גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"רומיאו ויוליה" של עולם הרכב: אלפא רומיאו מציגה רומן בהמשכים

מכונית הספורט-סלון אלפא ג'וליה וולוצ'ה 2020 היא קלאסיקה מודרנית עם עיצוב שפונה לרגש והתנהגות דינמית, שכבר קשה למצוא כיום ● הגרסה המחודשת לא מיישרת קו עם הגרמניות באגף האלקטרוניקה אבל מדובר באופציה ייחודית

אלפא ג'וליה וולוצ'ה 2020 / צילום: יח"צ
אלפא ג'וליה וולוצ'ה 2020 / צילום: יח"צ

היצירה "רומיאו ויוליה" של ויליאם שייקספיר נתפשת בעיני רבים בעולם כנכס צאן ברזל של התרבות האיטלקית וכהתגלמות הרומנטיקה של ארץ המגף. בפועל זו טרגדיה רוויה בתככים, יצרים אפלים ומוות, שנכתבה על ידי בריטי, שככל הידוע מעולם לא ביקר באיטליה (או בכלל יצא מחוץ לבריטניה).

אבל את הרומנטיקנים זה לא מעניין ומאות אלפי תיירים אמריקנים ויפנים פוקדים מדי שנה בזוגות את רחובות העיר ורונה, שבה התרחשה כביכול העלילה, צועדים ב"מסלול רומיאו ויוליה" ומנסים להנציח את האווירה של צמד האוהבים הנצחיים במצלמות הסלפי שלהם.

ממש כמו הטרגדיה המקורית של שייקספיר גם הרומן הממושך בין אלפא רומיאו לבין הג'וליה המקורית שלה, שיוצרה בגלגולים שונים בין 1962 ל-1978, היה טעון ורצוף במאבקים מתמידים, בחלודה ובחוסר רווחיות. אבל כל זה לא מעניין את הרומנטיקנים של עולם הרכב שעדיין רואים בג'וליה המקורית יצירה נחשקת ונערצת ומוכנים לשלם הון עבור אחת שלא החלידה כליל.

רומנטיקה והערצה

את הרומנטיקה וההערצה הללו ביקשה FCA, קבוצת האם של אלפא רומיאו, לתרגם למזומנים כשהושקה הג'וליה החדשה המודרנית ב-2016. הפעם עם טכנולוגיות ייצור, הנדסה ובקרת איכות מהשורה הראשונה, שתוכננה לקרוא תיגר על הגרמניות היוקרתיות, ששולטות בפלח הפרימיום-ספורט-סדאן העולמי. בפועל רק כ-63 אלף מכוניות בלבד נמכרו מהסדרה הזו עד היום באירופה, אבל אין עוררין על כך שהג'וליה הצליחה להלהיט את היצרים של חובבי הרכב ולעורר מחדש עניין במותג האיטלקי.

קל היה להבחין בכך בנסיעת המבחן המקומית שלנו בדגם 2020 המחודש של הג'וליה. למרות שהמכונית כבר כמה שנים בארץ והעיצוב הבסיסי לא השתנה דרמטית מאז ההשקה, הוא עדיין מצליח לפגוע בנקודה הרגישה של חובבי הרכב עם שילוב בין האלגנטיות והאופנתיות של צפון איטליה לדרמה וליצרים הסוערים של הדרום.

זה מתחיל ב"פנים" ייחודיות, שמבליטות את הגריל המשולש אל מחוץ לקו הפגושים ומעניקה לרכב מראה כועס; נמשך ביציבה נמוכה ורחבה על הכביש עם חמוקיים מתרחבים בתצורת "שעון חול"; ומסתיים בזנב חלקלק עם צמד מפלטים גדולים ובולטים, שכאילו מתריסים "תשאירו ליפנים לדאוג לאיכות הסביבה". אם מוסיפים לכך חישוקי ענק מחוררים וייחודיים, שמזוהים מיד עם אלפא ומבליטים בתוכם בוכנות בלימה אדומות, מקבלים הצהרת נוכחות, שלא הרבה גרמניות זוכות לה, והרבה בהונות מונפות על הכביש.

