גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בעלי רשת חללי העבודה BE ALL: "נתנו הנחות, דחיות, הקפאות. זה אירוע תנ"כי"

הסבת מטבח לשולחנות משרדיים? אין בעיה. תשלום במניות בתמורה להפחתת דמי שכירות חודשיים? הולך ● בעלי רשת חללי העבודה BE ALL, נס שובל, שרואה עצמו כחלוץ חללי העבודה המשותפים בישראל, מצהיר בראיון ל"גלובס" שמצבם רחוק מזה שהיה ערב המשבר, ועל כן הם גמישים מתמיד

נס שובל, הבעלים של רשת חללי העבודה המשותפים BE ALL  / צילום: איל יצהר, גלובס
נס שובל, הבעלים של רשת חללי העבודה המשותפים BE ALL / צילום: איל יצהר, גלובס

"אני חוזר מישיבה עם חברה ששוקלת לקחת אצלנו מקום ברמת מחיר של 50-60 אלף שקל בחודש", מספר נס שובל, הבעלים של רשת חללי העבודה המשותפים
BE ALL, שמחזיקה כיום שבעה סניפים. "אני כנראה מתקשר איתם על זה, במתווה של רכישת מניות החברה כחלק מדמי השכירות. זה כדי לעזור להם בהיבט התזרימי. אנחנו פתוחים לכל דבר".

כן, קראתם נכון. בניסיון לשוב ולאכלס את כל 40 אלף המטרים הרבועים שהחברה מחזיקה, גם פתרון כמו רכישת מניות מהשוכרים אפשרי. כשאנחנו מבקשים לברר כיצד המודל הזה עובד, מסביר שובל כי את המימון מספקת חברה אחרת, שכל מה שהוא מוכן לספר עליה בשלב זה הוא שמדובר ב"חברה מוכרת", וכי מודל ההשכרה מכניס כמובן את החברה לתוך החוזה. לדבריו החברה המממנת אחראית לביצוע בדיקת הנאותות. לפי שובל עד כה נחתם חוזה ראשון במתווה הלא שגרתי, ושנכון לעכשיו נבחנים שלושה חוזים דומים, שלדבריו עשויים להבשיל להסכם חתום.

אולי זה אומר שאתם נואשים?

"אנחנו לא נואשים בכלל. אנחנו רוצים למלא את המקומות ולחזור לנקודה שבה שהיינו בפברואר (מצב החברה ערב ימי הקורונה, ג"ל) ויותר מזה. זה הרצון של העסק, ולא נואשות. זו אינטנסיביות. יש לנו מערך של עשרות אנשים שעמל יום ולילה כדי להכניס לקוחות, היום יותר מתמיד, ולתת להם את מה שהם צריכים. כמובן בתמחור נורמלי, אנחנו לא באים להפסיד כסף".

רכישת מניות איננה הצעד היחיד שהחברה נוקטת במטרה להשיב לחללים המשותפים חברות, וגמישות מקסימלית היא, כך נראה, המוטו החדש שלו. "יש מקומות שאנחנו מאפשרים בהם שימוש במתקנים שלנו בצורה של יחידות עצמאיות, עם כניסה ויציאה פרטית", הוא אומר. "75% מהלקוחות שלנו הן חברות הייטק. היום בגלל רגולציה אי אפשר להיכנס אליהן, אז אנחנו מאפשרים להן להיות לבד, או כניסה עצמאית".

זה לא נגמר בכך. לדבריו, הם מוכנים להתאים את עצמם גם לשינויים תכופים דמויי אקורדיון. "אנחנו גורם שיודע לתת גמישות רבה, זה ידוע וכעת זה מתחדד", הוא אומר ומסביר שמעבר ליכולת הפיזית החברה פיתחה מערכת ניהול שמסייעת לשוכרים לנהל את העובדים - אלה שנשארים בבית ואלה שמגיעים למשרד - בצורה מיטבית.

"אני שולח לך הדמיה בתלת ממד של קומה בחלל העבודה שלנו במגדל ספיר", הוא מסביר, וכמעט בו זמנית מכשיר הסלולר שלי מצפצף ומבשר שהתמונה הגיעה. מדובר במגדל שנמצא באזור הבורסה ברמת גן, ושלחברה יש בו כ-9,000 מ"ר. המשרדים בנויים בצורת ספירלה, כשחלקה המרכזי ריק יחסית. "לקחנו קומות וחילקנו אותן ליחידות ורסטיליות. נניח שאתה לקחת 20 או 30 או 40 עמדות, אנחנו יכולים להגדיל לך את השטח תוך שעתיים, בלילה. יש לנו יכולת לפרק את המטבח שבנוי משלושה חלקים מברזל שמתנתקים, וזה הופך להיות שטח עבודה נוסף".

בהמשך השיחה הוא מסביר שגם בנושאי החניות הם הרבה יותר גמישים מבעבר, גם בזכות מערכת הניהול שהם פיתחו. וכך כיום ניתן לאפשר לכמה רכבים לחנות בחניה אחת, דבר שבעבר הם לא התירו.

מגדלי אלון  בתל אביב / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

"אתה מבין לאילו רזולוציות אנחנו הולכים? וזה חוץ מהאפשרויות לקחת עמדה, חדר, חמישה חדרים או אפילו קומה שלמה. אנחנו ערוכים לתשלום במתווה של שכירות בלבד, או של שכירות עם ארנונה ודמי ניהול בלבד, לפי בחירה שלהם. אנחנו מתאימים את עצמנו לשוק כל יום", הוא אומר ומוסיף כי "יש היצע שלא פוגש את הביקוש. בגלל זה יש מאמץ של המערכת להביא שוכרים כמה שיותר מהר ולהגיע לתפוסה מלאה. אני חושב שכל גוף נדל"ני זה משהו שהוא עושה בימים אלה - לא לאבד לקוחות. המילה 'לאבד לקוח' אסורה בהחלט".

מהבחינה הזו, הקורונה חידדה לדעתך את היתרון של חללי עבודה מול המשרדים המסורתיים?

"חד משמעית".

מודל של התבססות במיקומים מבוקשים

רשת חללי העבודה המשותפים BE ALL נוסדה ב-2016, אך מבחינת שובל, הוא מראשוני הענף, אם לא החלוץ שבהם. בשנת 2006 הוא ייסד את "בית הפרקליטים" במגדל המוזיאון בתל אביב, שהציע לעורכי דין אפשרות לשכור עמדות וחללי משרדים.
"התעוררתי יום בהיר אחד ואמרתי 'איך הם מסתדרים?' באנו והקמנו להם מערכת שחוץ מתשלום אחד על חדר, הם לא היו צריכים שום דבר. היו להם שם חדרי ישיבות ואפילו אזור בוררות, כמו בית משפט קטן. זה הפך להיות מושג בעיר", הוא מתגאה. "הרעיון היה כל כך חדשני שהייתי צריך להסביר אותו. אנשים לא הבינו איך זה שהם מקבלים פקידות מקצועיות".

זמן לא רב לאחר מכן הוא פיתח את הרעיון והקים רשת ששמה "אופיס פלוס", שהציעה משרדים משותפים. "הבאתי את הרעיון טרום WeWork", הוא אומר ומזכיר את המתחרה הגדולה שהצליחה לגרום לענף שלם להיצמד דווקא לשמה שלה.

  אם כך, איך זה שהתחום לא מזוהה עם השם שלך?

"הייתי בארץ ולא בחו"ל, ומכרתי את זה", הוא מסביר ומתכוון לעסקה משנת 2013 שבמסגרתה מכר את הפעילות לרשת חללי עבודה אחרת שהתפתחה באותם הימים - ריג'ס, שלדבריו כמה מסניפיה בארץ פועלים כיום ממתחמים שבעבר הופעלו על ידי "אופיס פלוס". שובל מסביר שכחלק מתנאי ההסכם הוא נדרש שלא לעסוק בפעילות בתחום למשך שלוש שנים.

  כמה ריג'ס שילמו לך?

"לא משנה. עניין פרטי. הרבה מאוד", הוא חותך, ובהמשך מסביר כי כמה חודשים אחרי שנגמר המועד בחוזה שהגביל אותו לעסוק בתחום, שב אליו עם הרשת הנוכחית, היות והוא זיהה פוטנציאל רווח גדול. ואכן בתקופה שעד לקורונה נראה היה שהכול פועל לפי התוכנית, ולא רק עבור שובל. כל תחום חללי העבודה התפתח כשעוד ועוד שחקנים קופצים פנימה ומציעים חוויית עבודה שנתפסת, או ממותגת, כחדשנית יותר.

מבט על רשימת הסניפים של הרשת מלמד ששובל מאמין בפריים לוקיישן. לרשת יש פעילות במגדלי אלון שברחוב יגאל אלון, כמו גם ברחובות מבוקשים אחרים בתל אביב כמו יהודה הלוי, עמינדב וארלוזורוב. לרשת יש גם סניף בקומה ה-25 במגדל השחר שניצב בגבול גבעתיים, רמת גן ותל אביב, וכן במגדל ספיר הרמת גני.

האופוריה כמובן התנפצה כשפרץ משבר הקורונה. העובדים הפסיקו להגיע, והשוכרים, שבז'רגון התחום נקראים "ממברים", התקשו לשלם. בזמן אמת ניסו מרבית חברות חללי העבודה, ו-BE ALL בתוכן, להתכנס פנימה, ולא להתבלט בתקשורת. ברשת של שובל אף נפרדו מיועצת התקשורת הצמודה. במקביל עוד ועוד משוכריהם החלו לבקש הקלות בדמי השכירות. "הייתה מצוקה", מספר מנכ"ל הרשת, עוזי סירקוס, שמלווה את שובל בזמן הראיון. "סייענו לפונים באופן מאוד מהיר, גם עשינו דחיות חיובים, גם הקפאות, והיו גם הנחות שלקחנו על עצמנו כשהרגשנו שלקוחות נמצאים במצוקה", הוא אומר ומודה שלא תמיד הצעדים סייעו, ובמילים אחרות: היו מי שעזבו.

  גם אתם שוכרים בעצמכם. ביקשתם סיוע מבעלי הבית שלכם?

"אני לא נכנס לעניין שלי", משיב שובל. "מבחינה עסקית, אני קורא לזה אירוע תנכ"י. זה אירוע שאני יכול לתאר אותו כמו הר געש שבמקום שהוא יתפרץ החוצה, הכול נכנס פנימה. זה לא דומה לשנת 1929 או לשנת 2008. אני מנסה להסביר לאנשים שבמשברים אחרים רכבות נסעו, מסעדות היו פתוחות וגם בתי מלון, ואנשים עדיין דיברו ביזנס. אז לא היינו בתרדמת כמו במשבר הקורונה".

"בפברואר המצב היה יותר טוב מהיום"

הוא בן 69, פעיל בתחום הנדל"ן המניב שנים רבות, אך אינו מרבה להופיע בתקשורת. את הריאיון הנוכחי עימו ביקשנו לראשונה כבר לפני חודשיים.

"זו הייתה תקופה של אי ודאות", הוא אומר ובהמשך מוסיף ש"היה לי קשה לדבר כי ישבתי בבית תקופה ארוכה, ועכשיו אתה רואה שהשד לא כל כך נורא ואפשר להתמודד איתו, ושאין שום פאניקה". האם הכוונה היא שהמשבר נגמר? שובל מבקש להבהיר שזו לא הייתה כוונתו, אם כי בשבועות האחרונים המגמה משתפרת מבחינתם, ובצורה יפה.

"השוק השתנה בחודשיים האחרונים", הוא משיב ולאחר מכן מרחיב. "אנחנו גדלים על בסיס שבועי, בצורה משמעותית", הוא אומר. כמה זה במספרים? שובל מוסר ש"בכל שבוע יש עלייה של 10%-5% בפניות אלינו, ואנחנו סוגרים הרבה הסכמים". לדוגמה הוא מספר שרק לאחרונה חברת בניית אתרי האינטרנט "אלמנטור", שלפי דיווח ב"גלובס" גייסה בפברואר האחרון 15 מיליון דולר, שכרה שתי קומות בשטח של כ-3,000 מ"ר במגדל ספיר. לצידם הוא מונה עוד גופים גדולים ששוכרים שטחים בסניפים השונים - גוגל, בנק הפועלים וגם הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע, שפועל מסניף החברה ברחוב עמינדב.

