גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

רגישות למשבר הכלכלי ושימוש נכון בפרזנטורים: המהלכים הפרסומיים המובילים של החודש

במדד חדש נבחן בכל חודש מה היו הקמפיינים שהציבור הרחב דיבר עליהם ● החודש על הגריל: גלידות פלדמן, yes וקסטרו ● וגם, מי המנצח בקרב המתוקשר בין נוטריליון לסמילאק

בעידן הדיגיטלי מרובה הערוצים והפלטפורמות, חברות מסחריות משקיעות מאמצים גדולים כדי שהמסר הפרסומי שלהן יצוף מעל הרעש התקשורתי, וכדי הצרכן יכיר אותן וידבר עליהן. מצד שני, הזמנים בהם התפיסה שפרסום הוא חיובי כל עוד מאייתים את שם החברה נכון, עבר מזמן, וחברות למדו בשנים האחרונות כי אם לא יזהרו, הצרכן יכול להעניש אותן או לפחות להקליד נגדן נמרצות. היכולת לייצר שיחה על המותג היא חרב פיפיות: הרעש גם יכול לייצר נזק. במדד חדש המשותף ל"גלובס", חברת ויגו מקבוצת יפעת בקרת פרסום, ולשתי קהילות מקצועיות - מנהלי שיווק מצייצים וקראיטיב פירסט, נבחן בכל חודש מה היו הקמפיינים שהציבור הרחב דיבר עליהם, מה נאמר על הקמפיין, ומה חושבים על הקמפיין המדובר אנשי המקצוע, ובמקביל, נבחן מה עורר שיחה בקהילות המקצועיות.

מהנתונים של ויגו עולה כי שלושת הקמפיינים שזכו להיקף השיחה הגבוה ביותר ברשת היו הקמפיינים של פלדמן, yes וקסטרו. הקמפיין לגלידות פלדמן בו כיכב הנער המברך דקל ועקנין שעלה לאוויר באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן, זכה להיקף השיחה הגבוה ביותר, אחריו במקום השני הקמפיין של yes בכיכובה של הזמרת נועה קירל. הקמפיין, באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי, הציג מחווה לסצנת הסיום של הסרט שיער. במקום השלישי הקמפיין "קסטרו ספארי" באמצעות משרד הפרסום אדלר חומסקי והיוצר רועי כפרי.

ההשקעה לא קובעת את גודל השיח

לדברי שחר גור, סמנכ"ל אסטרטגיה בויגו, בקמפיינים שעלו לאוויר ביוני לא קיימת קורלציה בין ההשקעה במדיה לבין שיח ברשת. דווקא קמפיינים שהושקעו בהם סכומים נכבדים לא עוררו שיח. למשל, משרד הבריאות עם קמפיין הקורונה בהשקעה של כ-2.6 מיליון שקל לא עורר שיחה ערה, או תנובה, עם השקעה של 2.5 מיליון בקמפיין "קונים ומקבלים". בקמפיין של פלדמן הושקעו סכומי כסף צנועים יחסית, והוא עורר שיח משמעותי. שני הקמפיינים האחרים יצרו שיח ער וגררו אינטראקציות רבות אבל חלקן הגדול היו בעלות אופי ביקורתי.

ערן גפן: "המשותף לשלוש הפרסומות המדוברות הוא שהן עשו קיצור דרך. הן מתבססות יותר על הטאלנט בפרונט, מה שנקרא 'בואו נביא את...', מאשר על רעיון קריאטיבי אסטרטגי אשר יהדהד שנים אחר כך. מה דקל ועקנין אומר בעצם על פלדמן? מה החיבור הרגעי לנועה קירל אומר על yes? עם איזה מסר נשארנו על המותג קסטרו? במה הם מאמינים? במה מבודלים? האם הדיבור הוא על המותג בכלל או על הפרזנטור התורן? כנראה שעם כל הרעש שיש היום במדיה, כל השאלות האלו נדחקות הצידה, אל מול המטרה לייצר שיחה בעידן שבו רף הקשב והגירוי הוא בגובה הלהבות של טראמפ וכותרות הקורונה. כעובדה' אלו הפרסומות הכי מדוברת בחודש האחרון והרי עם הצלחה לא מתווכחים. ימים יגידו האם שיחת היום תשאיר אפקט מצטבר יציב על שורת המכירות ותפיסת המותג".

