גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

סקר TGI: רשת ב׳ עוקפת את גל"צ, ירידה בחשיפה לעיתונות המודפסת

לפי הסקר החצי שנתי הבודק את שיעור החשיפה לעיתונים ולרדיו, הפער בין ישראל היום לידיעות אחרונות מצטמצם, כשבסוף השבוע ידיעות מוביל ● תאגיד השידור מתחזק - בעיקר הודות לכאן רשת ב' ● בתחנות גל"צ נמשכת מגמת הירידה

עיתונים / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי
עיתונים / צילום: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

למרות הקורונה שהכניסה מיליוני ישראלים לסגר בבתים, החשיפה לעיתונות המודפסת ירדה בחצי השנה האחרונה, בהשוואה לחצי שנה שלפניה. נראה כי השהייה בבית שלחה את הישראלים לצרוך יותר מדיה דיגיטלית או טלוויזיונית מה שבא לידי ביטוי בדפוסי צריכת כל המדיות האחרות - בעיקר במהלך השבוע.

בהסתכלות של שנה מול שנה יש ירידה בחשיפה לעיתונות היומית ועליה מסוימת לחשיפה לעיתונות בסופי שבוע, ועליה משמעותית יותר לעיתונות הכלכלית. עם זאת, העליות השנתיות מיוחסות לחצי השנה הראשונה ולא לחציון האחרון.

בחצי השנה הראשונה של השנה (ינואר-יוני) יש ירידה גדולה של העיתונים המובילים לעומת החצי שנה הקודמת (יולי-דצמבר 2019 ) גם בחשיפה לעיתונות היומית, גם בסופי השבוע וגם של העיתונים הכלכליים. הירידה בחשיפה עומדת בממוצע על 15%-18%.

למרות המשאבים הגדולים העומדים לרשות "ישראל היום", ולמרות שהוא עדיין העיתון בעל החשיפה הגבוה ביותר, הפער בינו לבין "ידיעות אחרונות" מצטמצם, ובסוף השבוע "ידיעות אחרונות" אפילו עוקף את "ישראל היום" במונחים של חשיפה.

שיעור החשיפה החציוני 2020

ברמה השנתית, העיתון "ישראל היום" ממשיך להוביל עם 27.9% חשיפה יומית ביום חול במהלך יולי 2019 - יוני 2020 לעומת 29.4% ביולי 2018 - יוני 2019. מדובר בירידה של כ- 5%.

גם החשיפה היומית ל"ידיעות אחרונות" ירדה, אך היא מתונה יותר בשיעור של כ-2% מ-24.8%, ביום חול ממוצע במהלך יולי 2019 - יוני 2020 ל-25.3% ביולי 2018 - יוני 2019.

בסופ"ש: ידיעות עולה, ישראל היום יורד

בהסתכלות שנתית על עיתוני סוף השבוע, ל"ידיעות אחרונות" עולה החשיפה בכ- 7.7% ולעומתו "ישראל היום" יורד בכ-5%. החשיפה השנתית ל"ידיעות אחרונות" עומדת על 30.6% לעומת 28.4% בתקופה הקודמת, ו"ישראל היום" יורד ל 28.6% מ-30.1% בתקופה קודמת.

בהסתכלות חצי שנתית שני העיתונים רושמים ירידה כמעט זהה באחוזי החשיפה: "ישראל היום" רושם ירידה של 18% ו"ידיעות אחרונות" ירידה של 17%.

בניתוח חצי שנתי, "ידיעות אחרונות" מוביל אך רשם ירידה מובהקת של 11% מ-32.4% ל-28.9%. ב"ישראל היום" נרשמה ירידה מעט יותר גדולה של 13.5% - מ- 30.7% ל-26.6%.

"הארץ" רושם עלייה של 44% בחשיפה השנתית מ- 4.1% ל-5.9%. העלייה יש להניח נובעת בעיקר מכך שמחצית השנה הראשונה אופיינה כשנה פוליטית מאוד ואילו החצי השני שלה היה צבוע בצבעי קורונה שבו ל"הארץ" יש פחות בידול מהמתחרים.

