גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מוותרות על כספים ודוחות תשלומים: אלה ההטבות שמעניקות חברות הנדל"ן

משבר הקורונה משפיע על כל ענף הנדל"ן, ולכל החברות ברור שקשיים או קריסה של סקטורים מסוימים תשפיע עליהן במוקדם או במאוחר ● כמה חברות בענף כבר מציעות הטבות שונות ללקוחותיהן

הטבות נדל"ן בצל הקורונה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס
הטבות נדל"ן בצל הקורונה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

5.04.2020

החזר מלא לרוכשים למשך חצי שנה

חברת "רמות בעיר" תאפשר לרוכשי הדירות בפרויקט "רמות השרון", הכולל 4 מגדלים ברמת השרון, בתקופה הקרובה אופציה לביטול חוזה למשך תקופה של חצי שנה מיום הרכישה. החברה תאפשר ללקוחותיה לקבל את כספם בחזרה במלואו.

חברת קרדן נדל"ן, שבונה את "קרדן בטירת הכרמל", תאפשר הנחה של עד 100 אלף שקל ופטור מהצמדה, על כל הדירות בפרויקט. בפרויקט אחר בשכונת משכנות האומנים בקריית מוצקין, מאפשרת החברה הנחה של עד 150 אלף שקל במסגרת המבצע וכן פטור מהצמדה על כל הדירות.

1.04.2020

עזריאלי מלווה כסף בריבית 0%

קבוצת עזריאלי פרסמה את תוכינתה להקצות 100 מיליון שקל לתמיכה ולסיוע בקניונים של הקבוצה. מדובר בהלוואות בריבית 0%. התוכנית מכוונת לבתי עסק קיימים שמחזור המכירות שלהם אינו עולה על 25 מיליון שקלים. לבתי העסק תינתן האפשרות לבחור במסלול הלוואה בריבית 0% או במסלול הלוואה נושאת ריבית בשיעור 2.9% שתזכה את העסק במענק בשיעור 15% מסכום ההלוואה המקורית, בתום תקופת ההלוואה.

31.03.2020

הנחה צנועה בייעוץ המשכנתה

בחברת וידר משכנתאות, המתמחה בייעוץ ללקיחה ומחזורי משכנתה מציעים לשכירים ובעלי עסקים קטנים, ייעוץ אישי והטבה ייחודית של 10% הנחה לליווי מול ההנהלות של הבנקים. בחברה מוסרים שאת הייעוץ ניתן לקבל מהבית.

שיפור תנאים ברכישת דירה בחריש

חברת שפיר שבונה את פרויקט "בצוותא" בחריש משנה את אופן התשלומים לרכישת דירות בפרויקט, לאור המשבר. במקום תשלום של 20% מערך הדירה בעת הרכישה, ותשלומים רבעוניים עד לאכלוס, מציעה כעת החברה תשלום של 15% מערך הדירה ואת יתרת התשלומים - בחלוף המשבר.

29.03.2020

רשת חללי העבודה המשותפים dogether, בבעלות יניב ארביב ורועי ראובן, שלה סניפים במרכז עזריאלי ראשונים ובמגדל עסקים בעיר ימים בנתניה, הודיעה כי היא מתאימה את עצמה לתקופת הקורונה ולא תגבה מ-500 חברי הרשת את תשלומי השכירות בחודש אפריל.

25.32020

ביטול קניית דירה עד 45 יום - ללא קנס

חברת "אמירי גן" שמשווקת פרויקט מגורים שבו 11 בניינים בחדרה הודיעה על מתן תנאים מיוחדים לרוכשים בתקופה הקרובה - אופציית ביטול חוזה מכל סיבה שהיא, למשך 45 יום מיום מעמד החתימה. כלומר, רוכש שמעוניין לקנות דירה יוכל לחתום על חוזה רכישה ולשלם רק 7% מערך הדירה. באם תוך 45 יום הרוכש יחליט לבטל את החוזה המבטיח לו את הדירה שרכש, הוא יקבל את כל כספו חזרה.