שרי סימן טוב: "אי-אפשר לנתח את שלושת הקמפיינים האלה מנקודת מבט קריאטיבית בלבד, בניתוק מ'רוח הזמן' (צייטגאסט) ומ'מחלות הרקע' של התקופה המטלטלת הזו. פרסומאים הם לא רק מקדמי עסקים, מותגים ומכירות, אלא גם מעצבי תודעה, ונדרשת מהם אחריות על תקשורת במרחב הציבורי. לכן, עם כל ההתפעמות שלי מהיצירתיות פורצת המסך, יש לי מדרג של אי נוחות עם חלק מהדברים. אין לי ספק שהשיח סביב הקמפיינים האלה גבוה בזכות הסלב'ס המככבים בהם. שלושה שטוחנים את המסך מכל כיוון, ותאריך התפוגה שלהם לא נראה באופק".

גלידות פלדמן ודקל וקנין

מסר חד וברור בשילוב עם טוויסט חינני

שחר גור: "בקמפיין זה עולה שוב הנקודה שבחירת פרזנטור מוצלח בתזמון נכון מעוררת תגובות רבות בציבור, ללא קשר להשקעה במדיה. השיח על הפרסומת נע בין ביקורת על כך ש'דקל וקנין נמצא בכל מקום' ושנוכחותו בפרסומות עשויה להעיד על 'התדרדרות' של החברה הישראלית. עם זאת, נמצאו שיחות הומוריסטיות רבות על המשפטים שדקל וקנין המציא עבור הפרסומת והגברת החשק לרכישת ארטיקים. בחלק מהמקרים עלתה טענה כי השתתפותו בפרסומת מעודדת השמנת ילדים".

שרי סימן טוב: "פלדמן מיהרו לגייס את הנער המתוק מטבריה, שכבש לבבות בזמן הקורונה והפך למגה-סלב (לגביו אני תוהה אם חיי המדף שלו יהיו כקרחון ביום קיץ...). כמותג גלידות ושלגונים שאינו מוצק, עם שיווק בררני, מיצוב 'עממי' ושפה תקשורתית המשתנה כל עונה - זו החלטה נקודתית מצוינת מבחינתם. לקחת את הלהיט של הקיץ, לתפוס את הבאזז, ולהמשיך לגל הבא. הסרטון עצמו פשוט, ישיר, מתוחכם כמו הכוכב שלו אבל מעביר את המסר. Value for money. אולי לא מאד קריאטיבי, אבל נראה כאפקטיבי. בלי צילומי 'פוד אפיל' או 'אכילה מענגת' האופייניים לקטגוריה, בסיסי ולהיטי, קולט את רוח הזמן. איזה ערך הוא יוצר לפלדמן לאורך זמן? מניחה שבקיץ הבא הם יחשבו מסלול מחדש".

מיכל שפירא: "בתשובה לשאלה 'מדוע אוהבים אותך' שהפנה גדעון אוקו לדקל וקנין באולפן שישי, ענה דקל בחיוך: 'קצת שמנמן, קצת חמוד, קצת מציק'. גם אם ניתן היה לענות אחרת שפת הגוף של דקל הצביעה על עובדה אחת ברורה - כוכב הרשת מטבריה שהפך לדמות בארץ נהדרת הוא דמות שלא ניתן להתעלם ממנה. לפיכך, השימוש בפרזנטור הויראלי שמעורר תשומת לב רבה גם ברשת אך גם במדיה המסורתית, יצר עניין רב. סוד הצלחתו של הקמפיין טמון בשני מרכיבים: השימוש בדמותו של דקל תוך בימוי מותאם לסגנונו הייחודי והאותנטי. המסר החד והברור של המחיר הזול תוך שימוש במחיר המדויק בתוספת לנקודת ייחוס ברורה - שקל לארטיק זה פחות ממסטיק. מסר המחיר הזול מוצג כמענה מובהק לתובנה הצרכנית של הרצון לשלם פחות. מחקרים בתחום הכלכלה ההתנהגותית (תיאוריית העיגון וההסתגלות) מראים כי אנשים משתמשים בהיוריסטיקות כדי לבצע שיפוט והערכה. המסטיק במקרה זה - סיפק כעוגן לביסוס מחירו הזול של הארטיק. וכל זאת תוך שימוש בדמותו הישירה והבלתי מתחכמת של דקל. לסיכום - מסר חד וברור בשילוב עם טוויסט חינני ועוגן ברור למחיר הם סוד הקסם כאן".

יואב פרידור: "לדקל וקנין יש יותר מ-100 אלף עוקבים באינסטגרם, אז ברור שקמפיין איתו ייצר תהודה. אבל זה לא הכול. דקל וקנין המציא ז׳אנר - הכלאה מושלמת בין ריאליטי לנונסנס (שני ז׳אנרים תקשורתיים שסוחפים את הקהלים הצעירים בשנים האחרונות). פלדמן וראובני פרידן לא רק שהצליחו לעלות על הרכבת שלו יותר מהר מאחרים, הם גם הצליחו לשמר את האופי הייחודי שלו ושל הז׳אנר שהוא המציא. סלב + בן אדם רגיל מהריאליטי + ילד + מצחיק + זמר = מתכון מצוין".

yes ונועה קירל

חווית צפייה או צרימה מביכה?

שחר גור: "הקמפיין גרר תגובות שקשורות לשימוש בצה"ל, אבל אנו משוכנעים שייצר בסופו של דבר הד חיובי למותג. השיח כלל ברובו הערות ציניות על כך שקירל משתתפת בפרסומות רבות וזלזול בכך שקירל שהתגייסה ללהקה צבאית - מוצגת כחיילת קרבית בפרסומת. פוסט של יואב לימור שבו טען כי השתתפותה בפרסומת היא זלזול במדים של צה"ל, שותף מספר פעמים בטוויטר. מן העבר השני, פוסט של הקומדי סטור ניצל את ההזדמנות כדי לפרסם מחדש את השיר 'תנו ללפלף יד' - פוסט שזה גם כן לכמות אינגייג'מנט גבוהה".

שרי סימן טוב: "הקמפיין של yes משמיט לסת מכמה סיבות. כתמיד, הפקה קולנועית גדולה מהחיים, מרשימה ומהממת. אמנם השקעה 'צורמת בעיניים' בימים של חוסר ודאות כלכלית, אבל זו שוב נועה קירל! והפעם - סיפור הגיוס שלה כטריגר לאחד הקמפיינים המביכים בעיני. לקחת את אחד מסמלי המחאה האנטי מלחמתית של המאה ה-20 ולעשות בו שימוש ציני כמו בקמפיין הזה, לטעמי מביך עד מקומם. מסוג המקרים שמישהו היה צריך רגע לעצור את הסחף הנלהב מהרעיון. מניחה שצעירים התחברו לסרט בזכות קירל, והם בכלל לא מכירים את המקור, ואולי גם נערך מחקר תומך לפני, אבל צריך רק לדמיין איך לדוגמה הסרט והשיר 'שתי אצבעות מצידון' יהפכו בעתיד לפרסומת נניח של שוקולד, כדי להבין על מה אני חופרת כאן".

מיכל שפירא: "בקמפיין נעשה שימוש ב-real time marketing מדויק שהיטיב לנצל את המומנטום התקשורתי של הגיוס של נועה קירל, בחיבור מפתיע לסצנה האייקונית מתוך הסרט שיער. החיבור בין השניים יצר שירות כפול בעידוד השיח סביב הפרסום הקהל הצעיר מחד, והקהל הבוגר יותר מאידך. כל זאת תוך שימוש בשפתו המזוהה של המותג ושימוש בחיבור בין הישראליות של הכוכבת המקומית בסיטואציית הגיוס, לבין קלאסיקה קולנועית ומוזיקלית מובהקת. כל אלו , יצרו חוויית צפייה וזכירה שעמדו בבסיס הצלחתו של הקמפיין".

יואב פרידור: "הקמפיין ממשיך מסורת ארוכה של פרודיות מחזמר מבית yes. הם שמו בפרונט את נועה קירל, כוכבת על אהובה ואהודה בקרב קהלים רחבים ומגוונים. אבל הפעם הם הצליחו לעצבן כמה אנשים. קהלים מבוגרים, מכירים את השיר ואת ההקשר שלו - זאת הסצנה הכי עצובה בסרט שיער - אותם זה לא כל כך הצחיק. קהלים צעירים, לא מכירים את השיר והביצוע שלו היה מאוד לא נועה קירלי - משעמם. אבל יותר מכל, הם טעו, ופרטו על העצב הרגיש של השירות הצבאי. ג׳ובניקית, שמרוויחה מיליונים בזמן השירות הצבאי שלה, לא יכולה לצחוק על חיילים קרביים. אז יש מי שיגיד שמותר לצחוק על הכל - אבל זה שמותר, לא אומר שזה לא ירגיז אנשים".

