גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

תחקיר עובדה: על סמך ראיות קלושות לא הורסים חיים של בן אדם

בתחקיר ששודר בעובדה על הטרדות מיניות שביצע מאיר כהן נדרש רף גבוה של ראיות ● למרות שזכינו למופע טלוויזיוני נהדר, אילנה דיין הייתה רחוקה כרחוק מזרח ממערב מהוכחת טענותיה ● "עובדה": את שהיה לנו להגיד אמרנו בתכנית, והדברים מדברים בעד עצמם

ח"כ מאיר כהן / צילום: דוברות הכנסת
ח"כ מאיר כהן / צילום: דוברות הכנסת

תחקיר הקובע כי ראש עיר ביצע הטרדות מיניות דורש רף גבוה של ראיות. תחקיר הקובע כי ראש עיר ביצע הטרדות מינית לפני יותר מ-15 שנה, דורש רף גבוה עוד יותר של ראיות. תחקיר הקובע כי ראש עיר ביצע הטרדות מיניות לפני 15 שנה, כאשר שתי ערכאות שיפוטיות קבעו כי מדובר בהדחה בחקירה ועלילת שווא - דורש רף ראיות קיצוני אף יותר. תחקיר הקובע כי ראש עיר ביצע הטרדות מיניות לפני 15 שנה, כאשר שתי ערכאות שיפוטיות קבעו ההפך, כאשר "המוטרדת" העידה את ההפך הגמור, ובהמשך המתלונן עצמו מודה בתפירת התיק וכשמעולם לא הוגשה תלונה למשטרה נגד מושא התחקיר - זה כבר דורש ראיית זהב חד משמעית.

תחקיר סיום העונה של "עובדה" נגד חבר הכנסת מאיר כהן היה מופע טלוויזיוני נהדר, אפקטים מצוינים, תמונות תקריב מפחידות, פרומואים גאוניים של טשטוש תמונתו ומכתב השתקה של עורכי דינו יחד עם הבטחה לחשיפת סודו האפל. היו בתחקיר רק שתי בעיות קטנות: לא הובאו ראיות, והושמטו וטושטשו ראיות הפוכות.

עיקר התחקיר מתבסס על עדויות של מזכירה לשעבר של כהן, רוית בן ברוך, שהוגדרה על ידי דיין "אשה אחת אמיצה", וכן על עוזרו לשעבר של כהן, דורון ביטון. שניהם לא הוטרדו על ידי כהן ואף לא היו עדים למעשה כזה. לטענתם, הם שמעו מח' זמן קצר לאחר האירוע כי כהן הטריד אותה מינית.

במשך 30 דקות תמימות אנו עדים לגרסה חד-צדדית קיצונית של הסיפור. ביטון ובן ברוך זוכים לזמן מסך ממושך; ביטון כובש את דעת ולב הקהל, ואנו לא מעלים על דעתנו שיש לו פה איזשהו אינטרס. חולפות 11 דקות נוספות, 41 דקות לתוך התחקיר, ואנחנו פתאום מגלים שהוגשה תלונה על-ידי כהן נגד ביטון, בטענה שהוא סוחט אותו ומאיים שימציא נגדו סיפור על הטרדה מינית אם לא יחזיר אותו לעבודה לאחר שפיטר אותו.

45 דקות לתוך התחקיר, ואנו מגלים "שהמוטרדת" טענה במשטרה שהדברים לא קרו מעולם, וביטון הכריח אותה באיומים לכתוב מסמך שקרי הטופל לכהן ולבכיר נוסף בעירייה הטרדה מינית ומעשה מגונה. בכל זאת, הקו של "עובדה" ממשיך להיות ברור ונחרץ - מאיר כהן משקר, דורון ביטון דובר אמת. המוטרדת על-ידי כהן לא דוברת אמת, והיא מסרה גרסת שקר במשטרה כי פחדה שהאמת תצא לאור, ובאוויר מפוזר רמז עבה במיוחד שאמא שלה אחראית לכך מתוך אינטרסים פוליטיים. נגד ביטון מוגש כתב אישום, אותה מוטרדת מעידה נגדו ומספרת לפרטי פרטים את הקשר האינטימי שהיה לה עם ביטון (פרטים אלה הושמטו לחלוטין מתחקיר עובדה) ואת מעלליו הרעים של ביטון. בן ברוך עצמה העידה נגדו במשטרה.

לאחר 52 דקות אנו מגלים לראשונה שמר ביטון הודה בבית המשפט בעבירות המיוחסות לו, והוא אף התנצל והביע חרטה כנה. רגע, רגע, האם עובדות אלה לא מצדיקות שנתייחס לכל הפחות בספקנות לגרסה העדכנית של ביטון ושל בן ברוך? מבחינת עובדה ואילנה דיין התשובה היא "לא" מהדהד. בבית המשפט של אילנה דיין, היא יכולה להרשיע את כהן על סמך שתי עדויות מפוקפקות במיוחד באיחור של 15 שנה.

כדי להעצים את הסיפור, הובאו כמה הקלטות של שיחות עם גורמים אנונימיים שיחזקו את התזה נגד כהן. כך, הובאה השיחה הבאה עם מי שהוגדר על ידי עובדה כאיש עסקים מקומי: "הוא היה צריך שהכול ייראה ורוד, ושכולם יחשבו שהוא סופרמן. הוא בעצם השתיק את כל הביקורת, וזה עזר לו לרוץ קדימה". למען השם, מה האייטם פה? שני משפטים באנליים כאלה תוכלו לשמוע על כל פוליטיקאי. ואם אפילו את הדרדל'ה הזה, אותו "איש עסקים מקומי", לא הסכים לומר משהו לייחוס, למה דבר כזה מופיע בתחקיר?

אילנה דיין מעלה במהלך התחקיר פצצה. ביטון טוען, ודיין קונה את הטענה ללא היסוס, שכהן שלט בתחנת משטרת דימונה, ולכן היה יכול לעשות ככל העולה על רוחו. לשם כך הוא מביא מספר דוגמאות: "מורה שזכתה בפרס חינוך, כועסת על מאיר, מזמינים לה משטרה, עוצרים אותה. עיתונאית שזרקה לו עיתון לתוך הבית? עוצרים אותה. אמא לילדים? עוצרים אותה". האם בתוכנית עובדה מנסים להתחקות אחר אותה מורה ולהבין על מה מדובר? על אותה עיתונאית? נאדה.

בסייעתא דשמיא הצלחתי לאתר את הסיפור של אותה "עיתונאית", משום כבודה לא אפרט, אולם מדובר באישה גבולית, ובית המשפט הרשיע אותה שנים ספורות לאחר מכן בגין סירובה לשלוח את בנותיה לבית הספר. אותה אמא העלתה טענות הזויות וקונספירטיביות נגד כל העולם ואשתו, אגב - העלתה גם טענות להטרדות מיניות לרוב.
אף ראיה לא הובאה לשליטת כהן במשטרת דימונה. בדיקה שלי עם מקור במשטרה מלמדת כי התיק של ביטון בכלל נוהל על ידי דרגים גבוהים יותר מתחנת דימונה, בשל רגישות הפרשה ובשל העובדה כי מעורב בה ראש עיר מכהן. 

דיין מתבססת אך ורק על טענת העבריין המורשע והנוגע בדבר ביטון. בהמשך התחקיר מוטלת פצצה נוספת: "קצין בכיר מאשר כאן לראשונה איך אולץ לקבור חקירה על מעלליו של שר בישראל". הסיפור הוא כדלקמן: בשלהי 2013, כהן התלונן במשטרה כי גורמים מסוימים מנסים לסחוט אותו ולשדל נשים לחתום על תצהירי שקר שהוא הטריד אותן מינית. התיק נסגר, לטענת אילנה דיין, רגע לפני שחוקרי המשטרה התכוונו להגיע לנשים עצמן ולברר את הסיפור. על סמך מה היא קובעת שהחקירה היא על מעלליו של השר ולא על עצם תלונתו? לא ברור. במיוחד כשבהמשך, המשטרה תכחיש זאת. דיין מגיעה למי שפיקד על החקירה סנ"צ נמרוד דניאל, שאמר שהחקירה הופסקה באמצע, בהוראה מגבוה. טענה בהחלט מדהימה. אבל אילנה לא שואלת אותו מי נתן את ההוראה ולמה. כלום. הרי דניאל כבר מזמן לא במשטרה, אם זה אמת - למה שיסרב לענות? מילא הוא מסרב לענות, אבל למה אילנה אפילו לא שואלת? תמוה.

רק בסיום התחקיר, עמוק בתוך הדיון באולפן, מובאת תגובת המשטרה: "החקירה בתלונה שהגיש כהן טופלה ביאחב"ל במקצועיות וללא משוא פנים. את ההחלטה על סגירת התיק קיבלה הפרקליטות. בתיק לא עלה חשד לביצוע עבירות מין". המשטרה אומרת שההחלטה היא בכלל של הפרקליטות. האם אילנה דיין פונה לפרקליטות ומבקשת את תגובתה לטענה ומנסה להבין את הרקע לסגירת התיק? חלילה.

ומה לגבי השמדת הקלטת על ידי עבריין לשעבר בשם חיים מור יוסף? מור יוסף סיפר למערכת עובדה סיפור אחר לגמרי, ולטענתו הוא בכלל נשלח על ידי האדם השני אותו ניסה ביטון להפליל. אין לי מושג אם מור יוסף דובר אמת, מה גם שהוא בעצם מפיל את הסיפור על אדם שכבר איננו בין החיים, אך לא יעלה על הדעת שעובדה תשמיט את גרסת מור יוסף לאירועים רק בגלל שהיא מחזקת את גרסת כהן.

ועוד הערה על אתיקה עיתונאית - ב-21 ביוני פונה שרית מגן, כתבת עובדה, אל ח"כ כהן ומבקשת ממנו את התייחסותו ל-16 סעיפים. הסעיפים עצמם מנוסחים באופן מגמתי. בסדרת שאלות מגן קובעת עובדות "לפי עדויות שבידינו", ואז מסיימת את השאלות "האם פעולות שכאלה ראויות בעיניך?". כלומר, היא לא מבקשת לברר אם הטענות נכונות אלא רק מבקשת את ההתייחסות של כהן האם ראוי לנהל מערכות יחסים תוך ניצול מרות ולהטריד נשים מינית או להשתמש במשטרת דימונה כדי לסגור חשבונות.

מערכת עובדה נותנת לכהן להגיב עד ה-23 לחודש, יומיים לפני פרסום התחקיר. אלא שפרסום הפרומואים נגד כהן התבצע כבר ב-22 לחודש. לא בדיוק שימוע בלב פתוח ובנפש חפצה. האם לכהן היה איזשהו סיכוי לשכנע את אילנה דיין בצדקת טענותיו כשהיא כבר מפרסמת לכל העולם פרומו נגדו?

ב-23 ביוני עורך דינו של כהן, בועז בן צור, שולח מכתב תגובה מפורט ביותר ומזים ב-7 עמודים את כל הטענות של מערכת עובדה. בעמוד השמיני בן צור מאיים כי יגיש תביעה אם הטענות השקריות אותן הוא הזים - יפורסמו. מה עשתה אילנה דיין? הציגה רק את הכותרת של המסמך וכתבה בחשבון הטוויטר של התכנית "בוקר חדש של איומים". האם זו התנהלות ראויה?

יש לציין כי אני לא קובע שכהן דובר אמת וגרסתם העדכנית של בן ברוך וביטון היא שקרית. כל טענתי היא שאילנה דיין הייתה רחוקה כרחוק מזרח ממערב מהוכחת טענותיה. זו אפילו לא אמת לשעתה. על סמך ראיות קלושות אלה לא הורסים חיים של בן אדם. אם אילנה דיין הייתה מבקשת להציג בזהירות תזה הפוכה להכרעת הדין נגד ביטון או להעלות תמיהות על מנגנון ההשתקה של כהן, זה היה תחקיר לגיטימי. אך אילנה דיין קבעה בתחקיר שמאיר כהן הוא מטריד מינית, לא היו אצלה שום פקפוקים. בנקודה הזו, אילנה פישלה בענק.

