"הנחת העבודה שלנו היא שהעולם ישתנה בצורה משמעותית ויעבור למרחב הדיגיטלי. ראינו את זה בהתמודדות עם ביטול הכנסים המקצועיים בשל משבר הקורונה. נסייע לחברות לעשות את המפגשים שלהן בצורה דיגיטלית. עלינו להיות אור לגויים גם בדברים האלה", כך אמר אדיב ברוך, יו"ר מכון הייצוא בפאנל "השפעות המשבר על העסקים ומערך הייצוא" בכנס "עסקים, כלכלה ומשפט בצל הקורונה" של "גלובס", שמתקיים ללא קהל ומשודר בשידור חי. עוד אמר ברוך כי "בוא נמצא מיד תעסוקה לנפלטים ממעגל התעסוקה בעולם החדש. נוציא אנשים לעולם העשייה ולא לקורבנות". הכנס נערך בחסות ובשיתוף בנק הפועלים, שופרסל, מכון הייצוא, איגוד לשכות המסחר, משרד עורכי דין מ. פירון ושות' ובית ההשקעות פסגות.

עו"ד יעקב אנוך, שותף וראש מחלקת המיזוגים והרכישות במ. פירון ושות', אמר כי "החזית המשפטית חייבת להתנהל כמו בחזיתות האחרות. ברור לכל מנהל שהוא צריך לנהל תזרים תפעול מלאי ומשאבי אנוש - בכולם המיידיות ברורה. אבל החזית המשפטית לעתים מוזנחת כי המיידיות שלה לא מורגשת למרות שיהיה קשה לתקן בעתיד את ההשלכות של ההחלטות שננקטות עכשיו, ככל שיהיה בהן טעות".

עו"ד אנוך המליץ כי "ככל שמישהו רוצה להגן על עצמו מהשלכות פוטנציאליות של המשבר, שכיום הוא כבר לא עניין שלא צפוי - התניות של כוח עליון לא יחולו. אם מישהו רוצה להגן על תרחישים כתוצאה מהמשבר הנוכחי - הדבר מחייב ניסוח מאוד ספציפי ופרטני של התרחשים השונים והתוצאות החוזיות לתרחישים הללו".

לדברי אביר קראה, מייסד מחאת השולמנים לתמיכה בעסקים הקטנים, "כדי להוציא את בעלי העסקים מהמשבר, ביקשנו מכמה חברי כנסת כמו מתן כהנא מימינה ומח"כ משה גפני מיהדות התורה, לכנס את ועדת הכספים לדון בנושא - מה לעשות במצב מלחמה כדי לטפל בענפים כאלה ואחרים. המסר שלי הוא בואו ננסה לקנות כחול לבן".

"בואו נעבוד ביחד להחליט מהם הנושאים שבהם אנחנו מובילים את העולם. בואו נחשוב מה ניתן לעשות עם תוכניות מסודרות מה אפשר לעשות כדי להבטיח את המחר", אמר עוד ברוך . "כשראינו את נושא הכנס אמרנו זו ברכה אדירה שגם המדיה נותנת זווית של עשייה כי העולם לא נחרב. אפשר למשל לקנות כרטיס להצגה ולצפות בה אונליין. על עשייה אני מאמין שנמצא את התקציבים מהמדינה והמנהיגים שלנו יסכימו. חלקם רואים את הדברים בברכה".