גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פרשנות - התחזית הקודרת של טראמפ: מ"אין סכנה" ל"אתם תראו מוות בכל מקום"

הערכת המינימום של נשיא ארה"ב מעמידה את המספר הצפוי של מתים על 100 עד 240 אלף ● מנחם את אזרחיו שהיה יכול להיות הרבה יותר גרוע ● טראמפ תמיד העדיף לרקוד לצלילי חלילו שלו, אך ריקוד הסולו משתכלל והולך ● המושל אנדרו קואומו מגלה שאחיו, שדר הטלוויזיה כריס, חלה בקורונה

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

נימת תדרוכיו היומיים של הנשיא טראמפ לובשת ארשת קודרת. לפעמים היא מקדירה והולכת לקראת סוף התדרוך בהשוואה עם תחילתו.

בדקות הראשונות של התדרוך אתמול ב-17 אחה"צ שעון וושינגטון, הנשיא סיפק את הכותרת הראשית של העיתונים: "השבועיים הבאים יהיו מלאי כאב", אמר. עוד לפני סוף התדרוך, מבלי שהועבר אליו פתק, ומבלי שנלחש משהו על אוזנו, הנשיא כבר דיבר על "שבועיים-שלושה של כאב". שלושה הם יותר משניים, ושניים הם הרבה יותר מן הלא-מספרים שבקעו מפי הנשיא רק לפני ששה שבועות.

והם בוודאי הרבה יותר מן הצפי הוורוד להפליא שהנשיא הגיש לאמריקה בתחילת השבוע שעבר, כאשר חזה את הסרת הסגר הלא-מלא באמצע אפריל. נשיא ארה"ב תמיד העדיף לרקוד לצלילי חלילו שלו, אבל ריקוד הסולו משתכלל והולך.

זה היום השני ברציפות שהנשיא אינו חדל לדבר על המודלים המתמטיים: העקומה תוסיף לעלות עוד "שבועיים-שלושה", ואז היא "תתחיל להתעגל". אבל במרוצת עלייתה והתעגלותה היא תהרוג מינימום של 100 עד 240 אלף אמריקאים (המספר 240 אלף גבוה ב-40 אלף מן ההערכות שהושמעו 24 שעות קודם). אבל "אם לא נעשה כלום", המספר יעלה למשהו בין 1.6 מיליון ל-2.2 מיליון, "ואולי מעבר לזה".

כתב אחד בחדר העיתונות של הבית הלבן התחלחל מן המספר המינימלי. הנשיא חיזק את חלחלתו, ונטל לעצמו את החירות הפואטית להסביר לשומעיו מה יתרחש לנגד עיניהם אם המספר יעלה עד 2.2 מיליון. "אתם תראו אנשים מתים במטוסים, אתם תראו אנשים מתים במבואות בתי מלון. אתם תראו מוות בכל מקום". יותר אמריקאים עלולים למות במגיפה הזו, הוא אמר, ממה שמתו בארבע שנים של מלחמת האזרחים (1865-1861), או במלחמות העולם.

הוא חזר ודיבר על המראות המקאבריים ליד בתי חולים בניו יורק, כולל בית החולים באלמהרסט (Elmhurst), קווינס, שסמוך לו עמד בית הוריו. הוא חזר ודיבר על "משאיות הקירור" הענקיות, המתמלאות בארונות. מבלי לנקוב בשם, הוא סיפר על אחד מידידיו, "מבוגר יותר וכבד יותר ממה שהיה רוצה להיות", אשר נכנס אל בית החולים עם תסמיני הקורונה, אמר "להתראות", ושקע אל תרדמת.

לא מדברים על המדד או על התמ"ג

הכתבים בתדרוכים מעזים פחות ופחות להעמיד את הנשיא במבוכה, או לדחוק אותו בעמדת התגוננות. גם הנועזים שבהם מעדיפים שלא להיות מטרה נייחת לחיציו המושחזים. איש מהם לא הזכיר לו אתמול, כי עד זה לא כבר הוא הכחיש כמעט מעיקרה את סכנת הקורונה על אדמת ארה"ב.

לפני חודש וחצי הוא נזף בפומבי בנגיד הבנק המרכזי, מפני שהעז להגיד לוועדה של הקונגרס כי למשבר הקורונה עלולות להיות "השפעות מסוימות" על כלכלת ארה"ב. מיד לאחר הערת הנגיד, הנשיא צייץ תלונה על ההשפעה השלילית שהיתה להכרזתו על מדדי הבורסה. אתמול המילה מדד לא יצאה מפיו. לפני מסיבת העיתונאים שלו, הבורסה סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם ירידה כוללת של 20%, התוצאה הגרועה ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30.

בנק ההשקעות של גולדמן-סאקס העריך אתמול כי התוצר המקומי הגולמי של ארה"ב פחת ב-15% ברבעון הראשון של השנה, שהסתיים אתמול; וחזה שהתמ"ג יפחת ב-34% ברבעון השני. אבל התחזית כוללת זינוק של 19% ברבעון השלישי. בסך הכול גולדמן-סאקס מעריך ירידה של 6.2% בכל 2020. אלה נתונים היסטוריים. לא היו דוגמתם מאז השפל הגדול של שנות ה-30.

"אמצעי שיכוך אחד ויחיד: התנהגויות"

הנתונים האלה מותנים בהתאמתות המודלים המתמטיים על התקדמות הנגיף ועל נסיגתו.

יועציו המדעיים של הנשיא הציעו אתמול, לא בפעם הראשונה, להתייחס אל המודלים בדרגה ניכרת של ספק. ד"ר אנתוני פאוצ׳י, המנהל הוותיק של המכון הממשלתי למניעת מחלות מידבקות, אמר שהמספר המתואר "מינימלי", זה של מאה אלף, תקף רק כל זמן שתקפות ההנחות העומדות ביסודו. נתונים מן השטח עשויים להוריד את המינימום.

מתאמת צוות הקורונה של הבית הלבן, ד"ר דברה ברקס, הטעימה ש"אין תרופת קסם, אין חיסון, יש רק אמצעי שיכוך אחד - התנהגויות".

כתבנו כאן אתמול על השינוי המסתמן בגישת המערכת הרפואית למסיכות בחיי היום-יום. השינוי הזה מקבל תאוצה. ד"ר פאוצ׳י אמר אתמול לסי.אן.אן, כי המלצה לעטות מסיכות "נשקלת עכשיו באופן פעיל מאוד", אם כי העדיפות העליונה מוסיפה להיות אספקה של מסיכות כאלה לסגל רפואי ולאחרים הבאים במגע ישיר עם חולים ידועים.

הנשיא נשאל בתדרוך מה דעתו על הרחבת השימוש במסיכות, והוא הציע לאנשים לכסות את פניהם בצעיפים, "אם הם רוצים".

"זה לא נכון"

המחסור במסיכות ובציוד רפואי אחר, כולל כמובן ערכות בדיקה, מוסיף להטיל צל ארוך על יחסי הבית הלבן עם מושלי המדינות. עכשיו מתברר שהנשיא הפגין אי-ידיעה מוחלטת בשיחת ועידה עם המושלים, לפני יומיים, כאשר אחד מהם שיתף אותו בפרטי מצוקתה של מדינתו. "לא שמעתי שום תלונות זה שבועות", הוא אמר.

יושב ראש אגודת מושלי המדינות, לארי הוגאן ממרילנד, אמר אתמול לרשת הרדיו הציבורית, "זה פשוט לא נכון". הוגאן הוא איש המפלגה הרפובליקאית.

מושל ניו יורק, אנדרו קואומו, חזר והתלונן אתמול על התפקיד שהממשלה המרכזית ממלאת, או אינה ממלאת, ברכש של ציוד רפואי בשוק הפתוח. "אנחנו מתחרים במדינות אחרות, ואז באה FEMA -הרשות הממשלתית לניהול מצבי-חירום - ומתחרה בנו. זה כמו להיות ב-Ebay".

קואומו חוזר ואומר כי הממשלה הפדרלית היא הצריכה לנהל את הרכש, ולחלק את הציוד למדינות הזקוקות לו. זה מוסיף להיות סלע מחלוקת בין הנשיא למושלים. טראמפ טוען, כפי שעשה גם אתמול, שחלק מן המושלים "אוגרים" ציוד, שבעצם אין הם זקוקים לו; והממשל מעדיף להימנע מלשלוח מכונות-הנשמה לכל המבקשים, בגלל החשש שהמכונות יעלו אבק, ויהיה קשה לבקש את החזרתן.

"טעות תהיה להסיר את הרגל מן הדוושה"

בעוד שניו יורק וניו ג׳רזי מוסיפות להיות המובילות הלא-מעורערות במספר מקרי ה Covid-19, דאגה מיוחדת מתפתחת עכשיו לנוכח עלייה חדה במספר הנדבקים בשתי מדינות: מישיגן בצפון ולואיזיאנה בדרום. שתיהן כמעט השתוו אתמול לקליפורניה במספר המקרים היומיים של הידבקות. בלואיזיאנה, העלייה היתה של 30% ויותר.

פלורידה, שהתחילה להגביל בשבוע שעבר כניסה של ניו יורקים לתחומיה, הורתה השבוע למנוע את כניסתם של כלי רכב עם לוחית רישוי של לואיזיאנה.

ד"ר ברקס מן הבית הלבן דיברה אתמול על הסכנה ש-10 עד 15 מרכזים עירוניים בארה"ב ישתוו בהדרגה לניו יורק. היא הזכירה ספציפית את שיקאגו, דטרויט, דאלאס ויוסטון. אבל היא מצאה סיבה לעידוד לנוכח הצלחתה של העיר סיאטל, במדינת וושינגטון, להוריד את מספר הנדבקים היומיים. וושינגטון היתה עד סוף השבוע שעבר המדינה השלישית הפגועה ביותר. מאז היא ירדה למקום השמיני.

ד"ר פאוצ׳י דיבר אתמול על "ניצוצות של תקווה", שפעולות השיכוך האגרסיביות באזורים פגועים מתחילות לתת את אותותיהן, אבל "טעות תהיה להסיר את הרגל מן הדוושה, וללחוץ על המעצורים".

כריס "חזק פחות ממה שהוא משער"

הסיפור האישי של אתמול שייך לאחים קואומו, המושל אנדרו ומגיש הטלוויזיה כריס. אנדרו הוא הבכור, ושניהם הם בניו של מריו המנוח, אשר שימש בעצמו מושל במשך 12 שנה, עד 1994, ושמו חזר ועלה כמועמד אפשרי לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית.

חינו של המושל אנדרו, המכהן זו השנה העשירית, עלה מאוד בשבועות האחרונים, בעיקר בזכות תדרוכיו היומיים, הטבועים בחותם של פרגמטיות, של מרץ ושל עצב. אם בכלל, הוא הדמות הציבורית הקרובה ביותר להשיג מעמד צ׳רצ׳יליאני.

כריס נמנע במרוצת השנים מלראיין את אנדרו, אבל הטאבו הוסר במהלך המשבר, ושיחות האחים נעשו מוקד משיכה בולט בשידורי סי.אן.אן, הרשת של כריס. הן כוללות הקנטות, לפעמים מחוספסות מאוד, אבל גם דברי חיבה.

אתמול הודיע אנדרו בתדרוך הצהריים שלו כי עתה זה שמע שכריס לקה בנגיף הקורונה, ועבר לבידוד עצמי במרתף ביתו.

"הוא יהיה בסדר", אמר המושל על אחיו הקטן, "הוא בריא וחזק, אם כי אולי חזק פחות ממה שהוא משער". הוא כינה את כריס "חברי הטוב ביותר", וסיפר כיצד אחיו הקטן ניסה להשתחרר מצילו של אבא מאריו השתלטן. אבא עמד על זה שכריס, כמו אנדרו וכמו אבא עצמו, יהיה עורך דין. כריס למד משפטים, והתחיל פרקטיקה, אבל פרש ועבר לעיתונות.

ואם ידמה לכם שדמעות נקוות בעיני אנדרו לעת דברו על כריס, אולי זה מפני שדמעות נקוות דווקא בעיניכם. הן נקוו בעיניי, ואפילו התחילו לגלוש.

ואלה המספרים, חצות בוושינגטון, 6 בבוקר בישראל:

מספר הלוקים הידועים בנגיף על אדמת ארה"ב: 188,578, עלייה של כמעט 25,000 בתוך 24 שעות

מספר המתים: 3,889, עלייה של 748

מספר המחלימים: 7,251

מספר החולים האנושים: 4,576

המדינות הפגועות ביותר -

ניו יורק: כמעט 76,000 נדבקים, עליה של 8,600 ויותר; 1,550 מתים, עלייה של 208

ניו ג׳רזי: 18,700 נדבקים, עלייה של 2,000 ויותר; 267 מתים, עלייה של 69

קליפורניה: 8,504 נדבקים, עלייה של 1,256; 180 מתים, עלייה של 35

מישיגן: 7,615 נדבקים, עלייה 1,117; 259 מתים, עלייה של 75

פלורידה: 6,741 נדבקים, עלייה של 1,037; 85 מתים, עלייה של 14

מסצ׳וסטס: 6,620 נדבקים, עלייה של 868; 89 מתים, עלייה של 33

בכל אחת מ-50 המדינות ובמחוז קולומביה של הבירה וושינגטון מספר הנדבקים כבר גדול ממאה. ב-43, המספר גדול ממאתיים. ב-40, המספר גדול מ-300. ב-26, המספר גדול מאלף. בתשע, המספר גדול מ-5,000.

רשימות קודמות ב yoavkarny.com וב https://tinyurl.com/yoavkarny-globes

ציוצים (באנגלית) ב twitter.com/YoavKarny

עוד כתבות

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

10 המניות היקרות ביותר בוול סטריט / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

אלה הן 10 המניות הכי יקרות בוול סטריט

הן נחשבות למניות לוהטות במיוחד, אבל האם הן התחממו מדי? ● לאחרונה הצביע מגזין ביזנס אינסיידר על עשר חברות בשווי 10 מיליארד דולר לפחות הנסחרות בתמחור יקר במיוחד ביחס להכנסותיהן ● לרשימה נכנסו אנבידיה, מיקרוסטרטג'י ומניות טכנולוגיה נוספות, אבל גם רשת מזון מהיר ● לאחרונה, כשמשקיעים הופכים סלקטיביים יותר ואנליסטים חוששים מבועה חדשה, גם המניות היקרות חוטפות

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

מיליון וחצי שקל על משרה חלקית: איילת שקד מציגה - כך מכינים נקניקיות גם בעסקי הנדל"ן

איילת שקד השוותה בין מינוי בכירים במערכת המשפט להכנת נקניקיות ("מי שלא עומד בחום, שלא ייכנס למטבח") ● מעניין מה הייתה אומרת על מינוי פוליטיקאית לתפקיד בכיר במגזר העסקי

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

טסלה 3 / צילום: יח''צ

טסלה מורידה את מחירי הדגמים בישראל. כמה הם יעלו?

כחלק ממהלך גלובלי של החברה, שהחל בסוף השבוע בארצות הברית, טסלה מוזילה את המחירים של דגמי טסלה 3 וטסלה S ● במקביל, סימנים ראשונים לכך שהקיצוץ הגלובלי בכוח האדם עליו הכריזה טסלה החודש, מגיע גם לישראל

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: Shutterstock

להפסיק לרוץ על הגלגל. מה יקרה לכם אם תרוויחו פחות

המעבר למשרה עם משכורת נמוכה יותר, כרוך בדרך-כלל בקיצוץ בהוצאות ● יחד עם זאת, הוא עשוי להגיע עם עלייה ניכרת בזמן הפנוי ובאיזון בין העבודה והחיים

הירידות הנוכחיות מגיעות אחרי שנה ורבע חלומיות למשקיעים בשווקים בחו''ל / צילום: Shutterstock

אפריל האדום: וול סטריט יורדת בחדות, וזה מה שצפוי לקרות לחיסכון שלכם ולשקל

הבורסה האמריקאית פתחה את 2024 בסערה עם תשואות מרשימות במדדים המובילים ● אלא שכעת הקערה התהפכה, ומתחילת אפריל נמחקה יותר מחצי מהתשואה ● מי החוסכים הישראליים שייפגעו במיוחד, ומהן ההשלכות של המגמה השלילית על שער הדולר?

אפל. החברה המבטיחה של 2024? / צילום: Shutterstock

"תהיה הפתעת השנה": זו המניה המומלצת ביותר של בנק אוף אמריקה

המכירות נופלות, היא לא נמצאת בשוק הבינה המלאכותית ומתחילת השנה איבדה מניית אפל 10.7% ● למרות הכל, בבנק אוף אמריקה מאמינים שענקית הטכנולוגיה צפויה להתאושש בחצי השני של השנה

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

איסמאעיל הנייה / צילום: ap, Lebanese Official Government

מומחים מסבירים: אלו הסיבות שבגללן בכירי חמאס שוקלים לעזוב את קטאר

בסוף השבוע האחרון, התפרסמו דיווחים על כך שההנהגה הפוליטית של חמאס שוקלת לעזוב את קטאר ולהעתיק את בסיסה לעומאן או לטורקיה ● שני חוקרים בכירים במכון למחקרי ביטחון לאומי מסבירים מה עומד מאחורי הדיווחים, ואיך הדבר קשור לתפקיד שממלאת קטר במשא ומתן לשחרור החטופים

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העלית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה / צילום: דוברות לשכת עורכי הדין

בג"ץ הגיוס: היועמ"שית אישרה ייצוג נפרד לממשלה בשל פערי העמדות

הממשלה תקבל ייצוג נפרד בבג"ץ הגיוס שיתקיים ביוני בהרכב מורחב של תשעה שופטים ● הסיבה: הפערים הגדולים בין עמדת הממשלה לבין עמדת היועמ"שית בהרב-מיארה ● הממשלה צפויה לשכור עו"ד פרטי