גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

לגזור ולשמור לאחרי הסגר: האיים היוונים שהכי כדאי לבקר בהם

בין אם תחליטו לצאת לחופשה רגע לפני הסגר הצפוי בחג תשרי, או שדווקא תשמרו את הנופש לימים רגועים יותר, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על האיים הכי שווים ביוון ● חלק ראשון

שקיעה בעיירה פירה באי היווני סנטוריני  / צילום: שאטרסטוק
שקיעה בעיירה פירה באי היווני סנטוריני / צילום: שאטרסטוק

מה-15 בספטמבר פותחת יוון שעריה לישראלים ללא הגבלה של מספר הנכנסים בשבוע. עד אז, מאפשרת יוון ל-1,200 ישראלים בשבוע לבקר בארבעה יעדים (אתונה, סלוניקי, קורפו וכרתים), אולם מיום שלישי הקרוב לא תהיה עוד מגבלת כמות ולא תהיה מגבלת אזור, כך שישראלים יוכלו לטייל בכל רחבי המדינה.

המצב הזה אמנם יכול להשתנות בהתאם להחלטת ממשלת יוון ובהתאם לנתוני התחלואה (שלצערנו אינם מעודדים) בישראל. נזכיר לנוסעים כי עליהם להציג ממצאי בדיקת קורונה (באנגלית) שנעשתה בטווח של 72 שעות לפניה טיסה וכי עם הנחיתה ביוון הם עשויים לעבור בדיקה נוספת. הבדיקות כעת נעשות בצורה רנדומלית ומי שנבדק צריך לשהות בבית המלון שלו בבידוד עד לקבלת התוצאות (לרוב מדובר ביממה). עוד נזכיר כי הנוסעים לכל היעדים, לרבות יוון ולפני החזרה לישראל, צריכים למלא טופס הצהרת בריאות באתרי האינטרנט הרשמיים של המדינות.

מגזין ה-"CONDE NAST TRAVELLER" פרסם את רשימת האיים הטובים ביותר ביוון לשנת 2020, הרשימה כוללת איים קטנים וגדולים, מוכרים יותר ופחות שמעוררים את החשק לטוס למדינה השכנה (יחסית), ולכל אחד מהאיים מצורפת המלצה למקום לינה. 

בין אם תחליטו לנסות ולצאת לחופשה רגע לפני הסגר הצפוי בחג תשרי, או שדווקא תשמרו את הרשימה לימים רגועים יותר, הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על האיים הכי שווים ביוון. את החלק השני של הרשימה נביא במדור בשבוע הבא. 

1. סקיאתוס (Skiathos)

חוף ללריה באי סקיאתוס, ביוון / צילום: שאטרסטוק

סקיאתוס הוא אי קטנטן שמוגדר כמומלץ לחובבי חופי הים החוליים, לחופשה שבה אפשר לגמוע ספר אחד או שניים. האי מומלץ ליחידים ולמשפחות שמחפשות חופשת בטן-גב קלאסית. כמה מחופי הים היפים ביותר ביוון נמצאים באי שנמנה על קבוצת האיים
הספורדיים בים האגאי. המלון המומלץ לפי ה-"CNT" הוא Elivi שנפתח ב-2018.

View this post on Instagram

A post shared by ELIVI SKIATHOS (@eliviskiathos) on

2. לפקדה (Lefkada)

מפרץ נידרי באי לפקדה / צילום: שאטרסטוק

אי המומלץ למי שלא מחפש רק חופים יפים שצוקים גולשים לתוכם, אלא גם פעילות ימית שכוללת הפלגה או גלישת רוח וקייט. הגישה לאי אפשרית גם מהחלק הצפוני של היבשת. ההמלצה למקומות הלינה כוללת את Idilli Villas, מתחם של בתי אבן עם בריכות פרטיות.

View this post on Instagram

A post shared by Idilli Villas Lefkada (@idillivillaslefkada) on

3. סיפנוס (Sifnos)

בתים יוונים מסורתיים באי סיפנוס / צילום: שאטרסטוק

סיפנוס הוא האי הטעים ביותר ביוון. האי הזה הוא יעד לפודי'ס בגלל השף היווני ניקולאס צלמנטס, שפעל באי בתחילת המאה ה-20 ומי שחתום על המטבח היווני המודרני.

הטברנות באי מציעות הרבה מעבר למוסקה או לסופלקי, והן בעיקר על טהרת מאכלי הים. ההמלצה למקום הלינה באי היא במלון הבוטיק Verina Astra עם הבריכה הממוקמת על קצה הצוק, ממנה אפשר לחזות בשקיעות המרהיבות. המלון מתאים גם למשפחות.

View this post on Instagram

A post shared by Verina Sifnos (@verinasifnos) on

4. פקסוס (Paxos)

האי היווני פקסוס / צילום: שאטרסטוק

פקסוס הוא אחד מהאיים הקטנים בקבוצת האיים היוניים. מי שמחפש מלונות יוקרה או חופי ים עתירי חול לבן, לא ימצא אותם באי הזה, אבל עיירות קטנות למרגלות הים הכחול-כחול דווקא כן. במסגרת המלצות הלינה לא נמצאים מלונות יוקרה אבל ישנן שפע של וילות להשכרה.

View this post on Instagram

A post shared by Villas In Paxos (@paxos_villas) on

5. הידרה (Hydra)

חמורים באי היווני הידרה / צילום: שאטרסטוק

אי נטול מכוניות ממנועות, שמוגדר כאי המוזה עבור אומנים. זהו אי צר וארוך הממוקם מול דרום יוון. הגישה הנוחה אליו מאתונה (במרחק של פחות משעתיים) מושכת אליו אנשי חברה ואומנות מקומיים, שקופצים לראות ולהיראות לחופשת סוף שבוע. במקום מכוניות ברחובות משוטטים להם חתולים וחמורים. ההמלצה למקום לינה היא ל-Orloff, מלון בוטיק המונה 9 חדרים אשר נבנה ב-1796. מי שחייב בריכה יוכל לבדוק את ה-Bratsera.

View this post on Instagram

A post shared by Orloff Boutique Hotel Hydra (@orloffhotelhydra) on

6. מילוס (Milos)

כפר הדיגיים מנדראקיאה באי היווני מילוס / צילום: שאטרסטוק

בדרום הים האגאי ממוקם האי מילוס, אי געשי שמוכר בזכות הפסל של האלה אפרודיטה "ונוס ממילוס", שמוצג במוזיאון הלובר בפריז. האי הזה, שהתגלה רק לאחרונה, הוא יעד לחובבי צילום (ואינסטגרם) בזכות הצוקים ובריכות השחייה הטבעיות והמעיינות שבנה הטבע. המלצות הלינה מתמקדות ב"מלונות צפים", כלומר אוניות שפזורות במפרצים או ב-Skinopi Lodge הכולל שלוש וילות עם נוף מרהיב.

View this post on Instagram

A post shared by Skinopi Lodge / Nausika (@skinopilodge) on

7. סריפוס (Serifos)

האי היווני סריפוס / צילום: שאטרסטוק

אי המשתרע על שטח של 75 קמ"ר ונמצא במרחק של כ-170 ק"מ מנמל פיראוס, שביבשת יוון. באי ממוקמים כמה פנינים ארכיטקטוניים שניכסו לעצמם פיסות חוף. היות שהגישה לחופים באי כוללת כבישים רעועים, ההמלצה היא לשייט ביניהם באמצעות "מונית סירה". החופשה באי הזה היא ספרטנית יחסית, נטולת חיי לילה או מלונות יוקרה אבל היא כוללת טברנות מקומיות ומוזיקה יוונית המתנגנת בהן בשעות היום. המלצת לינה: Hipaway Villas הכולל מספר וילות עם מפרצונים פרטיים או Rizes מלון בוטיק עם 16 חדרים ובריכה הצופים לנמל.

View this post on Instagram

A post shared by Rizes Boutique Hotel Serifos (@rizes.hotel.serifos) on

8. אמורגוס (Amorgos)

הנמל בכפר אגיאלי, שנמצא באי היווניאמורגוס  / צילום: שאטרסטוק

אמורגוס משתרע על שטח של 126 קמ"ר ומונה כ-2,000 תושבים בלבד. הגישה אליו אינה פשוטה, אך ככל הנראה שווה את המאמץ (8 שעות בהפלגה מאתונה). שלט הכניסה לאי מבשר "Welcome to Amorgos. Nobody will find you here" (ברוכים הבאים לאמורגוס, אף אחד לא ימצא אתכם פה), והוא כנראה מסביר את הכול.

האי הזה מושך את מי שרוצה להתבודד או לצלול במי הים על מאות גווני הכחול שבהם. באשר ללינה אין כצפוי הרבה אפשרויות, אך ההמלצה מתמקדת ב-Vorina Ktismata מתחם ובו חמש דירות נופש או ב-Amorgos Holiday Homes הכולל שתי וילות להשכרה.

