גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מנכ"ל אל על לעובדים: "נחוש להגיע למציאת פתרון בהתאם למתווה שייבחר"

"ככל שהימים חולפים ענן אי הוודאות אינו מתפזר, ישראל נמצאת בגל קורונה שני עם החמרה בהגבלות והעדר צפי של ממש לחידוש הטיסות", כותב גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על, לעובדים ● אוסישקין מדגיש כי "אל על לא תוכל לחזור לפעילות סדירה ללא קבלת סיוע הנדרש על מנת להניע את הפעילות שלנו"

גונן אוסישקין  / צילום: סיון פרג'
גונן אוסישקין / צילום: סיון פרג'

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין במסר לעובדים: "אני נחוש להגיע למציאת פתרון בהתאם למתווה הסיוע שייבחר. נכונים לנו ימים קשים והחלטות כואבות".

בימים האחרונים הוציאה אל על 500 עובדים נוספים לחל"ת ובכללם 100 טייסים, כעת יותר מ-90% מעובדי החברה נמצאים בחל"ת. המנכ"ל מבהיר לעובדים לפיו ביטולי הטיסות וקרקוע מטוסי החברה שכולם עומדים על הקרקע מאז יום שישי, הוא פועל יוצא של אי איוש הטיסות על ידי הטייסים, כשמבחינת החברה יש אמת אחת לסיפור. את המסר הזה שולח המנכ"ל כמענה לטענת הטייסים שאל על תכננה ממילא להפסיק את טיסותיה משיקולים מסחריים.

"ככל שהימים חולפים ענן אי הוודאות אינו מתפזר, ישראל נמצאת בגל קורונה שני עם החמרה בהגבלות והעדר צפי של ממש לחידוש הטיסות", אוסישקין מפרט על פעילות המטען שהחברה הצליחה לייצר והגדיר אותה כ"מכובדת" כשהיא הייתה פועל יוצא של "יצירתיות ויעילות רבה של אנשי אל על". עוד פירט כי אמנם פעילות המטענים רשמה האטה אולם עדיין החברה התכוונה לבצע טיסות מטען חיוני ונוסעים בחודש יולי.

"החל מסוף יוני טייסי החברה סירבו לאייש את הטיסות, כל פניותינו לא נענו במשך ארבעה ימים רצופים ואחרי מאות פניות. "אפשר לדבר בתקשורת על ספינים ו"פייק ניוז" את האמת תמיד נמצאת בתוך החברה ואנשים יודעים אותה".

במקביל לעצירת הטיסות מפרט המנכ"ל כי ועד אצ"א, שנזכיר כי בראשותו עומד יו"ר חדש, קברניט ניר ראובני, "סרב לפניותיי להירתם לתכנית ההתייעלות הנדרשת על מנת לחלץ את החברה מהמשבר החמור אליו נקלענו שלא באשמתנו".

אוסישקין מדגיש כי "אל על לא תוכל לחזור לפעילות סדירה ומשמעותית ללא קבלת סיוע הנדרש על מנת להניע את הפעילות שלנו, להשיב את כספי הכרטיסים ללקוחותינו ולשלב חובות לספקים". החובות ללקוחות נציין, נאמדים ביותר מ-350 מיליון דולר, סכום עצם שגדל ככל שהטיסות מבוטלות לעומקו של הקיץ.

אוסישקין מפרט על שני מתווי הסיוע האפשריים: הלוואה בהיקף של 400 מיליון דולר והנפקת מניות לציבור בהיקף של 150 מיליון שקל (סכום שהאוצר דורש כהזרמת הון מהבעלים בתנאי לסיוע כזה, מ' ר' ח') או הלוואה של 250 מיליון דולר בערבות מדינה והנפקת מניות לציבור בהיקף של 150 מיליון דולר עם התחייבות של המדינה לרכוש את היתרה שהציבור לא ירכוש. יודגש כי במקרה כזה, מדובר למעשה בהלאמה, כך שהמדינה תהפוך לבעלת מניות ותנהל את החברה באמצעות נאמן שימונה מטעמה.

אוסישקין מדגיש את מה שוועדי העובדים יודעים היטב, תנאי יסודי לכל אחד מהמתווים הללו הוא להגיע להסכם התייעלות עם ההסתדרות והעובדים. הסכם כזה נחתם עם סקטור דיילי האוויר ולדבריו מתנהלים מגעים עם הסקטורים האחרים כש"הזמן דוחק", עוד הוא מזכיר את הדוחות הכספיים שעליהם דיווחה החברה לרבעון הראשון של השנה בהם הסתכם ההפסד הרבעוני ב-140 מיליון דולר.

"ללא קשר לתוצאות הרבעון אנו זקוקים לסיוע של המדינה כפי שנעשה במדינות רבות בעולם שנחלצו לטובת חברות התעופה שלהן זאת ללא קשר למידת היעילות של חברות התעופה ולאיתנות הפיננסית שלהן ערב משבר הקורונה", כותב המנכ"ל בהקשר של דרישות האוצר להתייעלות עמוקה כתנאי לקבלת סיוע.

התקווה שבה נאחז אוסישקין הוא מסר שהתקבל מהממשלה לפיו "ההכרה בחשיבות של אל על לביטחון הלאומי והאינטרס של המדינה בשימור נתיבי האוויר פתוחים".

מוועד הטייסים של אל על נמסר בתגובה: "בניגוד לטענת ההנהלה, הטייסים לא סירבו לאייש טיסות, אלא ביקשו מההנהלה לכבד את ההסדרים שעליהם הוסכם בזמן משבר הקורונה . כבר ביום שלישי הודיעה הנהלת החברה על כוונתה להפסיק את הפעילות בשל הירידה ברווחיות של הטסת מטענים ובשל התכווצות הפעילות מתחת למסה הקריטית הנחוצה להפעלת החברה.

"האשמת העובדים הינה עדות נוספת לחוסר יכולת ההנהלה והבעלים להנהיג את החברה בתקופה קשה זו.

"בנוסף, הטייסים כן נענו להזמנת ההנהלה לקיים משא ומתן ענייני להבראת החברה. לשם כך הגיע ועד הטייסים לפגישה עם ההנהלה ביחד עם צוות המומ שלו. שני הצדדים הציגו את עמדות הפתיחה שלהם למומ והטייסים הביעו נכונות להמשיך במו"מ. דווקא אז סגר המנכל את הדיון באמירה שאם זאת עמדת הפתיחה של הוועד הוא מתכוון להפסיק את פעילות החברה לאלתר. זאת כאשר הטיסה הבאה שלא היתה מאויישת עדיין היתה רק למחרת היום כ-24 שעות קדימה".

טייסי אל על חוזרים ומדגישים, כי ההנהלה היא זו שהחליטה להשבית את כל טיסות החברה. "בניגוד להאשמות מנכ"ל החברה, טייסי אל על מוכנים בכל רגע להטיס את מטוסי החברה ולסייע לחברה בשעה קשה זו. טייסי אל על מבקשים בתמורה דבר אחד ויחיד: לקיים את הסכמי הקורונה שעליהם הסכימה ההנהלה פעמיים בחודשיים האחרונים ומסרבת לקיימם".

עוד כתבות

דב קוטלר, מנכ''ל בנק הפועלים / צילום: תמר מצפי

אחרי חמש שנים: מנכ"ל בנק הפועלים דב קוטלר פורש

דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים, הודיע על החלטתו לסיים את תפקידו ● דירקטוריון הבנק החליט למנות ועדת דירקטוריון לאיתור מנכ"ל, בראשה יעמוד יו"ר הדירקטוריון ראובן קרופיק

מה גבולות חופש הביטוי של עובדים ברשתות? / אילוסטרציה: גלובס

בית הדין משרטט את הגבול: מתי מותר לפטר עובד בגלל פרסומים ברשת חברתית

בית הדין האזורי לעבודה דחה את תביעתו של עובד שפוטר סמוך ל־7 באוקטובר, לאחר שפרסם פסוקים מהקוראן אשר התפרשו כקריאות הסתה לטרור ● מומחים עומדים על השלכות פסק הדין החריג על חופש הביטוי, ומסבירים מדוע עניינו של מורה שפוטר בנסיבות דומות נגמר אחרת

פעילות כוחות צה''ל בשטח רצועת עזה / צילום: דובר צה''ל

260 מיליון דולר: כל הפרטים על עסקת הנשק שארה״ב מעכבת לישראל

ממשל ביידן מעכב את אספקת התחמושת לתקיפה ישירה משום שהוא לוחץ על בעלת בריתו ישראל לא להיכנס לרפיח

רפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

אחרי הודעת חמאס: החלה "פעולה ממוקדת" במזרח רפיח

על רקע הודעת חמאס שהוא מקבל את ההצעה המצרית להפסקת אש, הקבינט הצביע הערב להמשיך בפעולה ברפיח ● עוד נמסר כי "ישראל תשלח משלחת למתווכות כדי למצות את ההיתכנות להגעה להסכם"

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור שעיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל

מחלקת מוצרי חשמל / צילום: תמר מצפי

החרם הטורקי יעלה את מחיר המקררים והתנורים. המרוויחה הגדולה תהיה סין

בענף החשמל מחפשים פתרונות למחסור בעקבות המהלך הטורקי, מהחלפת ספקים ועד הובלה דרך יוון וקפריסין ● ההערכות הן שבכל מקרה המחירים יעלו ב־20%-10%, וזמן האספקה יתארך - וכולם מנסים לעקוף את הגזרה: "זה פוגע גם ביצרנים הטורקים"

מעבר הגבול בין רוסיה לנארווה, אסטוניה, סגור לכניסת רכבים / צילום: Reuters, Mihkel Maripuu

אוקראינה מאבדת מכוחה, והמדינות הבלטיות שואלות: אנחנו הבאות בתור?

נארווה, עיר הגבול של אסטוניה שסומנה על ידי פוטין כאדמה רוסית היסטורית - היא בין היעדים הפוטנציאליים לערעור היציבות באזור ● מפברואר נרשמת הידרדרות מהירה ביחסים בין המדינות

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

פרשת חברת הגמל סלייס מזכירה שיש תובענות ייצוגיות חשובות

המקרה של סלייס מלמד באופן מובהק כי גם באסדרה עתידית, מאוד לא כדאי לשפוך את התינוק עם המים ● תובענות ייצוגיות הן כלי של אכיפה פרטית, שבמסגרתו אזרחים יכולים לפעול במקומות שיש בהם ריק, או כאשר הרגולטור זקוק לדחיפה על מנת לפעול

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה ירוקה בת"א; מדד הבנקים זינק בכ-3%, הדולר צלל מתחת ל-3.7 שקלים

מדד ת"א 35 עלה בכ-1.4% ● ירידה ביתרות מטבע החוץ של ישראל ● אילו הן המניות שמעניינות את המשקיעים? ● אודיוקודס לא עמדה בציפיות האנליסטים ● דב קוטלר, מנכ"ל בנק הפועלים פורש מתפקידו ● IBI: "חלון ההזדמנות להורדת ריבית בישראל הולך ונסגר" ● יוליוס בר: "מצפים שהפד יתחיל להוריד את הריבית בישיבתו בספטמבר"

עשן מתקיפות חיל האויר מיתמר מאזור רפיח / צילום: ap, Ismael Abu Dayyah

מאות מיליוני דולרים מתחת לרפיח: איך תיראה הפעולה שתחסום את "צינור החמצן של חמאס"?

התמרון בעיר הדרומית ביותר ברצועה יאפשר לצה"ל לסגור את מנהרות ההברחה שמתחזקות את חמאס כלכלית ולוגיסטית ● הסכנה טמונה בהימצאות אפשרית של החטופים, ובפגיעה באוכלוסייה האזרחית

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

אניית הקרב Hessen, בשובה מהים האדום לגרמניה / צילום: Reuters, Sven Eckelkamp

הגרמנים נסוגו, החות'ים השתכללו: כוח המשימה האירופי בים האדום מקרטע

דברי האדמירל היווני שעומד בראש כוח המשימה האירופי, שדלפו לתקשורת הזרה, חשפו כי הכטב"מים שמשגרים החות'ים מתגברים על ההגנות האוויריות, ושעם שלוש ספינות בלבד, הוא לא יכול למלא את המשימה ● בינתיים, מספר הספינות העוברות במצרי באב אל–מנדב צנח

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

החזית הבאה נגד ישראל? בארה"ב מחכים לדוח הדרמטי של ביידן

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: מחר צפוי להתפרסם דוח של ממשל ארה"ב שיקבע אם ישראל הפרה את החוק הבינלאומי בעזה, הלחץ עולה לקראת האירוויזיון והדילמה של האוניברסיטאות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

מוטי שרף / צילום: יהב שרף

היועץ האסטרטגי מוטי שרף הופך לשותף במשרד הפרסום סיטימדיה

שרף ייכנס למשרד שבבעלות דניאל וינר במקום המייסד-שותף שעוזב, ליאור ששון, בהשקעה של כמה מיליוני שקלים ● במהלך נוסף בענף, עידו מינקובסקי מרחיב את פעילות קבוצת התקשורת בבעלותו ומקים את ג'נסיס - מתחם תוכן ומוזיקה חדש

שופטת בית המשפט העליון יעל וילנר. קיבלה את ערעור חברת הביטוח / צילום: שלומי יוסף (עיבוד תמונה)

פסק הדין של בית המשפט העליון שמצמצם את הגדרת הידועים בציבור

העליון דן בשאלה מתי זוג יחשב לידוע בציבור לצורך זכאות לתשלום פיצוי בעקבות מוות בתאונה ● השופטים: הכוונה להינשא לא מהווה אינדיקציה לרצון הזוג להחיל זכויות לפני הנישואים

הדרכת לוחמי אש של Civil Squads of Israel בזיקים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

החברים שמסייעים לכיתות הכוננות: מציוד ועד הדרכות כיבוי אש

ניר אלון חיפש דרכים לשיקום עצמי אחרי תשע שעות עם משפחתו בממ"ד בסופה, דניאל בוכן הוא הייטקיסט שעשה עלייה מאוסטרליה ורצה להתנדב ● יחד הם הקימו את Civil Squads of Israel ● ישראל מתגייסת

שיפוצים בבניין / צילום: כדיה לוי

בניין הוכרז כמסוכן, אך דייר סירב לשלם על שיפוץ. מה קבע ביהמ"ש?

המפקח על רישום המקרקעין דחה תביעה של בעל דירה שסירב לשלם את חלקו בשיפוץ של בית משותף בבת ים

יגאל דמרי / צילום: אייל פישר

יגאל דמרי מתכנן להקפיץ את שכרם של אשתו ובנו במיליוני שקלים לשנה

חברת הבנייה שבשליטת דמרי מבקשת לאשר מדיניות תגמול חדשה ממנה ייהנו גם חלק מבני משפחתו, שתאפשר להם לקבל תגמול הוני בהיקף של עד 1.5 מיליון שקל בשנה כל אחד