גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

פחות מגדלים, יותר קהילה – התל אביבים מסמנים סדרי עדיפויות ברורים

שוק הדיור החדש בתל אביב מעניק לרוכשים שתי אלטרנטיבות השונות באופן מהותי אחת מרעותה: דירה במגדל מגורים או דירה בפרויקטים עירוניים, המשמרים את הקו המסורתי של העיר ● שתי האלטרנטיבות מבטיחות סגנון חיים יוקרתי, תכנון עליו חתומים האדריכלים המובילים בישראל ותפיסת מגורים שלמה הכוללת התייחסות לדירה, לבניין ולשטחים המשותפים ● נראה כי קיים הבדל מהותי בין שני הסגנונות בעיני הלקוחות, התופסים את ההעדפה שלהם כבחירה בסגנון חיים

פרויקט רמז 14-16. העיר בהישג יד / הדמיה: 3DdESIGN
פרויקט רמז 14-16. העיר בהישג יד / הדמיה: 3DdESIGN

הכתבה בשיתוף בית וגג

מיקום, קהילתיות וסטנדרט עילי - השילוש הקדוש של תל אביב

כיצד ניתן להגדיר את חווית המגורים התל אביבית? רונן עקביה - מנכ"ל חברת בית וגג, המקדמת פרויקטים בהתחדשות עירונית ברובע 4 בעיר מסביר: "ישנם ארבעה עקרונות, שיחד מגדירים איכות חיים בתל אביב, אותם אנו מיישמים בכל הפרויקטים שלנו בעיר: מיקום ונגישות, אינטימיות, חיי קהילה ותכנון מוקפד". עקביה בוחר בפרויקט היוקרה החדש "רמז 14-16", כדי להדגים את העקרונות:

"רחוב רמז הוא אחד האהובים בעיר בזכות המיקום המעולה שלו, בסמוך לכל מה שיש לעיר להציע: מוסדות התרבות והחינוך המעולים, רחובות המסחר היוקרתיים בסביבת כיכר המדינה, תחנת הרכבת סבידור והקירבה לצירי תנועה ראשיים. הכל ליד הבית. תושבי הרחוב יכולים להגיע לכל אחד מהמוקדים העירוניים האלה ברגל, או באופניים וכך הם יכולים להשתחרר מהצורך לנהוג ולחפש חניה, וליהנות מסגנון חיים פעיל ובריא. בהקשר זה חשוב לציין כי תחנת הרכבת הקלה המחברת בין הקו הירוק לסגול, תוקם במרחק של כ-300 מטרים מהפרויקט ותעניק לדייריו הזדמנות לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לניידות בעיר.

רחוב רמז מאופיין בבנייה נמוכה, באוכלוסייה איכותית מאד ובאווירה שקטה וירוקה, המאפשרים יצירת קהילה מקומית חזקה וחמה, שנפגשת על כל הרצף העירוני.

לצד שני אלו, הסטנדרט העילי הוא פאזל שמשלים את התמונה: החל בבחירת האדריכל, ממשיך בתכנון קפדני של הדירות ובאבזור ובעיצוב המושקע של החללים המשותפים בבניין".

מבט לדירה בפרויקט. עיצוב מוקפד / הדמיה: 3DdESIGN

רובע 4 - אווירה אינטימית בלב תל אביב

הבחירה במגורים בפרויקט בוטיק, במיוחד ברובע 4 המשתרע מזרחית לאבן גבירול ומתאפיין בבניה מתונה של עד 7.5 קומות, מהווה בחירה בסגנון חיים בעיני הרוכשים, שמזהים את אופי הפרויקט והאינטימיות שבו עם תל אביב של פעם.

לפרטים נוספים על פרויקט "רמז 14-16" הקליקו >>

הסיבות לכך משתנות בקרב קהלי היעד השונים: משפחות צעירות אוהבות את האינטימיות של הרחובות הקטנים בתל אביב ואת הקהילות שצומחות בהם, אבל מבקשים עבורם דירות בפרויקטים חדשים ויוקרתיים. חלק ממצמצמי הדיור שחוזרים לתל אביב חשים נוסטלגיה לבניינים המסורתיים ולרחובות הנסתרים מהעין בעיר, ועתה הם רוצים לחזור ולחוות את העיר כפי שהם אוהבים וזוכרים אותה. המשקיעים עצמם מבינים כי לפרויקטים אלה יש פוטנציאל השבחת ערך מהותי בשל העובדה כי מספר הפרויקטים מוגבל, בעוד שהביקוש אליהם ישמר לאורך זמן רב.

שלושת קהלי היעד מציינים שיקול נוסף המשותף לכולם: מגדלי המגורים המודרניים והשטחים המשותפים בהם, דוגמת חדרי כושר, מועדוני דיירים וכולי מייצרים עלויות נוספות וקושי לשמור על פרטיות ועל ערך הנכס, ומכאן הנטייה לבחור במתחמי מגורים בעלי אופי שונה, אינטימי יותר, מבלי להתפשר על הסטנדרט.

פרויקט רמז 14-16. משלב יוקרה עם מיקום אטרקטיבי / הדמיה: סטודיו PITOM

אוהד דנוס, מומחה נדל"ן ונשיא לשכת השמאים לשעבר מסביר כיצד ההעדפה משפיעה על מחירי הדירות: "באופן מסורתי, קיים פער של 10-15% במחיר למטר בין דירות במגדלים ובין דירות בפרויקטים ברובע 4. הסיבות לפער נובעות משני גורמים עיקריים: הראשונה היא מספר הדירות המצומצם בכל פרויקט. לצורך העניין, בעוד שבמגדל ניתן לייצר למעלה ממאה דירות, הרי שבפרויקטים בהתחדשות עירונית, מדובר בעשרות.

הסיבה השנייה היא העדפת הלקוחות בשוק היוקרה: מבחינתם, מגורים בפרויקטים המשמרים את האופי התל אביבי ומהווים חלק מהרחוב נחשבים בעיניהם נחשקים הרבה יותר ממגדלים".

אסתטיקה תל אביבית - קווים לדמותה

מתכנון פרויקט הבית ברחוב רמז, ניתן ללמוד כיצד משמרים את האופי התל אביבי בפרויקטים חדשים. אדריכל גל מרום, מהאדריכלים המובילים בישראל, תכנן בניין בן שבע קומות ולו שתי כניסות נפרדות, שהגבול בינו ובין הרחוב מטושטש כמעט לחלוטין: הבניין מוקף בגינה מטופחת שמהווה המשך של המדרכה, ללא גדרות ושערים, המבואה פתוחה לרחוב באמצעות פטיו פתוח לשמיים והמרפסות צופות לרחוב.

החומרים המשמשים לחיפוי הבניין גם הם מתכתבים עם הסביבה העירונית : הבטון והאלומיניום, יחד עם הטיח הלבן מהווים חלק בלתי נפרד מאסתטיקה תל אביבית ומזכירים את האייקונים האדריכליים הסובבים את הפרויקט.

האדריכל גל מרום מספר כי: "הפרויקט תוכנן מתוך התבוננות על הסביבה והקונטקסט התל אביבי שמטרתה להבין את השפה האסטטית המקומית ולהעניק לה פרשנות חדשנית ועל זמנית.

המעבר המדורג בין רשות הרבים הלא הוא הרחוב, ובין רשות היחיד - הבית, משתקפים בטשטוש הגבולות בין הרחוב והבית, בצבעים ובחומרים, המהווים המשך ישיר של הסביבה ובמפתחים הרחבים והמרפסות המעניקים לדיירים תחושה של חיבור לרחוב".

פרויקט הבית ברחוב רמז ממוקם ברמז 14-16 בצפון האיכותי של ת"א וכולל הקמתו של בניין אחד, בן שתי כניסות ובו 50 דירות 2.5-5 חדרים, דירות גן, מיני פנטהאוזים ופנטהאוזים. הבניין בעל תקן בנייה ירוקה ובימים אלה נערכים בחברה לתחילת הבניה, לאחר שהתקבל היתר.

"המוניטין שלנו בתל אביב וסביבותיה, יחד עם מיקום הפרויקט וסגנון החיים שהוא מגלם, הביאו למספר משמעותי של פניות אלינו, עוד בטרם השקת המכירות" מסביר עקביה, "אנו מעריכים כי פרויקט רמז ייהנה מאטרקטיביות משמעותית, הן בשל המעלות הגיאוגרפיות והתכנוניות שלו, והן בשל פוטנציאל השאת הערך שהוא מגלם עבור המשקיעים והדיירים".

לפרטים נוספים על פרויקט "רמז 14-16" הקליקו >>

עוד כתבות

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

מספר מניות אירופיות יכולות להציג תשואות עודפות למשקיעים / צילום: Shutterstock

מגמה שלילית במסחר באירופה: החוזים העתידיים על וול סטריט אדומים

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט מתמתן: מחיר חבית ברנט עומד על כ-87 דולר ● ירידות קלות בחוזים העתידיים על וול סטריט

מודעה המציגה נשק איראני ברחוב בטהרן, השבוע / צילום: Reuters, Majid Asgaripour

דיווח: גורם מודיעיני הבהיר שאיראן לא תגיב

דיווחים על תקיפה ישראלית באזור איספהאן באיראן ● מוקדם יותר: פגיעה ישירה בגליל העליון, לא היו נפגעים • לראשונה אחרי שבועיים: אזעקות הופעלו באשקלון, שיגור אחד נפל בשטח פתוח • ארה"ב הטילה עיצומים חדשים על איראן בעקבות המתקפה על ישראל • בהודעת ביידן נכתב: "איראן ביצעה נגד ישראל את אחת ממתקפות הטילים והכטב"מים הגדולות שהעולם ראה אי פעם" • גם האיחוד האירופי צפוי להטיל עיצומים • עדכונים בולטים 

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

ספינה צבאית איראנית נעה במימי איראן לפני תחילת תרגיל ימי משותף של איראן, רוסיה וסין באוקיינוס ההודי / צילום: Associated Press, ASSOCIATED PRESS

בחשש רב: כך נערכה איראן למתקפה הישראלית

בטהרן איימו כלפי חוץ והזהירו מתגובת ישראל, אך ביצעו שורת מהלכים המעידים על החשש מתקיפה ● גם בחיזבאללה ובסוריה נערכו

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

אירוע חציית הביטקוין / צילום: Shutterstock

פעם בארבע שנים: כל מה שכדאי לדעת על האירוע הגדול של הביטקוין

אירוע חציית הביטקוין שמתרחש אחת לארבע שנים צפוי לצאת לדרך היום בשעות הערב (שעון ישראל) ● בפעמים הקודמות זה הוביל לקפיצה גדולה בערכו של המטבע, אך בשוק לא תמימי דעים שזה יקרה גם הפעם ● מה קורה בפועל ולמה הוא כה דרמטי עברו משקיעים הקריפטו?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: יוסי זמיר

משרד הכלכלה מציג: כשאין יעדים, אין כישלונות

במקום לעמוד ביעדים, משרדי הממשלה פשוט מוחקים אותם ● בפיקוד העורף שלפו הודעה לילית שהותירה את הילדים באוויר ● והמסעות לפולין התרוקנו מערך ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

חן אמסלם ודביר בנדק בקמפיין מזרחי טפחות / צילום: עופר חג'יוב

מזרחי טפחות משקיע את התקציב הגדול ביותר, ומתברג במקום השני בזכירות

הפרסומת הזכורה ביותר זה השבוע השלישי שייכת לבנק לאומי, עם גל תורן והשיר "יש מוצ"ש" - כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה ● הופעה קצרה של אירנה בקמפיין קטן ורזה מספיקה לשופרסל כדי להתברג בדירוג ולזכות באהדה

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

שכונת בית וגן ירושלים / צילום: אוריה תדמור

לא תמיד ניתן להגיע לחלוקה שוויונית בפרויקט תמ"א 38

כל תכנון פרויקט מסוג תמ"א 38 כולל אילוצים תכנוניים, אולם בפרויקטים מסוג חיזוק ועיבוי, האילוצים התכנוניים רבים, שכן הבינוי נעשה על גבי הבניין הקיים, על מגבלותיו ● כך דחתה ועדת הערר המחוזית בירושלים התנגדות של שני דיירים לתכנון של פרויקט

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד