גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

משרד החוץ: אזהרת מסע לצפון איטליה; הרוג שישי ממילאנו

(עדכונים שוטפים) - כ-200 ישראלים לפחות מצויים תחת סגר עצמי בשל החשד לאינטראקציה קרובה עם התיירים מקוריאה ● מספר הנדבקים בקורונה באיטליה זינק ל- 229 בני אדם, ומספר המתים עלה לשישה

פדובה, איטליה. יש לשקול ביקורים במדינה / צילום: שאטרסטוק
פדובה, איטליה. יש לשקול ביקורים במדינה / צילום: שאטרסטוק

20:10

משרד החוץ הזהיר היום את אזרחי ישראל מנסיעה לאיזורים בצפון איטליה. האזהרה מגיעה כשבועיים לפני חופשת חג הפורים כאשר ישראל רבים תכננו חופשות סקי באיזורים הללו.

לפי לשון הודעת משרד החוץ: "עקב התפשטות נגיף הקורונה במספר מחוזות בצפון איטליה ובהמשך להחלטת ממשלת איטליה על התנהגות מונעת, ממליצים לכל מי שמתכנן נסיעה לצפון איטליה לשקול את נחיצותה בעת הנוכחית, ולהתעדכן באשר להנחיות הרשויות באיטליה (הן הממשלתיות והן המחוזיות) ביחס להתנהגות מונעת".

עוד נאמר בהודעה כי 7 מחוזות באיטליה הוכרזו כבעייתיים ברמות שונות של סיכון. אלה הם האזורים:

לומברדיה, ונטו, אמיליה-רומניה, פיאמונטה, פריולי-ונציה-ג'וליה, טרנטינו-אלטו-אדיג'ה, ליגוריה.

הודעת משרד החוץ מגיעה אחרי הודעות דומות בנוגע ליפן, תאילנד, וסין.

בתגובה להודעת משרד החוץ מחברת אל על נמסר:

"אל על מודיעה על מדיניות מסחרית מקלה ומתחשבת בקהל הנוסעים אשר תאפשר שינויים בכרטיסי טיסה מישראל לכלל היעדים של החברה באיטליה (כולל טיסות סדירות של סאן דור) לטיסות הממריאות עד 4 מרץ ללא דמי ביטול או שינוי".

מוקדם יותר נרשם הקורבן השישי באיטליה שנפטר מנגיף הקורונה. מדובר באדם כבן 80 ממילאנו, שלפי הדיווחים בנוסף לנגיף סבל האדם מבעיות בריאותיות נוספות. 

19:45

הערב בשעה 22:00 יטוסו עוד כ-200 תיירים מדרום קוריאה בטיסה מיוחדת לסיאול. בצהריים יצא מטוס נוסף, ומחר יטוסו 25 תיירים נוספים. 

19:25

הנהלת משרד האוצר התכנסה הערב להערכת מצב מיוחדת להיערכות המשק עם התפרצות נגיף הקורונה, בהשתתפות פורום כלכלי בכיר, במטרה לבחון את השלכות התפרצות נגיף הקורונה על המשק הישראלי.

בדיון, שנועד לתכלל את הטיפול בהשלכות התפרצות הנגיף ולגבש מדיניות כוללת, השתתפו נגיד בנק ישראל פרופ' אמיר ירון, סגן שר האוצר יצחק כהן, מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד, מנהל רשות המסים ערן יעקב, הממונה על התקציבים שאול מרידור, החשב הכללי רוני חזקיהו, הממונה על השכר קובי בר-נתן, הכלכלנית הראשית שירה גרינברג, היועץ המשפטי של משרד האוצר אסי מסינג, הממונה על שוק ההון משה ברקת, ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' אבי שמחון, ראש מערך חירום סייבר וביטחון במשרד האוצר יוני מור והכלכלן הראשי ברשות לניירות ערך אילן גילדין.

שר האוצר משה כחלון ביקש ממנכ"ל משרדו, שי באב"ד, להקים צוות פנים-משרדי שיעקוב אחר ההתפתחויות בנושא. הצוות יכלול את הגופים הרלוונטיים האחראיים על המשק הישראלי במטרה להיערך ולעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות, וככל שיידרש - לתת מענה.

19:10

ממשרד החוץ נמסר: "בהמשך לדיון שהתקיים עכשיו, הוחלט להוציא המלצה לשקול ביקורים בצפון איטליה בזמן הקרוב (במחוזות הנגועים) ולהתעדכן במצב במדינה. נוסח מדויק יפורסם בקרוב". 

15:45

כפי שדווח אתמול, בארץ שוהים עוד כ-1,700 תיירים מדרום קוריאה שנמצאים בבידוד, ועבורם נעשים מאמצים להטיסם חזרה לסיאול במהרה. מתחילת פברואר הגיעו לישראל 8,000 תיירים מדרום קוריאה, רובם כבר עזבו, חלקם יטוסו היום ומחר. בשעה זו עולים 222 תיירים מדרום קוריאה על טיסה של אל על שיוצאת מנתב"ג לסיאול.

התיירים מדרום קוריאה ששהו בישראל בדרך חזרה הביתה / צילום: דוברות רשות שדות התעופה

14:15

מאוריציוס מנעה היום מכמה עשרות נוסעים איטלקים שהגיעו בטיסה מרומא לרדת מהמטוס, משום שהם מתגוררים בשני המחוזות הנגועים לומברדיה וונטו - כך דווח בתקשורת האיטלקית.

הנוסעים הגיעו בבוקר בטיסה של חברת "אליטליה" לאי באוקיינוס ההודי, והרשויות דרשו בתחילה מכל נוסעי המטוס להיכנס לבידוד בבית חולים באי לשבועיים, או לשוב באותה הטיסה מבלי לרדת לאדמת האי.

לאחר שהתברר כי הטיסה חזרה אינה יכולה להכיל את כל הנוסעים, הסתפקו הרשויות בהטסה חזרה רק של כ-40 נוסעים מהאזורים בהם נרשמו מקרי קורונה. מספר המתים באיטליה עלה בצהריים לחמישה.

12:30

משרד הבריאות האיראני מדווח על 12 מקרי מוות שנגרמו בשל נגיף הקורונה ועל יותר מ-60 נדבקים מאומתים, בעוד חבר פרלמנט בעיר קום, אחמד אמיריאבאדי פרחאני, טוען כי מספר מקרי המוות בעיר הזו לבדה האמיר ל-50, מה שמעלה שאלות על שקיפות השלטונות באשר לנתוני האמת. במקביל, התקשורת האיראנית דיווחה היום כי 4 חברי פרלמנט לא הורשו להיכנס לפרלמנט, לאחר שגילו תסמיני מחלה ועברו בדיקה ראשונית לנגיף.

ברחבי המדינה נבדקים כעת כ-900 בני אדם אשר יש לגביהם חשד כי נדבקו בנגיף, אך למחוקקים ברחבי המדינה אין גישה לנתוני אמת בנושא. הרפובליקה האיסלאמית הפכה השבוע למדינה עם מספר מקרי המוות הגבוה ביותר מן הנגיף מחוץ לסין. עד לשעה זו, טורקיה, פקיסטן וארמניה סגרו את גבולותיהן עם איראן, בשל החשש מפני התפרצות הנגיף בשטחן.

12:00

בעיר ווהאן בסין, שם החלה התפרצות וירוס הקורונה, נשלחו שוב להסגר של 14 יום החולים שנרפאו לאחר שחלקם נבדקו שוב והתגלה כי הם עדיין נושאים את הנגיף. משמעות הדבר היא שגם חולים שכבר נרפאו נשלחים לבידוד נוסף, זאת בשל הסכנה כי הם מסוגלים להדביק את הציבור.

מאז יום שבת, כל החולים שהחלימו והשתחררו נאלצו להישלח להסגר ומעקב רפואי נוסף. ההתפתחות הנוכחית מטילה עומס רב על בתי החולים העמוסים, שכן כעת הם נדרשים לטפל גם באנשים הבריאים החשודים כמדבקים, וגם בכמויות הרבות של בני האדם המגיעים לבתי החולים עם הנגיף המדבק. ווהאן, הנמצאת במחוז חובאי, היא העיר שבה מתגוררים מרבית החולים בנגיף, והעיר שבה נפטרו כתוצאה ממנו מספר האנשים הגדול ביותר.

במקרה אחר, בעיר צ'אנגדו במחוז הונאן במרכז המדינה, אישה נמצאה חיובית בבדיקת הנגיף ב-9 בפברואר, חמישה ימים לאחר ששוחררה מהסגר בבית החולים המקומי, לאחר שתי בדיקות מעבדה שהעלו תוצאות שליליות.

אפקט הקורונה על אתר אליס: נזק של מיליון שקל - וממול גיוס עובדים

בד-בבד, במכתב ששיגרו לעובדי אתר אליס כותבים יניב שולנדפרי וגלעד ארדיטי מייסדי אליס והעומדים בראשה, כי "נגיף הקורונה לא פסח גם עלינו, ונכנסנו לסטטיסטיקה. בחודש פברואר האחרון חווינו ירידה דרמטית בנתוני המכירות, ובנוסף לזאת נאלצנו ועדיין נאלצים להתמודד עם גל ביטולים גדול של הזמנות עתידיות. בטווח המידי הנזק הוא בעיקר תזרימי, בטווח הבינוני נראה את השפעת הנגיף בתוצאות החברה בדוחות הכספיים. אנו מעריכים שהנזק המידי והעקיף הוא בסדר גודל של מיליון שקל עבורנו".

האתר אליס מבית תלמה נסיעות ותיירות נחשב לאתר החזק ביותר בישראל בהיקפים של הזמנה של כרטיסי טיסה, והוא מונה כ-45 עובדים.

"אנו אחראים בקירוב ל-500 אלף איש מישראל שרוכשים באמצעותנו כרטיסי טיסה בשנה במחזור מכירות של 750 מיליון שקל. יש לנו אחריות כלפי עצמנו וכלפי לקוחותינו. תגברנו את מערך התמיכה שלנו בלקוחות החברה, ואנו נותנים מענה 7\24 לכל שאלה או בעיה. אלו ימים בהם חוסן חברה נמדד. אנו צופים כי פברואר יהיה החודש הקשה, מרץ יהיה חודש שיפגע משמעותית פחות, ואפריל כבר יחזור למדדי הנורמה, ואף אולי יהיה חזק מהרגיל".

למרות התמונה הקודרת שמשקפת את ענף התיירות בימים אלה, מודיעים מנהלי אליס כי "אנחנו מתכוננים לגידול של 20% בכוח האדם בשנה הקרובה. חברות בענף מפטרות עובדים, מוציאות עובדים לחופשה כפויה, מצמצמות תקנים, מקצצות משכורות - לא אצלנו.

"במהלך החודש האחרון עשינו כמה דברים שעל אף רוח התקופה לא עצרנו אותם לרגע. השקנו את מותג חברת האם שלנו, black rabbit (מותג המאגד חברות מתעשיית הטרוול טק, מ' ר' ח'); השלמנו בהצלחה מעבר של עובד החברה לרילוקיישן לארה"ב; השקנו מותג חדש נוסף; סיימנו פיתוח מורכב והשקנו מערך מסלולי שירות לקוחות ומענה דיגיטלי; גייסנו שלושה עובדים נוספים (סוכן נסיעות, כספים ופיתוח) ואנחנו ממשיכים לגייס.

"מעל לכל זה, אנחנו עמוק וחזק בתוך התוכנית שלנו להרחבת החברה והמותגים בסוף השנה לחמש מדינות נוספות ולהפוך לחברה בינלאומית". עוד מוסיפים השניים: "אנחנו מתמודדים עם מבול של פניות, לקוחות כועסים, חלקם מבוהלים, חלקם לא מבינים, וכולכם הופכים להיות לרגע הדמות המרגיעה, המכילה. כשכל זה יהיה מאחורינו, נסתכל אחורה ונדע לקצור את הפירות, וההפסדים שנגרמו יכוסו ברווחים עתידיים, כי מי שנוהג בסבלנות ובאיפוק, גם ברגעי משבר, מרוויח בסופו של יום".

