גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מחפשים אלטרנטיבה לשוק ההון? עולם ההתחדשות העירונית הגיע לקרנות ההשקעה בנדל"ן

גם קרנות ההשקעה מתחילות לשים דגש על סקטור ההתחדשות עירונית והופכות אותו לאלטרנטיבה למשקיעים ● מה כדאי לבחון לפני השקעה בהן?

תל אביב. ביקוש לדירות וחוסר בעתודות קרקע מאיצים התחדשות עירונית / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
תל אביב. ביקוש לדירות וחוסר בעתודות קרקע מאיצים התחדשות עירונית / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה בשיתוף הלמן-אלדובי

אחת האלטרנטיבות המזמינות ביותר להשקעה בתחום הנדל"ן היא באמצעות קרנות ההשקעה בנדל"ן. ההשקעה מתבצעת באמצעות גיוס הון מהציבור הרחב בתמורה לקבלת יחידות השתתפות בקרן ובהתאם לכך נגזר חלקו היחסי בקרן. עם זאת, הבחירה בקרן השקעה אינה עניין פשוט ודורשת בחינה של מספר קריטריונים שיכולים לעשות את ההבדל מבחינת המשקיע. כך למשל, ממש כמו בנדל"ן פיזי, סקטור ההשקעה של הקרן יכול להיות מרכיב חשוב, כמו גם אזורי הביקוש בהם מצויים הפרויקטים שהיא משקיעה בהם, גודלה של הקרן והפיזור בה, ויכולתה לספק למשקיע יציבות.

סקטור ההתחדשות העירונית: השקעה בצמיחה

קרנות ההשקעה הפועלות בתחום הנדל"ן בישראל מפוזרות בין הסקטורים השונים של הענף. חלקן מגייסות מימון לפרויקטי מגורים ספיצפיים, אחרות פועלות בסקטור המסחרי וגם בתחום המשרדים. כך לדוגמה, בשנת 2019 הקים בית ההשקעות "הלמן-אלדובי" קרן השקעות חדשה שמתמקדת באופן ייחודי בסקטור ההתחדשות העירונית.

ככלל, על מנת לזהות את הסקטורים המועדפים להשקעה, חשוב להבין את המצב הנוכחי של השוק והיכן נמצאים הביקושים. על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ממוצע הילדים למשפחה בישראל עומד על 3.2 - כמעט פי שניים מהממוצע במדינות ה-OECD שעומד על 1.7 ילדים למשפחה. "את האוכלוסיה הזאת צריך לשכן ולכן הביקוש לדירות מגורים נותר יציב ואפילו צפוי לעלות ככל שקצב הגידול באוכלוסייה ישאר ברמות אלו", מעריך נועם ברכה, מנכ"ל הלמן-אלדובי קרנות השקעה. "גם אם בטווח הקצר תהיה האטה מסוימת בשוק המגורים, מדובר במצב נקודתי כתוצאה מאי ודאות מסוימת בגלל משבר הקורונה. זה יסתיים מתישהו ואנשים יצטרכו דירות". הבעיה היא, לדברי ברכה, שקרקעות הבנייה, בעיקר באזור המרכז, אוזלות.

הלמן-אלדובי התחדשות עירונית - הדרך שלכם להשקיע בנדל"ן. לפרטים הקליקו כאן>>

מנגד, סקטור המשרדים והסקטור המסחרי צפויים לחוות קושי והאטה בביקושים, שמהם קשה לדעת כיצד יתאוששו. "משבר הקורונה יגרום להרבה חברות להתייעל הן מבחינת כוח האדם והן מבחינת הנדל"ן ששכרו או בבעלותן ולעבור לעבודה מהבית וכפועל יוצא מכך יצמצמו את שטחי המשרדים שברשותןאומר ברכה, "ההערכה היא שתהיה ירידה משמעותית הן מבחינת מחירי נדל"ן של משרדים וגם מבחינת הביקוש". בסקטור המסחרי עולה תמונה דומה, כשהקורונה הובילה רבים להעדיף e-Commerce והמגבלות על המשק מקשות על עסקים רבים לחזור לשגרה מלאה.

אז מה הפתרון במקרה הזה? "השקעה בקרן נדל"ן ששמה דגש על התחדשות עירונית מגלמת את היתרון והאמונה בבנייה פרטית למגורים מצד אחד, ולוקחת בחשבון את הבעיה של היעדר קרקעות לבנייה חדשה, מן הצד השני", מסביר ברכה. "אני מאמין שבעתיד הקרוב נראה הסבות של משרדים למגורים ובמקביל תמשך המגמה בשיפוץ ובניית בניינים חדשים לגובה במקום אלה הישנים במסגרת התחדשות עירונית, כך מנצלים את הקרקעות הקיימות כדי לענות על הצורך שהולך וגובר למגורים. מדובר בפרויקטים ברווחיות גבוהה הנהנים מהטבות ויש לכך השלכות גם מבחינת פוטנציאל התשואה בקרן ההתחדשות העירונית שלנו, שמשקיעה בפרויקטים הללו ובעצם מגייסת את המימון הנדרש כדי להקים אותם".

פרויקטים באזורי ביקוש

פרמטר נוסף שיש לקחת בחשבון כשבוחנים השקעה בקרן נדל"ן נוגע לאזורים שבהם משקיעה הקרן את הכסף. "לצד העלייה בביקוש לדירות למגורים, כל עוד אין תשתיות ותחבורה לפריפריה ברמה נאותה, הביקושים ממשיכים להיות במרכז. הרי כולם רוצים להתגורר באזור בו הם עובדים", מדגיש ברכה. המצב הזה, לדבריו, הופך את ההתחדשות העירונית למנוע הצמיחה של הנדל"ן, ובאופן ספציפי באזורי הביקוש, עקב החוסר בקרקעות חדשות לבנייה שם.

נכון להיום, הפרויקטים בהם התקשרה הקרן להתחדשות עירונית שלנו בהסכמי מימון, מצויים באזורי ביקוש 'בפריים לוקיישנס', בפרויקטים שיש להם כבר היתרי בנייה בתנאים שונים, לאחר בחינה רחבה של איכות היזם, מיקם הפרויקט, ניסיון היזם ויצירת שעבודים, ערבויות ובטחונות כנגד ההלוואה". הוא מוסיף כי "המימון שאנחנו נותנים לפרויקטים בקרן כהלוואות ליזמים הוא לתקופה של בין 12 ל-48 חודשים, בדיוק מתוך המחשבה הזאת, כשסכום המינימום להשקעה בקרן עומד על 150 אלף שקל".

לחשוב על הגודל

שאלה נוספת שיש לבחון כשבודקים קרן להשקעה בנדל"ן נוגעת לגודל הקרן ופיזורה. גודל הקרן מתייחס לכמות הכסף שהיא משקיעה והפיזור למספר הפרויקטים שהיא מנהלת והיכן הם מנוהלים. "אחת השאלות שמשקיע צריך לשאול את עצמו היא מה מבנה ההשקעה? אומר ברכה, "במבנה של קרן ציבורית, המשקיעים מחזיקים ביחידות השתתפות באמצעותן זוכה כל משקיע ליהנות מפיזור השקעה רחב בין פרוייקטים, יזמים ואיזורים גאוגרפיים ובכך קטן הסיכון בהשקעה באופן משמעותי אל מול יתר הסיכונים הקיימים בתחום".

קרן ההתחדשות העירונית של הלמן-אלדובי התקשרה עד היום בהסכמים למימון בסך מצטבר של כ-143 מיליון שקל ב-14 פרויקטים פעילים. "רק ברבעון האחרון השקענו בחמישה פרויקטים נוספים - שלושה בניינים בירושלים ושניים בראשון לציון", מפרט ברכה. בימים אלו החלה הקרן במסלול גיוס נוסף של 20 מיליון שקל מהציבור.

עוד הוא מסביר כי "קרן ההשקעות שלנו היא ייחודית לא רק בגלל שהיא עוסקת בהתחדשות עירונית, אלא מאחר שמדובר בקרן ציבורית עם תשקיף, שמנהלת השקעות לאחר שלב היתר הבנייה וכמובן שההשקעה בה היא שקלית".

אי של יציבות בשוק תנודתי

עניין נוסף שיש לתת עליו את הדעת הוא יציבות ההשקעה. קרן המשקיעה בהתחדשות עירונית היא בעלת קורלציה נמוכה להתנהגות מדדי המניות והאג"ח בשוק ההון. היא מושפעת פחות מהמסחר והתנודתיות של ניירות הערך בבורסה ויותר ממצב שוק הנדל"ן. "משבר הקורונה גרם לאנשים למשוך כספים מתיקים מנוהלים ומפוליסות פיננסיות ויש מי שברשותם מזומן פנוי ותוהים מה לעשות איתו. הם מחפשים יציבות, בטח אחרי משבר הקורונה - השקעה בחוב מגובה ביטחונות נדל"ן בפיזור רחב היא אלטרנטיבה טובה מאוד עבורם", אומר ברכה.

"המטרה בהשקעה בקרן נדל"נית היא ליהנות מנכס שאינו פיזי ומהיציבות שבהשקעה. הקרן שלנו בהיותה קרן השקעה ציבורית, מתנהלת עם תשקיף, בשקיפות מלאה, ומאפשרת לראות בדיוק היכן מושקע הכסף, את התשואה ההיסטורית שלה ועוד נתונים שמייצרים את הביטחון עבור המשקיעים. בנוסף לכך, בתום 12 חודשים מיום השקעתו הראשונה ובכפוף לתנאי השותפות, המשקיע יכול לפדות את יחידות ההשקעה שלו בקרן באופן הרבה יותר פשוט, מאשר במקרה בו הו מחזיק בנדל"ן פיזי".

לדברי ברכה, "הלמן-אלדובי ההתחדשות העירונית היא תוצר של שילוב בין בית השקעות ותיק ומנוסה ובין חברת דייברגון המתמחה במימון בעולם היזמות והנדל"ן הפועלת בזירת ההשקעות, לבין בעלי מקצוע מנוסים בעולם היזמות והנדל"ן הפועלים מעל לעשור בתחום מימון פרויקטים של התחדשות עירונית בישראל. כל פרויקט עובר ניתוח מקדים שלנו ובדיקת כדאיות ע"פ מדיניות ההשקעה של הקרן, ואנחנו מחליטים על ההשקעה רק אחרי שאותו פרויקט עבר את כל המבחנים המחמירים וכמובן קיבל היתר בנייה. הניסיון הרב של המומחים שלנו מאפשר להם הכרה מיטבית עם הפרויקטים השונים, הכרה עם היזמים וניהול סיכונים מיטבי של פוטנציאל ההשקעה בפרויקטים באזורי הביקוש בישראל".

הלמן-אלדובי התחדשות עירונית - לא חייבים מיליונים כדי להשקיע בנדל"ן. לפרטים הקליקו כאן>>

*שמה הרשמי של הקרן: ״הלמן-אלדובי התחדשות עירונית שותפות מוגבלת״. המידע במסמך זה הינו מידע תמציתי שנועד להסב את תשומת הלב בלבד ואינו מהווה הצעה לרכישה או מכירה של יחידות השתתפות של הקרן, כמו כן המידע במסמך זה אינו מהווה תחליף לייעוץ או לשיווק השקעות המתחשב בצרכיו של כל אדם. בנוסף, על כל אדם המבקש לקבל מידע מלא ביחס לני"ע של השותפות לעיין בפרסומי השותפות המפורסמים באתר הפרסומים של רשות ניירות ערך, לעיון https://bit.ly/2XLJ5ny. אין בנתונים במסמך זה כדי להבטיח תשואה כלשהי בעתיד ואין בנתונים המפורסמים במסמך זה כדי להעיד על תשואות שתושגנה בעתיד, לרבות סיכון לאובדן ההשקעה. ההשקעה בקרן עלולה להיות כרוכה בסיכונים שונים כמפורט בסעיף 24 לפרק תיאור עסקי התאגיד בדוח התקופתי לשנת 2019 שפורסם ביום 30 במרס 2020 (אסמכתא: 2020-01-037684). לעיון בתשקיף השותפות, לרבות הסיכונים הכרוכים בהשקעתה https://bit.ly/2WwNj0U. פדיון יחידות בקרן הינו בכפוף לתנאים המפורטים בהסכם השותפות. אין בהיתרה של הרשות לניירות ערך לפרסם את התשקיף משום אימות הפרטים המובאים בו או אישור מהימנותם או שלמותם, ואין בה משום הבעת דעה על טיבם של ניירות הערך המוצעים.

**אין באמור משום המלצה להשקעה ו/או כל פעולה פיננסית, או תחליף לקבלת יעוץ מקצועי בהתאם לצרכי הלקוח.

עוד כתבות

במשרד המשפטים סבורים כי התיקון יעודד הגשה של תובענות ייצוגיות ראויות / אילוסטרציה: Shutterstock, Morakot Kawinchan

הסוף למסחרה? משרד המשפטים מקדם חוק שמבקש לטלטל את מוסד התובענות הייצוגיות

ברקע הסערה הציבורית בנוגע לתובענות ייצוגיות, משרד המשפטים הפיץ תזכיר חוק בנושא ● בתזכיר מוצע להגביל את מספר התובענות הייצוגיות שיכול אדם להגיש בשנה, לקבוע תקרות ברורות לגמול ושכר הטרחה, וגם לאפשר לשופטים לפסוק הוצאות משפט אישיות לחובתם של עורכי הדין במקרים של תביעות סרק

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

מפגינים פרו פלסטינים באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Lev Radin

ההפגנות הפרו-פלסטיניות באוניברסיטאות העילית בארה"ב צוברות תאוצה

כניסתו של פרופסור שי דוידאי, ישראלי המרצה באוניברסיטת קולומביה, נחסמה ● עשרות נעצרו באוניברסיטת ייל לאחר שהקימו מחנה אוהלים בקריאה לשחרור עזה

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

חופית באטה, חוקרת בינה מלאכותית ב-AI21 / צילום: יונתן בלום

היא התגייסה ליחידת מודיעין, צוללת עם כרישים ועובדת בתחום הכי חם בעולם

היא שובצה במודיעין אך התעקשה להתגייס לקרבי, שימשה אלגוריתמאית במובילאיי ויש לה תואר במתמטיקה ● כיום חופית באטה היא חוקרת ב-AI21 Labs, שנתמכת בידי ענקיות הטכנולוגיה ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס

סקטור השבבים יורד / צילום: Shutterstock

אנבידיה יורדת למקום החמישי בשווי שוק: מה עובר על הסקטור הלוהט בוול סטריט?

ביום אחד איבדה החברה הלוהטת של וול סטריט 10% מערכה, והיא רק דוגמה לסגמנט השלילי שאפיין את שוק השבבים כולו ● אנליסטים מנתחים את הסיבות: מנתוני מאקרו בעייתיים שמכבידים על השוק כולו ועד ל"תיקון" בתחום, שנהנה מפריחה משמעותית בשנה האחרונה

ראש אמ''ן אהרון חליווה

מבריק ויהיר, כריזמטי ונהנתן: הכירו את אהרון חליוה, האלוף השנוי במחלוקת שפרש היום

מבריק, כריזמטי, האיש הכי מקושר במטכ"ל, רוקסטאר, ומנגד נהנתן, יהיר ויש שיאמרו בוטה • ראש אמ"ן, שהודיע היום על פרישה מצה"ל, מיהר לקחת אחריות על הכישלון, אבל מאז, עלו עוד ועוד סימני שאלה סביב התנהלותו ● נראה שגם הוא - שיודע להתנהל מול התקשורת "אפילו יותר מדובר צה"ל" - לא צפה את עוצמות המתקפה ולא מפסיק למשוך אליו אש

פרופ' יוג'ין קנדל / צילום: מיכה לובטון

הוא היה אחד האנשים הקרובים לנתניהו, היום הוא חושף: "לא הייתי מחזיק במשרד שלו חודש"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה לשעבר, יוג'ין קנדל, בטוח: "אם ישראל לא תשנה כיוון בהקדם, הכלכלה תקרוס, והמדינה עמה" ● לדבריו, כדי שנבואת הזעם לא תתממש צריך להקים ממשלה שתנהל סיכונים לטווח הארוך בכל תחומי חיינו ● הוא לא פוסל אפשרות להיות שר האוצר הבא, אבל "לא כזה שתפקידו העיקרי הוא לחלק הטבות" ● האזינו

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

בעשרות מיליוני דולרים: אוסף המטבעות העתיק שעומד למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג׳ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● על פי ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב והלחימה תיארך כשישה שבועות

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר צפוי להיפתח במגמה חיובית • המניות הדואליות חוזרות עם פער חיובי ● טסלה פיספסה את התחזיות אך המניה זינקה במסחר המאוחר, תאיץ השקת דגמים מוזלים ● דריכות בשוק לקראת דוחות מטא לאחר הנעילה בוול סטריט ● בנק אוף אמריקה ממליץ על שתיים מ"שבע המופלאות" ● היום ומחר המסחר יינעל ב-14:30 ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה 

נתיב השייט באוקיינוס הארקטי / צילום: Shutterstock

בהובלת רוסיה וסין: נתיב השיט הימי שעשוי לשנות את חוקי המשחק

התקפות החות'ים בים האדום, במקביל לבצורת במרכז אמריקה, מובילות את העולם לחפש נתיבי סחר ימי חלופיים ● בשנים האחרונות, הסחר באזור הארקטי זינק בחדות נוכח הפשרת הקרחונים ומעורר התעניינות רבה מצד מעצמות העולם, ארה"ב, רוסיה וסין ● האם מפת נתיבי השיט בעולם לקראת שינוי, וכיצד תושפע ישראל?

הסופרקמפיוטר של חברת Cerebras בחוות שרתים בקליפורניה / צילום: Reuters, REBECCA LEWINGTON/CEREBRAS

בחסות אלטמן ומשקיעים מישראל, המתחרה באנבידיה יוצאת להנפקה

סריבראס, יצרנית "השבב הגדול בעולם", בה מושקעים מייסדי OpenAI וכן ישראלים ואמירותים רבים, מתקדמת להנפקה ● בינתיים היא גייסה 723 מיליון דולר

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק, טכנולוגיה והון סיכון במשרד עורכי הדין פישר (FBC) / צילום: יונתן בלום

עורך הדין שהכניס את התחום הלוהט לפירמות ענק בישראל

אורי ציחור, ראש תחום בלוקצ'יין במחלקת הייטק והון סיכון במשרד פישר, מלווה חברות קריפטו בעסקאות והנפקות ומסייע להן להכניס מטבעות דיגיטליים לבנקים ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס