גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שש השנים הרעות של אדוארדו אלשטיין: יוצא להסדר חוב באי.די.בי לאחר ששפך לתוכה כ-3 מיליארד שקל

טיוטת ההצעה של אלשטיין לחיזוק מבנה ההון של חברת אי.די.בי כוללת הזרמת הון של 300 מיליון שקל ותספורת לנושים בהיקף של 600-700 מיליון שקל - כשליש מהחוב ● מניות ישראייר יירשמו למסחר בבורסה

אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר
אדוארדו אלשטיין / צילום: איל יצהר

שש שנים לאחר השלמת הסדר חוב קודם בקבוצת אי.די.בי, אז בשליטת נוחי דנקנר, עומדים נושי האג"ח שלה בפני הסדר נוסף שיכלול תספורת כואבת. אמש הגיש אמש בעל השליטה הנוכחי באי.די.בי, אדוארדו אלשטיין, הצעת הסדר למחזיקי האג"ח של אי.די.בי, שיכלול הזרמת הון של 300 מיליון שקל ותספורת לנושים בהיקף של 600-700 מיליון שקל, כלומר 30%-35% על כלל החוב. 

שיעור התספורת בהסדר המוצע יהיה שונה בין סדרה לסדרה, ואת עיקר התספורת יספגו מחזיקי איגרות החוב הלא מובטחות מסדרה ט', והם שצפויים להקשות כעת על החברה באישור ההסדר.

אלשטיין, שרכש את קבוצת אי.די.בי-דסק"ש במסגרת הסדר החוב הקודם,  כבר הזרים לקבוצה סכום עתק של כ-3 מיליארד שקל לכיסוי חובות שנערמו בתקופת הבעלים הקודם דנקנר. אלא שגם סכום זה לא הספיק, לנוכח הוצאות הריבית העצומות של הקבוצה והירידה בשווי של חלק מנכסיה העיקריים.

נכון לסוף מרץ הציגה אי.די.בי שווי נכסי נקי (NAV) שלילי בהיקף עצום של 1.2 מיליארד שקל ורמת מינוף חריגה של 287% (כלומר שסך החובות גבוה כמעט פי שלושה משווי הנכסים). בנוסף, הציגה החברה בדוחותיה לסיכום 2019 גירעון בהון העצמי (כלומר הון עצמי שלילי) של כ-335 מיליון שקל.

המטרה: לשמר את החזקת אלשטיין בדסק"ש

את טיוטת הצעת ההסדר הגיש אלשטיין באמצעות חברת דולפין, שדרכה הוא שולט באי.די.בי ובחברת דיסקונט השקעות (דסק"ש). מדובר בטיוטת הצעה לחיזוק מבנה ההון של אי.די.בי, בדרך של הסדר בין דולפין, אי.די.בי ומחזיקי איגרות החוב. לדברי אי.די.בי, הטיוטה מבוססת על תרומה כלכלית משמעותית לחברה מטעם דולפין, לצד פדיון מלא או חלקי (לפי העניין) של כלל האג"ח.

בטיוטת ההצעה הבהירה דולפין, כי תכליתה נועדה לשיפור מבנה ההון של החברה בלבד, ולמיטב הערכתה של דולפין, גם כיום יש ביכולת החברה לפרוע את חובותיה למחזיקי האג"ח כסדרם.

קדמו להגשת הטיוטה דיונים בין הצדדים, שבמסגרתם הובהר לאלשטיין שיש להגיע לפתרון כולל למצב הפיננסי של אי.די.בי, שחייבת כ-2 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח משלוש הסדרות (ט, י"ד, ט"ו). 

מטרת ההסדר היא לשמר את השליטה של אלשטיין (באמצעות דולפין ואי.די.בי) בחברת דסק"ש, שמחזיקה במגוון נכסים, ובראשם 26% ממניות שופרסל, 47% ממניות סלקום, 69% ממניות נכסים ובניין, 40% ממניות מהדרין ו-61% ממניות אלרון.

