גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

חברת Yotpo הישראלית גייסה 75 מיליון דולר

את סבב הגיוס של החברה, שמפתחת מערכות לניהול קשרי לקוחות עבור משווקים, הוביל אדם פישר מקרן בסמר ונצ'רס ● לדברי עומרי כהן, סמנכ"ל התפעול ואחד ממייסדי החברה, הגיוס בוצע על פי הערכת שווי "באזורים של יוניקורן. קרוב לשם"

מייסדי Yotpo, מימין לשמאל: תומר תגרין ועומרי כהן / צילום: מור שני
מייסדי Yotpo, מימין לשמאל: תומר תגרין ועומרי כהן / צילום: מור שני

חברת Yotpo (יוטפו), המפתחת מערכות לניהול קשרי לקוחות עבור משווקים באתרי סחר מקוון, הודיעה על השלמת סבב גיוס הון חמישי בהיקף של 75 מיליון דולר. לדברי עומרי כהן, סמנכ"ל התפעול ואחד ממייסדי החברה, הגיוס בוצע על פי הערכת שווי "באיזורים של יוניקורן. קרוב לשם". המונח "יוניקורן" משמש לתיאור חברת סטארט-אפ ששוויה מעל מיליארד דולר.

מטרת הגיוס, אותו הוביל המשקיע אדם פישר מקרן בסמר ונצ'רס, היא להרחיב את פורטפוליו המוצרים של החברה, הן באמצעות רכישות של חברות נוספות והן באמצעות פיתוח פנימי בארבעת אתרי הפיתוח של החברה בישראל ובבולגריה.

נוסף על קרן בסמר, שהשתתפה גם בסבב הגיוס הקודם, השתתפו בסבב הנוכחי גם קרן Access Industries וקרן וורטקס ונצ'רס. בגיוס השתתפה לראשונה קרן הנקו ונצ'רס של המשקיע אלון ליפשיץ, שהשקיע ביוטפו גם בסבב הקודם, במסגרת קרן בלאמברג. סך הגיוס של החברה עומד על 176 מיליון דולר. בחברה מועסקים מעל 500 עובדים בתל אביב, יקנעם, ניו יורק, לונדון וסופיה.

המערכות שמפתחת יוטפו מיועדות למנהלי שיווק באתרי סחר מקוון קטנים עד גדולים ובין לקוחותיה נמנים Steve Madden ,Leatherman ,Ministry of Supply ,Patagonia, ו-MVMT.

המערכת הראשונה איתה החלה יוטפו את דרכה, הציעה למשווקים דיגיטליים כלי לאוטומציה וייעול מערכת היחסים שמנהל האתר עם לקוחותיו לאחר שאלה ביצעו רכישות באתר. המערכת של יוטפו מספקת לאותם מנהלי שיווק כלים שמאפשרים להם לשלוח לרוכשים שביצעו קניות באתרם בקשות לכתיבת ביקורות על הפריטים שרכשו. המערכת מאפשרת לאותם רוכשים לכתוב את הביקורת באופן מהיר ויעיל, מבלי להזדקק למספר רב של פעולות, כמו כניסה נפרדת לאתר הסחר. בנוסף, את הביקורות האפקטיביות ביותר, המערכת של יוטפו מאפשרת להפוך באופן אוטומטי למודעות בגוגל ובפייסבוק שמקדמות הן את המוצרים והן את אתרי המכירה עצמם.

"בחרנו להתרחב ולרכוש חברות נוספות. לא להירכש על ידי הענקיות"

בשיחה עם "גלובס" סיפר סמנכ"ל התפעול עומרי כהן על הדרך שעברה החברה מאז הגיוס הקודם בנובמבר 2017, אז גייסה 51 מיליון דולר, וסיפק פרטים לגבי האסטרטגיה של החברה בעקבות הגיוס. בהודעה על הגיוס דיווחה החברה כי מאז סבב הגיוס האחרון, היא נהנית מצמיחה של למעלה מפי שלושה במספר הלקוחות ועלייה של כ-250% בהכנסות השנתיות החוזרות (ARR- Annual Recurring Revenue).

שני אבני הדרך המשמעותיות של יוטפו מאז הגיוס הקודם היו במיזוגים ורכישות. יוטפו רכשה שני סטארט-אפים שנועדו להרחיב את פורטפוליו המוצרים של החברה. באוגוסט 2018 רכשה את הסטארט-אפ האמריקאי Swell Rewards (סוול ריוורדס) מבוסטון לאחר תקופה שבה שיתפו שתי החברות פעולה. המוצר שפיתחה החברה האמריקאית היא פלטפורמת מועדון לקוחות, המאפשרת לאתרי סחר מקוון לתגמל לקוחות באמצעות נקודות.

אפשר להסביר את הפונקציה שמוסיפה סוול ריוורדס על זו של יוטפו בכך שבעוד שהמערכת המקורית של יוטפו נועדה לשם עידוד ייצור חוות דעת על ידי גולשים, המערכת של סוול ריוורדס נועדה להוסיף עוד תמריצים עבורם לעשות כן. "לדוגמה, צרכן העלה תמונה, ומתברר לאורך זמן שהיא אחת התמונות בעלות הערך הגדול ביותר עבור החנות - כל מי שמסתכל עליה קונה. אז אני רוצה שהוא יקבל יותר נקודות כחבר מועדון, גם אם הוא לא קנה שום דבר נוסף", הסביר כהן. "תוכנית כזו, שבה הגולש יכול להרוויח נקודות, בהתבסס על כל מיני לוגיקות - פעם יומולדת, פעם על בסיסי מוצר אחר שהוא קנה, ולהשתמש איתם לעוד קניות בהמשך, זו מערכת מורכבת שלמותג שרק נפתח, וגם כך מתמודד עם אינספור אתגרים, יהיה בלתי אפשרי לפתח לעצמו".

"התחלנו כחברה עם מוצר יחד רזה ליצירת תוכן גולשים, ולאחר שהפכנו למובילים בקטגוריה, שאלנו מה עוד נכון לשוק", הסביר כהן. "החלטנו שננסה לבנות 'פלטפורמה לשיווק מקוון' עבור מותגים שבונים את עיקר העסק שלהם באונליין".

הכוונה של כהן היא לכך שהתחרותיות הגדולה בין החברות הרבות שמציעות מוצרים לפלח השוק הצר של מנהלי שיווק דיגיטלי, הביאה את החברה למסקנה שעליה לבנות פלטפורמה שכוללת עוד ועוד כלים שיווקיים. "המשותף לכל המוצרים הללו, שבעצם פותרים אתגרים שיווקיים עבור המותגים, הוא הניסיון להביא למצב שבו החוויה של הלקוח - מחלקות המרקטינג - תהיה אחידה", הסביר כהן. וזאת, לדבריו, "בניגוד למצב שבו יש פתרון אחד לחוות דעת גולשים, אחד לסמסים, ופיתרון אחר לתוכן גולשים בתמונות, ויד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה. חברה אחת שבאה לבנות פלטפורמה שתציע את כל סל המוצרים - זה אין. כאן החדשנות. אנחנו מנסים לבנות פלטפורמה שמצד אחד תופרת את כל ההיצע הזה, ומצד שני, מאחורי הקלעים ב-Back-End, המוצרים מסונכרנים לבין עצמם. הסינרגיה הזו היא מכפיל כוח שלנו ויתרון ענק על המתחרות היום".

רכישה נוספת שתמכה באסטרטגיה זו של יוטפו הייתה של חברת SMSBump, אותה קנתה תמורת עשרות מיליוני דולרים בינואר השנה. באמצעות רכישה זו, הסביר כהן, "הגדלנו בן לילה את יריעת המוצרים שלנו עם מערכת שמבצעת אוטומציה של קמפיינים שיווקיים ב-SMS".

לדברי כהן, "מדיום הסמס עושה קמבק לחיים שלנו. הצרכנים הפכו כמעט עיוורים להודעות שיווק שנכנסות אל תיבת המייל הנכנס שלהם באופן שמקשה על המשווקים שמתקשרים עם לקוחותיהם באמצעות האימייל. זה טרנד ענק. כל התעשייה עוברת לאחרונה לסמס ומסיבה זו רכשנו חברה שיש לה כבר מוצר בשל מספיק ומוביל בתחומו".

אתם מגייסים כבר פעם חמישית. עם כל הגידול בתחום הסחר המקוון יש גבול למספר המשווקים הדיגיטליים להם אפשר למכור שירות שעולה לפחות 400 דולר לחודש, וזה עוד בשוק שהוא יחסית תחרותי וצפוף. מה מודל ההכנסות שלכם והאם אתם לא בעצם מקווים בסופו של דבר להירכש?
"השאלה במקום. זה היה אכן האתגר שנתקלנו בו כשהיצע המוצרים שלנו היה רזה. ראינו עוד חברות עם היצע רזה שלא שורדות או שהן נמכרו, ולכן בחרנו להיות אלה שירחיבו, ולא אלה שייקנו על ידי הענקיות. 

"לגבי המחיר, הוא אמנם לפחות 400 דולר, אבל משרעת המחירים שלנו ענקית. יש לקוחות אנטרפרייז שמשלמים סכומים של 7 ספרות. איקאה למשל גם כן בחרה באחד מקווי המוצר שלנו. זה נותן אולי אינדיקציה טובה לכמה ענק השוק. יוטפו במצב שבו בכל שנה וחצי היא מוכרחה להוציאי מוצר בסדר גודל משמעותי ומובן שחלק גדול מזה יגיע מפיתוח פנימי, אבל חלק גדול נצטרך גם לרכוש".

הגידול בסחר המקוון בעקבות הקורונה הגדיל לכם את התיאבון?
"מצד אחד, הרבה חברות נסגרו בגלל המשבר, אבל פחות באי-קומרס. הכלל הוא שמה שראינו שקורה במאקרו לא חל על אי-קומרס. אפשר היה לראות את הזינוק בנפח המכירות בארה"ב בדוחות של 'שופיפיי' שדיווחה על נפח מסחר כפול לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. כתוצאה מכך, קשה יותר למצוא חברות שמועמדות לרכישה".

עם איזה סוג מוצרים בכוונתכם להרחיב את ההיצע?
"יש כל מיני אופציות. בגדול, כל קטגוריה שעשויה לעניין את ה'מרקטיר', את איש השיווק, בעסקי הסחר המקוון מעניינת אותנו. היום יש טרנד חזק של מה שמכונה Subscription Commerce שמתחיל לגדול בשוק. עסקים שלא די להם במכירה אחת וגמרנו, מנסים לשכנע את קהל הצרכנים שלהם להירשם ולקבל עוד מהמוצרים".

עוד כתבות

נמל גמליק בטורקיה / צילום: Shutterstock

חדשות טובות לענף הבנייה: טורקיה אישרה לחדש אספקות לישראל

בזמן שבישראל משרד החוץ ומשרד הכלכלה פועלים בקדחתנות בימים האחרונים כדי להפסיק את התלות הישראלית ביבוא מטורקיה גם בטווח הארוך, משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ / צילום: חיים צח-לע''מ

הגירעון זינק ל-7% וחצה את היעד השנתי כבר בארבעת החודשים הראשונים

הגירעון התקציבי עלה באפריל, והגיע לרמה שנתית של 7%, מעל היעד של 2024 כולה ● החשב הכללי אמר כי הוא צופה "שמגמת הגידול בגירעון תמשיך בחודשים הקרובים"

הפגנה בירושלים נגד הקו הירוק / צילום: ap, Matt Rourke

התפרעויות נגד הקו הירוק: נזק של מאות מיליוני שקלים וחצי שנה עיכוב

בשבוע שעבר הוצתה מכונת קידוח בפרויקט ההקמה של הרכבת הקלה בבירה ● גורמים המעורבים בפרויקט חושדים כי היא הוצתה על ידי קומץ חרדים שמתנגדים להקמת הקו, וזה לא המקרה הראשון

תע''ש רמת השרון / צילום: תמר מצפי

התוצאה המפתיעה והמטרידה של מחדל החימושים: תידחה בנייתן של 36 אלף דירות במרכז

הממשלה מקדמת בימים אלה החלטה לדחיית פינוי מפעל תע"ש רמת השרון, בשל "המאמץ המלחמתי", כך נודע לגלובס ● זוהי הודאה של מערכת הביטחון בכישלון לתכנן לטווח רחוק ובמחדל חימושים שפוגע כעת גם בשוק הדיור

ברוכים הבאים

להתעורר מול חיזבאללה: הכפר הבדואי שתושביו לא מוכנים לנטוש

בתחילת המלחמה פונו אנשי ערב אל-עראמשה מבתיהם, אך הקשיים הכלכליים והמנטליים גרמו להם לחזור לכפר, הסמוך לגבול לבנון ● הפחד אמנם קיים, אך מבחינתם אין אפשרות אחרת: "הגענו למצב שבו למשפחות אין כסף לקנות גלידה לילדים שלהן. כמה אפשר לשבת במלון?"

