גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

היפוך מגמה: וול סטריט נצבעה אדום בצל הודעתו של טראמפ כי יקיים מחר מסיבת עיתונאים בנוגע לסין

הנשיא טראמפ צפוי לחתום על צו נשיאותי שיפגע בהגנות על הרשות החברתיות ● מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו הודיע אמש בקונגרס כי הונג קונג אינה אוטונומית מסין ● קצב הגשת התביעות החדשות ירד בהשוואה לשבועות הקודמים, ונרשמה ירידה של כ-4 מיליון תביעות מאז פרוץ מגפת הקורונה

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

היפוך מגמה בוול סטריט: המדדים העיקריים נצבעו אדום לאחר יום מסחר שהתאפיין בעליות שהגיעו בשיאן לעלייה של כ-1% במדד הנאסד"ק, זאת בעקבות הודעתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי יקיים מחר מסיבת עיתונאים בנוגע לסין וליחסים בין שתי המעצמות.

ההודעה הגיעה על רקע אישור חוק הביטחון של הונג קונג בפרלמנט הסיני.
אמש דיווח מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפיאו לקונגרס כי הונג אינה אוטונומית מסין יותר. מהלך זה יכול לסכן את יחסי הסחר החיוביים בין ארה"ב לאזור הגיאוגרפי המיוחד בשליטת סין, מאחר שכעת מצופה מהממשל האמריקאי לנהוג בהונג קונג כפי שהוא נוהג בסין.

מדד הדאו ג'ונס נחלש ב -175 נקודות, או 0.7%. מדד ה-S&P 500 נחלש ב -0.4% והנאסד"ק ירד ב -0.6%. 

21:30

מדד הדאו ג'ונס עולה ב-160 נקודות ביום השלישי ברציפות של עליות. ה-S&P 500 והנאסד"ק רשמו עליות של כ-1%,  בטרם החלו לרדת מעט. בשעה זו עולה הנאסד"ק ב-0.7&, ה-S&P 500 עולה בכ-0.8%.

אפל עולה בשעה זו בכ-1.3%. טוויטר יורדת בכ-2.4% בצל איומי הנשיא דונלד טראמפ לסגור את טוויטר לאחר שהאחרונה הודיעה לנשיא כי הפעילה בדיקת עובדות על חלק מציוציו. 

19:40

מתחדדות העליות בבורסות ארה"ב: כך, מדד הדאו ג'ונס עולה ב-135 נקודות, או 0.5%, ורושם שלושה ימים של עליות. מדד S&P 500 עלה ב-0.7%, הנאסד"ק עולה ב-0.8%.

מניית HP צונחת ביותר מ -11% לאחר שדיווחה על הכנסות נמוכות מהצפוי ברבעון השני. מכירות החברה עומדות על סך של 12.47 מיליארד דולר ברבעון, בעוד שהאנליסטים צפו ל-12.93 מיליארד דולר.

מניית הקמעונאית Dollar Tree מזנקת ב-11%, בעקבות הרווחים עליהם דיווחה במהלך תקופת הקורונה. החברה היכתה את תחזיות האנליסטים, ודיווחה על רווח של 1.04 דולר למניה, והכנסות של 6.29 מיליארד דולר.

מניית Abercrombie & Fitch צונחת ביותר מ-5% על רקע תוצאות רבעוניות מאכזבות. החברה דיווחה על הפסד של 3.29 דולר למניה, ועל הכנסות של 485 מיליון דולר.

טוויטר איבדה גובה ויורדת בכ-2.6% בצל איומי הנשיא דונלד טראמפ לסגור את טוויטר לאחר שהאחרונה הודיעה לנשיא כי הפעילה בדיקת עובדות על חלק מציוציו. 

17:45

עליות קלות בבורסות וול סטריט לאחר נתוני האבטלה, שעדיין לא חזקים אולם לאור הירידה המתמדת במספרם נותנים זריקת עידוד לשווקים, בתקווה כי הגרוע עבר וכי השפעות מגפת הקורונה מתחילות להתאושש.

מדד הדאו ג'ונס עולה בכ-110 נקודות, או 0.4%. מדד S&P 500 עולה גם הוא ב-0.4% והנאסד"ק הוסיף לערכו 0.3%.

16:30

בורסות וול סטריט נפתחו במגמה מעורבת. הדאו רושם עליות קלות, לאחר נעילה ירוקה אמש - ביום השלישי ברציפות - עם עליות שהתחזקו לקראת הסגירה. מדד הנאסד"ק קפץ ב-0.8%, ה-S&P 500 זינק ב-1.45% ומדד דאו ג'ונס הוסיף יותר מ-500 נקודות, או 2.2% לערכו.

פורסם נתון התביעות לדמי אבטלה, לפיו בשבוע שעבר עלה מספר התביעות ב-2.1 מיליון, יותר מההערכות המוקדמות. קצב הגשת התביעות החדשות ירד בהשוואה לשבועות הקודמים, ונרשמה ירידה של כ-4 מיליון תביעות מאז פרוץ מגפת הקורונה.

מנכ"ל בנק אוף אמריקה, בריאן מוינהאן, אמר ל-CNBC כי "הכלכלה האמריקאית יוצאת מהבור".

מניות החברות שנסקו מעלה בזמן הקורונה רושמות ירידות. כך, מניית זום יורדת בכ-1.8%, Shopify יורדת ב-1.1% ואמזון מאבדת 0.9%.

מניותיהן של ולס פארגו וג'יי.פי.מורגן מתרוממות. 

באירופה, מתחזקות העליות. בורסת איטליה עולה בכ-2%, בורסות לונדון ופריז עולות בכ-1%, בורסת גרמניה רושמת עליות של כ-0.5%.

14:08

החוזים העתידיים על המדדים בוול סטריט עולים בשעה זו, למרות המתיחות המחודשת בין ארה"ב לסין. החוזה על הדאו ג'ונס מזנק בכ-100 נקודות, גם החוזה על S&P 500 עולה ואילו החוזה על הנאסד"ק מאוזן.

נזכיר כי אתמול בלילה המדדים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים ומניות התעופה והבנקים עלו.

12:05

המדדים באירופה מוסיפים לעלות בשעה זו, הקאק והדאקס עולים ב-0.7% והפוטסי הבריטי מוסיף 0.63% לערכו. מדד סטוקס 600 עולה ב-0.7%%. המשקיעים מגיבים לתוכניות קרן החילוץ של הנציבות האירופית. הנציבות מתכננת להזרים לגוש האירו 750 מיליארד אירו, בעוד האיזור מתמודד עם המשבר הכלכלי הגדול ביותר מאז שנות ה-30 של המאה העשרים.

מגזר התיירות והנופש האירופי מזנק בכ-1.5% לאור תחילת חזרה לשגרה הדרגתית בקרב מדינות האיחוד.

מניית רשת הקולנועים הבריטית Cineworld טסה 23% לאחר שהרשת קיבלה תזרים מזומנים מהלווים לקראת פתיחה מחודשת של הקולנועים בבריטניה שמתוכננת ליולי.

מניית חברת המשרדים מלוקסמבורג IWG קופצת ב-8% אחרי שהחברה הציעה חלק ממניותיה למכירה לציבור.

חברת המחזור הנורבגית טומרה סיסטמס נופלת ב-6.8%, חברת רכבי היוקרה הבריטית רולס-רויס מאבדת 6.7% מערכה.

10:30

נעילה שלילית בהונג קונג על רקע אישור חוק הביטחון של הונג קונג בפרלמנט הסיני, ההנג סנג איבד 0.8% מערכו.

10:15

פתיחה חיובית בבורסות אירופה, הפוטסי בבריטניה מטפס ב-0.9%, הקאק הצרפתי עולה ב-0.76% והדאקס בגרמניה מוסיף 0.63% לערכו. סטוקס 600 הכלל אירופי עולה ב-0.4%.

10:00

מרבית מדדי אסיה ננעלו במגמה מעורבת, הניקיי היפני זינק ב-2.3%, מדד שנחאי עלה ב-0.3% ואילו הקוספי בדרום קוריאה איבד 0.1% מערכו.

07:50

המסחר בבורסות אסיה ואוסטרליה מתנהל במגמה מעורבת, כאשר מדד ההנג סנג בהונג קונג צולל ב-1.8%, מדד שנחאי הסיני יורד ב-0.35% ואילו הניקיי ביפן מזנק ב-1.2% והבורסה באוסטרליה מטפסת ב-1.23%.

מתחי הסחר המחודשים בין סין לארה"ב מובילים את הסנטימנט השלילי במדדים בשעות אלו. אמש (ד') מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפיאו, דיווח לקונגרס כי הונג אינה אוטונומית מסין יותר. מהלך זה יכול לסכן את יחסי הסחר החיוביים בין ארה"ב לאזור הגיאוגרפי המיוחד בשליטת סין, מאחר שכעת מצופה מהממשל האמריקאי לנהוג בהונג קונג כפי שהוא נוהג בסין.

הקונגרס האמריקאי גם פרסם הודעת גינוי רשמית בנוגע ליחסה של סין למוסלמים החיים בשטחה, הכולל מאסר ועינויים.

מחירי הנפט יורדים, חבית מסוג ברנט ב-3.08% ל-33.67 דולר לחבית, וחבית מסוג קרוד ב-4.33% ל-31.39 דולר לחבית.

מניית ענקית האינטרנט הסינית טנסנט יורדת ב-3.24% בבורסה בהונג קונג. מניית פאסט ריטיילינג ביפן  עולה ב-2.54%.

אתמול בלילה החזרה לשגרה לאחר התפרצות הקורונה הובילה את הסנטימנט החיובי במסחר בוול סטריט, הוא ננעל בירוק ביום השלישי ברציפות, עם עליות שהתחזקו לקראת הסגירה. מדד הנאסד"ק קפץ ב-0.8%, ה-S&P 500 זינק ב-1.45% ומדד דאו ג'ונס הוסיף יותר מ-500 נקודות, או 2.2% לערכו.

מניותיהן של חברות שנהנו מתקופת הסגר, כמו זום ונטפליקס, ירדו, ומנגד מניות הבנקים והתעופה עלו. מניותיהן של הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר איבדו גובה בצל איומי הנשיא דונלד טראמפ לסגור את טוויטר לאחר שהאחרונה הודיעה לנשיא כי הפעילה בדיקת עובדות על חלק מציוציו.

עוד כתבות

גיל שויד / צילום: גלובס

גיל שויד על הפרישה מתפקיד מנכ"ל צ'ק פוינט: "לא מתחרט על כלום, רוצה לבנות את המוצר הבא"

"אני גאה שצ'ק פוינט תמיד הייתה יציבה, לא הייתה שנה אחת שלא הרווחנו", כך אומר גיל שויד, מנכ"ל חברת הסייבר צ'ק פוינט ב-31 השנים האחרונות, בשיחה עם עורך ההייטק של גלובס, אסף גלעד, בכנס TECH IL של גלובס ● על השפעות המלחמה אומר שויד כי "הנזק המקומי הוא לא הבעיה, אלא הנזק שייגרם לטווח רחוק"

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

בחינות הסמכה / צילום: אלון רון

תוצאות בחינת ההסמכה בראיית חשבון: הסטודנטים של מכללת ספיר בראש

מדובר בבחינת ההסמכה הראשונה שהתקיימה מאז פרוץ המלחמה ● הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית נמצאים בתחתית הטבלה ● שיעור המעבר הכללי של כלל הנבחנים בבחינה עומד על 68%

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בתל אביב; מדד ת"א בנקים 5 ירד בכ-1.1%

מדד ת"א 35 צלל ב-1.2% ● מדד המחירים לצרכן בישראל יפורסם הערב, מה צופים הכלכלנים? ● BDO: "המתיחות מול איראן תשפיע על שוק הנפט" ● בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● וגם: 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

לאה פרמינגר, סמנכ''לית השקעות, אלטשולר שחם / צילום: סם יצחקוב

אלטשולר בצמרת, מיטב בתחתית: אפיקי ההשקעה שמאחורי התשואות

לאה פרמינגר, סמנכ"לית ההשקעות החדשה של בית ההשקעות אלטשולר שחם, שחזר להצטיין בכל המסלולים: "החשיפה למניות פיננסים באירופה שיחקה לטובתנו" ● גם מור בלט לחיוב ברבעון, ואילו מיטב בתחתית ● מעל לכולם - הביצועים של מסלולי ה-S&P 500 שהניבו תשואה רבעונית של 12%

נמל אשדוד / צילום: Shutterstock

ועדת האיתור הכריעה: זה המנכ"ל המיועד של נמל אשדוד

ניסן לוי, המכהן כסמנכ"ל ההון האנושי בבנק מזרחי טפחות, צפוי לקבל את תפקיד מנכ"ל נמל אשדוד ● ההמלצה של ועדת האיתור תעלה לאישור דירקטוריון הנמל בהמשך השבוע, ולאחר אישור הדירקטוריון המינוי טעון את אישור ועדת המינויים ברשות החברות

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

ערן רביד, CIO, מקורות / צילום: כדיה לוי

ערן רביד, CIO במקורות: "המשכנו לספק מים גם למוצבים בצפון שנפגעו קשות בלחימה"

בחברת המים הלאומית מקורות מספקים מים, גם בשעות משבר ● ערן רביד CIO במקורות, הוצנח לתפקיד יממה אחרי פרוץ המלחמה ● במהלך כנס TECH IL של גלובס הוא הציג את דרכי ההיערכות הטכנולוגית של החברה לזמני משבר

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

יאיר ארז, מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו / צילום: יונתן בלום

150 ק"מ של רכבת: עוד לא היה בישראל פרויקט כזה. הכירו את הצעיר שאחראי עליו

יאיר ארז סולד מפוליטיקה, אך תמיד ידע שהוא רוצה לחולל שינוי דרך המגזר הציבורי ● כיום הוא מנהל צוות החלוץ של רשות המטרו: "רוצה כבר לראות את העבודות יוצאות לדרך" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

חן חיים, סמנכ''לית התפעול של חברת הרחפנים XTEND ליאור סגל, מנכ''ל חברת גילוי הרחפנים, העין השלישית, חגי בלשאי, מנכ''ל חברת הרובוטיקה הצבאית רובוטיכאן בשיחה עם אסף גלעד / צילום: כדיה לוי

"פרדוקס": מנהלי חברות הרחפנים חשפו – זו הסיבה שסין מנצחת אותנו

חן חיים, סמנכ"לית התפעול של XTEND, ליאור סגל, מנכ"ל עין שלישית, וחגי בלשאי, מנכ"ל חברת רובוטיכאן, השתתפו בפאנל בכנס TECH IL של גלובס ● הם שוחחו עם אסף גלעד על הלקחים מהמלחמה, ולאן מתקדמת טכנולוגיית הרחפנים

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

חייל רוסי סוחב רחפן אוקראיני שתוקן ועודכן על ידי הצבא / צילום: ap, Russian Defense Ministry Press Service

איך נכשלו הרחפנים האמריקאים לחולל מפנה במלחמה באוקראינה?

רוב הרחפנים הקטנים של חברות אמריקאיות נכשלו בביצועיהם מול הטכנולוגיה הרוסית, ונחשבים כעת ליקרים ונוטים לתקלות ● בהיעדר פתרונות מהמערב, פנתה אוקראינה למוצרים סיניים זולים

אנדרו אביר, המשנה לנגיד בנק ישראל, בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

המשנה לנגיד בנק ישראל: "לשקל הדיגיטלי תהיה השפעה על התחרות בבנקים"

אנדרו אביר אמר בכנס TECH IL של גלובס כי כי בשבועות הקרובים בנק ישראל יוציא לדרך פרויקט טכנולוגי משמעותי, כחלק מתהליך בחינת ההיתכנות להנפקת מטבע דיגיטלי ● לפי התוכנית של בנק ישראל, "השקל הדיגיטלי יהיה פלטפורמה לחדשנות"

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

יאיר נחמד, מנכ''ל נאייקס ויו''ר הדירקטוריון / צילום: דוד זיסר

המנכ"ל שמכר מניות בעשרות מיליוני שקלים: "במבט לאחור עשינו דברים מסוכנים מאוד ברמה האישית"

יאיר נחמד הקים את חברת הפינטק נאייקס עם שני שותפים, הנפיק אותה בת"א לפי שווי של כמעט מיליארד דולר ובהמשך הוביל אותה לנאסד"ק ● הגיוס בנאסד"ק בוצע אחרי שהמניה עלתה בעשרות אחוזים מתחילת 2024 ● "לא רציתי למכור", טוען נחמד, "אני מאמין בחברה ולא רוצה למכור מניות. יכולנו גם לא להנפיק, אבל היו לנו סיבות"