כשאני מנסה לברר איך הוא מסביר את השינוי החד והמהיר ממצב שאותו הוא הגדיר כ"תנ"כי" במשמעות השלילית של המונח, למצב של גיוס לקוחות מחודש, הוא מצביע על סוג המוצר שהוא מוכר.

"אני לא יכול להתייחס לכל שוק הנדל"ן אלא רק לשלנו. באתי לומר שעברנו תקופה מאוד קשה. אני לא חושב שב-50 השנה שאני מכיר את עצמי טוב מההיבט העסקי, לא חושב שהיינו במשהו קרובים לזה. המשבר בא מכל עבר והיום מה שנדרש מאיתנו כגוף מוביל זה לתת שירות, גם לאלה שנמצאים בבעיות, ואנחנו פה כדי לעזור. חברה שתבוא היום ויש לה קשיים ברמה של ביטחונות אנחנו הראשונים שנעזור להם".

בנקודה הזו שובל מבקש להבהיר שרשת הפתרונות שלהם לא נגמרת בסניפים הקיימים. "אנחנו מעוניינים להתגייס למען גופים קטנים וגדולים שנמצאים היום בבעיה, אם הם בבעיה. יש לנו יכולות להתאים מקומות כאלה ולהפעיל אותם מחדש. אנחנו בשלבים של דיבור עם חברות שבאות ומדברות איתנו בנושא".

  מה בדיוק המודל?

"הכוונה למשל לבוא לגוף נדל"ני מסוים שהתפנו לו קומות והוא רוצה להשכיר חמש-עשר קומות, ואנחנו ניקח חלקים-חלקים מהשטח שלו וניתן את השירות שאנחנו יודעים. כי הוא רוצה להשכיר לחמש-עשר שנים קדימה, והיום קשה לעשות חוזים לתקופות כאלה".

  אתם פועלים רק באזור המרכז. שירות כזה יכול להיות גם במקומות יותר רחוקים, נס ציונה, רחובות ועוד?

"אין לנו מגבלות של מיקום".

  אם היינו מדברים בפברואר כשהכול נתקע, היית מאמין שבחודש יולי תדבר ככה באופטימיות?

"לא", הוא פוסק. "בפברואר (ערב משבר הקורונה, ג"ל) המצב היה הרבה יותר טוב מהיום, אין מה להשוות. אנחנו מקווים להגיע למצב של פברואר לקראת סוף השנה, אנחנו מקווים לעשות את הדרך הזו, אבל אנחנו לא שם".   

BE ALL

מנכ"ל: עוזי סורקיס
שנת הקמה: 2016
מספר סניפים: 7 בשלוש ערים (ת"א, ר"ג, גבעתיים)
שטח כולל של חללי העבודה המשותפים: 40 אלף מ"ר
מספר עובדים: 40

עוד כתבות

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

שאלות ותשובות: איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

יו''ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון / צילום: ap, J. Scott Applewhite

4 מיליארד דולר לכיפת ברזל: חבילת הסיוע האמריקאית בדרך להצבעה

בוושינגטון, סוגיית חבילת הסיוע לישראל, אוקראינה וטייוואן עשויה להתקדם כבר בימים הקרובים ● יו"ר בית הנבחרים מייק ג'ונסון בשיתוף רפובליקנים נוספים הציגו אמש חבילת סיוע הכוללת 26.4 מיליארד דולר לישראל ● דיווח: ארה"ב הסכימה לתמרון ישראלי ברפיח, בתמורה לתגובה לא נרחבת נגד איראן

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

"חייבים להיות מהירים וגמישים יותר": העזיבה של הבכירה הישראלית והשינוי הארגוני באינטל

לפי מכתב שנשלח לעובדי החברה אמש נראה כי באינטל החליטו לאחד פעילויות בתחום הפיתוח ולהעביר את המשקל לפיתוח בתחום השרתים ובינה מלאכותית ● צעד זה הוביל בסופו של דבר להחלטתה של הישראלית הבכירה בחברה, שלומית וייס, לפרוש ממנה ● "עלינו להגביר את המהירות והגמישות בביצועים שלנו", נכתב במכתב

פס ייצור החרפנים של XTEND / צילום: כדיה לוי

שורות הצבא התמלאו ברחפנים וברובוטים ואלה המרוויחים הגדולים

שורות צה"ל התמלאו במהלך המלחמה ברחפנים וברובוטים מתוצרת סטארט־אפים ישראליים קטנים, שעד כה נדחקו מהתחום הביטחוני על ידי השחקניות הגדולות ● כעת, משקיעים פרטיים שבעבר נרתעו מהרגולציה הכבדה ומהיקף האקזיטים הנמוך, מגלים עניין בטכנולוגיה צבאית

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

מטוס אל על / צילום: דני שדה

פעם בחצי שנה זה קורה: איך יראה היום שאחרי עדכון מדדי הבורסה?

השבוע תפרסם הבורסה את עדכוני המדדים שלה ולפי הערכות יצטרפו למדד 125 היוקרתי אל על ואלקטריון ● בפעם הקודמת ששתיהן נכנסו למדד אחרי זינוק חד במניות שלהן, הן צנחו בחדות ● "כך זה עובד בכל העולם", מסבירים בבורסה. אבל ספק אם ההיסטוריה תחזור על עצמה

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים / איורים: גיל ג'יבלי

ספר יעדי הממשלה: איך להתחמק מכישלונות קודמים ולשחק בנתונים

הממשלה פרסמה את יעדיה השנתיים לשנת 2024, אך הפירוט הארוך כולל אינספור דוגמאות להתחמקות מהצגת יעדים קודמים, שינויי מתודולוגיה חשודים, מניפולציות במספרים או תוכניות לא ריאליות

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו? / עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת adobe firefly)

לאמיצים בלבד: איך עובד מדד הפחד והאם אפשר להרוויח ממנו

המתיחות בין איראן לישראל הביאה את מדדי הפחד בארץ ובחו"ל להיסחר סביב שיא של חמישה חודשים ● ממה מורכבים מדד הפחד הישראלי והאמריקאי? איך משקיעים בהם? ואיזה פרדוקס גלום בתוכם? ● גלובס עושה סדר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

טיל בליסטי שנורה מאיראן בשבת ונפל בים המלח / צילום: N12

הממשלה נדרשת להחלטה לא פופולרית - הבלגה היא הדבר הנכון

ארה"ב שבה ומדגישה שהיא לא תהיה שותפה למהלך התקפי ישראלי נגד איראן, הגם שלישראל שמורה הזכות לפעול, ושארה"ב אף שתמשיך לסייע לה בהגנה ● אפשר לפעול. השאלה היא אם זה הדבר הנכון לעשות ● מבקרים יגידו שההמלצה להבליג היא חזרה על הטעויות שהובילו ל-7 באוקטובר, ולא כך ● הנסיבות השתנו מאז לטובה ולרעה ● דעה

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

מירב בן ארי, יש עתיד טוויטר, 23.5.21 / צילום: שלומי יוסף

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד של בן גביר חריג ביחס למקובל?

האם הרקע המקצועי של המפכ"ל המיועד אבשלום פלד הוא חריג? צללנו להיסטוריה ● המשרוקית של גלובס

איל וולדמן / צילום: פרטי

איל וולדמן מגלה: "עברו עליי ימים כואבים וקשים מאוד"

"אני כל הזמן חושב מה דניאל הייתה עושה, איך זה היה אם היא הייתה פה עכשיו", מספר איל וולדמן על בתו דניאל שנרצחה בנובה. מאיפה הוא שואב כוח? ● פרויקט מיוחד 

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע