גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

דווקא עכשיו: מודל חדש לרכישת רכב יוקרה בליסינג פרטי - מה הוא כולל?

רכישת רכבי יוקרה בליסינג פרטי מאפשרת ליהנות מרכב איכותי ושירות ברמה גבוהה ● בנוסף, שילוב עם עסקת טרייד-אין יזכה את הלקוח בסכום מזומן נזיל, שבימים אלו חשוב לא פחות

רכישת רכב יוקרה בליסינג הפרטי. מסלול מותאם לרוח התקופה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
רכישת רכב יוקרה בליסינג הפרטי. מסלול מותאם לרוח התקופה / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף לקסוס

חולמים על רכב יוקרה? המצב הנוכחי במשק משפיע אמנם על כולם, ללא יוצא מן הכלל, אבל לצד זאת הוא גם מייצר הזדמנויות חדשות, ביניהן לרכישת רכבים חדשים בתנאים אטרקטיביים. אחת מהן היא התאמה של מודל הליסינג על ידי חלק מהיבואניות למצב הקיים והפיכתו לאטרקטיבי עבור אלה המעוניינים לרכוש רכב יוקרה. המודל מאפשר, לצד תשלום חודשי אטרקטיבי, גם קבלת כסף נזיל באמצעות מכירת הרכב הישן, וגמישות רבה יותר בחוזה הליסינג. אז איך זה עובד?

יוקרה בפחות מ-3,500 שקל לחודש

אין כיום ישראלי שלא מכיר את מסלולי הליסינג הפרטי, שהפכו יותר ויותר פופולריים. הסיבה לכך היא פשוטה, בליסינג פרטי מתאפשר לרוכש לשלם מקדמה בסכום נמוך, לרוב כ-8% בלבד ממחיר הרכב, לצד תשלום חודשי קבוע במחיר אטרקטיבי ונגיש הנע בין כמה מאות בודדות לאלפי שקלים, כתלות בסוג הרכב. בתום שלוש שנים יכול הרוכש להחליט אם לשלם את היתרה ולרכוש את הרכב, או להחזיר אותו ולעבור לעסקת הליסינג הבאה. בדרך זו, הרוכש לא נדרש להשקיע סכום גבוה של כסף בפעם אחת. במקרה כזה הרכב לא נרשם על שם הרוכש, אלא על שם חברת הליסינג. אם בסוף החוזה בוחר הנהג לרכוש את הרכב, אז הוא נרשם על שמו.

כאמור, הליסינג שכלל עד היום את הרכבים ברמת המחיר הממוצעת יותר, הגיע בתקופה האחרונה אל יבואניות רכבי היוקרה. קחו לדוגמה את הלקסוס UX200, רכב SUV אורבני פופולרי של מותג היוקרה היפני. רכב כזה, על פי מחירון החברה עולה כ-210 אלף שקל. במצב הנוכחי, רבים ודאי יחששו להתחייב להוצאה גדולה כזו. עם זאת, רכישת אותו הרכב באמצעות מסלול הליסינג שמציעה כעת החברה, יאפשר לשלם עליו מקדמה נמוכה בסך של כ-15 אלף שקל בלבד, ותשלום חודשי של 3,390 שקל מדי חודש. מדובר בסכום שפותח את האפשרות לרכישת הרכב על ידי קהלים חדשים, שעד היום אולי סברו כי רכישת רכב יוקרה הוא חלום בלתי מושג. כך, בסוף התקופה של שלוש שנים הקונה בעצם שילם רק כ-50% מעלות הרכב, כשבמקרים רבים מדובר בסכום שקרוב לירידת הערך הטבעית של אותו הרכב.

גמישות בתחנות היציאה

מרכיב חשוב נוסף של השינויים בליסינג הפרטי שמנסות להוביל יבואניות רכבי היוקרה נוגע לגמישות המסלולים. בעוד שההתחייבות הסטנדרטית עומדת על שלוש שנים, יש מסלולים שבהם הגמישות המוצעת רבה יותר. "מה שמאפיין את התקופה הנוכחית הוא חוסר ודאות. אנשים חוששים להתחייב לתקופה ארוכה של שלוש שנים. הם לא רואים כרגע באיזה מקום יהיו בתום תקופה כזו", מסביר עמית הראל, מנהל המכירות של לקסוס בישראל .

הרכב הבא שלכם יכול להיות לקסוס - לפרטים על מסלול הליסינג הגמיש הקליקו כאן>>

"בלקסוס אנחנו עונים על הצורך הזה עם מסלול ליסינג פרטי שמותאם לרוח התקופה ומאפשר תחנות יציאה מוקדמות יותר - החל משנה והלאה", הוא מוסיף. "המשמעות היא שגם אם חוזה הליסינג נחתם לשלוש שנים, באפשרות הרוכש להחזיר את הרכב החל מתום שנה בלבד מתחילת החוזה, וזאת ללא תשלום קנס".

Lexus UX200 / צילום: לקסוס

לחכור רכב ולשמור על כסף נזיל

לדברי הראל, חידוש נוסף ביישום של מודל הליסינג הפרטי לעולם רכבי היוקרה מאפשר ללקוחות לייצר לעצמם כסף נזיל: "נניח שללקוח יש רכב ששווה 120 אלף שקל. עד היום הייתה לו את האפשרות לעשות טרייד-אין - להעביר את הרכב הקודם ליבואן ולקזז את הסכום הזה ממחיר הרכב החדש. בלקסוס אנו מציעים ללקוחות המצטרפים למסגרת הליסינג כסף מזומן בהעברה לחשבון, עבור הרכב הקודם, כשבמסגרת הסכם הליסינג הלקוח זקוק למקדמה של 20 אלף שקל בלבד. בדוגמה שלפנינו יישאר הלקוח עם 100 אלף שקל מזומן ועם רכב יוקרה חדש.

וכך, בתקופה שבה הגופים הפיננסיים מקשים על נטילת אשראי והגדלת החוב ("אובליגו"), והריביות על הלוואות מכל הסוגים עולות, מדובר בפתרון שיכול לסייע לצרכנים. "בדרך הזאת למעשה לקוחות אינם צריכים לבקש הלוואה עבור רכישת הרכב החדש וגם מקבלים מזומן על הטרייד-אין של הרכב הישן, כשהמזומן הזה יכול לחסוך מהם נטילת הלוואה למטרות אחרות", מדגיש הראל.

לגבי הטענה כי בשוק הפרטי ניתן לקבל מחיר טוב יותר עבור הרכב המשומש, הראל מעריך שלא כך הדבר כיום: "למכור כעת, במצב הנוכחי, רכב יד שנייה בשוק זה לא עניין של מה בכך. זה דורש התעסקות רבה וזמן רב, כך שהלקוח הפרטי יתקשה מאד למקסם מחיר המכירה".

איסוף לטיפולים מהבית, זמינות בווטסאפ ועוד

עוד אומר הראל כי " בנוסף לתמחור האטרקטיבי של מחירי הליסינג הלקוחות ייהנו מהשירות האיכותי של לקסוס - באופן זהה ללקוחות שביצעו קניה ישירה. אנו מציעים ללקוחות הליסינג איסוף לטיפולים מהבית, מוקד שירות אישי, יועץ שירות אישי זמין בוואטסאפ, הטבות ללקוחות ואירועים אקסקלוסיביים".

הוא מסכם ואומר כי באמצעות הליסינג הפרטי לרכבי היוקרה שואפות היבואניות לתת מענה למצב המשברי אליו נקלע השוק בימי הקורונה, ובמקביל להרחיב את היריעה - לפנות לקהלים חדשים ומגוונים ולהציע להם את סגמנט רכבי היוקרה בתג מחיר חודשי אטרקטיבי.

מסלול ליסינג של לקסוס - רכב יוקרה בהישג ידכם. לפרטים הקליקו כאן>>

עוד כתבות

צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל חושף: לקוחות איזה בנק הכי מרוצים ומה אכזב את הציבור?

סקר שביעות הרצון של בנק ישראל מגלה כי 20% מהציבור חושב שמגיע לו לקבל יותר על הפלוס בחשבון • העמלות הגבוהות הן עדיין הסיבה העיקרית לתפיסת חוסר ההוגנות • שני הבנקים הגדולים בתחתית בתשובה לשאלה האם תמליצו לחבר או משפחה על הבנק

רני צים / צילום: איל יצהר

רני צים רוצה את הכסף של פסגות: מסדר לעצמו אקזיט של רבע מיליארד שקל

לאחר שוויתר על חלום בית ההשקעות, מנסה צים להוציא לפועל עסקת בעלי עניין ענקית: מכירת החזקותיו בחברת מרכזי קניות הנושאת את שמו לפסגות תמורת 250 מיליון שקל ● העסקה נדרשת לתמיכת בעלי מניות המיעוט - בהם יניב בנדר, שותפו של צים לרכישת פסגות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מיכל רז חיימוביץ', shutterstock

אלו חברות התעופה שהודיעו רשמית על חזרה לישראל. מה הן מציעות?

דלתא ואיזיג'ט הכריזו בשבוע שעבר על חידוש הטיסות לנתב"ג, והן מצטרפות לשורת חברות תעופה נוספות שיחדשו בקרוב את הטיסות ● למרות העלייה בהיצע הטיסות, המחירים נותרו גבוהים, ורוב החברות לא מציעות מבצעים משמעותיים ● מתי כל אחת צפויה לחזור לארץ, ומה כלול במחיר?

רכב חשמלי בטעינה. עיוותי מס הופכים אותו לפחות משתלם / צילום: Shutterstock

זכאים לרכב מהעבודה? הבחירה בדגם חשמלי פחות משתלמת בגלל עיוות מס

מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק ● בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים

מייסדי אליאוס, מימין: אלון יופה, אלון רבינוביץ ודרור זיידה

הפיתוח שפותר את בעיית העומס על מטפלים נפשיים בעקבות המלחמה

הסטארט־אפ Eleos Health פיתח כלי בינה מלאכותית שמייצר סיכום אוטומטי של פגישות רפואיות, שכעת יוטמע בקבוצת "עמל ומעבר" המתמחה בטיפולים פסיכולוגיים ● המייסד אלון יופה: "כמו שצילום רנטגן מסייע לרופא, כך הפתרון שלנו לרפואת הנפש" ● ישראל מתגייסת 

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

צילום: AP - Manu Fernandez

המבצע הצבאי של טורקיה ועיראק להקמת מסדרון יבשתי למפרץ הפרסי

שתי המדינות מנצלות את העיכובים במסדרון היבשתי שמתכננת ארה"ב דרך ישראל וערב הסעודית, כדי להתקדם בפרויקט ● את הכוחות הן מרכזות במבצע נגד המחתרת הכורדית שמאיימת על טורקיה

עו”ד יעקב אטרקצ’י, בעל השליטה ומנכ''ל אאורה / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י מפנק את המשקיעים בתשואה ומסדר משכורת נאה לבנו

מניית חברת הבנייה אאורה זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה ● כעת היא מפרסמת דוחות חזקים ולצידם מבקשת לאשר את תנאי העסקת בנו של הבעלים כמנהל חטיבת הנכסים המניבים עבור יותר מחצי מיליון שקל בשנה

תל אביב. החלטת ביהמ''ש הפחיתה משמעותית ואף ביטלה תשלום היטלי השבחה ברבעים 3 ו-4 / צילום: שלומי יוסף

עיריית תל אביב או בעלי הדירות: מי ינצח במאבק ששווה מיליארדים

לאחר שביהמ"ש ביטל היטלי השבחה לרובעים 3 ו-4 בת"א בהיקף של מיליארד שקל לפחות, עיריית ת"א מנסה להילחם על גביית הכספים והגישה בקשת ערעור לעליון ● לטענת העירייה, כיום ישנם 1,900 הליכי ערר על גביית היטלי ההשבחה ברובעים אלה

יו''ר ועדת החוקה, ח''כ שמחה רוטמן / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המהפכה המשפטית עדיין פה: המהלך החדש של רוטמן והתגובה של נציב השופטים

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ שמחה רוטמן, קיים היום דיון כדי לקדם מינוי נציב תלונות הציבור על שופטים שאינו שופט בית משפט עליון בדימוס, כפי היה ב-20 השנים האחרונות ● הנציב המכהן, שופט העליון בדימוס אורי שהם: "אין פה ניגוד עניינים"

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

המגדל היוקרתי שאיבד 205 מיליון דולר בשווי בתוך שנתיים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: המלחמה פגעה בהיקף הגז שמספקת ניו מד למצרים ודוחות נכסים ובניין מגלים מה קרה לשווי של בניין HSBC בניו יורק ● מדור חדש

אירוע GTC 2024 של אנבידיה / צילום: באדיבות אנבידיה

בוול סטריט עוקבים מקרוב אחר הבשורות מהאירוע השנתי של אנבידיה

ענקית השבבים מקיימת בסן חוזה את הכנס הפיזי הראשון שלה מאז הקורונה ● ההכרזות של החברה באירוע עשויות לסמן את הכיוון הבא של הבינה המלאכותית

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית, הפניקס בית השקעות / צילום: טומי הרפז

הכלכלנית הבכירה שלא חוששת להשקיע "גם במקומות אקזוטיים כמו הודו ויפן"

רינת אשכנזי מהפניקס בית השקעות טוענת כי המניות בת"א דווקא הציגו תשואה סבירה בשנה האחרונה, וכי ההשוואה למדדי וול סטריט עושה להן עוול ● היא סבורה כי סוכנויות הדירוג יופתעו לטובה מהכלכלה המקומית, ממליצה לפזר את ההשקעות ומאמינה בבנקים, בחברות ביטוח וברשתות מזון

בנק לאומי / צילום: איל יצהר

דוחות לאומי: רווח של 7 מיליארד שקל למרות הפחתה גדולה בארה"ב

בנק לאומי רשם בשנת 2023 רווח של 7 מיליארד שקל, ירידה של 9% לעומת 2022 בשל ההפחתה שביצע ברבעון הראשון של השנה • יחלק דיבידנד של 365 מיליון שקל, המהווים 20% מרווחי הרבעון, בהתאם להנחיות בנק ישראל

חנות משקפיים. ענף האופטיקה מתאושש / צילום: תמר מצפי

לראשונה מתחילת המלחמה: מחזורי הקניות בכל הענפים הבולטים במגמת עלייה

גלובס מציג מדד הבוחן את היקף הקניות בכרטיסי אשראי בישראל ● מנתוני הפניקס גמא עולה כי שורת קמפיינים בענף האופטיקה הובילו ל"חזרה לשגרת קניות כמעט מלאה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, בפגישתם היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ

קנצלר גרמניה שינה את הטון. האם ישראל תאבד את הידידה החשובה באירופה?

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב בביקור רשמי לצד ישראל, אך שינה את הטונים מבעבר ● הוא הטיל ספק בתועלת הפעולה הצבאית ברפיח בשל ריבוי הרוגים פלסטינים, והזהיר מפני אסון הומניטרי ברצועה ● במקביל, מדינות באיחוד מקדמות החלטות אנטי-ישראליות

יניב פרטוש (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני־פרידן

פרטוש יכהן בתפקיד במקביל לניב חורש, מבעלי הקבוצה, שביצע את התפקיד עד כה לבדו ● במקביל למהלך בוצעה שורה של מינויים נוספים בסוכנות

באר שבע. דירות בפחות ממיליון שקל / צילום: Shutterstock

"יודעים מה הם רוצים": זו העיר עם הכי הרבה רוכשי דירות צעירים

מבצעי שיווק אגרסיביים ומימון מההורים דוחפים יותר ויותר צעירים מתחת לגיל 35 לרכוש דירות, גם להשקעה - כך לפי נתוני חברת במבי המספקת שירותי תוכנה לחברות נדל"ן ● "יש הרבה פניות של צעירים. חלקם ישר אחרי הצבא"

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל