גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

העדויות של הגרושה, השיחות שלה עם הדס שטייף והחסינות שהתעכבה: פרטים חדשים בפרשת אפי נוה

“גלובס” חושף פרטים חדשים על התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשה שבה מואשמים, בכפוף לשימוע, ראש הלשכה לשעבר ושופטת השלום אתי כרייף בשוחד • כך, למשל, עולה כי עניין הבטחת החסינות מדין פלילי עלה עם גרושתו של נוה רק 7 חודשים אחרי שעלה עם כתבת גל"צ שטייף

אפי נוה, הדס שטייף / צילום: איל יצהר, תמר מצפי
אפי נוה, הדס שטייף / צילום: איל יצהר, תמר מצפי

האם המשטרה והפרקליטות נהגו באכיפה בררנית בפרשת ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה? חומרים חדשים שהגיעו ל"גלובס" מתוך חקירת פרשת "מין תמורת מינוי" מעלים תהיות על התנהלות המשטרה והפרקליטות בפרשה. נוה מאושם, בכפוף לשימוע, כי בתפקידו כראש הלשכה קידם את מועמדות עו"ד אתי כרייף לתפקיד שופטת בתמורה ליחסים אינטימיים.

במסגרת הפרשה מואשמים נוה ושופטת בית משפט השלום בנתניה כרייף, בכפוף להליך שימוע, במתן וקבלת שוחד, בהתאמה.

המידע שהוביל לחקירה בפרשה ולמעצרו של נוה הושג מהטלפון של נוה, שהועבר לכתבת הפלילים של גל"צ הדס שטייף ולחוקר יולי רוזנברג, על ידי פרדותו של נוה, חני נוה. שטייף ורוזנברג, שביצע את הפריצה לטלפון, סיפרו בחקירתם כיצד נפגשו עם חני נוה וקיבלו ממנה שלושה טלפונים שהיו שייכים לראש הלשכה לשעבר.

כעת מתברר כי ב-14 בינואר 2019, יומיים לפני מעצרו של נוה, זומנה חני נוה להעיד עדות פתוחה (ולא לחקירה באזהרה) ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בפני ראש צוות החקירה סנ"צ אסף וולפיש. באחד בינואר 2019, ובהרחבה רבה ב-10 בינואר, פירטה שטייף לסנ"צ וולפיש כיצד בהוראת חני נוה, הועברו אליה ואל רוזנברג, הטלפונים של אפי נוה לצורך פריצתם.

לפני עדותה של שטייף ב-10 בינואר, הובטח לה כי המשטרה תשקול להעניק לה חסינות מפני העמדה לדין, וכך הובטח גם לפורץ רוזנברג בעדותו ב-12 בינואר. אולם מהמסמכים שהגיעו לידי "גלובס" עולה כי בפתח עדותה הפתוחה של חני נוה ב-14 בינואר - בניגוד לשטייף ולרוזנברג - לא מסרו חוקרי המשטרה כי ישקלו להעניק לה חסינות. חרף זאת וחרף הידיעה של המשטרה אודות מעורבותה בפרשת הפריצה לטלפון, חני נוה לא נחקרה באזהרה.

"לא ביצעתי עבירה"

יומיים אחרי שחני נוה מסרה את עדותה, אפי נוה וכרייף נעצרו והחקירה בפרשה הפכה לגלויה. במקביל, נוה הגיש תלונה במשטרה על גניבת הטלפונים ופריצתם. נוה הגיש מספר רב של תלונות, אך אלה לא טופלו. בשלהי יוני 2019 שלחו עורכי דינו ממשרד עו"ד בועז בן צור למשטרה ולפרקליטות התראה לפני עתירה לבג"ץ, בדרישה כי תלונתו תיחקר והגורמים הרלוונטיים יועמדו לדין.

סמוך לאחר מכן, שבעה חודשים לאחר שהעידה לראשונה, מסרה חני נוה באוגוסט 2019 עדות נרחבת נוספת, ובה היא פירטה את מעורבותה בפריצה לטלפון. הפעם בפתח עדותה מסר לה סנ"צ וולפיש כי "עדותך נגבית לאור שקילת האפשרות להעניק לך חסינות מפני העמדה לדין".

נוה אמרה לחוקרים כי "אני מבחינתי לא ביצעתי שום עבירה פלילית בנוגע לניידים. אילו הייתי סבורה שאני מבצעת עבירה פלילית, לא הייתי נכנסת לעניין הזה מלכתחילה". עוד סיפרה נוה לחוקרים כי הלכה לחוקר פרטי כדי שיפרוץ את המכשירים של אפי נוה. "אני חיפשתי דברים פיננסיים שיעזרו לי לשמור על הזכויות הכלכליות שלי", ציינה. לדבריה, היא לא אמרה לחוקר מה יש במכשירים ושל מי הם. "אמרתי לו שמדובר במכשירים ישנים שהיו בבית, ושאני רוצה לדעת אם אפשר לשחזר את התוכן שלהם", העידה. "אמרתי שאני לא זוכרת את קוד הכניסה שלהם ואם יש אפשרות לשחזר תכולה שלהם. החוקר אמר לי שאם אני לא יודעת את הסיסמה, אז הוא לא מתעסק בזה ולא יוכל לפתוח אותם וביקש ממני לבוא לאסוף אותם".

נוה סיפרה לחוקריה כי באותו זמן שטייף התקשרה אליה ושכנעה אותה שלא לחתום על הסכם כלכלי כחלק מהגירושין עם אפי נוה, לפני שהיא רואה מסמכים ולפני שעשתה חקירה כלכלית. "ואז היא שואלת אותי אם יש לי חומרים על אפי", העידה חני נוה. "זו הייתה יותר שיחה חברית, שהיא מתחילה לייעץ לי לפני שאני חותמת על הסכם (הגירושין, א’ ג’). אני אמרתי להדס שיש לי כל מיני מכשירים שזרוקים בבית ושרציתי לפתוח אותם כדי לגלות ולחקור חקירה פיננסית... אז הדס אמרה לי שהיא מכירה אנשים ושהיא אולי יכולה לעזור לי לפתוח אותם".

חני נוה סיפרה כי העבירה את הטלפונים לידי שטייף ורוזנברג לצורך פריצתם. בהמשך, לדבריה, עדכנה אותה שטייף כי "צריך להעביר את החומרים לפרקליטות ולמשטרה כי יש שם עבירות פליליות". בסופו של דבר, החליט פרקליט המדינה דאז שי ניצן להעניק חסינות לשטייף, לרוזנברג וכן לחני נוה.

פער זמנים קיצוני

"גלובס" פנה למשטרה עם מספר שאלות אודות התנהלות החקירה:
1. מדוע חני נוה לא נחקרה באזהרה בינואר 2019, כאשר למשטרה היו די והותר ראיות בנוגע למעורבותה בפריצת הטלפונים של אפי נוה?; 2. מדוע עניין הבטחת החסינות לחני נוה לא עלה כבר בעדותה הראשונה?; 3. מה הייתה ההצדקה לשקול להעניק לחני נוה חסינות בעדותה באוגוסט 2019?; 4. מה פשר פער הזמנים הקיצוני בין העדות הראשונה של חני נוה והתלונה של אפי נוה במשטרה בינואר 2019 לבין העדות השנייה של חני נוה באוגוסט 2019?

דוברות משטרת ישראל בחרה שלא להתייחס עניינית לאף אחת מן השאלות, ומסרה: "הניסיון להטיל דופי בצוותי החקירה שפעלו במקצועיות, לא ירפו את ידיה של המשטרה להמשיך בתפקידה כשכל מטרתה להגיע לחקר האמת. פעולות החקירה בתיק זה בוצעו בהמשך להנחיות ואישורים של הפיקוד הבכיר והפרקליטות ובהתאם להוראות החוק".
מהפרקליטות נמסר: "ההחלטות על פעולות החקירה ועל עיתוי ואופן החקירה של עדים ומעורבים התקבלו בשעתו לאור מכלול הנסיבות והראיות שהיו בפני המשטרה והפרקליטות, בהתאם לצורכי ושיקולי החקירה בכל רגע נתון, ואך ורק מתוך מטרה להגיע באופן המיטבי לחקר האמת".

מטעמה של שטייף נמסר: "שטייף לא החזיקה בטלפונים, לא מסרה אותם, לא שידלה למסור לה אותם וממילא לא הורתה לפרוץ אליהם. העדויות שכתב ‘גלובס’ מפרסם הן תחת איסור פרסום. מהקטע המצוטט ברור לחלוטין כי המוטיבציה לפתוח את הטלפונים הייתה של גרושתו שהחזיקה במכשירים". 

יש לציין כי בניגוד לטענת שטייף, למיטב הבנתנו איסור הפרסום בפרשה נוגע אך ורק לגבי תוכן החומרים שנמצאו במכשירים של נוה. את תגובת חני נוה לא ניתן היה להשיג עד לירידת העיתון לדפוס. 

*** חזקת החפות: אפי נוה ואסתר כרייף הם בגדר חשודים בלבד במעשים האמורים בפרשת "מין תמורת מנויי". הם מכחישים את החשדות נגדם, ועומדת להם חזקת החפות.

ההתפתחויות בפרשה: השימוע לנוה ולכרייף ייערך בספטמבר

בפרשת השוחד "מין תמורת מינוי" לשופטת השלום אתי כרייף ולראש לשכת עוה"ד לשעבר אפי נוה יתקיים באמצע ספטמבר. זאת, לאחר שכבר בתחילת דצמבר 2019 הודיע פרקליט המדינה דאז שי ניצן כי החליט להעמידם לדין בעבירת שוחד, בכפוף לשימוע.

על פי מידע שהגיע לידי "גלובס", השימוע של השופטת כרייף יתקיים בפני המשנה לפרקליט המדינה שלמה (מומי) למברגר, ואילו השימוע בעניינו של עו"ד נוה יתקיים בפני פרקליטת מחוז מרכז-פלילי רחל אבישר.

על פי חוק, החלטה להעמיד לדין שופט מכהן מסורה ליועץ המשפטי לממשלה. אולם כיוון שהיועמ"ש אביחי מנדלבליט מנוע מעיסוק בפרשה בשל חברותו עם נוה, הוחלט במשרד המשפטים כי השימוע ייערך אצל למברגר. ייתכן שאם עד ספטמבר 2020 ימונה פרקליט מדינה, השימוע ייערך בפניו.

התפתחות נוספת חלה בפרשה, כאשר הפרקליטות הודיעה לבית המשפט המחוזי כי בכוונתה לעכב שוב את בירור התביעה האזרחית שהגיש נוה כתבת גל"צ הדס שטייף ונגד גל"צ בגין הפריצה למכשירי הטלפון שלו. בהודעה נכתב כי "נוכח ההתפתחויות האחרונות שחלו מאז הגשת כתבי ההגנה בתיק ותחילת ניהול ההליכים המקדמיים, ולנוכח הקשיים הדיוניים והמהותיים המתעוררים כעת בהליך האזרחי, בכוונת המדינה להגיש לביהמ"ש בימים הקרובים בקשה מטעמה לעיכוב ההליך האזרחי".

כתב התביעה של נוה נגד שטייף ונגד גל"צ הוגש בפברואר 2019. סמוך לאחר מכן הפרקליטות הגישה בקשה לעכב את ניהול ההליך האזרחי עד סיום החקירה בתיק הפלילי של נוה. בדצמבר 2019 הודיעה הפרקליטות כי "שלב החקירה הסתיים. אנחנו לא עומדים יותר על עיכוב ההליך האזרחי". כעת הפרקליטות משנה כיוון, ומבקשת שוב לעכב את ההליך האזרחי. זאת, על אף שכתבי החדשות בתיק הפלילי הוגשו בתחילת דצמבר 2019.