מתלה עם כביסה בפרוזדור, במלון של מפונים בטבריה / צילום: ap, Ariel Schalit

"חזירות": הצעד החדש של רשות המסים נגד בעלי דירות שהקפיצו מחירים

הכתבה הזו היתה הנצפית ביותר השבוע בגלובס ועל כן אנחנו מפרסמים אותה מחדש כשירות לקוראינו ● שכר הדירה שמפוני הצפון מתבקשים לשלם מגיע לעשרות אלפי שקלים בחודש, וברשות המסים תמהים איך אין דיווחים של משכירים שכבר לא עומדים בתקרת הפטור ממס ● מבצע אכיפה ממוקד ינסה לאתר אותם: "חזירות מקוממת"

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

הדאו ננעל בעליות בשבוע הטוב ביותר מתחילת השנה

נעילה חיובית באירופה ● מדד הניקיי ננעל בעליות של 0.5%, בורסת שנחאי ננעלה ללא שינוי ממשי, ומדד שנזן ננעל בירידה של 0.6% ● מניית שירות אחסון הענן דרופבוקס עולה לאחר שאמש פרסמה דוחות שעלו על התחזיות ● אחרי שני רבעונים של צמיחה שלילית, התמ"ג הבריטי עלה

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון, אמש / צילום: Reuters, Leonhard Foeger

שיטת ההימורים והסיכויים: מאחורי הקפיצה של עדן גולן לצמרת הטבלה

הנציגה הישראלית עדן גולן קפצה למקום השני בטבלאות ההימורים, לאחר הביצוע שלה בחצי הגמר ● מקביעת היחסים ועד להיסטוריה, כל הפרטים על השיטה ● וגם: מי המדינה שמובילה? ● שאלות ותשובות

אלכס קארפ, מנכ''ל פלנטיר / צילום: ap, Thibault Camus

ענקית ה-AI הייתה אחת מהמניות האהודות בוול סטריט. ואז היא פרסמה דוחות

פלנטיר, אחת החברות הגדולות בתחומי ה־AI, נסקה בשנה האחרונה ביותר מ־175% והפכה לאחת המניות היקרות בוול סטריט ● עד שהגיעו הדוחות שהביאו לצניחה של 15% במניה

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון, אמש / צילום: Reuters, Leonhard Foeger

ההופעה הישראלית והמלחמה בעזה השתלטו על סדר היום באירוויזיון השנה

מחווה פרו-פלסטינית במהלך חצי גמר של משתתף שבדי בתחרות, שהציג כאפיה כרוכה על ידו, קריאות בוז שנשמעו במהלך ההופעה של הנציגה הישראלית עדן גולן, ואופי הקבלה של השיר הישראלי השתלטו על הכותרות בנוגע לתחרות הזמר האירופית השנה ● ובין ההפגנות האלימות, התפתחות מפתיעה כשעדן גולן זינקה מהמקום השמיני למקום השני בטבלת ההימורים

תא''ל (מיל') פיני יונגמן / צילום: יוסי זמיר

המהנדס שישיא משואה: "טיל בליסטי עם ראש קרב מאיראן יכול לעשות נזק משמעותי"

פיני יונגמן, ראש חטיבת ההגנה האווירית ברפאל, נבחר להשיא משואה ביום העצמאות לאור תרומתו לקו ההגנה מפני איומים אוויריים ● "זה אחד מהרגעים המרגשים בחיי, אני מסתכל על כל מי שהלך איתי" ● בראיון מיוחד לגלובס לרגל בחירתו, הוא מספר על הפעילות האינטנסיבית מאז 7 באוקטובר, מדבר על האיומים האוויריים העתידיים ומסביר למה אינו "מתבשם משיעור היירוטים הגבוה"

עדן גולן בחצי גמר האירוויזיון, אמש / צילום: Associated Press, Martin Meissner

יותר מנועה קירל ונטע ברזילי: עדן גולן שוברת שיאי רייטינג עבור תאגיד השידור הציבורי

עדן גולן לא רק הצליחה לתת מופע מרשים - אלא גם לשבור שיאי רייטינג לתאגיד השידור הציבורי ● משדר חצי גמר אירוויזיון אמש רשם לתאגיד השידור הציבורי 25.9 נקודות רייטינג - יותר מהמשדרים של 2023 ו-2018, אז התחרו נטע ברזילי ונועה קירל ● האם התאגיד יצליח לשמר את הצופים החדשים?

נשיא טורקיה, ארדואן / צילום: Shutterstock, Mr. Claret Red

ישראל מנעה מארדואן מרחב הכחשה, וטורקיה נסוגה מההקלות בסחר - בינתיים

משרד המסחר הטורקי שלח מכתבים למפעלים בענף הבניין המקומי ועדכן אותם על אישור זמני לחדש את האספקות לישראל - אך הפרסומים בתקשורת הישראלית וההודעה החריפה של שר החוץ ישראל כ"ץ בנושא שברו את הכלים 

עידו אהרונוביץ / צילום: מסע ישראלי

הסדנה שטייסי הקרב עוברים כדי לעבד את חוויות המלחמה

חיל האוויר וארגון מסע ישראלי מציעים לטייסים סדנה בת יומיים שבה הם רוכשים כלים להתמודדות עם קשיים רגשיים ומנטליים ● "אלה דברים שלא יעלו בתחקיר מבצעי", מסבירים המארגנים ● ישראל מתגייסת

ינקי קוינט, מנהל רמ''י ומ''מ מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: שלומי יוסף

רשות החברות דורשת להקפיא את הליך מינוי מנכ"ל נת"ע

דרישה מאחד מחברי ועדת האיתור לפרוש, גרמה למ"מ רשות החברות ינקי קוינט להקפיא את הליך בחית המנכ"ל "מחשש לתקינות ההליך" ● אך לגלובס נודע כי והבה לא השתתף בניקוד המועמדים ● ומי המועמדים המובילים לתפקיד?

העצרת הכללית של האו''ם / צילום: Reuters, Eric Thayer

האו"ם אישר חברות לרשות הפלסטינית בארגון


הרשות הפלסטינית למעשה תקבל הכרה דה-פקטו - בלי להיקרא "מדינה" • החברות באו"ם תעניק לרשות זכויות שיבטיחו השתתפות מלאה בפעילות העצרת הכללית • הפלסטינים נכשלו עד כה בעקבות הווטו האמריקני, ועל כן הם לא קיבלו את הזכויות המלאות בדומה לשל מדינות-חברות • ארדן: "נותנים זכויות למדינת טרור עתידית של חמאס"

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

וול סטריט ננעלה בעליות; פאגאיה זינקה ב-20%, פלייטיקה ב-14%

הדאו ג'ונס עלה ב-0.9% וחתם רצף של שבעה ימי עליות ● ישראליות: טאואר, קמטק, ופייבר עלו בעקבות הדוחות, סולראדג' נפלה ב-9% ● חברת משחקי הוידאו רובלוקס צללה ב-20% ● האנליסטית שמסמנת את החברה שתרוויח הכי הרבה מ-AI ● בבנק אוף אמריקה אופטימיים לגבי Arm, למרות התחזית הפושרת של החברה ● באופנהיימר ממליצים על גילת עם אפסייד של 43%, מתמודדת על שלושה חוזים גדולים

מרפסות מלון מפונים בקיבוץ גינוסר. ''שבר את המבנה הקהילתי'' / צילום: Associated Press, Ariel Schalit

המחקר שמגלה את עומק הפגיעה במפוני הצפון

סקר של הטכניון, שנערך בקרב 340 תושבים מגבול הצפון, משרטט תמונה עגומה בתחומי התעסוקה והחינוך וגם בפן הנפשי והמשפחתי של מי שפוזרו במאות נקודות ברחבי הארץ ● "המציאות שנוצרה סימנה להם - הממשלה לא מכירה בסיפור שלכם, אפשר בלעדיכם", אומרת פרופ' מירב אהרון–גוטמן

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה / צילום: Associated Press, Vahid Salemi

עם למעלה מ-30 אלף חיילים: האיום החדש של איראן על ישראל

חוסיין סלאמי, מפקד משמרות המהפכה, התייחס לסוגיה של פעילות ימית באגן הים התיכון, לצורך הידוק ההתקפה על ישראל ● זוהי לא הפעם הראשונה שמתייחסים באיראן לסוגיה זו, ולפני חודשים ספורים הוקם בסיג' ימי, משמר מתנדבים שיכלול לפי טהרן כ־55 אלף איש על כ־33 אלף כלים

צילום: איל יצהר

38 שופטים חדשים נבחרו לבתי משפט השלום. הרשימה המלאה

הוועדה לבחירת שופטים מינתה היום 38 שופטים חדשים לבתי משפט השלום בתל אביב ובמחוז מרכז, בהם עורכי דין מהמגזר הפרטי בתחום האזרחי והפלילי, פרקליטים ורשמים בכירים ● מחצית מהשופטים החדשים - נשים