גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

בגליל, במדבר או למרגלות נחל: כמה יעלה לכם לגור בטבע

בעקבות מגפת הקורונה עברו רבים לעבוד מהבית, ואם כבר בבית, החלטנו לבדוק איפה בארץ אפשר לגור כמה שיותר קרוב לטבע, וכמה זה עולה ● בדקנו צמודי קרקע, במקומות שבהם הנוף יוצא דופן ● לא כל האפשרויות יקרות, אבל במקומות הזולים יותר תצטרכו בד"כ לעבור ועדת קבלה או להתקבל כחברים בקיבוץ

נטף, הרי יהודה / צילום: איל יצהר, גלובס
נטף, הרי יהודה / צילום: איל יצהר, גלובס

נחלים

בישראל אין הרבה נחלי איתן, הניזונים ממי מעיינות גדולים וזורמים במשך כל השנה. בכל אופן, היישובים שבתוכם, או בקרבתם, זורם נחל בכל ימות השנה הם הקיבוצים, דפנה (שלושה פלגים של נחל דן), הגושרים (דן), עמיר (הירדן), שדה נחמיה (הירדן) וניר דוד (האסי).

נחלים / צילום: אייל הצפון

בחלק מהקיבוצים המתחדשים נבנתה הרחבה, שבה תושבים מבחוץ יכולים לקנות או לבנות בית, בהתאם למדיניות הקיבוץ, כחברים או כתושבים, וכך ליהנות מהמשאב הנדיר. על פי אתר יד 2, בשדה נחמיה, המופרט זה מכבר, ניתן לרכוש "בית קיבוץ", בשטח של 70 מ"ר על חצי דונם במחיר של 1.66 מיליון שקל. בית בהרחבה, בשטח של 320 מ"ר על מגרש בשטח 880 מ"ר, מוצע למכירה במחיר 3.25 מיליון שקל.

ים כנרת

הקיבוצים שלאורך חופי הכנרת - גינוסר, מעגן, האון ועין גב - הופרטו כבר מזמן, אולם לא נבנו בהם הרחבות שפתוחות לציבור הרחב. בחלקם ניתן להתקבל כחברים, ולשם כך לעבור ועדת קבלה. אם אין לכם אפשרות להתקבל כחברים בקיבוץ, האופציה היא המושבה כנרת, המרוחקת מעט מהאגם עצמו. המושבה הוקמה ב-1908 ומתגוררים בה כ-700 תושבים. פעם זה היה יישוב חקלאי והיום יותר פרבר, שחלק מהבתים בו נמכרו כבתי נופש. המחירים לא נמוכים. ההיצע באתר יד 2 מצומצם: וילה בשטח בנוי של 270 מ"ר, על חצי דונם, "משופצת קומפלט", עם "נוף מהמם לכנרת", מוצעת למכירה ב-5 מיליון שקל. מאתר האינטרנט של אנגלו סקסון טבריה ניתן ללמוד שניתן עדיין לקנות מגרשים לבנייה ב-900 אלף שקל ל-600 מ"ר.

חופי הכנרת  / צילום: אייל הצפון

הים התיכון

אורכו של חוף הים התיכון במדינת ישראל נאמד ב-196 ק"מ. חלקים נכבדים מרצועת החוף נתפסים על ידי נמלי חיפה, אשדוד, הרצליה, תל אביב ויפו, על ידי בסיסי צבא. לא כל כך פשוט למצוא בתחום המצומצם הזה בית פרטי על הים. בחרנו להביא נכסי נדל"ן שמוצעים למכירה ונמצאים בקו ראשון או שני לים.

אשקלון

בית בשטח 167 מ"ר, על מגרש בשטח חצי דונם, בשכונת אפרידר, עם "נוף מהמם לים", מוצע באתר יד 2 ב-4 מיליון שקל. בית פרטי של 400 מ"ר על מגרש בשטח 600 מ"ר, "שיא הפאר על חוף הים הצפוני של אשקלון", מוצע למכירה במחיר של 6.3 מיליון שקל.

אשדוד

בית צמוד קרקע ברובע י"א באשדוד, "עם נוף נצחי לים", 220 מ"ר על מגרש של 370 מ"ר, משופץ, מוצע באתר יד 2 במחיר 3.45 מיליון שקל. מחירה של "וילה עוצמתית", ברובע ט"ו, היותר חדש ויותר יוקרתי, בקו שני לים, על 550 מ"ר מגרש, הוא 5.29 מיליון שקל.

ארסוף

היישוב ארסוף נמצא בין הרצליה לקיבוץ שפיים ומתגוררות בו רק 40 משפחות. בין השכנים תוכלו למצוא את עידן עופר, בני שטיינמץ וקובי ריכטר. היישוב התפרסם בעבר בכך שמנע כניסת מבקרים מבחוץ לתחומיו - מהלך שבית המשפט קבע בשנת 2013 כי אינו חוקי. בית בשטח 600 מ"ר עם גינה בשטח 700 מ"ר, "במצב שמור", מוצע באתר יד 2 במחיר של 14.5 מיליון שקל. "הבית הכי יפה בארסוף", עם "נוף מרהיב מכל קומה" מוצע במחיר של 15.25 מיליון שקל.

יישוב ארסוף / צילום: איל יצהר, גלובס

צוקי ים

צוקי ים הוא יישוב קהילתי השוכן צפונית לעיר נתניה ובו כ-90 בתים. ראשיתו של היישוב בשכונת וילות בנות שלושה חדרים, שהוקמה על ידי חברת רסקו בצמוד למושב חבצלת השרון בשנת 1968. כיום, בית בן חמישה חדרים, על מגרש של חצי דונם, "מיקום מעולה עם נוף לים ולצפון, בקו הראשון לים, 70 מטר מהמים", מוצע למכירה באתר יד 2 במחיר של 9.9 מיליון שקל.

הרצליה פיתוח

רחוב גלי תכלת נחשב לרחוב היקר בישראל. הרחוב ממוקם בחלקה המערבי של הרצליה פיתוח ובנוי על מצוק הכורכר המשקיף אל הים. מתגוררים בו טדי שגיא, אייל עופר ושגרירים רבים. בית ברחוב גלי תכלת, בשטח 450 מ"ר על מגרש של 500 מ"ר, "מודרני ומושקע", מוצע למכירה באתר יד 2 במחיר של 19.8 מיליון שקל. 

מדבר

שדה בוקר

במדרשת בן גוריון, על שפת המצוק של נחל צין, יש שכונת "בנה ביתך" של כ-400 יחידות דיור. רוב המגרשים הם בני חצי דונם ומיעוטם דונם. שלד וילה בגודל 560 מ"ר על שטח של 923 מ"ר, מוצע באתר יד 2 ב-2.1 מיליון שקל. בווילה יש 10 חדרים, בריכת שחייה ונוף עוצר נשימה. כמובן שנדרשת השקעה די רבה להפוך את הווילה לראויה למגורים. ב-2018 נמכרה ביישוב וילה של 241 מ"ר ב-2.2 מיליון שקל.

ערד

העיר הקטנה מתמודדת עם מצוקה כלכלית והתחרדות, אבל יש בה גם תעשיית צימרים מתפתחת. השכונות המזרחיות מציעות לא מעט נכסי נדל"ן הנושקים לוואדיות מדבר יהודה ולחלקם נוף מרהיב של ים המלח. וילה 200 מ"ר על מגרש של 808 מ"ר ברחוב נוף, מוצעת למכירה באתר יד 2 ב-1.59 מיליון שקל. וילה חדשה בשכונת רננים, 214 מ"ר על חצי דונם, כולל "מרפסת עם נוף מדהים", מוצעת ב-2.5 מיליון שקל.

מצפה רמון

כבר הרבה שנים שהעיירה שומרת על מספר של 5,500 תושבים, המשקף תנועה מתמדת. בעשור האחרון הפכה העיירה למקום מקלט לאנשים שרוצים להתרחק מהעיר, לנוף המכתש המרהיב ולמחירים הסבירים. מגרש בשטח חצי דונם בשכונת הר גמל, "בשורה הכי קרובה למכתש רמון", מוצע באתר winwin ב-750 אלף שקל. בית פינתי ברחוב עין שביב, בשטח 150 מ"ר על מגרש בשטח 330 מ"ר מוצע למכירה במחיר של 1.7 מיליון שקל. 

הרי יהודה

נטף

תושבי נטף, היישוב היוקרתי ביותר באזור ירושלים, נהנים מנוף מרהיב לכיוון מורדות הרי יהודה, השפלה ורצועת החוף. ביישוב, שהוקם ב-1981 על קרקע שנרכשה מתושבים של הכפר אבו גוש, יש 71 נחלות שבהן מתגוררות כ-90 משפחות. בין השכנים תוכלו למצוא את חבר הכנסת לשעבר אברהם בורג ואת המדען פרופ’ אהוד שפירא. המתעניינים במעבר ליישוב צריכים לדעת שכדי לגור בו ייאלצו לעבור ועדת קבלה. ביישוב אין כמעט תנועה נדל"נית ובאתר רשות המסים לא נמצאו בשלוש השנים האחרונות כל סימנים למכירה. 

נטף, הרי יהודה / צילום: איל יצהר, גלובס

הגליל

כליל

היישוב עלה על הקרקע בשנת 1979 במסגרת תוכנית המצפים ל"ייהוד הגליל", חלקו על אדמות מדינה וחלקו על אדמות פרטיות. הבנייה ביישוב מאופיינת בבתים מבודדים, מרוחקים זה מזה ופזורים בין מטעי זיתים גדולים וחורש טבעי. בסך הכול מתגוררות כאן כ-45 משפחות. באתר יד 2 מוצע למכירה "בית עץ על שטח של 3 דונם עם עצי פרי וזיתים עתיקים. טרסות אבן עבודת אומן. מערכת סולארית ובור למי גשם. כולל יורט ונוף מדהים", במחיר של 3.5 מיליון שקל. מגרש בשטח של דונם, "במיקום הכי טוב", מוצע למכירה במחיר של 1.17 מיליון שקל.

נוה אטי"ב

המושב נוה אט"יב ממוקם על מורדות הר החרמון, בגובה של כ-1,000 מטרים מעל פני הים. המושב מחזיק בניהול אתר הגלישה מאז הקמתו. ביישוב מתגוררות 32 משפחות. נחלה בנווה אטי"ב, הכוללת בית בשטח 300 מ"ר על מגרש של דונם, 55 דונם מטעים, כולל שישה דונם מטעים לקטיף עצמי, מוצעת למכירה באתר יד 2 במחיר של 14 מיליון שקל. 

ים המלח

לאורך חוף ים המלח ממוקמים די מעט יישובים. לכולם יש אמנם נגישות לנוף מרהיב אך הם מתמודדים עם מרחק רב יחסית מעיר גדולה וממיעוט מקומות תעסוקה, ועם מזג אוויר קשה.

קיבוץ קלי"ה בצפון ים המלח / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

נווה זוהר

היישוב נווה זוהר, בדרום ים המלח וסמוך לצומת סדום ולמתחם המלונות בעין בוקק, נחשב כיישוב הנמוך ביותר בעולם ונכון לשנת 2016, גם היישוב הקטן ביותר בישראל. על פי אתר האינטרנט של המועצה האזורית תמר, היישוב מונה כ-17 משפחות, ובסך הכול כ-60 בני אדם. ב-2014 התחילה רמ"י בשיווק 110 מגרשים בשטח ממוצע של חצי דונם, שעליהם ניתן לבנות בית ושני צימרים צמודים. בדיקה באתר יד 2 מעלה שווילה עם שלוש יחידות נופש נפרדות עם נוף פתוח לים המלח, ו"בנייה ברמה גבוהה", מוצעת למכירה בסכום של 4.6 מיליון שקל. מגרש בשטח 300 מ"ר עם "נוף ישיר לים" מוצע בסכום של 875 אלף שקל.

