גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

מצפצפים על הרופאים, חוזרים לתיירות וקורצים לישראל: כך מתמודדים בעולם הערבי עם הקורונה

הממשלה בקהיר ממהרת לפתוח מלונות, למרות שלא בטוח שהשתלטה על המגפה שעד כה הדביקה 80 אלף מצרים ● תיירי העולם מוזמנים לבוא, אך לא הישראלים ● למרות שהסיפוח עשוי לערער את היחסים עם איחוד האמירויות, חברות מקומיות עושות עסקים עם תעשיות ביטחוניות ישראליות

תיירות מצטלמות השבוע ליד הספינקס במצרים / צילום: Mohamed Abd El Ghany, רויטרס
תיירות מצטלמות השבוע ליד הספינקס במצרים / צילום: Mohamed Abd El Ghany, רויטרס

התפרצות הקורונה המחודשת הפכה את ישראל למדינה כמעט מצורעת, כולל אצל שכנתינו מדרום. מצרים פתחה את גבולותיה לתיירים מכל העולם, חוץ מישראלים.

בתי המלון ואתרי הנופש לאורך חופי הים האדום ובסיני קיבלו במאי וביולי רשימת הגבלות והנחיות, ומי שעמד בהן קיבל היתר לפתוח. בהתחלה לתיירות פנים ומתחילת יולי גם לתיירים זרים. מלון ספארי ביץ' קלאב בנואיבה, למשל, פרסם בדף הפייסבוק שלו את קבלת ההיתר ודאג לשלוח את ההודעה לגורמי תיירות ישראלים.

באמצע יוני הודיעו השלטונות על שבועיים של הכנות באתרי התיירות ובשדות התעופה לקראת פתיחה של הגבולות לתיירים מחו"ל. שר התיירות והעתיקות של מצרים, חאלד אל ענאני, אמר אז כי עיר הנופש ע'רדקה שעל חוף הים האדום וכן שארם א-שייח יהיו שני האתרים הראשונים שייפתחו לתיירי חוץ. ואכן ב-1 ביולי הגיעה לע'רדקה טיסת תיירים ראשונה מאוקראינה ועליה 167 תיירים.

הפתיחה הזו מעוררת ביקורת לא מעטה, שכן מצרים רחוקה מדעיכה אמיתית של המגפה. מזכ"ל איגוד הארכיאולוגים הערבים, מוחמד אל קאחלאווי, אמר כי זה מוקדם מדי וכי יש חשש ממשי שתיירים, בעיקר מהמזרח הרחוק, יגרמו להתפרצות מחודשת של הנגיף. הוא לא הזכיר את ישראל, אבל דיבר על מדינות שבהן הנגיף התפרץ שוב.

מעבר טאבה יישאר סגור

השלטונות מודעים לדיווחים על ההתפרצות המחודשת בישראל, ולא כללו את מעבר טאבה ברשימת הכניסות המותרות למדינה. בדיקת "גלובס" העלתה כי במשרד התיירות המצרי אין כוונה לעשות כן כל עוד קצב ההידבקות המהיר בישראל יימשך. פקיד בכיר במשרד אמר, כי ישראל נמצאת ברשימת המדינות האדומות ועל אף שהתיירים הישראלים הם חלק חשוב בכלכלה של חצי האי סיני, ארצו לא יכולה לקחת סיכונים מיותרים.

התיירות היא אחד מענפי הכלכלה החשובים של מצרים, ועד לפרוץ הקורונה היא הייתה במצב של התאוששות מתמשכת הנובעת מהיציבות השלטונית בעידן הנשיא א-סיסי. לפי נתוני 2018, הענף העסיק 1.24 מיליון מצרים והכניס כ-390 מיליארד לירות מצריות (24 מיליארד דולר) למשק המקומי. בחודשי הקורונה עד כה הצטברו ההפסדים לכ-150 מיליארד לירות מצריות (כ-9.3 מיליארד דולר). בממשלה נחושים להתחיל לאושש את הענף.

עם זאת, המדינה עדיין לא השכילה להתמודד עם המגפה באופן יעיל מספיק. החודשים הראשונים אופיינו במיעוט בדיקות ובמידע חלקי שנמסר לציבור. לקראת סוף מאי, עם הגברת קצב הבדיקות, הנתונים הראו עלייה חדה בנדבקים, בממדים של ישראל כיום. ביוני הממוצע היה כ-1,000 נדבקים ביום עם ימי שיא שהתקרבו ל-2,000 ביום. עד כה מתו מהנגיף לפי הדיווח הרשמי כ-3,500 בני אדם, אך ההערכה היא כי מדובר במספר גדול בהרבה. כמעט 80 אלף מקרי הידבקות נמצאו, מהם קרוב ל-60 אלף עדיין חולים. מספר החולים הקשים המוערך הוא ב-3,000.

השבוע מתה מהמחלה אחת מהשחקניות המוכרות במדינה, רגא אל גדאווי בת 81. מותה עורר את הדיון בטיפול הממשלה בנגיף. בחזית המבקרים עומדים הצוותים הרפואיים, שמוחים כבר שבועות על הטיפול הבעייתי.

את המהומה הצית ראש הממשלה מוסטפא מדבולי, שבנאום לאומה בטלוויזיה בחודש שעבר על המגפה והצעדים הנדרשים, האשים את הרופאים באי-תפקוד ובכך שנעדרו מבתי החולים.

ארגון הרופאים של מצרים פרסם מייד לאחר הנאום הודעה שבה דחה את טענותיו של מדבולי ודרש את התנצלותו. בהודעה שפכו הרופאים אור על מה שהוסתר מהציבור: המחסור החמור בציוד רפואי ובמחלקות יעודיות ומבודדות לחולי קורונה, לצד מחסור בציוד בידוד לצוותים הרפואיים גרם לתמותה גבוהה בקרב אזרחים וצוותים הרפואיים. יותר מ-100 רופאים מצרים ועוד קרוב ל-300 אחיות ואנשי צוות אחרים מתו מהנגיף. כ-10% מכלל המתים. 3,000 רופאים נדבקו בנגיף ואולצו לשהות בבידוד, וזה כנראה מקור טענתו של מדבולי להיעדרם מבתי החולים.

מתפללים עוטי מסכות במסגד בקהיר / צילום: Mohamed Abd El Ghany, רויטרס

מחאת הרופאים ברשתות החברתיות

ההודעה הביאה לגל מחאה ברשתות החברתיות, שהובילו כמה מבכירי הרופאים במדינה. בין השאר הופצו תמונותיהם של רופאים שמתו מהנגיף לאחר שנדבקו בטיפול, והופץ סיפורו של ד"ר מחמוד סמי, שהתעוור בשל לחץ דם גבוה לאחר שהתמוטט מתשישות. למסע המחאה הצטרפו שחקנים וזמרים.

תגובת השלטונות הייתה הגשת תלונות נגד כמה מראשי איגוד הרופאים בשל מה שכונה "הסתת הרופאים לעזיבת משמרותיהם", ובהמשך מעצר של לפחות שישה מהם בשל פרסומים ברשתות החברתיות.

המעצרים עוררו זעם רב והנשיא א-סיסי פירסם הודעת תמיכה ברופאים ובצוותים הרפואיים ושיבח את מאבקם בקורונה. כמה מהרופאים שנעצרו שוחררו - אך אחרים ובהם מוחמד אל-פאוואל, מבכירי הרופאים במצרים, עדיין במעצר.

אחת מההשלכות המעניינות של המגפה היא דווקא יצירת שיתופי פעולה בין ישראל למדינות המפרץ במאבק במחלה. הקשר המתהדק בין ישראל למדינות המפרץ הוא לא סוד, אבל בזמן האחרון, לאור הכוונה הישראלית להחיל ריבונות על התנחלויות ביהודה ושומרון, נראה כאילו הוא קצת מתקרר.

איחוד האמירויות היא אחת ממדינות המפרץ, שקשריהן עם ישראל מוכרים יותר. אין יחסים דיפלומטיים רשמיים, אבל ישנם קשרי מסחר צומחים, מקצתם חשאיים. לאחרונה הם מקבלים יותר ויותר פרסום. לישראל יש נציגות רשמית בארגון של האו"ם לאנרגיות מתחדשות שמושבו באבו-דאבי, והשנה הוזמנה ישראל גם להציג בביתן בתערוכת האקספו בדובאי.

