גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מתי לאסור על העובדים להגיע ועוד 7 שאלות למעסיקים על נגיף הקורונה

התפרצות הקורונה היא קריאת השכמה לחברות לבדוק בקפדנות את האסטרטגיות, המדיניות וההליכים שלהן כדי להגן על עובדים, לקוחות ופעילות בהווה ובעתיד ● מעסיקים, כך תגנו על העובדים מפני חשיפה לנגיף במקום העבודה שלכם - כל מה שאתם צריכים לשאול את עצמכם כשאתם נערכים

עובדות מפעל נייקי בסין בצל איום הקורונה / צילום: Peng Zhaozhi/Xinhua, AP
עובדות מפעל נייקי בסין בצל איום הקורונה / צילום: Peng Zhaozhi/Xinhua, AP

התפרצות נגיף הקורונה שהחלה בעיר ווחאן בסין הגיעה כבר לכ-65 מדינות לפחות, הדביקה כ-90,000 בני אדם וגרמה למותם של מעל 3,000. ממשלות סגרו גבולות והטילו סגרים, וחברות אסרו נסיעות עסקים. ההשלכות האנושיות והכלכליות על העסקים הן עצומות.

המגיפה הזו היא קריאת השכמה לחברות לבדוק בקפדנות את האסטרטגיות, המדיניות וההליכים שלהן כדי להגן על עובדים, לקוחות ופעילות בהווה ובעתיד. היה שמונה שאלות שהחברות צריכות לשאול את עצמן כשהן נערכות ומגיבות להתפשטות הנגיף.

1. איך להגן על העובדים מחשיפה במקום העבודה?

נגיף הקורונה שגורם למחלת קוביד-19 מתפשט כנראה בעיקר באמצעות רסיסי אוויר של שיעולים והתעטשויות, ונראה שההידבקות מהירה מאד. אפשר אולי להידבק גם מנגיעה במשטח או חפץ נגועים, ואחר כך נגיעה באף או בפה שלנו. מרכזי בקרת ומניעת מחלות בממשל האמריקני, CDC , ממליצים לעובדים לנהוג כך:

  • להישאר בבית אם יש להם תסמינים נשימתיים (שיעול, עיטושים, קוצר נשימה) ו/או חום של מעל 38 מעלות
  • לעזוב את מקוום העבודה אם הם מפתחים תסמינים כאלו.
  • לכסות שיעול ועיטוש בטישו, מרפק א כתף (לא בכף היד הגלויה).
  • לשטוף ידיים לעיתים קרובות, עם סבון ומים, במשך 20 שניות לפחות, או להשתמש במחטא ידיים אלכוהולי
  • נוסיף שהגיוני להימנע לגמרי מלחיצות ידיים כדי להפחית את הסיכון להפצת הנגיף. זה נראה אולי מוזר לעיתים, אך זהו נוהל מקובל יותר ויותר בבתי חולים ומרפאות.

מחר ששטיפת ידיים היא אחת ההגנות האפקטיביות ביותר, המעסיקים צריכים לוודא שלעובדים יש גישה קלה למתקני רחיצה שמצוידים בסבון, ובמידת האפשר במגבוני נייר. יש כמה ראיות לכך שמגבונים יבשים מעבירים פחות נגיפים מאשר מייבשי ידיים חשמליים. בקבוקי חיטוי לידיים ומגבוני חיטוי צריכים להיות מחולקים בכל מקום העבודה, וכל המשטחים שננגעים תכופות כמו תחנות עבודה, דלפקים וידיות דלתות צריכים לעבור ניקיון שגרתי. ניקוי מוגבר של אזורי עבודה או ישיבה משותפת באמצעות נוזלי ניקוי רגילים יכול גם הו להפחית את הסיכון של הפצת מחלות דרכי נשימה. אין צורך לארגונים לאגור מסיכות פנים, שיש בהן מחסור. ה-CDC לא ממליצים על מסיכות לאנשים בריאים.

סקר שזה עתה הושלם של וויליס טאואר ווטסון שהקיף 158 מעסיקים ברחבי העולם, טיור ממחציתם חברו רב-לאומיות, מצא שרובם מיישמים מגוון של פעולות להגנת העובדים. כפי שאפשר היה לצפות, סין מובילה בתחום הזה. קרוב ל-90% מהחברות הסיניות הגדילו את גית העודים למחטאי כף יד, ויותר מ-80% תגברו את תקשורת בריאות הציבור (כמו כרזות על מניעת התפשטות) והן מכוונות עובדים לעבוד מהבית במידת האפשר. בצפון אמריקה, היכן שהמחלה מתחילה להתעורר, חברות מגיבות במגננה מראש: 70% מגבירות את התקשורת עם העובדים, ויותר ממחצית נערכות להפצת מחטאי כפות ידיים לעובדים.

2. מתי לאסור כניסת עובדים או מבקרים למקום העבודה?

כפי שצוין לעיל, עובדים צריכים להישאר בבית אם יש להם תסמינים של קורונה. יש עובדים מסורים שלא אוהבים לקחת ימי מחלה, ומביאים את עצמם לעבודה גם כשהם לא חשים טוב. בהתחשב באיום שהמגיפה הזו מהווה, המנהלים לא צריכים להסס לשגר הביתה עובדים שדיווחו על התסמינים שחשו בבית. עובדים או מבקרים עם תסמינים או בסיכון גבוה לחטוף קוביד-19 (חזרו מאתרים נגועים) צריכי לעבודה בנפרד מהיתר, ולקבל סידורים לעזוב את מקום העבודה ולעבור בדיקה רפואית במינימום חשיפה לאחרים. לדוגמה, הם צריכים להימנע מתחבורה ציבורית ומקומות ציבוריים, ורצוי שיישארו במרחק 2 מטרים מאחרים, אם הם ללא מסיכת פנים.

אם קוביד-19 הופכת לנפוצה בקנה מידה רחב בקהילה, חברות יכולות לבדוק חום של עובדים באמצעות סורקים שמוחזקים ביד, ולשקול למנוע כניסת עובדים ומבקרים עם חום של מעל 38 מעלות. אבל מדידת החום אינה דרך מדויקת במיוחד להעריך סיכון, מאחר שיש נגועים שלא מקבלים חום, ואילו לאחרים יש חום ללא קשר לנגיף קורונה. לכן, חום עם תסמיני נשימה הוא האינדיקציה הטובה יותר להידבקות אפשרית.

ארגוני בריאות ציבור ממליצים שהחברות ימנעו מעובדים או מבקרים גישה למקום העבודה במשך 14 יום אחרי חשיפה "בינונית" או "גבוהה" לנגיף - בדרך כלל בעקבות מגע עם מישהו שידוע כנגוע, או הגיע מאזור בסיכון גבוה. 43% מהמעסיקים בצפון אמריקה בסקר שלנו מסרו שהם אוסרים כעת על עובדים או מבקרים שהגיעו לאחרונה מסין להיכנס למקום העבודה במשך 14 יום מיום שובם. אם אין תסמינים בתקופה זו, הם יכולים לחזור לעבודה.

3. האם לבדוק מחדש את מדיניות ההטבות למקרים שבהם העובדים מנועים מכניסה, או שסגרנו את מקום העבודה?

הסבירות שיותר עובדים לא יוכלו לעו מפני שהם חלו או צריכים לטפל באחרים אומרת שהחברות צריכות לבדוק את מדיניות ימי ההיעדרות והמחלה שלהם כעת. מדיניות שנותנת לעודים את הביטחון שהם לא ייענשו ויוכלו להרשות לעצמם לקחת ימי מחלה היא כלי חשוב לעידוד דיווחים וולונטריים והפחתת חשיפה בכוח. סקר המעסיקים שלנו מצא שקרוב ל-40% מהם יש כוונה להבהיר את מדיניות התשלומים אם מקומות העבודה נסגרים או העובדים נשלחים הביתה.

מעט חברות מחוץ לאסיה סגרו מקומות עבודה כתוצאה מהמגפה, אך כמחצית מהחברות הסיניות שסקרנו סגרו מקומות עבודה (מפעלים או משרדים) לפחות זמנית. סגירה כזו תהיה נפוצה יותר מחוץ לאסיה אם המגפה תימשך בתוואי הנוכחי שלה.

רוב החברות יתייחסו לקוביד-19 כמו אל כל מחלה אחרת, וימי מחלה או ביטוח אובדן כושר עבודה יחולו במצב כזה. עם זאת, יתכן שהרחקה ממקום העבודה לא תהיה מכוסה על ידי פוליסות אובדן כושר עבודה, והרחקה לתקופה ארוכה לולה להימשך יותר מצבירת ימי המחלה של העובד. הסקר שלנו מצא שיותר מ-90% מהמעסיקים בסין שילמו לעובדיהם את כל השכר וההטבות במהלך ההיעדרות שלהם. חברות צריכות לגבש מדיניות ברורה בנושא הזה, ולשדר אותה לעובדים. רובן ירצו להציע הגנה לעובדים במידת האפשר מבחינה כספית.

4. האם מיקסמנו את יכולת העובדים לעבוד מרחוק?

