גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

המדינה השיקה תוכנית מענקים נוספת לעסקים: אלה הקריטריונים

המענקים, שיעמדו על סך 130 מיליון שקל, יינתנו על ידי הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה ● הסיוע יהיה מיועד לעסקים שיקדמו הטמעת טכנולוגיית סליקת תשלומים ללא מגע, סיוע לביצוע התאמות להנחיות התו הסגול ושדרוג תשתיות התקשורת של העסק

ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ
ישראל כ"ץ / צילום: אמיל סלמן-הארץ

משרד האוצר והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה הודיעה הבוקר (ה') על שלוש תוכניות חדשות לתמרוץ וסיוע לעסקים הקטנים והבינוניים בתקופת הקורונה. במסגרת התוכניות יינתנו על ידי הסוכנות לעסקים קטנים והבינוניים במשרד הכלכלה מענקי סיוע לעסקים שיקדמו הטמעת טכנולוגיית סליקת תשלומים ללא מגע, סיוע לביצוע התאמות להנחיות התו הסגול ושדרוג תשתיות התקשורת של העסק. היקף הסיוע יעמוד על 130 מיליון שקל.

מטרת המענק הראשון, כאמור, לעודד עסקים שיקדמו הטמעת טכנולוגיית סליקת התשלומים המתקדמת EMV.

הטמעת הסליקה בתקן EMV המתקדם תבטל את הצורך להעביר את כרטיס החיוב אל הקופאי ובכך תפחית מגע במשטחי מגע המוניים. כמו כן, יתאפשר ביצוע תשלומים ללא מגע (Contactless), בכרטיסים תומכים, ויתאפשר גם תשלום באמצעות אפליקציות תשלום מתקדמות. כניסת הטכנולוגיה תאפשר בין היתר כניסת שחקנים חדשים לשוק התשלומים בישראל ותקדם את התחרות בשוק.

המענק מיועד לעסקים שטרם הטמיעו את הטכנולוגיה ומחזור הסליקה שלהם אינו עולה על 100 מיליון שקלים. גובה המענק יקבע על בסיס הוצאות בגין הטמעת התקן בעמדת המכירה, ויינתן בגין 80% מעלות ההוצאות, ובלבד שהסך הכולל לעמדת מכירה לא יעלה על 2,500 שקל כולל מע"מ. כל עסק זכאי לקבל סיוע עבור הסבה של עד 20 מסופים, כשהסכום המרבי שעסק יוכל לקבל יעמוד על 50 אלף שקל.

בהודעת משרדי האוצר והכלכלה, צוין כי "מטרת המענק משולשת: האצת השימוש באמצעי תשלום מתקדמים כגון אפליקציות תשלומים כחלק משיפור השירות לצרכן והפחתת עלויות העסקה, סיוע לעסקים קטנים ובינוניים בעת משבר הקורונה, וכן מניעת הדבקה בקורונה בשל צמצום המגע".

בנובמבר 2019 הודיע בנק ישראל, כי עד נובמבר 2020, עסקים עם מחזור סליקה בכרטיס נוכח מעל 100 מיליון שקל בשנה יידרשו להטמיע מערכת סליקת תשלומים בתקן EMV (למעט החרגות מסוימות), המאפשר תשלום ללא מגע ונחשב למתקדם ומאובטח יותר. לשאר העסקים (למעט החרגות מסוימות), ניתנה תקופה ארוכה יותר להטמעת התשלום החכם (עד ליולי 2021). "משבר הקורונה משנה תוקף לחשיבות המעבר לתשלומים בתקן ה-EMV , ובהתאם למתווה בנק ישראל, משרד האוצר והסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים מקימים קרן בסך 80 מיליון שקל למתן מענקים לעסקים קטנים ובינוניים להטמעת הסליקה בתקן EMV", נכתב בהודעה.

מימוש המענק יעשה בשני שלבים: בשלב הראשון, העסק יגיש בקשת זכאות לקבלת סיוע שתכלול הערכה לעמדות המכירה שהעסק מתכוון להסב. הבקשה תעשה באמצעות טופס דיגיטלי באתר האינטרנט של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. עם שליחת הטופס יקבל העסק אישור זכאות בדוא"ל. לאחר המעבר ל-EMV, יגיש העסק דרישת תשלום בצירוף מסמכים רלוונטיים.

המענק השני הנו מענק סיוע למימון ההתאמות הנדרשות לעסקים על מנת להמשיך לפעול תחת מגבלות התו הסגול.

העלות התקציבית של התכנית מוערכת בכ-30 מיליון שקלים והיא נועדה לסייע לעסקים שיבחרו לשדרג את העסק לרבות מעבר למסחר מקוון לרבות סליקה, שילוח והוצאות נלוות.

גובה המענק יקבע כנגד הוצאות העסק על ההתאמות הנדרשות, ויכסה כ-50% מגובה ההוצאות ועד כ-5,000 שקל לעסק לא כולל מע"מ. עסק המעוניין לקבל המענק יכול להגיש "בקשת זכאות" לקבלת הסיוע באמצעות טופס דיגיטלי באתר האינטרנט של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה. עם שליחת הטופס, יקבל העסק מייל עם אישור זכאות שיעמוד בתוקף עד לתאריך 30 בספטמבר השנה. על פי הודעת משרדי הממשלה, מרגע אישור הזכאות, תשלום יועבר לבית העסק עד 10 ימי עסקים.

על פי נתוני הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, שמפעילה את האתר הרשמי של התו הסגול בשיתוף עם משרד האוצר ומשרד הבריאות, אלפי עסקים כבר הצהירו כי חזרו לפעילות תחת מגבלות התו הסגול. הערים בהן הריכוז הגדול ביותר של עסקים שחזרו לפעילות הן תל אביב יפו, שנמצאת במקום הראשון, מיד אחריה חיפה, ראשון לציון, ירושלים ובאר שבע.

עסק המעוניין להצהיר על חזרה לפעילות להיכנס לאתר התו הסגול ולהתעדכן בהנחיות העדכניות ביותר. באתר ניתן להצהיר על העסקת עובדים וקבלת קהל לפי סוג העסק ותחום הפעילות שלו.

התכנית השלישית תעניק מענקים למימון חיבור עסקים לתשתית תקשורת מתקדמת מבוססת סיבים אופטיים ( FttH - Fiber to the Home).

בהודעה נכתב, כי "משבר הקורונה הבליט את הצורך בקיומן של תשתיות תקשורת איכותיות, מהירות ואמינות, שיאפשרו עבודה מרחוק במגוון ענפי המשק. המעבר לעבודה מרחוק על ידי מרבית המשק הוביל לגידול בצריכת האינטרנט הביתי במהלך המשבר, שיצר עומסים רבים, ותלונות על נפילות חוזרות ונשנות בתשתיות האינטרנט.

"המציאות החדשה והחשש מהתפרצות גל נוסף של קורונה, הובילו להאצת תהליך השיפור של תשתיות התקשורת בישראל. השימוש בתשתיות תקשורת מתקדמות יסייע לעסקים לקיים ולהרחיב את הפעילות הדיגיטלית, באופן שבו גם אם יידרשו להפעיל את העסק מרחוק, תשתיות התקשורת יאפשרו המשך פעילות תקינה".

כבלי סיביים אופטיים מאפשרים להעביר כמות גדולה של נתונים במהירות ואמינות גבוהות. נכון להיום, תשתית ה-FttH היא טכנולוגיית התקשורת הנייחת המתקדמת ביותר, והיא מאפשרת חיבור יציב, מהיר וסימטרי. תשתית מבוססת סיבים אופטיים בתצורת FttH תוכל לשדרג את מהירות הגלישה של העסקים עד ל-1,000 מגה לשנייה, שתאפשר, בין השאר, שימוש חלק ויציב באפליקציות שיחות ועידה למיניהן, עבודה מרחוק במערכות מורכבות המותקנות באתרים מרוחקים, ומתן שירות אפקטיבי מרחוק ללקוחות.

במסגרת התוכנית, שעלותה התקציבית עומדת על 20 מיליון שקל, העסקים יקבלו מענק בגובה 1,000 שקל כולל מע"מ עבור כל חיבור לתשתית FttH שבוצע החל מאפריל 2020 ורק עבור תוכנית שעלותה החודשית אינה עולה על 250 שקל. עסקים המעוניינים להגיש בקשה למענק ימלאו טופס דיגיטלי באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, כאשר עם שליחת הטופס, יקבל העסק באמצעות מייל "אישור זכאות" שיעמוד בתוקף עד לתאריך 30 בספטמבר השנה. המענק יינתן באופן רטרואקטיבי כנגד הצגת חשבוניות.

שר האוצר, ישראל כ"ץ מסר, כי״מדובר בשלושה תמריצים משמעותיים נוספים לתמיכה בעסקים קטנים ובינוניים המתמודדים עם השלכות משבר הקורונה, זאת יחד עם קידום טכנולוגיות חדשות, קידום תשתיות וסיוע תזרימי נוסף לעסקים. צעדים אלו מהווים חלק בלתי נפרד מהפעולות שאני מוביל מכניסתי לתפקיד על מנת להביא לצמיחת העסקים, המשק והכלכלה הישראלית״.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ הוסיף: "מדיניות ה"כלכלה האנושית" אותה אנו מנהיגים במשרד הכלכלה, רואה את העסקים הקטנים כגורם משמעותי בתהליך ההשבה לעבודה. אנו מחויבים לסייע להם. משבר הקורונה הוא גם הזדמנות להטמיע טכנולוגיות ושיטות עבודה שיקלו ויוזילו את הוצאות העסקים הקטנים".

עוד כתבות

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

בנייה חדשה בירושלים / צילום: Shutterstock

תל אביב מול ירושלים: הגרפים שמראים איפה שוק הנדל"ן צומח יותר

לפי נתוני הלמ"ס, אחת משש דירות שהחלה בנייתן אשתקד נמצאה בערים תל אביב או ירושלים, כשבאחרונה מדובר בהיקף שיא של 2.5% מהדירות הקיימות ● אבל כשברקע מגמת ההאטה הכללית, תל אביב הידרדרה למקום חמישי במספר העסקאות, בעוד שירושלים מובילה בבטחה

ארגון הטרור שהצטרף לחזית נגד ישראל, והדרישה של גרמניה מאזרחים חדשים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארגון הטרור הסוני "הקבוצה האסלאמית" מצטרף לחיזבאללה בשל המלחמה בעזה, הקואליציה נגד החות'ים לא עומדת במשימה ובגרמניה דורשים מאזרחים חדשים לענות על שאלות על ישראל ● כותרות העיתונים בעולם 

שאול גולדשטיין מנכ''ל חברת נגה - ניהול מערכת החשמל / צילום: ענבל מרמרי

הקץ להפסקות חשמל? זה הפתרון של המדינה

חברת נגה העבירה את תוכניתה לאגירת כ-2,500 מגה־וואט במתקנים ברחבי הארץ ● המהלך מאפשר לשמור הספק שלא נצרך ולהזרימו בעת הצורך

חנן מור, מנכ''ל קבוצת חנן מור / צילום: איל יצהר

הנושים זעמו, וחנן מור ידולל ל-1% ממניות קבוצת הנדל"ן שהקים

לפי הסדר החוב המתגבש, חנן מור יחזיק כ-1% ממניות החברה ● במקביל, יוקצה לנושי החברה, בעיקר בנקים וגופים מוסדיים, מניות שיהוו כ-96% מהון החברה

עידן וולס, מנכ''ל קבוצת דלק / צילום: רון קדמי

העסקה שתגדיל את פוטנציאל הנפט של קבוצת דלק ב-100 מיליון חביות

הקבוצה סיימה את שנת 2023 עם הכנסות של 12.3 מיליארד שקל, צמיחה של 2.8% אבל הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ירד ב-60% ● החברה הבת איתקה צפויה להתמזג עם חברת נפט הפועלת בים הצפוני ● התגמולים לשלושת בכירי קבוצת דלק הסתכמו ב-2023 בעלות מצרפית של כמעט 50 מיליון שקל

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

השופט עוזי פוגלמן. דחה בקשה לדיון נוסף שהגישה המדינה / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

המדינה התנגדה לפצות אדם שקנה דירה ממתחזה - ונדחתה פעמיים בעליון

המדינה הגישה באופן חריג בקשה לדיון נוסף, בטענה כי הדרישה להציג צו ירושה מקורי תשפיע באופן שלילי על שוק הנדל"ן ● בשבוע שעבר בית המשפט העליון דחה את בקשתה

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילום: שלומי יוסף

העליון מגדיר מחדש את גבולות שכר הטרחה לעורכי דין בתביעות ייצוגיות

פסק דין שאישר פשרה עם סופרגז ואמישראגז קבע תקדימים בעניין שכר טרחת עורכי דין בתביעות ייצוגיות ● בין השאר נקבע שיוגבל לפי מדרגות מקסימליות ודרך היישום לתשלום הובהרה ● בשוק יש שמברכים על ההסדרה ואולם אחרים מזהירים: תפגע בתמריץ להשיג פיצוי מירבי

עדי, עפרה ועירית שטראוס / צילום: אוסף פרטי

ילדיו של מיכאל שטראוס מוכרים מניות של החברה ב-327 מיליון שקל

שלושת ילדיו של מיכאל שטראוס, עפרה, עדי ועירית, מוכרים כ-4% ממניות שטראוס ● המכירה מגיעה לאחר שביולי אשתקד רכשו השלושה 24% מהקבוצה מילדיה של רעיה שטראוס בן דרור, אחותו של מיכאל

שר האנרגיה אלי כהן (משמאל) בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין ג'ורג' פפנסטאסיו / צילום: שלומי אמסלם, לע''מ

מתעלמת מטורקיה: ישראל מקדמת את חיבור רשת החשמל עם קפריסין ויוון

בפגישה עם שר האנרגיה של קפריסין, ג'ורג' פפנסטאסיו, דן שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן בנוגע לשיתוף פעולה בתחום האנרגיה ● השניים סיכמו כי פרויקט הכבל החשמלי התת-ימי שיחבר את רשת החשמל של ישראל לקפריסין וממנה ליוון, ואל רשת החשמל האירופית, יקודם בעדיפות גבוהה

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

החברה שביטלה עסקת רכישת דירות ב־97 מיליון שקל והשיא של רפאל

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: רפאל מסכמת שנה עם שיא בהכנסות ובצבר ההזמנות, הרווח של מיטרוניקס בירידה ומשק אנרגיה עברה לרווח של 1.6 מיליון שקל בזכות פרויקט יכיני, אזורים Living ביטלה רכישת 48 דירות בפרויקט בבני ברק וחברת הביטוח איילון עברה לרווח ● מדור חדש

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

ציור הקיר להחזרת החטופים, ובהם אלמוג מאיר ג'אן / צילום: באדיבות משפחת מאיר

אימו של החייל החטוף: "גורמי הביטחון הפחידו אותנו"

מחבל פתח באש לעבר רכבים שנסעו בכביש 90 מצפון ליריחו, בן 30 נפצע בינוני ובן 21 ובן 13 נפצעו קל ● דיווחים פלסטיניים: צה"ל תוקף בצפון הרצועה; במקביל, פעילות נרחבת של הכוחות באיו"ש ● קבינט המלחמה דן בחידוש המגעים לעסקה ● סמ"ר ניסים כחלון, בן 21 מחדרה, נהרג בדרום הרצועה • דיווחים: 9 הרוגים בתקיפת צה"ל בשני מוקדים בדרום לבנון • עדכונים שוטפים

רשות המסים / צילום: איל יצהר

רשות המסים תפסה מסמכים של שני עורכי דין וחטפה ביקורת חריפה משופטי העליון

במסגרת חקירה קיבל פקיד שומה חקירות מבית משפט השלום צו חיפוש במשרד של שני עו"ד ● השניים טענו שהמסמכים נתפסו על ידי צו של בית משפט השלום בהליך פלילי, אבל רשות המסים העבירה את הערעור שלהם לביהמ"ש המחוזי בהליכים אזרחיים ● ביהמ"ש העליון פסק כי רשות המסים לא יכולה לזגזג בין הליך פלילי לאזרחי

מנכ''ל NICE, ברק עילם / צילום: CRC Media

מלך השכר של ת"א: המנכ"ל שהרוויח כ-90 מיליון שקל ב-2023

עיקר התגמול של מנכ"ל נייס ברק עילם – הוני ● במשך שנותיו כמנכ"ל נייס צבר תגמולים בהיקף של כ-460 מיליון שקל לפי שער החליפין הנוכחי ● שכר של כ-17 מיליון שקל למנכ"ל אלביט אשתקד

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה