גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הצורך בסטריליות עולה מדרגה – הסטארט-אפ שמציע מכשיר חיטוי אוטומטי לחללים סגורים

הקורונה שינתה סדרי עולם והעלתה את המודעות והחשיבות להיגיינה מיטבית בחללים ציבוריים ● חברת Killer Whale מפתחת מוצרים המאפשרים חיטוי אוטומטי 24/7 של חדרי שירותים ללא מגע יד אדם ● "המטרה היא לייצר פלטפורמה גנרית, פשוטה להפעלה, שתאפשר להשיג סביבה בטוחה והיגיינית במרחבים סגורים שונים"

 הצורך לחטא כל תא שירותים 24/7 גדל משמעותית / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב
הצורך לחטא כל תא שירותים 24/7 גדל משמעותית / צילום: Shutterstock/א.ס.א.פ קרייטיב

הכתבה מטעם  Smart Funding

מגפת הקורונה שפרצה לחיינו הביאה איתה לא מעט שיעורים לחיים, תובנות חדשות ומצבים ייחודיים, שדרשו מאיתנו חשיבה מחדש והתנהלות אחרת מזו שהיינו רגילים אליה. מסכות פנים הפכו מצרך מבוקש, השהות בחללים סגורים מרתיעה יותר מאי פעם, וכולנו חושבים פעמיים אם לגעת במשטחים כאלו ואחרים במקומות ציבוריים, מחשש להידבקות אפשרית.

אחד הדברים המרכזיים שהשתנו נוגע לדרך שבה אנחנו רואים כיום מקומות ציבוריים סגורים והומי אדם, המתאפיינים בתחלופה גדולה של אנשים. לפני פרוץ הקורונה נראה כי רק מעטים חשבו על רמת החיטוי והניקיון במקומות הללו. היום נדמה שזו המחשבה הראשונה שעולה בראשנו - אך מתברר שישנם כאלו אשר עסקו בכך עוד הרבה לפני שהקורונה הגיעה לכאן.

"היום, בתקופת הקורונה, רבים מסתובבים עם 'אלכוג'ל' בהישג יד, אבל אם נלך שנה, שנתיים ושלוש שנים לאחור - לא הייתה מודעות לחשיבות החיטוי והניקוי מבחינת חלק גדול מהאנשים", אומר ישראל גרין, מנהל המכירות של חברת Killer Whale, סטארט-אפ שמציע מכשיר חיטוי אוטומטי לחללים ציבוריים סגורים. "עד לפני כמה חודשים לא הבינו על מה אנחנו מדברים בכלל".

"הרעיון שלנו", מרחיב גרין, "הגיע הרבה לפני תקופת הקורונה, ובא לענות על צורך בסיסי של כל אדם כמעט: להימצא בסביבה סטרילית, בטוחה שבה הוא יכול לשהות בלי לחשוש מזיהומים, מחיידקים ומבעיות אחרות. אנחנו מדברים בעיקר על תאי שירותים ועל משטחים שהרבה מאוד אנשים נוגעים בהם, כדוגמת מעליות או משטח לסריקת טביעת אצבע בכניסה למשרד. היום נשמע מיותר אפילו להסביר את החיוניות של הדבר, אך זהו צורך קיים גם בתקופות שגרתיות יותר, ללא איום של מגפה עולמית".

"המגפה שינתה סדרי עולם, והמודעות לחשיבות החיטוי והניקיון בחללים כאלו תישאר איתנו עוד שנים רבות, גם לאחר שנעבור את הגל הזה", מוסיף מנכ"ל Killer Whale, בנימין סונואני. "המוצר שלנו נמצא כיום בשלבי כיוונון אחרונים, כך שעיתוי משבר הקורונה תואם ללוחות הזמנים המתוכננים. הטכנולוגיה שלנו נותנת מענה למנעד רחב של זיהומים, ומטפלת גם בנגיף הקורונה - אבל לא רק".

 לפרטים נוספים ואפשרויות השקעה ב-Killer Whale הקליקו כאן>>

למנוע הידבקויות בשרשרת ועוד

המוצר של Killer Whale הגיע בזמן, אפשר לומר - ובימים אלו הוא נמצא בשלב האחרון לקראת יציאתו לשוק (ועל כך נרחיב בהמשך). אנשי החברה הבינו, עוד לפני הקורונה כאמור, כי יש צורך בהמצאה שתאפשר להבטיח חללים ומשטחים מחוטאים היטב בתוך שניות, ובאופן קבוע - במטרה למנוע בדיוק את מה שקורה עכשיו: הידבקויות בשרשרת וכדומה.

"המטרה היא, בסופו של דבר, לייצר פלטפורמה גנרית, פשוטה להפעלה, לתפעול ולתחזוקה, שתאפשר להשיג סביבה בטוחה והיגיינית במרחבים סגורים שונים", ממשיך גרין. "המקום הראשון שבחרנו להתמקד בו הוא דווקא אחד המאתגרים ביותר - השירותים הציבוריים. הרבה אנשים, לא רק בשל הקורונה, נמנעים משימוש בשירותים ציבוריים, אך לפעמים אין ברירה: נמצאים בקניון הרבה שעות, במטוס (בתקווה בעתיד הקרוב), או בבית החולים... באיזשהו שלב יש צורך להתפנות".

המוצר של Killer Whale מאפשר לחטא כל תא שירותים 24/7 / צילום: חנן בר אסולין

סונואני מציין עניין נוסף שבגללו החיטוי והניקוי של חדרי השירותים הציבוריים חשובים כל כך: אוכלוסיות שמתקשות להשתמש בשירותים בעצמן, או שיתקשו לנקות אותן. "אחד הדברים שהובילו אותנו לפיתוח המוצר הזה היה ההבנה שישנם אנשים שלא יכולים לדאוג לעצמם, משלל סיבות, אך ראויים לאיכות חיים ולביטחון היגייני כמו כל אחד אחר. זה נכון להורים המבוגרים שלנו, לילדים, לאנשים בעלי צרכים מיוחדים ועוד - לכולם מגיע ניקיון 24/7, ביטחון בשימוש בשירותים והגנה מפני מחלות ומגיפות".

מטריית רסס שמחטאת את התא כולו

נראה כי המוצר המדובר יכול לשרת אוכלוסיות רבות - ואגב, הוא מיועד להתאים גם לשירותים בבית, ולא רק לשירותים ציבוריים. אז איך הוא עובד בדיוק? כיצד הוא יכול להבטיח למשתמש חלל נקי ומחוטא באמת. מתברר שהפעולה עצמה היא עניין של שניות בודדות ממש.

"מדובר במוצר אוטונומי לחלוטין ללא מגע יד אדם, הפועל על סוללות, עם שני חומרים פעילים", מפרט גרין. "אותה יחידה של המוצר המותקנת בחדר השירותים מזהה שיש מישהו בתא, ולאחר כל שימוש מתחילה בפעולה בצורה אוטומטית: במשך כמה שניות נפתחת מעין מטרייה של רסס דק המכיל חומר מתפזר ומתנדף, אירוסול, שמותז הן בתוך האסלה והן מעליה, על ה'קרש'. כשמגיע האדם הבא, הוא יכול להיות בטוח שהשירותים מחוטאים.

המוצר שלנו מאפשר בעצם לחטא כל תא שירותים 24/7, מה שבאופן פרקטי אי-אפשר לעשות כשמעסיקים צוות מנקים. אנחנו לא מתיימרים להחליף את שירותי הניקיון, אלא להציע שירות נוסף, ה'מחסניות' שמכילות את החומר, שנראות כמו מחסניות דיו למדפסת, אמורות להספיק לשבוע בשימוש תעשייתי ולחודש בשימוש ביתי".

המוצר הראשון כבר בדרך להפצה מסחרית

בימים אלו נמצאת חברת Killer Whale בשלב C, אחד השלבים המתקדמים ביותר בחיי סאטרט־אפים, בדרך לשיווקו של המוצר הראשון - המיועד לחדרי שירותים. כאמור, שאיפתה של החברה היא להפוך את המוצר לנפוץ בכל מקום ציבורי באשר הוא ובכל משטח - תחנות רכבת ואוטובוס, שדות תעופה, קניונים ומרכזי קניות, מעליות, משטחים ביומטריים ואפילו ידית של דלת.

"אנחנו מנסים כרגע לפרוץ קדימה לייצור המוני שיכול להוזיל את העלויות, כי הרצון הוא להגיע למחיר שווה לכל נפש", מסביר גרין. "יש פה גם אידאולוגיה, זה לא רק מוצר מסחרי. חשוב לנו שכל אחד יוכל להרשות לעצמו רכישה של המוצר בלי לחשוב פעמיים".

בהמשך לכוונות הללו להכניס את המוצר שלה לשוק הרחב, זקוקה כמובן Killer Whale לתמיכה כלכלית, לעזרתם של המשקיעים, כדי לצלוח את שלב הייצור ההמוני וההפצה של המכשיר הראשון. לצורך כך נעזרים אנשיה בשירותי חברת Smart Funding, אשר מסייעת לחברות ולמיזמים בעלי תרומה לחברה וסיכוי להצלחה בגיוס הון ובפיתוח עסקי. סמארט פנדינג מציעה לחברות שירותי גיוס הון הן באמצעות קהילת משקיעים פרטית אקסלוסיבית (אנג'לים) בקמפיינים המוגבלים ל-35 ניצעים והן על ידי פלטפורמה להשקעות המונים המפוקחת על ידי הרשות לניירות ערך תחת רישיון "רכז הצעה"

כך כל אדם יכול בעצם להשקיע בחברת הייטק או בסטארט־אפ, מתוך הפורטפוליו שמציעה סמארט פנדינג; הוא בוחר את החברה שבה ירצה להשקיע, דרך אתר סמארט פנדינג ואת סכום ההשקעה המתאים לו - שצריך להיות בטווח סכומי ההשקעה שנקבע לחברה במסגרת קמפיין הגיוס, והופך להיות בעל מניות ושותף לכל דבר בחברה שבה השקיע. מאחר שפוטנציאל הצמיחה בעולם ההייטק והסטארט־אפים יכול להיות גבוה, כאשר המיזם מבשיל ומצליח - זו עשויה להיות השקעה אלטרנטיבית מעניינת.

סמארט פנדינג, בראשות המנכ"ל איתן כספי, חברה ל-Killer Whale לטובת המטרות שציינו מעלה, אשר יצעידו את החברה עוד כמה שלבים קדימה. "אנחנו בסמארט פנדינג בוררים בקפידה את החברות המגייסות דרכנו, הן ברמת המוצר, הפטנטים, המתחרים, השוק וצוות ההנהלה, והן מבחינת תרומתן לסביבה, לחברה ולאדם", אומר כספי ומוסיף כי "בחרנו ב- Killer Whale מאחר והיא מפתחת מוצרים מהפכניים לניקוי ולחיטוי מפני חיידקים ו־וירוסים, מדובר במוצרים אשר עתידים לסייע למיגור הקורנה ומגפות עולמיות נוספות". מן העבר השני סינואני מסביר כי "סמארט פנדינג נותנת לנו מענה מעולה לגיוס ההון הנדרש. אנשי החברה מקצוענים, רציניים ויש לה אורך נשימה ראוי לציון".

"בשורה התחתונה, Killer Whale כבר הגיעה להישגים משמעותיים, הן במסגרת שיתופי פעולה להפצת המוצר והן מבחינת צפי מכירות כבר בשנה הקרובה", מסכם כספי. "ההנהלה שלה מקצועית ובעלת ניסיון רב, ואנחנו מאמינים שהשקעה בה היא אטרקטיבית במיוחד בתקופה זו".

 לכל הצעות ההשקעה של סמארט פנדינג הקליקו כאן>>

*פרסום זה נועד למטרות שיווקיות בלבד, ואין בו ובאמור בו משום יעוץ ו/או הצעה ו/או הזמנה לבצע השקעה כלשהי ו/או משום תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם

עוד כתבות

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' וראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: Reuters, RONEN ZVULUN

לא רק בגלל איראן: S&P קנסו את ישראל גם על סימני השאלה בתקציב הביטחון

אם עד לפני התקיפה האיראנית על ישראל עוד הייתה תקווה מסוימת במדינה שהדירוג הגבוה יישמר, זו התמוססה בשבוע האחרון עם התרחבות מפת האיומים ● אלא שלא רק האיומים על ישראל נלקחו בחשבון בהורדת הדירוג ● מה נכתב בין השורות של הודעת S&P והאם ישראל עומדת בפני סכנה של הורדה נוספת?

מסורק תת קרקעי ועד רחפנים: הכירו את 10 הסטארט-אפים המבטיחים לשנת 2024

גלובס בוחר את הסטארט-אפים המבטיחים של ישראל השנה ה-18 ברציפות: חברות הייטק הצומחות והמסקרנות ביותר, אלה שמייצרות אימפקט על תעשיות וצרכנים רבים, ונמצאות על המסלול הבטוח להנפקה ● הרשימה מתבססת על בחירות של קרוב ל-70 קרנות השקעה מקומיות וזרות מובילות בהייטק הישראלי ● החשיפה המלאה

עילית רז, טרבור מילטון ואליזבת הולמס / צילומים: AP - Lawrence Neumeister, Jeff Chiu, Brittainy Newman, איל יצהר

תעשיית הטק מגייסת את הבינה המלאכותית למאבק בהונאות משקיעים

בשנים החולפות נרשמו מקרי הונאה רבים בהייטק, בהם יזמים גייסו כספים ממשקיעים, ללא בדיקת נאותות מספקת ● במטרה לצמצם את ההונאות הבאות, חברות רותמות כיום כלי בינה מלאכותית לשלל אוטמציות בהתנהלות החברה ● במקביל, גורמים בענף חוששים מההשלכות

פיצוחים / צילום: תמר מצפי

הגרעינים של חממה בדרך החוצה מהבורסה - מי ייכנס במקומם?

חברת חממה סחר קיבלה הצעה להוצאת פעילותה מהבורסה והכנסת פעילות נדל"ן במקומה ● בעקבות מלחמת חרבות ברזל לחברה חובות בהיקף של 1.6 מיליון שקל מתושבים מרצועת עזה

מייסדי טורק. מימין: אלדד לבני (CINO), לאוניד בלקינד (CTO) והמנכ''ל עופר  סמדרי / צילום: גיא חמוי

הטייס האוטומטי שרוצה להחליף את צבא מומחי הסייבר

האנליסטים במרכזי בקרת הסייבר של הארגונים הגדולים נאלצים להתמודד עם אלפי התרעות מדי יום, והטכנולוגיה של טורק מאפשרת להפוך את התהליכים לאוטונומיים למחצה • האם ה"טייס האוטומטי" של החברה יצליח לשלול איומים חמורים? ● הסטארט-אפים המבטיחים

איראן נערכת למתקפת תגמול ישראלית/ עיבוד: טלי בוגדנובסקי, צילומים: AP,shutterstock

כך נערכת איראן למתקפת תגמול ישראלית

ארה"ב ומדינות אירופה לוחצות על ישראל למתן כל תגובה למתקפה שביצעה איראן בסוף השבוע, בתקווה לצנן את המתיחות ● משמרות המהפכה וחיזבאללה צמצמו את נוכחות הקצינים הבכירים שלהם בסוריה ● עפ"י דיווח c"וול סטריט ג'ורנל", ישראל תזהיר את בעלות בריתה הערביות לפני שתגיב, ותגביל את התקפותיה למתקנים בסוריה הקשורים לאיראן

אביב ומתיאו שפירא, אדיר טובי ורובי ליאני, חברת XTEND / צילום: כדיה לוי

עפים כמו פרפר, עוקצים כמו דבורה: הרחפנים שמשנים את תורת הלחימה

הרחפנים של אקסטנד הפכו פופולריים במלחמה בעזה, ואף הצילו חיים • עכשיו היא עובדת על מערכת משולבת שתיקח את יכולות הרובוטים קדימה ותסייע להם לפעול בצוות ● הסטארט-אפים המצליחים, פרויקט מיוחד

סלט קרעי לחם ב''נעה אפייה מקומית'' / צילום: חיים יוסף

רגע לפני שנפרדים מהחמץ: מסעדה מעולה בהרי ירושלים שמנסה לחבר את כל המנות ללחם

"נעה אפייה מקומית" של אלדד שמואלי רק התחילה לרוץ והשף גויס למילואים ● עכשיו היא מתרוממת, והקו המנחה: מנות שהולכות טוב עם לחם, והלחם מצוין

רה''מ בנימין נתניהו / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

"שחקנית מרכזית במזרח התיכון": למה הבכירים הישראליים מתייצבים לתדרך את התקשורת בארצות הברית?

משעות הבוקר המוקדמות, גורמים ישראליים בכירים מתייצבים בתקשורת האמריקאית כדי לתדרך על התקיפה באיראן ● כך בוחרים את גופי התקשורת מולם הם עובדים בארה"ב ומה הם מנסים להשיג?

עגלת קפה הקבינה בכפר הס / צילום: שני בריל

ארבע הצעות לטיולי יום שרק המקומיים מכירים - ומשהו טעים ליד: מדור מיוחד לפסח

תצפית מרהיבה אל המדבר בשקיעה, פארק שמרגיש כמו ההיי ליין בניו יורק, האחות הקטנה של מקדש הבשרים משוק הכרמל וקרם לימון ומסקרפונה לקינוח ● יצאנו לארבעה מקומות שונים בארץ כדי לשמוע מהתושבים מהי פינת החמד שרק הם מכירים ומה יש לאכול שם, שגם כשר לפסח

הדגם OMODA 5 של צ'רי / צילום: יח''צ

האם הסיניות יתחילו להגיע אלינו מאירופה? צ'רי תייצר כלי רכב בספרד, יצרנים נוספים בדרך

כך מתכוונים הסינים לעקוף את המכס האירופי ● ג'יפ אוונג'ר משיקה בישראל דגם היברידי ● ​נחשף הקרוס־אובר החשמלי החדש של GEELY ● ועוד חדשות מענף הרכב

חנות Hַ&O kids בקניון עזריאלי מודיעין / צילום: יח''צ

רשת H&O משיקה תת־רשת חדשה לאופנת ילדים, עם כ־20 סניפים

הרשת תאגד את המותגים האמריקאים Carters ,Oshkosh ו־Skip Hop ואת מותג הבית H&O Kid, ותציע אופנת ילדים מניו בורן ועד גיל 12 ● הקבוצה מתכננת לפתוח כ־20 חנויות בקונספט החדש, בעיקר בקניונים ובמרכזי קניות

חיים ילין / צילום: פרטי

"אני לא מוצא את עצמי בתל אביב": חיים ילין לא מפסיק להתגעגע הביתה

הוא היה בממ"ד 12 שעות רצופות, שמע את הערבית, ראה את המלחמה ● אבל איכשהו זה המקום היחיד שעדיין נותן לחיים ילין כוח: "אני נמשך לשם כמו מגנט" ● פרויקט מיוחד 

