ'ני ברוסיה (בעיגול: ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה) / צילום: רויטרס - Alexander Kazakov

מרוץ חלל בסיוע פוטין: איראן תשגר שלושה לוויינים ל"מטרות אזרחיות"

ההתקדמות האיראנית בתחום הלוויינים מנסה להדביק את הפער מול ישראל - בחסות רוסית ועם זינוק בתקציב הביטחון ● גרסת האיראנים, לפיה הלוויינים "נועדו לחקלאות, למשאבי טבע ולמעקב סביבתי", מעלה לכל הפחות תהיות ● עם זאת, היתרון האיכותי והכמותי הישראלי נשמר

קרן כהן-חזון / צילום: באדיבות תורפז

אחרי זינוק של 220% במניה: תורפז מבקשת להקפיץ את שכר המנכ"לית ב-7.5 מיליון שקל

יצרנית הטעמים והריחות מבקשת להעלות את שכרה של בעלת השליטה קרן כהן חזון לסכום של עד 9.1 מיליון שקל ● כהן חזון, ששימשה עד כה גם כמנכ"לית וגם כיו"ר החברה, תפנה את כיסא היו"ר לטובת שותפה לייסוד החברה רלי לשם

בית המשפט העליון / צילום: יוסי זמיר

שני פסקי דין סותרים והשאלה בדרך לעליון: מי יממן תביעות ייצוגיות?

שני פסקי דין הפוכים בנוגע לאפשרות מימון תביעה ייצוגית ע"י קרן פרטית ניתנו לאחרונה, והסוגיה תוכרע בעליון ● הראשון קבע כי קרן הפועלת למטרת רווח תנהל את ההליך לא תמיד לטובת התובע, ואילו לפי השני איסור מימון הוא מחסום לתביעות שמצריכות משאבים כלכליים

משרדי משרד הבריאות בירושלים / צילום: איל יצהר

משרד הבריאות: השפעת השנה מוקדמת וחמורה מהרגיל

תת־זן חדש של שפעת A הפך את עונת השפעת לקשה מהממוצע, עם מקרי תמותה בילדים, מאות מאושפזים והיערכות לעומסים בבתי החולים ● משרד הבריאות ממליץ על עטיית מסיכות ע"י אוכלוסיות בסיכון ובנוכחותן ● וגם: שיעור ההתחסנות בישראל נותר נמוך

רו''ח אפי סנדרוב, המנהל המורשה של סלייס / צילום: טל שחר

"הונאה חסרת תקדים": המנהל המורשה בסלייס תובע כמיליארד שקל מבעל השליטה והמנהלים

במרכז התביעה שהגיש רו"ח אפי סנדרוב מצוי אסף גולדברג, המתואר בה כ"מנכ"ל הכל-יכול" של סלייס ● לצדו נתבעים אביו שמעון, בעל השליטה, ואחיו שי, ששימשו כדירקטורים ● לפי התביעה, המערכת נחלה "כישלון חרוץ", המנכ"ל נהג בכספי העמיתים "ככל העולה על רוחו", והדירקטורים התעלמו מנורות האזהרה שהובילו לאובדן של 850 מיליון שקל

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: ap, Evan Vucci

טראמפ נגד BBC: תובע 10 מיליארד דולר על "השחרת שמו"

נשיא ארה"ב טוען כי ב-BBC ערכו קטעים מנאום שנשא ב-6 בינואר 2021, מה שיצר מצג שווא כאילו הוא קרא לתומכיו לפרוץ לבניין הקפיטול ● טראמפ מנהל תביעות גם נגד "ניו יורק טיימס", "וול סטריט ג'ורנל" ועיתון באיווה - שלושתם הכחישו את הטענות

מייסדי נאבן, אריאל כהן ואילן טוויג / צילום: נאבן

בעקבות עזיבה מפתיעה של סמנכ"לית הכספים: מניית נאבן נופלת בחדות

מניית נאבן, שהונפקה בנאסד"ק לפני כחודש וחצי, נסחרת כעת בכחצי משווי ההנפקה ● עם זאת, המנכ"ל מציין: "מעולם לא הייתי אופטימי יותר בנוגע להזדמנויות שיש לפנינו"

אנליסטים מזהירים: "ישראל בדרך למלחמה בכמה חזיתות"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: ההסדרים של ישראל עם עזה, סוריה ולבנון עלולים לקרוס, מיהו הנשיא החדש של צ'ילה שתומך בישראל, ובאיראן הדיחו את מפקד מערך ההגנה האווירית אחרי הכישלון ביוני ● כותרות העיתונים בעולם

מה יחזיר את הקונים לשוק הנדל''ן / איור: גיל ג'יבלי

בעולם כבר למדו: הפחתות ריבית לא מייצרות ביקוש לדירות - וזו הסיבה

בזמן שאצלנו בנק ישראל רק החל להוריד את הריבית, מאירופה ועד צפון אמריקה הבנקים המרכזיים נמצאים בעיצומה של סדרת הפחתות ● עם זאת, הנתונים מראים כי השפעת המדיניות המוניטרית על מחירי הדיור חלשה יחסית ● למרות ההבדלים בין הכלכלות והאתגרים של ישראל, נשאלת השאלה: האם גם כאן נראה מגמה דומה?

מערכת CUAS של אלביט, נגד כלי טיס בלתי מאוישים / צילום: אלביט מערכות

דיווח: איחוד האמירויות היא הלקוחה המסתורית החדשה של אלביט

לפי דיווח באתר "אינטיליג'נס אונליין", הלקוחה מאחורי העסקה האסטרטגית שנחתמה בנובמבר בהיקף של 2.3 מיליארד דולר היא איחוד האמירויות ● אלביט שמרה על עמימות ביחס לתוכן ההסכם ולמדינה הרוכשת, וציינה רק כי הוא יתפרס על פני שמונה שנים ● העסקה מצטרפת לשורת עסקאות ביטחוניות בהיקפי שיא, על רקע צבר הזמנות שממשיך לטפס

גדעון תדמור, יו''ר ומייסד נאוויטס / צילום: דניאל קמינסקי

חגיגת המימושים בת"א: שתי מנהלות בנאוויטס מכרו מניות ב־29 מיליון שקל

אחרי זינוק של כ־870% בחמש השנים האחרונות, יועמ"שית שותפות הנפט וסמנכ"לית הכספים שלה מימשו חלק מהחזקותיהן ● שווי החזקותיו של המייסד והיו"ר גדעון תדמור זינק ל־1.3 מיליארד שקל

רכבים בנמל אילת / צילום: איל יצהר

בדיקות כשירות והשלמות לוגיסטיות: נמל אילת נערך לחזרה לפעילות

למרות הפסקת האש, השנה פקדו את נמל אילת שש אוניות בלבד ● כעת בנמל נערכים לחזרה לפעילות מלאה, אחרי תקופה ארוכה של השבתה בעקבות האיום על נתיבי השיט בים האדום

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ לצד מנהיגי קטאר, טורקיה ומצרים / צילום: ap, Evan Vucci

מרוץ חימוש: ההתעצמות הצבאית מסביב לישראל

שורת מדינות ערביות מתעצמות צבאית - בחסות ממשל טראמפ ● לוחם צה"ל נהרג מירי בבסיס בצפון, נפתחה חקירת מצ"ח ● בישראל נערכים לתקיפה נרחבת בדרום לבנון ● מאז שהחלה הפסקת האש בצפון: 380 מחבלים חוסלו, כ-1,200 פשיטות קרקעיות בוצעו בידי צה"ל ● בעקבות הפיגוע באוסטרליה: בצבא חידדו הנחיות לחיילים בחו"ל ● טראמפ על חיסול בכיר חמאס ראאד סעד: אנו בודקים אם ישראל הפרה את הפסקת האש ● דיווחים שוטפים

צחי נחמיאס / צילום: ורד פיצ'רסקי

מגה אור די סי של צחי נחמיאס במגעים להקמת מעבדות אנבידיה במעל למיליארד דולר

כפי שנחשף בעבר בגלובס, אנבידיה בונה חוות שרתים שנייה לשימוש פנימי בפארק התעשייה מבוא כרמל ● כעת נודע כי חברת מגה אור די. סי של צחי נחמיאס היא בין הנושאים ונותנים לבניית המבנה שבו תשוכן החווה, כאשר אנבידיה תהיה אחראית על ציודו והפעלתו של המרכז

ניקאש ארורה, מנכ''ל פאלו אלטו / צילום: מולי גולדברג

מנכ"ל פאלו אלטו לגלובס: “אין חשש לפגיעה בתגמול עובדי סייברארק”

ניקש ארורה, שהגיע לביקור בישראל, התייחס לתקופת הביניים סביב אקזיט הענק שטרם הושלם, והבטיח בהירות לעובדים ● בדבריו ציין את החותם שהשאיר ניר צוק בחברה גם אחרי עזיבתו, וסימן את האתגרים הבאים של עולם הסייבר בעידן הבינה המלאכותית והמחשוב הקוונטי

יו''ר דירקטוריון צים יאיר סרוסי והמנכ''ל אלי גליקמן / צילום: איל יצהר, don-monteaux

הסכמות בין דירקטוריון צים למוסדיים: אלו הדירקטורים החדשים שימונו

לקראת אסיפת בעלי המניות שתתכנס בשבוע הבא דירקטוריון חברת הספנות הגיע להסכמות עם בעלי המניות האקטיביסטים ● שניים מהמועמדים של בעלי המניות, רון הדסי ורן גריצשטיין, יזכו לתמיכת הדירקטוריון, ואילו המועמדת השלישית, ד"ר קרן בר-חוה, תמונה כמשקיפה

בנייה חדשה / צילום: Shutterstock

83 אלף דירות מחכות לקונים - וזו הסיבה שהיזמים ממשיכים לבנות

נתוני הלמ"ס מצביעים על כך שמלאי הדירות הלא מכורות בישראל הכפיל עצמו בתוך חמש שנים ועומד על שיא היסטורי ● תל אביב מובילה ברשימה, ואחריה ירושלים ובת ים ● מהן הסיבות שהיזמים לא מפסיקים לבנות, ואיפה ייקח 7 שנים להיפטר מהמלאי?

וול סטריט, תמשיך להיות ירוקה? / צילום: ap, Mary Altaffer

אחרי שלוש שנים חזקות: מה צופים מומחי ההשקעות בוול סטריט לשוק ב־2026?

מומחי השקעות בוול סטריט מנסים להעריך את כיוון השוק ב־2026 ● רובם מעריכים שנה חיובית, גם אם תנודתית, בזמן שאחד מזהיר מסיכון למיתון שידחוף את S&P 500 כלפי מטה ● BDO: "זה לא שוק לבעלי לב חלש. המניות מתומחרות לשלמות, ויש אפס מרווח לטעויות"