גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שש השנים הרעות של אדוארדו אלשטיין: יוצא להסדר חוב באי.די.בי לאחר ששפך לתוכה כ-3 מיליארד שקל

טיוטת ההצעה של אלשטיין לחיזוק מבנה ההון של חברת אי.די.בי כוללת הזרמת הון של 300 מיליון שקל ותספורת לנושים בהיקף של 600-700 מיליון שקל - כשליש מהחוב ● מניות ישראייר יירשמו למסחר בבורסה

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

שש שנים לאחר השלמת הסדר חוב קודם בקבוצת אי.די.בי, אז בשליטת נוחי דנקנר, עומדים נושי האג"ח שלה בפני הסדר נוסף שיכלול תספורת כואבת. אמש הגיש אמש בעל השליטה הנוכחי באי.די.בי, אדוארדו אלשטיין, הצעת הסדר למחזיקי האג"ח של אי.די.בי, שיכלול הזרמת הון של 300 מיליון שקל ותספורת לנושים בהיקף של 600-700 מיליון שקל, כלומר 30%-35% על כלל החוב. 

שיעור התספורת בהסדר המוצע יהיה שונה בין סדרה לסדרה, ואת עיקר התספורת יספגו מחזיקי איגרות החוב הלא מובטחות מסדרה ט', והם שצפויים להקשות כעת על החברה באישור ההסדר.

אלשטיין, שרכש את קבוצת אי.די.בי-דסק"ש במסגרת הסדר החוב הקודם,  כבר הזרים לקבוצה סכום עתק של כ-3 מיליארד שקל לכיסוי חובות שנערמו בתקופת הבעלים הקודם דנקנר. אלא שגם סכום זה לא הספיק, לנוכח הוצאות הריבית העצומות של הקבוצה והירידה בשווי של חלק מנכסיה העיקריים.

נכון לסוף מרץ הציגה אי.די.בי שווי נכסי נקי (NAV) שלילי בהיקף עצום של 1.2 מיליארד שקל ורמת מינוף חריגה של 287% (כלומר שסך החובות גבוה כמעט פי שלושה משווי הנכסים). בנוסף, הציגה החברה בדוחותיה לסיכום 2019 גירעון בהון העצמי (כלומר הון עצמי שלילי) של כ-335 מיליון שקל.

המטרה: לשמר את החזקת אלשטיין בדסק"ש

את טיוטת הצעת ההסדר הגיש אלשטיין באמצעות חברת דולפין, שדרכה הוא שולט באי.די.בי ובחברת דיסקונט השקעות (דסק"ש). מדובר בטיוטת הצעה לחיזוק מבנה ההון של אי.די.בי, בדרך של הסדר בין דולפין, אי.די.בי ומחזיקי איגרות החוב. לדברי אי.די.בי, הטיוטה מבוססת על תרומה כלכלית משמעותית לחברה מטעם דולפין, לצד פדיון מלא או חלקי (לפי העניין) של כלל האג"ח.

בטיוטת ההצעה הבהירה דולפין, כי תכליתה נועדה לשיפור מבנה ההון של החברה בלבד, ולמיטב הערכתה של דולפין, גם כיום יש ביכולת החברה לפרוע את חובותיה למחזיקי האג"ח כסדרם.

קדמו להגשת הטיוטה דיונים בין הצדדים, שבמסגרתם הובהר לאלשטיין שיש להגיע לפתרון כולל למצב הפיננסי של אי.די.בי, שחייבת כ-2 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח משלוש הסדרות (ט, י"ד, ט"ו). 

מטרת ההסדר היא לשמר את השליטה של אלשטיין (באמצעות דולפין ואי.די.בי) בחברת דסק"ש, שמחזיקה במגוון נכסים, ובראשם 26% ממניות שופרסל, 47% ממניות סלקום, 69% ממניות נכסים ובניין, 40% ממניות מהדרין ו-61% ממניות אלרון.

כך, את יתר נכסיה תחלק אי.די.בי במסגרת ההסדר למחזיקי האג"ח, וזאת במקום לעמול על מימושם בתנאי השוק הנוכחיים. עוד קודם להשלמת ההסדר מתכוונת אי.די.בי להשלים את מכירת חלקה בחברת הנדל"ן IDBG ב-97 מיליון שקל, ולהשתמש בתמורה לתשלומי ריבית של 36 מיליון שקל לשלוש הסדרות.

