גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

ירידות של כ-4.4% בסיום בוול סטריט; בואינג צנחה ב-12.4%

מדד מנהלי הרכש (ISM) של התעשייה בארה"ב ירד לרמה של 49.1 נקודות במרץ, לעומת 50.1 נקודות בפברואר ● בורסות אירופה ננעלו בירידות של 3.8%-4.3% ● טבע ירדה ב-5.6%

בורסת ניו יורק / צילום: Lucas Jackson, רויטרס
בורסת ניו יורק / צילום: Lucas Jackson, רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

הירידות בוול סטריט החריפו הערב (ד') בשעה האחרונה של המסחר, ומדדי המניות המובילים צנחו בסיום בשיעורים של כ-4.4%. מניות טבע ופריגו בלטו בירידות חדות. 

21:00

ירידות חדות בוול סטריט. בקרב המניות הישראליות בולטת מניית סייפ-טי גרופ  בעלייה חדה. זאת, לאחר שהחברה פרסמה אתמול לאחר סיום המסחר דוחות טובים.

מניית בואינג  נסחרת בירידה חדה, ואיתה גם מניות של חברות התעופה, ביניהן דלתא איירליינס 

19:10

נמשכות הירידות החדות בארה"ב, כשמדדי המניות המובילים נסוגים ב-3.2%-3.8%. מניות של חברות התעופה בולטות בירידות חדות, לצד מניות הבנקים.

בורסות אירופה ננעלו בירידות של 3.8%-4.3%. 

18:10

מתמתנות הירידות בוול סטריט. מדד הנאסד"ק יורד כעת בכ-2% לאחר שצנח בקרוב ל-3% בפתיחה. הנפט נסחר בעלייה קלה וגם הזהב מתחזק קלות ונסחר סביב 1,600 דולר לאונקיה. 

לדעת כלכלני סיטי, מה שעשוי להחזיר את הכלכלה העולמית לתפקוד מלא יחסית בפרק זמן קצר הוא עלייה חדה מאוד בקצב הבדיקות לנדבקים וחולים בנגיף קורונה. בסקירה שפרסמו בסיטי טוענים הכלכלנים כי חברות דיאגנוסטיקה יוכלו לספק עד סוף אפריל לכ-60% מהעובדים בארה"ב ערכות בדיקה, ואלה שיימצאו בריאים יוכלו לחזור לעבודה. עד סוף חודש מאי תוכל אספקת הבדיקות לגדול לכ-95% מהעובדים וכך הכלכלה תוכל לחזור לתפקד בקצב כמעט מלא. 

17:00

נמשכות הירידות החדות בוול סטריט. לפני זמן קצר פורסם כי מדד מנהלי הרכש (ISM) של התעשייה בארה"ב ירד לרמה של 49.1 נקודות במרץ, לעומת 50.1 נקודות בפברואר. הנתון היה טוב מציפיות הכלכלנים שציפו למדד ברמה של 44 נקודות. 

בקרב המניות הישראליות בולטות טבע , ורינט  ופייבר בירידות חדות. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח תוך ירידות חדות במדדי המניות, על רקע חששות המשקיעים מההשפעות השליליות של נגיף הקורונה והחרפת המשבר הכלכלי.

מניות הפיננסים, ביניהן סיטיגרופ , וולס פארגו  ובנק אוף אמריקה, בולטות בירידות חדות. גם בואינג  , טסלה ואובר רושמות ירידות חדות. 

15:20

הסקטור הפרטי בארה"ב נאלץ לחתוך 27,000 משרות בחודש שהסתיים ב-12 למרץ, עוד לפני החרפת התפשטות הקורונה בארה"ב, כך לפי סקר ה-ADP בשיתוף עם מודי'ס שפורסם כעת בארה"ב.

הסקר הבא צפוי להראות אחרת כשרק בשבוע האחרון הוגשו בארה"ב 3.3 מיליון תביעות אבטלה ראשוניות. בפברואר נרשמה תוספת משרות בגובה של 179,000, לפי הנתון המתוקן ולעומת האומדן הראשונה של 183,000.

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מחריפים את הירידות בשעה זו. החוזים העתידיים על מדד דאו ג'ונס צונחים ב-3.7%, אלו על הנאסד"ק מאבדים 2.9%.

14:00

התחדשו הירידות החדות בשווקים לאחר סגירת הרבעון הראשון של 2020 שייזכר כרבעון הגרוע מעולם עבור ה-S&P 500 נוכח משבר הקורונה. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק מאבדים כ-3% בהמשך לירידות שנרשמו אתמול.

באירופה מדד הדאקס הגרמני מאבד 3.7%, ומדד המניות בכל היבשת מאבדים גובה בצל נתוני ייצור מאכזבים, כצפוי לחודש מרץ נוכח משבר הקורונה.

בשעה זו מספר מקרי הקורונה בעולם הגיע ל-862,234 איש, כשבארה"ב מספר מקרי המוות חצה את ה-4,000.

סוכנות הדירוג הבינלאומית מודי'ס צופה כעת כי שיעור הצמיחה בסין ב-2020 יגיע ל-3.3% 'בלבד'. זאת לעומת תחזיות הממשל הסיני לצמיחה של 5%.

סעודיה הגבירה את קצב הפקת הנפט מעל ל-12 מיליון חביות ביום, כך לפי גורם שצוטט ברויטרס. במקביל, פוטין הבהיר כי אין לא כוונה לחזור לשולחן הדיונים עם הסעודים על אף מחיר השפל של הנפט מזה 28 שנה.

12:00

מדד הייצור IHS של מרקיט עבור כלכלת גוש האירו נפל בחודש מרץ ל-44.5 נקודות לעומת קריאה של 49.2 נקודות בפברואר. מדובר בקריאה הנמוכה מזה 92 חודשים אם כי לא מפתיעה נוכח משבר הקורונה.

באיטליה ירד מדד הייצור PMI ל-40.3 נקודות לעומת 48.7 נקודות בפברואר - הרמה הגרועה ביותר מאז חודש אפריל של 2009. גם בספרד נרשם נתון מאכזב, בהתאם לציפיות נוכח התפשטות של נגיף הקורונה. נזכיר כי קריאה מתחת ל-50 נקודות מצביעה על התכווצות הפעילות הכלכלית.

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים כ-3% בצל התפשטות הקורונה בעולם. 

מנייתה של מייסיס' תיזרק ממדד S&P 500 לאחר שצנחה בכ-70% מתחילת השנה ושוויה נחתך ל-1.5 מיליארד דולר.

באסיה מדד הניקיי היפני צנח ב-4.5%, שנחאי איבדה 0.6%, הבורסה בהונג קונג איבדה 2.2% ושנזן צנחה ב-4.5%.

10:01

המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה האדומה בדומה לסנטימנט השלילי שנרשם בשעה זו בשוקי העולם. מדד הדאקס הגרמני מאבד 1.8% בפתיחה לאחר עליות אתמול, הקאק צונח ב-3.3%, הפוטסי הבריטי מאבד 3.65%, מילאנו וציריך מאבדות 2.4% מערכן. 

בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק צונחים, וזאת בהמשך לירידות אתמול, כאשר מדד ה-S&P 500 סיכם את הרבעון הגרוע מעולם. באסיה מדד הניקיי היפני צולל ביותר מ-5% בצל נתון מאקרו מאכזב ולפיו סנטימנט היצרנים ביפן נפל לשפל של 8 שנים.

09:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאבדים כ-3% בשעת בוקר מוקדמת זו, וזאת לאחר הירידות אתמול שנרשמו בניו יורק, כאשר ה-S&P 500 סגר את הרבעון הגרוע מעולם בצל משבר הקורונה.

07:30

המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר בירידות בהמשך לירידות שנרשמו אמש בניו יורק. מדד הניקיי היפני מאבד 1.8%, מדד ההאנג סנג בהונג קונג יורד ב-0.9%, שנחאי מטפסת ב-0.3% בלבד, שנזן צונחת ב-2.5%, והבורסה בסינגפור יורדת ב-1.3%.

סנטימנט היצרנים ביפן נפל לשפל של 7 שנים וזאת בצל התפשטות נגיף הקורונה שפגעה בשרשרת האספקה העולמית והפילה את הביקושים בעולם, כך לפי סקר של הבנק המרכזי היפני. המדד המרכזי של היצרנים הגדולים ביפן נפל למינוס 8 נקודות, לעומת 0 בסקר הקודם שנערך בחודש דצמבר.

אמש בניו יורק המדדים המובילים איבדו גובה. הדאו ג'ונס צנח ב-1.8%, הנאסד"ק ירד ב-0.95%, ומדד S&P 500 איבד 1.6%. בשעת בוקר מוקדמת זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על המשך הירידות, ומאבדים כ-2%, בעוד מדד הפחד (VIX) נוסק ב-4.6%.

עוד כתבות

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

יודר שפריר וגיא ברון, מייסדי סקיילאופס / צילום: בן יצחקי

החברה שחוסכת זמן וכסף לסטארט-אפים: זה חביב הקהל בדירוג המבטיחים של גלובס

סקר חביב הגולשים באתר גלובס זכה בשבועות האחרונים לכ-30,000 צפיות וצבר אלפי הצבעות ● על התואר התחרו השנה 30 חברות צעירות שדורגו במקומות הגבוהים ביותר ע"י עשרות קרנות השקעה הפעילות בישראל ● מי זכתה במקום הראשון?

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

היועצת המשפטית לממשלה, עו''ד גלי בהרב-מיארה / צילום: יונתן זינדל/פלאש 90

היועמ"שית מתייצבת לטובת וולט: יש לדחות את התביעה הייצוגית להכרה ביחסי עובד-מעביד

לעמדת בהרב-מיארה לא היה מקום לאשר את התביעה הייצוגית מאחר וזו אינה הדרך היעילה וההוגנת להכריע במחלוקת לאור גודלה של הקבוצה הכולל כ-10,000 שליחים ● עוד  נטען כי לא ניתן להכריע בעניינם של כל השליחים על בסיס נתוניו של התובע הייצוגי

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה מעורבת בוול סטריט; S&P 500 ירד זה היום החמישי ברציפות

נאסד"ק ירד ב-0.5% ● סולאראדג' בשפל של 5 שנים ● מחיר הקקאו זינק לשיא כל הזמנים ● למה טראמפ מדיה זינקה ב-22% ● ליתיום אמריקס צללה ב-25% ● טסלה בשפל של שנה, מתחת ל-150 דולר, בדויטשה בנק צופים לה ירידה נוספת של 30% ● נטפליקס ניפצה את התחזיות, אבל תחזית מאכזבת מפילה את המניה במסחר המאוחר

אילוסטרציה: shutterstock

החשש מחלחל לשווקים: פרמיית הסיכון של ישראל בשיא של 11 שנים, ומרווחי האג"ח ממשיכים להתרחב

מדד ה-CDS הישראלי, המגלם את עלות הסיכון שמדינת ישראל לא תצליח לשלם את חובותיה, עלה ב-18% בשבוע האחרון ● במקביל, המרווחים של איגרות החוב הדולריות של ישראל מול ארה"ב קופצים

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם