גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תגידו שלום לביטוחי הנסיעות: ביום שאחרי הקורונה יהיה מדובר במוצר אחר לגמרי

לא רק כרטיסי הטיסה - גם המוצרים הנלווים לחופשה, ובכללם ביטוח הנסיעות וביטוח ביטול הנסיעה, יתייקרו בעשרות אחוזים בעקבות המשבר ● למעשה, חברות הביטוח כבר ייקרו את מחירי הפוליסות, גם בגלל הביקוש הנמוך והסיכונים, אבל לא רק

נמל התעופה בן גוריון. כשווליום הנסיעות יורד - המבוטחים משלמים יותר / צילום: shutterstock
נמל התעופה בן גוריון. כשווליום הנסיעות יורד - המבוטחים משלמים יותר / צילום: shutterstock

לתשומת לבו של מי שכבר לא יכול לחכות לבקר בטרמינל בדרך לחופשה בחו"ל - לא רק שמחירי כרטיסי הטיסה צפויים להתייקר, גם המוצרים הנלווים לחופשה ובכללם ביטוח הנסיעות וביטוח ביטול הנסיעה, יתייקרו בעשרות אחוזים. בחלק מהיעדים ההתייקרות תגיע גם ל-50% ממחיר הפוליסות שהכרנו עד כה.

מחד, פוליסות הביטוח יהפכו למוצר חובה עבור הנוסעים - אלה שלא ירצו לקחת סיכון בעננת חוסר הוודאות למקרה שהטיסה תבוטל עם גל שני או שלישי, וירכשו ביטוח ביטול נסיעה, ואלה שלא יוותרו על ביטוח בריאות בעת השהות בחו"ל, לכל צרה שלא תבוא. מאידך - מספר הנוסעים צפוי לצנוח דרמטית, כך שהחברות יודעות שאמנם הן ימכרו ליותר נוסעים, אבל בווליום נמוך בהרבה - מכאן שהתמחור יתייקר גם בשקלול הסיכון אל מול ווליום הקונים בתחשיב האקטוארי כאשר הירידה של 95% במספר הנוסעים הכתה גם בחברות הביטוח.

זאת ועוד, גם חברות הביטוח מתמודדות עם מונחים חדשים של מדינות ירוקות או מדינות אדומות שנצבעות לפי שיעור התחלואה בהן, כרכיב שישפיע רבות על שיעור ההתייקרות בפוליסה. למעשה, חברות הביטוח כבר ייקרו את מחירי הפוליסות, לא רק בגלל הביקוש הנמוך אלא משום שבכל הנוגע לביטוח בריאות לחו"ל ביום שאחרי הקורונה - כבר מדובר במוצר אחר. את העלויות שבטיפול בחולי קורונה שחלו בחו"ל החברות רוצות לתמחר מראש אחרי שהן התמודדו בתקופה הזו עם עליות של עשרות אלפי דולרים למבוטחים, על ימי אשפוז ממושכים (בארה"ב למשל, כל יום אשפוז עולה אלפי דולרים ליום) ומעבר לכך, על ההוצאות שמסביב, כולל החזרת המבוטח ארצה במצב שבו כמעט שאין טיסות סדירות.

הענף הפך להפסדי בין לילה

"אנשים מימשו פוליסות על ביטולי טיסות ועל אשפוזים בחו"ל בהיקפים עצומים. בין לילה הענף הפך הפסדי ורמת הסיכון בו עלתה", אומר ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח. לדבריו, "הנוסעים ישלמו יותר אבל יקבלו יותר כי הכיסוי ישתנה".

ליאור רוזנפלד / צילום: שרון דרעי

נושא נוסף שחברות הביטוח מביאות בחשבון הוא שביום שאחרי הקורונה מסתמן מצב שבו חברות התעופה יתנו את העלייה למטוס בהצגת פוליסת ביטוח לנסיעה. "הקורונה שינתה את חוקי המשחק", אומר רוזנפלד. מוצרי הביטוח יהיו שונים ממה שהכרנו. לא עוד 1.5 דולר ליום בתבנית קבועה אלא ביטוחים מורכבים ומשתנים על בסיס יומי. אם עד היום התמחור היה מורכב בעיקר מיעד הנסיעה וממהותה, האם היא כוללת ספורט אתגרי או שמדובר בחופשת בטן-גב ביעד קרוב - היום המחיר יושפע מהגדרת המדינות, כירוקות או כאדומות והתמחור גם יביא בחשבון האם המדינות הירוקות מאפשרות כניסת תיירים רק ממדינות ירוקות אחרות".

רוזנפלד מעריך שהעלייה במחירי הפוליסה תגיע גם ל-50% במדינות כמו איטליה, צרפת, בריטניה או ארה"ב ובשיעור מתון יותר של 20%-30% במדינות הירוקות בהן יוון, קפריסין איי סיישל או זנזיבר.

חברות הביטוח הניחו על שולחן המפקח על הביטוח מתווה חדש שיאפשר להן לייקר את מחירי הפוליסות (שמפוקחים על-ידי המדינה) ולפעול לפי תמחור דינמי שישתנה גם על בסיס יומי בין מדינות בהתאם לסיכון ולרמת התחלואה. "כבר היום בחברות הביטוח פועל חדר מצב כדי לאתר מדינות בעייתיות שבהן הסיכון והסכנה גדולים ובהתאם לזה מעדכנים את מחירי הפוליסה", מסביר רוזנפלד. "במודל הזה יכול להיות מצב שביום אחד רכשת ביטוח למדינה מסוימת ב-2 דולר ליום והמצב שם השתנה, ולמחרת זה יעלה ל-6 דולר ליום עבור אותו מבוטח. הקורונה הובילה את החברות להבנה שאין מנוס מתמחור דינמי שגם יוכל לפעול בכיוון השני, אם במדינה שכיום הסיכון בה גבוה נתוני התחלואה ישתפרו, מחיר הביטוח אליה ירד".

לפי רוזנפלד "כבר כעת יש חברות שעצרו את נושא הביטוח לחו"ל בעקבות תחשיבים של אקטואריה. כל עוד יש סכנה של גל שני באוויר, חלקן גם לא ימהרו לחזור ואם הן יחזרו, זה יהיה במחיר שישתלם להן", ובמילים אחרות - במחיר שלצרכן ישתלם פחות.

היות שביטוחים מבוססים על תחשיבי הסיכון, בני הגיל השלישי והרביעי, הם שישלמו את המחיר, תרתי משמע: "מעבר להתייקרות שתחווה כלל האוכלוסיה, מנכ"ל של אחת החברות אמר לי שבני 80 ויותר יתקשו לרכוש פוליסה לחו"ל, וזה בלי קשר למחיר". רוזנפלד מוסיף כי אין חובה לחברות להציע פוליסות חו"ל, גם לא לחברות שעובדות עם קופות החולים.

יוון וקפריסין שילבו בתוכנית החזרה שלהן לתיירות הבטחה שהתיירים יהיו מכוסים מטעם המדינה בכל הנוגע לאשפוז ואפילו לסידור למלווים לשהייה במלונות בידוד. זה מוריד עול מחברת הביטוח. האם ליעדים הללו המחירים יהיו שונים?
"בשלב ראשון לא, משום שאנחנו לא בטוחים ששירותי הרפואה שם מספקים ואנחנו לא יודעים מה אומר הכיסוי. אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאדם שנדבק בקורונה רוצה לחזור ארצה, ולכך יש הוצאות אחרות מעבר לאשפוז בעיקר אם יקרה מצב שהטיסות ייסגרו".

אלא שגם להתייקרות יש תקרה, מזכירה אשרת בן משה, מייסדת ומנכ"לית הסטארט-אפ ג'ינג'ר הפועל בתחום הביטוח. "מדובר בשוק תחרותי שבסופו של דבר יתאזן. אני לא רואה שיאפשרו לחברות למכור פוליסה ב-50 דולר ליום. זה מוצר מפוקח. מה שכן, יאפשרו להוסיף למחיר תוספת שתשקף את הסיכון, גם אם יאשרו לעלות את מחירי הפוליסה ב-30% או שהמחיר יעלה פי שלושה או ארבעה ממה שהוא היום, זה יהיה מוצר זמני שייבחן לאורך זמן וייתכן שאף יוגבל בתאריך יעד".

אשרת בן משה / צילום: איתי אבירן

גם בן משה סבורה שהביטוח יהיה חלק בלתי נפרד מהנסיעה בהיבט התחשיב של הנוסע כשהיא מונה הגבלות חדשות שעלולות לצוץ בחסות קורונה כמו הגבלה של משך השהות במדינה, למשל בארה"ב או הגבלות וסייגים בכל נושא החיתום (שאלון מקדים למבוטחים) שיהיה יותר מורכב במטרה לאתר את האוכלוסיה שבסיכון.