השאלות הפתוחות

● מדוע חני נוה לא נחקרה באזהרה בינואר 2019, כאשר למשטרה היו די והותר ראיות בנוגע למעורבותה בפריצת הטלפונים של אפי נוה?
● מדוע עניין הבטחת החסינות לחני נוה לא עלה כבר בעדותה הראשונה?
● מה הייתה ההצדקה לשקול להעניק לחני נוה חסינות בעדותה באוגוסט 2019?
● מה פשר פער הזמנים הקיצוני בין העדות הראשונה של חני נוה והתלונה של אפי נוה במשטרה בינואר 2019 לבין העדות השנייה של חני נוה באוגוסט 2019?

עוד כתבות

מטוס של יונייטד איירליינס / צילום: Shutterstock

פעם נוספת: יונייטד איירליינס מבטלת את הטיסות עד יוני

חברת התעופה האמריקאית חזרה לפעילות בישראל במרץ האחרון והפעילה טיסה יומית לניו יורק ● בסמוך למתקפה האיראנית היא השהתה את הפעילות בארץ עד תחילת מאי, ולאחר מכן האריכה את תוקף ההשהיה למספר ימים נוספים ● כעת עולה מלוח הטיסות של יונייטד איירליינס כי היא מבטלת את הטיסות עד תחילת יוני

מתחם ביג פתח תקווה / הדמיה: יח''צ ביג

המרכז המסחרי "הכי גדול בישראל" ייבנה בעיר המפתיעה הזאת

בעיר החמישית בגודלה בישראל, פתח תקווה, יש כ־300 אלף מ"ר של שטחי מסחר בסך־הכול, מה שמוביל לדליפת כוח קנייה אל השכנות שמסביב ● פתיחת ביג פאשן פתח תקווה תקטין את הדליפה, אך גם עשויה "לנגוס" מהמתחרים - עמי בסר סיטי, עופר פתח תקווה, Y סנטר ועוד

מערכת ההגנה האווירית כיפת ברזל / צילום: ap, Ohad Zwigenberg

בגלל המלחמה בעזה: בדנמרק מתנגדים לרכש של מערכות הגנה מישראל

מפלגות בקואליציה הדנית התנגדו לרכישת מערכות הגנה אווירית ישראליות, מטעמים מוסריים ● לפי שרים בממשלה הנוסח שהוסכם לבסוף מעורפל ו"יקשה מאוד" על רכש צבאי מישראל

טים קוק, מנכ''ל אפל / צילום: ap, Jeff Chiu

"היום הגדול ביותר לאייפד": אפל חושפת דגמי טאבלט חדשים וממשיכה להתעלם מה-AI

אפל השיקה את דגמי האייפד הראשונים מאז אוקטובר 2022 ● החברה הודיעה כי היא תכניס את המעבד החזק ביותר שלה עד כה, M4, לאייפדים החדשים ● ומה עם בינה מלאכותית? בינתיים זה לא בלקסיקון

צילום: איל יצהר, איורים: גיל ג'יבלי, עיבוד תמונה: טלי בוגדנובסקי,

דב קוטלר נפרד מהפועלים: רווחי השיא, התחרות הצמודה עם לאומי והיורשים האפשריים

בתום כהונה של חמש שנים, מנכ"ל הפועלים הודיע במפתיע על פרישה ● דב קוטלר הצעיד את הבנק לשווי של כמעט 50 מיליארד שקל וכך הצליח להדביק את הפער מול לאומי, הוביל את ההיפרדות מישראכרט וסגר את פרשת הסיוע בהעלמות המס בארה"ב ● העזיבה שלו מצטרפת לגל גדול של שינויים במערכת הבנקאית

נמל חיפה, בספטמבר 2023 / צילום: Shutterstock

ענקיות הקרוזים העולמיות התאהבו בישראל, ואז הגיעה המלחמה

שנת 2024 הייתה אמורה להמשיך את השגשוג בענף הקרוזים, אולם מאז פרצה המלחמה עזבו החברות הבינלאומיות את ישראל ● מנו ספנות, היחידה שתפליג הקיץ, מבטיחה שלא תעלה מחירים ● מומחים: "גם אם התיירות תחזור לשגרה, ייקח לענף שנה לפחות להתאושש"

ערן ברוך / צילום: תמונה פרטית

המיזם שקורא לבני 50 ומעלה להתנדב לשנת שירות ביישובי העוטף

המהלך של איש החינוך ומנכ"ל בינה לשעבר, ערן ברוך, מחליף בין צעירים בני 18־19 לבעלי מקצועות עם ניסיון שיוכלו לסייע בשיקום העוטף ● עד כה נרשמו כ־500 מתנדבים ● ישראל מתגייסת

אנדראה אורקל, מנכל בנק יוניקרדיט האיטלקי / צילום: Reuters, Massimo Di Vita

במשך שנים משקיעים נכוו ממניות הבנקים האירופיים. עכשיו הן ממש לוהטות

לאחר שנים של שפל, הבנקים באירופה מתחילים להציג ביצועים משופרים, הודות לניקוי מאזנים וצמצום עלויות, לצד רווח מוגדל ממתן הלוואות ● מניות הענף דוגמת UniCredit מזנקות גם בציפייה לחלוקות דיבידנדים בעד כ-130 מיליארד דולר, ועוקפות את מקבילותיהן מארה"ב

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

ההפסד הנקי של אופקו גדל וקמהדע בטוחה שתשבור שיא ב-2024

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● אנלייט הציגה דוחות מעורבים, אך בחברה אופטימיים לגבי התוצאות בהמשך השנה ● ההפסד של אופקו הלת' גדל בהשוואה לתקופה המקבילה, והמניה צוללת ● קמהדע מגדילה את תחזית ההכנסות ל-2024 ● מדור חדש

ריצ'רד פרנסיס, נשיא ומנכ''ל טבע / צילום: אלעד מלכה

טבע עקפה את התחזיות וצמצמה את ההפסד הנקי; המניה קופצת במסחר בת"א

הכנסות טבע עקפו את התחזיות המוקדמות, וההפסד הנקי הצטמצם בהשוואה לרבעון המקביל ● לצד זאת החברה אשררה את התחזית השנתית שמסרה ברבעון הקודם ● הודיעה במקביל על תוצאות חיוביות בניסוי שלב 3 בתרופה מקורית לטיפול בסכיזופרניה

ארי הרו / צילום: ניצן שפיר

6 חודשי עבודות שירות לארי הרו, לשעבר ראש הסגל בלשכת רה"מ

גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון שחתמה הפרקליטות עם הרו כחלק מהסכם עד המדינה עמו בפרשות 1000 ו-2000 ● במסגרת ההסדר הרו הודה והורשע בעבירה של מרמה והפרת אמונים בפרשת 3H גלובל ● כן נגזרו עליו קנס של 700 אלף שקל וחצי שנת מאסר על-תנאי

טנק ישראלי בצד העזתי של מעבר רפיח / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן לשעבר מסביר: למה חמאס מפחד מכניסה ישראלית לרפיח

אלוף (מיל') אהרן זאבי-פרקש סבור כי עיקר הלחימה נגד חמאס הסתיימה: "השמדת שלושה-ארבעה גדודים ברפיח לא תשנה" ● בשיחה עם גלובס הוא אומר שיש לדאוג שארגון הטרור לא יתחמש שוב: "רק אז נוכל לומר שהמלחמה שיפרה את המצב" ● וגם: מה דעתו על סערת המינויים בצה"ל

מה צפוי לשקל? / אילוסטרציה: Shutterstock

הדולר יגיע ל-3.5 שקלים? מה קורה בשוק המט"ח

לראשונה מאז תחילת אפריל, השקל מתחזק בחדות מול המטבעות הזרים ויורד מתחת לרף ה-3.7 שקלים לדולר ● מדובר בשינוי מגמה חד לעומת התקופה האחרונה בהמשך להתפתחויות הבטיחוניות ● מה עומד מאחורי שינוי המגמה?

140 מיליארד שקל, מדד מניות אחד / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

האם טרנד ההשקעה שסוחף את הישראלים מסוכן, ולמה יש מי שחושב ש"זו קטסטרופה"

מסלולים עוקבי S&P 500 הולכים וצומחים בקצב מסחרר. בכל מוצרי החיסכון וההשקעה בישראל, לטווחים ארוכים בינוניים וקצרים, מוצעים מסלולים שעוקבים אחר מדד הדגל האמריקאי ● בינתיים המדד הניב בעיקר תשואות חיוביות, אבל המומחים מזהירים שיש גם סכנות בתופעה, הן לחוסכים והן למשק הישראלי

וול סטריט / צילום: Unsplash, Roberto Júnior

נעילה מעורבת בוול סטריט; טבע זינקה ב-13%, שופיפיי התרסקה ב-18%, אובר ב-6%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.6% ורשם את רצף העליות הארוך ביותר השנה, שישה ימים ● שיא של שש שנים ברכישות העצמיות של מניות ● ניו יורק טיימס: הרווח זינק ב-81%, נוספו 210 אלף מנויים ● מלחמת השבבים: הממשל האמריקאי חוסם את יצוא השבבים של אינטל וקוואלקום ● חקירה בארה"ב: האם טסלה הטעתה את המשקיעים? ● רדיט וליפט עלו לאחר שעקפו את ציפיות האנליסטים

כפר סבא / צילום: Shutterstock

שתי שכונות ישנות סמוכות: המיקום שווה הרבה במחיר

שכונה אחת קרובה לרכבת והשנייה למרכז העיר, ובשתי השכונות מקודמים פרויקטים של התחדשות עירונית ● איפה יותר משתלם לרכוש דירות קטנות?

במצרים מעריכים: נתניהו יכול להכריז על ניצחון בימים הקרובים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: הערכות המצריות להמשך המלחמה, איך ניצחון של טראמפ ישפיע על התמודדות מול איראן ומה הפך את איראן וישראל לאויבות ● כותרות העיתונים בעולם 

המשקיע סטנלי דרוקנמילר / צילום: Reuters, Brendan McDermid

המיליארדר שנפטר מהמניה הלוהטת של השווקים מסביר למה

המשקיע המיליארדר סטנלט דרוקנמילר לא ידע עד לפני שנתיים איך מאייתים את השם אנבידיה ● "רכשתי אותה, וחודש אחר כך, הושק ה-ChatGPT, ואפילו זקן כמוני הצליח להבין מה זה, אז הגדלתי את הפוזיציה שלי בהרבה" ● דרוקנמילר סבור שמפץ הבינה המלאכותית עלול להסתיים בקרוב

אבי מעוז, נעם / צילום: ויקיפדיה

האם קוצצו 90% מתקציב הרשות לזהות לאומית יהודית?

כמה מתקציב הרשות של אבי מעוז "הוקרב" לטובת המאמץ המלחמתי? כמעט הכל ● המשרוקית של גלובס

כוחות צה''ל על הגבול עם רצועת עזה / צילום: ap, Tsafrir Abayov

צה״ל ושב״כ חיסלו את מפקד הכוח הימי של חמאס בעיר עזה

בכיר ישראלי לתקשורת הזרה: ממשלת ישראל מתוסכלת מעיכוב משלוחי הנשק • חיזבאללה דחה את המתווה של צרפת להסדרה בצפון • צה"ל תקף בלבנון: יותר מ-20 מטרות הותקפו מהאוויר ומהקרקע, כטב"ם התפוצץ באזור יערה • הותר לפרסום: מת מפצעיו פקד ייטב לב הלוי, פקד ולוחם בימ"מ, שנפצע באורח אנוש בפעילות מבצעית בטולכרם • עדכונים שוטפים