תא הנוסעים עבר בגרסת 2020 שדרוג משמעותי לעומת הג'וליה היוצאת, שעשתה לא מעט מאמצים ליישר קו עם מותגי הפרימיום הגרמנים אבל נותרה מאחור בכל הנוגע לאפקט החזותי, לאלקטרוניקה ולחומרי הדיפון. במסגרת הפקת הלקחים היסודית קיבל התא טאץ' ייחודי, שמייצר אמוציות לא פחות מהעיצוב החיצוני. גרסת הוולוצ'ה שלנו, למשל, התייצבה עם דיפון עור איטלקי משובח בצבע אדום-דרמטי שכיסה את המושבים, דיפוני דלתות ועמדת הפיקוד. אנחנו לא מכירים הרבה מכוניות, פרט לאיטלקיות, שצבע דיפון דומיננטי כזה יכול לעבור בהן מבלי לאיים על התדמית הגברית של הנהג. רומנטיקה כבר אמרנו?

תנוחת ישיבה מצוינת

המושבים הקדמיים העמוקים מציעים תנוחת ישיבה מצוינת; המושבים האחוריים מרווחים מספיק לשני מבוגרים בגודל מלא; ההגה המפוסל, עם כפתור ההתנעה שמוטמע עליו, גורם לאצבעות להחליק וללטף אותו ללא הרף; וידיות השליטה הידנית בהילוכים, בתצורה של להבי מתכת מוצקים ומושחזים נוסח פרארי, מעודדות להוריד ולהעלות הילוכים ללא צורך.

גם מערך הפיקוד אורגן מחדש בקונסול המרכזי ויש גם מסך מולטימדיה גדול יותר עם קלט מגע. זו עדיין לא גרמניה: בשעה שאלפא יישרה קו, המתחרים מצפון אירופה ומיפן, קפצו קדימה בדור שלם בכל הנוגע לחומרה ולתוכנה, במיוחד בכל הנוגע למערך התצוגה הדיגיטלי, התפריטים והפיקוד קולי. גם משטחי הפלסטיק החשופים של הג'וליה עדיין לא מיישרים קו עם דגמי הדור האחרון של מרצדס, ב.מ.וו ושות'. מנגד איכות הייצור והגימור שודרגה ובידוד הרעשים הוא ברמה של רכב פרימיום למעט רעש רוח מאסיבי שמייצרים "חישוקי העיגולים" הייחודיים, בהם צויד רכב המבחן.

יחידות ההנעה המוכרות של הג'וליה ממשיכות גם לדגם 2020 ללא שינוי ורכב ההדגמה הגיע עם הגרסה החזקה של מנוע הטורבו-בנזין בנפח 2 ליטר, שמייצרת 280 כוח סוס ומומנט של 40 קג"מ.

המנוע האיטלקי חלק, מעודן ונמרץ עם הרבה דחף זמין במהירויות שיוט נורמליות. אבל הוא שמח גם לטפס לעבר התחום האדום במד הסל"ד כאשר דוחקים בו בליווי צליל די סמכותי. התיבה האוטומטית בת 8 המהירויות סובלת מפיצול אישיות. מצבי התכנות הרגילים שלה מספקים תגובת דוושה די עייפה והחלפות הילוכים הססניות לעיתים, שתוכנתות בעליל עבור חיסכון בצריכה ובפליטה, ברוח התקנות החדשות של אירופה. מנגד המצב הספורטיבי מאפשר לבריון האיטטלקי למתוח את שריריו ומספק חלפות הילוכים מהירות ונעימות. למותר לציין, שהותרנו את הבורר על המצב הזה לאורך כל המבחן.

הג'וליה היוצאת הייתה אחת מנקודות הייחוס בפלח להתנהגות דינמית מהנה והמכונית החדשה והמשודרגת, שמגיעה אלינו כעת עם הנעה אחורית בלבד, היא שירה צרופה על הכביש. יש לה שלדה קשיחה וקלת משקל, תודות לשימוש נרחב באלומיניום וחומרי היי-טק, והמתלים המתוחכמים שלה כוילו כנראה בסיוע הקוסמים של האחיות הסופר-יוקרתיות מזראטי ופרארי. ההיגוי מהיר ומאוזן להפליא, יש לה תגובה סופר מהירה להעברות משקל, זנב שמרגיש מלא חיים תחת עומס ואפילו ספיגת זעזועים, שעברה שדרוג משמעותי לעומת הדגם היוצא Fantastico.

הדור המחודש של הג'וליה מגיע אלינו לאחר הינדוס חדש של משוואת התמורה לכסף עם יותר אבזור נוחות ובטיחות והפחתת מחירים, שמתחילים כבר ב-220 אלף שקל לגרסת ה-200 כוח סוס ההתחלתית ומגיעים עד כ-320 אלף לגרסת הוולצ'ה המפוארת. אמנם אין לה גרסת פלאג-אין מוטבת-מס, כמו אלה שמרכזות כיום את עיקר המכירות אצל הגרמניות המתחרות, אבל היא קלאסיקה מודרנית. כזו, שעל כבישים ראויים ובידיים מיומנות מעניקה תחושה, שהיא היא חלק מהפיזיולוגיה של הנהג ולא רובוט, שמציית לפקודות של מעבדים אלקטרוניים. בדיוק התרפיה שהיינו צריכים אחרי התנזרות ארוכה במהלך הסגר. 

חלק מהמתחרות

אאודי A4-45

320 אלף שקל עולה גרסת ה"45" של A4 המחודשת עם מנוע 2 ליטר טורבו בהספק 245 כוח סוס. העיצוב שמרני אבל מתוגבר בחבילת "S ליין" קוסמטית ותא הנוסעים מאובזר ושופע בגאדג'טים מדור אחרון. שלדה הדוקה והנעה כפולה מספקים אחיזת כביש והתנהגות ספורטיבית והתאוצה ל-100 קילומטר לשעה אורכת 5.8 שניות

אאודי / צילום: יח"צ

יגואר XE

339 אלף שקל עולה יגואר XE. יש לה הנעה אחורית ושלדה מכוילת היטב ותא נוסעים מרווח יחסית ובנוי היטב, שעודכן בשנה שעברה עם שלל צגים ומערכות בטיחות מתקדמות. מנוע ה-2 ליטר מייצר 250 כוח סוס ומשודך לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות ומאיץ את הרכב מאפס ל-100 ב-6.5 שניות

יגואר / צילום: יח"צ

וולבו S60 T8

294 אלף שקל עולה גרסת ה-T6 הבכירה של ה-S60 החדשה. יש לה מנוע 2 ליטר טורבו, שמקבל גיבוי ממנוע חשמלי וסוללה נטענת חיצונית. ההספק הכולל הוא 390 כוח סוס, התאוצה מאפס ל-100 קילומטר לשעה אורכת 4.6 שניות והנעה כפולה מסייעת לחדד את התנהגות הכביש. התא מרווח ומאובזר היטב

וולוו / צילום: יח"צ

עוד כתבות

על עלייה בחולי הקורונה, מתי יהיה חיסון והאם לחטא מסכות במיקרוגל? שו"ת קורונה / צילום: טלי בוגדנובסקי, אייל אונגר

הסיכונים, ההרגלים והדרכים לשמור על עצמכם: כל מה שצריך לדעת על החיים בצל הגל השני של הקורונה

השפעת הורגת יותר מאשר הקורונה? האם יתוש יכול להדביק בני אדם בנגיף? והאם  יש סיכון בהזמנת עוזר בית? ● השאלות שמלוות אותנו עם ההתפרצות הראשונה של מגפת הקורונה, והשאלות החדשות שצצו בעקבות הגל השני ● "גלובס" עושה סדר

משרדי ?Wix / צילום: רויטרס

מניית Wix בשיא: שווי הטבת האופציות לעובדים - 1.75 מיליארד דולר

בשבוע שעבר עקפה Wix את שווי השוק של חברת התרופות טבע, ונכון להיום היא משקיפה מלמעלה על טבע ששווייה כ-12.7 מיליארד דולר

מעצר מפגינים בהונג קונג ברביעי לפי החוק החדש  / צילום: Kin Cheung, Associated Press

הצנזורה מגיעה לרשתות החברתיות: המבחן של ענקיות הטק בהונג קונג

תחת החוק הביטחון הלאומי הסיני שנחקק בשבוע שעבר ומאפשר פגיעה בזכויות האזרח של התושבים בהונג קונג, נראה כי הצנזורה תגיע בקרוב גם לענקיות הטק ● עכשיו תוהים משני צדי הגלובוס האם הן ינקטו בעמדה כלשהי בעניין

פיני כהן גיל-עד בושביץ ורן שלח / צילום: סיון פרג

הקורונה מקטינה עסקה ענקית של קרן נוי בתחום הסולארי בספרד ושולחת את עובדיה לבידוד

העסקה שעליה חתמה הקרן היא לרכישת פרויקט לייצור חשמל באנרגיה סולארית בהיקף של כ-340 מגוואט באזור קסטיה לה מנצ'ה, לא רחוק מהבירה מדריד, בהשקעה של כ-300 מיליון אירו ● כיום עומדת על הפרק השלמתה של מחצית העסקה

אולפן החדשות של ערוץ 13 / צילום: יח"צ

37 הזמנות לשימוע, כולל עיתונאים בולטים: הקיצוצים בחדשות 13 עולים מדרגה

הרשימה של שמות המפוטרים הוכנה כבר לפני מספר שבועות, אולם רק בסוף השבוע הוחלט סופית מי נשאר בה, לאחר שהתברר מי מהעובדים מבקש לממש את תוכנית ההנהלה לפרישה מרצון ● בין המועמדים לפיטורים גם שמונה כתבים, ביניהם ברק רביד, דני רופ, סמדר פלד, אלי ראכלין, נעמה איזנברוך, אבי עמית ואיתי ורד

באפט, באספה השנתית בשנה שעברה. אירוע שמשך אלפי בני אדם בימי שיגרה / צילום: Associated Press

באפט משחרר את הניצרה: השקעת ענק לברקשייר בכ-9.7 מיליארד דולר

ברקשייר הת'וואי של האורקל מאומהה משחררת מעט מהר המזומנים של 137 מיליארד דולר עליו היא יושבת, ותרכוש את חטיבת האחסון והובלת הגז הטבעי של דומיניון אנרג'י תמורת 9.7 מיליארד דולר

ראש המוסד, יוסי כהן  / צילום: יח"צ

ראש הממשלה נתניהו החליט להאריך את כהונת יוסי כהן כראש המוסד

כהן יכהן עד ליוני 2021 ● בהודעה ששלחה לשכת ראש הממשלה נאמר כי הארכת הכהונה נעשית ״בשל האתגרים הביטחוניים העומדים בפני מדינת ישראל

חנויות סגורות בככר המדינה בתל אביב / צילום: איל יצהר, גלובס

מיום חמישי ועד היום בבוקר: 850 דורשי עבודה חדשים

מהעדכון האחרון ביום חמישי 2.7.2020 בשעה 16:00 ועד היום ב-7:00 בבוקר התקבלו בשירות התעסוקה 466 דיווחים על חזרה לעבודה ● נכון להערב, רשומים בשירות התעסוקה 847,207 דורשי עבודה, מהם 584,819 בחל"ת

דלפק טיסות נכנסות סגור בשדה התעופה בדיסלדורף / צילום: Martin Meissner, Associated Press

גרמניה חוזרת בה: מגדירה את ישראל כ"מסוכנת" ותדרוש בידוד לנוסעים מהארץ

המשמעות? ברוב מדינות המחוז של גרמניה יידרשו כעת מישראלים שמגיעים למדינה לשהות בבידוד של 14 ימים ● נזכיר כי ישראל אינה נמצאת ברשימת 14 המדינות שאושרה מהן כניסת תיירים לאיחוד האירופי

הבורסה בתל אביב/ צילום: שלומי יוסף

מי יקבל רישיון כמנהל השקעות? הפתרון לבחינת רשות ני"ע

לפני כשבוע התקיימה בחינה מקצועית ב' למבקשים להשיג רישיון כמנהלי השקעות ● לפניכם תשובות מנומקות לשאלות בבחינה

הפגנת העצמאים מול הכנסת / צילום: כדיה לוי, גלובס

הקטסטרופה בדרך? הסיוע לעסקים מדשדש ביחס לעולם, ובממשלה מתכננים רק עוד מאותו דבר

שר האוצר ישראל כ"ץ הכריז חגיגית על גיבוש תוכנית סיוע חדשה למשק • אך תוכניות כאלה כבר גובשו ונזנחו, ועיקר הבעיה מתגלה ביישום בפועל של הבטחות המדינה • בארגוני העצמאים מזהירים: ללא שינוי בגישה הקטסטרופה בדרך

טל גרנות גולדשטיין/ צילום: צילום: רפי דלויה

משרד התקשורת מקל על הוט: תוכל למכור חבילות אינטרנט

הוט התחייבה בתמורה להפחית מחירים בשוק הסיטונאי למפעילים הרוכבים עליה ● החברה תוכל למכור חבילות אינטרנט בחשבונית אחת הכוללת ספק ותשתית ● גם IBC קבלה היתר דומה

צעירות עם מסכות בת"א / צילום: Oded Balilty, AP

בידוד חרטא: אם ככה עושים איכון סלולרי, אנחנו בצרות צרורות

המצב המגוחך, שאזרחים נאסרים בביתם על לא עוול בכפם, בלי אפשרות לערער על המאסר בפני הרשויות, מעלה הרהורים נוגים על אובדן הדמוקרטיה ועל איכות העבודה של שירות הביטחון הכללי

נתי סיידוף / צילום: אבשלום ששוני

שיכון ובינוי עשויה להחליף גם את מערך הפרסום

בתקציב הפרסום של שו"ב מטפל כעשרים שנה משרד הפרסום באומן בר ריבנאי ● באחרונה זכה משרד המדיה ארג'נטרו בתקציב הפרסום של פרויקט התחדשות עירונית של החברה, ונראה כי זוהי רק הסנונית הראשונה לשינוי

בנג'י שביט, בעלים של סוכנות נסיעות  / צילום: מוטי מור

"מפעל חיים שנבנה במשך 40 שנה הגיע אל סופו"

בנג'י שביט הוא הבעלים של סוכנות הנסיעות רג'ינה טורס ● "לקפל את העסק זו החלטה שהייתי צריך לקבל לפני זמן אבל האגו לא נתן" • "גלובס" שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז

אבי מוסלר מנכל אמות השקעות / צלם: איל יצהר

דרמה באמות: אבי מוסלר, מנכ"ל החברה, פורש אחרי 15 שנים

אבי מוסלר: "החלטתי לפרוש לאחר כ-15 שנים מאתגרות, חזקות ומוצלחות של צמיחה רצופה. החלטתי לפנות לעיסוקים פרטיים ולהקדיש גם לזמן איכות עם המשפחה" ● מוסלר פורש בתקופה מאוד מאתגרת עבור חברות הנדל"ן המניב, שהכנסותיהן עשויות להיפגע משמעותית ברבעונים הקרובים

יועז הנדל / צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

דרמה בשוק התקשורת: משרדי הממשלה במהלך לביטול הפיצול בין ספק לתשתית אינטרנט

טיוטת חוק ההסדרים קובעת לראשונה שיש לפנות למהלך כזה, ולקבוע תקנות מעבר לשם כך

בנייה בערד / צילום: גיא ליברמן, גלובס

סקר המגמות בעסקים של הלמ"ס: בתעשייה ובבינוי מתאוששים, במלונאות לא

בלמ"ס מציינים כי "נראה שבחודש יוני המנהלים כבר לא בטוחים לגבי המצב העתידי, עם ירידה בצפיות להיקף הייצור" ● ניתן להניח שחוסר הוודאות והגידול במספר הנדבקים משפיע באופן ניכר על הציפיות ● בלמ"ס גם מודיעים כי "בציפיות להיקף התעסוקה חל שיפור, אם כי המאזן עדיין שלילי"

מחלקת מונשמי קורונה / צילום: ראובן קסטרו, וואלה !NEWS

הגרף היומי: איך "כבשה" ישראל את הצמרת המפוקפקת בטבלת מספרי החולים החדשים

אחרי שנראה שישראל מצליחה להיחלץ מהמשבר הבריאותי, בשבועיים האחרונים מספר החולים היומי הולך ומטפס במהירות, גם ביחס לעולם • לישראל אין מערך יעיל לקטיעת שרשראות הדבקה, אך ישנה עלייה ניכרת במספר הבדיקות והקלה בתנאים, באופן המאפשר לאתר חולים רבים יותר

סניף של דואר ישראל  / צילום: תמר מצפי

דואר ישראל ישווק חבילות סלולר ב-16 שקלים לחודש

החבילות ישווקו תחת הלוגו "פוסט מובייל" על גבי הרשת של גולן טלקום