לפני כשלושה שבועות פרסם שגריר איחוד האמירויות בארצות הברית, יוסף אל-עוטייבה, מאמר תקדימי לאישיות בסדר גודל כזה מהמפרץ, ב"ידיעות אחרונות", שבו הזהיר כי הסיפוח יפגע בקשרים בין ישראל לארצו ולמדינות ערביות נוספות. "סיפוח הוא פרובוקציה מוטעית בסדר גודל אחר", כתב אל-עוטייבה והוסיף כי הוא "יהפוך על ראשם" את הדיבורים על נורמליזציה ביחסים עם איחוד האמירויות ומדינות ערביות נוספות.

"מרתיעים את אויבינו, מקרבים את ידידינו" 

הסיפוח בינתיים מתמהמה, אבל ראש הממשלה בנימין נתניהו כמו ביקש להראות שהאזהרה של אל-עוטייבה לא מתממשת והידוק היחסים נמשך. בטקס סיום קורס טיס הודיע נתניהו כי שרי הבריאות של איחוד האמירויות הערביות וישראל יכריזו על שיתוף פעולה במאבק בקורונה, בתחומי המחקר והפיתוח והטכנולוגיה, כדי לשפר את מה שהגדיר הביטחון הבריאותי באזור כולו. לפי נתניהו, זוהי תוצאה של מגעים ממושכים ואינטנסיביים בחודשים האחרונים - "ככל שאנו חזקים יותר, ככל שאנו עוצמתיים יותר כך אנו מרתיעים את אויבינו ומקרבים את ידידינו".

אלא שכמה שעות לאחר הודעתו, הממונה על התקשורת במשרד החוץ של האמירויות הבהירה: שיתוף הפעולה יתקיים בין חברות פרטיות בישראל ובאיחוד, ולא בין משרדי הבריאות של שתי המדינות, כפי שהודיע נתניהו.

עוד הבהרה פרסם גם מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי, שדיווח על חברות פרטיות מאיחוד האמירויות וישראל שהסכימו על שיתופי פעולה רפואיים ובמאבק בנגיף הקורונה. לפי לוי, "שיתוף הפעולה המדעי והרפואי מגשר על אתגרים פוליטיים-היסטוריים באזור במציאות של סדר עדיפות אנושי למציאת פתרון לנגיף הקורונה. שיתוף הפעולה יביא לשיפור וחיזוק החוסן הבריאותי של תושבי האזור".

אבל למרות הנמכת הציפיות, מתברר כי שיתוף הפעולה הזה משמעותי ותקדימי - קודם כל בעצם ההצהרה הפומבית, שנית בכך שמדובר בשת"פ עם חברות ישראליות שעיקר פעילותן ביטחונית ושלישית בהיקף שיתוף הפעולה הזה.

עיתונאי טכנולוגיה מהאמירויות ציטטו את ההודעה והיא דווחה בכלי התקשורת באמירויות וגם בסעודיה ובכווית. הדיווחים הדגישו כי מדובר החברות טכנולוגיה מובילות, וכי שיתוף הפעולה הוא לענייני הקורונה. כמו להכשיר את שיתוף הפעולה.

הפרטים התבררו בהודעה של תאגיד הטכנולוגיה Group 42 מאבו דאבי, לפיו חתם על מזכר הבנה להקמת מחקר ופיתוח משותפים עם שתי החברות הישראליות, התעשייה האווירית ורפאל. מההודעה עולה כי מדובר בשת"פ למציאת פתרונות שיסייעו במאבק במחלת הקורונה. פנג זיאו, מנכ"ל החברה מאבו דאבי, אמר כי "אנחנו מאמצים את שיתוף הפעולה הבינלאומי לטובת הציבור. איחוד האמירויות מהווה דוגמה למאמץ הגלובלי למלחמה בנגיף הקורונה, ולחברה שלנו תהיה הזכות לחלוק ולשתף משאבים עם התעשייה האווירית ורפאל". עוד נאמר בהודעה כי G42 נמצאת בשלב הראשון של ניסוי קליני לחיסון נגד COVID-19.

המגעים לקראת חתמת המזכר ההסכם כללו שיחות וידיאו רבות בין איחוד האמירויות לישראל, ולפי הפרטים שהגיעו אלינו תחום העניין העיקרי שעל הפרק בשת"פ עם התעשיה האווירית הוא בינה מלאכותית וההסתייעות בה לפיתוח טכנולוגיות לזיהוי מהיר ומיידי של הווירוס. התעשייה האווירית פיתחה מכשירים מבוססי מכ"ם וחיישני חום למעקב אחרי מצבם של חולי קורונה בבתי חולים בישראל, וכן פיתחה מכונות הנשמה מקוריות לטיפול בחולים - לאור המחסור במכונות אלה בעולם.

רפא"ל אמורה לתרום לשיתוף הפעולה בתחום המומחיות שלה הרובוטיקה. בתקופת הקורונה היא פיתחה מוצרים לטיפול מרחוק בחולים כדי להפחית את סכנת ההידבקות לאנשי הצוות הרפואי. רובוטים של רפא"ל משמשים כבר בבתי החולים במחלקות המבודדות לחולי קורונה.

מהסיפור הזה אפשר להבין, כי למורת רוחם של הפלסטינים שיתוף הפעולה והיחסים המתהדקים בין ישראל למדינות המפרץ הם עובדה קיימת, ואולי הם לא יבשילו בזמן הקרוב ליחסים מלאים בין המדינות, אבל החרם מהעבר - מת. מנגד, ישראל יכולה ללמוד מכך כי הפוטנציאל של שיתוף הפעולה וחיזוק הקשרים עצום, אך המבוי הסתום המדיני, מהווה עדיין משקולת לא קטנה על מיצוי הפוטנציאל הזה. 

עוד כתבות

אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה / איור: גיל ג'יבלי

בדיקת אי הסדרים בעיצומה, אז איך זה שאפשר להפקיד חיסכון לכל ילד בסלייס

רשות שוק ההון מצאה לאחרונה אי סדרים חמורים בהתנהלותו של בית ההשקעות סלייס ● למרות זאת, באתר הביטוח הלאומי סלייס מוצגת כאפשרות להפקדת כספים בתוכנית "חיסכון לכל ילד" ● עד תחילת מאי לא ניתן יהיה למשוך כספים מקופות סלייס, אך הרגולטור לא מודאג

אסדת קידוח ''לוויתן'' / צילום: אלבטרוס

במשרד האנרגיה בוחנים: הקמת מתקן להנזלת גז בהשקעה של 7 מיליארד דולר

חלק משמעותי מיצוא הגז של ישראל תלוי היום במצרים, ומתקן הנזלה יאפשר יצוא לרחבי העולם כדי לבזר את הסיכונים ● מי יממן את עלויות ההקמה האדירות?

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

ירידות קלות בנעילת הבורסה; אופקו הלת' זינקה בכ-8%

מדד ת"א 35 ירד ב-0.3% ● הבורסה מסכמת את הרבעון הראשון: "מדדי ת"א-35 ות"א-90 רשמו תשואה חיובית של כ-5% וכ-11%, בהתאמה" ● זינוק של כ-50% בצבר ההזמנות של רפאל ● ביל אקמן: "מניית בורסת ת"א זמינה במחיר מציאה" ● דלק תחלק דיבידנד בסך של רבע מיליארד דולר ● בנק ישראל לא יאפשר לאחים נאוי לשלוט בישראכרט עם שיעור החזקות נמוך מ-30%

קריסת גשר פרנסיס סקוט קי בבולטימור / צילום: ap, Steve Helber

אמריקה סופקת כפיים וחוששת: עד כמה חסינים הגשרים שלה?

את הגשר בבולטימור הפילה ספינת ענק של 95 אלף טונות ● זו הייתה כנראה, אם כי לא בטוח, תוצאה בלתי נמנעת - הגשר קיבל ציון "מניח את הדעת" לפני שלוש שנים ● הנשיא ביידן רשאי לטעון שהשקעת טריליון דולר בשיקום תשתית מגינה על אמריקה מפני אסונות רבים כאלה

''התייצבות ושיפור, גם אם צנוע, ברוב הפרמטרים הפיננסיים של ההייטק הישראלי'' / אילוסטרציה: Shutterstock

אחרי שנה קשה, הרבעון הראשון של 2024 מראה מגמה חיובית בתעשיית הטק הישראלית

על פי נתונים חדשים מדוח ההייטק "Tech Review", ברבעון הראשון של 2024 חברות הסטארט-אפ הישראליות גייסו כ-1.6 מיליארד דולר ● מדובר בעלייה של כ-10% ביחס לרבעון הקודם וירידה של 10% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ● 38% מסך הסכום הכולל גוייס בחברות הסייבר

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

ירידות קלות בבורסה המקומית; מדד ת"א ביטוח יורד בכ-2%

מדד ת"א 35 יורד ב-0.1% ות"א 90 יורד ב-0.7% ● הבורסה בת"א מסכמת רבעון ראשון בעליות נאות במדדים המובילים ● לאומי על הדולר המתחזק: "מציע למשקיעים הצעה שאי אפשר לסרב לה" ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● טסלה ממשיכה במומנטום השלילי לאחר שבמורגן סטנלי הורידו את תחזית המכירות של החברה

קבינט המלחמה. ללא נשים במוקד קבלת ההחלטות / צילום: קובי גדעון-לע''מ

המלחמה חושפת את אוכלוסיית הנשים לסיכונים חריגים. איך אפשר להתמודד איתם?

מדור "המוניטור" של גלובס והמרכז להעצמת האזרח עוקב אחר ביצוע החלטות ממשלה משמעותיות ● הפעם, בשיתוף שדולת הנשים, על האתגרים שמציבה המלחמה בפני נשים ● נשים סובלות יותר מהיעדר ביטחון אישי וכלכלי - ובכל זאת הן לא נמצאות במוקד קבלת ההחלטות

מבצע לתשלום חלקי על דירה על הנייר / צילום: דרור מרמור

מספר הדירות שנרכשות רק עולה, אז למה נתוני המשכנתאות נמוכים?

נתוני המשכנתאות החדשות שניטלו ממשיכים לדשדש כבר כמה חודשים, למרות העלייה ברכישת דירות ● האם מבצעי הקבלנים המאפשרים לשלם רק 10% בתשלום הראשון ואת היתר במסירה, יתבטאו במשכנתאות בעוד שנתיים־שלוש?

הכפר פטריצ'ה באיטליה. ראש העיר מנסה למכור בתים באירו / צילום: Shutterstock

באיטליה מנסים למכור בתים באירו אחד. אז למה זה לא עובד?

ראשי עיירות קטנות באיטליה, שהתרוקנו מתושבים בשל מגמת עיור ארוכת־שנים, מציעים בתים למכירה באירו אחד בלבד, כאשר עלות השיפוץ מוטלת על הקונה ● התקשורת האמריקאית רווייה בסיפורים על בתים עתיקים שעברו שיפוץ והפכו לבתי נופש משפחתיים, אך בפועל, עסקי "הבתים באירו" עומדים בפני חסמים רבים

יהודה מורגנשטרן, מנכ''ל משרד הבינוי והשיכון / צילום: רונן חורש

האוצר על הצעת משרד הבינוי לעזור לקבלנים: "לא ישימה בעליל"

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון יהודה מורגנשטרן אמר כי יבוצע פיילוט לסיוע לקבלנים שיאחרו במסירת דירה בשל המלחמה, תחילה בשלוש ערים - בשדרות, בקריית שמונה ובשלומי • מנכ"ל האוצר הייזלר: "לא מכיר את ההצעה"

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי / אילוסטרציה: Shutterstock

הטבת המס הגדולה שהבטיחה הממשלה נכנסה לתוקף. מה יקרה לנטו שלכם?

הורים לילדים שגילם עד שלוש יקבלו החל מתלוש השכר הקרוב תוספת של נקודות זיכוי, אשר תגדיל להם את ההכנסה הפנויה ● ואולם, מומחים טוענים כי הטבת המס לא תשפיע על מי שבאמת זקוק לה

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

הבית הלבן בהודעה רשמית אחרי קרב הגרסאות: נתניהו אישר שתצא משלחת לוושינגטון

דובר צה"ל: ""במסגרת האימונים יתורגלו תקיפות מאסיביות וארוכות טווח" • גבר בן 38 נהרג מפגיעת רקטה במפעל בקריית שמונה, כמה נוספים נפצעו קל • נתניהו לסנטור ריק סקוט: "החלטת ארה"ב עודדה את חמאס. שלא יסמכו על הלחץ הזה - זה לא יעבוד"  • עדכונים שוטפים

ביתן אינטל בגרמניה / צילום: Shutterstock

אינטל תכננה להשקיע 86 מיליארד דולר באירופה. סטארט־אפ קטן מקשה עליה

קרב פטנטים שחברת שבבים קטנה מנהלת נגד אינטל בגרמניה עשוי לחבל בתוכניות של הענקית באירופה כולה ● ניצחון משמעותי לתביעה נרשם החודש, עם הוצאת צו מניעה זמני נגד מכירת כמה מעבדים של אינטל ● השאלה הגדולה: האם ייפתחו משפטים דומים ביבשת?

פרויקט תמ''א 38 בחיפה / צילום: פאול אורלייב

משרד המשפטים יוזם: יזמי התחדשות עירונית יתחייבו מראש על מועד מסירת הדירות

שורת תקנות שיזם משרד המשפטים, שיידונו בקרוב בוועדת הפנים של הכנסת, יחייבו יזמי התחדשות עירונית במתן מועדי מקסימום לאישור תוכנית הפרויקטים שלהם ואכלוס הדירות שהם מקימים ● תקנות בולטות נוספות הן חשיפת ערבויות מחייבות, גילוי ניגוד אינטרסים של היזמים, וידוא שהדיירים מבינים את ההסכם ועוד

ייצור השבבים / צילום: Shutterstock, Golubovy

חברות השבבים הישראליות שמשלמות על הקשחת הכללים

ביטול רכישת חברת שבבים ישראלים על ידי הענקית האמריקאית קוואלקום מתווספת לנסיגת אינטל מרכישת טאואר אשתקד ● לפי מומחים, מדובר במגמה מתעצמת של הקשחת העמדות מצד רגולטורים בעולם ● "חברות צריכות להתחיל לחשוב מראש על אלטרנטיבות", הם אומרים

קרן כהן חזון, מנכ''לית ובעלת השליטה בתורפז / צילום: ששון משה

תורפז רוכשת יצרני חומרי טעם בלגית-גרמנית תמורת 48 מיליון דולר

תורפז צפויה לרכוש את קבוצת קלאריס & ווילך באמצעות חברת הבת שלה - פיט ● החברה מייצרת חומרי הגלם היחודיים לתחום הבשר והאפייה ומחזור המכירות שלה הסתכם ב-35.1 מיליון דולר ב-2023

צילום: ap, AP23024601572019_e5rllq

פתיחה מעורבת בוול סטריט; אסתי לאודר מזנקת ב-3%

נאסד"ק יורד ב-0.2% ● הצמיחה השנתית בארה"ב עמדה ברבעון האחרון על 3.4%, יותר מהצפוי ● באופנהיימר צופים "רוח גבית לשוק המניות האמריקאי לפחות עד שנת 2025" ● אבל האסטרטג של ג'יי.פי מורגן מזהיר: "אתם לא תדעו כשהירידות יגיעו" ● מחר "יום שישי הטוב" לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובמדינות רבות אחרות בעולם

מערכת ReDrone של אלביט / צילום: אלביט מערכות

הנקמה של פוטין בהודו, ומערכת יירוט הרחפנים החדשה של אלביט

אלביט הציגה ללקוחות אירופאיים את מערכת היירוט המתקדמת שלה, אלג'יריה מצאה מענה בסין מול עוצמת המל"טים מתוצרת ישראל, ארה"ב שמה את מבטחה בלייזר, והנקמה של פוטין בראש ממשלת הודו • השבוע בתעשיות הביטחוניות

קבוצת רוכבי אופניים עם טל ברודי. מימין: ריבה פרידמן בורוביק / צילום: דבורין תקשורת

מקבוצות אופניים ועד קבלת פנים בחזרה לבית: הארגון שמלווה מפונים במלחמה

מאז פרוץ המלחמה מלווה ארגון "הרוח הישראלית" אלפי משפחות של מפונים, ואף גייס תרומות בהיקף של 2.5 מיליון שקל ● מ"מ המנכ"לית, ריבה פרידמן בורוביק: "האתגר הגדול הוא שיקום הקהילות"

מנכ''ל האוצר שלומי הייזלר בוועידת מרכז הנדל''ן באילת / צילום: נאו מדיה

מנכ"ל האוצר נגד מנהל רשות המסים: "מס דירה שלישית ירחיק משקיעים משוק הנדל"ן"

לפי מנכ"ל האוצר, שלומי הייזלר, החזרת "מס דירה שלישית" כבר בתקציב הקרוב לא נמצאת על הפרק ● על הביקורת שהעביר ינקי קוינט בכנס התשתיות של גלובס בשבוע שעבר, הוא עונה: "אמירות חמורות ואין בהן דבר וחצי דבר. באוצר יש אנשים מופלאים" ● וזו התוכנית שלו למלא את קופת המדינה, נוכח הגירעון המחמיר