כך, את יתר נכסיה תחלק אי.די.בי במסגרת ההסדר למחזיקי האג"ח, וזאת במקום לעמול על מימושם בתנאי השוק הנוכחיים. עוד קודם להשלמת ההסדר מתכוונת אי.די.בי להשלים את מכירת חלקה בחברת הנדל"ן IDBG ב-97 מיליון שקל, ולהשתמש בתמורה לתשלומי ריבית של 36 מיליון שקל לשלוש הסדרות.

אג"ח חדשות בהיקף 580 מיליון שקל

על פי ההצעה, במועד השלמת ההסדר תזרים דולפין של אלשטיין לאי.די.בי סכום של 300 מיליון שקל. סכום זה ישמש לפירעון מוקדם של חלק מסדרת אג"ח י"ד, שלמחזיקים בה משועבדות כיום מניות השליטה בדסק"ש. במקביל, תפעל אי.די.בי להנפיק סדרת אג"ח חדשה בהיקף של 580 מיליון שקל, והכסף שיגויס ישמש לפירעון יתרת החוב למחזיקי אג"ח י"ד בהיקף זהה לזה שיגויס.

עם זאת, אם החברה לא תצליח להנפיק את מלוא הסדרה, יקבלו מחזיקי אג"ח י"ד את יתרת האג"ח החדשות שיונפקו במקום האג"ח שבידיהם כיום. להבטחת הסדרה החדשה מציע אלשטיין לשעבד 70% ממניות דסק"ש, ששווי השוק שלהן עומד כיום על כ-450 מיליון שקל.

לאי.די.בי שתי סדרות אג"ח נוספות - ט"ו המובטחת ו-ט', שאינה מובטחת. סדרה ט"ו, בהיקף של כ-237 מיליון שקל, מובטחת בשעבוד על 8.5% ממניות כלל ביטוח, ששווי השוק שלהן עומד כל כ-160 מיליון שקל.

על פי ההצעה יקבלו מחזיקי אג"ח ט"ו את מלוא המניות המשועבדות להם, וכן את היתרה שתתקבל מסיום עסקאות החלף שביצעה אי.די.בי מול הבנקים על עוד 7.1% ממניות כלל ביטוח. יתרה זו תלויה במחיר מניית כלל ביטוח במועד סיום העסקאות עם הבנקים, אולם נכון להיום היא מסתכמת בכ-20 מיליון שקל (פיקדונות משועבדים בסכום של 192 מיליון שקל, בניכוי תשלומים לסיום עסקאות החלף בסכום של כ-172 מיליון שקל לפי שער המניה הנוכחי).

מנתונים אלו עולה כי סדרה זו צפויה לספוג לכאורה תספורת של 20%-25% על החוב הנוכחי, ומשום כך ירדה היום אג"ח ט"ו בכ-1.5%, למחיר של 81 אגורות. זאת, כאשר אג"ח י"ד דווקא עלתה בכ-3% למחיר של 72 אגורות.

אג"ח ט' יספגו את מרב התספורת

אבל את מרב התספורת צפויה לספוג כאמור אג"ח ט', שירדה היום ביותר מ-6% למחיר של 31 אגורות, המשקף כ-25% בלבד מערך הפארי שלה. על פי ההצעה יקבלו מחזיקי אג"ח ט' את כל יתר נכסי החברה, ובהם כ-12% ממניות דסק"ש שיישארו חופשיות בשווי שוק של כ-80 מיליון שקל, 100% ממניות ישראייר בשווי מוערך של 125 מיליון שקל, נכסים אחרים (כולל ההחזקה במודיעין) בשווי של כ-45 מיליון שקל ויתר התמורות שיישארו בחברה מכל מקור אחר (כולל ממכירת IDBG) בהיקף של כ-60 מיליון שקל.

נכסים אלו, בהיקף כולל מוערך של כ-310 מיליון שקל, ישמשו לפירעון מלא של סדרת אג"ח ט', שהיקף החוב כלפיה עומד על כ-920 מיליון שקל. כך שמדובר על תספורת של כ-67% עבור מחזיקי סדרה זו על פי ההצעה.

מסיבה זו צפויים מחזיקי אג"ח ט' להציג את עיקר ההתנגדות להצעתו של אלשטיין. נציגי סדרה זו יבקשו כנראה להגדיל את הזרמת ההון שמציע אלשטיין במטרה להגדיל את התמורה עבורם, תוך איום בפנייה לביהמ"ש שתחסל את אי.די.בי ותגרום לאלשטיין לאבד את מלוא השקעתו בקבוצת אי.די.בי-דסק"ש.

עם זאת, בפנייה לביהמ"ש קיים סיכון רב למחזיקי אג"ח ט', משום שהם עלולים להישאר עם תמורה נמוכה יותר מזו שהציע להם אלשטיין, ולכן הם אינם צפויים לבצע פעולה זו לפני מיצוי המשא ומתן עם אלשטיין ואי.די.בי. 

יש לציין כי הסכום הנוסף שהסכים אלשטיין להזרים, בסך של 300 מיליון שקל, כולל בתוכו סכום של 140 מיליון שקל שאותו כבר הסכים להזרים לאי.די.בי בשתי מנות של 70 מיליון שקל כל אחת, הראשונה בספטמבר 2020 והשנייה בספטמבר 2021. כך שהתוספת בהצעה הנוכחית עומדת על 160 מיליון שקל.

מניות ישראייר יירשמו למסחר בבורסה

מהמתווה המוצע עולה עוד, כי חלוקת מניות חברת התעופה ישראייר למחזיקי האג"ח תיעשה באמצעות רישומן למסחר בבורסה. כך, בשיא תקופת משבר הקורונה, שפגע קשות בענף התעופה והתיירות בעולם, מתכנן אלשטיין למעשה להנפיק את ישראייר בבורסה ולהפוך אותה לחברה ציבורית ללא בעל שליטה.

משמעות הדבר עבור מחזיקי האג"ח היא שהם יקבלו את המניות בתקופת שפל, כך שפוטנציאל העלייה במחירי המניה הוא גבוה, במקרה שהחברה תחזור להציג תוצאות טובות לאחר סיום ההגבלות על הנוסעים הישראלים כתוצאה מהתפרצות הקורונה בעולם. נתון מעניין שעולה מההצעה הוא שהיא משקפת לישראייר שווי של כ-35 מיליון דולר, כלומר כ-40% מהשווי של אחותה הגדולה בהרבה אל על, שנסחרת כיום בבורסה לפי שווי של כ-90 מיליון דולר בלבד. 

"הנפקה בבורסה תאפשר לישראייר להצטייד במטוסים חדישים"

התוכנית של אי.די.בי לרשום את חברת התעופה ישראייר למסחר בבורסה, משקפת לדברי המנכ"ל אורי סירקיס "הזדמנות טובה מאוד לישראייר". זאת "לאור ציפיות השווי הנמוכות בנקודת המוצא הנוכחית, ולנוכח ההזדמנות שתנבע ממהלך כזה לביצוע גיוס הון לתוך החברה, לצורך הצטיידות במטוסים חדישים".

לדברי סירקיס, "זו הייתה גם התוכנית שלנו בעסקה שנרקמה בעבר עם קרן פורטיסימו. תכננו להיפטר מארבעת מטוסי האיירבוס 320 שלנו ומשלושת מטוסי ה-ATR ולרכוש במקומם שבעה מטוסי איירבוס 220 חדשים בעלי כ-150 מקומות ישיבה בכל אחד. מחירי המטוסים בעולם אמנם ירדו, אבל הפגיעה בשווי המטוסים שנמכור תהיה להערכתי יותר נמוכה מההזדמנות שברכישת ציוד חדש מאיירבוס".

לדבריו, ישראייר מרוכזת כיום בפעילותה השוטפת. "סיימנו שלושה חודשים מאתגרים של עבודה בצל הקורונה. למעשה, בכמות שעות הטיסה בחודשים ינואר-יוני אנחנו נמצאים ברמה של 90% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כלומר שהצי שלנו המשיך לעבוד.

"ביצענו טיסות מטען לסין ולאירופה, טיסות לאילת, וכן טיסות חילוץ של ישראלים ממדינות שונות, כך שבשלושת חודשי הקורונה הצלחנו לייצר תזרים מזומנים מפעילות של כ-20 מיליון דולר.

"כעת, כל תשומת הלב שלנו נתונה כעת לפתיחה במחודשת של עונת הקיץ, שאנחנו מאמינים כי תתבצע בסוף יוני-תחילת יולי, לאותן מדינות ירוקות, כלומר קפריסין, יוון, מונטנגרו וגיאורגיה.

"אנחנו מאמינים שבסוף אוגוסט היקף הפעילות שלנו יגיע ל-50% מהשנה שעברה. צריך לזכור שכל שנה בקיץ התבססנו על שלושה מטוסים חכורים ובקיץ הזה לא יהיה לנו אותם, כך שבזכות שיטת העבודה הזאת היה לנו קל מאוד להיפטר מ-40% מהקיבולת והתפוקה שלנו. אנחנו מאוד מותאמים לעידן שאחרי הקורונה, והמודל הזה הוכיח את עצמו במשבר הזה.

ומה עם ההחזרים ללקוחות?

"היקף ההחזרים ללקוחות יעמוד להערכתנו על פחות מ-10 מיליון דולר. אנחנו מעריכים שחלק גדול מהלקוחות יממשו את הזכות וישתמשו בכסף לצרוך חופשות עתידיות דרך ישראייר. על פי חוק החדש שאמור לעבור בשבוע הבא, תקופת ההחזר הכספי ללקוח תעמוד על 90 יום, ככה שאנחנו נתחיל להחזיר כספים ללקוח מאמצע יוני".

קיבלתם סיוע ממשרד האוצר?

"קיבלנו אישור להלוואה של 100 מיליון שקל בערבות מדינה של 75 מיליון שקל, שתינתן מבנק מזרחי או מהבנק הבינלאומי (או משניהם יחד), אבל אנחנו לא ממהרים למשוך אותה כי אנחנו רוצים להגיע להסדר כולל עם הבנקים".

ועל כמה עומד כיום החוב על המטוסים?

"26 מיליון דולר לבנק לאומי. אבל שווי המטוסים שלנו בהערכת שווי שהתקבלה בתוך תקופת הקורונה עומד על 55 מיליון דולר", מדגיש סירקיס. יש לציין כי הערכת שווי זו צפויה להוביל להפחתה בשווי המטוסים של ישראייר, שתוביל בתורה להפסדים חשבונאיים שתציג כנראה החברה במהלך 2020".

גם מיזוגים בין חברות התעופה הישראליות עדיין על הפרק לדבריו. "אנחנו מרוכזים בתפעול, בפתיחת העונה ובצורך האמיתי של השוק לאחד כוחות כדי לעמוד במשבר הבא, ואני בטוח ששוק ההון ימחה לזה כפיים", אומר סירקיס.

והרגולטורים יאשרו הפעם?

"בוודאות מוחלטת, תחת פיקוח כמובן על רמת המחירים". 

עוד כתבות

אינפלציה / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

השקל ימתן, מחירי הטיסות והפירות יגבירו: מה צפוי באינפלציה ביום שישי

בשוק מעריכים כי המחירים עלו בכ-0.5% באוקטובר, וזאת על רקע צפי להשפעות מקזזות ● גם רכיב ההלבשה וההנעלה זוכה לחודש חזק עם תחילת החורף - "זה עשוי להיות הגורם הדומיננטי החודש", אומר יוני פנינג מבנק מזרחי ● וגם: איך המדד ישפיע על החלטת הריבית בשבוע הבא?

בניין גלי צה''ל ביפו / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

כ"ץ: גלי צה"ל תיסגר בקרוב. ביהמ"ש יכריע אם תידרש חקיקה

כ"ץ: "הפעלת התחנה מערבת את צה"ל, בעל-כורחו, בשיח הפוליטי" ● המתנגדים נערכים להגשת עתירות משפטיות, בטענה כי המהלך לסגירת גל"צ דורש חקיקה בכנסת ● ארגון עובדי צה"ל בהסתדרות הכריז על סכסוך עבודה בתחנת הרדיו

ח''כ עודד פורר, ישראל ביתנו הזירה המרכזית, ערוץ הכנסת, 04.11.25 / צילום: יוסי כהן

האם הרמטכ"ל הרצי הלוי פוטר או התפטר?

התאוריה לפיה הרצי הלוי פוטר בגלל המאבק על גיוס חרדים קנתה אחיזה בחוגי האופוזיציה ● אומנם גם נתניהו תרם לבלבול, אבל היא לא ממש מסתדרת עם המסמכים הרשמיים ● המשרוקית של גלובס

הרמטכ''ל, רא''ל אייל זמיר, בביקור ברצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

הרמטכ"ל במתקפה חריפה: "חציית קו אדום, לא נסבול את זה"

הרמטכ"ל, אייל זמיר, גינה בתוקף את מעשי האלימות של הפורעים היהודים ביו"ש ●  כוחות חטיבת גולני חיסלו חוליית מחבלים חמושה ברפיח ● אל-ג'זירה: צוות של הצלב האדום והזרוע הצבאית של חמאס נכנס לאזור שמעבר לקו הצהוב לצורך חיפוש אחר חטופים חללים ● נשיא סוריה א-שרע: "בשביל הסכם - ישראל צריכה לעזוב את השטחים שכבשה" ● בלחץ ארה"ב: הפתרון המסתמן למשבר המחבלים שלכודים ברפיח ● עדכונים שוטפים

נשיא ארה''ב, דונלד טראמפ / צילום: ap, Uncredited

טראמפ חתם על הצעת החוק: השבתת הממשל הארוכה בהיסטוריה מסתיימת

השבתת הממשל הארוכה ביותר בתולדות ארה"ב מסתיימת הלילה, לאחר שטראמפ חתם על הצעת חוק זמנית שעברה בבית הנבחרים, עם רוב של 222 תומכים אל מול 209 מתנגדים

פקקים באיילון / צילום: בר לביא

החל מינואר: המסים על רכבים חדשים יטפסו באלפי שקלים

מס הקנייה על רכב חשמלי יעלה ל-52%, והטבת "המס הירוק" על כל סוגי הרכב תתכווץ ב-750 שקל, אבל שווי השימוש למקבלי רכב צמוד "ירוק" לא ישתנה ● גם תקרת ההטבה השקלית תרד מ-35 אלף שקל כיום ל-30 אלף שקל בלבד

נתב''ג / צילום: Shutterstock

מספר הישראלים שיורדים מהארץ מזנק. באילו ערים הם גרים?

המלחמה האיצה עוד יותר את העזיבה מהארץ והיא הגיעה לשיא של 78 אלף ב-2024 ● העיר ממנה עוזבים הכי הרבה את הארץ היא תל אביב, ממנה מגיעים 14% מהעוזבים; מירושלים, הגדולה יותר, מגיעים 6.3% מהעוזבים

מבצעי מכירה (לפרויקט אין קשר לכתבה) / צילום: דרור מרמור

האוצר: כמעט שליש ממכירות הקבלנים בספטמבר כללו הטבות מימון, ובכמה התכווצו רכישות תושבי חוץ?

מסקירת הכלכלן הראשי על שוק הנדל"ן לחודש ספטמבר, עולה כי בחודש ספטמבר השוק המשיך לרדת, וגם תושבי החוץ כבר לא נוהרים ארצה לרכוש דירות ● מבדיקה עולה כי בתשעת החודשים הראשונים של השנה נמכרו 1,859 דירות חדשות בחודש בממוצע, בעוד שבתשעת החודשים הראשונים של שנה שעברה הגיע מספרן ל-2,817 בחודש בממוצע - מדובר על ירידה של שליש

שמוליק רופא, מנכ''ל ריט 1 / צילום: נטי לוי

ריט 1 רכשה 45% ממתחם סיפולוקס בת"א בכ-127 מיליון שקל

מתחם סיפולוקס משתרע על שטח של כ-4 דונם ברחוב יגאל אלון בתל אביב, בצמוד לדרך השלום ● במקום יוקם מגדל לתעסוקה ומסחר בהיקף של 54 אלף מ"ר, אך השותפים יצטרכו לשלם לעיריית תל אביב דמי חכירה בגובה 324 מיליון שקל

הרחפן פרודיג'י / הדמיה: וונדר רובוטיקס

הרחפן הישראלי החדש שיוצא לשוק, והאם מצרים תקנה מטוסים אמריקאים

חברת וונדר רובוטיקס תשיק רחפן תקיפה חדש שיבצע את טיסותיו הראשונות כבר בימים הקרובים ● אזרבייג'ן מציגה מערכת הגנה אווירית חדשה שרכשה מסין ● מצרים מנהלת משא ומתן עם ארה"ב לרכישת עשרות מטוסי קרב ● וגם: הסינים מעתיקים מל"ט מתאבד מאיראן ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

ניר ברקת, שר הכלכלה והתעשייה / צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

משרד הכלכלה הכריז על רפורמה חדשה. אבל מה עם הקודמת?

משרד הכלכלה מציג רפורמת יבוא חדשה - הפעם עם חותמת אמריקאית ● אלא שבשונה מהרפורמה האירופית, החוק יאפשר יבוא של מוצרים שיוצרו על אדמת ארה"ב בלבד, כך שהמהלך כמעט ואינו נוגע לרוב המוצרים המשווקים בשוק האמריקאי אשר מיובאים גם הם מחו"ל ● בינתיים, ההבטחות להקלה על יוקר המחיה נתקלות בבירוקרטיה, ונשארות על הנייר בלבד ● גלובס עושה סדר

משרדי מח''ש / צילום: רפי קוץ

זעזוע במשטרה: ניצב מכהן נחקר באזהרה במח"ש

הקצין הבכיר, ששמו טרם הותר לפרסום, חשוד שהתערב בנושא בו היה מצוי בניגוד עניינים, מבלי שדיווח על כך ● לפי החשד, במסגרת התערבות זו של הקצין, הוא פעל בדרכים שונות להשפיע על אופן הטיפול בנושא ● המפכ"ל יכנס בקרוב את סגל הפיקוד של המשטרה לפגישת חירום

שבוע המסחר המקוצר בתל אביב נפתח במגמה חיובית / צילום: Shutterstock

46 שיאים מתחילת השנה: הבורסה בתל אביב התנתקה מוול סטריט, וזה השתלם למשקיעים

מהלך העליות המשמעותי של הבורסה המקומית, ששברה את השיא פעם אחר פעם בשנה האחרונה, חושף את העובדה כי בשנים האחרונות היא מתנהלת במתאם נמוך לשוק האמריקאי ● מה גרם להיפרדות בין השתיים, אילו מניות דוחפות את מדדי תל אביב והאם המגמה החיובית צפויה להימשך

נמל אילת / צילום: תמר מצפי

ההצעה בוועדת כספים: סיוע לנמל אילת על חשבון תקציב הרכבות הקלות

מאז תחילת המלחמה נמל אילת הושבת כמעט לחלוטין ● נוסף על תקציבים שהופנו לתמיכה בו, כעת מבקשים בכנסת לחייב אוניות לבצע עיקוף יקר של 12 יום דרך אפריקה, ולממן אותו באמצעות כספים המיועדות למערכות להסעת המונים ● בינתיים, באוצר מתנגדים

חדשות ההייטק / צילום: Shutterstock

הוא פוטר וגנב 18 אלף קבצים מסווגים. עכשיו אינטל תובעת אותו

המדור של גלובס מציג מדי שבוע את כל החדשות המעניינות בענף ההייטק ● והפעם: התביעה החריגה של אינטל כנגד עובד שגנב 18 אלף קבצים ● חברת הסייבר הישראלית משלימה סבב גיוס של 75 מיליון דולר ● המהנדס מענקית השבבים עובר ל-OpenAI ● המדען הראשי של מטא מקים סטארט-אפ חדש ● ותוכנית הלימודים החדשה בישראל ● חדשות ההייטק

חיילים אוקראינים מתכוונים לשיגור רחפן מתוצרת מקומית / צילום: Reuters, Dmytro Smolienko

ההשקעה החמה של עולם הטכנולוגיה: כטב"מים שצמחו במוסכים מאולתרים

מאז הפלישה הרוסית ב־2020, מאות יזמים באוקראינה הפכו מחסנים מאולתרים למרכזים לפיתוח נשק מתקדם ● כעת, משקיעים מהמערב מזדרזים להזרים הון לחברות שצמחו מהחזית ● אבל מאחורי ההתלהבות מסתתר גם שוק צפוף, מסוכן - ומאבק הישרדות על כל דולר

אבי כץ, מייסד ומנכ''ל GigCapital / צילום: באדיבות המצולם

מיליארד וחצי דולר לרכישות דיפנס ישראליות: חברות הספאק בקאמבק

חברות הספאק חוזרות לבמה ומגייסות סכומי עתק ● המשקיעים הישראלים מובילים את הגל החדש בוול־סטריט, כשהמוקד הוא החברות הביטחוניות מישראל ● ברקע: ההתחמשות הגדולה במערב

הקומיקאי הבריטי ג'ון קליז / צילום: ap, Amel Emric

הקומיקאי הבריטי ביטל את סבב ההופעות בישראל. נכנע ללחץ פרו פלסטיני?

הקומיקאי ג'ון קליז הבטיח לקבוע מועד חדש, אך בישראל טוענים כי ביטול ההופעה נובע מכניעה ללחץ פרו פלסטיני ● חברת מליסרון ואפי נכסים השיקו מרכז מבקרים לקראת שיווק יחידות דיור שרונה ● וגם: איזה משרד פרסום לא ייקח חלק בתחרות הקריאייטיב העצמאית גרנות? ● אירועים ומינויים

מפעל אבן קיסר באזור התעשייה בר-לב / צילום: יח''צ

לאחר נפילת המניה: אבן קיסר סוגרת מפעל בצפון ומפטרת 200 עובדים

נמשך המשבר ביצרנית המשטחים לבית, הנסחרת בשווי של 36 מיליון דולר – כעשור לאחר ששווייה עמד על 2.5 מיליארד דולר ● לפני כשנתיים וחצי החברה סגרה את המפעל הוותיק שלה בקיבוץ שדות ים

חוות השרתים של אמזון בתנובות / צילום: ט. ג. הפקות

אמזון מעוניינת להכפיל את שטחיה בארץ: תשריין מגרש לחוות שרתים

ענקית הטכנולוגיה חתמה על הסכם הצהרת כוונות עם חברת הנדל"ן רוטשטיין ● אם תממש את האופציה היא עשויה להכפיל את פעילות הענן וה–AI בישראל עד סוף העשור, בהשקעה של עד 800 מיליון דולר