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי / צילומים: AP, Shutterstock

אוקראינה על סף ייאוש וחור שחור ישאב אותנו ממרחק 2,000 שנות אור

אוקראינה מפתחת קנאת ישראל - גם היא רוצה קואליציה שתציל אותה מטילים באמצע הלילה ● הבריטים קובעים לוח זמנים להפסקה לאומית של העישון ● האקלים יעלה הרבה כסף, והמדינות העניות ייפגעו יותר ● חמישה אירועים מהשבוע שהיה בעולם

מתכות / צילום: Shutterstock

החברה שמנסה לחולל מהפכה בתעשייה שלא השתנתה אלפי שנים: Magnus Metal מגייסת 74 מיליון דולר

"מקצרת את תהליכי העבודה, מפחיתה את עלויות היצור והזיהום, ומשפרת את איכות המוצר" ● עם שווי מוערך של כ-160 מיליון דולר, מגנוס מטאל הישראלית יוצאת לסבב גיוס חדש

בית חולים חדש ייבנה בבאר שבע / אילוסטרציה: Shutterstock

בית חולים ראשון בבעלות הקופות הקטנות: לאומית ומאוחדת יפעילו את בית החולים בבאר שבע

בית החולים שיבא יהיה שותף של הקופות בהקמת בית החולים ● הלו"ז להשקה מוערך בלפחות 8-6 שנים ותקציב ההקמה בלפחות מיליארד שקל ● בשבועות הקרובים צפויה להתקבל החלטת ממשלה התומכת בהחלטת משרדי הבריאות והאוצר שהתקבלה היום

שכונת עומרים באופקים. 45 דירות בפרויקט של בראל־סלעית בשכונה נמכרו מאז ה־7 באוקטובר / הדמיה: אול אין

הנתונים מגלים שהמסר ברור: התותחים לא עוצרים את המרוץ לדירה

אלפים ממשיכים להאמין בהשקעה בארבעה קירות שעומדים במוקד העימות והסכנה הכי גדולים כרגע במזרח התיכון, ומאות עסקאות נרשמו גם על הגבול עם עזה, בשדרות ובאופקים ● סיבות כלכליות יש, אך יותר מכל, החלום הנדל"ני של עם ישראל עדיין בועט

השקל נחלש אל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדיווחים על תקיפה באיראן הביאו לצלילת השקל, אך לא לאורך זמן

שני אירועים שהתרחשו הלילה הובילו לפיחות בשער השקל מול הדולר: הורדת דירוג האשראי של ישראל על ידי חברת S&P ודיווחים על תקיפה ישראלית באיראן ● אלא שלאורך שעות הבוקר השקל החל להתייצב ● מה הוביל לשינוי ומה ניתן ללמוד מהעבר?

עלי חמינאי, המנהיג העליון של איראן, בתפילת עיד אל–פיטר בטהרן / צילום: Associated Press

איך בוצעה התקיפה באיראן ומה היה היעד?

מהבסיס הצבאי שהותקף בוצעו במוצ״ש שיגורים לעבר ישראל ● איך ככל הנראה בוצעה התקיפה ומה יקרה עכשיו? ● וגם: התגובה בשווקים והקפיצה במחיר הנפט

שרון גל / צילום: סטודיו תומאס תומר שלום, ויקימדיה

האיום עשה את שלו? שרון גל יישאר בערוץ 14

לפני כשלושה שבועות הודיעה רשת 13 כי העיתונאי שרון גל חוזר לשורותיו, ובערוץ 14 מיהרו להוציא לגל מכתב התראה, מאחר שהוא חתום על חוזה עד סוף 2024 ● כעת נראה כי המהלך עשה את שלו, וגל יישאר בערוץ 14 ויגיש שם את רצועת 19:00