אג"ח חדשות בהיקף 580 מיליון שקל

על פי ההצעה, במועד השלמת ההסדר תזרים דולפין של אלשטיין לאי.די.בי סכום של 300 מיליון שקל. סכום זה ישמש לפירעון מוקדם של חלק מסדרת אג"ח י"ד, שלמחזיקים בה משועבדות כיום מניות השליטה בדסק"ש. במקביל, תפעל אי.די.בי להנפיק סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 580 מיליון שקל, והכסף שיגויס ישמש לפירעון יתרת החוב למחזיקי אג"ח י"ד בהיקף זהה לזה שיגויס.

עם זאת, אם החברה לא תצליח להנפיק את מלוא הסדרה, יקבלו מחזיקי אג"ח י"ד את יתרת האג"ח החדשות שיונפקו במקום האג"ח שבידיהם כיום. להבטחת הסדרה החדשה מציע אלשטיין לשעבד 70% ממניות דסק"ש, ששווי השוק שלהן עומד כיום על כ-450 מיליון שקל.

לאי.די.בי שתי סדרות אג"ח נוספות - ט"ו המובטחת ו-ט', שאינה מובטחת. סדרה ט"ו, בהיקף של כ-237 מיליון שקל, מובטחת בשעבוד על 8.5% ממניות כלל ביטוח, ששווי השוק שלהן עומד כל כ-160 מיליון שקל.

על פי ההצעה יקבלו מחזיקי אג"ח ט"ו את מלוא המניות המשועבדות להם, וכן את היתרה שתתקבל מסיום עסקאות החלף שביצעה אי.די.בי מול הבנקים על עוד 7.1% ממניות כלל ביטוח. יתרה זו תלויה במחיר מניית כלל ביטוח במועד סיום העסקאות עם הבנקים, אולם נכון להיום היא מסתכמת בכ-20 מיליון שקל (פיקדונות משועבדים בסכום של 192 מיליון שקל, בניכוי תשלומים לסיום עסקאות החלף בסכום של כ-172 מיליון שקל לפי שער המניה הנוכחי).

מנתונים אלו עולה כי סדרה זו צפויה לספוג לכאורה תספורת של 20%-25% על החוב הנוכחי, ומשום כך ירדה היום אג"ח ט"ו בכ-1.5%, למחיר של 81 אגורות. זאת, כאשר אג"ח י"ד דווקא עלתה בכ-3% למחיר של 72 אגורות.

אג"ח ט' יספגו את מרב התספורת

אבל את מרב התספורת צפויה לספוג כאמור אג"ח ט', שירדה היום ביותר מ-6% למחיר של 31 אגורות, המשקף כ-25% בלבד מערך הפארי שלה. על פי ההצעה יקבלו מחזיקי אג"ח ט' את כל יתר נכסי החברה, ובהם כ-12% ממניות דסק"ש שיישארו חופשיות בשווי שוק של כ-80 מיליון שקל, 100% ממניות ישראייר בשווי מוערך של 125 מיליון שקל, נכסים אחרים (כולל ההחזקה במודיעין) בשווי של כ-45 מיליון שקל ויתר התמורות שיישארו בחברה מכל מקור אחר (כולל ממכירת IDBG) בהיקף של כ-60 מיליון שקל.

נכסים אלו, בהיקף כולל מוערך של כ-310 מיליון שקל, ישמשו לפירעון מלא של סדרת אג"ח ט', שהיקף החוב כלפיה עומד על כ-920 מיליון שקל. כך שמדובר על תספורת של כ-67% עבור מחזיקי סדרה זו על פי ההצעה.

מסיבה זו צפויים מחזיקי אג"ח ט' להציג את עיקר ההתנגדות להצעתו של אלשטיין. נציגי סדרה זו יבקשו כנראה להגדיל את הזרמת ההון שמציע אלשטיין במטרה להגדיל את התמורה עבורם, תוך איום בפנייה לביהמ"ש שתחסל את אי.די.בי ותגרום לאלשטיין לאבד את מלוא השקעתו בקבוצת אי.די.בי-דסק"ש.

עם זאת, בפנייה לביהמ"ש קיים סיכון רב למחזיקי אג"ח ט', משום שהם עלולים להישאר עם תמורה נמוכה יותר מזו שהציע להם אלשטיין, ולכן הם אינם צפויים לבצע פעולה זו לפני מיצוי המשא ומתן עם אלשטיין ואי.די.בי. 

יש לציין כי הסכום הנוסף שהסכים אלשטיין להזרים, בסך של 300 מיליון שקל, כולל בתוכו סכום של 140 מיליון שקל שאותו כבר הסכים להזרים לאי.די.בי בשתי מנות של 70 מיליון שקל כל אחת, הראשונה בספטמבר 2020 והשנייה בספטמבר 2021. כך שהתוספת בהצעה הנוכחית עומדת על 160 מיליון שקל.

מניות ישראייר יירשמו למסחר בבורסה

מהמתווה המוצע עולה עוד, כי חלוקת מניות חברת התעופה ישראייר למחזיקי האג"ח תיעשה באמצעות רישומן למסחר בבורסה. כך, בשיא תקופת משבר הקורונה, שפגע קשות בענף התעופה והתיירות בעולם, מתכנן אלשטיין למעשה להנפיק את ישראייר בבורסה ולהפוך אותה לחברה ציבורית ללא בעל שליטה.

משמעות הדבר עבור מחזיקי האג"ח היא שהם יקבלו את המניות בתקופת שפל, כך שפוטנציאל העלייה במחירי המניה הוא גבוה, במקרה שהחברה תחזור להציג תוצאות טובות לאחר סיום ההגבלות על הנוסעים הישראלים כתוצאה מהתפרצות הקורונה בעולם. נתון מעניין שעולה מההצעה הוא שהיא משקפת לישראייר שווי של כ-35 מיליון דולר, כלומר כ-40% מהשווי של אחותה הגדולה בהרבה אל על, שנסחרת כיום בבורסה לפי שווי של כ-90 מיליון דולר בלבד. 

"הנפקה בבורסה תאפשר לישראייר להצטייד במטוסים חדישים"

התוכנית של אי.די.בי לרשום את חברת התעופה ישראייר למסחר בבורסה, משקפת לדברי המנכ"ל אורי סירקיס "הזדמנות טובה מאוד לישראייר". זאת "לאור ציפיות השווי הנמוכות בנקודת המוצא הנוכחית, ולנוכח ההזדמנות שתנבע ממהלך כזה לביצוע גיוס הון לתוך החברה, לצורך הצטיידות במטוסים חדישים".

לדברי סירקיס, "זו הייתה גם התוכנית שלנו בעסקה שנרקמה בעבר עם קרן פורטיסימו. תכננו להיפטר מארבעת מטוסי האיירבוס 320 שלנו ומשלושת מטוסי ה-ATR ולרכוש במקומם שבעה מטוסי איירבוס 220 חדשים בעלי כ-150 מקומות ישיבה בכל אחד. מחירי המטוסים בעולם אמנם ירדו, אבל הפגיעה בשווי המטוסים שנמכור תהיה להערכתי יותר נמוכה מההזדמנות שברכישת ציוד חדש מאיירבוס".

לדבריו, ישראייר מרוכזת כיום בפעילותה השוטפת. "סיימנו שלושה חודשים מאתגרים של עבודה בצל הקורונה. למעשה, בכמות שעות הטיסה בחודשים ינואר-יוני אנחנו נמצאים ברמה של 90% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כלומר שהצי שלנו המשיך לעבוד.

"ביצענו טיסות מטען לסין ולאירופה, טיסות לאילת, וכן טיסות חילוץ של ישראלים ממדינות שונות, כך שבשלושת חודשי הקורונה הצלחנו לייצר תזרים מזומנים מפעילות של כ-20 מיליון דולר.

"כעת, כל תשומת הלב שלנו נתונה כעת לפתיחה במחודשת של עונת הקיץ, שאנחנו מאמינים כי תתבצע בסוף יוני-תחילת יולי, לאותן מדינות ירוקות, כלומר קפריסין, יוון, מונטנגרו וגיאורגיה.

"אנחנו מאמינים שבסוף אוגוסט היקף הפעילות שלנו יגיע ל-50% מהשנה שעברה. צריך לזכור שכל שנה בקיץ התבססנו על שלושה מטוסים חכורים ובקיץ הזה לא יהיה לנו אותם, כך שבזכות שיטת העבודה הזאת היה לנו קל מאוד להיפטר מ-40% מהקיבולת והתפוקה שלנו. אנחנו מאוד מותאמים לעידן שאחרי הקורונה, והמודל הזה הוכיח את עצמו במשבר הזה.

ומה עם ההחזרים ללקוחות?

"היקף ההחזרים ללקוחות יעמוד להערכתנו על פחות מ-10 מיליון דולר. אנחנו מעריכים שחלק גדול מהלקוחות יממשו את הזכות וישתמשו בכסף לצרוך חופשות עתידיות דרך ישראייר. על פי חוק החדש שאמור לעבור בשבוע הבא, תקופת ההחזר הכספי ללקוח תעמוד על 90 יום, ככה שאנחנו נתחיל להחזיר כספים ללקוח מאמצע יוני".

קיבלתם סיוע ממשרד האוצר?

"קיבלנו אישור להלוואה של 100 מיליון שקל בערבות מדינה של 75 מיליון שקל, שתינתן מבנק מזרחי או מהבנק הבינלאומי (או משניהם יחד), אבל אנחנו לא ממהרים למשוך אותה כי אנחנו רוצים להגיע להסדר כולל עם הבנקים".

ועל כמה עומד כיום החוב על המטוסים?

"26 מיליון דולר לבנק לאומי. אבל שווי המטוסים שלנו בהערכת שווי שהתקבלה בתוך תקופת הקורונה עומד על 55 מיליון דולר", מדגיש סירקיס. יש לציין כי הערכת שווי זו צפויה להוביל להפחתה בשווי המטוסים של ישראייר, שתוביל בתורה להפסדים חשבונאיים שתציג כנראה החברה במהלך 2020".

גם מיזוגים בין חברות התעופה הישראליות עדיין על הפרק לדבריו. "אנחנו מרוכזים בתפעול, בפתיחת העונה ובצורך האמיתי של השוק לאחד כוחות כדי לעמוד במשבר הבא, ואני בטוח ששוק ההון ימחה לזה כפיים", אומר סירקיס.

והרגולטורים יאשרו הפעם?

"בוודאות מוחלטת, תחת פיקוח כמובן על רמת המחירים". 

עוד כתבות

נתניה / צילום: Shutterstock

"לקוחות היו קרובים לחתימה, ואז עצרו הכול": איך משפיע השקל החזק על עסקאות של תושבי חוץ בנדל"ן?

מאוקטובר 2023 שער הדולר פחת מול השקל בכ־21%, ובכ־5% מאז יוני האחרון ● האירו פחת מול השקל ב־12.5% ● עבור מי שמשלם במטבע זר מדובר בהתייקרות מיידית של הדירות בישראל ● "יש מקרים שבהם מדובר בתוספת של חצי מיליון שקל, זה משמעותי"

מתחם הבורסה ברמת גן / צילום: תמר מצפי

העלאות הארנונה ב־2026: לאילו רשויות אושרה העלאה, והיכן נדחו הבקשות

תעריף הארנונה יעלה ב־2026 בכ־1.6% - אך לרשויות רבות אושרה העלאה גבוהה הרבה יותר, לעומת אחרות שבקשותיהן נדחו ● במתחם הדולפינריום בת"א התעריף יעלה ביותר מ־100%, ומנגד, באזור הבורסה ברמת גן לא אושר שינוי ● גלובס בדק את המצב בכמה ערים גדולות

המשרוקית מסבירה. דירוג האקונומיסט / צילום: Shutterstock

כלכלת ישראל במקום השלישי בעולם? חכו שתראו מי בטופ 5

ישראל הוצבה במקום השלישי והמכובד של דירוג ה"אקונומיסט". ההישג הזה נחגג כאן ע"י רבים, אבל עד כמה באמת נכון להתבשם ממנו? ● המשרוקית של גלובס

נשיא ארה''ב דונלד טראמפ / צילום: Reuters

טראמפ הודיע: ארה"ב תקפה יעדי דאעש בניגריה

לדברי נשיא ארה"ב, התקיפות בוצעה בהוראתו וכללו שורת יעדים ● המהלך מגיע לאחר שבועות של איומים אמריקאים לפעולה צבאית בשל פגיעה בנוצרים במדינה ● ממשלת ניגריה דחתה בעבר את הטענות וטענה כי היא מחויבת לחופש דת ולהגנה על כלל האזרחים

הדמיית הפרויקט. 475 דירות במקום 196 / הדמיה: משה צור אדריכלים

למה פרויקט ברמת אביב תקוע חמש שנים בוועדה המקומית

שני מתחמים ברמת אביב, ברחובות ליאון בלום וברזיל, מחכים לאישור תוכנית פינוי־בינוי בוועדה המקומית תל אביב אולם שוב ושוב, האישור נדחה

טיל מיירט של מערכת THAAD / צילום: ויקימדיה, The U.S. Army/Ralph Scott

המחיר המפתיע של המלחמה עם איראן: האם לאמריקאים נגמרו המיירטים?

בהשפעת המלחמה נגד איראן, ארה"ב נותרה עם מחסור במיירטים מסוג THAAD • התעשייה האווירית מהדקת קשרים וחונכת מרכז חדשנות באזרבייג'ן ● וגם: קולומביה מבקרת את ישראל, אך במקביל רוכשת ומטמיעה מערכת הגנה אווירית ישראליות ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

ח''כ חנוך מילביצקי, יו''ר ועדת הכספים / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת הכספים מעבירה מיליארד שקל לחינוך החרדי, רגע לפני סוף שנת התקציב

ועדת הכספים אישרה העברת כמיליארד שקל למוסדות החינוך החרדי, שבוע לפני תום שנת התקציב ● מאות מיליונים מיועדים למוסדות לא מפוקחים שאינם מלמדים את מלוא לימודי הליבה

תחנת גלי צה''ל ביפו / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

עשרות מגישי גלי צה"ל וגלגלצ קיבלו הודעה שהעסקתם תוקפא בשבוע הבא; דיון בבג"ץ בימים הקרובים

כ־50 מגישי גלי צה"ל וגלגלצ המועסקים כיועצים קיבלו הודעה כי העסקתם תוקפא כבר מהשבוע הבא ● העובדים טוענים לפגיעה דרמטית בלוח השידורים ולסגירה בפועל של התחנה לפני ההכרעה המשפטית, ופנו לבג"ץ בבקשה דחופה לצו ביניים ● משרד הביטחון: "המשרד לא הוציא הנחיה כלשהי על סיום העסקה בגלי צה"ל"

כוחות צה''ל בגבול לבנון (ארכיון) / צילום: דובר צה''ל

חוסל בלבנון מחבל מיחידת המבצעים של משמרות מהפכה

מנהיג דאעש בדמשק נעצר ע"י כוחות הביטחון של סוריה ● כוחות הביטחון פעלו הלילה לאכיפה חוזרת כנגד מבנים לא חוקיים ישראלים ● המשפחות המתנגדות לוועדת החקירה הפוליטית צפויות למקד את הלחץ בח"כים החרדים ● אלי פלדשטיין התייחס בראיון לעימות עם יונתן אוריך בחקירה וטען: "יש ללשכה חומרים על גלנט" ● עדכונים שוטפים

תחנת הכוח הפרטית דוראד, זרוע פעילות האנרגיה של קבוצת לוזון / צילום: יגאל גורן

המרוץ ל"יהלום" של אלומיי: כולם רוצים לרכוש נתח מתחנת הכוח דוראד

האם רכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי ע"י נופר מסתבכת? ריבוי הגופים שלוטשים עיניים לנכס המרכזי של החברה יוצרים איומים על השלמת העסקה - מהליך משפטי ועד פירעון מיידי של האג"ח שהנפיקה ● ועל מה דובר בפגישה שהייתה השבוע בין עופר ינאי לעמוס לוזון

הפצועים חווים תחושת חוסר אונים מול חוזי שכר הטרחה / צילום: דוברות ביה''ח שיבא

"לא הבנתי את המספרים": פצועי צה"ל טוענים שעו"ד החתימו אותם על חוזים דרקוניים

עדויות וחוזים שהגיעו לידי גלובס חושפים מציאות עגומה: לוחמים שנפצעו במלחמה מוצאים עצמם מול דרישות לתשלום עשרות ומאות אלפי שקלים עבור ייצוג משפטי, לעיתים עוד לפני שזכו לקבל קצבה ● בזמן שבוועדות הכנסת דנים בהצעת חוק שתגביל את שכר הטרחה, בלשכת עורכי הדין מתנגדים בחריפות ומזהירים מפני פגיעה באיכות הייצוג ● האם הרגולציה תצליח לעצור את השוק הפרוץ מבלי להשאיר את הפצועים ללא מענה?

בורסת נאסד''ק בניו יורק / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

ירידות בוול סטריט; הזהב מוסיף לשבור שיאים

הבורסות בהונג קונג ובאוסטרליה היו סגורות היום לרגל חופשת ה"בוקסינג דיי" ● אמש לא התקיים מסחר בוול סטריט ובאירופה לרגל חג המולד ● הזהב שובר שיא פעם נוספת ●  אורקל בדרך לרבעון הגרוע ביותר מאז 2001

רחוב בן גוריון, כפר סבא / צילום: איל יצהר

לראשונה בישראל: העיר שאיבדה את מעמדה כ"עיר גדולה"

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לראשונה זה מספר שנים, מספר התושבים בכפר סבא ירד מתחת לרף 100 אלף איש ויותר - והיא אינה מוגדרת יותר כ"עיר גדולה" ● הקיטון בכמות משתקף בין היתר במיעוט הבנייה בעיר

שבבים

"יקפוץ ב-30% בשנת 2026": השוק החם שמסמנים בבנק אוף אמריקה

לפי בנק אוף אמריקה, בום הבינה מלאכותית נמצא באמצע דרך ארוכה ותנודתית שתימשך כעשור ● החברות שיובילו את השוק הן אלה בעלות יתרון תחרותי חזק ועמיד שניתן למדידה בדרך פשוטה - שולי הרווח ● וגם, האם אנבידיה יקרה מדי?

מטוס של חברת התעופה TUS IL / צילום: באדיבות אתר TUS

חברת התעופה הישראלית החדשה החלה בגיוס טייסים

קבוצת קווי חופשה, שכיום מחזיקה בבעלותה את בלו בירד וטוס איירווייז האירופיות, תשיק בקרוב חברת תעופה ישראלית חדשה, TUS IL, שתתחרה על טיסות קצרות־טווח ● גיוס הטייסים לחברה החל וזאת לקראת תחילת פעילותה, אשר צפוי כבר ברבעון הראשון של 2026

נשים במקלט. תחושת הביטחון התערערה / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

הממשלה קיבלה החלטה דחופה וקריטית, אבל היא אפילו לא מנסה ליישם אותה

המלחמה העמיקה את הפערים המגדריים בישראל, ורוב הנשים מדווחות על חשש מוגבר לפגיעה בביטחון האישי ● הממשלה קיבלה החלטה לתת מענה, אבל לא עשתה את זה בפועל ● מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח, בשיתוף שדולת הנשים, עוקב אחרי סיוע לנשים בשעת חירום

אסדת קידוח ''תמר'' / צילום: אלבטרוס

ישראל בוחנת מסלול חדש: יצוא גז טבעי דרך קפריסין

הפסגה המשולשת בין ישראל ליוון וקפריסין שהתקיימה השבוע הולידה תוכנית לפרויקט תשתיתי דרמטי ● על הפרק: הזרמת גז מלוויתן ותמר לקפריסין, למורת־רוחה של טורקיה

עמדת הטעינה המהירה של אקספנג / צילום: יח''צ

400 ק"מ נוספים בדקות ספורות: טסלה והסיניות מתכננות מהפכה בשוק הטעינה של רכב חשמלי בישראל

בקרוב זמן הטעינה של רכבים חשמליים עשוי להיות קצר כמו זמן התדלוק ● רשות התחרות צפויה לפרסם בקרוב שורה של חוות דעת על חידוש רישיונות ליבוא רכב ● MG משיקה בישראל שני דגמי קרוס-אובר בתמחור אגרסיבי ● השבוע בענף הרכב

נתון בשבוע / איור: גיל ג'יבלי

טסלה מול BYD: הסיפור ההפוך של יצרניות הרכב החשמלי הגדולות בעולם

מניית טסלה קפצה ב־6 החודשים האחרונים במעל 40% ושברה את שיא כל הזמנים ● לעומתה, BYD מציגה מגמה הפוכה עם ירידה דו־ספרתית באותה התקופה ● מה עומד מאחורי הפערים, ואיך מושפע מכך תיק ההשקעות שלכם?

ג'נסן הואנג, מנכ''ל אנבידיה / צילום: ap, Ng Han Guan

העסקה הגדולה בתולדות אנבידיה: תשלם 20 מיליארד דולר לסטארט־אפ AI

אנבידיה וגרוק חתמו על הסכם רישוי טכנולוגי בהיקף ענק, שכחלק ממנו המייסד של גרוק ג'ונתן רוס ובכירים נוספים יעברו לשורות אנבידיה ● גרוק, שנוסדה ב־2016 כדי להתחרות בענקית השבבים, גייסה רק לפני מספר חודשים לפי שווי של כ־7 מיליארד דולר "בלבד"