9:55

איסתא בהודעה לבורסה: נגיף הקורונה הוביל לירידה של 4-6 מיליון שקל (אחרי המס) ברווח מגזרי התיירות - ירידה זו צפויה לפגוע בתוצאות הרבעון הראשון של 2020. "החברה מזהה ירידה בהיקפי הפעילות של מגזרי תיירות הפנאי והתיירות העסקית שלהערכתה נכון לייחסה להתפשטות נגיף הקורונה", הערכת הפגיעה של איסתא מתייחסת לרווח במגזרי תיירות הפנאי בעיקר, וזאת ככל שהירידה תימשך גם בחודש הבא.

בתחילת השבוע הוציא מנכל איסתא ישראל אסף גורן מכתב לעובדי החברה בו הוא מבשר כי החברה תיאלץ להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום וכי שכר המנהלים יקוצץ ב-10%-25%.

גם קשרי תעופה הוציאה אזהרה לבורסה בעקבות השלכות נגיף הקורונה על פעילות החברה. החברה מודיעה כי בחברה נרשמו ביטולי נסיעות בתחום השייט בתחום הטיולים המאורגנים וקיטון בהזמנות עתידיות וביטולים גם ליעדים שאינם המזרח הרחוק. החברה מציינת את השלכות התפשטות הנגיף לאיטליה: "ככל שמהגפה תתפשט היא עלולה לפגוע בביקושים למוצרי תיירות בכלל הנ"ל עלול לפגוע בצורה מהותית במכירות ברווחיות הקבוצה". החברה לא מפרסמת הערכה כספית באשר לנזק הכספי.

9:50

מספר הנדבקים בנגיף הקורונה באיטליה זינק ל-157 בני אדם, ומספר המתים עלה לארבעה, בעוד המדינה האירופית נאבקת למנוע התפשטות נוספת ומדינות סביבה נוקטות צעדים כדי לבודד את ההתפרצות. אוסטריה, הסמוכה למוקדי ההתפרצות בצפון איטליה, הודיעה כי תבצע ביקורות גבול הכוללות בדיקת נוסעים ברכבות המגיעות מאיטליה, עד שהמצב יתבהר. שתי המדינות חתומות על אמנת שנגן המבטיחה תנועה חופשית, אך לא הודיעו עד כה על השעיית האמנה.

איטליה נוקטת שורת צעדים חסרי תקדים כדי להתמודד עם ההתפרצות, כולל ביטול הלימודים בכל בתי הספר בעיר הגדולה מילאנו, שבעיירות מסביב לה נרשמו מרבית מקרי הקורונה. בנוסף, כ-50 אלף איטלקים ב-11 עיירות יהיו מבודדים בשבועות הקרובים, ותיאסר עליהם היציאה מהאזור. הם יצטרכו לקנות אוכל במועדים קבועים, יקבלו סיוע מהרשויות, וינוטרו באופן קבוע לסימני המחלה. גם הלימודים באוניברסיטאות בוטלו עד מרץ, וגם נסגרו בתי קולנוע, מוזיאונים, ובארים אחרי השעה שש בערב.

"ההתפרצות באיטליה התחילה מבית חולים, זו הסיבה שיש כל כך הרבה חולים אצלנו", אמר הבוקר מומחה לאפידמיולוגיה לעיתון "קוריירה דלה סלה". הוא ציין כי בית החולים בעיירה קודוניה, שבה טופל ואושפז "חולה מספר 1" - גבר איטלקי בן 38 הנמצא כעת במצב קריטי, אך שלא בודד מהתחלה - הפך למוקד התפרצות בו הנגיף הדביק עשרות אנשים, חלקם עם מחלות רקע. בתקשורת האיטלקית פורסמו תמונות של מאות בני אדם, עם מסיכות, ממתינים להיכנס לסופרמרקטים באזורים בהם הוכרז על סגר, כדי להצטייד באוכל ומצרכים לשבועות של בידוד.

אתמול עצרה זמנית אוסטריה רכבת שנסעה מוונציה (שבמחוז שבה היא ממוקמת נרשמו כמה עשרות מקרי קורונה) למינכן, לאחר ששתי נוסעות גרמניות אובחנו עם חום. הנוסעות נלקחו לבית חולים מקומי ונבדקו לנוכחות הנגיף. לאחר תוצאה שלילית, הרכבת המשיכה במסעה למינכן והגיעה באיחור של שעות רבות.

6:30

לאחר שבועיים שבהם נערך משרד הבריאות להתמודד עם הגעת הקורונה לישראל - תחזית שנחשבה לבלתי נמנעת, ביום שישי התגלה מקרה ראשון של הנגיף בישראל, וביום שבת הצטרף אליו החשד לפיו בקרב קבוצת תיירים מדרום קוריאה אשר ביקרה בישראל, אותרו 8 חולים. נכון לשעה זו, לא ניתן לדעת האם חלו רק כאשר חזרו לארץ מולדתם, או שמא שהו בישראל כעולה הסכנה כי יש בכוחם להדביק אנשים רבים שבאו עמם במגע.

עד כה, כ-200 ישראלים לפחות מצויים תחת סגר עצמי, בשל החשד לאינטראקציה קרובה עם קבוצת התיירים מקוריאה, כ-180 תלמידים ו-19 מורים הונחו להישאר בביתם, כך לפי משרד החינוך. בנוסף, 12 שוטרי משמר הגבול המוצבים במערכת המכפלה בחברון יישארו תחת סגר עצמי, לאחר שקבוצת המטיילים מקוריאה ביקרה במקום ב-13 בפברואר. גם 20 עובדים של רשות הטבע והגנים שבאו במגע עם הקבוצה הונחו להישאר בסגר עצמי עד יום רביעי. בנוסף, אזרחים ששבו מביקורים בסין, הונג קונג וסינגפור, הונחו להישאר בסגר עצמי, אך נכון לשעה זו, אין הערכה רשמית של מספרם. נכון לשעה זו, למשרד הבריאות אין הערכה רשמית של מספר הישראלים הנמצאים תחת דרישת בידוד.

בשל הדאגה מפני התפשטות הנגיף ומספרם העולה של האזרחים שלא יוכלו לעזוב את ביתם ביום הבחירות, כעת מתוכנן להקים קלפיות מבודדות מיוחדות עבור יום הבחירות שיערך בשבוע הבא, ב-2 במרץ. ועדת הבחירות המרכזית נערכת לאפשרות של הצבת 20 קלפיות מבודדות עבור הבוחרים שנבצר מהם להגיע למקום הצבעה בו ישנה התקהלות. בנוסף, קיומם של אירועים ציבוריים גדולים אף הוא מוטל בספק - כאשר עיריית תל אביב-יפו, למשל, נמצאת במגעים עם משרד הבריאות לגבי קיום מרתון תל אביב המתוכנן להתקיים ביום שישי הקרוב.

מבירור שנערך בסוף השבוע, התברר כי קבוצה גדולה של כ-300 חברי קיבוץ נחל עוז שהו במלון דיוויד בים המלח יומיים לאחר עזיבתה של הקבוצה הקוריאנית. המועצה האזורית אשכול הודיעה כי קבוצת ותיקים במועצה שהתה במלון בים המלח באותו היום שבו שהתה בו הקבוצה הקוריאנית. בשני המקרים, הנחה משרד הבריאות את האורחים ששהו עד 15 דקות (במצטבר), במגע הדוק, של עד 2 מטרים מאדם מהקבוצה הקוריאנית, להישאר בבית עד יום ה-25.2 (יום שלישי הקרוב), ולפנות למוקד משרד הבריאות באם מתפתחים סימני חום או מחלה. בנוסף, כוחות מד"א הוזעקו הבוקר לבית ספר בפתח תקווה, על מנת לבדוק אדם העובד בצוות החינוכי, אשר חזר בשבוע שעבר מחופשה בתאילנד. אנשי מד"א הורו לו לשהות בבידוד לעת עתה. אך עד כה, אין הנחיות להיערכות קולקטיבית בישראל, והוראות בנושא ניתנו באופן פרטני לאנשים אשר יש צורך שיינקטו במשנה זהירות.

לאחר שהתקבלה במערכת הביטחון החלטה עקרונית לשכן כ-200 אזרחים מדרום קוריאה השוהים כעת בישראל, בבידוד בבסיס צבאי בהר גילה, תושבי האזור מוחים על ההחלטה. ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "גילינו במקרה על כוונת צה"ל לייצר מתקן בידוד רפואי בלב ישוב אזרחי. הדבר לא יתכן בשום קנה מידה. גם אם קיים הצורך בטיפול מידי בנגיף , לא ייתכן שההחלטה תתקבל מאחורי גבם של גורמים אזרחיים. גם בסיס הקריה בתל אביב הינו מתקן צבאי, אז למה שלא יקימו בו את מרחבי הבידוד. אנו דורשים ממקבלי החלטות להקפיא את ההחלטה הזו לאלתר ולייצר שיח עם רשות מקומית כמקובל. אנחנו לא חצר אחורית של אף אחד ולא נאפשר לפעול בתוך יישובנו כאילו אין כאן שלטון אזרחי".

נוסע נוסף שחזר מספינת "דיימונד פרינסס" נדבק בנגיף הקורונה - כך הודיעו אמש (א') משרד הבריאות והמרכז הרפואי שיבא בתל השומר, בו הוא מוחזק יחד עם יתר הישראלים ששבו בשבוע שעבר מיפן. המעבדה ממשיכה לאשש את ממצאי הבדיקה, ובהודעה הבהירו המשרד והמרכז הרפואי כי לא מדובר בהדבקה שהתרחשה בישראל.

הנוסע, שהוא הישראלי השישי שחולה בקורונה, מצטרף לנוסעת נוספת שהנגיף התגלה בגופה לאחר שובה לארץ. בנוסף אליהם, תשעה ישראלים נוספים שוהים בבידוד במתקן בשיבא לאחר ששבו לפני כיומיים מספינת התענוגות, שבה הם הוחזקו במשך כשבועיים בהסגר יחד עם 3,700 נוסעים ואנשי צוות.

בנוסף לשני החולים שנמצאים בארץ, הנגיף התגלה בגופם של ארבעה ישראלים על סיפונה של הספינה "דיימונד פרינסס". הם לא הוחזרו לארץ, אלא הועברו לבתי חולים מקומיים ביפן שבהם הם עדיין מאושפזים במצב קל.

עוד כתבות

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

עומר אלפרן, מנהל השקעות ושותף בחברת רובי קפיטל / צילום: דין אהרוני רולנד

"עד עכשיו יזמי נדל"ן לא יצאו עם פרויקטים שכבר מוכנים, מכאן נראה מבול"

חברת המימון החוץ־בנקאי רובי קפיטל משיקה קרן השקעות שנייה, במטרה לגייס חצי מיליארד שקל לפחות ● עומר אלפרן, מנהל השקעות ראשי ושותף בחברה: "בקרוב הרבה מאוד יזמים בתחום ההתחדשות העירונית יוציאו הרבה מאוד פרויקטים לשוק"

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

איך המוסדיים מחליטים איפה תשב הפנסיה שלכם / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

הבכיר שחושף באופן נדיר את הסודות על איך משקיעים את הפנסיה שלכם

הצצה אל מאחורי הקלעים של דיוני ועדת ההשקעות של גוף מוסדי: היכן להגדיל סיכון, כמה פיצוי נדרש עבורו, עד כמה משפיעים השווקים העולמיים על החוסך הישראלי, ואילו אתגרים ייחודיים עומדים בפני מנהלי קופות הגמל וקרנות הפנסיה וההשתלמות המקומיים

פרויקט מתחם אילת של אאורה ברמת השרון / הדמיה: 3dvision ltd טרי די ויז'ן בע''מ

פינוי בינוי: אאורה שילמה היטל חריג עבור הדיירים לעיריית רמת השרון והם נדרשים להחזיר לה את הכסף

פרויקט הפינוי בינוי של אאורה במתחם אילת בשכונת מורשה, נבנה בשני שלבים ויכלול בסופו של דבר 687 יח"ד בשישה מגדלים עם שטחי מסחר ● כדי לא לעכב את הפרויקט וקבלת היתר הבנייה, החברה שילמה לפני כארבע שנים את התשלום וכעת מבקשת את הכסף ששולם בחזרה מהדיירים