גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"נראה גל פשיטות רגל של מפיקי נפט לקראת סוף השנה"

סיימון רדמונד, ראש תחום אנרגיה וכרייה בחברת דירוג האשראי הגלובלית S&P, סבור שהשפל בביקוש לנפט אינו תופעה זמנית ● משבר הקורונה, לדבריו, שינה את הרגלי העבודה והנסיעה של האנשים בצורה שתימשך גם בעתיד ● "לא ראינו עד היום הרבה פשיטות רגל כי אנחנו רק בתחילת המשבר"

אסדת קידוח נפט בים הצפוני / צילום: Andrew Milligan, Associated Press
אסדת קידוח נפט בים הצפוני / צילום: Andrew Milligan, Associated Press

התנודות החריפות במחירי הנפט בחודשים האחרונים הפכו לאחד מסימני משבר הקורונה העולמי. יותר מכל סחורה אחרת הגיב הנפט מהר יותר וחזק יותר למדיניות הסגרים ולהשבתות של ענפים כלכליים שלמים בעולם, במסגרת התמודדות עם המגפה העולמית.

ב-20 באפריל נרשם שיא היסטורי, כשמחירה של חבית מסוג WTI למסירה מיידית צלל לזמן קצר למינוס 42 דולר, על רקע היסטריה של משקיעים. מאז נרשמה התאוששות חדה במחירים, ובחודש האחרון זינקו מחירי חבית מסוג WTI ל-35 דולר לחבית.

האם השפל בביקוש לנפט זמני? האם אחרי שהמגפה תחלוף יחזור העולם לצרוך נפט כבעבר? סיימון רדמונד, ראש תחום האנרגיה וכרייה בחברת דירוג האשראי הגלובלית S&P, סבור שהתשובה לכך שלילית.

לדבריו, הסגר - שאילץ רבים לעבוד מהבית - צפוי לגרום שינוי קבוע בהרגלי הנסיעה של עובדים רבים ולהפחתת השימוש בדלק לתחבורה. "הרבה אנשים מגלים שזה ממש לא נורא לעבוד מהבית.

"דעתי היא שגם אם זה יאיץ את המעבר לדלקים נקיים - ההשפעה תהיה שונה באזורים שונים בעולם. באירופה, למשל, תוכניות ה'גרין דיל' (של מעבר לשימוש באנרגיה לא מזהמת) יקבלו חיזוק משמעותי. במדינות מתפתחות, לעומת זאת, הם לא יוכלו להרשות לעצמם להשקיע עכשיו במעבר לאנרגיות מתחדשות - ושם נראה דווקא האטה. בארה"ב אני מעריך שהשימוש בגז הטבעי לא יירד זמן רב".

אבל עוד לפני שיורגשו ההשפעות ארוכות-הטווח של המשבר על הכלכלה והצרכנים - צפויות להיות לו השפעות בטווח הקצר על תעשיית הנפט, שחווה את אחת הטלטלות החזקות בתולדותיה.

"ההנחה של S&P היא שמחיר הנפט מסוג ברנט ינוע השנה סביב 30 דולר לחבית ויעלה ל-50 דולר ב-2021. אנחנו מניחים שתהיה התאוששות בביקושים ושהקיצוצים בתפוקה יחזיקו מעמד. אבל ברור שיש גם תרחישים אחרים, שיחייבו אותנו להעריך מחדש את המחירים - ואז נצטרך להעריך מחדש.

"השאלה המעניינת היא איפה יהיה מחיר הנפט בעוד שנה או שנתיים, בהנחה שהביקוש העולמי יתאושש עד אז. אם ההסכמה העולמית על קיצוץ בתפוקה בצד ההיצע תתפרק, וההפקה תחזור לגדול - המחירים של הנפט לא יתאוששו בצורה משמעותית בשנתיים הקרובות" אומר סיימון.

סיימון רדמונד / איור: גיל ג'יבלי, גלובס

סיכוי של 50% לדיפולט בשנה הקרובה

אחרי התרסקות הנפט בתחילת השנה אין זה מפתיע לגלות שרדמונד עוסק באחד הענפים הכלכליים הבעייתיים ביותר היום מבחינת איתנות פיננסית בכלכלה העולמית. "הדירוג הנפוץ ביותר של חברות אנרגיה על-ידי S&P עומד היום על CCC, דירוג שאומר שקיים סיכוי של 50% לדיפולט בשנה הקרובה.

איך אתה מסביר את העובדה שעד עכשיו לא ראינו גל של הסדרי חוב ופשיטות רגל?
"העובדה שלא ראינו עד היום הרבה פשיטות רגל נובעת מכך שאנחנו רק חודשיים וחצי בתוך המשבר. אני מניח שנראה גידול משמעותי במספר פשיטות הרגל לקראת סוף השנה, כי יש לא מעט חברות שלא מסוגלות להגיע לרווחיות, ולשום גורם מממן אין היום תיאבון להלוות כסף לחברות בענף הזה. ההערכה הכללית היא שהמודל העסקי של החברות האלה מסוכן מאוד".

אנחנו מדברים גם על חברות ענק שעלולות להגיע לפשיטת רגל?
יש לנו כאן בעצם סיפור של שתי קבוצות של חברות. מצד אחד ענקיות האנרגיה, כמו טוטל, של, שברון, אקסון - הורדנו את הדירוג של אקסון בדרגה אחת, ויש לנו תחזית דירוג שלילית לכל החברות האלה, כך שיש סיכוי של אחד לשלושה שנוריד להם דירוג.

"התרחיש החיובי הוא שהם ינקטו את הצעדים הנכונים, יצמצמו את ההשקעות שלהם ומחיר הנפט יחזור ל-50 דולר בשנה הבאה. אלה חברות בדירוג השקעה, ושנה גרועה אחת לא תהווה בעיה חמורה, אבל תתחיל להיווצר בעיה מבחינת דירוג האשראי אם המצב לא ישתפר בשנה הבאה ובזו שאחריה. ועדיין לא נראה הורדות דירוג דרמטיות. במיתון האחרון בשוק, ב-2014, הורדנו את תחזית הדירוג של טוטאל לשלילית, ואחרי שנתיים הורדנו את את הדירוג ברמה אחת.

"הקבוצה השנייה היא החברות בצפון אמריקה שקודחות ברובן ביבשה - יש ביניהן כאלה שמסוגלות עדיין להרוויח במחיר של 30 דולר לחבית, אבל הרוב - לא. אנחנו מעריכים שבקרב הקבוצה הזו אנחנו צפויים לגל של הסדרי חוב.

"במבט קדימה יש כמובן הרבה שאלות: האם נראה גל שני של התפרצות המגפה? האם המפיקים יצליחו לעמוד בקיצוצים שהטילו על עצמם? בסופו של דבר המפיקים יצטרכו להשקיע עוד, כי הנפט הוא משאב מתכלה.

"כרגע אנחנו רואים קיצוצים של 30% ויותר בהשקעות ההון בצפון אמריקה. חברות שלא מפתחות היום משאבים - חייבת להיות לכך השפעה בטווח הבינוני. לפני חמש שנים קיצצו בהשקעות ההון במידה דומה, ולמרות זאת התפוקה גאתה. כך שהתשובה לשאלה תלוי בעיקר במחיר הנפט".

"לא מופרך שהדיזל יהפוך לא-חוקי"

הצרות של תעשיית הנפט התחילו הרבה לפני משבר הקורונה, ויימשכו כנראה הרבה אחריו. חברות ענק כמו של כבר הודיעו על שינוי אסטרטגי ועל העברת הדגש בהתפתחות העתידית אל אנרגיה ממקורות מתחדשים.

הלחץ הגדול על הנפט מגיע היום מהכיוון הסביבתי והאקלימי. התחממות כדור הארץ משפיעה על המדיניות הממשלתית, שהופכת עוינת יותר ויותר להפקת נפט. "יש לנו תעשייה שעשויה להפוך ללא חוקית בתוך 3-4 עשורים. כבר היום אי אפשר לקדוח באזורים מסוימים, כך שלא מופרך להעריך שהדיזל יהפוך לא חוקי".

הוויכוח הסביבתי מהווה רקע לשאלה המרכזית ששואלים בתעשיית הנפט והגז - מתי נגיע לשיא צריכת הנפט (Peak oil). לפני התפרצות הקורונה העריכה S&P שהגידול בביקוש לנפט יימשך לפחות עד סוף העשור הקרוב, למרות שבמערב עקומת צריכת הנפט השתטחה.

"זה נכון שהגידול בביקוש לנפט מגיע כיום בעיקר מסין ומהודו, אבל בינתיים אנחנו לא רואים שהאנרגיות המתחדשות מחליפות ביקושים לנפט וגז טבעי. S&P לא מנסה להעריך מתי יגיע השיא בביקוש לנפט - שממנו הביקושים יתחילו לרדת. אנחנו מעריכים שהביקוש לנפט ימשיך לגדול בשמונה עד עשר השנים הקרובות.

"קשה מאוד לראות את האנרגיות המתחדשות מחליפות את הנפט והגז. נראה אותן עונות על חלק מהגידול בביקושים לאנרגיה, אבל לא במקום הנפט והגז. העולם ימשיך לצרוך אותם בכמויות גדולות גם בעוד עשר שנים.

דיברנו על תעשיית הפקת הנפט, אבל נדמה שהמצב בתעשיית השירותים להפקת נפט גרוע לא פחות.
יש בתעשייה הזו כמה חברות חזקות, אבל באופן כללי מדובר בסיוט. למען האמת, התעשייה הזו לא התאוששה מהמיתון הקודם. אסדות קידוח שאין בהן שימוש - נגרטות.

מה לגבי תעשיית הפקת הגז הטבעי? עד כמה היא מושפעת ממה שקורה בנפט?
"בטווח הארוך השאלה המעניינת היא האם גז הוא חלק מהפתרון או חלק מהבעיה. הרבה אנשים רואים בגז הטבעי סוג של גשר בין עידן הפחם לעידן האנרגיות הירוקות, אבל מצד שני מתברר שלמתאן (המהווה מעל 90% מהגז הטבעי) יש אפקט חממה חזק פי כמה מהפחמן הדו-חמצני. התפיסה שלנו היא שנמשיך להזדקק לגז הטבעי בשעות שאין לנו שמש או רוח". 

המחיר היקר ששילמה רוסיה על מלחמת המחירים בנפט

רוסיה הפסידה חצי מיליארד דולר ביום בגלל מלחמת המחירים, כך מעריך ד"ר עמית מור, מנכ"ל חברת אקו-אנרגיה ומרצה בביה"ס לקיימות בבינתחומי. בסמינר שנערך לאחרונה במרכז ציין מור, כי בשיא המשבר בחודש אפריל נרשמה ירידה של כ-80% בטיסות ושל כ-50% בנסיעות כלי הרכב, אך לדבריו "במקרה של מחירי הנפט לא מדובר רק בסיפור של הירידה בביקוש. התלוותה לכך מלחמת מחירים ששורשיה פוליטיים, כשהתברר שרוסיה מעוניינת לשמור על רמת המחירים הנמוכה כדי לפגוע בתעשיית ייצור הנפט מפצלים בארה״ב".

מור הסביר, כי "ברקע, היו מצד אחד הקושי להגיע להסכמה על העלאת מחירים באמצעות הפחתה בהפקת נפט, זאת בגלל הרצון הרוסי לפגוע בתעשיית הנפט בארה"ב, שהגיעה ל-50 דולר לחבית ואינה כדאית במחירי נפט נמוכים".

יחד עם זאת, מור ציין כי "בסופו של דבר, המדינות הגיעו למסקנה שצריך להפסיק את מלחמת המחירים בשל הפגיעה בתקציביהן, כשבין הנפגעות ביותר ממלחמה זו היו רוסיה ואיראן - שבה מ-90 מיליארד דולר הכנסות שנתיות ממכירת נפט היא תרד השנה ל-5-7 מיליארד דולר.

"כך, שעל המחיר הכבד של הקורונה מתווסף גם מצב כלכלי חמור, ומעניין לראות איך זה ישפיע על הקצאת תקציבים, למשל לתמיכה בחיזבאללה". מור ציין, כי "מבחינת התפתחות מחירי הנפט, יש צפי לעליית מחירים עם ההתאוששות הכלכלית, אבל הקצב לא ברור. אין שוויון בין קצב ההפקה לירידה בביקושים, וכרגע מדברים על מחיר של 30 דולר לחבית השנה, ועלייה הדרגתית במחיר עד סוף העשור ל-60-70 דולר. ניתן לראות שבחוזים עתידיים המחירים כבר גבוהים יותר.

ד"ר יעל פרג, סגנית דיקן בבית הספר לקיימות בבינתחומי הרצליה, ציינה כי הביקוש לחשמל במדינות שהיו בסגר כללי ירד ב-20%. לדבריה "בסקטור הביתי הביקושים דווקא עלו, ועקומת הביקושים לחשמל נראתה כמו של סופשבוע ארוך. בהתאם, גם שיעור החשמל המופק מהאנרגיות המתחדשות (רוח ושמש) עלה בתמהיל הדלקים המשמשים לייצור חשמל.

לדבריה "הפחם הוא מקור הדלק שנפגע יותר מכל דבר אחר - והוא הראה בסוף הרבעון הראשון ירידה של 8% לעומת השנה שעברה - בעיקר בגלל הפגיעה בכלכלה הסינית שבה הפחם דומיננטי". פרג ציינה, כי בגז הטבעי הייתה ירידה של 2% בלבד בביקושים ברבעון הראשון, אך היא צפויה להחריף ברבעון השני, שבו כלכלות שמשתמשות בגז נכנסו לסגר, ונראה כנראה ירידה משמעותית יותר".

מור העריך, כי למרות משבר הקורונה ומחירי הנפט הנמוכים, יימשך בישראל תהליך המעבר לייצור חשמל בשמש. לדבריו, "בתוך תקופה לא ארוכה נתחיל להיגמל מנפט בתחבורה ונעבור לגז טבעי ולאנרגיה מתחדשת - במקרה שלנו, שמש. משבר הקורונה לא יעכב תהליכים אלה".

עוד כתבות

וול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

הבנקים הגדולים בארה"ב מעריכים: מה יקרה ל-S&P 500 בשנה הבאה?

בנקי השקעות בארה"ב ובעולם מפרסמים את תחזיותיהם העדכניות למדד הדגל האמריקאי - ורבות מהן חיוביות באופן ניכר ● בג'יי. פי. מורגן מאמינים כי ייתכן שה-S&P 500 יחצה את רף 8,000 הנקודות - מה שישקף עבורו אפסייד של מעל 17% ● מנגד, בבנק אוף אמריקה צופים "תשואות צנועות" ומזהירים מפני "כיס אוויר" בתחום ה-AI

לב לבייב / צילום: תמר מצפי

המחוזי קבע: חברת היהלומים של לבייב תשלם עשרות מיליונים במס

שנים לאחר שחברת היהלומים ארגנה מחדש את פעילותה בחו"ל ומכרה את חלקה בחברות בארה"ב, קובע המחוזי כי העסקאות ההן יובילו כעת לחיוב מס בישראל

פינוי בינוי בתל אביב / צילום: שי אשכנזי

לשכת עוה"ד מזהירה מפני הקשחת תנאי ערבות חוק המכר בהתחדשות עירונית

לשכת עורכי הדין פנתה לבנק ישראל בטענה כי הערבויות שניתנות לדיירים בפרויקטי התחדשות עירונית הלכו והורחבו מעבר לחוק בשנים האחרונות, מכבידות על היזמים ומסכנות פרויקטים ● וגם: איך ההגנות הללו עלולות לפגוע גם בדיירים עצמם?

בעיית הפקקים הולכת ומחמירה, והציבור צמא לפתרונות / אילוסטרציה: Shutterstock, bibiphoto

לפני עשור הוחלט להאיץ את מיזמי התחבורה. מה קרה בפועל?

בעיית הפקקים הולכת ומחמירה, והציבור צמא לפתרונות ● כמעט עשור אחרי שהממשלה החליטה על האצת מיזמי הענק בתחום התחבורה, איפה הם עומדים כיום? ● מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח - בשיתוף 15 דקות, ארגון צרכני תחבורה ציבורית בישראל - עוקב אחרי ההשקעה בפיתוח התחבורה הציבורית במטרופולינים

שלומי ויוסי אמיר, בעלי השליטה ברשת שופרסל / צילום: יונתן בלום

דוחות שופרסל: המכירות בחנויות זהות נפלו בחדות

הכנסות רשת המזון הסתכמו ב-3.7 מיליארד שקל ברבעון השלישי, ירידה של 9% בתוך שנה ● הרווח הנקי של שופרסל ירד ברבעון השלישי ב-36% ל-168 מיליון שקל, אך בנטרול מכירת ההחזקה בפייבוקס ברבעון המקביל אשתקד, הרווח הנקי עלה בכ-4.5%

הסכמי מתנה / איור: לירון בר עקיבא

אחות נתנה לאח את הדירה שירשו, ואז התחרטה. מה קבע ביהמ"ש?

אחות העבירה לאחיה את כל זכויותיה בנכסים שירשו יחדיו מהוריהם המנוחים ללא תמורה ● לאחר שהאח העביר את הזכויות בנכסים לבתו ללא תמורה, הגישה האחות תביעה נגד אחיה ובתו בטענה כי החוזים היו למראית עין בלבד ● מה קבע בית המשפט?

מנכ''ל וויזאייר ג'וזף וראדי ומירי רגב / צילום: צילום מסך

מנכ"ל וויזאייר בפגישה עם שרת התחבורה: "מתכננים להקים בסיס בישראל באפריל"

בפגישה בין מנכ"ל חברת התעופה ההונגרית ג'וזף וראדי ושרת התחבורה מירי רגב, הודיע המנכ"ל שוויזאייר מתכוונת להקים בסיס כבר באפריל הקרוב ● עם זאת, לא כל הפערים נפתרו והתנגדות ועדי העובדים הישראליים וההסתדרות עשויים להרים קשיים

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

מה שחק את הרווח של רמי לוי, ואלטשולר ממשיך לאבד לקוחות

גלובס מביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● התחזקות השקל וירידה בתיק ני"ע פגעו ברווח של רמי לוי ● אלטשולר שחם איבד 150 אלף לקוחות מתחילת השנה

פיצה / צילום: איל כהן

מהלול המשפחתי לפיצרייה מצליחה: מסעדה שהיא סיפור אהבה לאדמה

הפיצות הן הלב של העסק הנעים והטעים הזה במודיעין, ומלבדן יש פה ביסים פשוטים וטובים שמגיעים בעיקר מחומרי הגלם של האזור

אנה זק ואילנית בקמפיין דיסקונט / צילום: צילום מסך

יד ביד עם הארנק הירוק, הפרסומת של דיסקונט מתברגת במקום הראשון בזכירות

הפרסומת של ביטוח 9 מתברגת במקום הראשון באהדה זה השבוע השלישי, כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● אחרי כוכבה, רמזי ואחרים, גם ניסים מ"קופה ראשית" מקבל קמפיין - עם חברת הביטוח מגדל

בורסת פרנקפורט, גרמניה / צילום: Shutterstock

אסיה ננעלה במגמה מעורבת; אירופה נפתחת במתינות

מדד הדאקס מאבד מערכו 0.1%, מדד הקאק נסחר ללא שינוי, והפוסטי עולה ב-0.1% ● היום יתקיים יום מסחר מקוצר בוול סטריט ● החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים בעליות קלות ● שער הביטקוין מראה מגמת שיפור מתונה ועומד על 91 אלף דולר

יוני חנציס, מנכ''ל דוראל / צילום: תמר מצפי

מה גרם למניית דוראל לזנק בחדות בבורסת ת"א?

מניית דוראל זינקה ביותר מ-17% ביום המסחר, בעקבות התוצאות החיוביות של הדוח שלה לרבעון השלישי של 2025: עלייה של יותר מ-50% בהכנסות, מגוון רחב של פרויקטים עתירי הון בארה"ב, וצפי לביקוש גבוה במיוחד ● בחצי השנה האחרונה מניית דוראל יותר מהכפילה את עצמה

שלומי ויוסי אמיר, בעלי השליטה בשופרסל / צילום: יונתן בלום

נתון אחד מעלה את השאלה: האם הלקוחות נוטשים את שופרסל בגלל העלאות המחירים

מניית רשת המזון צנחה ב–7% לאחר שדיווחה על רבעון שלישי רצוף של ירידה במכירות בחנויות זהות ● גם אצל המתחרות ניכרה חולשה, אך בשוק חוששים שהמצב בשופרסל קשה יותר ונובע ממהלכי ההתייעלות והעלאות המחירים: "המשך הירידה בהכנסות עלול לקרב הרשת להפסד"

ד''ר זואי צ'אנס / צילום: איאין כריסטמן

"קודם כול תגידו לא": ד"ר זואי צ'אנס רוצה ללמד אותנו איך להשפיע על אחרים

כמומחית לשיווק וחוקרת של קבלת החלטות, צ'אנס הבינה שמערכות יחסים יותר אפקטיביות מטיעונים כשמנסים לשכנע אחרים ● הקורס שלה באוניברסיטת ייל כבר הפך לאחד המבוקשים בקרב מנהלים וקובעי מדיניות ● בראיון לגלובס, עם יציאת רב המכר שלה "התנין והשופט" בעברית, היא מסבירה איך כל אחד יכול לחולל שינוי

פרויקט exchange ברמת גן / צילום: 3division

למרות פגיעת הטיל: אזורים מקווה להשלים את בניית מגדל Exchange בר"ג עד לסוף השנה

החברה מציינת בדוח הכספי לרבעון השלישי של 2025 כי היא ממשיכה לפעול לקבלת תעודת גמר "במועד שתוכנן", קרי הרבעון הרביעי של השנה ● השיפוצים צפויים להתארך מעבר לכך ● אחת מהשפעות הפגיעה: החברה מכרה לאורך השנה רק שלוש דירות בפרויקט

 

ניצול קשישים / צילום: Shutterstock

כשהמטפלת הופכת ליורשת: שני פסקי דין חדשים חושפים טפח מתופעת ניצול הקשישים

בשני פסקי דין שפורסמו לאחרונה פסל ביהמ"ש צוואות בהן עותרים טענו כי מדובר היה בניצול של קשיש ● מומחים מסבירים איך להתגונן ומהן נורות האזהרה

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

נעילה חיובית בתל אביב; דוראל זינקה ב-17%, אל על ושופרסל נפלו

ת"א 35 הוסיף 0.5% ות"א 90 עלה ב-0.9%  ● אל על נפלה על רקע ההתקדמות להקמת בסיס ווייזאייר בישראל ● דוראל זינקה לאחר הדוחות, ושופרסל נפלה ● אנבידיה עלתה במסחר אתמול, ואלפאבית ירדה, אך עדיין לא רחוקה מרף שווי השוק של 4 טריליון דולר ● וגם: האנליסט שצופה לאורקל אפסייד של 90%

חלום הרכבת הטרנס-אירופית נתקל במציאות / צילום: Shutterstock

אירופה יצאה בתוכנית חלומית שתחבר את היבשת כולה. בפועל אין לה סיכוי

הנציבות האירופית חשפה תוכנית שאפתנית - לחבר את ערי הבירה של היבשת ברכבות מהירות עד 2040 ● אלא שהתשתיות המיושנות דורשות השקעה של כ-400 מיליארד אירו, תקציב שהמדינות עצמן לא יכולות לעמוד בו ● ונדמה שבמצב שבו הטיסות קצרות וזולות יהיה קשה לשכנע באלטרנטיבה

מייק פומפאו, מזכיר המדינה האמריקאי וראש ה־CIA לשעבר / צילום: Reuters, Nina Liashonok/Ukrinform

המוח מאחורי מדיניות החוץ של טראמפ בראיון בלעדי

מייק פומפאו, מזכיר המדינה האמריקאי וראש ה־CIA לשעבר, היה מעורב עמוקות בעיצוב הסכמי אברהם • בראיון מיוחד לגלובס הוא מדבר על הסיכויים לנורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית, מתייחס ליחסים עם טראמפ, וחושף: "האיראנים עדיין מנסים לחסל אותי"

מכוניות ליצוא בנמל בסין / צילום: Shutterstock

המאבק סביב הריכוזיות עולה מדרגה: יבואני רכב זומנו לשימוע במשרד התחבורה

משרד התחבורה שוקל שלא לחדש רישיונות ליבואנים גדולים בעקבות המלצות רשות התחרות; ממשלת סין עשויה להתערב ● אחרי שנתיים של חרם טורקי, הקורולה ההייברידית עושה קאמבק לישראל ביבוא חדש הפעם מיפן ● וגם: מרצדס מציגה דגם חשמלי חדש ו־BYD מוסיפה לשוק גרסת פלאג־אין מוזלת ● השבוע בענף הרכב