קסטרו ספארי

אפשר להרגיע את הפוליטקלי קורקט

שחר גור: "הקמפיין של קסטרו הוא בעל פוטנציאל נזק למותג' ולראייה הקריאות לחרם צרכנים, כאשר לרוע מזלו הוא התחבר לנושא אקטואלי סביב המחאות נגד הגזענות בארצות הברית. הקמפיין המתמודד עם השיח השלילי ביותר עם טענות לגזענות ולעיתים אף קריאה לחרם צרכנים. רבים מהגולשים טענו שאת קסטרו מעניין יותר הבאזז ופחות ייצוג הולם של אוכלוסיות".

שרי סימן טוב: "קמפיין הספארי של קסטרו עם כוכבת הבית רותם סלע ושני סלב'ס נוער, עורר תהיות וטענות על רקע גזענות, קולוניאליזם והתנשאות. אבל במקרה הזה, אפשר לדעתי להירגע עם הפוליטקלי קורקט ולא להיסחף לוויכוח על ייצוג וגיוון. לא במקרה כנראה לוהק רועי כפרי לתפקיד הבמאי, שאפילו פרסם הודעת התנצלות על חוסר הרגישות שלו ביצירת הסרט. טביעת האצבע שלו ליצירת קריאייטיב הזוי (ע״ע מילקי) היא כנראה אחת הדרכים של קסטרו להתחבר לרוח הזמן, להתחרות במותגים בינלאומיים ולשרוד במציאות לא פשוטה. הקריאיטיב מצוין ברמה שגם מותג-על כמו דיזל היה יכול להיות חתום עליו. השימוש במניפולציה הפסיכולוגית (גאסלייטינג- לגרום למישהו להרגיש לא שפוי) והרפרנס הלא מתכוון לפרופ' יורם לס (זו לא מגיפה, זו שפעת) ואולי גם ציטוט אחד הציורים המפורסמים בתולדות האמנות (מגריט - זו לא מקטרת) כל אלה עם שפע הומור עצמי וקולקציית קיץ כיפית, הפכו את "זו לא פרסומת" לקריאייטיב מפתיע ומשובח. האם הקמפיין (שצולם להבנתי לפני הקורונה) החזיר את הסומק לגרף המכירות של קסטרו? מקווה שכן".

מיכל שפירא: "קולקציה מרהיבה של מוצרים וכוכבים תוך הזמנה להצצה של סיפור הדינמיקה המבוימת של יחסי אהבה - שנאה - קנאה בין שתי הכוכבות (הוותיקה והחדשה וביניהן הכוכב החדש המייצג את קולקציית בגדי הגברים) הם שיצרו את העניין הרב בקמפיין הספארי של קסטרו.

"מעבר לחיבור של הקולקציה החדשה לפראיות ולחושניות של הטבע, לצילומים המרהיבים והטעם האופנתי המשובח, מינפה קסטרו בקמפיין את הסקרנות הטבעית לסיפור 'מבויים' שמאחורי הקלעים. אל הפרזנטורית רותם סלע, הכוכבת הבלתי מעורערת בזכות עצמה, אך במקרה של המותג מזוהה גם עם משפחת הבעלים, מצטרפים שני הכוכבים החדשים והלוהטים. מסקרן ? כן! אז כדי שיהיה עוד יותר נעניין, נבנה סיפור בדוי וצבעוני, על רקע פרזנטורים יפים ונופים מרהיבים, תוך זיהוי ברור ומדויק של מיתוג הקולקציה החדשה".

יואב פרידור: "הקמפיין הצטרף לשורה של קמפיינים ברחבי העולם שנכנסו בקיר ה-פוליטיקלי קורקט. מי שמכיר את הז׳אנר, מבין שהבמאי והיוצר רועי כפרי, סתם בא לעשות פה צחוקים ונונסנס. מה לעשות שמסביב לעולם הפרסום (מרכז היקום בעיני עצמו) קורים עוד כמה דברים, שמכריחים את כל מי שעוסק בתקשורת בכלל ובתקשורת שיווקית בפרט, להיות מודע מאוד לרגישויות. זה לא אומר שאסור לפלרטט עם הרגישויות, אבל חייבים לעשות את זה מתוך בחירה מודעת, כי אחרת זה עלול, כמו במקרה הזה, לחזור כבומרנג".

הקמפיין המדובר של קריאטיב פירסט: ביט של בנק הפועלים

מירן פחמן: "לא פעם מאשימים את הפרסומאים ובמיוחד את אנשי הקריאייטיב בחיבה מוגזמת לרעיונות סופר-מתוחכמים ודחקות הזויות שרק הם מבינים וצוחקים מהם. והנה החודש, העבודה שקיבלה את מירב התשבוחות מחברי קבוצת קריאייטיב פירסט היא מודעה המבוססת על תובנה פשוטה, 'מורידת אסימון' - כמה פשוטה, ככה טובה ומשכנעת.

"המודעה של גיתם לשירות bit של בנק הפועלים ובה הקובייה של האפליקציה הופכת באמצעות תוספת של משאבה קטנה לאלכוג׳ל, ויחד עם קופי המספר לנו כמה חיידקים יש בשטר ממוצע, הפתרון ברור - שימוש באפליקציית תשלומים הוא בריא וחכם יותר, דווקא בתקופה הזו. בעיניי עבודה פרסומית נקייה ומבריקה (תרתי משמע) העושה שימוש בטיעון יצירתי ומשכנע ועטוף במינימליזם של קופי ועיצוב".

הקמפיין המדובר במנהלי שיווק מצייצים: נוטריליון של חברת טבע

קרן נהיר: "הקמפיין המדובר ביותר בקהילת המצייצים בחודש יוני, היה קמפיין שלא היה עתיר תקציבים, פרזנטורים מוכרים או גימיקים שיווקיים. אלא סרטון ערוך בפשטות, שעלה באופן ממומן ברשתות החברתיות. בסרטון, מסבירה מנהלת בטבע, כיצד נגרם נזק למותג נוטריליון באמצעות שימוש בגולשים פיקטיביים, שהשמיצו את המותג והופעלו, לכאורה, על ידי המותג המתחרה, סימילאק. הקהילה העריכה את הכנות והשקיפות שבהן נקטה טבע כדי להעביר את עמדתם, וכן את הדוברת הרלוונטית, וסערה סביב מעורבותה של חברת משפיענים מוכרת, ביצירת השיח המוטה. קהל יעד של הורים לתינוקות, הוא קהל רגיש מאוד, בוודאי על רקע פרשת רמדיה, ואחריות תאגידית, שמשתקפת במסרים השיווקיים שעוברים לקהל הזה, צריכה להיות בבסיס של כל קמפיין, לדעת מנהלי השיווק. ההטייה של המסרים וההדאגה המיותרת של ההורים, מנוגדים ליושרה שיווקית בסיסית, ועוררו תגובות רבות בקהילה".

בוקסה

השופטים:

ד"ר מיכל שפירא - סגנית דיקן להוראה וראש החוג לפרסום ותקשורת שיווקית, הקריה האקדמית אונו.

יואב פרידור - יזם ומנכ״ל Bthere2, יועץ חוויית לקוח, דיגיטל וחדשנות.

קרן נהיר - יועצת אסטרטגית לפיתוח עסקי ושיווק,

שרי סימן טוב - אשת קריאטיב עצמאית, לשעבר רעיונאית וסמנכ"לית קריאטיב בפוגל אוגילבי, הרצתה בחוג לתקשורת באוניברסיטת תל אביב, מעבירה סדנת קריאטיב בבה"ס לתקשורת של המכללה למנהל.

מירן פחמן - בעל סוכנות פרסום עצמאית פונקט, בעל הפודקאסט Ear catcher ומנהל קבוצת הפייסבוק Creative First.

ערן גפן - מומחה לצמיחה עסקית, מייסד גפן טיים שנרכשה לאחרונה.

תעודת זהות קהילה:

שם - "מנהלי שיווק מצייצים"

שנת הקמה - 2015

מייסדים - אמיר שניידר, לירן פורמן, טל ספיבק

מספר חברים - 25,000

שם- Creative First

מייסד- מירן פחמן

מספר חברים - 8,000

המתודולוגיה: כך בחרנו, בדקנו וניתחנו

ויגו ניטרו את הקמפיינים הפרסומיים ברשתות החברתיות. הקמפיינים המובילים דורגו לפי היקף אינטראקציות - סכימת לייקים, תגובות ושיתופים. לאחר שאותרו הקמפיינים הבולטים, נוטר ונותח גם השיח עצמו - על מה דיברו בהקשר לקמפיין, והוצאת תובנות עיקריות. הקמפיינים המדוברים הועברו גם לנציגים מובילים בקהילות השיווק והפרסום כדי שינתחו את הקמפיין במונחים מקצועיים. 

במקביל נבדק מה עורר שיח וזכה להערכה מקצועית בקהילות המקצועיות עצמן. מתוך הדאטה של הקהילות (שכל אחת מונה אלפי גולשים) נבחר הקמפיין שזכה לתגובות הרבות ומנהל באותה קהילה ניתח את הסיבות להצלחתו.

עוד כתבות

היו”ר אילן בן ישי ועידן כץ, מנכ”ל ובעלים בנטו פיננסים / איור: גיל ג'יבלי

נטו פיננסים: למרות ביקורת מהמדינה, העליון אישר הליך גישור לפיצוי החוסכים

השופט גרוסקופף קבע כי הדיון בערעור שהגישו חוסכים על הפטור שקיבלו סוכני נטו מתביעות יידחה ל-2026 ● חלק מהחוסכים מתנגדים: "הגישור נועד לחפות על המחדלים וירחיק את הריפוי" ● בהסדר חוב נמכרה פעילות נטו לארבע עונות בכ-50 מיליון שקל

מטוסי וויזאייר / צילום: יח''צ

התקדמות במגעים עם משרד התחבורה: וויזאייר בדרך לשני בסיסי פעילות בישראל

חברת התעופה ההונגרית ומשרד התחבורה השיגו הסכמות על הקמת שני בסיסי פעילות בישראל, בנתב"ג וברמון, עם כוונה להפעיל טיסות פנים ולהגדיל תדירויות כבר ממרץ ● בשבוע הבא חברות התעופה הישראליות יזומנו לרשות התעופה האזרחית להביע את התנגדותן למתווה המתגבש ● וגם: הדרישה של וויזאייר שירדה מהשולחן

מדד מיתוג מעסיק

חוויית עבודה משמעותית ותרבות ארגונית: מי החברות שכבשו את צמרת הדירוג החדש של גלובס?

גלובס מפרסם לראשונה בשיתוף פלייטיקה את מדד מיתוג המעסיק, שבוחן אילו חברות במשק מובילות ביצירת חוויית עבודה משמעותית, תרבות ארגונית וערכים שמושכים עובדים ● מי הצטיינה בחיבור העובדים למשימה, ומי יצרה שפה אחת לכל סניפיה בעולם? ● הדירוג המלא

רשות המסים / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי; צילומים: איל יצהר, shutterstock

חשד: מנהלים בחברת יזמות הגישו תביעה כוזבת לקרן הפיצויים בסך 40 מיליון שקל

שני המנהלים טענו כי למבנה בת"א נגרמו נזקים בהיקף 40 מיליון שקל כתוצאה מהדף של טיל איראני שנפל באזור - אך מהחקירה עולה חשד כי מאז 2021 המבנה מוכר ע"י העירייה כלא ראוי למגורים ● השניים חשודים בקבלת דבר במרמה, לאחר שקיבלו מהמדינה כ-2 מיליון שקל על בסיס התביעה ● לבקשת החשודים, שמם נאסר בשלב זה לפרסום

הפגנת בעלי העסקים הקטנים / צילום: פרטי

"הקרחון מתקרב, וסמוטריץ' לא רואה אותו": מחאת הקמעונאים על העלאת הפטור ממע"מ

בעלי העסקים שיצאו להפגין מבקשים לבטל את הרפורמה של שר האוצר בטענה כי זו תפגע דרמטית בעסקים שלהם ● הרפורמה, שצפויה להיכנס לתוקף בשבוע הבא, תעלה את תקרת הפטור ממע"מ על יבוא משלוחים מחו"ל עד לגובה של 150 דולר

נתון בשבוע / איור: גיל ג'יבלי

מקום שני אחרי ארה"ב: האם ישראל הופכת למעצמת דיפ טק?

