גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בורסות וול סטריט נעלו את השבוע בעליות: הדאו ג'ונס טיפס 1.9%

שיעור האבטלה בארה"ב באפריל עקף את הרמה שנרשמה לאחר מלחמת העולם השנייה ועמד 14.7% ● נעילה חיובית בשוקי אירופה ● הבנק המרכזי של אוסטרליה: "התל"ג העולמי ייפול במחצית הראשונה של 2020" ● מספר מקרי הקורונה בכל העולם מתקרב ל-4 מיליון ● בורסות אסיה ננעלו בירוק

מסחר בוול סטריט./  צילום: רויטרס
מסחר בוול סטריט./ צילום: רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

23:00

שבוע המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים ברקע לנתוני התעסוקה החריגים שהיו רעים פחות מהמצופה. מדד דאו ג'ונס זינק ב-1.9%, הנאסד"ק עלה ב-1.4% ו-S&P 500 הוסיף 1.5% לערכו.

מניית יונייטד איירליינס הולדינגס  זינקה בכ-12% וטסלה  עלתה ב-5%.

מניית חברת המלונות ווין ריזורטס עלתה ב-9.2%, מניות חברות האנרגיה אקסון מובייל  ושברון  הוסיפו 4.38% ו-3% לערכן בהתאמה.

מניית בואינג  עלתה ב-3.7%, דיסני הוסיפה 3.4% לערכה וקוקה קולה עלתה גם היא בשיעור דומה.

22:36

פחות מחצי שעה לנעילת המסחר והעליות בוול סטריט תופסות תאוצה, דאו ג'ונס קופץ כעת ב-1.77%, מדד S&P 500 מזנק ב-1.56% והנאסד"ק עולה ב-1.45%.

מניית נובל אנרג'י מזנקת ב-13.5% בשעה זו, יונייטד איירליינס עולה ב-10.8%.

22:20

פחות משעה לנעילה והמדדים בוול סטריט עולים, הדאו ג'ונס עולה ב-1.53%, S&P 500 מוסיף 1.34% לערכו והנאסד"ק עולה ב-1.28%.

מניית נובל אנרג'י טסה ב-13.3%, יונייטד איירליינס מזנקת ב-9.45% וטסלה מוסיפה 5% לערכה.

אפל הודיעה כי תפתח את חנויותיה בארה"ב בשבוע הבא. גם אלפאבית, חברת האם של גוגל, הודיעה כי תפתח את משרדיה מחדש, אך רק מתחילת חודש יוני ורק בתפוסה של 10-15% מהעובדים. מנכ"ל החברה סונדאר פיצ'איי הסביר לעובדים את מתווה החזרה לשגרה במזכר פנימי ששלח. נזכיר כי אתמול מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג הודיע לעובדי החברה כי יוכלו להמשיך לעבוד מהבית עד תום 2020.

20:41

המדדים בוול סטריט מוסיפים לעלות, הדאו ג'ונס עולה ב-1.43% ו-S&P 500 והנאסד"ק מוסיפים 1.31% לערכם.

מניית נובל אנרג'י מוסיפה לעלות, 10.8% בשעה זו, ווין ריזורטס מזנקת ב-6.88%, יונייטד איירליינס עולה ב-6.6% וטסלה מוסיפה 5.15% לערכה. מניית חברת הביגוד לולולמון עולה ב-4.2%.

חברות הדלק אקסון ושברון עולות ב-3.2% ו-2.3% בהתאמה. בואינג מוסיפה 3.3% לערכה ופרוקטר אנד גמבל עולה ב-3%.

19:14

ל"ג בעומר מתקרב והביטקוין כבר לוהט: לאחר שזינק השבוע ב-13%, מחירו קרוב הערב לחצות את הרף של 10,000 דולר - שערו הגבוה מאז 19 בפברואר. עליית המחיר מוסברת בעיקר על ידי המועד הקרב ובא של חציית קצב ההנפקה של ביטקוין (Bitcoin block reward halving), הצפויה ביום שלישי הקרוב. האירוע הזה, שקורה באופן קבוע אחת לכל 4 שנים בערך, מעורר ציפיות אופטימיות בקרב משקיעים רבים בעולם - אם כי אלה נשענות על ספקולציות בלבד.

18:54

המדדים בארה"ב מוסיפים לעלות בשעה זו, הדאו ג'ונס מזנק ב-1.55%, הנאסד"ק עולה ב-1.43% ו-S&P 500 מוסיף 1.38% לערכו.

מניית נובל אנרג'י ממשיכה לזנק, 9.9% כעת, יונייטד איירליינס קופצת ב-5.5%, טסלה עולה ב-5.2% ובואינג מוסיפה 3.3% לערכה.

חברות הדלק אקסון מוביל ושברון עולות ב-2.2%.

שבוע המסחר באירופה ננעל בעליות שערים, זאת על אף שיא האבטלה בארה"ב. הדאקס הגרמני עלה ב-1.4%, הקאק הצרפתי והבורסה במילאנו עלו בכ-1%.  הבורסה בלונדון הייתה סגורה היום בשל חג לאומי לציון 75 שנים לסיום מלחמת העולם השנייה.

בחזית הנתונים, היצוא בגרמניה צנח ב-12% באפריל בעיקר בשל התפרצות המגפה במדינה.

מניית סימנס זינקה ב-6% לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה לרבעון, שהראו כי נפגעה מהנגיף אך בצורה חלשה משמעותית מהציפיות.

קבוצת הבנקאות ההולנדית ING פרסמה את דוחותיה הכספיים גם כן, רווחיה נפלו ב-36% ברבעון הראשון, אך המניה עלתה ב-3.4%.

17:43

מדדי וול סטריט מוסיפים לעלות, הדאו ג'ונס עולה ב-1.48%, הנאסד"ק ו-S&P 500 מוסיפים 1.26% לערכם.

עם התחלת החזרה החלקית לשגרה לאחר התפרצות המגפה, ישנן חברות שמרוויחות מהמצב - מניית ווין ריזורטס עולה ב-5.26%, יונייטד איירליינס קופצת ב-4.57% ובואינג מוסיפה 2.6% לערכה.

מניית טסלה עולה ב-4% לאחר שהחברה דיווחה כי המפעל שלה בפיירמונט, קליפורניה, יחזור לפעילות מוגבלת. כ-30% מהפועלים יעבדו בכל משמרת נתונה.

מניית נובל אנרג'י מזנקת ב-9.6%.

16:30

יום המסחר האחרון של השבוע בוול סטריט נפתח בעליות חדות, הדאו ג'ונס מזנק ב-1.4%, מדד S&P 500 עולה ב-1.1% והנאסד"ק מוסיף 0.7% לערכו.

באירופה, העליות מתחזקות. הדאקס הגרמני מזנק ב-1.2% והקאק בצרפת מוסיף כ-1% לערכו.

15:43

השפעות התפרצות מגפת הקורונה על ארה"ב הגיעו בחודש אפריל למימדים היסטוריים, בעוד מרבית המשק ממשיך לתפקד במצב חירום, אחוז האבטלה במדינה הרקיע ל-14.7% בחודש שעבר. 20.5 מיליון עובדים בארה"ב לא קיבלו שכר בחודש אפריל, כך לפי נתוני לשכת התעסוקה האמריקאית. האנליסטים ציפו ל-21.5 מיליון עובדים ללא שכר ואחוז אבטלה של 16%, כך שהמצב אינו בקרשים אך בהחלט גרוע.

בכך משבר האבטלה בארה"ב עובר את המצב בו הייתה המדינה בתקופת מלחמת העולם השנייה, אז אחוז האבטלה עמד על 10.8%. נזכיר כי בתקופת המשבר הפיננסי של אוקטובר 2009 אחוז האבטלה עמד על 10%.

בסך הכל, מספר המובטלים בארה"ב עלה ב-15.9 מיליון בני אדם מחודש ועומד בסך הכל על 23.1 מיליון עובדים.

14:33

בורסות אירופה ממשיכות לעלות: הדאקס עלה ל-1.15%, והקאק ל-0.8%. גם החוזים העתידיים בוול סטריט ירוקים, ומצביעים על עליות של כ-1%.

בנק ישראל התערב היום במסחר במט"ח בנסיון למתן את גל מכירת הדולרים מול השקל.

הבנק החל לרכוש דולרים לאחר ששער הדולר החל לרדת מתחת ל-3.50 שקלים. בעקבות ההתערבות זינק שער הדולר ל-3.51 שקלים אך בהמשך יום המסחר חזר לרדת. תופעה דומה התרחשה במסחר של השקל מול האירו.

12:35

בורסות אירופה ואסיה ממשיכות ליהנות מעליות - הדאקס והקאק עולים ב-0.7%, בורסת הונג קונג ננעלה ב-1%, ובורסות שנחאי ושנזן נסגרו ב-0.8 ו-1.2%, בהתאמה.

חלק מהעלייה היא בגלל הסימנים על הפשרה ביחסים בין סין וארה"ב, לאחר כמה שבועות של עלייה במתחים בין שתי המעצמות. 

10:15

בורסות אירופה נפתחו בעליות. הדאקס עולה ב-1%, הקאק ב-0.9%. הבורסות בלונדון סגורות היום בגלל יום הנצחון באירופה, שמסמל את נצחון בעלות הברית במלחמת העולם השנייה. מניית סימנס קופצת ב-5.5%.

10:00

בורסות טוקיו נסגרו בעליות של 2.56%. החוזים העתידיים על הנפט ממשיכים להתחזק ומגיעים ל-24.7 דולר.

ראלי בשוק הקריפטו: הביטקוין הגיע למחיר של 10 אלפים דולר, לראשונה מאז פברואר. האירוע מושפע מהעובדה שערך הביטקוין "נחצה" - אם בעבר על כל בלוק שנחצב הכורה היה מקבל 12 ביטקוין, עכשיו הוא יקבל 6. 

07:27

בורסות אסיה נסחרות בעלייה: הניקיי עולה בכמעט 2%. מדד הונג קונג עולה ב-0.9%, ושנחאי ושנזן עולים ב-0.9 ו-1.3%, בהתאמה. מניית סופטבנק עולה בכ-3%. 

הבנק המרכזי של אוסטרליה הוציא הצהרה ובה הוא הודיע שהוא צופה כי התל"ג העולמי "ייפול בחדות במחצית הראשונה של 2020". הבורסות בסידני נסחרות בעלייה של 0.75%. 

יום המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות, אם כי המגמה החיובית נחלשה בשעתיים האחרונות של המסחר. גם המסחר באירופה ננעל בעליות. 

אמש פורסם שעוד כ-3.2 מיליון מובטלים נוספו למעגל דורשי התעסוקה בארה"ב בשבוע שהסתיים ב-2 במאי. מספר דורשי העבודה החדשים בארה"ב הגיע לכ-33 מיליון איש בשבעת השבועות האחרונים. עוד דווח כי בארה"ב פריון העובדים רשם ירידה של 2.5% ברבעון הראשון.  היום יתפרסם נתון האבטלה לחודש אפריל, כשהצפי עומד על שיעור של כ-16%. 

מניית טבע קפצה בכ-10% בעקבות דוחות טובים שפרסמה החברה לפני פתיחת המסחר. ליפט זינקה בכ-22% לאחר שפרסמה אמש דוחות טובים לאחר סיום המסחר.

החוזים העתידיים על הנפט מסוג WTI מצביעים כרגע על עלייה, למחיר של 23.9 דולר.  הנפט סיים אמש יום תנודתי בירידה של 3.5% לרמה של 23.14 דולר לחבית.

עוד כתבות

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

סונדאר פיצ'אי, מנכ''ל גוגל / צילום: Associated Press, Tsering Topgyal

גוגל את היכתה את הציפיות ותחלק לראשונה דיבידנד; המניה מזנקת ב-13% במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו הרבה מעל הציפיות, 80 מיליארד דולר לעומת צפי של 78.6 מיליארד ● הרווח היה 1.89 דולר למניה, ב-20% מעל הצפי ● החברה תחלק לראשונה בתולדותיה דיבידנד ותבצע רכישה חוזרת של מניות

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

הכללים השתנו, עכשיו דרוש רוכש: האם הפניקס תהפוך לחברה ללא גרעין שליטה

הקרנות סנטרברידג' וגלטין פוינט, בעלות השליטה בהפניקס, סיכמו עם הרגולטור על מתווה למכירת רוב מניותיהן בתוך שנתיים שיהפוך את חברת הביטוח הגדולה בישראל לחברה ללא גרעין שליטה ● המשמעות: כוחם של היו"ר והמנכ"ל יתחזק עוד יותר

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר, מתוכם 100 מיליון דולר יוקצו לשימור יזמים ועובדים ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה - או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לארה"ב, וכיצד תושפע הפעילות בישראל?

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

נעילה מעורבת בוול סטריט; אנבידיה ירדה בכ-3%, טסלה זינקה ב-12%

הנאסד"ק עלה ב-0.2% ● אירופה ננעל בירידות קלות ● מדד הנג סנג עלה ב-2% ● בנק פיקטה: "שוק המניות בארה"ב תלוי ברווחי החברות הגדולות" ● יו"ר UBS: "הבנק אינו גדול מכדי ליפול" ● טסלה פספסה את התחזיות, אך המניה זינקה במסחר המאוחר; תאיץ השקת דגמים מוזלים • דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט • בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות"

רחפן Autel EVO 2 Enterprise / צילום: Reuters, Steve Marcus

אלפי רחפנים מתוצרת סין בדרך לצה"ל. אלו החששות

אלפי רחפנים תוצרת DJI ואוטל הסיניות נרכשו כדי למלא את השורות בצבא, לאחר ערב רב של דגמים שהגיעו מתרומות ואנשי מילואים ● למרות האיסור בארה"ב ובעוד שצבאות מערביים חוששים מריגול סיני, בצה"ל מבהירים: "נעשו התאמות כדי לשמור על ביטחון המידע"

ריי דליו / צילום: Reuters, Thomas Mukoya

המשקיעים בקרן הגידור המפורסמת לא מרוצים ודורשים את הכסף

משקיעים בקרן של ריי דליו טוענים שהם מתוסכלים מהתשואות בשנים האחרונות ● רבים מהמשקיעים המוסדיים שהשקיעו סכומי כסף גדולים מושכים את כספם ● "יש לנו אכזבה לאורך תקופה ארוכה", מספרת אחת מהמשקיעות בקרן

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

ההצעה החדשה: 20 חטופים תמורת חזרה לצפון

גורם בכיר בממשל ביידן: יש עסקה על השולחן, בקרוב נדע יותר ● בכיר בזרוע המדינית של חמאס ל-AP: נניח את נשקנו אם תקום מדינה פלסטינית בגבולות 67' • צה"ל תקף הלילה מטרות חיזבאללה במרחב מרון א-ראס • דובר צה"ל: סרטון החטוף מהשבי - קריאה דחופה לפעולה • עדכונים שוטפים

גיל שויד / צילום: כדיה לוי

צ'ק פוינט הציגה דוח חזק; אך התחזית מאכזבת

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח וההכנסות ● החברה מפספסת את צפי האנליסטים לרבעון השני של השנה והמניה יורדת ● בחברה עדיין מחפשים מנכ"ל חדש שיחליף את גיל שויד

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי־ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן, וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת ת"א לבינלאומיות

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

מדפי סופר. פתיחת שוק המזון ליבוא התקדמה חלקית / צילום: טלי בוגדנובסקי

פתיחת שוק המזון ליבוא: ההחלטה קודמה, אך הצלחתה חלקית בלבד

מדור "המוניטור", של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות, תוך בחינה מפורטת של יישום או היעדר יישום של סעיפי ההחלטה ● הפעם, בשיתוף המכון הישראלי לתכנון כלכלי: הגברת התחרות והסרת חסמי יבוא מזון

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב, אסר על מכירתם במשך 100 שנים ● כעת האוסף מותר למכירה, והוא שווה סכום עתק