ביטולה של פוליסת הביטול 

מאות אלפי טיסות בוטלו בחסות הנגיף. הנוסעים שהיו מבוטחים בפוליסת ביטול נסיעה מכול סיבה, יכלו לנשום לרווחה משום שהם יכלו לבטל את הטיסה בעצמם ולא לחכות שחברת התעופה תבטל - וזאת על-מנת לקבל החזר כספי. אם לא די בכך, נוסעים רבים שטיסתם בוטלה על-ידי חברות התעופה, לא קיבלו החזר עד כה. לא במקרה בזו אחר זו ביטלו חברות הביטוח את האפשרות לרכוש פוליסת ביטול נסיעה מכול סיבה בימי הקורונה. כיום, רק הפניקס בתכנית "טריפ גרנטי" החזירה את האופציה הזו לנסיעות מה-1 בספטמבר כשהפוליסה כבר התייקרה מכ-7% ממחיר הנסיעה ל-12%. חברות אחרות שמציעות את הפוליסה לביטול נסיעה מכול סיבה, עדין לא חזרו לשווקן. בטריפ גרנטי המבוטחים מקבלים החזר של 80% על רכיבי החופשה, טיסה, מלון, רכב, מופעים וכד'. הביטולים הובילו לזינוק במספר התביעות. אחרי הקורונה וביטולי הטיסות שנחתו על כולנו בבת אחת, אין ספק שהמוצר הזה יהפוך לחלק ממחיר הטיסה. רוזנפלד מתעקש כי ההתייקרות לא משקפת את הביקוש אלא את הסיכון לאור סכומים גדולים שהחברות נאלצו לשלם לנוסעים, הן בביטולים והן על הפעלת פוליסות בריאות בחו"ל. "בשנה שעברה טסו 8.5 מיליון ישראלים כ-65% מהם רכשו פוליסות לנסיעה, אין לי ספק שהשיעור הזה יעלה אבל מספרית הוא יהיה נמוך יותר בהתאם למספר הנוסעים. גם זה נלקח בתחשיב של המחיר".

גורם באחת החברות סיכם את ההתייקרות ב"אין ברירה. זה משהו שיקרה בכל החברות. האתגר הוא הנוסעים שמוגדרים בקבוצות סיכון שמהם יידרשו סכומים גבוהים מאוד. הקורונה שינתה את כל ההשקפה שלנו. מאזורים שמהם לא חששנו, כיום אנחנו חוששים והיות שתחשיב הביטוח עובד על מספרים גדולים שיוכלו להוריד את המחיר לכלל המבוטחים, כשווליום הנסיעות יורד - המבוטחים משלמים יותר. החוקים האקטוארים מעלים את השאלה האם כדאי בכלל לשווק פוליסה לחו"ל או לא. אני מבין חברות שהפסיקו למכור. בתחילת הקורונה כמות התביעות זינקה פי 4 - בתקופה שבה תמחרנו את הפוליסה בלי תחשיב קורונה, בתמחור שכיום אינו רלוונטי".

"ענף הביטוח מתאים עצמו לסיטואציה רפואית חדשה שלא הכרנו עד כה", מוסיף דודי עוז, מנהל תחום ביטוח נסיעות לחו"ל בחברת הפניקס שמעלה אתגר נוסף שבפניו ניצבות חברות הביטוח; כיום, עוד לפני העלייה למטוס בנמלי התעופה מודדים חום לנוסעים - מי שחום גופו גבוה מ-38 מעלות לא מורשה לעלות על טיסה. "במקרה כזה", מסביר עוז, "על חברת הביטוח לממן עבור המבוטחים את ההוצאות ואת הטיסה חזרה לישראל. יתרה מכך, חולים בעלי מחלות רקע שונות כגון סוכרת, יתר לחץ דם או חולים נשימתיים, משלמים באורח קבע תוספת עלות לפוליסה בכל נסיעה. כעת עם הקורונה ועצם היותם חלק מקבוצת סיכון גבוהה, הם יצטרכו לשלם תוספת תשלום ביחס למבוטחים בריאים". את עליית המחירים שבה נקטה הפניקס הוא מגדיר כ"מתונה למרות חוסר הוודאות הגדול"

בן משה מסכמת בנימה מעט אופטימית: "ההתייקרות במחירי הביטוח לנוסעים תורגש בהתחלה בשיעורים גדולים יותר, אבל לאט לאט אני מעריכה שהמחיר ירד. גם חברות שיבחרו שלא לבטח את הנוסעים בהתחלה - סביר שישנו את דעתן. בסופו של דבר אנחנו פועלים בשוק תחרותי. החברות לא יכולות להתעלם מכך שאנשים מבוגרים שמוגדרים כיום בסיכון טסים הרבה לחו"ל. השוק לומד את המצב החדש שאליו נקלענו. אם יום אחד יימצא חיסון, הסיכון ירד והפוליסה תתומחר אחרת".

מרשות שוק ההון ביטוח וחיסכון נמסר בתגובה כי: "הרשות קיבלה פניות מהשוק הנוגעות לעדכון תעריפי ביטוח נסיעות לחו"ל, וגורמי המקצוע ברשות בוחנים אותן בימים אלה".

