גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסגר החל; משרד הבריאות ירחיב את מספר הבדיקות בבתי האבות

ממחר ב-15:00 ועד מחרתיים ב-7:00 לא ניתן יהיה לצאת מן הבית לצורך הצטיידות במזון ● תוקף ההחמרות הוא עד יום שישי ב-6:00 ● צו משרד הבריאות לחבישת מסכות ייכנס לתקוף בראשון בבוקר ● מספר מקרי הקורונה בארץ עומד על 9,248; מספר המתים - 65

המשטרה סוגרת את הרחוב הראשי ז'בוטינסקי בבני ברק / צילום: Oded Balilty, Associated Press
המשטרה סוגרת את הרחוב הראשי ז'בוטינסקי בבני ברק / צילום: Oded Balilty, Associated Press

21:40

משרד הבריאות מוסר הערב כי מספר מקרי הקורונה בארץ עומד על 9,248. 65 אנשים נפטרו עד כה מהנגיף. 770 אנשים החלימו מהנגיף.

משרד הבריאות עדכן כי הקורבן האחרון היא אישה בת 95, חולה סיעודית עם מחלות רקע מורכבות. האישה נפטרה הערב במרכז הרפואי העמק, לאחר שחלתה בקורונה.

21:20

הוחלט להרחיב את מספר הבדיקות בבתי האבות, כך נמסר הערב ממנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב. הבדיקות יערכו כך שבמקום שהתגלה בו חולה - כל דיירי בית האבות ייבדקו וגם צוות בית האבות.

בתוך כך, 24 בתי אבות ודיור מוגן, ובהם א.ב.א (אגוד בתי אבות ודיור מוגן), עתרו היום, באמצעות עוה"ד אילן בומבך, בדרישה למתן צו על תנאי וקיום דיון דחוף בבקשה לערוך בבתי דיור מוגן ובבתי אבות בדיקות קורונה מקיפות, ובבתי אבות סיעודיים מיגון צוותי המטפלים עי המדינה, ופיצוי כספי בשל הוצאות ייחודיות להתמודדות עם הנגיף שהבתים הסיעודיים נאלצו לשאת בהם בהיעדר תמיכה מהמדינה.

העתירה באה על רקע העובדה כי עד כה למשרד הבריאות לא היהנוהל סדור לטיפול במקרי חולה קורונה, וכי בתי אבות ודיור מוגן מצאו עצמם מתחננים לבדיקות במקרים בהם התגלה אצלם קורונה.

העותרים דורשים בדיקות מיידיות ובתוך 24 שעות בכל בית בו התגלה קורונה, לכל הצוות והדיירים, ובמקביל, בפרק זמן של 10 ימים, לערוך בדיקות מקיפות גם במוסדות בהם לא התגלתה קורונה.

בנושא הכספי - בתי האבות הסיעודיים מסבירים כי נאלצו להוציא מכיסם הוצאות אדירות ובלתי צפויות בכדי לרכוש חומרי מיגון וחיטוי, שכן משרד הבריאות הפלה אותם ברכש הציודים והעניק את מרביתו לבתי החולים וקופות החולים. בתי האבות הסיעודיים מעריכים כי הסכום המצטבר עלול להביא לקריסתם הכלכלית של חלק מהמוסדות, דבר אשר עלול לגרום לאלפי קשישים להישאר ללא מענה טיפולי.

בין ההוצאות בגינם הם מבקשים פיצוי כספי מהמדינה: עלויות של שעות נוספות שנדרשו מהצוותים; מערך הסעות לעובדים עקב צמצום מאסיבי של התחבורה הציבורית; עלויות של ספקי ציוד מגן פרטיים; ומימון צוותי גיבוי שממתינים בבתיהם, למקרה בו חבריהם ייאלצו להיכנס לבידוד.

מרוני עוזרי, יו"ר א.ב.א - אגוד בתי אבות ודיור מוגן, נמסר: "הצוותים המסורים שלנו, מנהלים ומטפלים, מעניקים בטחון ואיכות חיים לדיירים ועושים ימים כלילות למען הדיירים בתקופה מאתגרת זאת, כאילו היה מדובר בימי שגרה. הם נפרדים ממשפחותיהם החרדות, בכדי להגיע ולהעניק את הטיפול המקצועי, המסור והאיכותי ביותר לדיירים שלנו. אבל דבר אחד אין בידיהם לעשות: להתמודד עם מקרה, חלילה, של התפרצות נגיף".

זוהי חובתו המוסרית והאחריות האישית של משרד הבריאות לדאוג לבדיקות מקיפות בכל מוסדות האשפוז הסיעודי והדיור המוגן! למרות שהתרענו על כך שוב ושוב בפני כל הגורמים - אנו נאלצים לעתור לבג"ץ בתקווה ובאמונה לקבל את הסעד הבסיסי להבטחת שלומם של הצוותים והדיירים. לא נאפשר לקשישים להיות בשר התותחים של משרד הבריאות, או אזרחים סוג ב' במדינה. נעמוד על זכותם לבריאות וטיפול שווה והוגן בדומה לטיפול הניתן בבתי החולים בעת הצורך".

14:15

הממשלה אישרה את תנאי הסגר בתקופת חג הפסח. כך, החל מ-19:00 בערב היום ועד 6:00 ביום שישי (10 באפריל) "נאסר על אדם לצאת מהיישוב בו הוא גר אלא לשם הצטיידות במזון, בתרופות או במוצרים חיוניים, או לשם קבלת שירותים חיוניים, אלא אם לא ניתן לעשות זאת בישוב מגוריו", לשון ההודעה. יציאה לסופר-מרקטים והמכולות תתאפשר עד מחר ב-15:00. פעילות המקוואות תמשיך כסדרה.

היועץ המשפטי של משרד הבריאות, עו"ד אורי שוורץ, מבהיר כי ניתן יהיה להמשיך בביצוע הסדרי ראייה, גם לאחר הידוק צעדי הסגר. עוד ניתן יהיה לסייע לאדם במצוקה, לצאת לטיול עם הכלב ולצאת להתאווררות במרחק של 100 מטרים מהבית. ממחר ב-15:00 ועד מחרתיים ב-7:00, לא ניתן יהיה לצאת מן הבית לצורך הצטיידות במזון. החמרת התקנות חלה בכל הארץ למעט ישובים שרוב התושבים בהם אינם יהודים.

שירותי התחבורה הציבורית במגזר היהודי, בהם גם הטיסות הבינלאומיות, יופסקו לחלוטין החל מהיום ב-20:00 ועד 8:00 ביום ראשון (12 באפריל). תותר הפעלה של שירותי הסעה ייעודיים לעובדים בהתאם להנחיות, וכן של מוניות על פי ההנחיות ולצורך חיוני בלבד.

ביישובים הערביים תופסק פעילות הקווים הבינעירוניים והתחבורה הציבורית תפעל רק בתוך היישובים. הפעילות במגזר הערבי תופסק ביום חמישי בשעה 20:00 בערב ולמשך סוף השבוע. בימי חול המועד, בימים ראשון ושני, תחודש פעילות התחבורה הציבורית במתכונתה הנוכחית, ותופסק שוב בערב החג השני - החל מיום שני בשעה 20:00 ועד לבוקר יום חמישי לאחר חול המועד.

איסור על יציאה מהבית ללא מסכה

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות חתם היום על צו שמחייב חבישת מסכה בכל יציאה מהבית. הצו של משרד הבריאות ייכנס לתוקף ביום ראשון (12 באפריל) בשעה 7:00. בהודעת הממשלה צויין כי "הוראות חבישת מסכה לא יחולו על קטין מתחת לגיל 6, אדם שמחמת מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית מתקשה באופן משמעותי בשימוש במסכה, אדם השוהה בכלי רכב, במבנה או בחדר במבנה ללא אדם נוסף או אדם השוהה במקומות כאמור עם אנשים הגרים באותו מקום איתו, משתתף בשידור באמצעי תקשורת שנדרש לדבר בשידור ובלבד ששומר על מרחק של שני מטרים מאדם אחר, שני עובדים העובדים בקביעות בחדר אחד במקום העבודה ובלבד שיישמרו על המרחק הנדרש לפי ההנחיות".

במקביל, הממשלה גם אוסרת על שהיית עובדים במקום העבודה במהלך החג. "זאת מלבד במקרים ייחודיים בהם נדרשים עובדים לביצוע עבודה חיונית או דחופה ובלבד שמספרם לא עולה על 15% מכלל העובדים (או עד ל 30% אם נתן המעסיק הודעה בעניין למשרד הכלכלה והתעשייה). עוד נקבע כי התיקון האמור לא יחול על מקומות עבודה הפועלים במתן שירותים קיומיים, מקומות העוסקים בעבודות תשתית ובעבודות בינוי, ומפעלים שהוגדרו כחיוניים למשק הישראלי. באשר למפעלים שלהם היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה, הרי שההגבלה שתחול היא זו שקבועה בהיתר שניתן להם, לשון ההודעה. תוקף האיסור הוא ממחר (ד') בשעה 15:00 ועד יום שישי (10 באפריל) בשעה 6:00. 

13:05

במסגרת תוכנית הסיוע הכלכלית להתמודדות עם נגיף הקורונה, סיכמו שרי האוצר, הפנים וראש מרכז השלטון המקומי, בסיוע המשרד להגנת הסביבה, כי יפעלו למתן הנחה בגובה של 25% בתשלום הארנונה לעסקים עד לסוף שנת 2020, המשקפת 3 חודשי פטור מתשלום.

13:00

משרד הבריאות מבהיר כי בהתאם לנוסח התקנות שצפוי להיות מאושר בממשלה היום, הסופרמרקטים והמכולות וכן משלוחי המזון יוכלו להישאר פתוחים עד מחר ב-18:00. 

12:00

מספר המתים מנגיף הקורונה בישראל עלה ל-60 בני אדם.

10:45

הלימודים בחינוך המיוחד יחזרו אחרי פסח. בדיון בוועדה המיוחדת להיערכות מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה והחינוך המיוחד, בראשות ח"כ ניצן הורוביץ, עדכן אריה מור, סמנכ"ל ומנהל אגף בכיר חירום וביטחון במשרד החינוך, שמיד לאחר חופשת הפסח יפתחו 2,400 גני ילדים של החינוך המיוחד ועוד 426 בתי ספר. מדובר בסה"כ בכ-52 אלף תלמידים של החינוך המיוחד שיחזרו ללימודים בקבוצות קטנות ועל פי הנחיות ברורות ומדויקות.

09:15

משרד הבריאות עדכן כי מספר מקרי הקורונה בארץ עומד על 9,006. 59 אנשים נפטרו עד כה מהנגיף. 683 אנשים החלימו מהנגיף.

מתוך המקרים הפעילים בארץ, 7,930 במצב קל, 181 במצב בינוני, 153 במצב קשה, כשמתוכם 113 מונשמים כעת.

07:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול על החמרה נוספת בצעדים למלחמה בקורונה, כאשר החל מהיום בשעה 16:00 יוטל סגר כללי בכל רחבי ישראל. הסגר הכללי יימשך עד יום שישי ב-7:00.

בליל הסדר עצמו לא יוכל הציבור לעזוב את ביתו החל מהשעה 18:00 בערב ועד 7:00 בבוקר למחרת. בשכונות בירושלים בהן יש התפרצות משמעותית, יישארו התושבים במרחב אשר יוגדר עבורם.

נתניהו הוסיף כי אם המגמה החיובית תמשך, ניתן יהיה להתחיל לצאת מהסגר באופן מדורג לאחר חג המימונה.

לפי משרד הבריאות, מספר מקרי הקורונה בארץ עומד על 8,904. 57 אנשים נפטרו עד כה מהנגיף. 670 אנשים החלימו מהנגיף.

מתוך המקרים הפעילים בארץ, 7,841 במצב קל, 197 במצב בינוני, 140 במצב קשה, כשמתוכם 109 מונשמים. 

ברחבי העולם מניין הנדבקים בנגיף הקורונה עומד על 1,347,343 בני אדם, ומניין המתים עומד על 74,769 איש. 284,882 החלימו.




עוד כתבות

המדינה החדשה שמצטרפת להליך נגד ישראל בהאג

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: רוב האמריקאים מתנגדים להמשך המלחמה, הממשלה הצרפתית מצהירה שלא סיפקה נשק לישראל מאז ה-7 באוקטובר, ואירלנד מצטרפת לתביעה נגד ישראל בהאג ● כותרות העיתונים בעולם 

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

גל בר-דעה, מנכ''ל וואן זירו / צילום: איל יצהר

הבנק הדיגיטלי כבר שרף כ-800 מיליון שקל; המנכ"ל: "המשקיעים ימשיכו לתמוך"

לוואן זירו כבר יש כ-100 אלף לקוחות והמנכ"ל גל בר דעה מעריך כי "נהפוך לרווחיים כשנגיע ל-200 אלף לקוחות" ● את 2023 סיים הבנק של אמנון שעשוע עם הפסד של 357 מיליון שקל, אך בר דעה אופטימי:  "ההכנסה מלקוח יותר גבוהה ממה שחשבנו. אם נמשיך כך ונגביר פעילות אנחנו על דרך המלך"

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

עדויות מהשבי: "חיילים עוברים עינויים, מורעבים בכלובים"

לפי דיווח בסוריה ישראל תקפה אזור פעילות של חיזבאללה בדמשק • מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני • תושבים בצפת מדווחים על יירוט, לא נשמעה אזעקה • ירי רקטי לעבר גורן וגרנות הגליל, ירי נוסף גם לראש הנקרה • עדכונים שוטפים

משה ארבל, שר הפנים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

בעקבות חשיפת גלובס: השר ארבל קורא לנתניהו לאפשר כניסת פועלי בניין פלסטינים לישראל

שר הפנים מציין במכתבו: "גוברות ההערכות כי אלפי פועלים פלסטיניים מיהודה ושומרון מועסקים שלא כדין בענף" ● הוא קורא לראש הממשלה לבחון הסדרה של הכנסת הפועלים לישראל, בין היתר על ידי בחינה פרטנית של כל פועל והגבלת גיל

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

בורסת ת"א ננעלה ביציבות; אלקטריאון זינקה ב-18%, ישראכרט ב-8%

אל על השלימה גיוס של 100 מיליון דולר, המנייה עולה ב-4% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025"

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

הסכם אינו נדרש כתנאי עבור זוגות במערכות יחסים כאלה ואחרות / צילום: Shutterstock, Viacheslav Lopatin

זוג הקפיא עוברים ואז נפרד. האם האישה תוכל להשתמש בהם?

כשלושה עשורים לאחר פרשת נחמני, בתי המשפט עדיין נאלצים לדון בתביעות בלתי אפשריות לגבי גורלם של עוברים מוקפאים ● מן הראוי היה לחייב כל זוג שפונה לבצע הפריה חוץ-גופית, לחתום על הסכם שמתייחס לאפשרות הריאלית של פרידה במהלך הזמן שחולף בין יצירת העוברים המוקפאים לבין השימוש בהם

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע כי שר הטרחה יוגבל לפי מדרגות מקסימליות, ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה, ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מרבי

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

עובדים שהוצאו לחל"ת בענף התיירות עומדים להישאר ללא דמי אבטלה

במשרד האוצר הניחו שאין צורך בקביעת מודל חל"ת ארוך־טווח וסברו כי המלחמה תסתיים לפני שהעובדים ימצו את ימי האבטלה והחופשה שצברו ● כעת, עסקים רבים טרם התאוששו, כשהמצוקה הגדולה היא בענף התיירות

איציק וייץ, מנכ''ל קבוצת קרסו מוטורס / צילום: אלעד גוטמן

המספרים חושפים: כך הפך מותג בנזין סיני אלמוני למכרה הזהב של קבוצת קרסו

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● מהדוח השנתי של יבואנית הרכב עולה כי המותג צ'רי, שמכירותיו זינקו ב-2023, הקפיץ את נתח השוק שלה וסייע לה להציג רווח מכובד בתקופה קשה ● אבל ל"אסטרטגיה הסינית" הזו, שמשנה בצורה משמעותית את הפוקוס העסקי של הקבוצה, יש מחיר - ובראשו דריסת מותגים ותיקים

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס