גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פיקדון קורונה: כיצד הקמפיינים של הבנקים במשבר השפיעו על תדמיתם?

משבר הקורונה תפס את העולם הכלכלי בהפתעה ואילץ את הבנקים לקבל בזריזות החלטות שקשורות בשיווק, בפרסום ובאופן התקשורת עם הצרכנים ● מחקר שערכה סאפיו בקרב כ-100 מותגים מעלה תוצאות מעניינות ביחס לאסטרטגיות השונות שהבנקים נקטו ● מי המנצח הגדול?

לא לעיתים קרובות מזדמן לבחון הבדלים בהתנהלות של חברות שפועלות באותה קטגוריה ביחס לשינוי מהותי בשוק. שינויים, גם כשהם באים הם נמשכים, ונדיר שנדרשת תגובה נחרצת בטווח זמן זה. משבר הקורונה היה מסוג הדברים האלה. הוא תפס את העולם הכלכלי בהפתעה, מאלץ חברות גדולות וקטנות לקבל בזריזות החלטות שקשורות בשיווק ופרסום ובאופן התקשורת עם הצרכנים. ההדממה הפתאומית של המשק, מחיקת המפגש הפיזי, המצב הכלכלי שהשתנה והאי-ודאות לגבי משך הזמן שהמשבר יימשך, הביאו להתנהלות שונה של חברות המשחקות באותה קטגוריה. אולם נראה שאין קטגוריה בה הייתה שונות כה מובהקת באופן בו בחרו חברות להתמודד כמו בקטגוריית הבנקים.

המסרים של בנק הפועלים היו תכליתיים

באופן טבעי, הבנקים כמו המזון והקמעונאות הם קטגוריות בעלות חשיבות מכרעת בחיי הצרכנים, בוודאי בתוך משבר שהחל כבריאותי אך התברר במהירות גם כמשבר כלכלי בהתהוות. כמו במשברים אחרים, גם כאן ברור היה שהאש תכוון בהמשך גם לבנקים. להבנה הזו ששורשיה עוד בימי מחאת הקוטג', לצד רמת המוכנות של השחקנים בכל הנוגע לשירותים דיגיטליים ולשמרנות של הדמויות שיושבות בראש הפירמידה, היה חלק בעיצוב ההתנהלות התקשורתית הכה שונה שאפיינה את שלושת הבנקים הגדולים. כמעט מרגע תחילת המשבר מבין כל הבנקים היה זה בנק הפועלים ששמר על הפרופיל התקשורתי הגבוה ביותר. פרסומיו היו אומנם עטופים באלמנטים תדמיתיים, למשל בקמפיין הטלוויזיוני כיכבה השחקנית סנדרה שדה, אבל המסרים היו פרקטיים, תכליתיים, תוך התמקדות בשירותים ובהצעות הערך.

בנק לאומי נקט אסטרטגיה הפוכה לחלוטין - לאורך כל תקופת המשבר הבנק דמם לחלוטין, וכל תקשורת שיצר עם הלקוחות גם אם הייתה בה הצעת ערך, הייתה מולם ולא במדיה. בלאומי העריכו שהאש תכוון אל הבנקים דווקא בתום המשבר, והעדיפו להישאר עם הראש מתחת למים מתוך הנחה שאם לא יבטיחו הבטחות, האש תכוון למי שבלט יותר - לא למי שנמנע מלהפגין נוכחות. בנק מזרחי טפחות הלך על דרך האמצע, והעלה קמפיין מז'אנר הקמפיינים המחבקים - אלה שנועדו לשדר לצרכנים שלו "אתכם בשעתכם הקשה". רק השבוע, לאחר שמערכת החינוך חזרה למתכונת מלאה - מה שסימן רשמית את סיום החלק הבריאותי של המשבר לעת הזאת - העלה מזרחי קמפיין חדש שהפעם דיבר כבר על מהלכים מעשיים.

מחקר שערכה חברת איסוף המידע סאפיו העריך את ההתנהלות של כ-100 מותגים בשיא המשבר באמצע חודש אפריל, ושוב עם תחילת החזרה לשגרה. המחקר מעלה תוצאות מעניינות ביחס לאסטרטגיות השונות שבהן נקטו מותגי הבנקים הגדולים. במחקר, התבקשו הצרכנים לציין אילו מותגים הפגינו במהלך משבר הקורונה את הרוח והאחדות הישראלית ונתנו מענה מתאים לציבור.

בגל המחקרי הראשון שבוצע כאמור בשיא המשבר, דורגו מותגי הבנקים הגדולים בצורה דומה - אם כי לבנק הפועלים היה יתרון קטן, כאשר 18% סברו שהוא נתן מענה מתאים לציבור, את בנק לאומי בחרו 14% ובמזרחי טפחות 13%.

במחקר שנערך לקראת תום הקורונה, כבר התגלו פערים משמעותיים יותר ובנק הפועלים פתח פער של 10% ויותר על המתחרים. הפרסום והמהלכים השיווקיים שנקט אומנם לא שינו את התפיסות אליו באופן משמעותי, ובסבב השני הוא הוגדר על-ידי 19% כמי שנותן מענה מתאים, אבל לעומתו רשמו בנק לאומי שדמם ומזרחי טפחות, ירידה משמעותית. לאומי ירד ל- 8% ומזרחי טפחות ל-7%.

הנבדקים נשאלו גם מאילו חברות ומותגים הם מצפים לעשות יותר ממה שהם עושים כיום למען החברה והצרכנים הישראלים בתקופת משבר הקורונה. גם בשאלה זו הפער בציפיות הנשאלים השתנה פחות בציון של הפועלים: 50% בסבב השני לעומת 44% בסבב הראשון. כמות הנשאלים שחשבה שבנק לאומי צריך לעשות יותר גדלה בחודש שבין הסבב הראשון לשני ב 10% מ-37% ל-47%. הציפיות בנוגע למזרחי טפחות השתנו הכי פחות: 44% בסבב השני לעומת 40% בראשון. 

תעודת שליש: הערכת המותגים ביחס  לתפקודם בשיא המשבר והיום

 

חלון הזדמנויות פסיכולוגי

גלי הרשנזון, מנכ"לית חברת סאפיו סבורה כי הממצאים מראים עדיפות ברורה לאסטרטגיה של בנק הפועלים שהתמקדה בתקשור שוטף של פתרונות מעשיים של מוצרים ושירותית. לדבריה אסטרטגיה זאת אף סייעה לבנק להתמודד עם הבאזז התקשורתי השלילי מול הבנקים שהתעצם בשבועות האחרונים, שכן הוא הצליח לשמר את הציון לו זכה בגל הראשון של המחקר אל מול ירידה משמעותית שניכרת בציוני לאומי ומזרחי טפחות. הירשנזון מציינת שבעוד שהציונים של רוב הבנקים דומים לממוצע של כלל המותגים בכל מגוון הקטגוריות שנבחנו במחקר, הציון של בנק הפועלים נותר גבוה ממנו כמעט בפי 2.5.

לדבריה "תקופות של משבר מהוות עבור מותגים "חלון הזדמנויות פסיכולוגי" בו הרגישות הצרכנית לתחומים ומסרים רלוונטיים נמצאת בשיאה, דבר המאפשר להטביע שינויים בתפיסות ולייצר יתרון תחרותי שבזמנים של שגרה לוקח שנים ארוכות להשיג".

לדברי היועצת האסטרטגית איילת תורן דובר, בתקופת משבר יש הרבה דברים שאפשר לעשות ברמה התדמיתית שגורמים לאנשים להתחבר כי רובם נמצאים במצב פסיכולוגי שבו הם צריכים חיזוק ועידוד. ואכן, היו מותגים שעשו את זה יפה בתקופת הקורונה. אלא שבנקים לא נמצאים במקום שבו הם יכולים לחבק את הצרכן: "בנקים זאת קטגוריה שהציבור מגיע אליה מראש חשדן, ולכן החיבור לאמוציות לא מתחבר מהמקום הפסיכולוגי הנכון. לכן בנקים שאומרים 'אנחנו אתכם, מבינים ומחבקים אתכם', לא רלוונטיים ומזרחי דיברו בדיוק מהמקום הזה - האנושי והמחבק. זה לא היה רע, אבל זה לא החזיק להם".

לדבריה של תורן דובר "אנשים רגילים שבנקים נותנים ערך שאפשר לכמת. והיחידים שדיברו בשפה יישומית של לתת ערך היו בנק הפועלים. כשהם העלו את הקמפיין עם סנדרה שדה שדיבר על שירותים למבוגרים. זה הרגיש נכון כי הם לא ניסו לעטוף את זה אמוציונלית ולהתרחק מהמוצרים של הקטגוריה. הם נשארו באותו DNA אבל נתנו פתרון מעשי" .

עוד היא סבורה כי הבחירה שלא לתקשר עם צרכנים איננה נכונה למותגי על ולמותגים מובילים. "בנק לאומי הוא מותג על. גם הדרך של לדבר ישירות רק עם הלקוחות לא מוצלחת - המדיה היא הכלי שאיתו מתקשרים עם הצרכנים. זו כבר לא מדיה שמתקשרים דרכה אלא כלי שצרכנים גם מגיבים דרכו", אומרת תורן דובר.

את סוג התגובה של לאומי היא דווקא מכירה היטב: "בגל מחאת האוהלים הייתי סמנכ"לית באסם והגישה שלנו הייתה להשאיר את הראש מתחת לגלים ולא לפרסם בלי פרזנטורים בחזית. אבל אז הרשתות החברתיות היו בחיתוליהן, ואנחנו לא שם היום. בנק בסדר גודל של לאומי לא יכול להרשות לעצמו בתקופה כזאת לא לתקשר עם צרכנים. הם יכלו למנף את העובדה שהם היו לפני כולם דיגיטליים, הם היו ערוכים לתקופה הזאת של תקשור מרחוק הכי טוב, הבחירה לא לעשות את זה לא משחקת לטובתם ורואים זאת בתוצאות המחקר", היא אומרת.

היועץ האסטרטגי אלון ברנר מאמין שעדיף שלא לעשות כלום מאשר לעשות רק פרסום ותקשורת. "כבני אדם יש לנו ציפיות כל הזמן, והתפיסות שלנו מתגבשות לפי האם הציפיות התממשו או לא. כשעושים רק עבודה תקשורתית נטו, האפקט יכול להיות שלילי. מזרחי טפחות עשו וירדו, לאומי לא עשו וירדו באותה המידה. הפועלים היה עסוק בעשייה ובייצור כלים שמתאימים לסיטואציה. אנשים מעריכים מעשים ולא דיבורים ולכן פועלים זכה לנקודות ובעיקר לא ירד".

חבר טוב אבל שנוא

אומנם זאת לא סיטואציה שבה אנשים עוברים בנק אבל הם בעיקר בוחנים את מערכת היחסים שלהם איתו. מה שעשו בתחילת המשבר אולי ייתן נקודות אבל לטווח קצר. המבחן הגדול הוא כשאנשים מבקשים הלוואה ויש ערבות מדינה אבל הבנק לא נותן. וזה קורה כעת להרבה עצמאים".

ברנר מעריך כי הקרב התדמיתי הגדול עדיין לפני הבנקים: "הם יחטפו אש כי עזרה לעסקים מהמדינה זה בעיקר ערבות להלוואות, לא כסף, ובכך חלק מהאחריות מתגלגל לבנקים. הקרב הגדול הוא על איזה תפקיד הבנקים ממלאים בחיי המגזר העסקי והאם מערכת היחסים המצוינת שהייתה עם עסקים, כשהעסקים היו במצב נהדר, תענה בנכונות לעזור, לקחת יותר סיכונים מושכלים ולא להיות מאוד שמרן. זה המבחן שיגבש את התפישות לגבי הבנקים בעתיד - בוודאי בהיבט המותגי. כל גוף עסקי, גם הבנקים, צריך לעמוד ביעדים עסקיים. בתקופה הזאת הבנקים, בדיוק כמו כל עסק אחר, חטפו. יש הרבה שיקולים אבל ברמה עסקית לטווח ארוך, זה זמן להיות יותר אמפתיים ללקוחות ולסייע". לדבריי ברנר "אנחנו תלויים בבנק כמו אוויר לנשימה, לכן הוא חבר טוב אבל שנוא. והאתגר הוא להפוך לגוף שגם מעריכים. כעת באמת זקוקים לבנקים, וזה יותר גדול מכל פרסומת או עבודת תוכן. ובעוד שנה כשנסתכל על מעמד המותגים מי שיצלח את האתגר הזה טוב יותר יתחזק".

תורן דובר: "הסוגיה הגאו-פוליטית יותר משמעותית מרק איך המותג יתנהל. השאלה היא האם הקטגוריה הולכת להיות תחת אש ובאיזה מידה, וזה תלוי בעד כמה יגלגלו לפתחם את האחריות. אנשים ועסקים שנמצאים במצב כלכלי קשה כועסים, והשאלה למי מפנים את הכעס. כרגע חלק ניכר מגלגל את האשמה לפתחו של משרד האוצר. כל עוד זה שם לבנקים יהיה יותר קל, אבל האוצר מגלגל את זה לכיוון הבנקים., ואז זה עניין של משחק כוחות. אם תתחיל שיחה על כמה הם היו רווחיים, ועל העמלות, ועל זה שהם נהנו מהצמיחה הכלכלית וכשהמצב קשה הם לא נרתמים - אז הם יהיו בבעיה".

אורי לברון, יועץ אסטרטגי לארגונים וחברות, רואה במשבר הנוכחי עוד לבנה בקיר האמון שעל הבנקים לבנות במציאות של היום: "התחרות שיש לבנקים היום בישראל ובעולם היא עצומה. והיא לא רק ביניהם ולא רק מול חברות הביטוח וחברות האשראי ומול בנקים חדשים שקמים, אלא גם מול אמזון, גוגל, פייסבוק, אפל, פייפאל, וכל גוף שנמצא במגע ישיר וקבוע עם הכיס של הלקוח ומחזיק בדאטה על ההתנהגות הצרכנית שלו. כל הגופים האלה מתחרים על דבר אחד - לקחת חלק יותר גדול ביומיום הפיננסי של הצרכנים".

אמון הוא הנכס היקר ביותר

לברון מבהיר כי "השאלה היא לא רק לאיזה גוף פיננסי נכנסת המשכורת, אלא גם ממי קונים ביטוח, או לוקחים אשראי והלוואה. ושני הגורמים המרכזיים שמשפיעים על החלטות הצרכנים הם אמון והצעת ערך, כל השאר זה קישוטים. מתן הערך משמעותי, אבל קשה לייצר שם פערים ותחרות אמיתית. לכן האמון נשאר המנוף המרכזי איתו ניתן ליצור העדפה. בעולם שבו סניפים הולכים ונסגרים ומערכת היחסים האישית עם הבנקאי הולכת ונעלמת, האמון הוא הנכס היקר ביותר שיכול להיות לגוף פיננסי שאמור להתעסק בכסף והנכס שהכי קשה לרכוש והכי קל לאבד. ואמון נמדד בעיקר בזמני משבר. כי אם אני כלקוח בבעיה והבנק בא לקראתי ברגע הזה, כנראה לעולם לא אשכח לו את זה. להערכתי, אם לא יהיה גל שני דרמטי, רובנו נחזור לשגרה מאוד דומה לזו שהייתה לנו. אבל הצלקות והמשקעים יישארו. אחד המשקעים שרבים מדברים עליו בכל מיני ענפים הוא 'לחזור למה שחשוב באמת', מבחינת משפחה, חברים מה עושים בחיים וכדומה. וגם מבחינת הגופים ש עובדים איתם ועבורם. לדעתי, הבנקים שלא פעלו בתקופת המשבר, אחרו את הרכבת, אבל אף פעם לא מאוחר לחזק את האמון, אבל חייבים לעשות מעשים אמתיים. אנשים לא עוברים בקלות בנק, אבל הם כן יכולים להפחית את הפעילות העסקית שהם עושים בו ולכן המשימה המרכזית של הבנקים היא להגדיל את האמון. אפשר לעשות את זה באמצעות הגינות אמיתית וניכרת, שקיפות, שירות יוצא דופן וכמובן עשייה פרקטית שיוצרת ערך אמיתי עבור הלקוחות".

עוד כתבות

מנכ''ל אפל, טים קוק / צילום: ap, Godofredo A. Vásquez

אפל עקפה את ציפיות הרווח, אך פספסה במכירות האייפונים

הכנסות החברה היו 102.5 מיליארד דולר, רשמה רווח של למניה 1.85 דולר למניה לעומת צפי של 1.77 דולר ● ההכנסות ממכירות האייפון היו 49 מיליארד דולר, מעט פחות מהצפי

שוק הקריפטו פורח בישראל / צילום: Shutterstock

שוק הקריפטו פורח בישראל. הממשלה מגיעה אליו באיחור

בעוד שבעולם ממשלות מציגות רגולציה מקיפה על מטבעות דיגיטליים, ישראל נשארה מאחור ● עד כמה הצליח הניסיון לשנות את זה? ● מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחרי קידום האסדרה של הפעילות בנכסים דיגיטליים

סניף אוטומקס / צילום: באדיבות החברה

הנאמנים באוטומקס: חשדות כבדים להונאה במאות מיליוני שקלים ולפיברוק המלאי

הנאמנים שמינה ביהמ”ש ליבואנית הרכב טוענים כי היא הציגה מלאי כוזב של יותר מאלף רכבים שלא קיימים בפועל ● ביהמ"ש הורה על עיכוב יציאה מהארץ למנכ"ל דניאל לוי, לבניו ולסמנכ"לית הכספים ● ברקע: חקירת רשות ני"ע ולהב 433 בחשד למרמה וזיוף דוחות

גם זה קרה פה / צילום: יובל חי

דידי הררי מציג: אין בעיה, פשוט נזיז את כל הנשים

המלווים עלולים לחפש פתרונות אפלים ● הפיצול של תפקיד היועמשית עלול להביא לחיסולו ● והנשים נעלמו מסביבת העבודה של דידי הררי ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

וול סטריט ננעלה בירידות; נטפליקס הכריזה על פיצול מניות של 10 ל-1

נעילה מעורבת באירופה ● מטא מגייסת 30 מיליארד דולר באג"ח, ההנפקה הגדולה ביותר מאז 2023 ● הרשי: המכירות לעונת האלווין היו מאכזבות מהצפוי ● באירופה הבנק המרכזי הותיר את הריבית ללא שינוי ● הביקוש העולמי לזהב זינק לשיא כל הזמנים ברבעון השלישי של השנה, בהובלת גל השקעות בקרנות סל ומחירי זהב חסרי תקדים ●  הדולר האמריקאי מתחזק לשיא של שלושה חודשים

''לורד אוף דה בורד'' של ביץ' באם / צילום: צילום מסך

חברת משחקי השש-בש מרעננה מפטרת 10% מהעובדים

חברת ביצ' באם שנמכרה לפני ארבע שנים לחברת וודו הצרפתית, מפטרת 10% מכוח האדם שלה בישראל ● לגלובס נודע כי הסיבה לכך היא חוסר ההצלחה של אחד מהמשחקים שפיתחה לאחרונה

משרדי סלקום / צילום: עוזי פורת

תמורת 520 מיליון שקל: סלקום מוכרת את חלקה במיזם הסיבים IBC

רשמית: סלקום משלימה את עסקת המכירה של מיזם הסיבים IBC, ותקבל 520 מיליון שקל - רווח נאה ביחס להשקעה שעמדה על 121 מיליון ● במקביל, החברה מתכננת להמשיך בהליך התביעה שהגישה לאחרונה נגד המיזם

חזית המדע / צילום: Shutterstock

חוקרי תזונה חשבו שצום לסירוגין מאט הזדקנות ובריא לגוף. מה גרם להם לשנות את דעתם?

צום לסירוגין הפך ללהיט בעולם הדיאטות והבטיח לא רק ירידה במשקל ● אבל מחקרים חדשים מעלים ספקות לגבי התועלת שלו, ואחד מהם אפילו מרמז שהוא עלול להזיק ● שאלנו מומחים לתזונה על השינוי בעמדת המדע ועל הפער שבין הממצאים במעבדה לחיים עצמם

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נאסד"ק קופץ יותר מ-1%; מניית אמזון מזנקת בחדות אחרי הדוחות

הירידות באירופה נמשכות ● מנכ"ל אנבידיה: "הבינה המלאכותית נכנסה למעגל חיובי" ● האיש שחזה את משבר הדיור בארה"ב מזהיר שוב, הפעם מה-AI ● דוחות: אפל עקפה את ציפיות הרווח, אך פספסה במכירות האייפונים, אמזון עקפה את הציפיות וזינקה

צילום: איל יצהר

מכה לבאר יעקב: לא תקבל פיצוי על פיתוח מחנה צריפין

שופט בית המשפט המחוזי קבע כי דרישת העירייה ממשרד הביטחון לתשלום של כמעט 59 מיליון שקל כהיטלי פיתוח - מבוטלת ● דרישת העירייה הייתה לתשלום של כ־47 מיליון שקל כהיטל סלילת רחובות, ועוד כ־11.7 מיליון שקל כהיטל ביוב - כל אלו בגין עבודות תשתית במחנה הצבאי צריפין שבבעלות המדינה וסופחו לשטח העירייה

הנפקת פיגמה בוול סטריט / צילום: Reuters, Richard B. Levine

ענקית העיצוב פיגמה נכנסת לישראל: רוכשת חברה בת שנה בכ-200 מיליון דולר

חברת תוכנת העיצוב פיגמה נכנסת לראשונה לפעילות בישראל על ידי רכישת החברה הישראלית וויבי ● היקף העסקה לא פורסם, אך הוא מוערך ב-200-150 מיליון דולר, והמשקיעים החברה שייהנו מהתשואה הם הקרנות אנטרי קפיטל, דיזיינר פאנד, פאונדר קולקטיב, ומייסד פייבר מיכה קאופמן

ניר פרי (עם נציגי סמסונג) / צילום: יח''צ

הסטארט־אפ הישראלי שזכה בתחרות היוקרתית של סמסונג

סייברייט הישראלי נבחר כאחד הזוכים בתחרות של ענקית הטכנולוגיה סמסונג ● קבוצת הרכישה "כאן ועכשיו" של מוזיאון ישראל פתחה את העונה באירוע חגיגי וביקור ביריד האמנות בפריז ● התאחדות המלאכה והתעשייה משיקה פורום סיוע לעסקים שנפגעו מהמלחמה ● וגם: מינויים חדשים בקומרה קפיטל ובחברת סימילרווב ● אירועים ומינויים

סאטיה נאדלה, סונדר פיצ'אי ומארק צוקרברג / צילום: Reuters

גוגל הפתיעה, ומי שתי הענקיות שאכזבו? מאחורי הדוחות הדרמטיים בוול סטריט

אלפאבית (גוגל) ניפצה את התחזיות, עם הכנסות שעלו לראשונה על 100 מיליארד דולר, אך התוצאות של מיקרוסופט לא הלהיבו את המשקיעים, ורווחי מטא נחתכו בחדות עקב אירוע מס לא צפוי ● על רקע הוצאות ההון העצומות בתחום ה-AI, השוק מאותת כעת בבירור: עידן הסיפורים נגמר, ועידן הקבלות התחיל

טילי MR-SAM של התעשייה האווירית / צילום: משרד הביטחון

המטוסים של הצבא הטורקי זוכים לשדרוג, והודו רוכשת טילים מתע"א

מינהל הרכש הביטחוני של הודו יתכנס בשבועות הקרובים לאישור עסקאות ביטחוניות בשווי של כ-3.7 מיליארד דולר, כולל טילים שפיתחה התעשייה האווירית ● הענקית הביטחונית לוקהיד מרטין מעוניינת ליטול חלק בתוכנית ההגנה האווירית של הנשיא טראמפ ● וגם: הבריטים משדרגים את מטוסי התובלה הצבאיים של ארדואן ● השבוע בתעשיות הביטחונית

מקסוס ETERRON 9 חשמלי / צילום: יח''צ

החל מ-290 אלף שקל: הטנדר החשמלי שיתחרה בסייברטראק של טסלה

הטנדר החשמלי המגודל של מקסוס הסינית, ETERRON 9, מושך הרבה תשומת לב, בזכות ממדיו ועיצובו הייחודי ● יש מתאימים ממנו לעבודה תובענית, אבל בתור רכב פנאי משפחתי ורב–תכליתי הוא ממלא את ייעודו בהצטיינות ● מבחן דרכים

אוטומקס / צילום: באדיבות החברה

"נפלו עליי השמיים": לקוחות אוטומקס, שנשארו בלי רכב ובלי כסף, מדברים

החקירה של רשות ניירות ערך, המלאי שנעלם, הלקוחות שאיבדו הון והבנקים שתובעים מיליונים ● חברת אוטומקס נחשבה למובילה בשוק יבוא הרכב המקביל בישראל, אלא שרצף של הסתבכויות וחובות גנז את החלום ● גלובס צלל אל מאחורי הקלעים של הפרשה שמסעירה את שוק הרכב

משפחה שברחה מאל-פאשר יושבת במחנה פליטים בצפון סודן / צילום: Reuters, Mohammed Jamal

ג'נוסייד בלי מצלמות: דארפור נעלמה מהמצפון הבינלאומי ומהכותרות

מיליציית RSF כבשה את אל־פאשר שבדארפור ופתחה במסע הרג חסר רחמים באוכלוסייה של רבע מיליון בני אדם ● בעוד הזוועות מתועדות ברשתות, הקהילה הבינלאומית שותקת ומתמקדת בזירות אחרות ● הטבח מוכיח את אוזלת ידה של מערכת הצדק הבינלאומי

קושיניה במסעדת קולומבו / צילום: נורית פורן

רשימת המתנה של חודשים: מסעדת השף בקיבוץ שלא מביישת עטורי מישלן

ארוחת בוקר מושחתת, פטיסרי כמו בפריז, אמן שיצירותיו מוצגות גם במרכז פומפידו וחוויה קולינרית ייחודית עם תפריט שמשתנה בכל יום ● ביקור בלוחמי הגטאות ● חגית אברון תופרת יום 

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס הכריזה על ספליט. איך זה יעבוד והאם בעלי המניות יפגעו?

ענקית הסטרימינג הודיעה אתמול (ה') על מהלך של פיצול מניות ● למה חברות מבצעות ספליט, האם זה יקרה באופן מיידי ואיך זה ישפיע על בעלי המניות הנוכחיים? ● גלובס עושה סדר

מפעל טקמר מקבוצת מר באשקלון. ''נאלצנו להתרחב במהירות, 'תוך כדי לחימה''' / צילום: שי דרויק

חברות ביטחוניות זקוקות ליותר שטחים והביקושים מזנקים

הביקוש הגואה למערכות נשק, טכנולוגיות הגנה ואמצעי מודיעין הקפיץ גם את הביקוש לנדל"ן בחברות הביטחוניות ● גיא עמוסי, אביסון יאנג: "החברות נדרשות להרחיב אתרי ייצור, מעבדות פיתוח, מרכזי בדיקה וחוות שרתים וכולן מחפשות שטחים חדשים ומאובטחים"