קלי"ה

קיבוץ קלי"ה בצפון ים המלח יזם לפני כמה שנים פרויקט הרחבה קהילתית בשיטת בנה ביתך, המכונה "נופי קלי"ה" ומשקיפה אל הים ואל צוקי מדבר יהודה. על פי אתר האינטרנט של הקיבוץ, מגרש בשטח חצי דונם יעלה כ-160 אלף שקל שישולמו לחברה הכלכלית של המועצה האזורית מגילות. לא נמצאו נכסים למכירה באתר יד 2, או ב"אתר הבית - אתר המגורים בכפר". המתעניינים צריכים לדעת שעליהם לעבור ועדת קבלה ושהיישוב נמצא מעבר לתחום הקו הירוק. כיום מתגוררים בו כ-400 תושבים. 

עוד כתבות

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

היזמים מכרו את הסטארט־אפ לחברה הלוהטת בעולם. כמה יקבלו העובדים?

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● אתמול החברה נרכשה רשמית ע"י אנבידיה בסכום המוערך בכ-720 מיליון דולר

רכב של חברת מובילאיי / צילום: יח''צ

מוביליאיי הציגה דוחות מעורבים; החברה לא צופה שיפור מהותי בהמשך השנה

לאחר שפרסמה בתחילת השנה אזהרת רווח ושלחה את המניה ליום הגרוע בתולדותיה, מוביליאיי מציגה תוצאות מעורבות לרבעון הראשון של 2024 ● מובילאיי נמנעת מלפרסם תחזית לרבעון השני של השנה, אך נראה שהחברה לא צופה שיפור מהותי בשנת 2024 ● למרות אזהרת הרווח, האנליסטים עדיין אופטימיים לגבי ביצועי החברה

"מדינה קטנה, הגנה אדירה": בעולם עדיין מתפעלים מישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: נשיא סוריה בשאר אסד מנסה לשדר עסקים כרגיל, איראן ממשיכה לפתח את תוכנית הגרעין, בכירה בריטית קוראת לממלכה ללמוד מירושלים כיצד מפתחים מערך הגנה ראוי, ואונר"א שחלק מאנשיה התגלו כטרוריסטים באה בטענות לישראל ● כותרות העיתונים בעולם

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בירידות; מטא צללה ב-10%, אנבידיה עלתה ב-4%

נאסד"ק ירד בכ-1% ● הערב יפרסמו אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל את דוחות הרבעון הראשון, מה צפוי? ● מיזוג ענק בשוק כריית הנחושת ● מניות השבבים עולות ● IBM ירדה ב-9%, רוכשת את האשי קורפ ● המניה המועדפת על ביל אקמן זינקה לאחר הדוחות ● הצמיחה בארה"ב ירדה במפתיע, מחר יתפרסם מדד מחירי ההוצאה הפרטית, מדד האינפלציה המועדף על ידי הפררל ריזרב

עו''ד חגי קלעי / צילום: פליקס רטברג

"משפיל ומקומם": עורך הדין שהצליח לעזור להרבה, רק לא לעצמו

הוא עמד בפני 15 שופטים בבג"ץ הסבירות ההיסטורי, מייצג בעלי מניות נגד תאגידי ענק, ובין לקוחות המשרד שלו אפשר למצוא את אבי חימי ואריה דרעי ● אבל נדמה שהשליחות הגדולה ביותר של עו"ד חגי קלעי היא בקידום השוויון לקהילה הגאה ● אז איך זה שדווקא את בנו הוא נאלץ להביא בפונדקאות בארה"ב? "זה היה משפיל ומקומם"

מחנה פליטים ברפיח, רצועת עזה / צילום: ap, Fatima Shbair

לקראת כניסה לרפיח: מדוע מדובר במוקד משמעותי עבור חמאס?

מה מאפיין את רפיח, מה המשמעות של העיר עבור חמאס, ואיך ארגון הטרור ממשיך לתפקד כלכלית בימי המלחמה? ● גלובס עושה סדר

נועם זילברשטיין, מנכ''ל HP Indigo / צילום: רמי זרנגר

מהמפעל של טנק מרכבה לניהול אלפי עובדים ברחבי העולם

כשהציעו לנועם זילברשטיין להצטרף לחברת הדפוס הדיגיטלי HP אינדיגו הוא לא ממש התלהב ● אך ביקור אחד במפעלי החברה שינה את הכל: "ידעתי שיש פה הזדמנות אדירה למהפכה שעוד לא קרתה"

הטריוויה השבועית / צילום: Shutterstock

עושים סדר לפסח? כך תדעו מה צריך לשמור ומה לזרוק, לפי תורתה של מארי קונדו

מה משמעות המילה פרעה ומהן "ערי מסכנות" המוזכרות בהגדה, אילו מדינות יזכו לחבילות סיוע נוסף לישראל ובאילו דגלים מופיע סמל היין־יאנג? ● הטריוויה השבועית

אסדת הקידוח איתקה. בעיגול: יצחק תשובה / צילום: אתר החברה, שלומי יוסף

האם העסקה הזו תשנה את מומנטום המניה של יצחק תשובה?

החברה הבת של קבוצת דלק סיכמה על רכישת פעילות נפט וגז בים הצפוני, לפי שווי של קרוב למיליארד דולר, בדרך של מיזוג ● איתקה צופה כי בעקבות הרכישה תחלק דיבידנדים שמנים לבעלי המניות שלה בשנתיים הקרובות ● אז למה מניית החברה נופלת בבורסת לונדון?

ארנונה / צילום: Shutterstock, Andrey_Popov

המועצה השתחררה מהסכמה על הנחה בארנונה על אף שהנסיבות לא השתנו

העליון קבע כי המועצה האזורית עמק הירדן תוכל להשתחרר מהסכם על חיוב ארנונה מופחת, על אף שלא השתנו הנסיבות ● האם יש בכך לכדי שינוי עמדת העליון בנושא?

צילום: רויטרס, IMAGO/Bernd Feil/M.i.S.

אתם לא מספיקים כלום? מחקרים חדשים מגלים - כנראה שזו הסיבה

בשנים האחרונות הפך המושג "עוני זמן" לפופולרי בקרב חוקרים המנסים להבין את יחסינו המורכבים עם פנאי והשפעתם על האושר והבריאות שלנו ● לאט לאט הם מגלים מה אנחנו עושים לא נכון בתכנון הזמן שלנו ואיזה פרדוקס כלכלנים מפספסים כשהם בונים תוכניות רווחה ● מדד חדש שצפוי להיכנס ללשכת הסטטיסטיקה בארה"ב מרגש אותם במיוחד

אזרבייג'אן איירליינס / צילום: Shutterstock

הכירו את חברת התעופה שרוצה להטיס אתכם במקום אלה שברחו

אזרבייג'ן איירליינס (AZAL), חברת התעופה הלאומית של אחת מידידותיה הקרובות ביותר של ישראל, מראה שהיא כאן כדי להישאר ● "בחודשי הקיץ נעלה את תדירות הטיסות, בין יוני לספטמבר AZAL תפעיל 11 טיסות בשבוע", אומר בני קורמאייב, נציג החברה בארץ

גבול לבנון / צילום: Shutterstock

צה"ל: חיסלנו מחבל בכיר בלבנון, שקידם פעולות טרור רבות נגד ישראל

דיווח: במצרים נערכים ב"תוכנית חירום" לפלישה ישראלית לרפיח • פיגוע דקירה ברמלה: צעירה נפצעה קשה • צה"ל תקף מבנים צבאיים ששהו בהם מחבלים של חיזבאללה בדרום לבנון • דיווח בבלומברג: פסגה מדינית בנושא עתידה של רצועת עזה יתקיים ביום שני הקרוב בסעודיה •   ● כל העדכונים

ג'רום פאוול, יו''ר הפרדל ריזרב / צילום: ap, Andrew Harnik

כאב הראש של הפד רק גובר ובשווקים מיואשים

העלייה המחודשת של האינפלציה לא תאפשר לפד להוריד את הריבית ● היום יתפרסמו נתוני מדד ה-PCE החודשיים, אך אין מקום לתקווה רבה ● המטרה של הבנק המרכזי היא דואלית: לשמור על תעסוקה מקסימלית תוך הגעה ליציבות מחירים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

שבוע המסחר הטוב מנובמבר: נאסד"ק קפץ ב-2%

מניית גוגל זינקה בכ-10%● אינטל איבדה כ-9% ● מדד ניקיי הוסיף 0.8%, מדד שנחאי התחזק ב-1.2%, מדד שנזן עלה ב-2.2% וקוספי הוסיף 1% ● נעילות ירוקות גם בבורסות אירופה ● ה-PCE - מדד האינפלציה המרכזי של הפד - עלה ב-2.8% בחודש מרץ, גבוה מהצפוי

פט גלסינגר, מנכ''ל אינטל / צילום: ap, Seth Wenig

אינטל פיספסה את התחזיות, פרסמה תחזית קודרת והמניה צוללת

הרווח המתואם היה 18 סנט למניה לעומת צפי לרווח של 14 סנט ● חטיבת היצור הכניסה רק 4.4 מיליארד דולר וירדה בכ-10% ברבעון הראשון ביחס לרבעון המקביל אשתקד ● המניה יורדת ב-9% במסחר המאוחר, אובדן של 13.5 מיליארד דולר בערב אחד

חייל אוקראינה מכין כטב''מ פוסידון לשימוש / צילום: ap, Efrem Lukatsky

טילים במקום מטוסים: המדינה שקונה נשק ב-50 מיליארד דולר

בצל היקף השימוש בכטב"מים במלחמת רוסיה־אוקראינה, לטביה תספק לאוקראינה כטב"מים • צבא הפיליפינים קנה טילי שיוט מהודו בעלות של כ-375 מיליון דולר ● פולאריס משיקה אופנועי שלג צבאיים חדשים ● השבוע בתעשיות הביטחוניות 

חשיפת הבעלים האמיתיים של חברה בע''מ בזמן גירושים / צילום: Shutterstock

העביר מניות לאחיו ללא תמורה, הגרושה תבעה מחצית. מה קבע ביהמ"ש?

האם מניות החברה שבבעלותו, שהעביר הבעל לאחיו במהלך הנישואים, נעשתה בתום-לב - או שמא מדובר בהעברה פיקטיבית לצורך הברחת החברה מאיזון המשאבים שנערך בין הבעל לאישה בעת הגירושים? בשאלה זאת דן בית המשפט לענייני משפחה בקריות במשך 12 שנה ● מה נפסק בסופו של דבר?

תחנת אוטובוס. מדלגים על תחנות או כלל לא מגיעים / צילום: איל יצהר

על חשבון הנוסעים: השיטה המעוותת שמקפיצה את רווחי חברות התחבורה

הסבסוד הממשלתי של נסיעות אוטובוסים גדל עם השנים, אך בשטח לא תמיד מורגש שיפור בשירות ● אחת הסיבות המרכזיות טמונה בבחירת המפעילות במכרזים לפי פרמטר של מחיר ● כעת, נוכח "המרוץ לתחתית" שמדרדר את איכות התחבורה הציבורית, גוברת הדרישה לשינוי המנגנון

ישראל לשם וקרן כהן חזון / צילום: רמי זרנגר

"לידה אני תלמיד בכיתה א": עורך הדין הבכיר והיזמת המצליחה חושפים את השותפות

20 שנה שישראל (רלי) לשם וקרן כהן חזון הולכים יחד, וחברת תורפז תעשיות שהקימו, שמפתחת ומייצרת תמציות טעם וריח, כבר שווה 1.7 מיליארד שקל וחולשת על 17 חברות ● הוא בעל אחד ממשרדי עורכי הדין הגדולים בארץ אבל מרגיש לידה "כמו בכיתה א'" ● היא תעשיינית בנשמה אבל זוקפת לו הרבה מההצלחה ● זה ראיון זוגי ראשון