24.3.2020

ייעוץ לגבי סכסוכי שכנים - בחינם

האגודה לתרבות הדיור הודיעה כי היא פותחת מוקד חירום למתן מענה לשאלות משפטיות על-ידי עורכי דין, כאשר השירות ניתן ללא עלות גם עבור מי שאינו חבר באגודה לתרבות הדיור. המענה הטלפוני יתאפשר בין השעות 13:00-10:00 במספר 8484* (שלוחה 1).

23.3.2020

גם בנצבא מוותרים על דמי השכירות

חברת נצבא הודיעה לשוכרים בנכסים שבבעלותה כי החל מיום 15.3.2020 ועד להודעה בה תתאפשר פתיחת בתי עסק על פי תקנות החירום, היא תחדל לגבות דמי שכירות ודמי ניהול מהשוכרים. שוכרים ששילמו דמי שכירות ממועד זה ועד ל-23.3 יקבלו החזרים. עסקים שממשיכים לפעול ושהכנסתם נפגעת, ישלמו דמי שכירות בהתאם לאחוז מהפדיון החוזי. במקרים בהם לא הוסדר בחוזה סעיף זה יחויב השכור בדמי שכירות וניהול בהתאם לבסיס של שמונה אחוזים ועוד מע"מ מהפדיון (לא כולל מע"מ)

19.3.2020

בחברת אביסרור מקפיאים מחירים

חברת הבנייה "אביסרור משה ובניו" מציעה לרוכשים פוטנציאליים בערים רחובות, באר-שבע, אשקלון ויבנה לקבע את מחיר הדירה העכשווי ולשריין לעצמם דירה חדשה באחד מהפרויקטים של החברה ברחבי הארץ, ללא התחייבות או תשלום עד לסיום המשבר, בכפוף לתקנון החברה. רוכשים שמעוניינים לשריין לעצמם דירה מתבקשים לשלם מקדמה בסך 10,000 שקל ולחתום על חוזה רק אחרי המשבר, כשניתן גם לבטלו ללא התחייבות.

אתר מדלן, הגרסה החינמית

חברת מדלן, המפעילה אתר אינטרנט המציג מידע על סביבות המגורים לטובת יזמי ורוכשי הנדל"ן, מאפשרת לכלל הציבור - מתווכים, מוכרים ושוכרים - לקבל את כל לוח מדלן ללא עלות, עד תום תקופת הסגר.

ב-MIXER מנסים לסייע ללקוחות

חברת מתחמי העבודה המשותפים MIXER הודיעה על הקמת קרן כספית שמטרתה לסייע ללקוחותיה. מהודעת החברה עולה כי הסיוע צפוי להתבצע במגוון אפשרויות, בהן תרומה כספית, לקיחת חסות על חברה מסוימת והענקת מוצרים ושירותים. ב-MIXER ציינו כי החברה מעמידה את כל הרווחים שלה לטובת הקרן, ומסרו כי "חלוקת הכספים תהיה כפופה להחלטת ועדה חיצונית ובהתאם לקריטריונים אחידים". 

17.3.2020

עזריאלי יוצאת בהקלות לשוכרים

בחברת עזריאלי הודיעו כי בכוונתם להעניק פטור מתשלום דמי שכירות למחצית השנייה של חודש מרץ 2020, וזאת לעסקים שנסגרו בעקבות החלטת הממשלה. כמו כן, יוקפאו תשלומי דמי השכירות והניהול החל מ-1 באפריל ועד ליום החזרה לשגרה לעסקים הסגורים בעקבות החלטת הממשלה. בנוסף הודיעה הקבוצה כי תעמיד קרן לסיוע פיננסי לשוכרים בהיקף של 100 מיליון שקל, שמטרתה לסייע בשמירה על ביטחונם הכלכלי.

דחיית תשלומים בקבוצת מגידו

קבוצת מגידו, העוסקת בייזום וביצוע של פרויקטים נדל"ניים, הודיעה ללקוחותיה כי היא מאפשרת דחייה בביצוע התשלומים לדירות במשך שלושה חודשים, כל זאת מבלי שתחול עליהם ריבית פיגורים. במסגרת ההחלטה הקונים זכאים לדחות למשך עד שלושה חודשים כל תשלום שמועד ביצועו לפי ההסכם חל בין אמצע מרץ לאמצע אפריל.

16.3.2020

ביג מחזירה דמי שכירות לחלק מהשוכרים

בהודעת קבוצת ביג נכתב: "בקניונים הסגורים של הקבוצה בערים בית שמש, טבריה, ירכא ובת ים השוכרים יזוכו באופן מלא על שכר הדירה ששולם עבור הימים בהם הקניונים נסגרו על-פי החלטת הרשויות". עוד נכתב כי "במרכזי ביג הפתוחים שעדיין פעילים נבצע בסיום החודש בדיקת עומסים, ובעת הצורך נזכה בהתאם לאחוז מהפדיון החוזי. במקרה שהמרכזים ייסגרו בהמשך החודש, ביג תזכה את ימי הסגירה ותבצע בדיקת עומס על ימי העבודה בפועל". 

עוד כתבות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מיכל רז חיימוביץ', shutterstock

אלו חברות התעופה שהודיעו רשמית על חזרה לישראל. מה הן מציעות?

דלתא ואיזיג'ט הכריזו בשבוע שעבר על חידוש הטיסות לנתב"ג, והן מצטרפות לשורת חברות תעופה נוספות שיחדשו בקרוב את הטיסות ● למרות העלייה בהיצע הטיסות, המחירים נותרו גבוהים, ורוב החברות לא מציעות מבצעים משמעותיים ● מתי כל אחת צפויה לחזור לארץ, ומה כלול במחיר?

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

מימין: אלי פסח, ד''ר להבית אקרמן וטוני כהן / צילום: אוראל עזרא

רשת מכבי אסתטיקה משנה מודל פעילות ומקימה רשת שותפים בפריסה ארצית

במסגרת המהלך תעניק הרשת שירותים אסתטיים באמצעות מרכזים רפואיים, מרפאות וקליניקות פרטיות, במקביל למודל הקודם במסגרתו השירותים הוענקו בחמשת המרכזים הרפואיים של הקופה

מפגינים למען עסקה לשחרור החטופים בעזה / צילום: ציפי מנשה

המשלחת הישראלית הגיעה לקטאר והחלו שיחות מו"מ לעסקה

גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטאר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקני ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים • צה"ל תקף מחבלים ועמדות של חיזבאללה בלבנון, בנוסף למקורות הירי שביצעו שיגורים לעבר ישראל • עדכונים בולטים 

בנק לאומי / צילום: איל יצהר

דוחות לאומי: רווח של 7 מיליארד שקל למרות הפחתה גדולה בארה״ב

בנק לאומי רשם בשנת 2023 רווח של 7 מיליארד שקל, ירידה של 9% לעומת 2022 בשל ההפחתה שביצע ברבעון הראשון של השנה • יחלק דיבידנד של 365 מיליון שקל, המהווים 20% מרווחי הרבעון, בהתאם להנחיות בנק ישראל

המדינה שמצטרפת לציר הרשע של חמאס, רוסיה ואיראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הסיבה לכך שאיחוד האמירויות מובילה השקעת ענק במצרים, דרום אפריקה משקיעה מיליוני דולרים ביצירת קשר עם חמאס ומסתבכת בארה"ב, והאלימות לא עוזרת לקרב את הפלסטינים למדינה ● כותרות העיתונים בעולם 

מרואן עיסא. האם חוסל? / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

מספר 3 בחמאס ואחד מאדריכלי ה-7 באוקטובר: מי היה מרוואן עיסא?

תקיפה נרחבת בנוסיראת בשבוע שעבר נועדה לחסל את מרוואן עיסא, סגן מפקד גדודי עז א־דין אל־קסאם וכעת בחמאס בודקים האם הוא אכן חוסל ● זהו ניסיון החיסול השני שלו של עיסא, שהתחנך מגיל צעיר במוסדות שמזוהים עם האחים המוסלמים

יו''ר ועדת החוקה, ח''כ שמחה רוטמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המהפכה המשפטית עדיין פה: המהלך החדש של רוטמן והתגובה של נציב השופטים

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, קיים היום דיון כדי לקדם מינוי נציב תלונות הציבור על שופטים שאינו שופט בית משפט עליון בדימוס, כפי היה ב-20 השנים האחרונות ● הנציב המכהן, שופט העליון בדימוס אורי שהם: "אין פה ניגוד עניינים"

העסקאות ממשיכות ליפול / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ניומד, ענבל מרמרי, איל יצהר, אלבטרוס, shutterstock,

עסקאות במיליארדים? לאן נעלמה ההבטחה הגדולה של הקשרים עם האמירויות

חברת הנפט של אבו דאבי תכננה לרכוש 50% מניו־מד יחד עם BP, אך הקפיאה את המו"מ בגלל המלחמה ● זו אינה הפעם הראשונה שהשקעה אמירתית לא מבשילה ● מאז הסכמי אברהם, הציפיות לגל עסקאות פגשו רגולציה ושיקולים ביטחוניים ● מנגד, התיירות פורחת והנוכחות האמירתית בקרנות ההון סיכון בעלייה

צילומים: AP - Ng Han Guan, Jeff Dean, Alexander Zemlianichenko, עיצוב: טלי בוגדנובסקי

קלקולים כלכליים: הסיכונים המרכזיים שמאיימים על הפריחה בשוקי המניות

דווקא כשמדדי מניות בעולם נמצאים בשיאי כל הזמנים, חשוב להתייחס לסיכונים שעלולים להעיב על השווקים ● המיידיים הם התחדשות האינפלציה במדינות רבות או לחלופין האטה כלכלית, ומתיחויות גיאופוליטיות שיסלימו למלחמות ● כתבה שנייה מתוך שתיים

גל רכישות בסייבר הישראלי / אילוסטרציה: Shutterstock

הפרדוקס בענף הסייבר: איך קורה שחברה נמכרת בשווי של פי 100 מההכנסות שלה?

בחצי השנה האחרונה נרכשו שמונה סטארט־אפים ישראלים בתחום הסייבר - כולם בשווי שגבוה פי עשרות ביחס להכנסות שלהם ● הסיבה מאחורי האקזיטים הנדיבים: הענקיות הזרות בונות על המוצרים של החברות הצעירות, כהבטחה להגדלת המכירות ● האם זו רק ההתחלה?

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

הבכיר שמסביר - כך ארה"ב מונעת מישראל להשיג את מטרות המלחמה

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, משוכנע שהממשל האמריקאי לא מצליח להפנים את המשמעות הקיומית של מיטוט חמאס ● בשיחה עם גלובס הוא מדבר על חשיבות כניסת צה"ל לרפיח, ועל החזרת ההרתעה הצבאית למרות "המשקולות שביידן מציב על רגלי ישראל"

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת

רכב חשמלי בטעינה. עיוותי מס הופכים אותו לפחות משתלם / צילום: Shutterstock

מקבלים רכב מהעבודה? זו הסיבה שפחות משתלם לבחור בדגם חשמלי

מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק ● בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים

יניב פרטוש (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני־פרידן

פרטוש יכהן בתפקיד במקביל לניב חורש, מבעלי הקבוצה, שביצע את התפקיד עד כה לבדו ● במקביל למהלך בוצעה שורה של מינויים נוספים בסוכנות

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית התפוצצה"

סמנכ''ל משאבי אנוש ומינהל במקורות, חגי פיליפסון / צילום: כדיה לוי

ההחלטה הראשונה שקיבל במלחמה סמנכ"ל משאבי אנוש במקורות

חגי פיליפסון, סמנכ"ל משאבי אנוש ומינהל בחברת מקורות, מספר מה הייתה ההחלטה הראשונה שקיבלה החברה ב־7 באוקטובר ואיך היא השפיעה על העובדים ● לדבריו, המלחמה יצרה לעובדים ולמנהלים אתגרים חדשים, בהם הצורך להמשיך במשימות שוטפות תחת ירי טילים