עם החזרה לפיקניקים שתפסה תאוצה, מתברר שלמרות שאנחנו חיים בארץ קטנה יש שפע של אפשרויות ומקומות לפיקניק בשטח, לצד נחל זורם, בתצפית נוף מרהיבה, על חוף הים או בחורשה מוצלת. לשם כך קיבצתי עבורכם כמה אתרי פיקניק מומלצים במיוחד. חלקם אתרי פיקניק רשמיים ומסודרים, עם שולחנות ומתקנים בשטח, חלקם בלי, ורובם יכולים לשלב הליכה קצרה, שחייה או טבילה במעיין לפתיחת התיאבון.

מתכונים לפיקניק משודרג. יש חיים מעבר לשניצלונים וסלט פסטה
תשכחו ממסעדות. סלי פיקניק מוכנים לקיץ

עין פית: כפר נטוש ונוף

מעיין קטן, מבנה אבן, שרידי כפר נטוש, עצי פרי ונוף נהדר הם החבילה שמחכה לכם בעין פית, נקודת חן שממוקמת בשולי הדרך המטפסת מהבניאס לחרמון. עין פית היה כפר עלאווי חקלאי בשטח סוריה, שבמלחמת ששת הימים ננטש, שכן חטיבת גולני עלתה מכאן אל רמת הגולן. המקום פסטורלי ושקט להפליא. אפשר לפרוס מחצלת ליד המעיין שנובע מתוך מבנה מקומר, לטייל בין בתי הכפר השוממים, ליהנות מעצי הפרי ומהנוף והשלווה. שימו לב שאין שולחנות פיקניק ואין פחי אשפה, לכן חשוב לשמור על המקום ולקחת את האשפה שלכם איתכם.

איך מגיעים: בווייז עין פית

מצד עתרת, גשר בנות יעקב: עם טבילה בירדן

 פינת החמד הזו היא נקודה מבוקשת לפיקניקים, ולו בזכות מי הירדן שמחכים למטיילים לטבילה וריענון. בביקור האחרון שלי במקום גיליתי שהמקום שודרג, נבנתה טיילת קצרה לצד הנחל, עם משטחי ישיבה נוחים, ומטיילים רבים התפקנקו להנאתם. מצפון למצד יש מבצר צלבני עתיק ומסלול הליכה שמקיף אותו ומתפתל לצד הנחל, וסמוך לנקודת הסיום יש שרידי טחנת קמח עתיקה שפעלה כאן.

מצד עתרת / צילום: באדיבות אשכול גליל מזרחי

יתרון: מקום נהדר לקיץ. חסרון: אין שירותים ואין פחי אשפה, ומטיילים רבים לא הפנימו שצריך איתם לקחת את האשפה, וחבל, כי זו באמת פנינה קסומה.

איך מגיעים: ממערב לגשר בנות יעקב פונים לשביל עפר ימינה וממשיכים עד לחניה (בווייז: מצד עתרת).

חוף בצת: גם טבילה בים

 חוף בצת שליד אכזיב הוא אחד החופים הציוריים בארץ, על הלגונות והמפרצונים הסלעיים שמעטרים אותו. רצועות החוף הזו רומנטית להפליא, ומושלמת לפיקניק של בוקר או פיקניק שקיעה. לא רק זוגות, גם משפחות יהנו, כי בין הסלעים לחוף מסתתר עולם חי מרתק שילדים יתלהבו לחקור.

חוף בצת הוא חוף מוכרז ויש שירותי הצלה. אם תרצו פרטיות תיאלצו להתרחק מעט, ובכל מקרה מומלץ גם לעשות טיול רגלי, כשמצפון לכם מזדקר סלע "הפיל" של ראש הנקרה במלוא הודו. 

איך מגיעים: חוף בצת בווייז. 

עין יזרעאל: עם מעיין לשכשוך

 עמק יזרעאל מוכר גם כעמק המעיינות, ולא בכדי, כי בשטח קטן יש מקבץ נדיר של מעיינות ונחלים ומים זורמים. עין יזרעאל הוא אחד מהם, ונמצא למרגלות תל יזרעאל. מי המעיין זורמים בנקבה אל בריכה גדולה ויפה שבליבה בית שאיבה ישן שאינו פעיל.

מסביב עצי אקליפטוסים ענקיים שמצלים ולכן הפיקניק כאן הוא חוויה נהדרת, ואפשר להשתכשך במים הנעימים, שגובהם מגיע לרוב עד הברכיים. אם תגיעו באמצע השבוע יהיה רגוע ושקט יותר. גם כאן חשוב להקפיד לשמור על ניקיון ולקחת איתכם בסיום את האשפה.

איך מגיעים: דרך עפר מסומנת בכחול מובילה מכביש 675 כקילומטר דרומית לצומת נבות

כרי נעמן: נחל ששוקם

נחל נעמן הוא נחל איתן שזכה לתהליך שיקום מעמיק, כיוון שבעבר סבל משאיבות יתר וזיהומים. רשות הטבע והגנים החזירה לו את החיים ושיקמה מקטע אחד עם כוונה לשכפל את ההצלחה. הנחל הוא היום פנינה שמתאימה לטיולים רגליים, לרכיבה באופניים ולפיקניקים.

לאורך הגדה הצפונית יש שביל מונגש שלאורכו עצי נחלים וחורש טבעי, פינות מוצלות וגשרונים יפים. הגדה הדרומית נותרה טבעית ופראית. שימו לב שהחניה היא בצד אחד של הנחל והכניסה רגלית דרך גשר. המקום פתוח ללא תשלום כל השנה.

איך מגיעים: מדרום לקיבוץ כפר מסריק פונים ימינה במחלף כרי נעמן

יער יתיר: פיקניק בצל היער

יתיר הוא היער הנטוע הגדול במדינה, עם למעלה מארבעה מיליון עצים, וניתן רק לדמיין שבתוך המרחב העצום הזה, יש לא מעט פינות קסומות להתפקנקות. ואכן, יער יתיר שמשתרע על פני 40,000 דונם הוא אוצר לחובבי הפיקניקים ועתיר חניונים מסודרים, אתרי פיקניק עם שולחנות וספסלים, תצפיות ובית יערן אחד.

בין לבין יש גם שרידים היסטוריים, מאגר, נופים אל מדבר יהודה ושטחי חקלאות. היער מגיע בשיאו לרום של כמעט 900 מטר באזור הר עמשא, כך שקריר שם בשעות הערב (וקר בלילה!) ובעיקר יבש ויש בריזה נעימה. לכם נשאר רק לשוטט עם הרכב בין השבילים הרבים, לבחור פינה ולהשתרע.

איך מגיעים: יש כמה דרכים: 1. מצומת שוקת שמאלה לכביש 60 ובצומת שמעה ימינה לכביש 317 ושוב ימינה ליישוב שני (כרוך במעבר כפול במחסום דרך הביטחון - יציאה וכניסה) 2. פונים שמאלה אחרי הישוב חורה. 3. פונים שמאלה בצומת תל ערד עד הר עמשא. בווייז: יער יתיר

גב ספיר: גם חוויית שטח

הר הנגב והערבה הם תאי שטח גדולים שאם מעמיקים בתוכם, אפשר לגלות את צפונותיהם ואוצרות הטבע שהם חובקים. מול מושב עין יהב יש ציר לרכבי שטח בתוך נחל נמייה היפהפה החובר לנחל נקרות (סימון שבילים אדום) וממנו לוקח שביל לא מסומן אל גב ספיר.

בחורף המים ממלאים את הגב במהירות רבה, בקיץ הוא מתייבש, אבל המיקום שלו בתוך כוך סלע גדול, עם כמה עצים שמצלים, הופך את המקום לנקודת פיקניקים אולטימטיבית. אם אין לכם רכב שטח, אפשר לצאת לטיול טומקארים ממושב עין יהב ולתפוס שתי ציפורים במכה. החבר'ה המקומיים מכירים את השבילים כמו את כף ידם, וזה גם מקטין את הסיכון שתתברברו במרחב.

איך מגיעים? מומלץ עם חוויה מוטורית 050-9995533