גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

נתניהו: "ממחר ועד שישי סגר מלא. אחרי חג פסח הקלה הדרגתית במגבלות"

ראש הממשלה הודיע הערב כי החל ממחר ב-16:00 ועד יום שישי בשעה 7:00 בבוקר ישראל נכנסת לסגר מלא, ובליל הסדר אסור יהיה לצאת מהבית בכלל החל מ-18:00 ועד למחרת ● "אנחנו נאכוף את הסגר בנחישות"

ראש הממשלה נתניהו מחמיר את ההנחיות לציבור בצל איום הקורונה על ישראל / צילום: Gali Tibbon, Associated Press
ראש הממשלה נתניהו מחמיר את ההנחיות לציבור בצל איום הקורונה על ישראל / צילום: Gali Tibbon, Associated Press

ראש הממשלה הודיע הערב על החמרה נוספת בצעדי המדינה למלחמה בקורונה, כאשר ממחר (שלישי) בשעה 16:00 יוטל סגר כללי בכל רחבי ישראל. הסגר הכללי יימשך עד יום שישי ב-7:00, ובליל הסדר הסדר עצמו, לא יוכל הציבור לעזוב את ביתו החל מהשעה 18:00 בערב ועד 7:00 בבוקר. בשכונות בירושלים בהן יש התפרצות משמעותית, יישארו התושבים במרחב אשר יוגדר עבורם.

לדברי ראש הממשלה, למרות שמצבה של ישראל טוב מאשר זה של מדינות אחרות בעולם, בכדי לשמור על המגמה החיובית, מתבצעים כעת צעדים כבדי משקל. זאת, בכדי למנוע מצב שבו "פסח יהפוך לפורים", לאחר שחגיגות הפורים יצרו שרשראות הדבקה משמעותיות בישראל. עוד הוסיף ראש הממשלה שאם המגמה החיובית תמשך, ניתן יהיה להתחיל לצאת מהסגר באופן מדורג לאחר חג המימונה.

"יש סימנים חיוביים באופק, אך אסור לנו להיכנס לשאננות"

"אזרחי ישראל, אנחנו בשבוע גורלי לעולם ולמדינת ישראל. הוא גורלי, כי בקרב הבלימה מול הקורונה, הימים הללו יקבעו את הכיוון; התקדמות, או נסיגה. ועבור אנשים רבים; חיים או מוות. בניו יורק המגפה משתוללת. הנשיא טראמפ אמר לאזרחים: הרע מכל, עדיין לפניכם. באירופה, המדינות מוכות הקורונה הצליחו להקטין מעט את מספר המתים, אך התמונה מוסיפה להיות קודרת. מאות הלוויות באירופה מדי יום". 

"הסופה הפראית הזו של פעם ב-100 שנים גובה קורבנות בכל העולם, בכל העמים בלי אחבנה, ומזעזעת כלכלות בכל העולם", המשיך נתניהו. "אצלנו, המצב טוב יותר. בזכות הצעדים שנקטנו, יש מקמת שיפור. אך מי שחושב שאפשר לסיים את המשבר בזבנג וגמרנו, טועה טעות מרה. חוכמת הדורות שלנו מלמדת שיש דרך קצרה שהיא ארוכה, ודרך ארוכה שהיא קצרה. כשמדובר בבריאות ובחיים שלכם, אזרחי ישראל, אסור שיהיו קיצורי דרך".

"ראינו מה קרה בחג הפורים; ההתפשטות התרחשה באזורים רחבים. פסח לא יהיה פורים. כל משפחה תסב לליל הסדר לבדה. תחגגו רק עם המשפחה המצומצמת שנמצאת עכשיו אתכם בבית. מתוך אחריות עמוקה לשלום הציבור, נחליט הערב בממשלה על הטלת סגר כללי על רחבי המדינה". 

"ממחר ב-16:00 תשארו בשכונות ובערים שלכם. הסגר הכללי ימשך עד יום שישי בשעה 7:00 בבוקר, אך יש עוד הגבלה; ביום רביעי, לפני ליל הסדר, כל אחד ואחד נשאר בביתו משעה 18:00 בערב עד למחרת, בשעה 7 בבוקר. יש כאן הכבדה, אבל אין ברירה. אנחנו נאכוף את הסגר בנחישות". 

"אני מבקש מכם למלא אחר ההנחיות שלנו. עשו זאת למענכם, למען יקיריכם, למען השוטרים והשוטרות, החיילים והחיילות, שיחד עם צוותי הרפואה ומד"א עושים עבודת קודש. מלאכים בלבן. אני רוצה להודות גם לאמנים שמתנדבים כדי לשמח את הציבור מן המרפסות".

"בד בבד, עם ההקשחה בהנחיות, יש סימנים חיוביים באופק, אך אסור לנו להיכנס לשאננות. אנחנו מתקדמים בהכנה לכללי היציאה מהמשבר, זה יקרה רק אחרי המימונה. אם המגמות החיוביות יימשכו, אנחנו נצא בהדרגה מהסגר אחרי חג הפסח והמימונה. זה תלוי בכם. במידת מילוי ההוראות הקשות שאנחנו מורים לכם, לטובת הכלל. היציאה תעשה על פי רמות הסיכון באוכלוסייה. הבטוחים ביותר יצאו ראשונים, ואלו הנמצאים בסיכון הרב ביותר, יצאו אחרונים.

תחילת היציאה תפיח רוח חיים במשק ותתן תקווה לשכירים ועצמאיים כאחד, לעסקים הקטנים והגדולים הנאנקים. העברנו אתמול בממשלה החלטה על תקציב חירום של 90 מיליארד שקל. העברנו אותו כדי לעזור לכם, שכירים, עצמאיים, מובטלים. הסכום הזה כולל גם את מענק החג, שנמצא בשלבי חקיקה בכנסת. המענק הזה יגיע". 

"אני מבקש מכם עוד דבר חשוב; אני מבקש מכם לרכוש במיוחד בימים האלו מוצרי צריכה תוצרת ישראל. אני מאמין שאסטרטגיית היציאה שלנו תשקם את כלכלת ישראל, שזרועים בה הרבה מאוד מרכיבים. אחד מהם הוא בדיקות לגילוי החולים. הבדיקות מספקות לנו מידע טוב יותר, ואנחנו שואפים להגיע בתוך ימים ל-10,000 בדיקות. זה היה קשה מאוד להגיע לשם כי חלקים היו חסרים ואתה מגלה שחלקים שהזמנת - מישהו אחר לקח אותם. התגברנו על זה. אנחנו נגדיל את הבדיקות כדי לאפשר יציאה מדורגת מהסגר". 

"יש לנו את אותו מספר בדיקות שיש לקוריאה ולבריטניה. יש כאן מאמצים גדולים מאוד. ישראל מובילה בהרבה מאוד דברים, ולא סתם דורגה כמדינה הבטוחה ביותר בעולם. מאמצי הרכש שלנו, כולל לרכיבים לבדיקות הקורונה, הם בתנאים של תחרות בינלאומית גדולה. שוחחתי עם ידידי ולדימיר פוטין, וסיכמנו על שיתוף פעולה גם בנושא הזה. הוא שיבח אותי על הצעדים שנקטנו כאן למלחמה בקורונה. הוא אמר לי: 'חשוב מאד שבני גנץ ואתה תאחדו כוחות בשביל מדינת ישראל'. אני מסכים איתו. אני משוכנע שאפשר להגיע לממשלת אחדות. הדרך עדיין לא הסתיימה, אבל אני מאמין שעם רצון טוב ומאמץ הדדי משותף, אפשר וצריך להגיע לזה בהקדם".

"ראינו גם תופעות אחרות; ראינו הסתה איומה נגד הציבור החרדי בתקשורת ובחברה. אני יודע שזה לא משקף את דעותיו של רוב העם בישראל. שוחחתי עם ראש העיר של בני ברק, ואמרתי לו ששנינו נמצאים בבידוד אבל אנחנו לא ב'בדד', אנחנו ביחד. הוא סיפר לי שהוא מקבל אינסוף שיחות חיזוק מאזרחים ברחבי הארץ. 'יש לנו עם נפלא, אין עם כזה בעולם', הוא אמר לי. אנחנו מחבקים את תושבי בני ברק, כמו שכל איטליה מחבקת את תושבי לומברדיה". 

"יש לנו עוד חיבור; המורשת שלנו והעבר שלנו בו היו כל כך הרבה משברים, שעברנו אותם יותר מכל עם אחר בתולדות האנושות. חג הפסח מנציח את היציאה ממצרים, התגברות על משברים. ז'בוטינסקי כותב 'תגר על כל מעצור ומיצר'. בכל דור ודור אנחנו מתגברים על המכשולים. אני משוכנע ויודע שלמרות שזה אתגר עולמי, אנחנו עוברים אותו יחד ועוברים אותו בהצלחה. אנחנו כותבים יחד פרק קשה, אבל רב הוד בתולדות עמנו ומדינתנו. אני רוצה לברך את כולכם בחג פסח כשר ושמח. אני רוצה לברך אתכם, שנעבור יחד את המיצר ונצא מבידוד לחירות. חג שמח". 

חשש שהחג יביא להתרפצות מחודשת

השר אריה דרעי אמר הערב כי החשש הוא כי קיומם של סדרים משפחתיים גדולים עשוי להביא להתפרצות מחודשת של הנגיף לאחר שבימים האחרונים הנתונים מראים על התמתנות. השר גלעד ארדן אומר כי לא צפוי סגר מלא, אלא החמרת האכיפה של ההנחיות הקיימות, וסגירה מוקדמת יותר של החנויות בערב החג.

היום אמורה הייתה להתכנס ועדת שרים להגדרת אזורים מוגבלים, שיכלה להחמיר עם ערים ושכונות מסוימות, אך בשל לחץ של השרים יעקב ליצמן ואריה דרעי, שלא לסמן את הציבור החרדי ולבדלו משאר הציבור הישראלי, הישיבה הזו בוטלה ותחת זאת הוחלט להחמיר עם כלל אזרחי ישראל. המטרה של ההחמרות היא להביא למצב שבימי החג הישראלים לא ינסו להיפגש עם קרוביהם.

עוד כתבות

דוד פתאל / צילום: איל יצהר

אחרי שהפסידה 1.6 מיליארד שקל בשלוש שנים - פתאל חזרה לרווח

עם סיומה של השנה הסתכמו הכנסותיה של פתאל ב-6.93 מיליארד שקל, עלייה חדה של 26.6% ביחס לשנה שקדמה לה ● בשורה התחתונה רשמה פתאל רווח נקי של 45.2 מיליון שקל ● הסיבות לעלייה: שיפור בשיעורי התפוסה במלונות הרשת, עלייה במחיר של חדר ממוצע למתארחים ושיפור בשערי החליפין

עו''ד ספי זינגר, יו''ר רשות ניירות ערך / צילום: עידן גרוס

רשות ניירות ערך הטילה עיצום בסך 700 אלף שקל על אי.בי.אי

העיצום, שהוטל בגין הפרות חוק איסור הלבנת הון, הוא הגבוה ביותר שהוטל לפי חוק זה על מפוקח של רשות ניירות ערך בשנים האחרונות ● אי.בי.אי בתגובה: "ב-2018, התקופה אליה מתייחס דוח הרשות, תחום המטבעות הדיגיטליים היה עדיין חדשני, ולא הייתה כל רגולציה שהסדירה את הנושא"

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה צללה בכ-3%

הנאסד"ק עלה ב-0.5% ● מדד דאקס עלה ב-0.5%, הקאק ירד ב-0.3% ● גולדמן סאקס: לשוק המניות בארה"ב יש אפסייד מוגבל ● נובוקיור וסייברוואן מזנקות בטרום מסחר ● ערב הפסחא, מחירי הקקאו בשיא כל הזמנים, מה זה אומר לגבי יצרניות הממתקים הגדולות ומחירי השוקולד?

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

משפחות החיילים החטופים לפני הפגישה עם נתניהו: "גורמי הביטחון הפחידו אותנו" • פיגוע ירי בבקעת הירדן: מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • ירי רקטי לעבר גורן, גרנות הגליל וראש הנקרה • דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה ובמקביל פועל באיו"ש • סנטקום: השמדנו 4 כטב"מים ארוכי-טווח של החות'ים • עדכונים שוטפים

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

אולם הקונצרטים בו התרחש הפיגוע במוסקבה / צילום: Reuters

הפיגוע במוסקבה הביא את אירופה להגביר כוננות מפני מתקפת דאעש

צרפת ואיטליה פרסמו אזהרות מפיגועי דאעש בשטחן, כשהחשש עולה לקראת חג הפסחא ● המתקפה ברוסיה העלה גם לפני השטח את האזורים העניים ביותר במדינה, בהם צובר ארגון הטרור השפעה

עובדי חברת הביומד גמידה סל / צילום: איל יצהר

חברת הביומד גמידה סל תהפוך לפרטית ותפטר 25% מהעובדים

קרן הייברידג' משתלטת על גמידה סל באמצעות המרת אג"ח ותהפוך אותה לחברה פרטית ● מנכ"ל החברה אבי ג'נקינס: "החיפוש שלנו אחר חלופה אסטרטגית לא הניב תוצאות" ● המניה צונחת ביותר מ-80%

נילי גולדפיין, ג'ודי (יהודית) אפרימי, ולימור שאקו בכנס משאבי האנוש / צילום: רמי זרנגר

הכלים שכל מנהל משאבי אנוש צריך לאמץ בעקבות המלחמה

הטראומה הקולקטיבית הציבה אתגרים חדשים בפני עולם העבודה הישראלי, בהיקפים עצומים ● הפתרונות להתמודדות עמדו בלב כנס שערכה השבוע ישראכרט לסמנכ"לי משאבי אנוש ● ישראל מתגייסת

מרכז תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

בעל דירה סירב לחתום על פרויקט תמ"א וזכה ב־320 אלף שקל נוספים

בעל דירה בפרויקט תמ"א 38 בת"א, שהוא גם בעלים של חלק מהחצר, ביקש פיצוי של 1.2 מיליון שקל ● המפקחת על המקרקעין קבעה בהסכמת הצדדים כי אכן מגיע לו פיצוי תמורת חתימתו

תוכנית בת גלים / הדמיה: דרמן ורבקל אדריכלות

1,300 דירות במקום בסיס חיל הים בחיפה

תוכנית 'בת גלים' להקמת שכונה חדשה אושרה בוועדה המחוזית חיפה ● הרשויות שיכולות לקבל תמיכה מהרשות להתחדשות עירונית ● וגם: מאות יחידות דיור חדשות בגליל המערבי ● חדשות הנדל"ן

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?