עוד כתבות

סאטיה נאדלה, מנכ''ל ויו''ר מיקרוסופט / צילום: Associated Press, Mark Lennihan

מיקרוסופט עקפה את הציפיות; המניה מזנקת במסחר המאוחר

הכנסות החברה היו 61.9, ב-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ● הרווח למניה 2.94 דולר למניה, מעל הצפי ● המניה עולה ב-5% במסחר המאוחר

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

נעילה אדומה בת"א; מניית בית זיקוק אשדוד זינקה בכ-9%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.7% ות"א 90 איבד מערכו 0.9% ● התנודתיות בשקל נמשכת ● בלידר שוקי הון מעדיפים את האפיקים הצמודים בטווח קצר-בינוני בשוק האג"ח בישראל ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית ומיקרוסופט

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

מארק צוקרברג / אילוסטרציה: גלובס

הסיבות לצניחה של מניית מטא למרות תוצאות חזקות, והחשש מאפקט דומינו שיגיע עד לגוגל

מטא אכזבה בגדול את המשקיעים עם תחזית פושרת לרבעון הבא, למרות שהכתה את התחזיות בשורת הרווח וההכנסות ● אוראל לוי, מור קרנות נאמנות: "השוק חושש שטרנד ה-AI לא מצליח לייצר הכנסות" ● וגם: למה אחרי פרסום הדוח של מטא צנחה מניית אלפאבית במסחר המאוחר ומי עוד צפוי להיפגע מאפקט הדומינו?

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

המומחה שמסביר: זה מה שתנסה ישראל לעשות ברפיח

מאיר בן שבת, שכיהן בעבר כראש המל"ל, מתאר בשיחה עם גלובס את מטרות הפעולה הצבאית הצפויה ברפיח, ומסביר כי גם אחריה, תידרש עבודה רבה כדי להביא למציאות אחרת ברצועת עזה ● לגבי המשא ומתן לעסקת החטופים, הוא מודה: "הלחץ על חמאס לא היה בעוצמה שדחקה בו להתפשר על דרישותיו ההזויות"

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

מנכ''ל מקורות עמית לנג ומנכ''ל איגודן דודו מחלב / צילום: מקורות

מקורות ואיגודן יקימו מרכז מחקר וחדשנות לאומי לתחומי המים

המרכז יוקם בחממה הטכנולוגית של איגודן שתוקם באזור ראשון לציון על פני שטח של כ-2 דונם ותכלול מעבדות, חדרי הדרכה וחממת מחקר לחוקרים מהאקדמיה ומהשוק הפרטי

מטוס B-52 שנושא עליו את טילי המיקרו־גל / צילום: Reuters, Michael Clevenger / Courier Journal / USA TODAY NETWORK

חודר בונקרים ומשבית כורים גרעיניים, ללא פגיעות בנפש: הנשק האמריקאי שיכול לשנות את מאזן הכוחות מול איראן

הכתבה הזו הייתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס, ועל כן, אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● לפי חשיפת "דיילי מייל" הבריטי, ארה"ב פרסה בחשאי מערכת טילי מיקרו-גל, שהפעימות האלטקרו-מגנטיות שהם פולטים יכולים להשבית כל מכשיר אלקטרוני – כולל מתקני גרעין תת קרקעיים ● איך היא עובדת?

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

יונדאי i20 מודל 2024 / צילום: יח''צ

החל מ-120 אלף שקל: מכונית קטנה עם תמורה טובה

ה–i20 החדשה היא מכונית זריזה, מרווחת יחסית לקטגוריה וחסכונית. יש נוחות ממנה, אבל בעידן שבו אפילו משפחתיות "עממיות" כבר נושקות ל-170 אלף שקל, ה-i20 היא בחירה הגיונית לבעלי תקציב מוגבל

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": העורך דין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

מסחר מסביב לשעון? בוול סטריט שוקלים שינוי קיצוני

בורסת ניו יורק שלחה סקר לסוחרים בנושא מפתיע במיוחד ● על פי דיווח בפייננשל טיימס, הבורסה בדקה מה דעתם על מסחר מסביב לשעון - 24/7, או 24 שעות בשבוע המסחר ● ומי מציע את זה כבר היום?

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, הכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות, הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב, אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

השר בן גביר נפגע בתאונת דרכים: מצבו קל-בינוני

בן גביר הגיע לזירת הפיגוע ברמלה, התראיין וכשעזב את המקום - היה מעורב בתאונת דרכים • רכבו של השר התהפך והוא פונה לטיפול רפואי • לפי עד ראייה: רכב השר חצה באור אדום • ארבעה בני אדם נוספים נפצעו בתאונה, מצבם קל-בינוני

מייסדי Deci / צילום: יח''צ

דיווח: אנבידיה בדרך לרכוש חברה ישראלית נוספת

חברת הסטארט-אפ דסי (Deci AI), אחת משלוש החברות הישראליות המפתחות מודלים של שפה, הוקמה לפני ארבע שנים בלבד וגייסה עד כה 55 מיליון דולר ● אמש רכשה אנבידיה את ראן איי.איי (Run:AI) הישראלית, בכ-680 מיליון דולר