גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

"למדנו מהטעויות של 2011": הם הקימו אוהלים ברוטשילד. עכשיו הם מפגינים מול בלפור, אבל אחרת

הם הקימו אוהלים ברוטשילד, ניהלו מעגלי שיח, חלמו על צדק חברתי - והתבגרו ● חמישה ותיקי המחאה החברתית שהפכו פעילים במחאת בלפור מספרים מה למדו מטעויות העבר: הם לא ממליכים מלכים, לא מתכוונים לנהל משא ומתן, לא רוצים כסף וועדות ממלכתיות ולא שואפים להיות חברי כנסת

הפגנה בירושלים, החודש. "המטרה שלנו היא להקשות על נתניהו את החיים" / צילום: Oded Balilty, Associated Press
הפגנה בירושלים, החודש. "המטרה שלנו היא להקשות על נתניהו את החיים" / צילום: Oded Balilty, Associated Press

במשך שנים ארוכות הציבור הישראלי לא הפגין כי כיבו אותנו. אבל מהצלקות ההן צמחו ההפגנות בבלפור. אנחנו מגיעים לבית ראש הממשלה עם ניסיון שלא היה לנו קודם וידיעה ברורה מה אנחנו רוצים בדיוק. למדנו מהטעויות שעשינו אז".

עופר היה בגרעין הקשה של מחאת 2011. הוא היה אז סטודנט מלא תחושת שליחות וזעם, גר באוהל ברוטשילד, הזיע בחום יולי התל-אביבי במעגלי השיח המנומסים, השקיע מאמץ עם חבריו להמציא את עצמם מחדש בכל יום כדי לא להשתעמם ולשעמם את העם, ובעיקר חלם על מציאות אוטופית. מה שצילק אותו יותר מכול הוא אובדן התקווה שהנה, עוד רגע, הממשלה תבין את מצוקת הצעירים ותתחיל לשתף איתם פעולה כדי להביא את השינוי החברתי הגדול.

"וכשזה לא קרה", הוא נאנח, "הרגשנו שהניתוח אולי הצליח - השגנו מודעות יותר גבוהה לזכויות הצרכנים, הורדת מחירים, סוף עידן הטייקונים - אבל החולה מת".

עם התובנות שנחרטו בהם, מפגיני בלפור מתנהלים אחרת לגמרי מאיך שנראו הימים ההם ברוטשילד. הפעם המחאה ממוקדת, נטולת אגו, רזה, ענייה, פוליטית, לא נחמדה. שלא תתבלבלו: אין פה מטה מסודר או אסטרטגיה כתובה, אלא ערב רב של אנשים, דעות וגילים, כל אחד והאג'נדה משלו, מרוככת או רדיקלית. אבל כולם רוצים שהפעם זה יסתיים אחרת, בניצחון חד משמעי.

קווים לדמותה של המחאה שמסעירה את המדינה בשבועות האחרונים מפי חמישה מבוגרי מחאת קיץ 2011.

בלי מנהיגים מובהקים. עופר הוא שם בדוי. הוא ביקש לשמור על אנונימיות, כמו כל שאר המרואיינים, מתוך אידיאולוגיה מכוונת: פעילי המחאה הנוכחית מסרבים להמליך לה מלכים. "באופן מכוון אין למחאה מנהיגים מובהקים, אלא היא בנויה מכמה קבוצות שונות, שמובלות על-ידי כמה פעילים ויש ביניהן קשר", מסביר זיו, 40, עצמאי תושב הצפון שהעסק שלו נסגר, וכעת מקדיש את כל מרצו למאבק בבלפור. "יש את הדגלים השחורים, העצמאים, השולמנים, בוגרי מחאת מנדלבליט. שאלו אותנו למה אנחנו לא מתאחדים. הסיבה פשוטה: כשהמחאות נפרדות ומשתפות פעולה, יש לנו יותר כוח. זו לא החלטה אסטרטגית כוללת, אלא פשוט הבנה שזה מזיק לנו. מי שמדבר יותר מדי או בולט, מיד מעבירים לו מסר שייקח כמה צעדים אחורה.

"ב-2011 איחדנו כוחות, המלכנו מלכים וסימנו מטרות לממשלה, אז קנו את איציק שמולי בהטבות לסטודנטים, לדפני ליף נתנו את ועדת טרכטנברג ולעם ישראל את גלעד שליט. זה לא יקרה הפעם".

עמית, סטודנט שגדל בבית שנשם את מחאת 2011, מסביר שמנהיג מובהק למחאה רק ייצור ואקום אם יצא מהתמונה ומשמש מטרה ממוקדת למחפשי הרפש. "אם אמיר השכל לא יגיע, הכול יימשך כרגיל, ואם מישהו יפרוש מהמחאה כי התעייף, היא לא תיפגע. ככה גם אין הפרד ומשול, אי אפשר לטרגט אף אחד. אנחנו לא מתראיינים לתקשורת בכלל כדי שלא יתחילו לחפור ולחפש על אנשים רפש. הרי לכל אחד מאיתנו יש משהו בעבר שאפשר להציף ולעשות לו באמצעותו רצח אופי, וסביבתו של נתניהו בבלפורייה עושים כל מה שאפשר כדי לטנף ולהפיץ רעל. תראי מה עשו להשכל".

"יש כמה קבוצות עם גרעין קשה של פעילים, ואנחנו עושים חשיבה משותפת", אומר זיו. "אין מנהיג אחד, אבל יש את רוח המפקד והמטרה המשותפת - להזיז את נתניהו מבלפור. כולם פועלים לפיה".

נירית מתל אביב, שמאז נתנה את הנשמה במחאה ההיא כבר ילדה שלושה ילדים ורשמה לעצמה קריירה בעולם הפרסום, מגיעה לבלפור למודת ניסיון. "העובדה שאין לנו מנהיג מוכיחה את האותנטיות והיא פוסט טראומה של בוגרי קיץ 2011. אחרי שהמחאה מתה אז, ייסרנו את עצמנו בשאלה איפה טעינו. היום אנחנו יודעים מה צריך לעשות.

"יש לי קבוצה עם 60 מובילי דעה מכל הגילים וכל אחד מהם בקשר עם הקבוצה שלו, וככה זה מתפשט. יש מפיצי מסרים, צוותי תגובה, מפיקים בפועל. אם ביבי שיתף ציוץ של ינון מגל שאין אף אחד מול בלפור, מיד מגיבים בתמונות עם אלפי מפגינים כדי להראות שזה פייק ניוז.

"אם מישהו פותח איוונט בפייסבוק להפגנה ביום שלישי, שהוא יום הבסטיליה, כולנו מצטרפים ומשתפים. כולנו שמים את האגו בצד - ותאמיני לי שיש שם אנשים עם אגו ענק - כי כולנו מבינים שהמטרה גדולה יותר".

מובילי מחאת האוהלים."קנו אותם בהטבות לסטודנטים ובוועדת טרכטנברג" / צילום: רוני שיצר

מחאה ענייה ולא מסחרית. התקווה הפנטסטית, הגדולה מהחיים, לשינוי, שהייתה מנת חלקם של פעילי מחאת האוהלים, התכווצה לכדי יעד צנוע, בלי כנפיים וחלומות.

"ב-2011 דיברנו על חברת מופת, ערכים, אידיאולוגיות עמוקות", אומר עופר, "ועכשיו אנחנו סך הכול מבקשים נורמליות, את הנורמליות שהייתה בישראל לפני מחאת 2011. תראי לאיזה שפל הגענו".

בשביל זה, הם אומרים, צריך רק להשמיע את הקול שלנו, בלי תפאורה ובלי ספונסרים. "אצלנו לא יהיו אמנים, במות, מערכות הגברה ושירה בציבור, למדנו את הלקח", אומר עמית. "אין צורך בכסף, לא רוצים שום דבר מסחרי. אף אחד לא מממן אותנו, לא קרן וקסנר ולא הקרן החדשה. ניסו להגיד שאהוד ברק נותן לנו כסף, אבל הוא לא שם שקל. אולי הוא תומך בנו, אבל הוא בטח לא פעיל".

לא רוצים משא ומתן. עופר לא ישכח את הרגע ההוא במחאת 2011, שבו נתניהו הזמין את מנהיגיה לפגישה והם התעקשו שהיא תתקיים בשדרות רוטשילד, קרוב למעגל התמיכה שלהם. "חטפנו אז מהתקשורת בכל הכוח, איך אנחנו משפילים את ראש הממשלה, איך אנחנו מעיזים. הפעם, כשהשר לביטחון פנים אמיר אוחנה הזמין אותנו לשיחה וסירבנו, זה נבלע איכשהו. אף אחד לא פצה פה".

"הדיבור היה לא ליפול לידיים של אוחנה, כי הוא לא לגיטימי בעינינו, הוא השר לביטחון ביבי", אומר זיו. "הדרישה שלנו לא ניתנת לפשרה, היא חד משמעית: ביבי צריך ללכת. זהו. שום דבר אחר. ב-2011 פעלנו על-פי הספינים שלו. כל הזמן היינו קשובים לו, למה שהוא עושה. הפעם אנחנו דבקים בשלנו. לא מעניין אותנו כלום".

מפגין ברחבת הכנסת, החודש. "ב־2011 דיברנו על צדק חברתי. אנחנו עכשיו רק רוצים שראש הממשלה ילך הביתה, כי הוא עושה לנו נזק" צילום: AP - Ariel Schalit

בעיקר שמאלנים, אבל לא רק. המחאה אולי מזוהה בעיקר עם השמאל, אבל נדמה שהמציאות המורכבת הצליחה לגייס לשורותיה מפגינים מכל הקשת הפוליטית. "הדעה הפוליטית שלנו לא ממש משנה, כי המטרה היא להזיז את ביבי ושיבוא מישהו אחר במקומו, ולכן מצטרפים אלינו כל הזמן אנשים ממחנה ה'נמאס לנו'", אומרת נירית. "יש לנו קשר עם קבוצות של חרדים שנמאס להם, שזה מדהים, וגם ליכודניקים מצטרפים כל הזמן. אנחנו אולי פוליטיים, אבל לא מפלגתיים".

"דיברתי עם אנשים בשבת האחרונה ורובם מהמרכז שמאלה", מספר עופר. "ואת יודעת מה? הם היו חותמים על זה שבנט יתמנה לראש הממשלה, גם אם הם לא מסכימים עם הדרך שלו, אבל הוא אדם הגון שרוצה שלאזרחי ישראל יהיה טוב. נתניהו חושב רק על עצמו".

בלפור, כי בתל אביב אנחנו כמו ניצבים. אחד הוויכוחים הסוערים שידעה המחאה הוא על מיקום ההפגנות - צ’ארלס קלור בתל אביב לפי הוראת המשטרה או מול ראש הממשלה בירושלים. "הוחלט ללכת על הבית של ביבי. המיקום והמדיום הוא המסר", אומר עופר.
"כשיצאתי מההפגנה בכיכר רבין ב-11 ביולי", מספרת נירית, "הייתי עצבנית ואמרתי לבעלי שאני מרגישה כמו ניצבת במופע של נתניהו, כי הפגנות בתל אביב לא מזיזות לו, ומבחינתו, הלוואי שנישאר שם. ואז נפלה ההחלטה להפגין מול המעון בבלפור, כי שם הוא מרגיש אותנו. אנחנו נישאר ולא נרפה עד שהוא יעזוב".

למרות העובדה שבלפור פחות נגיש לתושבי המרכז והצפון, רבים מוצאים את עצמם מרחיקים עד שם כדי לנסות להשפיע. "הרבה חבר’ה צעירים נמצאים בחל"ת או מובטלים ועולים על אוטובוס לירושלים - דבר שהם לא עשו שנים כי הם הרי רק רוכבים על אופניים", אומר אלון, שהוא צעיר יחסית לשאר הפעילים בכתבה, והמחאה של 2011 היא בשבילו זיכרון מושתל. "אני רואה איך הם לאט-לאט מקבלים ביטחון, צריך להסיר את השלשלאות שלהם. לתחושתי, אנחנו לפני מהפכה, לא יודע אם כלכלית או חברתית, אבל מהפכה תהיה כאן".

ולא סתם אלון משוכנע כל-כך שנדרש פה שינוי. "שלושה אנשים סביבי התאבדו בחסות הקורונה. אחרי דבר כזה אתה לא יכול לחזור לאזור הנוחות שלך".

מטרה אחת: ביבי, הביתה. "ב-2011 היה לנו מסר אמורפי, היפי, דיברנו על צדק חברתי שזה מונח גדול בלי תוכן מוצק. זה נגמר. כאן הדרישה שלנו חד-משמעית: שנתניהו ילך הביתה", אומרת נירית, "לא אכפת לנו באיזו דרך - נבצרות, עסקת טיעון, התפטרות - העיקר שלא יהיה ראש ממשלה כי הוא עושה לנו נזק. שום דבר פחות מהסתלקותו מהחיים הציבוריים לא יספק אותנו. אם פעם היה ברקע מתווה משכן הנשיא כמקום מפלט, גם הוא ירד מסדר היום מבחינתנו. עכשיו אפילו לזה אין לו מנדט.

"אנחנו גם מקפידים להפריד בין המסר שלנו למסרים של העצמאים, שדורשים טיפול במצוקות הכלכליות. אותנו לא יקנו בצ'ק או בג'וב פוליטי".

"הקורונה חשפה את מערומיו של נתניהו כמנהל כושל וצריך להשתמש בה כמשל", אומר עמית. "חלק מהאנשים יוצאים למחות לא בגלל הדמוקרטיה, אלא כי אין להם מה לאכול בגלל הקורונה, אין כסף, אין פרנסה ואין פיצוי מהמדינה. הוא מזגזג בהחלטות לפי כיוון הרוח".

נורמטיבים, אבל לא נחמדים. המפגינים בבלפור אולי מתנגדים לאלימות, אבל הם כן רוצים לעשות הרבה רעש, וכאן רוב האמצעים כשרים. "אנחנו אנשים נורמטיביים, ואם יש אלימות, היא לא באה מאיתנו, אלא מפרובוקטורים שתולים", אומר זיו. "אבל אנחנו לא באים להתייפייף או להיות קונסנזוס. אנחנו הולכים על הקצה כדי להשיג את המטרה שלנו".

"אנחנו לא חבורת ההיפסטרים והסטודנטים הסטלנים של פעם. אנחנו לא מנסים למצוא חן בעיני אף אחד, אלא לזעוק את הזעקה שלנו", אומר עמית, ונירית מוסיפה: "לפני המחאה דיברו איתנו על מלחמת אזרחים. אמסלם הזהיר שהארץ תישטף במפגינים אם ביבי ייכנס לבית המשפט, ולא קרה כלום. היינו 10,000 איש בכיכר פריז, ומולנו עמדו בקושי 200 אנשים של נתניהו.

"המטרה שלנו היא לשבש את הסדר. אנחנו עושים רעש עד שתיים וחצי בלילה מול מעון ראש הממשלה ורואים את השיירה מגיעה בשלוש, כשהשב"כ מפנה את השטח. הוא מסתובב טרוט עיניים. אנחנו לא אלימים, אבל רוצים להפריע, להתיש ולהקשות על נתניהו את החיים".

ותודה למשטרה. אם יש משהו שמכעיס את פעילי המחאה אבל משחק לטובתם בעת ובעונה אחת הוא האלימות של המשטרה כלפי המפגינים. "אני חושש מאוד שהמשטרה תקפל את המכת"זיות ותתחיל לטפל יפה במפגינים", אומר עופר. "כל מעצר אלים, מעצר שווא או התעללות במפגין עושה טוב למחאה שלנו. גם ב-2011 המשטרה הזינה את ההפגנות. אם הם ימשיכו בקו הזה, נודה להם. כמו בהפגנה בקיסריה בשבוע שעבר: היו שם כמה מפגינים בבוקר שישבו לשתות קפה עם השכנים ושמעו תלונות על המשפחה המלכותית וגם המון שוטרים טעונים, ואז עצרו את גיל סלומון, פעיל שלנו, והכול התפוצץ. בגללם הגיעו אלף מפגינים".

"הקלטת השיחה בין מפקד מחוז ירושלים לאמיר אוחנה עוררה זעם עצום באנשים מודאגים שעד עכשיו לא הפגינו", מוסיף זיו. "מילא מה שקורה במחאה עם זרנוקי המים על אנשים שלא עשו כלום, אבל כשרואים איך שוטרים מתייחסים לאזרחים תמימים שלא חובשים מסכה - עבירה שאפשר היה לגמור באזהרה או קנס - זה מתדלק את המחאה ומביא אנשים להפגנות".

ההפגנה נגד השר אוחנה שגבתה פצועים, תל אביב. "המשטרה הוכיחה שהיא לא מגנה עלינו, אז שכרנו חברת אבטחה פרטית" צילום: AP - Sebastian Scheiner

עם זאת, אחרי המחאה האלימה ביום שלישי בתל אביב, ששלחה כמה מהמפגינים לבית החולים, הם חושבים שצריך שמישהו יעשה סדר. "מכיוון שמשטרת ישראל הוכיחה שהיא לא מגנה עלינו", אומר עופר, "אספנו 35 אלף שקל מפעילים ותומכים, ושכרנו את שירותיה של חברת אבטחה פרטית שתגן עלינו בהפגנות הקרובות, עד שתתגבש קבוצת מתנדבים יוצאי יחידות קרביות שתתפקד ככוח שיטור אזרחי".

עוד כתבות

דני בן עטר, מנכ''ל משותף אינטל ישראל, אורי פרנק, סגן נשיא להנדסה, Google Cloud, עמית קריג, מנהל מרכז הפיתוח של אנבידיה בשיחה עם אסף גלעד / צילום: תמר מצפי

העתיד, השכר והאם מדובר בבועה? מנהלי חברות השבבים הגדולות מדברים על התחום הלוהט

דני בן עטר מאינטל ישראל, אורי פרנק מגוגל קלאוד ועמית קריג מאנבידיה, שוחחו בכנס TECH IL של גלובס על תפקידה של ישראל במפת תעשיית השבבים העולמית ובתחום ה-AI ● איך הם מתווכים את המלחמה להנהלות הגלובליות, איך מטפחים טאלנטים מקומיים ואיך מצמצמים את הדומיננטיות של המזרח הרחוק, כדי להימנע ממשבר כמו זה שפרץ בקורונה?

רועי קדוש, סמנכ''ל ההשקעות בהכשרה ביטוח / צילום: שירעד שליט

הסמנכ"ל שמזהיר: "להוציא מהתיק את מניות גוגל או מיקרוסופט זו נאיביות"

רועי קדוש מהכשרה ביטוח מודה כי התמחור הגבוה בשווקים "בעייתי", וממליץ להשקיע במדדי וול סטריט במשקל שווה - כדי לנטרל את הדומיננטיות של מניות "שבע המופלאות" ● חלק מהכסף הוא מציע להשאיר כיום במזומן, כדי "לנצל הזדמנויות כשיגיעו ירידות"

ד''ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, בכנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

זיו קציר: "בעולם מעריכים מאוד את הערך המוסף שאנו מביאים לתחום ה-AI"

ד"ר זיו קציר, ראש התוכנית הלאומית לבינה מלאכותית ברשות החדשנות, הזהיר בכנס TECH IL של גלובס כי המרוץ העולמי לבינה מלאכותית מחריף: "כל מדינה מנסה לקחת את החלק הארי מהענף הצומח, ומי שלא רץ קדימה, משתרך מאחור"

מירי רגב, ליכוד / צילום: אלכס קולומויסקי-ידיעות אחרונות

האם הממשלה הנוכחית בלמה את הכניסה של פועלים מעזה?

השר מירי רגב טענה כי הממשלה הקודמת הכניסה פועלים מעזה. אך כך גם ממשלתה שלה ● המשרוקית של גלובס

מטוס של חברת איזי ג'ט / צילום: מיכל רז חיימוביץ

איזי ג'ט בהודעה דרמטית: מבטלת את הטיסות לישראל עד סוף אוקטובר

אתמול הודיעה איזי ג'ט על השהיה זמנית של הפעילות לתל אביב וממנה עד 21 באפריל, אולם כבר אמש באתר החברה לא היה ניתן להזמין כרטיסים עד אוקטובר. כעת הגיע האישור הרשמי ● וגם: אילו חברות זרות מחדשות את הטיסות לישראל?

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון / צילום: יונתן בלום (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

כלכלנים מעריכים: איך תשפיע העלייה באינפלציה על הריבית?

האינפלציה הפתיע את התחזיות המוקדמות כשעלתה לשיעור של 2.7% במרץ ● הכלכלנים הבכירים מנתחים את הנתונים ומסבירים את ההשפעה הצפויה על מתווה הריבית של בנק ישראל ● חן הרצוג, כלכלן ראשי ב-BDO: "חלק משמעותי מעליית המדד נובע מהתאמה חד-פעמית של המס על סיגריות וטבק"

אלונה בר און, מו''ל גלובס בכנס TECH IL / צילום: כדיה לוי

אלונה בר און: אנחנו משתדלים להציף גם סוגיות שלא מסוקרות ולראות גם את הדברים הטובים, ויש כאלה

בפתח כנס TECH IL של גלובס, הציגה מו"ל העיתון את העשייה של מדור הטק שלו וכן ציינה את השאיפה להציע לקוראים "מזון בריא למוח" ● בר און הציגה גם את תהליך דירוג 10 הסטארט־אפים המבטיחים של גלובס, המבוסס על בחירות של קרוב ל־90 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בענף ההייטק הישראלי

האלוף במיל' ישראל זיו / צילום: גיא חמוי

"אני מודאג": ישראל זיו מנתח - מה יקרה עם רפיח והאם נתקוף באיראן?

האלוף במיל' ישראל זיו, שכיהן בעבר כראש אגף מבצעים בצה"ל, עוקב בדאגה אחרי מהלך העניינים לאחר המתקפה האיראנית נגד ישראל ● "מבחינת ישראל, יש לה את הלגיטימציה לתקוף, אבל אני חושש שזו החלטה קצת נמהרת. יש לנו שתי חזיתות פתוחות" ● ומה הוא חושב שצריך לעשות ברפיח?

נתב''ג / צילום: טלי בוגדנובסקי

המתקפה האיראנית יצרה "פקק" בנתב"ג: זה הפתרון של משרד התחבורה

בימי שגרה אין המראות מנתב"ג בשעות הלילה המאוחרות ● בליל המתקפה האיראנית המרחב האווירי של ישראל נסגר, ולמרות ביטולי הטיסות הרבים, עם חידוש הטיסות לישראל וממנה נוצר פקק ● במשרד התחבורה הנחו על פתרון ליומיים הקרובים

מנכ''ל שטראוס, שי באב''ד / צילום: איל יצהר

נפרדת מתחומים עם רווחיות נמוכה: אלה הפעילויות ששטראוס מתכוונת למכור

קבוצת שטראוס חוזרת להתמקד בפעילויות הליבה שלה ומעמידה על המדף את חלקה במפעל וכוורת יד מרדכי, את פעילות הירקות הטריים והמצוננים "טעם הטבע" ואת רשת קפה עלית

מדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות / אילוסטרציה: Shutterstock

מחירי הנדל"ן בדרך לשיא חדש, ואלה הדירות והמיקומים שהרוכשים מעדיפים

הירידות נמחקו לחלוטין, ומדד ינואר-פברואר של 2024 קבע שיא חדש במחירי הדירות ● עיון בנתונים מוצא כי בשלושת החודשים שבין דצמבר לפברואר השנה הוביל מחוז המרכז את עליות המחירים, עם 3.6% עלייה ● הבעיה המסתורית היא ההיצע 

שיגור כטב''ם איראני / צילום: Reuters, dpa via Reuters Connect

בהשראת רוסיה: גילויים חדשים על התקיפה האיראנית וההצלחה הישראלית

התקיפה של איראן תוכננה באופן ששיחזר במובנים רבים כמה מן התקיפות הרוסיות הגדולות באוקראינה, וכללו תחילה נחיל כטב"מים שנועדו להציף את ההגנה האווירית ● החולשה של היכולת הצבאית הקונבנציונלית של איראן עלולה להוביל את מקבלי ההחלטות באיראן לאופציה הגרעינית

מסמך סודי חושף: תפקידה של איראן בתדלוק ההפגנות נגד ישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: האופוזיציה האיראנית חשפה מסמך לפיו איראן עומדת מאחורי הפגנות אנטי-ישראליות ברחבי העולם, ביקרות על התפקוד של גנץ, גלנט ונתניהו והצעד הבא שארה"ב צריכה לעשות אחרי המתקפה האיראנית ● כותרות העיתונים בעולם 

מגרש מכבי יפו לשעבר / צילום: תמר מצפי

מעט הצעות ומחיר נמוך בתל אביב: אקרו ואשדר זכו במכרז - 412 דירות במכבי יפו

הזכייה במכרז היא על שטח שהיה בעבר של אצטדיון מכבי יפו בתל אביב תמורת 378.5 מיליון שקל ● מדובר בסכום נמוך ב-149.5 מיליון שקל ממחיר השומה שעמדה על 528 מיליון שקל

כנס TECH IL / צילום: תמר מצפי

הסטארט־אפים הישראלים ממשיכים להוביל קדימה

כנס TECH IL של גלובס התקיים בהצלחה, בהשתתפות בכירים רבים מהתעשייה, ממשרדי הממשלה ורגולטורים מובילים ● הכנס הוכיח שדווקא בימים מאתגרים אלו, קהילת ההייטק הישראלית ממשיכה לשגשג, ליזום ולהוביל קדימה

מייסדי אנטייטל - מימין: אבי זצר ורון נסים / צילום: דימה קרמינסקי

החזר של פי 13 על ההשקעה: חברת הסייבר אנטייטל נמכרת ב-200 מיליון דולר

חברת אנטייטל של היזמים רון נסים ואבי זצר הודיעה על רכישתה ע"י חברה אמריקאית בסדר גודל בינוני, BeyondTrust, שמבצעת כאן את הרכישה הראשונה שלה וצפויה להפוך את הפעילות הישראלית למרכז הפיתוח המקומי שלה ● נסים: "העסקה שנחתמה בתקופה זו משקפת כבוד למדינה"

האינפלציה בישראל מתחממת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי

האינפלציה מרימה ראש? מדד מרץ חם מהצפוי - קצב של 2.7%; מחירי הדירות ממשיכים לעלות

בקצב חודשי עלה המדד ב-0.6% • נתוני האינפלציה הפתיעו את התחזיות המוקדמות, שציפו לעלייה חודשית של 0.5% ועלייה שנתית של 2.6% ● מחירי הדירות ממשיכים לטפס ● מתן שטרית, הכלכלן הראשי של קבוצת הפניקס: "בנק ישראל ימשיך לנקוט משנה זהירות, ולכן הסיכויים להפחתת ריבית בהחלטה הקרובה נמוכים בשלב זה"

שיגור מיירט ה'חץ' במהלך המלחמה / צילום: דוברות משרד הביטחון

"הדבר הכי טוב שאנחנו מכירים בשוק": ההתעניינות במערכות היירוט הישראליות בשיא

ביצועי ההגנה האווירית בשבת זכו לסיקור תקשורתי באירופה, ולגלובס נודע כי בחברות הביטחוניות בישראל נרשמה התעניינות גבוהה מהרגיל בטכנולוגיות שלהן בימים האחרונים ● בגרמניה, המדינה היחידה שרכשה את חץ 3, היוו היירוטים הוכחה לכך שההשקעה הייתה נבונה. כעת עולה במדינה השאלה: "מתי כבר היא תגן עלינו?"

שיחה משותפת בין אילנית אדסמן, ר' נבחרת ביטוח ופינטק, KPMG, לבין עופר גולן, מנהל תחום תשלומים, ניהול סיכונים וציות, KLMG / צילום: תמר מצפי, כדיה לוי

הבנקים המרכזיים מול השוק הפרטי: מי ינצח במרוץ על המטבע הדיגיטלי?

במסגרת כנס TECH IL של גלובס, אילנית אדסמן ועופר גולן, שני בכירים מפירמת KPMG, דנו במאבק החם על שוק התשלומים העתידי, שכולל מגוון הזדמנויות לצד לא מעט סכנות ● השניים שוחחו על היתרונות והחסרונות של מטבעות דיגיטליים בהנפקת בנקים מרכזיים

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

החשש מעימות חזיתי בין ישראל לאיראן הפיל את וול סטריט

הנאסד"ק ירד בכ-1.8% ● הניקיי ירד ב-1.2% ● מאסק: "עשינו בדיקה מעמיקה והחלטנו, בהחלטה קשה, לפטר יותר מ-10%" ● BDO: "המתיחות מול איראן ובמיצרי הורמוז צפויה להשפיע על שוק הנפט העולמי" • בזכות מאזניהן החזקים, בוול סטריט צופים תשואת יתר ל"שבע המופלאות" ● 10.5 טריליון דולר - שיא בשווי הנכסים שמנהלת בלקרוק