מי בכל זאת הרוויח מהקורונה? 

העיתונות הכלכלית היא היחידה שמרוויחה משנת הבחירות והקורונה, וכל העיתונים בתחום זה רושמים עלייה מסוימת בהסתכלות השנתית. עם זאת בחצי שנה האחרונה לא היטיבה גם עם העיתונות בה כולם רושמים ירידה.

במונחים שנתיים "גלובס" רושם עליה של כ-5% בחשיפה לעיתוני אמצע השבוע ושל 8% בחשיפה למהדורת סוף השבוע. "דה מרקר" רושם עליה של 10% בחשיפה השנתית מ-4.7% ל-5.2% ובחצי השנה האחרונה ירידה של 5.5% יחסית למחצית השנה הראשונה. "כלכליסט" עלה בחשיפה השנתית בכ-7.1% מ- 9.8% ל-10.5% אך רשם ירידה של כ- 20% בהשוואה של המחצית השנייה של השנה לראשונה.

ברדיו: ב׳ עלתה, גל"צ ירדה ו-103 שומרת

שיעור ההאזנה השנתיים לרדיו אינם חושפים את הדרמה שהתחוללה במחצית השנייה של השנה בתקופת משבר הקורונה - כשאנשים היו סגורים בבתים בחלק מהזמן. מאחר וחלק מההאזנה לרדיו נעשה ברכב תקופה זאת פגעה בהאזנה לרדיו - אך מתברר שפחות בשידורי האקטואליה.

הממוצע השנתי לרדיו נותר יציב יחסית בהשוואה לתקופה קודמת - ביום חול ממוצע (יולי 2019 -יוני 2020) 65.7% לעומת 65.8% בתקופה הקודמת (יולי 2018 -יוני 2019).

במונחים שנתיים תחנות הרדיו של כאן מתחזקות על חשבון ההאזנה לתחנות הרדיו האזורי וגלי צה"ל. אם במחצית השנה הקודמת היה שיעור ההאזנה לתחנות כאן נמוך משיעור ההאזנה לגל"צ הרי שבמחצית השנה השנייה הם עברו את המתחרים האחרים - תחנות הרדיו האזוריות וגל"צ.

תחנות כאן רשמו במונחים שנתיים עלייה של כ- 7.5% בשיעור האזנה הכולל מ- 36.2% ל-38.9%. הרדיו האזורי רשם ירידה של כ-9% מ- 33.3% ל-30.4%.

גם תחנות גל"צ רשמו ירידה, אם כי מתונה יותר של כ- 5.2% מ- 41.8% ל-39.6% בתקופה זו בהשוואה ל-41.8% בתקופה קודמת.

גם במונחים חצי שנתיים ניכרת עלייה בשיעור ההאזנה לתחנות כאן כאשר שיעור האזנה של הקבוצה עומד על 39.6% בין ינואר-יוני 2020 בהשוואה ל-38.1% במחצית השנייה לשנת 2019. את עיקר העלייה ניתן לזקוף לזכות זינוק בהאזנה לתחנת הרדיו כאן רשת ב ששיעורי ההאזנה לה קפצו בכ-15% מ-21.4% ל-24.7%.

תחנות אחרות שאינן מזוהות עם אקטואליה ירדו ברובן בהסכלות שנתית אך אחרות כמו מורשת וקול המוסיקה עלו בחצי השנה האחרונה ביחס לשנה הקודמת.

בחודשים האחרונים התחולל ויכוח תקשורתי נרחב סביב הפוליטיזציה שעוברת גלי צה"ל. הנהלת התחנה זכתה לביקורת קשה בעיקר סביב שילובו של הפרשן יעקב ברדוגו שמוביל קו המזוהה מאוד עם תמיכה בראש הממשלה. במבחן התוצאה נראה כי המאזין הישראלי פחות אהב את הטריק: כאן רשת ב' עם תוכניות מאוזנות השומרות על קו עיתונאי "מסורתי" מנצחת את המתחרים בגלי צה"ל כמעט על פני כל היום: הבוקר הזה עם אריה גולן רושם עליה של 24% מול הגל הקודם, קלמו וליברמן רושמים עליה של 21% וסדר יום עם קרן נויבך מזנקים בשיעורי ההאזנה ב-48%. שלי וגואטה מנצחים את וילנסקי וברדוגו בתכנית המשודרת בין חמש לשש.

בתחנות הרדיו האזורי המשווקות ע"י שפ"א נרשמה ירידה של כ- 5.5% בשיעור ההאזנה שעומד בחצי שנה זאת על-29.5% לעומת 31.2% במחצית השנייה לשנת 2019 . במונחים אבסולוטיים של חשיפה שנתית תחנת הרדיו שזוכה לחשיפה הגבוהה ביותר היא אקו 99 שקטנה בחשיפה השנתית בכ-8% אולם פחות מ-103 שהייתה התחנה בעלת החשיפה הגבוה ביותר בשנה שעברה מבין התחנות האזוריות.

103 שמרה על כוחה לעומת החציון הקודם עם חשיפה של כ-8.2%, אך ירדה בכ-18.8% במונחים שנתיים. לעומת גל"צ, בה היא מתחרה בעיקר בגזרת הבוקר, מדובר בחדשות לא רעות בכלל.

** גילוי מלא: עורך מדור "נתח שוק" דוד ורטהיים משדר ברדיו 103.

עוד כתבות

ניסוי שיגור בטילי SM-3 / צילום: Reuters, U.S. Navy/Handout

מספינה בלב ים: הכירו את המתחרה החדש של חץ 3

חברת עין שלישית ביצעה מסירה ראשונה של "חייל רפאים", רחפן זעיר בעל יכולות AI, שמטרתו לסייע לכוחות קרקעיים לגלות אויבים בשטח פתוח ● חץ 3 כבר אינו המיירט המבצעי היחיד מחוץ לאטמוספירה ● עשות אשקלון רוכשת את אי.די.סי ב-40 מיליון שקל  ● ארה"ב אישרה מכירה של מערכות תקשורת בסך כ־100 מיליון דולר לסעודיה, וחיל האוויר האמריקאי רוצה להקים טייסות שיורכבו ממטוסי קרב בלתי־מאוישים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

וול סטריט, ניו יורק / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת בוול סטריט; נאסד"ק מאבד 1.7% נטפליס יורדת בכ-8.6%

הדיווחים על תקיפה ישראלית באיראן שלחו את בורסות אסיה לירידות: הניקיי ננעל בירידה של כ-2.5% ושנזן ננעל בירידה של אחוז ● הזינוק במחירי הנפט התמתן ● ירידות בבורסות אירופה

נטפליקס / צילום: Shutterstock, Vantage_DS

נטפליקס עקפה את הציפיות; המניה יורדת במסחר המאוחר

ענקית הסטרימינג דיווחה על הכנסות של 9.37 מיליארד דולר לעומת צפי של 9.28 מיליארד דולר ● הרווח זינק ב-86%, לעומת צפי לעלייה של 56% ● החברה הוסיפה כ-9.3 מיליון מנויים ברבעון, ב-80% יותר מהצפי ● למרות התוצאות המדהימות, התחזית המאכזבת של החברה מפילה את המניה במסחר המאוחר

מטה s&p בניו יורק / צילום: valeriy eydlin

חברת S&P הורידה את דירוג האשראי של ישראל: "המלחמה תימשך כל 2024"

בהודעה שלא מן המניין, הורידה החברה את הדירוג של ישראל מרמה של AA- ל-A+ ● התחזית להמשך נותרה "שלילית", כך שבחברה מאותתים שבעתיד הדירוג עשוי להיפגע שוב ● "רואים עלייה נוספת בסיכונים הגיאו-פוליטיים"

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

בורסת תל אביב / צילום: שלומי יוסף

הבורסה ננעלה בעליות חדות אבל ירדה ב-1.1% בסיכום שבועי; מדד הבנקים זינק ב-1.8%

ת"א 35 עלה ב-1.3% ● סיכום השבוע: מדדי ת"א-35 ות"א-90 ירדו בכ- 1.1% ובכ-0.6%, בהתאמה, ירידות שערים אפיינו את מרבית המדדים הענפיים, בראשם מדד ת"א-ביומד שירד השבוע בכ-7.6% ● ב-2 במאי יתווספו למדד ת"א-35 מניות פתאל ושופרסל, יגרעו קבוצת אשטרום ושיכון ובינוי ● תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים עלתה השבוע בכ-0.1% והגיעה לכ- 4.8% בסוף השבוע

רחפן של Spear UAV / צילום: Spear UAV

"בעל 4 להבים מתוצרת ישראל": הרחפן שיכול לתקוף גם באספהאן

אחת מהאפשרויות שעלו היום, היא שישראל תקפה באיראן באמצעות חימוש משוטט של הסטארט-אפ התל אביבי "ספיר" (Spear UAV) - נשק בו היא משתמשת בזירות השונות של מלחמת "חרבות ברזל" ● כך משמש החימוש בעל יכולות AI את ישראל במלחמה

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לראשונה בהיסטוריה: הממשלה אישרה קיצוץ בתקציב בניגוד לעמדת שר האוצר

הקיצוץ בתקציב, בהיקף של כ-225 מיליון שקל, אושר לדרישתו של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, ובתום מאבקים בשבועות האחרונים מול שר האוצר בצלאל סמוטריץ' ● הקיצוץ נועד למימון הקמת מתקני כליאה לאכלוס העצורים הביטחוניים הרבים שנעצרו מאז תחילת המלחמה

אסף זגריזק / צילום: כדיה לוי

הם איבדו קרובים, פונו מבתיהם או ראו את מפעל חייהם קורס: 13 אנשים מספרים מה נותן להם כוח

איל וולדמן מנסה להמשיך לבלות כי זה מה שבתו דניאל הייתה רוצה ● ירדן גונן, אחות של רומי החטופה בעזה, לובשת חולצת קשת בענן בימים קשים במיוחד ● חיים ילין ממלא מצברים רק בבית בבארי, למרות הזיכרונות השחורים משם ● ואבישג שאר-ישוב מחפשת קרני אור בצילומים שלה ● 13 אנשים משתפים מהי מכונת ההנשמה שלהם בחצי השנה האחרונה ● פרויקט מיוחד

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

עמיקם בן צבי, יו''ר דירקטוריון אל על / צילום: דוברות אל על

יו"ר דירקטוריון אל על נחקר בחשד למעורבות בפרשת שחיתות בנתיבות

משטרת ישראל אישרה כי עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, נחקר בחשד למעורבות בפרשה בתחום טוהר המידות שבה נחקר גם ראש העיר נתיבות, יחיאל זוהר ● בא כוחו של בן צבי, עו"ד נתי שמחוני: "מר בן צבי מכבד את רשויות אכיפת החוק, משתף פעולה באופן מלא והוא סמוך ובטוח כי בסופה של הבדיקה יוברר שלא דבק כל רבב בהתנהלותו"

שאריות של טיל בליסטי שאיראן שיגרה לעבר ישראל / צילום: Reuters, Amir Cohen

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

כבר לפני חודשיים: איראן תירגלה שיגור טילים בליסטיים נגד בסיס פלמחים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: התרגיל הצבאי של איראן שהתקיים כבר לפני חודשיים, איראן מצליחה לשבור את האמברגו על הנפט וגוגל פיטרה עובדים שמחו נגד ישראל במשרדים בניו יורק ● כותרות העיתונים בעולם 

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

פרופ' יוסי מטיאס / צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל יוסי מטיאס עובר לתפקיד בכיר בגוגל העולמית

מנכ"ל מרכז הפיתוח של גוגל ישראל ב-18 השנים האחרונות, פרופ' יוסי מטיאס, צפוי לעבור לעמק הסיליקון ולנהל מארה"ב את פעילות המחקר של גוגל העולמית