View this post on Instagram

A post shared by Vorina Ktismata (@vorinaktismata) on

9. מיקונוס (Mykonos)

מיקונוס / צילום: שאטרסטוק

את האי מיקונוס אין ממש מה להציג לישראלים ובכל זאת - שמו הולך לפניו כיעד תיירותי לקהילה הגאה כשהוא משופע במועדונים ובמסיבות (שכנראה יצאו להפסקה בימי קורונה). מי שמחפש בילוי במסעדות, ברים או להתחכך בידוענים, זה המקום עבורו. המלצות הלינה של ה-"CNT" הן: Bill & Coo Coast, מתחם סוויטות יוקרה הממוקמות על החוף; ו-Santa Marina resort, ריזורט יוקרתי הכולל ספא מפנק וחופי ים פרטיים.

View this post on Instagram

A post shared by Santa Marina Mykonos (@santamarinamykonos) on

10. סנטוריני (Santorini) 

שקיעה בעיירה פירה באי היווני סנטוריני  / צילום: שאטרסטוק

סנטוריני הוא אי נוסף שמוכר לישראלים רבים ומהווה מוקד משיכה לזוגות טריים, שבאים לחגוג ירח דבש ולהצטלם יחדיו על רקע שקיעות רומנטיות וקיטשיות לעילא. לפני 3,500 שנים התפרץ הר הגעש שבסנטוריני, המורכב מקבוצת איים שממוקמים בים האגאי (תירה הוא האי המרכזי, אך מוכר יותר כסנטוריני). הר הגעש השאיר חול שחור בחלק מהחופים וגם צוקים מרהיבים. בין מקומות הלינה המומלצים: קומפלקס של סוויטות יוקרה בשם Perivolas, והמלצה נוספת היא למלון הבוטיק Erosantorini.

View this post on Instagram

A post shared by Perivolas (@perivolashotel) on

עוד כתבות

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

אילון מאסק, יו''ר טסלה / צילום: Shutterstock

התוצאות בשפל אבל הבטחה אחת של מאסק מלהיבה את המשקיעים

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה את אחד הדוחות הרבעוניים השליליים ביותר שלה בשנים האחרונות, אבל המניה זינקה במסחר המאוחר ב־13% ● הסיבה: ההודעה על ייצור דגם חדש ומוזל החל מ־2025, הרבה יותר מהר מהצפוי ● אבל ייתכן שהפעילות המבטיחה תתגלה כהפסדית בטווח הקצר

הפגנה פרו פלסטינית באוני' קולומביה, ניו יורק / צילום: ap, Yuki Iwamura

״אוניברסיטת קולומביה נכנסה ללחץ, הקמפוס נראה כמו בסיס צבאי סגור״

השיעורים בקולומביה שבניו יורק הופסקו עד הודעה חדשה בשל מחאות פרו-פלסטיניות ● סטודנטים יהודים קיבלו המלצה שלא להגיע למקום, ונמנעה כניסתו של פרופ' שי דוידאי לקמפוס ● עומר לובטון-גרנות מבית הספר למדיניות ציבורית: "האוניברסיטה נכנסה ללחץ. הכול מגודר, שוטרים מסביב, כל השערים נעולים, בריקדות, עשרות ניידות ומסוקים באוויר"

רונן דר (מימין) ועמרי גלר, מייסדי Run:AI / צילום: Run:AI

עכשיו זה רשמי: אנבידיה קונה את החברה הישראלית הזו בסכום עתק

אנבידיה הודיעה על רכישת חברת הסטארט-אפ ראן איי.איי (Run:AI), בסכום המוערך בכ-680 מיליון דולר, ואף עשוי להגיע ליותר מכך ● החברה פיתחה מערכת הפעלה למעבדים גרפיים, המשפרת את יעילות פעילותם

עלי רזא אסגארי, שהיה גנרל במשמרות המהפכה ועקבותיו נעלמו ב-2007 / צילום: ויקיפדיה

האיראנים טוענים: בכיר במשמרות המהפכה ערק לארה"ב. ומה הקשר הישראלי?

סוכנות הידיעות איראן אינטרנשיונל מדווחת כי עלי רזא אסגארי, בכיר לשעבר במשמרות המהפכה שעקבותיו נעלמו ב-2007, מתגורר בארה"ב תחת זהות בדויה ● אסגארי נחשב לדמות קרובה מאוד לראש הזרוע הצבאית של חיזבאללה, עימאד מורנייה, שחוסל ב-2008 בסוריה

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

מייסדי קרן פיקצ'ר קפיטל מימין לשמאל: ראקש לונקאר, דן אמיגה, מיקי בודאי ומייק פיי./ צילומים: עמרי אראל, קייט רני, MKJ photography, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המהלך שהפתיע את ענף הסייבר: מנכ"ל איילנד ינהל במקביל גם קרן השקעות

מייק פיי, מנכ"ל איילנד, הספקית הגדולה ביותר של פתרונות סייבר לתחום הדפדפנים, מצטרף כשותף מנהל בקרן ההון סיכון פיקצ'ר קפיטל ● המהלך עשוי ליצור, לכאורה, ניגוד עניינים בין עסקאות השקעה או שותפות בתוך איילנד לבין עסקאות שתערוך הקרן ● "אני מכבד ומקיים את חובות הנאמנות שלי כמנכ"ל איילנד", אומר פיי

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

מפגינים בארה''ב בעקבות החקיקה נגד טיקטוק / צילום: Reuters, Lenin Nolly

ארה"ב נוקטת צעד דרמטי נגד טיקטוק. אלו המשמעויות

ארה"ב מציבה אולטימטום לאפליקציה החברתית הסינית: להימכר לקונים שיזכו לאישורה או להפסיק לפעול במדינה ● האם מדינות נוספות יצטרפו לאמריקה וכיצד תושפע הפעילות בישראל

צבי לנדו, מנכ''ל סולאראדג' / צילום: איל יצהר

מניית סולאראדג' הידרדרה לשפל של 5 שנים בעקבות תוצאות פושרות של המתחרה

דוחות אנפייז האמריקאית לימדו על התאוששות איטית מהצפוי בשוק הסולארי שבו פועלת החברה מישראל ● מניית סולאראדג' צנחה ב-41% מתחילת השנה

אילוסטרציה: shutterstock

עזבה את הדירה לפני תום מועד השכירות. האם המשכיר יכול לפדות את צ'ק הביטחון?

השוכרת טענה כי הדירה אינה ראויה למגורים עקב חוסר בידוד ורטיבות, ולכן היא יכולה לעזוב את הדירה ללא התראה מוקדמת ● המשכיר ניסה לפדות את צ'ק העירבון הפתוח על מלוא שכר הדירה לתקופת החוזה ● מה קבע בית המשפט?

נתב''ג. השהייה נוספת של הקווים לתל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

חברות התעופה שמאריכות את ביטולי הטיסות לישראל

רוב חברות התעופה חזרו לפעול בישראל לאחר שהפסיקו את הטיסות בעקבות המתקפה מאיראן, אך עדיין יש כאלה שמהססות ● שתי חברות תעופה האריכו היום את תוקף השהיית הטיסות לארץ

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא התרסקה ב-15% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

חברת הייעוץ מקינזי / צילום: Shutterstock, T. Schneider

בגלל פרשת האופיואידים: מקינזי תחת חקירה פלילית בארה״ב

משרד המשפטים בארה"ב חוקר את העצות שנתנה מקינזי ליצרניות אוקסיקונטין ומוצרי אופיואידים אחרים

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה הלוהטת בעולם רכשה אותם: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא, ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית התפוצצה"

הבורסה בטוקיו, יפן / צילום: Shutterstock

מגמה מעורבת באסיה; הניקיי צולל ב-2%

ההנג סנג עולה ב-0.2% ● החוזים העתידיים בארה"ב יורדים ● מטא פרסמה את תוצאותיה הכספיות והמניה צללה במסחר המאוחר ● בבלומברד אודייר חיוביים לגבי המניות אמריקאיות, בדגש על אנרגיה ושירותים ● עונת הדוחות בוול סטריט תופסת תאוצה: הערב יפרסמו דוחות אלפאבית, מיקרוסופט ואינטל

הרש גולדברג פולין

מחאה ספונטנית בירושלים אחרי פרסום הסרטון של הרש החטוף

המוחים יצאו לרחובות בקריאה להחזרת החטופים • מקור ביטחוני: צה"ל מוכן מיד להתחיל במבצע ברפיח • ביידן חתם על סיוע לאוקראינה וישראל בשווי עשרות מיליארדים • שר הביטחון גלנט: מחצית ממפקדי חיזבאללה בדרום לבנון חוסלו, החצי השני מתחבא • פגיעה ישירה בשני בתים באביבים, קרוואן אחד נשרף - אין נפגעים בגוף ● עדכונים שוטפים

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי