גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הכירו את היזם שהפסיד ליוטיוב וגייס מעל 90 מיליון דולר כדי להכניס טכנולוגיה לקירות הבית

VEEV החלה את דרכה כחברת נדל"ן שניצלה את המשבר הפיננסי של 2008 כדי לקנות נכסים בזול • אולם מייסדיה, יזמי הטכנולוגיה עמי אברהמי ועמית הלר, לא הסתפקו בזה והחליטו לשנות את האופן שבו פועל תחום הבנייה

עמי אברהמי, מייסד VEEV / צילום: איל יצהר, גלובס
עמי אברהמי, מייסד VEEV / צילום: איל יצהר, גלובס

מה זה בית? מה זו דירה? אם תשאלו את עמי אברהמי, אחד ממייסדי הסטארט-אפ VEEV, אלו דברים שצריך להתייחס אליהם כמו אל כל מוצר אחר, למשל מכונית או אפילו סמארטפון. וכמו שאת הסמארטפון אנחנו קונים כשהוא שלם, ולא קונים את הפלסטיק ואז מרכיבים לתוכו מצלמה, מסך, זיכרון ומיקרופון, כך יש להתייחס אל המבנה שבו אנו גרים. לכן, במקום לבנות את הקירות ואז להתקין בהם חלונות ודלתות, לקדוח בהן תעלות לתשתית חשמל, ולהוסיף תנור חימום ומזגן, הרעיון ש-VEEV מציעה לעולם הוא נדל"ן מקצה לקצה, משלב הרעיון, דרך כל שלבי התכנון, הייצור וההרכבה של המבנה, ועד שלב המפתחות.

כדי לעשות זאת גייסה החברה עד כה 97 מיליון דולר. היום הודיעה החברה על השלמת סבב B, בהובלת זאב ונצ’רס של המשקיע אורן זאב מעמק הסיליקון ו-Lennar Ventures. לצד זאב, משקיעים בחברה גם הקרנות Eclipse Ventures, גרין ספרינג, Khosla Ventures, וגם West Wave Capital. החברה לא הסכימה לפרט מה סכום ההשקעה המדויק ומי המשקיעים הנוספים בסיבובים הקודמים, אך לדברי אברהמי המימון מגיע בחלקו מהעובדה שהחברה היא עדיין חברת נדל"ן בבסיסה והיא מכניסה מעסקי הנדל"ן הקיימים שלה כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה.

החברה, לשעבר דרגונפליי, הוקמה בסוף 2008 כחברת נדל"ן על ידי המנכ"ל עמיר הלר ואברהמי, שמשמש בתפקיד מנהל האתר בישראל ומנהל המוצר הראשי שלה. לפני פרק הנדל"ן בחייו היה אברהמי יזם בתחום ההייטק, והחברה המפורסמת שהוא היה בין מייסדיה הייתה מטהקפה, אתר שיתוף וידיאו ישראלי שהוקם ב-2003 והיה אחד הפופולריים ביותר בעולם עד להופעת יוטיוב בזירה. הלר הוא יזם שמכר את החברה שלו בטרלפליי לטקסס אינסטרומנטס ב-1999, ולאחר מכן שימש מנכ"ל ומייסד IXI, שם הכיר את אברהמי.

כחלק מתהליך הכניסה של טכנולוגיה לתחומי תעשייה מסורתיים, בהם בנייה, שינתה VEEV כיוון ב-2015 והחלה לפתח טכנולוגיה. כיום עובדים בחברה בסך הכל כ-400 עובדים, כ-80 מהם במרכז הפיתוח בתל אביב. התפעול, השיווק והמכירות הייצור וההרכבה נמצא בארה"ב. בצמוד למשרדי החברה בתל אביב ממוקמת חברה נוספת של אותם מייסדים ומשקיעים, Reali, שפועלת בתחום התיווך, וגייסה עד כה כ-40 מיליון דולר, גם כן בהובלת אורן זאב.

זה לצד זה פועלים ב-VEEV עובדים מתחומים שונים ומתכננים את האופן שבו יורכב בית העתיד, ממתכנתים וביולוגים ועד מעצבים ואדריכלים. באחד החדרים מוצבים דגמים של קירות, שהמומחים של החברה בודקים מה הדרך היעילה ביותר להפוך אותם לגופי חימום וקירור. בקירות מתפתלים צינורות קטנים בהם זורם נוזל לחימום או קירור הקיר, שמחמם או מצנן בתורו את חלל הבית. מערכות חכמות דואגות שהחימום יופעל באופן חסכוני רק במקומות שבני הבית באמת נמצאים. בפינה אחרת מתכננים את התאורה - גופי התאורה ממוקמים מאחורי הקירות והתקרה, שמחופים בחומר האנטיבקטריאלי "קוריאן" שמשמש בדרך כלל לדלפקים והוא בעל שקיפות. בכל מקום מפוזרים מכשירים שונים שבאמצעותם מחברים את התאורה לעוזרות האישיות וליתר אמצעי השליטה מרחוק בבית החכם, כמו המסכים והאפליקציה שמחליפים את המתגים המסורתיים.

הבית החכם של VEEV חכם כבר משלב התכנון. מפתחים שם את אפליקציית השליטה בבית שאמור ללמוד את הרגלי הדיירים ולהתאים את עצמו אליהם. הבית אמנם מרושת בחיישנים כמו נפח, תאורה, טמפרטורה ולחות, אך הוא נטול מצלמות. גם משיקולי אבטחה וגם משיקולי הפרטיות של בני הבית בינם לבין עצמם. המעקב אחר החיים בבית באמצעות החיישנים, מאפשר ללמוד אותם ולהציע אוטומציה פעולות - כמו למשל כיבוי אורות לאחר שמהמערכת למדה ואבחנה שהדייר מבצע סדרת פעולות מסוימת לפני השינה.

 איך משלבים טכנולוגיה בקירות?

"בהייטק יותר מדי דברים תלויים במזל"

אברהמי הוא לא יזם הייטק טיפוסי. אמנם הוא שרת בממר"ם ויש לו תואר במשפטים, אבל מצד שני הוא בוגר להקה צבאית שניגן במשך שנים גיטרה ופסנתר ואף היה חבר בלהקה שהייתה חתומה בהליקון ושעברי לידר היה המפיק שלה. "עבדתי עם כל האמנים", הוא מספר. בגיל 23 הוא החל את דרכו בהייטק והקים כמה חברות יחד עם אייל הרצוג, אחד ממייסדי בנקור, זירת מסחר במטבעות קריפטו. השניים הקימו ביחד את אתר שיתוף הווידיאו מטהקפה. "הקמנו חברה של משחקי הימורים, ומטהקפה הוקמה כספינאוף של אותה חברת ההימורים כי נתקענו עם מתכנתים שלא היה להם מה לעשות. היתה תקופה שממש היינו ראש בראש עם יוטיוב, עד שהם נתנו לנו בראש", מספר אברהמי בראיון ל"גלובס".

ב-2006 הוא עזב את מטהקפה, משם עבר לחברת IXI מובייל. "החברה ניסתה לפתח ‘סמארטפון’ לילדים בשם Ogo. כל התפיסה שלנו הייתה שאת הנוער לא מעניינות שיחות טלפון. הם מחפשים רק הודעות טקסט, ולכן טענו שצריך לבנות לבני נוער כלי ייעודי לתקשר בינם לבין עצמם, שלא בשיחות, כמו למשל עם תוכנת המסרים שהיתה פופולרית אז, ICQ". החברה הונפקה בנאסד"ק, ולדברי אברהמי, למרות שהלך לה דווקא "טוב מאוד", באמצע 2008 היא קרסה.

באותה תקופה התחיל להימאס לאברהמי מעולם ההייטק. "הרגשנו שאי אפשר לבנות עליו יותר מדי, כי יותר מדי דברים תלויים במזל. אתה יכול לעשות הכול נכון, אבל איזשהו פקיד יתחלף באחת ממפעילות הסלולר ואם מי שמגיע במקומו לא רוצה להמשיך את העסקה, כל החברה קורסת".

הוא מספר כי המעבר לנדל"ן קרה במקרה, במקביל, לשני היזמים. "שנינו, עמית ואני, החלטנו שבזה נשקיע עכשיו את החיים שלנו - בלבנות את הפנסיה. אני התחלתי לקנות קרקעות בישראל, במקביל לכך שעמית התחיל לקנות בתים בארה"ב. זה היה במחירים שהיו נמוכים ב-70%-80% מהמחיר שלהם בתקופת השיא.
"בהמשך, כשהתחלנו לדבר על הנושא, אמרתי שזה מעניין ואני רוצה להשקיע, וגם התחלתי להביא חברים. מפה לשם צמחה חברה, קראתי לעוד הרבה אנשים להצטרף, אבל אף אחד לא רצה לבוא. אנשים פחדו, כי התחושה באותה תקופה הייתה שארה"ב נגמרה", הוא מספר.

רוצים לשנות את מודל העלויות

"אנו קונים את הקרקע בכובענו כיזמים", מסביר אברהמי בראיון חשיפה ראשון של החברה. "אנחנו מבקשים מהגורמים הרלוונטים בחברה לתכנן קרקע לבניין ולאחר מכן מבקשים אישורי בנייה. לאחר שאישורי הבנייה מועברים למפעל, שמייצר את הקירות. לאחר מכן, צוות שלנו לוקח אותם מהמפעל ומרכיב אותם בשטח. על הלוגיסטיקה הזו אחראית הטכנולוגיה, שנועדה להבטיח שהפעילות תהיה בסדר היעיל ביותר שיסנכרן בין הייצור, ההובלה והצרכים בשטח", אומר אברהמי.

"הפרויקט המשמעותי הראשון שלנו נמצא כעת בבנייה - שש יחידות דיור בבתים דו-משפחתיים, לאחר שמספר פרויקטים של יחידות דיור קטנות יותר כבר הושלמו. בסוף יהיו פרויקטים שנמכור וכאלה שנשכיר", אומר אברהמי. לדבריו, המטרה היא להגיע לפרויקטים שכוללים בניינים בני עד 6-7 קומות ש-VEEV לא רק תקים, אלא גם תנהל במודל מגורים-כשרות, או Living-as-a-Service.

"על כל המבצע הזה מפקחת מחלקה של מנהלי מוצר, ממש כמו בהייטק. יש מנהלת מוצר שאחראית לתחום האמבטיות. לא הולכים לנגב קרמיקה לקנות אותה, אלא היא מתוכננת כמוצר, כחלק מהדבר הזה שנקרא בית".

אברהמי אוהב במיוחד את הדוגמה של החלון. "כמי שבונים את הקיר, אנחנו יכולים לעשות חלון מובנה, כמו בתעשיית הרכב. הוא יהיה אטום טוב יותר, חשמלי וחכם, ויכלול לא רק את רשת היתושים, התריס או הווילון, אלא גם את התאורה, בתוך החלון. לקחנו שני ביולוגים ממכון ויצמן שלוקחים את המחקרים בתחום ובודקים כיצד ניתן לעצב תאורה בבית כך שתהיה טובה לבריאות הנפשית והשינה". השניים הם חלק ממחלקת החדשנות של VEEV אותה מנהל ג’יי קליין, שבה פועלים לצד גם פיזיקאים, מהנדסת חומרים, מהנדס חשמל ומדענית דאטה.

מתחת לחזון הבית החכם נמצא מודל העלויות של VEEV שמאפשר לחברה, לטענת אברהמי, להפוך את יחס העלויות המאפיין את תחום הנדל"ן מ-80% כוח אדם ו-20% חומרים, כך שכוח האדם יהווה רק 20% והשאר יילך על חומרים. חלק גדול מהמשאבים שנחסכים, למשל על עובדים שעושים שפכטל, הולכים להשקעה באיכות המוצר. אברהמי לא מגדיר את המוצר כיוקרה, אבל מייעד אותו לפחות בתחילה לשוק של האזורים האמידים בעמק הסיליקון, שבהם אפשר לדבריו לתמחר את הנכסים בכ-12-15 אלף דולר למטר.

"נתקלנו בדברים לא הגיוניים"

הניסיון שצברו שני המייסדים בתחום הנדל"ן בשיא המשבר הפיננסי סייע להם לפענח היכן נמצאות נקודות התורפה של הענף - בדגש על כאלה שהטכנולוגיה יכולה לפתור. "המשבר בארה"ב בכלל לא היה משבר נדל"ני, אלא פיננסי. המינופים בנדל"ן היו כל כך גבוהים עד שהכל קרס. אנחנו חשבנו, מה שהתברר כנכון, שארה"ב היא הכלכלה הכי גדולה בעולם, אז אם היא תקרוס ומחירי הנדל"ן לא יעלו - כל העולם יקרוס. הניתוח השני שלנו היה שבעולם שבו עלות הבנייה היא פי שניים ממה שעולה לקנות נכס לא יכולה להתקיים כלכלה לאורך זמן. באיזשהו שלב, כך הנחנו, הדבר הזה חייב לחזור לעצמו. ההימור שלנו היה שזה יקרה תוך שנתיים. זה קרה תוך חמש".

וכך זה התחיל. אברהמי וחבריו החלו לרכוש נדל"ן בהיקפים שונים. "זה היה משחק של מזומן. קנינו נכסים שעלו 200 אלף לאחר שמחירם ירד מ-800 אלף דולר. וברגע שהבנקים חזרו להלוות כספים, קנינו גם מתחמי מגורים בעשרות מיליוני דולרים".

כמו שהם ניתחו את ההזדמנות כך הם החלו לפגוש מקרוב בפגמים. "בכל פעם שעשינו משהו, נתקלנו באינסוף דברים שנראו לא הגיוניים", הוא מספר, "מהמודלים העסקיים והערך שאתה מקבל על השירות ועד לצדדים של ‘למה עושים את הדברים ככה’. כמו למשל העובדה שעמלת התיווך נעה בין 5% ל-6%, ויחד עם עלות המשכנתא, הנזק כבר מגיע לכ-10%. זה פשוט לא היה הגיוני".

וזה עוד בצד הפשוט. הם החלו לכפור ביסודות השיטה, אותה מדגים אברהמי באמצעות המאפיינים של פרויקט שיפוץ: "אתה רוצה לשפץ נכס, ולוקח מישהו שינהל לך אותו - מפקח בנייה. המפקח מביא קבלני משנה, וכשאתה מסתכל על הקונסטלציה, אתה מבין שיש ניגוד עניינים אינהרנטי בינך לבין כל שאר האנשים. יש להם אינטרס שהפרויקט יעלה לך כמה שיותר כסף, ושייקח כמה שיותר זמן, כי בינתיים הם יכולים לדחוף לך עוד עבודות אחרות. פשוט מאוד אין להם אינטרס שתהיה מרוצה".

כתוצאה, הוא אומר, "בסוף אתה נכנס עם איקס כסף ויוצא עם תשלום הרבה יותר גבוה ממה שצפית. ולא רק זאת אלא שגם האיכות לא משהו, כי האיכות נגזרת מהחוליה הכי חלשה בשרשרת - הפועל הכי דפוק, שעשה עבודה גרועה. כך שאין לך שום יכולת להעריך כמה זמן זה ייקח, שום יכולת להעריך את האיכות שתצא והמוצר שנשאר לך ביד בסוף נראה כמו ארבעה קירות עם הכנות". בהכנות הוא מתכוון לתשתית להרכבת ריהוט או אבזור, כמו למשל "הכנה למזגן". "למה בכלל יש דבר כזה הכנה למזגן?", שואל אברהמי, "למה דירה לא מגיעה עם מזגן מלכתחילה?".

אז האם בקרוב נוכל לראות בישראל בתים חכמים סופר מודרניים בבנייה מהירה וזולה יחסית? לא כל כך מהר, ולצערו של אברהמי כנראה גם לא בעוד הרבה זמן. "רק לקבל אישורי בנייה למפעל של 5,000 מטר זו משימה על סף הבלתי אפשרית. וזה עוד לפני שדיברנו על למצוא כוח אדם מתאים. בארה"ב, לעומת זאת, זה קל".

אז אולי הפתרון הוא שתביאו את הקירות שלכם באניות?

"גם זה לא יעזור. אתה רואה מתי מכרז יוצא לשוק בישראל, מתי נקנית הקרקע, מתי מתקבלים אישורי בנייה, וכמה זמן עובר עד הבנייה. זה עד כדי כך מסובך, שאני פשוט לא מבין קבלנים. באים אליהם בטענות שהם מרוויחים המון כסף ומעלים את מחירי השוק, אבל הם לוקחים סיכונים לא נורמליים. אני לא מבין איך הם עושים את זה". 

עוד כתבות

סמנכ''ל משאבי אנוש ומינהל במקורות, חגי פיליפסון / צילום: כדיה לוי

ההחלטה הראשונה שקיבל במלחמה סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות

חגי פיליפסון, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בחברת מקורות, מספר מה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה החברה ב־7 באוקטובר ואיך היא השפיעה על העובדים ● לדבריו, המלחמה יצרה לעובדים ולמנהלים אתגרים חדשים, בהם הצורך להמשיך במשימות שוטפות תחת ירי טילים

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

אתר בניה בהולד / צילום: שלומי יוסף (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

קניתם דירה חדשה מקבלן? כנראה שלא תקבלו אותה בזמן

על רקע מחסור של עשרות אלפי עובדים בענף הבנייה, כמעט כל מי שרכש בשנים האחרונות דירה חדשה וטרם קיבל אותה, נמצא באי-ודאות לגבי מועד קבלת המפתח ● התוצאה: טריגר נוסף לעליית מחירי דירות יד שנייה

יו''ר ועדת החוקה, ח''כ שמחה רוטמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המהפכה המשפטית עדיין פה: המהלך החדש של רוטמן והתגובה של נציב השופטים

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, קיים היום דיון כדי לקדם מינוי נציב תלונות הציבור על שופטים שאינו שופט בית משפט עליון בדימוס, כפי היה ב-20 השנים האחרונות ● הנציב המכהן, שופט העליון בדימוס אורי שהם: "אין פה ניגוד עניינים"

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ''ל מובילאיי / צילום: מובילאיי

מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל

חברת הטכנולוגיה לרכב מובילאיי סוגרת את יחידת ה-After Market ומפטרת כ-3.5% ממצבת העובדים בחברה ● אמנון שעשוע, מנכ"ל החברה: "המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי"

תחנת הכוח של OPC בחדרה / צילום: באדיבות החברה

למרות התנגדות שרי הממשלה: הוות"ל אישרה שתי תחנות כוח במרכז

הוועדה אישרה את הקמתה של תחנת הכוח ריינדיר במועצה האזורית דרום השרון וכן את הרחבתה של תחנת הכוח OPC חדרה ● הממשלה לא אישרה את שתי התוכניות הללו במאי האחרון, ואם חבריה יתנגדו שוב, הצעד יסתום עליהן את הגולל

יוסי כהן / צילום: שלומי יוסף

חדשות טובות ליוסי כהן: כמה ירוויח ראש המוסד לשעבר מהגיוס בדוראל

חברת האנרגיה המתחדשת דיווחה כי גוף השקעות אמריקאי צפוי להשקיע 400 מיליון דולר בפעילות האמריקאית של דוראל ● ראש המוסד לשעבר משמש כדירקטור בחברה הבת של דוראל, ומחזיק באופציות ל-3% ממניותיה – הטבה בשווי של עשרות מיליוני שקלים

מטוסי F-35 / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

חרם הנשק על ישראל: המסלול העוקף של הולנד, הסכנה שאורבת באירופה

בניסיון לעקוף את החלטת בית המשפט שאין לספק חלקי F-35 לישראל, משרד הביטחון ההולנדי בודק אפשרות להעביר את החלקים לאיטליה או לארה"ב ● במקביל, ניצחון העתירה בבית בבית המשפט בהאג הובילה לשורת דרישות דומות בצרפת, בדנמרק, בבריטניה ובספרד

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה חיובית בת"א; תמר פטרוליום זינקה ב-18%, נכסים ובנין ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● הפסקת הפעילות של אסדת תמר למשך 37 ימים פגעה ברווחי ישראמקו ● ווישור תמזג את ווישור ביטוח לתוך איילון ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה ברמה של 3.2% ומעדיפים אפיקים צמודים בשוק המקומי ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

עו”ד יעקב אטרקצ’י, בעל השליטה ומנכ''ל אאורה / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י מפנק את המשקיעים בתשואה ומסדר משכורת נאה לבנו

מניית חברת הבנייה אאורה זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה ● כעת היא מפרסמת דוחות חזקים ולצידם מבקשת לאשר את תנאי העסקת בנו של הבעלים כמנהל חטיבת הנכסים המניבים עבור יותר מחצי מיליון שקל בשנה

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת

טוקיו, יפן. השינוי קרוב? / צילום: טלי בוגדנובסקי

המדינה האחרונה בעולם ששמרה על ריבית שלילית מחשבת מסלול מחדש

אפילו משבר האינפלציה העולמי ב־2022 לא הביא את יפן לחרוג ממדיניות הריבית השלילית ● השבוע צפויה הודעת ריבית דרמטית, וההערכות הן כי השינוי קרוב ● בין הסיבות: עליות שכר חדות

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים

מימין: אלי פסח, ד''ר להבית אקרמן וטוני כהן / צילום: אוראל עזרא

רשת מכבי אסתטיקה משנה מודל פעילות ומקימה רשת שותפים בפריסה ארצית

במסגרת המהלך תעניק הרשת שירותים אסתטיים באמצעות מרכזים רפואיים, מרפאות וקליניקות פרטיות, במקביל למודל הקודם במסגרתו השירותים הוענקו בחמשת המרכזים הרפואיים של הקופה

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

גל רכישות בסייבר הישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock

הפרדוקס בענף הסייבר: איך קורה שחברה נמכרת בשווי של פי 100 מההכנסות שלה?

בחצי השנה האחרונה נרכשו שמונה סטארט־אפים ישראלים בתחום הסייבר - כולם בשווי שגבוה פי עשרות ביחס להכנסות שלהם ● הסיבה מאחורי האקזיטים הנדיבים: הענקיות הזרות בונות על המוצרים של החברות הצעירות, כהבטחה להגדלת המכירות ● האם זו רק ההתחלה?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מיכל רז חיימוביץ', shutterstock

אלו חברות התעופה שהודיעו רשמית על חזרה לישראל. מה הן מציעות?

דלתא ואיזיג'ט הכריזו בשבוע שעבר על חידוש הטיסות לנתב"ג, והן מצטרפות לשורת חברות תעופה נוספות שיחדשו בקרוב את הטיסות ● למרות העלייה בהיצע הטיסות, המחירים נותרו גבוהים, ורוב החברות לא מציעות מבצעים משמעותיים ● מתי כל אחת צפויה לחזור לארץ, ומה כלול במחיר?

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

זו מנהלת השקעות החדשה של אלטשולר שחם. האם השינוי בדרך?

בית ההשקעות הגדול בישראל, אלטשולר שחם, הודיע לאחרונה כי לאה פרמינגר תחליף את דני ירדני בתפקיד סמנכ"לית ההשקעות ● יש המעריכים כי הרקע של פרמינגר בתחום האלטרנטיבי עשויה ללמד על שינוי במדיניות ההשקעה באלטשולר שחם

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים