גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מוותרות על כספים ודוחות תשלומים: אלה ההטבות שמעניקות חברות הנדל"ן

משבר הקורונה משפיע על כל ענף הנדל"ן, ולכל החברות ברור שקשיים או קריסה של סקטורים מסוימים תשפיע עליהן במוקדם או במאוחר ● כמה חברות בענף כבר מציעות הטבות שונות ללקוחותיהן

הטבות נדל"ן בצל הקורונה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס
הטבות נדל"ן בצל הקורונה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי , גלובס

5.04.2020

החזר מלא לרוכשים למשך חצי שנה

חברת "רמות בעיר" תאפשר לרוכשי הדירות בפרויקט "רמות השרון", הכולל 4 מגדלים ברמת השרון, בתקופה הקרובה אופציה לביטול חוזה למשך תקופה של חצי שנה מיום הרכישה. החברה תאפשר ללקוחותיה לקבל את כספם בחזרה במלואו.

חברת קרדן נדל"ן, שבונה את "קרדן בטירת הכרמל", תאפשר הנחה של עד 100 אלף שקל ופטור מהצמדה, על כל הדירות בפרויקט. בפרויקט אחר בשכונת משכנות האומנים בקריית מוצקין, מאפשרת החברה הנחה של עד 150 אלף שקל במסגרת המבצע וכן פטור מהצמדה על כל הדירות.

1.04.2020

עזריאלי מלווה כסף בריבית 0%

קבוצת עזריאלי פרסמה את תוכינתה להקצות 100 מיליון שקל לתמיכה ולסיוע בקניונים של הקבוצה. מדובר בהלוואות בריבית 0%. התוכנית מכוונת לבתי עסק קיימים שמחזור המכירות שלהם אינו עולה על 25 מיליון שקלים. לבתי העסק תינתן האפשרות לבחור במסלול הלוואה בריבית 0% או במסלול הלוואה נושאת ריבית בשיעור 2.9% שתזכה את העסק במענק בשיעור 15% מסכום ההלוואה המקורית, בתום תקופת ההלוואה.

31.03.2020

הנחה צנועה בייעוץ המשכנתה

בחברת וידר משכנתאות, המתמחה בייעוץ ללקיחה ומחזורי משכנתה מציעים לשכירים ובעלי עסקים קטנים, ייעוץ אישי והטבה ייחודית של 10% הנחה לליווי מול ההנהלות של הבנקים. בחברה מוסרים שאת הייעוץ ניתן לקבל מהבית.

שיפור תנאים ברכישת דירה בחריש

חברת שפיר שבונה את פרויקט "בצוותא" בחריש משנה את אופן התשלומים לרכישת דירות בפרויקט, לאור המשבר. במקום תשלום של 20% מערך הדירה בעת הרכישה, ותשלומים רבעוניים עד לאכלוס, מציעה כעת החברה תשלום של 15% מערך הדירה ואת יתרת התשלומים - בחלוף המשבר.

29.03.2020

רשת חללי העבודה המשותפים dogether, בבעלות יניב ארביב ורועי ראובן, שלה סניפים במרכז עזריאלי ראשונים ובמגדל עסקים בעיר ימים בנתניה, הודיעה כי היא מתאימה את עצמה לתקופת הקורונה ולא תגבה מ-500 חברי הרשת את תשלומי השכירות בחודש אפריל.

25.32020

ביטול קניית דירה עד 45 יום - ללא קנס

חברת "אמירי גן" שמשווקת פרויקט מגורים שבו 11 בניינים בחדרה הודיעה על מתן תנאים מיוחדים לרוכשים בתקופה הקרובה - אופציית ביטול חוזה מכל סיבה שהיא, למשך 45 יום מיום מעמד החתימה. כלומר, רוכש שמעוניין לקנות דירה יוכל לחתום על חוזה רכישה ולשלם רק 7% מערך הדירה. באם תוך 45 יום הרוכש יחליט לבטל את החוזה המבטיח לו את הדירה שרכש, הוא יקבל את כל כספו חזרה.

24.3.2020

ייעוץ לגבי סכסוכי שכנים - בחינם

האגודה לתרבות הדיור הודיעה כי היא פותחת מוקד חירום למתן מענה לשאלות משפטיות על-ידי עורכי דין, כאשר השירות ניתן ללא עלות גם עבור מי שאינו חבר באגודה לתרבות הדיור. המענה הטלפוני יתאפשר בין השעות 13:00-10:00 במספר 8484* (שלוחה 1).

23.3.2020

גם בנצבא מוותרים על דמי השכירות

חברת נצבא הודיעה לשוכרים בנכסים שבבעלותה כי החל מיום 15.3.2020 ועד להודעה בה תתאפשר פתיחת בתי עסק על פי תקנות החירום, היא תחדל לגבות דמי שכירות ודמי ניהול מהשוכרים. שוכרים ששילמו דמי שכירות ממועד זה ועד ל-23.3 יקבלו החזרים. עסקים שממשיכים לפעול ושהכנסתם נפגעת, ישלמו דמי שכירות בהתאם לאחוז מהפדיון החוזי. במקרים בהם לא הוסדר בחוזה סעיף זה יחויב השכור בדמי שכירות וניהול בהתאם לבסיס של שמונה אחוזים ועוד מע"מ מהפדיון (לא כולל מע"מ)

19.3.2020

בחברת אביסרור מקפיאים מחירים

חברת הבנייה "אביסרור משה ובניו" מציעה לרוכשים פוטנציאליים בערים רחובות, באר-שבע, אשקלון ויבנה לקבע את מחיר הדירה העכשווי ולשריין לעצמם דירה חדשה באחד מהפרויקטים של החברה ברחבי הארץ, ללא התחייבות או תשלום עד לסיום המשבר, בכפוף לתקנון החברה. רוכשים שמעוניינים לשריין לעצמם דירה מתבקשים לשלם מקדמה בסך 10,000 שקל ולחתום על חוזה רק אחרי המשבר, כשניתן גם לבטלו ללא התחייבות.

אתר מדלן, הגרסה החינמית

חברת מדלן, המפעילה אתר אינטרנט המציג מידע על סביבות המגורים לטובת יזמי ורוכשי הנדל"ן, מאפשרת לכלל הציבור - מתווכים, מוכרים ושוכרים - לקבל את כל לוח מדלן ללא עלות, עד תום תקופת הסגר.

ב-MIXER מנסים לסייע ללקוחות

חברת מתחמי העבודה המשותפים MIXER הודיעה על הקמת קרן כספית שמטרתה לסייע ללקוחותיה. מהודעת החברה עולה כי הסיוע צפוי להתבצע במגוון אפשרויות, בהן תרומה כספית, לקיחת חסות על חברה מסוימת והענקת מוצרים ושירותים. ב-MIXER ציינו כי החברה מעמידה את כל הרווחים שלה לטובת הקרן, ומסרו כי "חלוקת הכספים תהיה כפופה להחלטת ועדה חיצונית ובהתאם לקריטריונים אחידים". 

17.3.2020

עזריאלי יוצאת בהקלות לשוכרים

בחברת עזריאלי הודיעו כי בכוונתם להעניק פטור מתשלום דמי שכירות למחצית השנייה של חודש מרץ 2020, וזאת לעסקים שנסגרו בעקבות החלטת הממשלה. כמו כן, יוקפאו תשלומי דמי השכירות והניהול החל מ-1 באפריל ועד ליום החזרה לשגרה לעסקים הסגורים בעקבות החלטת הממשלה. בנוסף הודיעה הקבוצה כי תעמיד קרן לסיוע פיננסי לשוכרים בהיקף של 100 מיליון שקל, שמטרתה לסייע בשמירה על ביטחונם הכלכלי.

דחיית תשלומים בקבוצת מגידו

קבוצת מגידו, העוסקת בייזום וביצוע של פרויקטים נדל"ניים, הודיעה ללקוחותיה כי היא מאפשרת דחייה בביצוע התשלומים לדירות במשך שלושה חודשים, כל זאת מבלי שתחול עליהם ריבית פיגורים. במסגרת ההחלטה הקונים זכאים לדחות למשך עד שלושה חודשים כל תשלום שמועד ביצועו לפי ההסכם חל בין אמצע מרץ לאמצע אפריל.

16.3.2020

ביג מחזירה דמי שכירות לחלק מהשוכרים

בהודעת קבוצת ביג נכתב: "בקניונים הסגורים של הקבוצה בערים בית שמש, טבריה, ירכא ובת ים השוכרים יזוכו באופן מלא על שכר הדירה ששולם עבור הימים בהם הקניונים נסגרו על-פי החלטת הרשויות". עוד נכתב כי "במרכזי ביג הפתוחים שעדיין פעילים נבצע בסיום החודש בדיקת עומסים, ובעת הצורך נזכה בהתאם לאחוז מהפדיון החוזי. במקרה שהמרכזים ייסגרו בהמשך החודש, ביג תזכה את ימי הסגירה ותבצע בדיקת עומס על ימי העבודה בפועל". 

עוד כתבות

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

יציבות בוול סטריט; מיקרו־סטרטג'י יורדת ב-10%, שיאומי עולה ב-12%

סיכום הרבעון הראשון באירופה: השווקים עלו בכ-7% ● בלומברג: "שוק הקקאו קורס", וולס פארגו: "עליית המחיר תגולגל אל הצרכנים" ● מייסד בורסת הקריפטו FTX נידון ל-25 שנות מאסר ● הצמיחה בארה"ב עמדה על 3.4%, יותר מהצפוי ● ג'יי.פי מורגן: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ●  אמזון השקיעה 2.75 מיליארד דולר באנטרופיק ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

לאחר שלוש שנים של הפסד, אירופה עזרה לדוד פתאל לחזור להרוויח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

עינת גנון / צילום: בר שניר

פרויקט הענק מתעכב: עוד פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו

עינת גנון, סמנכ"לית הרשות להתחדשות עירונית, הודיעה על פרישה מהמרוץ לניהול רשות המטרו, לאחר שלאחרונה גם צחי דוד, סגן הממונה על התקציבים באוצר לשעבר, הסיר את מועמדותו לתפקיד ● כעת נותר מועמד אחד לבחירה, והמכרז עומד בפני ביטול

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס