גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הסדר החוב שמציע אלשטיין לנושי אי.די.בי: הזרמה של 300 מיליון שקל ותספורת של מאות מיליוני שקלים

אי.די.בי חייבת כיום ב-2 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח משלוש הסדרות ● לאחר השלמת ההסדר תישאר באי.די.בי סדרת אג"ח חדשה אחת בהיקף של כ-580 מיליון שקל, שתובטח בשיעבוד על כ-70% ממניות דסק"ש

אדוארדו אלשטיין, בעלי אי.די.בי / צילום: שלומי יוסף, גלובס
אדוארדו אלשטיין, בעלי אי.די.בי / צילום: שלומי יוסף, גלובס

איש העסקים אדוארדו אלשטיין מציע הסדר חוב למחזיקי אגרות החוב של קבוצת אי.די.בי, שיכלול הזרמת הון גדולה ותספורת לנושים. לגלובס נודע כי היום העבירה חברת דולפין, שדרכה שולט אלשטיין באי.די.בי ובדיסקונט השקעות (דסק"ש), טיוטת הצעה לחיזוק מבנה ההון של אי.די.בי.

מדובר בטיוטת הצעה שקיבלה אי.די.בי מדולפין, בהמשך לדיונים שהקיימו עם מחזיקי אגרות החוב של אידיבי בשבועות האחרונים, ושבמסגרתם הובהר שיש להגיע לפתרון כולל למצב הפיננסי לאידיבי, שחייבת כיום ב-2 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח משלוש הסדרות (ט, י"ד, ט"ו).

טיוטת ההצעה של דולפין מגלמת פתרון כולל למצבה הפיננסי של אי.די.בי. על פי הצעה, במועד השלמת ההסדר תזרים דולפין לאי.די.בי סכום של 300 מיליון שקל במזומן ו/או בנכסים ו/או בביטחונות, כאשר יתר נכסי החברה יחולקו בין הנושים השונים. תמורות אלו אמורות לשקף פרמיות ביחס לשווי השוק הנוכחי של כל אחת מסדרות האג"ח.

כך, שלאחר השלמת ההסדר תישאר באי.די.בי סדרת אג"ח חדשה אחת בהיקף של כ-580 מיליון שקל, שתובטח בשיעבוד על כ-70% ממניות דסק"ש, כאשר כל יתר החובות ייפרעו או יימחקו באופן מלא. כיום משועבדות כ-60% ממניות דסק"ש למחזיקי אג"ח י"ד, כך שהסדרה החדשה מיועדת לפרוע את אג"ח י"ד, אולם אם החברה לא תצליח להנפיק את מלוא הסדרה, אזי את היתרה יקבלו מחזיקי אג"ח י"ד במקום האג"ח שבידי כיום.

לאי.די.בי חוב של כ-880 מיליון שקל למחזיקי אג"ח י"ד, כאשר אג"ח זו נסחרה היום לפי מחיר של 70 אגורות לאגרת. על פי הצעת ההסדר, יקבלו מחזיקי אג"ח י"ד את מלוא סכום ההזרמה של אלשטיין בסך של 300 מיליון שקל וכן את הכספים שיתקבלו מהאג"ח החדשות או לחילופין את האג"ח החדשות עצמן.

כל יתר נכסי החברה, כולל 12% ממניות דסק"ש שיישארו חופשיות, 100% ממניות ישראייר, ההחזקה במודיעין ויתר התמורות שיישארו בחברה מכל מקור אחר (כולל ממכירת IDBG), ישמשו לפירעון של אג"ח ט'. סכום זה לא יכסה את מלוא החוב לאג"ח ט', שעומד על כ-920 מיליון שקל, אולם הוא אמור לשקף פרמיה על מחיר בשוק הנוכחי של האג"ח, שעומד על 33 אגורות (לעומת ערך פארי של 1.238 שקלים).

עוד עולה מהצעה כי מחזיקי סדרת האג"ח השלישית, ט"ו, יקבלו את מלוא המניות המשועבדות להם, כלומר 8.5% ממניות כלל ביטוח בשווי של 164 מיליון שקל, וכן היתרה שתתקבל מסיום עסקאות ההחלף שביצעה אי.די.בי על מניות כלל ביטוח נוספות. סך החוב למחזיקי אגח ט"ו עומד כיום על 237 מיליון שקל כאשר האג"ח נסחרת במחיר של 82 אגורות.

יש לציין כי במסגרת ההסדר מסכים למעשה אלשטיין להזרים לאי.די.בי עוד 300 מיליון שקל לצורך שמירה על השליטה בדסק"ש, וזאת לאחר שכבר הזרים בשש השנים האחרונות לקבוצה סכום עתק של כ-3 מיליארד שקל. עם זאת, יש להדגיש כי סכום זה של 300 מיליון שקל כולל בתוכו סכום של 140 מיליון שקל שכבר אשתקד הסכים אלשטיין להזרים לאי.די.בי בשתי מנות של 70 מיליון שקל כל אחת. המנה הראשונה הייתה אמורה להיות מוזרמת בספטמבר 2020 והשניה בספטמבר 2021.

ניתן לומר כי כל הסדרות יקבלו פרמיה על מחיר השוק שלהן, כאשר את הפרמיה הגבוה ביותר יקבלו מחזיקי אג"ח י"ד שמחזיקים בשיעבוד על הנכס היחיד שמבקש אלשטיין לשמור לעצמו - מניות השליטה (70%) בדסק"ש.

יש לציין כי מחזיקי אג"ח ט' יכולים לכאורה להתנגד ולפעול באמצעים משפטיים כנגד החברה, אולם במקרה כזה הם ייקחו על עצמם סיכון גדול בכך שהתמורות שיקבלו לבסוף יהיו נמוכות עוד יותר מאלו שהוצעו להם, וזאת מאחר שבמקרה כזה אלשטיין לא יבצע את ההזרמה הנוספת במסגרת ההסדר.

עוד כתבות

ניתוח חברה | אל על / צילום: יח''צ

אל תתנו לאחוזים לבלבל אתכם - השווי של אל על משקף תמחור נמוך מאי פעם

המשקיעים חוששים שסיום המלחמה יוביל לתחרות שתפגע בתוצאות של חברת התעופה, אך ספק אם זו תגיע בקרוב ● השווי בבורסה אמנם גבוה היסטורית, אלא שבשקלול קופת המזומנים הגדולה ושווי הנכסים, מדובר בתמחור הפעילות הנמוך בתולדות אל על ● האם הוא מוצדק? ● מדור חדש

מגרש רכבים / צילום: Shutterstock

ישראל עיכבה חידוש זיכיונות יבוא רכב, וסין דורשת הבהרות

סין פנתה רשמית לישראל בדרישה להבהרות אחרי שעיכוב בחידוש רישיונות יבוא, לרבות של מותגים בבעלות ממשלתית סינית, יצר חשש לפגיעה בפעילותם ● רשות התחרות בוחנת הגבלות נוספות על יבואנים גדולים, בעוד המתיחות בין המדינות כבר מתרחבת לזירת הביטחון

זיו יעקובי, מנכ''ל קבוצת אקרו נדל''ן / צילום: אלכס פרגמנט

למרות הירידה במניה: מנכ"ל אקרו מכר מניות בכ-26.5 מיליון שקל

זיו יעקובי, מנכ"ל חברת הבנייה, הצטרף לגל המימושים בבורסה ומכר בימים האחרונים חלק מהמניות שברשותו - בשתי עסקאות מחוץ לבורסה ● המכירה מגיעה אחרי שבשנה החולפת ירדה מניית אקרו בכ-14% בניגוד למגמה בשוק

חדשות הביומד / צילום: Shutterstock

בפה אחד: ועדת ה-FDA הצביעה נגד אישור המוצר של החברה הישראלית

ועדת ה-FDA הצביעה נגד אישור המוצר של V-Wave הישראלית, שרק לפני כשנה עשתה אקזיט ● רק לפני כחודש מונה ראש תחום תרופות ב-FDA אך הוא סיים את תפקידו לאחר חילוקי דעות עם בכירים בארגון ● החברה הישראלית שפיתחה מערכת לשיקום ממשיכה בגל הרכישות ● הפיתוח שיאפשר לנטר באופן לא פולשני צהבת יילודים ● וזו הזוכה בתחרות איתור טכנולוגיות להתמודדות עם סרטן השד ● השבוע בביומד

חגי אלון / צילום: צילום מסך יוטיוב

המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום פי 56

מניית SMX, הנסחרת בנאסד"ק, זינקה בתוך שבוע משווי של פחות מ-6 דולר, והגיעה לשווי שוק של כ־349 מיליון דולר ● למרות זאת, החברה עדיין לא מייצרת הכנסות ומציגה הפסדים משמעותיים