עבודות רבות (קמעונאות, ייצור, שירותי בריאות) מחייבות אנשים להיות נוכחים פיזית במקום העבודה, יש לעודד עבודה שיכולה להיעשות מרחוק, כולל ישיבות, אם הגעה למקום העבודה או הנסיעה כוללת סכנת חשיפה לנגיף. שיחות ועידה, לדוגמה, הן חלופה טובה לישיבות פנים-אל-פנים מסוכנות. קרוב ל-60% מהמעסיקים שסקרנו ציינו שהם הגדילו את הגמישות של העבודה לעובדים מהבית (46%) או מתכוונים לנהוג כך (13%).

5. יש לנו מערכות אמינות לתקשורת רפואית בזמן אמת עם העובדים?

שמועות מסוכנות וחרדות של עובדים יכולות להתפשט מהר יותר מן הנגיף. חיוני שהחברות יוכלו להגיע לכל העובדים, כולל אלו שבבית, עם עדכונים שגרתיים, מתואמים בין המחלקות ועובדתיים על בקרת המחלה, תסמינים ומדיניות החברה שנוגעת לעבודה מרחוק והנסיבות שבהן העובד יכול לחזור למקום העבודה. התקשור הזו צריכה להגיע מצוות תגובה לשעת חרום, והיא צריכה להיות מתואמת בקפידה כדי להימנע מסתירות שיצוצו מדיווחים של מנהלים או אגפים שונים. הארגונים חייבים, כמובן, להחזיק מספרי טלפון/כתובות מייל עדכניים, ולבדוק אותם מעת לעת.

6. האם לבדוק מחדש את מדיניות נסיעות העסקים הבינלאומיות והמקומיות שלנו?

65% מהחברות שסקרנו מגבילות כעת נסיעות עובדים לסין וממנה. מטעמי זהירות כדאי להגביל נסיעות מאזורים שבהם קוביד-19 נפוצה במיוחד - גם כדי למנוע תחלואה וגם למנוע אובדן פריון בגלל סגר או הוצאת העובד לחופשה עם שובו. חברות צריכות לעקוב אחרי הודעות בריאות הנסיעות של CDC והמלצות משרד החוץ. ה- CDC ממליצים כעת להימנע מכל נסיעה לא חיונית לסין, דרום קוריאה, איטליה ואיראן.

עובדים צריכים להימנע מנסיעות בייחוד אם הם לא חשים טוב, כי הם יוכנסו לבידוד בשובם אם יש להם חום גם ללא סיכון רציני להידבקות בקורונה.

7. האם לדחות או לבטל כנסים או ישיבות מתוכננים?

כבר ראינו דיווחים על ביטול כנסים וירידים פיזיים, בייחוד אלו עם מוזמנים מחו"ל, ואנחנו צופים עוד ביטולים בחודשים הקרובים: 47% מהמעסיקים שסקרנו אמרו שיבטלו כנים לעובדים מצפון אמריקה במדינות מסוימות. מחלקות בריאות מקומיות יפרסמו הנחיות לגבי אזורים ספציפיים. כל מארגני הוועידות צריכים לספק מידע על הנמכת הסיכוי להידבקות (כולל המלצה שלא ללחוץ ידיים) ולוודא שיש באירוע את מתקני שטיפת הידיים הנחוצים (ורצוי גם בקבוקוני חיטוי).

8. האם יש מפקחים שהוכשרו לכך כראוי?

65% מהחברות שנסקרו שיש להן עובדים בסין מכשירות מפקחים בנושא השלכות קוביד-19, ו-34% מהחברות עם עובדים בצפון אמריקה מדווחות שהן מאמנות או מתכננות לאמן מפקחים לנושא זה. המפקחים, לא חשוב איך הוכשרו, צריכים להיות בעלי גישה קלה למידע מתאים (כמו בקרת הידבקות ומדיניות החברה), וצריכים לדעת למי להתקשר בחברה כדי לדווח על חשיפות לנגיף. מפקחים או אנשים מוסמכים אחרים בחברה צריכים לדווח לרשויות בריאות מקומיות ללא דיחוי על חשד לחשיפה.

תכנון חרוץ למקרי חרום רפואיים עולמיים יכול לעזור להגן על עובדים, לקוחות ועסקים. התוכניות הן טובות רק כמו הביצוע שלהן. חברות צריכות להשתמש במצב הנוכחי כדי לבחון את תוכניותיהן בתנאי קרב. היכולות הללו יהפכו לרבות ערך במצבי מגפה עולמית כמו הקורונה או משהו אחר בעתיד. זו אל שאלה של "אם" אלא של "מתי".

עוד כתבות

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי 

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

מגמה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קופצות

הנאסד"ק קופץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● הנפט נסחר בירידות ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● הערב אחרי נעילת המסחר בוול סטריט יפורסמו דוחות טסלה

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

איזה נשק ישראל תקנה בתקציב של 14 מיליארד דולר?

הסיוע האמריקאי לישראל שאושר בבית הנבחרים עומד על כ-26 מיליארד דולר, מתוכו 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר