גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

האומץ לפרסם: החברות שהצליחו למנף את המשבר ועל הדרך קיבלו בונוס תדמיתי

חודש לפרוץ הקורונה לחיינו, אפשר להתחיל לבחון את המהלכים השיווקיים–פרסומיים לא רק בפריזמה של האם עושים אלא גם מה עושים ● דווקא בקטגוריות שהמצב לא פגע בהן כמו מזון ובנקאות, מפרסמים גדולים נכנסו לשיתוק והותירו את הזירה למיעוט שלא היסס ופעל בנחישות

עד לפני שבועיים נדמה היה שכתבה שעוסקת בדרך שבה נכון להתנהל שיווקית ופרסומית בתקופה כה מטלטלת כמו משבר הקורונה לא הייתה יכולה להיכתב, ומסיבה פשוטה: האינסטינקט הראשוני של חלק ניכר מהחברות בארץ היה לשים ברקס על כל מה שקשור בפרסום ושיווק, לשבת על הגדר ולהמתין. אבל מסתבר שבמדינה שבה קטסטרופות המאיימות על הכלכלה הן לא דבר יוצא דופן, יש חשיבות לניסיון המצטבר. וכך, כחודש מאז פרוץ המשבר אפשר להתחיל לבחון את המהלכים השיווקיים-פרסומיים של חברות לא רק בפריזמה של האם עושים אלא גם של מה עושים.

רוב החברות התעשתו יחסית מהר וחזרו לפרסם - לרוב באמצעות קמפיינים מתבקשים של "אתכם גם בשעות קשות", אבל רק מיעוט יישם בפועל את המנטרות שמדקלמים כבר שנים, ובמקום להסתפק בקלישאות מתבקשות פעל לייצר ערך לצרכן תוך שמירה על רלוונטיות. באופן תמוה דווקא בקטגוריות שהמצב לא פגע בהן, מפרסמים מהגדולים בארץ נכנסו לשיתוק, מותירים את הזירה למיעוט שלא היסס ופעל בנחישות. בתחום המזון שלא נפגע, דווקא תנובה, שמאז מחאת הקוטג' נחשבת לאנדרדוג במה שקשור בפרסום, הפגינה נוכחות בולטת, ובמקום שבו כל חברות המזון האחרות קפאו הסתערה על השוק.

מתוך הבנה של חשיבות המשלוחים החלו בתנובה לקדם את "תנובה עד הבית" ולהציע לצרכן חבילות מוצרים שהחברה מספקת ישירות. במקביל, בחברה הגבירו משמעותית את השימוש בנכסים הדיגיטליים והציעו פתרונות לתזונה ואורח חיים בריא לצרכנים הסגורים בבית. המהלכים של תנובה בלטו שבעתיים אל מול הדממה התקשורתית של מתחרותיה בקטגוריית המזון כמו שטראוס שבשנים האחרונות נחשבה למובילת התחום בפרסום ושיווק, אסם, החברה המרכזית, יוניליוור ואחרות. רובן, פרט לחברה המרכזית שסופגת מכה קשה בהכנסותיה בגלל השיתוק של השוק הקר, לא נפגעו מהמשבר. חלקן אפילו הרוויחו ממנו, ובכל זאת רובן בחרו לשתוק או להגיב מאוחר.

בתחום הבנקאות, בנק הפועלים העלה חדשות לבקרים מהלכים מותאמים למצב: כלים לפישוט ההליך הבנקאי עבור מבוגרים, פריסת הלוואות לעצמאים, דחיית תשלומים לפרילנסרים וכדומה. ובקמעונאות הייתה זו שופרסל עם מתקפה משולבת של פרסום ויחסי ציבור של פתרונות לצרכן. מנכ"ל הרשת איציק אברכהן כיכב באייטמים חדשותיים; הקמפיין של הרשת נגע בנקודות רלוונטיות, בעיקר בשירות המשלוחים, ואתר התוכן של החברה סיפק תוכן רלוונטי כמו מתכוני שפים לאנשים הסגורים בבית.

הזדמנות לחזור ללב הציבור

"תנובה, שופרסל ובנק הפועלים הן הסמן שכול התעשייה כרגע הולכת בעקבותיו", אומר שלא לייחוס בכיר בתעשייה, "שלושתן משתמשות במשבר הקורונה כדי לבסס את מעמדן כחברה מובילה. תנובה תרוויח מההתנהלות שלה הרבה אחרי שהמשבר ייגמר. אחרי שנים שלא הייתה שם, החברה זיהתה את הזדמנות לחזור להיות חברת המזון הלאומית. הבית הישראלי שפעם הייתה. רק עכשיו זה השלב שבו תנובה יוצאת באמת ממשבר מחאת הקוטג'. ובחברה מבינים את זה היטב ומתנהלים לאור זה לא רק בפרסום. למשל, לפני כמה ימים התגלה חולה קרונה באחת המחלקות. בתנובה ננקטו אומנם מבעוד מועד אמצעים כדי לוודא שבמקרים כאלה ההשלכות יהיו מינוריות, אבל למרות זאת הם מיד הוציאו הודעה לעובדים ולעיתונות. ברור שלא כולם בתעשייה אהבו את זה כי תנובה שמה סטנדרט שלא כולם רוצים לעמוד בו. אבל כתפיסה הם עושים כעת דברים לפי הספר - כפי שהציבור מצפה". 

על-פי בכיר אחר, מפרסמים כמו תנובה או בנק הפועלים מעזים לנצל מה שיש להם ממילא בארסנל כדי לגזור קופונים בתחום התדמית: "החברות האלה מתקשרות מוצרים אמיתיים, לא מוצרי קורונה. והפרסום של המהלכים הוא כדי לגזור קופון תדמיתי. כדי לתקשר דחיית משכנתה בנק הפועלים יכול להוציא לכל הלקוחות הרלוונטיים סמס שכמעט ולא עולה לו, ולהגיד 'אתה יכול לדחות משכנתה - הנה לינק תיכנס'. לא צריך בשביל זה קמפיין במיליון שקל. בבנקאות, המוצרים שכל הבנקים נותנים זהים וגם אם בנק משיק מוצר ייחודי תוך שעות אפשר לשכפל אותו לאחרים. ההבדל בין מה שפועלים עושה לאחרים זה ההבנה שיש לו הזדמנות פז לתקשר את כל המוצרים שלו, הוא לבד בזירה ובסוף הרווח התדמיתי הוא שלו. גם תנובה הגיבו במהירות והתאימו מוצרים ותוכן שממילא היו להם לתקופה. הרי מערך משלוחים לבתים זה לא משהו שעובדים עליו ביום אחד. לתנובה, בלי קשר לקורונה, היה פרויקט של 'תנובה עד הבית' והם פעלו כדי להרים מערך של מכירה ישירה. לכן הם לא יכלו לבקש הזדמנות טובה יותר כדי לקדם מוצר כזה".

יוסי לובטון, יו"ר קבוצת פובליסיס, אינו נבהל מהחיבור שבין עשיית פעולה שיווקית מתבקשת לקופון שהחברה מתיימרת לגזור בגזרה התדמיתית: "ליכולת למנף את העשייה לנקודות זכות בתדמית קוראים שיווק", הוא אומר, "ושיווק צריך לפעול גם בתקופות כאלה ולייצר יתרונות שיישארו הרבה אחרי המשבר כשהמתחרים או שותקים או עושים דברים לא רלוונטיים. ויש לא מעט כאלה".

לדבריו, מה שמבדל בין המהלכים שעושות חברות זה האם כשמתרחש משהו לא צפוי כמו משבר הקורונה, הארגון מתאים את עצמו בעשייה השיווקית למצב החדש. "לדוגמה, סופר-פארם נעזרת במשבר כדי לחזק את האוטוריטה של הרוקחים. צילמנו סרטונים עם רוקחים העונים על שאלות של אנשים. או בתחום האופטיקה עם אופטיקאים שעונים על שאלות כמו האם עדשות מגדילות את הסיכון. סופר-פארם מזיזה אחורה לעת הזאת את הבושם והמסקרה. זאת בדיוק עבודת שיווק. גם בנק הפועלים שהבין שלאפליקציה ביט יש ערך בשלב הזה, שאנשים לא ירצו לבוא לסניפים, דיבר עם מבוגרים ואמר 'נעזור לכם, אל תבואו לסניף'. זה נקרא להוביל ולהיות רלוונטי להתרחשות  במקום לרדת למקלט ולסגור מדפים".

להגיב בלי להיכנס להיסטריה וקיפאון

לדברי לובטון, יש עדיין מפרסמים שמפחדים. "יש כאלה שעלו עם קמפיין אבל מתקשרים מוצרים לא רלוונטיים ויש לעומתם מפרסמים שרואים את ההתאמה שלהם לסיטואציה ברמה היומיומית. סופר-פארם הודיעה השבוע שאפשר להזמין באונליין ולקבל את המוצרים לרכב. זה לא שירות שהיה קיים, הוא לא זול וצריך להיערך לו לוגיסטית, אבל הוא נותן יתרון כי אף אחד לא רוצה להיכנס לסניף. דומינו'ס פיצה שהיו ראשונים בתחום, שעלו ואמרו 'השליח לא יפגוש אתכם כי יש לנו שיטה בטוחה להעביר לכם את המשלוח'. זה ההבדל התהומי בין מחלקות שיווק שחושבות ומגיבות לבין כאלה שנכנסות להיסטריה וקיפאון".

בענף הפרסום, שם מלווים בימים האלה את ההתחבטויות של המפרסמים לגבי איך נכון לנהוג, תמימי דעים שההתנהלות איננה פונקציה של גודל המפרסם אלא של המנהל העומד בראשו: "זו פונקציה של מנהיגות", אומר לובטון, "של מנכ"ל שמבין שיש תקופת משבר שבו הציבור רוצה לשמוע מהחברה ושזאת הזדמנות לחזק את הקשר איתם באמצעות מהלכים רלוונטיים שנותנים ערך. וזה ממשיך במחלקות שיווק יצירתיות עם עומק. כי חלק מהמהלכים כוללים גם סיכון. אפשר להגיד כמעט על כל דבר 'זה לא הזמן' או 'לא התקופה' - יש אלף תירוצים שאני שומע כל יום. אבל כשיש הובלה שיווקית ומנכ"ל שנותן גב ומבין את גודל השעה, זה מייצר נכסיות אדירה למותגים הללו".

לדברי בכיר אחר, "בימים האלה ההחלטה אם לפרסם נמצאת רק אצל מנכ"לים וחלקם אינם אנשי שיווק ולא מבינים את הסיטואציה עד הסוף, ולכן הם לעתים מעדיפים לחכות ולא להתחייב. לא לעלות על הבמה ולקחת סיכון שאם משהו לא יעבוד יתחשבנו איתם. ולכן בסוף רואים שלוש חברות: שופרסל, תנובה ובנק הפועלים שמנצנצות מעל כל השאר. וכל אחת מהן הופכת את עצמה לחברה הלאומית בתחומה".

אייל סעדה, מבעלי חברת התוכן פיצ' שאחראית על מהלכי חברות כמו שופרסל או הפועלים, מבין את החשיבות שבפעילות אבל נזהר: "בכל מהלך יש סיכונים. אי-אפשר לדעת מה נכון. נדע רק בסוף התקופה. מותגים צריכים לשאוף לדבר סביב עולם התוכן שלהם ולא סתם לעשות דברים. וזה בדיוק מה שבשופרסל עושים. לא מתעסקים בלתת חסויות כלליות אלא בעולם התוכן שלהם עצמם".

היועץ האסטרטגי אלון ברנר סבור כי בשלב הזה החברות צריכות להתמקד במילוי צרכים אמיתיים של הצרכן. אי-אפשר לדבר בימים של שגרה על מערכת יחסים ולפרסם, וברגע שקורה אירוע כזה להיעלם. אבל חייבים לפעול ולתת מענה רק למה שהצרכן צריך כרגע. אם זה שליחויות לבית, ואם בידור לילדים. להיות מדויק לצורך הקיומי כי את הצרכן לא מעניינים דברים מעבר לזה, ואם עושים משהו רק 'כדי לעשות' הצרכן כמעט מזלזל בזה", הוא אומר. אומנם גם בעשייה עלול להיות סיכון - למשל עומס המשלוחים הרב על שופרסל עלול לייצר מצב שבו ההמתנה הארוכה גורמת לתרעומת, אך ברנר, כמו האחרים, סבור כי גם על עשייה לא מושלמת הצרכן נותן נקודות. "שופרסל אולי תתקשה כעת לספק משלוחים מהר בגלל הביקוש, אבל הם מנסים תוך כדי תנועה והופכים, למשל, חלק מהסניפים לסניפי ליקוט. ולא הכל אפשר לעשות במהירות: בהתחלה פתחו סניפים ל-24 שעות והבינו שאין בזה צורך. זה בסדר שעסקים מקבלים החלטות מהר ומשנים תוך כדי תזוזה, ועושים אופטימיזציה. כשהזמנים יירגעו אפשר יהיה לטפל בצרכים יותר 'רכים'. ואם אין משהו רלוונטי לתקופה, אז עדיף לא להיות. לקחת צעד אחורה כי קל לייצר אנטגוניזם".

עוד כתבות

מנכ''ל אנבידיה ג'נסן הואנג / צילום: ap, Nic Coury

אנבידיה שוברת שיא חדש: שווי השוק שלה חצה את ה-5 טריליון דולר

בסוף ספטמבר קבעה החברה שיא של 4.5 טריליון דולר, ובתחילת יולי עקפה לראשונה בהיסטוריה שיא של 4 טריליון דולר ● מה דחף אותה לשיא החדש?

גמל להשקעה או קרן נאמנות? / צילום: Shutterstock

גמל להשקעה או קרן נאמנות: איפה הכי כדאי לשים את הכסף

יוקר המחיה מחריף, והמשקיעים מבינים שהכסף שלהם חייב לעבוד, אך מתלבטים ● היכן להשקיע? בניהול עצמי דרך קרנות נאמנות שקופות ונזילות, או בניהול מנוטרל רגשות בקופת גמל להשקעה?

תומר פפר, מנכ''ל תן ביס / צילום: גני רוחלין

תן ביס וביימי ישתפו פעולה בתחום ההטבות

הרציונל מאחורי שיתוף הפעולה הוא להרחיב את אפשרויות הבחירה שעומדות בפני לקוחות הקצה למימוש תקציב התן ביס שלהם ● מנכ"ל תן ביס, תומר פפר: "המהלך מהווה שינוי אמיתי בתפיסה של תקציב ההטבות לעובדים"

לוחמי מילואים בשדה תימן / צילום: שימוש לפי סעיף 27א, חוק זכויות יוצרים

חקירה פלילית נפתחה בעקבות הדלפת הסרטון משדה תימן, הפצ"רית יצאה לחופשה עד לבירור הפרטים

דובר צה"ל הודיע על פתיחת חקירה פלילית בעניין הדלפת הסרטון משדה תימן, בו נראים חיילים תוקפים מחבל חמאס כלוא ● הרמטכ"ל אישר את בקשת הפרקליטה הצבאית הראשית לצאת לחופשה עד לבירור פרטי המקרה ● שר הביטחון ישראל כ"ץ גיבה את ההחלטה, והדגיש שמדובר בפרשה חמורה שדורשת חקירה מעמיקה

פאנל ''בעד ונגד: ארבעה מסלולי השקעה'' בכנס ההשקעות של גלובס / צילום: כדיה לוי

המשנה למנכ"ל בנק ירושלים: "התיק של הבן שלי עשה 50% בכמה חודשים, הגיע הזמן להקטין סיכונים"

בכנס ההשקעות של גלובס, ענה פאנל של מומחים על השאלות הבוערות בשוק ההון בעת הזו ● ארז מגדלי ממגדל: "ישראל לא יקרה ביחס לשווקים אחרים בעולם, ומחזיקה בפוטנציאל לשיפור נוסף בפרמיית הסיכון"; משה עומר, המשנה למנכ"ל בנק ירושלים: "זה זמן מעולה להיות אקטיבי ולהפחית סיכונים"; רונית הראל בן זאב, מנכ"לית S&P מעלות: "היכולת של זוג צעיר לקנות דירה היא יותר נמוכה מבעבר"; אמיר כהנוביץ', המשנה למנכ"ל פרופיט: "בישראל יש דמוגרפיה חיובית שמבטיחה שתמיד יהיו אנשים שיגורו בבית"

בית המשפט העליון / צילום: אוריה תדמור

המדינה חשפה בבג"ץ: מיולי הקרוב - אין מגבלה בגיוס חרדים


בג"ץ דן בהרכב מורחב בעתירות של ארגוני מילואים בשל חוק הפטור מגיוס • השופטים תהו: "האם כל המשתמטים עצורים?", נציגת המדינה השיבה: "לא יהיה מקום בכלא" • בדיון נחשף: "לצבא אין שום מגבלה על מספר החרדים שהוא יכול לקלוט לשורותיו" • מהומה התחוללה כשחרדים התפרצו לדיון: "גאים להשתמט, נמות ולא נתגייס" • המדינה: המשטרה לא עוצרת משתמטים חרדים בגלל ההפגנות

חדשות ההייטק / צילום: Shutterstock

מחקר חדש מצא: זו ההשפעה של יזמים ישראלים על כלכלת ניו יורק

המדור של גלובס מציג מדי שבוע את כל החדשות המעניינות בענף ההייטק • והפעם: מחקר חדש מצא כי ישראלים מובילים את היזמות הזרה בניו יורק, אילון מאסק משיק אלטרנטיבה לויקיפדיה, עובד לשעבר ב-OpenAI מזהיר שהשימוש בצ׳אט החכם שלה עלול להיות מסוכן ושני גיוסים בולטים לסטארטאפים ישראלים • חדשות ההייטק 

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

נעילה חיובית בת"א; מניות השבבים הדואליות הובילו את העליות

ת"א 35 זינק ב-1.7% ● קמטק זינקה בכ-9% ● הבורסה הכריזה הבוקר על השקתו של מדד מניות חדש, מדד ת"א נדל"ן-35 ● יומיים קריטיים: חמש "מופלאות" יפרסמו את דוחותיהן שעשויים לקבוע את כיוון השוק לשארית השנה ● הפד צפוי להוריד את הריבית הערב, תשומת-הלב תהיה על המשך המדיניות

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

"השוק לא אוהב את זה": מה קרה לאופטימיות בבורסת ת"א?

הבורסה המקומית ירדה אתמול בכ־1% בעקבות הפרת הפסקת האש ● רונן מנחם מבנק מזרחי: "השוק רגיש ובונה את התרחישים שלו על הנחה שהתהליך המדיני יתקדם" ● יוטב קוסטיקה ממור קרנות נאמנות: "הבורסה ידעה לעבוד טוב בתקופה הרבה יותר עצימה, זה משהו שעוד ילווה אותנו, ולכן לא צריך להילחץ" ● הורדת הריבית לא בסכנה, הם אומרים

אבטחת סייבר | אילוסטרציה: Shutterstock

"גאון מי שחשב על זה. בהצלחה למגינים": כך מתקפות הסייבר מתגברות ומשתכללות

נתונים עדכניים של צ'ק פוינט ומיקרוסופט מראים כי ישראל מתמודדת עם גל חסר תקדים של מתקפות סייבר, שהולכות ונעשות מתוחכמות יותר ● רכיבים פשוטים כמו שעוני נוכחות במקומות עבודה נפרצים והתחזויות ה־AI עולות רמה ● מומחים מזהירים: "מנגנוני ההגנה נעקפים בקלות מדאיגה"

יאיר נתניהו / צילום: שלומי יוסף

יאיר נתניהו נבחר כחבר הנהלה בהסתדרות הציונית העולמית

בנו של ראש הממשלה מונה לחבר הנהלה בהסתדרות הציונית העולמית - וייהנה מתנאים זהים כמעט לחלוטין לאלו של שר בממשלה, לרבות: לשכה, רכב, תקציב פעילות ומשכורת גבוהה ● ההחלטה התקבלה כחלק מדיל עם האופוזיציה - שעכשיו שוקלת לבטל את ההסכם ● היעד הבא: למנות את יאיר נתניהו לראש מחלקה

"מעורר חשד רב": ניתוח לוויני חדש חושף פעילות גרעינית באיראן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: הקו הצהוב בעזה הופך לקבוע, חשד שאיראן מחדשת את הפעילות הגרעינית סמוך לנתנז, ישראל מנצחת במלחמות אבל מתקשה בשלום, ולמה טראמפ רצה לשחרר את ברגותי ● כותרות העיתונים בעולם 

פרויקט בנייה למגורים / צילום: Shutterstock

משקי הבית מתקשים: עלייה בפיגורי המשכנתאות, בעיקר בקרב לווים קטנים

בשנה האחרונה קצב הגידול בפיגורי המשכנתאות מטפס, ובכל חודש עשרות משפחות נוספות מתקשות לעמוד בהחזר ● היקף הפיגורים גבוה מ־4 מיליארד שקל - עלייה של כ־50% בתוך שנתיים ● אומנם השיעורים נמוכים ביחס לסך נוטלי המשכנתאות, אך בענף מודאגים מהמגמה

וורן באפט / צילום: ap, Nati Harnik

אנליסט בהמלצה חריגה: תמכרו את המניה של וורן באפט

ב־KBW ציינו כי העסקים המרכזיים של ברקשייר צפויים לעמוד בפני לחצים בשנה הקרובה, "דברים רבים נעים בכיוון הלא נכון" ● חוסר הוודאות סביב הירושה בחברה נובע מ"המוניטין הבלתי־מעורער כמעט של וורן באפט ומה שאנו רואים כחוסר גילוי נאות מספק, שעלול להרתיע משקיעים" ● באפט בן ה־95 יפרוש מתפקיד מנכ"ל החברה בסוף השנה

מטה חברת מטא בקליפורניה / צילום: ap, Jeff Chiu

אירוע מס חתך את הרווחים של מטא ברבעון השלישי. המניה נופלת במסחר המאוחר

מטא עקפה את צפי האנליסטים בשורת ההכנסות, אך חקיקת ה"חוק הגדול והיפה" של הנשיא טראמפ הובילה לחיוב מס חד־פעמי של כ-16 מיליארד דולר והפיל את רווחי החברה ברבעון שלישי ● המניה נופלת במסחר המאוחר בכ-7%

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר האולפן הפתוח, ערוץ 14, 21.09.25 / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

למה התיק של יונתן אוריך מגיע תמיד לאותו שופט במחוזי?

איך יכול להיות שהתיק של יונתן אוריך, יועצו של רה"מ בנימין נתניהו, מגיע שוב ושוב אל אותו שופט מחוזי שמחמיר איתו? ● התהייה של השר איתמר בן גביר - והתשובה שאולי תיתן מענה לחששות שלו ● המשרוקית של גלובס

וול סטריט / צילום: Shutterstock

נעילה מעורבת בוול סטריט, בעקבות דבריו של יו"ר הפד ג'רום פאוול

הנאסד"ק עלה בכ-0.5% ● הפדרל ריזרב הוריד את הריבית בארה"ב מ-4.25% ל-4%, אך הנגיד פאוול ציין כי הורדת ריבית בדצמבר רחוקה מלהיות מובנת מאליה ● טראמפ הכריז על הסכם סחר חדש עם דרום קוריאה ● יומיים קריטיים: חמש "מופלאות" יפרסמו את דוחותיהן שעשויים לקבוע את כיוון השוק לשארית השנה • אנבידיה קפצה בכ-3% - ושווי השוק שלה חצה את רף 5 טריליון הדולר

משרדי אמזון / צילום: Shutterstock

הגרדיאן: הקוד הסודי מאחורי התקשורת של אמזון וגוגל עם ממשלת ישראל

לפי תחקיר הגרדיאן, אמזון וגוגל הסכימו למנגנון דיווח סודי מול ממשלת ישראל, שבו כל בקשה למסירת מידע למדינה זרה תלווה בקודים סודיים ותשלומים כספיים לפי קידומת המדינה ● לפי ההסכם, גם במקרה בו החברות מנועות משפטית מלחשוף את זהות המדינה, הן מחויבות להעביר סכום מוגדר בתוך יממה ● משרד האוצר:"הרמיזה של המאמר שישראל מאלצת חברות להפר את החוק היא חסרת בסיס"

נשיא סין שי ג'ינפינג ונשיא ארה''ב דונלד טראמפ, בפגישה קודמת / צילום: Reuters, Carlos Barria

השווקים כבר מתמחרים "פגישה פנטסטית" בין טראמפ לשי. מה יכול להשתבש

הפגישה בין נשיא ארה"ב לנשיא סין בחמישי, שעשויה להביא לחתימת הסכם סחר חדש בין שתי הכלכלות, מזרימה אופטימיות לשווקים ● אילו סקטורים כבר נכנסים לכוננות ספיגה, ואילו עומדים ליהנות מכל הקלה במכסים ההדדיים ● מדדי אסיה ו-וול סטריט פתחו שבוע בעליות

מטוס של וויזאייר / צילום: Shutterstock, Petr Leczo

ענקית התעופה וויזאייר מציבה דרישה חדשה ותקדימית בתמורה להקמת בסיס בנתב"ג

משלחת מטעם משרד התחבורה נמצאת בהונגריה ומנהלת מגעים מתקדמים עם ענקית התעופה וויזאייר על הקמת בסיס בישראל ● לגלובס נודע כי בוויזאייר מבקשים את הסלוטים של ריינאייר ומציבים דרישה נוספת ותקדימית: אפשרות להפעיל טיסות לבלקן, לקווקז ולאמירויות - מה שעשוי לדרוש שינוי בדיני התעופה המקומיים