האחים שלומי (מימין) ויוסי אמיר, בעלי שופרסל / צילום: יונתן בלום

שופרסל עושה מתיחת פנים לזרוע הנדל"ן וממתגת אותה מחדש

שופרסל מאחדת את נכסי הנדל”ן תחת המותג LARO, ומבססת את הזרוע כמרכיב צמיחה מרכזי עם נכסים בשווי כ־5 מיליארד שקל ● במהלך זה החברה האריכה בעשור את חוזה השכירות עם סיסקו, ומקדמת שורה של פרויקטים ברחבי הארץ, זאת במקום מהלך הפיצול וההנפקה שבוטל

ערן וינטרוב, מנכ''ל ארגון לתת / צילום: שלומי מזרחי

האם דוח העוני של "לתת" מציג מציאות כלכלית מעוותת?

דוח העוני האלטרנטיבי של "לתת" מציג עליות חדות בעלויות המחיה - אך מאחורי המספרים מסתתרת מתודולוגיה שמבלבלת בין הוצאה לבין מחיר ● חלק מהרכיבים כלל לא מודדים יוקר מחיה, אלא צריכה בפועל של אוכלוסיות מסוימות, מה שמוביל לכשלים בולטים ולהצגת הנתונים בצורה מטעה

רו''ח חן שרייבר, נשיא לשכת רואי החשבון / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

השינוי בתקנון לשכת רואי החשבון שמעורר סערה בקרב החברים

נשיא לשכת רואי החשבון, חן שרייבר, מבקש לבטל את ההגבלה הקיימת על מספר הקדנציות בהן מכהן נשיא לשכת רואי החשבון ● נכון להיום, על פי תקנון הלשכה, כהונת נשיא לשכת רואי החשבון מוגבלת לשתי קדנציות בלבד ● המתנגדים למהלך: "מה שנשיא לא עשה בשתי קדנציות הוא כבר לא יעשה. השלטון משחית"

משטרת ישראל מפתחת מערכת אכיפה מתקדמת / צילום: Shutterstock, trekandshoot

המדינה מקצה עשרות מיליונים למערכות למדידת מהירות. איך זה יעבוד?

המשטרה יצאה במכרז למצלמות חדשות שמודדות מהירות לאורך מקטעי כביש שלמים, כך שלא יתאפשר להאט לפני שמגיעים אליהן ● כ–80% מהאכיפה בכבישי ישראל היא ידנית ורק כ־20% דיגיטלית, ההפך משאר מדינות ה–OECD ● עלות הפרויקט: 14.4 מיליון שקל

עמוד חשמל / צילום: Shutterstock

החל מינואר: תעריף החשמל יעלה ב-1.5%

תעריף החשמל יעלה ב-1.5% - שיעור מתון ביחס לטווח שרשות החשמל הגדירה ● הספקים עדיין מחכים למסמכי ההרכב המדויק של תעריף החשמל, שישפיע על רווחיותם ● מעתה, תעריף החשמל ייקבע פעם בחצי שנה במקום פעם בשנה

עמוס לוזון / צילום: יוסי כהן

"מחיר המניה ברח להם, אז מצאנו פשרה": עמוס לוזון מגלה איך נראו מאחורי הקלעים של המו"מ עם מנורה מבטחים

עמוס לוזון הפך השקעה של 10 מיליון שקל למיליארד וכעת חברת הביטוח הפכה לבעלת עניין בקבוצת הנדל"ן שלו ● "לא רציתי להכניס משקיעים לפני שהחברה שווה 1.5 מיליארד שקל. איך שהגיע השווי הזה קיבלתי טלפון. מחיר המניה 'ברח' להם, אז עשינו פשרה"

חיילי מילואים / צילום: Shutterstock

תאגיד בנקאי לקח רכב כמשכון. ואז השופט גילה שהוא שייך למילואימניק

הגנה מפני הליכי הוצאה לפועל, הקדמת תשלומים באמצעות הלוואה חברתית והצעת הסדר שהגיעה אחרי קריסת החברה: שלושה פסקי דין שניתנו לאחרונה ממחישים כיצד מערכת המשפט מנסה למצוא את האיזון ולהגן על המילואימניקים

סופר פארם. מפרסם ענק במונחי דיגיטל / צילום: אייל טואג

מבצעי נובמבר הקפיצו את ביצועי האתרים הישראליים, הרבה יותר מהבינלאומיים

מספר ההזמנות באתרים המקומיים זינק ב־32% לעומת עלייה של 18% באתרים הבינלאומיים במהלך נובמבר ● כחמישית מהישראלים פיצלו את ההזמנות מחו"ל כדי ליהנות מהפטור ממע"מ, שאמור להכפיל עצמו בחודש הבא ● המדד החודשי של רכישות הישראלים באונליין

רג'פ טאייפ ארדואן, נשיא טורקיה / צילום: ap, Achmad Ibrahim

טורקיה החלה להזרים כוחות לצפון סוריה. ישראל צריכה לדאוג?

ע"פ דיווחים ברשתות הכורדיות, טורקיה החלה להזרים כוחות לצפון סוריה ● ברקע, סירובם של הכורדים להשתלבות מלאה בממשלה שמנהיג א-שרע ● האם המהלך ישמש "אליבי" לנוכחות צבאית טורקית מובהקת בצפון סוריה?

פערי שכר / אילוסטרציה: Shutterstock, Ink Drop

ישראל במקום הרביעי מהסוף: פערי השכר בין נשים לגברים לא הצטמצמו בשני העשורים האחרונים

הדוח, שנערך על ידי ד"ר אלינה רוזנפלד, מראה כי בקרב שכירים ושכירות בעלי תואר ראשון בגילאי 64-25 המועסקים במשרה מלאה, הפערים בשכר מגיעים ל-36% ● בעוד מדינות ה-OECD הצליחו לצמצם פערים והגיעו לממוצע של 11.4% בין השכר החציוני לגברים ונשים, ישראל דרכה במקום ונותרה עם פער של 20.8% לפי חישוב הארגון, לנתוני 2022

מחיר ביטוח הרכב / צילום: Shutterstock

לפני הדיון בוועדת הכלכלה: רשות שוק ההון קנסה שתי חברות ביטוח על מחירי ביטוחי הרכב

רשות שוק ההון הטילה קנס של 125 אלף שקל לביטוח ישיר והפניקס בעקבות חוסר בפרטים שביקשה מחברות הביטוח כדי להבין האם הן העלו את פרמיות ביטוחי הרכב יותר מדי ● הרשות ספגה ביקורת על כך שפעלה לאט מדי, כאשר בזמן שפעלה מחירי הביטוח כבר ירדו בשנה האחרונה בכ-10%

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

תל אביב ננעלה בעליות קלות; מדד הביטוח זינק בכ-3.5%

מדד ת"א 35 עלה בכ-0.2% ● השקל התחזק מול הדולר ● מנורה הופכת לבעלת עניין בקבוצת לוזון ● שתי מניות החלו להיסחר היום בבורסה: אוריון זינקה בכ-17% ביום המסחר הראשון שלה, סוגת עלתה בכ-2% ● מיטב: חוץ מישראל - כמעט בכל המדינות שהורידו ריבית, תשואות האג"ח זינקו ● לראשונה מזה עשור, אין מתאם בין שוק המניות לביטקוין ● בלומברג: עליית הריבית הצפויה ביפן תרחיק משקיעים מנכסי סיכון

עומס תנועה בנתיבי איילון / אילוסטרציה: Shutterstock

אלקטרה זכתה במכרז להקמת מערך מס הגודש בגוש דן

הפרויקט נועד לעודד מעבר לתחבורה ציבורית ולצמצם את עומסי התנועה בכניסה לתל אביב ובצירים המרכזיים ● הטמעת מס הגודש בישראל צפויה להניב לקופת המדינה 1.3 מיליארד שקל מדי שנה, ומיועדת למימון פרויקטים של תחבורה ציבורית, כולל פרויקט המטרו

תאונת דרכים / צילום: פביו טרופה

הכאוס יידחה: משרד התחבורה מאריך בשנה את הרישיון של שמאי הרכב

לאחר חשיפת גלובס, משרד התחבורה ממהר למנוע מצב שבו חברות הביטוח לא יכולות לשלם על תיקון רכבים, ולכן מוסכים לא יתקנו והציבור יתקע בלי כלי רכב לאחר תאונה ● עד כה, ניתנו לשמאים רישיונות רק לחמש שנים, וכעת אלו יהיו תקפים לשש שנים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

הישראלית שנפלה ב־27% ויוצאת מהמדד היוקרתי הזה בוול סטריט

שינויים בוול סטריט: חברת טכנולוגיית השבבים סיוה תיפרד ממדד S&P SmallCap 600 ● בעוד כשבועיים צפויות שלוש מניות להיכנס למדד S&P 500, לאחר שזינקו מתחילת השנה