"עובדה": את שהיה לנו להגיד אמרנו בתכנית, והדברים מדברים בעד עצמם

תגובת "עובדה": "בפתח תשובתנו חשוב להדגיש שלמיטב הבנתנו עדותה של ח' ניתנה בבית המשפט בדלתיים סגורות ושמה אסור בפרסום. אנחנו מבינים שיש מי שמעוניינים לחשוף פרטים אלה כעת, ולפגוע בה בדרך זו, והם אלה שמתדרכים אותך, אבל זה לא מהלך שנהיה חלק ממנו.

"מערכת "עובדה" עומדת באופן מלא ונחרץ מאחורי כל מה שפורסם בתחקיר, ונעמוד על כך בכל פורום שנידרש. שאלותיך הן אלו שמגמתיות, מסולפות ומעידות על חוסר שליטה בחומר. הן כוללות שלל הנחות מוצא מופרכות, שאין אפילו טעם לנסות ולהתעמת איתם. כך למשל, הגירסה ה"חד-צדדית" קיצונית שלטענתך אנחנו מביאים ב-30 הדקות הראשונות (שאלה 1) כוללת את השבחים לכהונתו של כהן כראש עיר - מפיהם של דורון ביטון ורווית בן ברוך ומצדם של אחרים. היא כוללת גם שלוש עדויות של נשים, כולל עדות אחת בקולה של אישה, על הטרדות שבוצעו לכאורה בידי מאיר כהן.

"גם הגדרתה של רווית בן ברוך זוכה לביקורת מצדך ומעידה על חד צדדיות. אישה שיוצאת בגלוי ומספרת את מה שסיפרה, באופן שבו סיפרה אותו, אל מול איש ציבור כמו ח"כ מאיר כהן, ראויה בעינינו להערכה על אומץ לבה. אם יש לך הגדרה אחרת לכך, נשמח להשכיל וללמוד.

"באשר לסיפור הקנוניה, אין חולק על כך שהתיק נסגר פעמיים, בהיעדר כל ראיות לקיומה של קנוניה כלשהי נגד השר לשעבר כהן. העד המרכזי התגלה כשקרן, ואף אמר בראיון ששודר ב"עובדה" ב-2015, שמסר את הסיפור הזה רק בעקבות לחץ מאנשיו של מאיר כהן. אתה מוזמן לצפות בו ולהיווכח במו עיניך ואוזניך. הדברים של סנ"צ נמרוד דניאל, גם אם הם לא משרתים את התיזה שלך, מדברים בעד עצמם ואתה מוזמן להתמודד עם משמעותם. אנחנו עומדים על כך שהחקירה הופסקה ב-2013 רגע לפני שחוקרי המשטרה עמדו לזמן במקביל את כל הנשים שהוזכרו בתלונתו של כהן ובעדותו של אותו עד, ולברר איתן ישירות האם אכן הוטרדו.

"חיים מור יוסף, שעליו אתה מסתמך, אמר הרבה דברים ל"עובדה". אתה מוזמן לפרש את האמירה הראשונית שלו, האינסטינקטיבית, שחלקו במעשה היה ש"לא רציתי להשתתף בסחיטה של ראש העיר מאיר כהן". סגן ראש העיר המנוח יוסי עזריאל לא נמצא כאן כדי להתגונן מול כל מה שמור יוסף - וגם חבריו לשעבר של עזריאל בצמרת עיריית דימונה - אולי רוצים לייחס לו.

"לא ננהל ב"גלובס" את הדיון על שיקולי העריכה של התכנית, על המקורות שעליהם אנחנו מסתמכים ועל הדיאלוג הפורה והמעניין שניהלנו עם מאיר כהן עצמו, עם עורך דינו בעז בן צור ועם עורכי דינו הקודמים, אלי זהר ז"ל ורונאל פישר. את שהיה לנו להגיד אמרנו בתכנית, והדברים מדברים בעד עצמם. צריך לא מעט עזות מצח להקציב שעה למענה על 11 שאלות, שאחת מהן כוללת תלונה על כך שהקצבנו לח"כ כהן "רק" שלושה ימים להגיב על דברים שבחזקתו ובידיעתו (אגב, למען הדיוק, כהן קיבל שבוע להגיב על הטענות, שרבות מהן כבר הכיר מהדיאלוג הקודם אתנו - וניצל אותו במלואו)".

הכותב הוא כתב משפט ב"גלובס"

עוד כתבות

דם אברמוב בקמפיין בנק הפועלים / צילום: צילום מסך

בלי אסקפיזם ועם לוחם בשיקום, הפרסומת של בנק הפועלים היא הזכורה ביותר

פרסומת הבנק, שבה מככב הלוחם הפצוע אדם אברמוב, היא גם המושקעת ביותר עם כ–1.6 מיליון שקל ● מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה עולה כי השבוע התברגו שתי פרסומות חדשות: מנורה מבטחים וטאצ' ● הפרסומת של ביטוח 9 היא האהודה ביותר גם השבוע

בנק ההשקעות ג'יי. פי מורגן / צילום: Reuters, Mike Segar

האסטרטג של הבנק הגדול בעולם: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו"

בבנק ג'יי פי מורגן שוב מזהירים מפני ירידות בשווקים, למרות שהתחזיות שלהם לא פוגעות כבר שנתיים וחצי ● האם הפעם התחזיות שלהם יתממשו? ומה הם ממליצים למשקיעים?

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

ינקי קוינט, מנכ''ל רמי ומ''מ מנהל רשות החברות / צילום: יוסי זמיר

מתחנות כוח ועד מוסכי רכבת: בענף התשתיות טוענים שרמ"י תוקעת מיזמים

בפנייה דחופה מבקשים במינהל התכנון מרשות מקרקעי ישראל לשחרר היתרים למיזמי תשתית לאומיים ● ברקע זה, גורמים בענף טוענים כי פרויקטים גדולים, בהם תחנות כוח ומוסכים של הרכבת הקלה, תקועים בגלל התנהלות הרשות ● רמ"י: "חלק מהפרויקטים יצאו לדרך"

בורסת טוקיו / צילום: Associated Press, Eugene Hoshiko

נעילה ירוקה באסיה. מחיר הזהב זינק במרץ ב-9.8%

היום חוגגים את יום שישי הטוב, ולכן לא יתקיים מסחר בבורסות באירופה ובוול סטריט ● אמש ננעלה וול סטריט בירוק, מדד ה-S&P 500 שבר שיא בפעם ה-23 מתחילת השנה ● מחיר הביטקוין עומד על 70.5 אלף דולר למטבע ● מדד שנגחאי עלה ב-1%

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

ועדות חקירה ממלכתיות תמיד הטילו אחריות אישית על ראש הממשלה?

עד כמה חריפה הביקורת שנמתחה על נתניהו בדוח מירון בהשוואה היסטורית? בדקנו ● המשרוקית של גלובס

מישל וונטסוס, לשעבר מנכ''ל ביוג'ן / צילום: Quris

"ביוג'ן הייתה פסגת הקריירה שלי עד כה": המנכ"ל לשעבר מדבר על התוכניות לעתיד

מישל וונטסוס היה מנכ"ל ביוג'ן בתקופה שבה הייתה במוקד תשומת הלב בעקבות התרופה החדשנית שלה לאלצהיימר, אבל בסוף שילם בכיסאו על הכישלון שלה בשוק ● בראיון ל"גלובס", הוא מגיב על הביקורת שהושמעה נגדו, מספר אילו חברות מעניינות אותו עכשיו ומדבר על ההשקעה שלו בקיוריס הישראלית ● על המיזם החדש שהוא מקים בסינגפור, הוא עדיין לא מוכן לפרט

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

כלל: רווח של 305 מיליון שקל ב-2023, השפעת רכישת מקס עוד קטנה

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: אימקו מסכמת את 2023 עם רווח כ-6.2 מיליון שקל לאחר שרשמה הפסד בתקופה המקבילה, כלל הציגה דוח רבעוני חזק, אך טרם רשמה רווח משמעותי מרכישת חברת כרטיסי האשראי מקס והרווח הנקי של מור השקעות זינק בכ-60% ● מדור חדש

סם בנקמן-פריד / צילום: ap, Bebeto Matthews

סם בנקמן-פריד, מייסד בורסת הקריפטו FTX, נידון ל-25 שנות מאסר

בנובמבר האחרון חבר מושבעים בארה"ב מצא את סם בנקמן-פריד אשם ● היום, השופט בתיק קבע כי הוא ירצה 25 שנות מאסר ● "אני הייתי המנכ"ל ולכן האחריות היא עלי", אמר בנקמן-פריד עם מתן גזר הדין

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP, דוברות הכנסת, שאטרסטוק

הדרך לאספקת הפגזים האמריקאיים לישראל עוברת בטורקיה

היחסים בין נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן ונשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, מתהדקים למרות היחסים המעורערים שהיו בין השניים לאורך השנים ● מדיווח בלומברג, מתברר כי ארה"ב מנהלת מו"מ עם טורקיה לצורך רכישת פגזים וחומרי נפץ, שיאפשרו לה להאיץ את קצב הייצור שלה ולשלוח את חלקם לישראל

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

ראסל אלוונגר, מנכ''ל טאואר סמיקונדקטור / צילום: ענבל מרמרי

ראסל אלוואנגר: "אני חייב הרבה לישראל. היא אפשרה לטאואר להפוך למה שהיא"

טאואר הייתה האקזיט המדובר של 2022, אולם הצעת הרכישה החלומית של אינטל נפלה ● המנכ"ל ראסל אלוואנגר ניצל אותה כדי להכניס רגל בדלת למפעל של אינטל בניו מקסיקו: "זו לא הייתה סטירת לחי גדולה. יש לנו עכשיו קיבולת ייצור" ● את דעותיו על המצב בישראל הוא שומר לעצמו: "להעיר על הנושא זה כמו להתארח אצל מישהו לארוחת ערב ולהגיד לו שהבית מבולגן"

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

בנימין נתניהו ואריה דרעי / צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ

דרעי: "בג"ץ מתעמר בלומדי התורה, אות קין", גנץ: "בג"ץ פסק את המובן מאליו" | התגובות הפוליטיות על צו הביניים

הפוליטיקאים הגיבו על החלטת בג"ץ שקיבל את עמדת היועמ"שית ● גולדקנופף: "אות קלון וביזיון, ניאבק בכל דרך על זכותו של כל יהודי ללמוד תורה ולא נתפשר" ● דרעי: "מבין את הלוחמים שלא רוצים לשרת עכשיו בצבא" ● גנץ: "הגיעה העת שהממשלה תעשה את המובן מאליו"

צילומים: נועם מושקוביץ-דוברות הכנסת, אייל רדושיצקי, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כועסים על היציאה לפגרה, אבל הבעיה עמוקה מזה

הבנקים כביכול תחת אש, אבל לא צפויים לספוג ריקושטים כבדים ● פגרת הכנסת מעוררת ביקורת, אבל לא היא הבעיה ● והטעם לפגם בפרס על צילום העיתונות ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אייל בן סימון, מנכ''ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

ביום האחרון לפני הפקיעה: מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון מכר מניות

מנכ"ל הפניקס וסמנכ"ל הכספים שלו מימשו יחד 170 אלף אופציות במחיר של 37.48 שקל למניה ● המימוש בוצע יום לאחר שהחברה דיווחה על תוצאותיה הכספיות לשנת 2023, רווח של 1.1 מיליארד שקל המשקף תשואה להון של 10.5%

חברת הסייבר הישראלית Coro (קורו) / צילום: CORO

המשבר בהייטק נגמר? סטארט-אפ ישראלי שני מודיע בתוך שבוע על גיוס של 100 מיליון דולר

חברת קורו (Coro) הישראלית, העוסקת במכירת מערכות סייבר לעסקים קטנים ובינוניים, הודיעה על גיוס של 100 מיליון דולר ● ככל שנודע, כספי הגיוס כולם הושקעו בחברה ולא בקניית מניות מיזמים או משקיעים קודמים ● כל הגיוס התבצע מקרנות הון סיכון זרות

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

הראלי בוול סטריט יימשך? זה מה שמלמדת ההיסטוריה

מדד המניות המוביל S&P 500 עשוי לסיים את הרבעון הראשון עם עלייה של 10% ● האם ניתן להסיק מכך שהמשך השנה יתאפיין בראלי? לפי מחקרים של כמה גופי השקעות, החדשות הרעות נוטות להגיע במחצית השנה השנייה