הם מפתחים שבבים, מחשוב קוונטי ותרופות מצילות חיים, ולא מחפשים אקזיט מהיר ● מנכ"לית לאומיטק, מיה אייזן צפריר, מסבירה מדוע הטכנולוגיה העמוקה מצליחה לצמוח דווקא כשהשוק מהסס, ואיך קורה שחברות בתחום שורדות פי שניים יותר מסטארט-אפים רגילים

גבינות בסופרמרקט / צילום: שירה ספיר

פורסמה חלוקת המכסות ליבוא גבינה צהובה; מה יהיה המחיר לצרכן?

משרד הכלכלה הודיע על חלוקת מכסות ליבוא גבינה צהובה בפטור ממכס בהיקף של 5,900 טון, במסגרת הליך תחרותי שבו היבואנים התחייבו למחיר מרבי לצרכן ● לפי הודעת המשרד, המחיר לצרכן של גבינה צהובה מיובאת צפוי להישאר נמוך בעשרות אחוזים ממחירי המותגים המובילים בארץ

וול סטריט, תמשיך להיות ירוקה? / צילום: ap, Mary Altaffer

האינפלציה בארה"ב הפתיעה, הנאסד"ק מזנק במסחר המוקדם

החוזים העתידים בוול סטריט מזנקים בעקבות נתוני האינלפציה לחודש נובמבר, שהפתיעו לטובה ועמדו על 2.7% ●היסטוריה בענף הנפט והגז: האישה הראשונה שתעמוד בראש BP ● חברת הספנות הישראלית צים עומדת למכירה, אך MSC מכחישה שהיא הרוכשת ● הבנק המרכזי של האיחוד האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי, בבריטניה הריבית ירדה ל-3.75%

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

מגמה חיובית בבורסת ת"א; מניות האנרגיה מזנקות, דוראל מזנקת ב-8%

ת"א 35 עולה ב-0.8% ● השקל יציב לקראת פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב ● מניות השבבים הדואליות יורדות ומעיבות על השוק ● מנגד אישור עסקת הגז תומכת בשוק ● 
אפקון גייסה 74 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, מור תהפוך לבעלת עניין ● בתוך יומיים יתפרסמו חמש החלטות ריבית ברחבי העולם

שליח וולט

פשרה בייצוגית נגד וולט על פער המחירים בין האפליקציה למסעדות

בית המשפט אישר הסדר פשרה בתובענה הייצוגית שהוגשה לפני כשלוש שנים נגד וולט סביב סעיף תיאום המחירים עם המסעדות ● ענקית המשלוחים תעביר 5.5 מיליון שקל לקרן לניהול תובענות ייצוגיות, שייועדו לסיוע לעסקים קטנים

ועדת הכנסת, ארכיון / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אושרו בטרומית: צמצום סמכויות נשיא העליון וביטול נבחרת הדירקטורים

הכנסת אישרה בקריאה טרומית שורת הצעות חוק שהקואליציה קידמה ● בין ההצעות: העברת סמכות שיבוץ ההרכבים בבג"ץ מידי נשיא העליון לתוכנת מחשב וקיום בחינות לשופטים במשפט עברי ● בחזית החברות הממשלתיות: מינוי דירקטורים שאינם עומדים בתנאי הסף וכן צמצום האיסור על זיקה פוליטית בקרב בכירי החברות

הדמיה של מתקן ההשבה המתוכנן / צילום: ג'ני ויינשטיין, אדריכלית נוף

לראשונה בישראל: יוקם מתקן שמייצר חשמל מפסולת

מתקן חדש להשבת אנרגיה מפסולת בגליל המערבי צפוי לקום תוך שלוש שנים ולאתגר את תחנות הכוח ● תמלוגי המוזיקאים זינקו בעשרות אחוזים השנה ל־13.6 מיליון שקל ● רשת סאלח דבאח משיקה סניף ענק מחודש בהשקעה של כ־7 מיליון שקל ● 200 נשים בכירות התכנסו במוזיאון ת"א לכבוד התערוכה "לו נשים היו שולטות בעולם" ● וגם: מינויים חדשים בענפי האנרגיה, הפינטק והבריאות ● אירועים ומינויים

עו''ד יהודה גור, מונה לשותף בפירמת הליטיגציה הבינלאומית קווין עמנואל / צילום: Quinn Emanuel

פירמת הליטיגציה הגדולה בעולם ממנה שותף ישראלי

פירמת הליטיגציה האמריקאית קווין עמנואל, הנחשבת לגדולה בתחומה בעולם, הודיעה על מינויו של עו"ד יהודה גור לשותף - הישראלי הראשון שמצטרף לשותפות הגלובלית שלה ● עו"ד גור פועל ממשרד הפירמה בניו יורק ומתמחה בליטיגציה מסחרית מורכבת

"מצרפת ועד אוסטרליה, מניו יורק ועד אמסטרדם": יהודים נאלצים להסתתר

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: האנטישמיות זורעת פחד בקהילות היהודיות בעולם, האקרים האיראנים מציעים פרס כספי עבור מידע על ישראל, וקניה קיבלה מישראל מערכת הגנה אווירית של רפאל ● כותרות העיתונים בעולם

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: לע''מ

החלה הספירה לאחור לשער של 3 שקלים: מתי הנגיד ייאלץ להתערב?

בשנה האחרונה רשם השקל התחזקות משמעותית את מול הדולר, והוא נסחר בשיא של קרוב ל־4 שנים ● בעבר התערב בנק ישראל ישירות רק בתקופות חירום כמו קורונה ומלחמה ● כלכלנים בכירים מסמנים את הרף שבו כנראה שהגישה תשתנה

הסנטימנט בשווקים מתקרב לרמה של ''שוריות קיצונית'' / צילום: Shutterstock

מנהלי הקרנות אופטימיים, אבל נתון דרמטי אחד מסמן שהשווקים עומדים לרדת

סקר מנהלי הקרנות הגלובלי של בנק אוף אמריקה מצביע על אופטימיות שלא נראתה בשווקים מזה כארבע וחצי שנים ● רמת המזומנים בקרב מנהלי הקרנות ירדה לשפל של כל הזמנים, מאז שהחלה עריכת הסקר ב-1999 ● לפי הבנק, כאשר רמת המזומנים הייתה סביב רמה זו, שווקי המניות בעולם ירדו ב-2% בארבעת השבועות העוקבים

משרדי סלקום / צילום: עוזי פורת

שירותי האינטרנט של לקוחות סלקום חזרו לפעילות: "מתחקרים את האירוע"

לקוחות חברת סלקום דיווחו על תקלות בשימוש באינטרנט ● בסלקום מעדכנים: "השירות חזר לפעילות. אנחנו מתחקרים את האירוע ומתנצלים על אי-הנוחות"

להיות משפיען טיקטוק עבור המעסיק / צילום: צילומי מסך

מיומנות חדשה ונדרשת בעבודה: להיות משפיען טיקטוק עבור המעסיק

בעבר, מעסיקים שנאו את העובדה שעובדים מעלים פוסטים לרשתות על חיי העבודה שלהם ● עכשיו סטארבקס, דלתא וחברות נוספות מעודדות אותם בעצמן ליצור תוכן - כאסטרטגיה ● העובדים מרוויחים כישורים כישורים חדשים, והמעסיקים נהנים משיווק אורגני

הקמפוס שצפוי לקום בקריית טבעון / הדמיה: אנבידיה

"ישראל הפכה לבית השני שלנו": מנכ"ל אנבידיה מאשר כי יוקם קמפוס ענק בקריית טבעון

בהמשך לחשיפת גלובס, אנבידיה מאשרת כי תקים בקריית טבעון קמפוס על 90 דונם שתרכוש מרמ"י, אשר יהפוך אותה למעסיק הפרטי הגדול במדינה ● הענקית מבקשת להקיף אותו באזורי מסחר ומסעדות ולהשקיע בטיפוח שטחים ירוקים, וכמו כן נוכחותה צפויה לחייב חיזוק של תשתיות האנרגיה והתחבורה באזור ● האכלוס הראשוני: רק בעוד כשש שנים

דימונה. המספרים לא פוגשים את הביקוש / צילום: Shutterstock

תושבים על הנייר: נתניהו והפריפריה התאהבו בהסכמי גג ללא כיסוי

בפעם השנייה בתוך שבע שנים הבטיח בנימין נתניהו לדימונה הבטחות להקמת עשרות אלפי יחידות דיור ● אחרי שני הסכמים ויותר מ־10 מיליארד שקל על הנייר, ברור שהמבחן הוא מי באמת מגיע לגור שם