גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מה יישאר פתוח, למי מותר לצאת ולאן: "גלובס" עושה סדר בהנחיות החדשות

האם מותר לצאת מהבית כדי לבצע פעילות גופנית או אפילו סתם כדי לנשום אוויר, מה לגבי הצטיידות במזון ובתרופות, האם התחבורה הציבורית והמשלוחים יוסיפו לפעול, ומי יאכוף את המגבלות וכיצד? ● יועמ"ש משרד הבריאות עו"ד אורי שוורץ: "אנחנו רוצים לשדר לציבור מסר לגבי עד כמה המצב רציני"

משטרת ישראל בפעילות לאכיפת צו בריאות / צילום: דוברות המשטרה
משטרת ישראל בפעילות לאכיפת צו בריאות / צילום: דוברות המשטרה

הממשלה אישרה היום (ד') הגבלות תנועה נוספות שייכנסו לתוקף הערב, במטרה לצמצם את סכנת ההתפשטות של נגיף הקורונה. השינויים המרכזיים הם הטלת מגבלות נוספות על היכולת של הציבור לצאת מן הבית. ביטול של כמה מהחלופות - תפילה כבר לא תתקיים בבית כנסת אלא רק בשטח פתוח וקבוצות של עשרה, ביטול האפשרות לפעילויות ספורט, הגבלה משמעותית על התחבורה הציבורית, מעבר מסיבי ודחיפה של הציבור לרכישה מקוונת. בנוסף, תוקנו הוראות בנוגע לילדים להורים גרושים ומתן אפשרות לעובדים בעבודות חיוניות להשאיר את הילדים במסגרות. מה יישאר פתוח, למי מותר לצאת לעבודה, ומה לגבי פעילות גופנית? "גלובס" עושה סדר, ועו"ד אורי שוורץ, יועמ"ש משרד הבריאות, עונה על השאלות המתעוררות בשל השינויים.

● האם מותר לצאת מהבית כדי לבצע פעילות גופנית או אפילו סתם כדי לנשום אוויר?

בנושא זה ההגבלות הוחמרו מאוד. אם לפי ההנחיות הקודמות מותר היה לבצע פעילות גופנית בחוץ, כעת היציאה מהבית תוגבל לאדם יחיד או אנשים המתגוררים באותו הבית, לכל היותר למרחק של מאה מטרים מביתם. בנוסף, מותרת העברה של קטין שההורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני ואין במקום המגורים אחראי שניתן להשאיר את הקטין בהשגחתו. מעבר לתקנות האמורות, משרד הבריאות מבקש מאוכלוסיית בני ה-60 ומעלה, בדגש על קשישים ואוכלוסיות בסיכון, להישאר בבתים ולא להסתכן ביציאה למרחב.

לגבי השאלה אם ניתן ללכת לפארק הסמוך לבית, אמר שוורץ כי "אם הוא מצוי 100 מטרים מהבית, כן".

● מה לגבי הצטיידות במזון ובתרופות?

חנויות מזון ותרופות יישארו פתוחות, והיציאה מהבית תותר למטרת הצטיידות. ניתן יהיה לצאת מהבית גם לקבלת טיפול רפואי או תרומת דם, ובאם ישנו צורך לסייע לאדם אחר עם קושי או מצוקה.

● האם מותר להגיע לרופא משפחה?

עו"ד שוורץ אמר כי "אנחנו בוחנים את העניין, והחלטנו בשלב זה לא להגביל. אנחנו שוקלים להטיל מגבלות על הטיפולים הרפואיים שניתן לתת בתקופה הזו. למשל - ניתוחים לא הכרחיים דוגמת ניתוחים פלסטיים. ניתוחים לא הכרחיים יכולים גם להסתיים באשפוז בבית חולים, וכל מיטה יקרה כרגע".

● האם שעות הפעילות של חנויות לממכר מזון יתארכו?

עו"ד שוורץ הסביר כי "זה לא בסמכות משרד הבריאות ומדובר בהחלטה של החנויות עצמן".

● מה לגבי בתי כנסת?

בתי הכנסת ייסגרו, אך תותר תפילה במקום פתוח. כמוכן, יציאה מהבית תותר לחתונה, הלוויה או ברית, ככל שהפעילות מתקיימת במקום פתוח ומספר המשתתפים בו אינו עולה על 10. על האנשים בפעילויות אלו לשמור על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם. בנוסף, תותר יציאה של אישה לטבילה במקווה, בתיאום מראש של מועד ההגעה.

חתונות ובריתות לא תמיד מתקיימות באוויר הפתוח. כמה אנשים יכולים להיות בכל אירוע?

"בתפילה לא יותר לשתף יותר מעשרה אנשים. גם חתונות ובריתות יאלצו להצטמצם - יש אי בהירות עדיין לגבי מה שהוחלט בישיבת הממשלה, ואנחנו לא יודעים עדיין לומר מה תהיה המגבלה, כאשר בחתונות נדרשים למשל עשרה גברים למניין", הסביר עו"ד שוורץ.

בניגוד לתפילות של 10 אנשים, למה אי אפשר לעשות ספורט, עשרה אנשים, במרחק של 2 מטרים אחד מהשני?

"זו נקודה רגישה, מאד הצטערתי לשמוע על עניין הספורט. הכלל הגורף הוא לצמצם, לצמצם, לצמצם. הרבה פעמים אנשים מתרחקים מהבית כשהם עושים ספורט, קשה להם לשמור על מרחק מאנשים אחרים שנמצאים בסביבה, ועלולות להיווצר התקהלויות. בתפילות אנשים הם סטטיים יותר ואפשר לשמור על מרווח של 2 מטרים. סגירת בתי הכנסת היא מגבלה משמעותית. תפילה היא אחת הנסיבות שהממשלה החליטה להחריג".

האם קבוצה של עשרה אנשים יכולים לעשות יוגה, למשל, ליד הבית במרווח של 2 מטרים אחד מהשני?

"לא מותרת התקהלות בשלב הזה בשום מקרה, מלבד המקרים שהוגדרו. כלומר, זה אסור".

● הישיבה במסעדות אסורה, אבל מה עם משלוחים ואיסוף עצמי?

משלוחי האוכל יימשכו בשלב זה אך אפשרות האיסוף העצמי תיאסר. השליחים יחויבו להשאיר את ההזמנה מחוץ לדלת ולא לבוא במגע עם המזמין.

● אילו שינויים חלו בנוגע ליציאה לעבודה?

בנושא זה אין הגבלות חדשות. מקומות העבודה יישארו פתוחים תחת מגבלות, אבל מקומות העבודה ייאלצו לחייב את הבאים בשעריהם למדוד חום טרם כניסתם, ולוודא שחום הגוף איננו עולה על 38 מעלות צלזיוס. במקומות עבודה שמוגדרים חיוניים, העבודה תימשך כרגיל.

● אילו שירותים מורשים להמשיך לפעול?

יורשו לפעול שירותי משלוחים למזון, עיתונים וכן שירותים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי חשמל, מוצרי ושירותי תקשורת ואביזרים רפואיים. מכירה מקוונת עם משלוח מותרת לכל סוגי המוצרים, וכאמור - על השליח להניח את המשלוח מחוץ לפתח בית המגורים.

● האם חנויות בגדים ממשיכות לפעול?

"בחנויות מקוונות ניתן להזמין הכל - לרבות בגדים. החנויות הפיזיות ייסגרו", ציין עו"ד שוורץ.

● האם לילדים להורים גרושים מותר לעבור בין שני הבתים?

מותרת העברה של קטין, שהוריו חיים בנפרד, מביתו של הורה אחד לביתו של ההורה השני.

● האם בני זוג שלא גרים באותו הבית, יכולים לעבור בין הבתים?

"בני זוג שלא גרים באותו בית - לא יכולים להתראות. כל אחד צריך להיות בבית שלו", אמר עו"ד שוורץ.

● מה לגבי חיות המחמד?

יציאה לטיול עם חיית המחמד מותרת. שירותי הרפואה הווטרינרים ימשיכו לפעול שכן הם שירותים חיוניים, וחנויות המזון לבעלי החיים ימשיכו לפעול במתכונת של משלוחים.

"כמובן שאפשר להוציא את הכלב לטיול, במרחק של עד 100 מטרים", אמר עו"ד שוורץ. "רכישת מזון לבעלי חיים תותר במשלוחים, ובמידת הצורך גם טיפול רפואי יתאפשר, שכן השירותים הווטרינריים הינם שירותים חיוניים".

● מה יקרה לתחבורה הציבורית?

התחבורה הציבורית תצומצם מאוד, לכדי 25% מפעילותה הנוכחית, כך שתאפשר רק לעובדים חיוניים להגיע לעבודתם. הממשלה קוראת לציבור שלא להשתמש בה אלא אם אין שום ברירה אחרת, ורק למטרות שלשמן קיים היתר יציאה מהבית בהתאם לתקנות החדשות. מוניות ימשיכו לפעול, אך הנסיעה בהן תוגבל לנוסע אחד בלבד אלא במקרים שבהם נדרש ליווי לטיפול רפואי. בכל מקרה הנוסעים יחויבו לשבת במושב האחורי ולפתוח חלונות. גם הסעות לעובדים במקומות עבודה שמוגדרים חיוניים יורשו לפעול.

לגבי אלו קווים יפעלו, אמר עו"ד שוורץ כי  "התקנות מסמיכות את שר התחבורה לקבוע את ההוראות בנושא הזה. התקנות ייכנסו לתוקף אחר הצהריים ובסמוך יצומצמו הקווים".

● האם נהיה זכאים להחזר כספי על סכום החופשי-חודשי שנטען על כרטיס הרב-קו?

לפי הרשות לתחבורה ציבורית, "חוזי החופשי-החודשי נרכשו בתחילת החודש והשימוש נעשה בהם עד לאמצע החודש. נושא הפיצוי טרם נידון, והוא יעלה לדיון בתום המשבר כחלק ממדיניות הממשלה הכוללת. כך נכון הדבר גם לגבי סטודנטים שרכשו מנויים סמסטריאליים ושנתיים. ציבור הנוסעים נדרש להתאזר בסבלנות, ולא להשתמש בימים אלו בתחבורה הציבורית שלא לצורך. בהמשך תצא הודעה לציבור על ההחלטות בנושא רוכשי המינויים התקופתיים בכרטיס הרב-קו, על כן אנו מבקשים שלא להגיע לעמדות השירות על מנת לקבל פיצוי".

● מותר להמשיך ללכת לעבודה?

ההנחיות לגבי הליכה לעבודה נותרו בעינן. זולת מקומות עבודה שמוגדרים חיוניים, רק 30% מהעובדים רשאים להגיע למקום העבודה. במשרד הבריאות ממליצים לאפשר עבודה מהבית ככל האפשר. על המעסיק לצייד את עובדיו באישור העסקה הכולל את שם המעסיק, מספר הח.פ, מען המעסיק, מען מקום העבודה, שם העובד ומספר זהותו, שעות העבודה ומקום ביצוען.

"כרגע, למיטב הבנתי אין מגבלה נוספת על מקומות עבודה, אבל התקנות האלו ייבחנו בקרוב שוב", הסביר עו"ד שוורץ. "המטרה היא לצמצם יציאה של אנשים מהבית רק למטרות הכרחיות".

● התנדבות לצרכים חיוניים, כמו חלוקת מזון לקשישים, מותרת?

"כשהגדרנו עבודה, כללנו גם התנדבות, ולכן היא מותרת בשלב הזה", ציין עו"ד שוורץ.

● מי יאכוף את המגבלות וכיצד?

המשטרה היא זו שתוודא שההנחיות נאכפות באמצעות מתן קנסות ובמקרים חריגים אף באמצעות מאסר של עד שישה חודשים. בנוסף, פקחים עירוניים יוכלו גם כן לאכוף סגירה של בתי עסק שיפרו את הנחיות משרד הבריאות.

"בסיבוב הקודם הסעיף היחיד שהוגדר כעבירה פלילית הוא סגירת העסקים, כעת גם היציאה מהבית שלא לפי ההגבלות הינה עבירה. האכיפה היא לא מטרה בפני עצמה. אנחנו רוצים לשדר לציבור מסר לגבי עד כמה המצב רציני ולהסביר שהם צריכים להישמע להוראות", הבהיר עו"ד שוורץ. "אף אחד לא יחטוף קנס על זה שהוא היה 150 מטר מהבית. המרחק הזה נועד לסמן גבולות גזרה. אם ימצאו אותך במרחק גדול מהבית, תקבל קנס". 

● בתי המשפט והכנסת יוכפפו גם הם למגבלות החדשות?

לא. הכללים החדשים לא יחולו על משכן הכנסת ועל בתי המשפט, והליכים משפטיים ימשיכו להתקיים.

● האם מותר להפגין?

כן, אך יש לשמור על מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם.

● האם אדם שצריך לעבור דירה יכול לעשות את זה כעת?

עו"ד שוורץ: "לא, זו לא אחת המגבלות שאפשרנו. מובילים נכנסים ויוצאים מבית לבית וזה לא משהו שאפשרי כרגע".

● האם ניתן יהיה לחגוג את חג הפסח?

"אנשים יצטרכו לבלות את חג הפסח עם המשפחה הגרעינית המצומצמת שלהם, ויש אנשים שיאלצו לבלות את חג הפסח לבד. המגבלות על נסיעה של שני אנשים ברכב תקפות גם במקרה הזה", אמר עו"ד שוורץ.

● עד מתי ההגבלות החמורות יישארו בתוקפן?

נכון לעכשיו התקנות הללו בתוקף למשך שבעה ימים. 

האם הצו עשוי להתארך לאחר תפוגתו בעוד שבוע?

עו"ד שוורץ אמר כי "זה לא יהיה הימור פרוע מדי לחשוב שהזמן הזה לא יספיק ושהצו יתארך. נבדוק את עצמנו בכל שבעה ימים, כדי להחליט האם צריך להחמיר או להקל. עוצמת הפגיעה בזכויות אדם, מחייבת אותנו לבדוק את עצמנו בכל זמן קצר".

האם מופעל מצד ליצמן לחץ שאיננו נסמך של שיקולים רפואיים מקצועיים, ובכך מתקבלות החלטות שמנוגדות לאינטרס הרפואי?

"יעקב ליצמן הוא שר הבריאות. בתור שר הבריאות הוא מופקד על מדיניות המשרד ותפקידו הוא להיות מעורב. הדיאלוג שלי מולו הוא מקצועי לחלוטין. הוא רצה להחמיר את הקו עוד לפני כן".

עוד כתבות

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

תקיפה באיראן: ישראל הרשמית שותקת - אין שינוי בהנחיות לעורף

מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

פעילות צה''ל במערב חאן יונס / צילום: דובר צה''ל

אזעקות הופעלו באשקלון, לראשונה מזה כשבועיים

שני טילי נ"ט פגעו במרחב קיבוץ יראון, לא היו נפגעים אך נגרם נזק ● ארה"ב מטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל ● בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" ● גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים ● שר החוץ האיראני נחת בניו יורק ● עדכונים שוטפים 

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

משרדי חברת השבבים TSMC, בטייוואן / צילום: ap, Chiang Ying-ying

התחזית האופטימית של ענקית השבבים מטייוואן: ההכנסות יזנקו פי 2

יצרנית השבבים TSMC הציגה דוחות רבעוניים חזקים ועקפה את תחזיות האנליסטים בשורת ההכנסות והרווח ● המומנטום החיובי צפוי להימשך כשעל פי ההערכות החברה צפוי להכפיל את הכנסותיה

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

ייפוי-כוח מתמשך. זה ההליך שיחליף אותו / אילוסטרציה: Shutterstock, REDPIXEL.PL

חקיקה חדשה: תומך החלטות לקשיש או בעל מוגבלות - במקום אפוטרופוס

השבוע נחקק המוסד של "תומך החלטות" ● מה זה אומר, מה ההבדל בין התומך לבין אפוטרופוס, ולמה בעצם צריך מינוי פורמלי מבית המשפט רק כדי לסייע לאדם קשיש או מוגבל?

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

מטוס אל על / צילום: Shutterstock

אחרי הצניחה בתחילת המלחמה: התאוששות בענפי התיירות והבילויים

חג הפסח שיחול בקרוב מחולל רכישות בתחום החופשות והמופעים ● אתר KSP מרחיב את שיתוף־הפעולה עם שטראוס לצד מותגים כמו ויסוצקי ולוואצה ● הדירוג החודשי של אתרי האונליין

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

בנק ישראל מכר 8 מיליארד דולר, אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר מזנק לשיא של חמישה חודשים. אלה הסיבות

המתיחות הביטחונית בין ישראל לאיראן לצד התחזקות הדולר בעולם הובילה לתיסוף חד מול השקל ● שער הדולר-שקל נסחר ברמה של כ-3.8 שקלים, שיא של חמישה חודשים

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים