גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

צוות ההגנה של נתניהו עובד במלוא הכוח: מבקשים לקבל את חומרי החקירה שלא הועברו להם

סנגורי רה"מ הגישו בקשה ארוכה ומפורטת לביהמ"ש המחוזי בי-ם בדרישה כי יורה לפרקליטות להעביר לידיהם העתקים של חומרי חקירה רבים שטרם הועברו להם ● בין היתר ביקשו הפרקליטים מסמך מתיק 4000, אשר לטענתם הוא בגדר "ראייה מזכה שכלל לא נבחנה טרם הגשת כתב אישום"

בעז בן צור, עורך הדין של נתניהו/ צילום: כדיה לוי
בעז בן צור, עורך הדין של נתניהו/ צילום: כדיה לוי

סנגורי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעז בן-צור ועמית חדד, הגישו בקשה ארוכה ומפורטת לבית המשפט המחוזי בירושלים בדרישה כי יורה לפרקליטות להעביר לידיהם העתקים של חומרי חקירה רבים שטרם הועברו להם.

אם עד עתה היה נראה כאילו סנגורי ראש הממשלה קופאים על השמרים ואף הועלה החשש כי מדובר בניסיון מכוון "למרוח זמן" שיאפשר את דחיית ההליך ההוכחות, עתה מוכח כי בחודש האחרון עובד צוות ההגנה של נתניהו במלוא הכוח.

בין היתר, ביקשו פרקליטי רה"מ מסמך מתיק 4000, אשר לטענתם הוא בגדר "ראייה מזכה שכלל לא נבחנה טרם הגשת כתב אישום". המדובר בחוות דעת של משרד המשפטים ומשרד התקשורת שכלל לא נדרשו ע"י הפרקליטות, הקובעות שלא נפל כל פגם בהחלטות ראש הממשלה ושלא היה מקום לבטל החלטות שהתקבלו במשרד התקשרות בענייניה של קבוצת בזק טרם הסדר ניגוד העניינים. חוות הדעת המזכות האלה כלל לא נתפסו ע''י המשטרה ולא נבחנו טרם הגשת כתב אישום.

יצויין כי טענה זו נטענה על ידי רה"מ עצמו בפתח משפטו בחודש מאי, אולם הפרקליטות הגיבה מיד לאחר מכן וטענה כי היא הציעה לבצע השלמת חקירה עוד ב-18 למאי כדי שתוכל לתפוס את המסמכים המבוקשים, אך לא קיבלה את התייחסות סנגורי נתניהו, ובכך על פי הנחיית פרקליט המדינה נמנע ממנה לתפוס את המסמכים. כעת מתברר שהפרקליטים אכן ביקשו את השלמת החקירה מספר פעמים החל מחודש אוגוסט.

בתיק 2000, נטען על ידי פרקליטי רה"מ כי המשטרה ביצעה פעולות חקירה נגד ראש ממשלה ללא אישור יועמ''ש ובניגוד לחוק יסוד הממשלה הקובע כי "לא תיפתח חקירה פלילית נגד ראש הממשלה אלא בהסכמת היועץ המשפטי לממשלה". מחומרי החקירה עולה כי המשטרה החלה בפעולות חקירה נגד ראש הממשלה בתיק 2000 כבר בחודש מרץ 2016, אבל האישור לחקירה מסוג זה ניתן על ידי היועץ המשפטי לממשלה רק ביום 10.7.2016.

בוצע שימוש פסול בקלטות ארי הרו המהווה בסיס לפסילת תיק 2000

לטענת הסנגורים "אין מדובר בעניין של מה בכך", וכי "במסגרת פניות המבקש למשיבה ביקשה ההגנה לקבל לידיה את אישור היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה ב"תיק 1000" ו"תיק 2000". אף שמדובר באישור מכונן, הנדרש מכוח חוק יסוד, באופן מדהים למדי במכתב התשובה ששלחה המשיבה למבקש ביום 7.9.2020 היא סירבה להעביר אישורים אלה, וציינה באופן כללי וגנרי כי - "הבדיקות בפרשות 1000 ו-2000 נערכו באישורו של היועץ המשפטי לממשלה כנדרש בדין"".

לדברי עוה"ד בן צור ועמית, הליכי המשא ומתן עם ארי הרו החלו לכל המאוחר בחודש מאי 2016. לדבריהם, "הריק הראייתי" הקיים בנוגע לעובדות רבות הנוגעות לחקירותיו של ארי הרו בכלל, ואיתור ההקלטות בין המבקש ומוזס בפרט, מחייב לעמוד באופן מלא על כלל המגעים שהתקיימו בין המשיבה לבין ארי הרו ועורך דינו בקשר לחתימה על הסכם עד מדינה. המבקש זכאי לקבל לידיו את כל המסמכים הרלוונטיים בנושא זה, לרבות מידע שהעביר הרו או מי מטעמו למשטרת ישראל בנוגע לקיומן של ההקלטות. לצורך בירור זה, נדרש המבקש לקבל לידיו את כלל טיוטות הסכם עד המדינה של ארי הרו, וכן כל תכתובת בין המדינה להרו ועורך דינו בהקשר זה.

לטענת הסנגורים, בוצע שימוש פסול בקלטות ארי הרו המהווה בסיס לפסילת תיק 2000. הסנגורים העלו טענה כי תפישת הטלפון הנייד של ארי הרו, התבצעה במסגרת חקירה שאינה קשורה לראש הממשלה, באופן לא חוקי וללא צו, בניגוד לפסיקת בית המשפט העליון בעניין אוריך וגולן. עוד נטען כי הקלטות ארי הרו התגלו במקרה במסגרת חקירה שלא קשורה לראש הממשלה, וכי כשהמשטרה גילתה את ההקלטות היא ניסתה "להלבין" את החדירה הלא חוקית לנייד של ארי הרו והוציאה צווי חיפוש בדיעבד. מעבר לכך כתבו הסנגורים כי כשהמשטרה התבקשה להסביר כיצד גילו את הקלטות נטען שאין לכך תיעוד.

מי אישר את המעקב אחרי יאיר נתניהו?

נקודה מעניינת נוספת מתוך מסמך הסנגורים נוגע לשאלה מי אישר לעקוב אחרי יאיר נתניהו בקשר לתיק 1000. בקשות הסנגורים מתבססות בעניין זה על כתבה של כתבת חדשות 12 דנה ויס מחודש ינואר 2019. "במסגרתה הוצגו אמירות חשובות ביותר מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה. במסגרת כתבה זו, הציגו היועץ המשפטי לממשלה ומי מטעמו את השלבים הראשונים של חקירת המבקש, והסבירו אילו אירועים התרחשו והובילו לכך שהיועץ המשפטי לממשלה אישר לרשויות החוק והאכיפה לפתוח בחקירת משטרה בתיק 1000".

במסגרת הכתבה מתואר כיצד עם כניסתו של היועץ המשפטי לממשלה הנוכחי לתפקיד, בחודש ינואר 2016, הציגו בפניו חוקרי המשטרה את החומרים שנמצאים ברשותם וכי עמדת היועץ המשפטי לממשלה באותה העת הייתה שהם אינם מספיקים כדי לפתוח בחקירה נגד ראש הממשלה.

בשלב מסוים, כך לפי הכתבה, ניתן אישור למשטרה לעקוב אחר יאיר נתניהו, וכי בזכות מעקבים אלו חלה התקדמות משמעותית בחקירת "תיק 1000". כך תיארה זאת דנה ויס: "רגע לפני שהחקירה מגיעה למבוי סתום, מני יצחקי מקבל אישור ללכת בעקבות יאיר נתניהו, ככה הוא מגיע למלון שבו התארח נתניהו ג'וניור על חשבון ג'יימס פאקר ולמי שביצעה בפועל את התשלום - הדס קליין העוזרת של פאקר".

בכתבה צוין עוד, כי ליועץ המשפטי לממשלה ולצוות הפרקליטים הועברו חומרים ממשרד מבקש המדינה מיד עם כניסתו לתפקיד של היועץ המשפטי לממשלה בחודש פברואר 2016. עוד נאמר, כי הוצגו ליועץ המשפטי לממשלה חוות דעת ביחס לתחולת חוק שירות הציבור (מתנות), התש"ם-1979 וכן מסמך שכונה "מסמך תעבורה", שכלל טבלאות שסכמו את היקפי השמפניות והסיגרים שהתקבלו לכאורה אצל ראש הממשלה ורעייתו. לפי הפרסום, מסמך זה הוצג ליועץ המשפטי לממשלה בחודש נובמבר 2016, דבר שהוביל להחלטתו לפתוח בחקירה ב"תיק 1000".

בעקבות פרסומים פנו סנגורי רה"מ בתחילת החודש בבקשה לקבל את כל המסמכים שמפורטים בכתבה זו ובכלל זה את האישור שקיבל ניצב מני יצחקי כדי לעקוב יאיר נתניהו.

בתשובה, ציינה הפרקליטות ביחס למעקב אחר מר יאיר נתניהו כי "לא ידוע לנו על קיומם של חומרים אלה". לטענת סנגורי רה"מ "ביחס ליתר הבקשות השיבה המשיבה תשובות כלליות שאין בהן דבר". לדבריהם, "נוכח חשיבות הדברים ומרכזיותם, ולאור הפער בין תשובת המשיבה לבין הדברים הברורים והמפורטים שפורסמו בכתבה הנ"ל (אליה התראיין כאמור גם היועץ המשפטי לממשלה עצמו) נבקש כי המשיבה תבחן פעם נוספת את שאלת המעקב אחר מר יאיר נתניהו, ותברר את הדברים באופן ישיר מול היועץ המשפטי לממשלה עצמו (וזאת בשים לב לכך שהפרקליטות שמטפלת כיום בתיק אינה הפרקליטות שטיפלה בתיקים "1000" ו-"2000" בתחילת הדרך). כמו כן, מתבקשת המשיבה להעביר לעיון המבקש את כלל המסמכים שהתבקשו על ידו בסעיף 3 למכתבו מיום 1.9.2020 ובכלל זה את המסמך שכונה "מסמך התעבורה", את המסמכים שהתקבלו בחודש ינואר 2016 ממשרד מבקר המדינה וכיו"ב".

הדין לא מחייב כלל את הפרקליטות להעביר תיקונים של תמלילי חקירות במהלך ניהול המשפט

מוקדם יותר היום השיבה עו"ד יהודית תירוש מפרקליטות מיסוי וכלכלה את התייחסות הפרקליטות לבקשות סנגורי אלוביץ לקבל תמלילים מתוקנים של חומרי החקירה.

עו"ד תירוש טענה כי הדין לא מחייב כלל את הפרקליטות להעביר תיקונים של תמלילי חקירות במהלך ניהול המשפט. לדבריה, ככלל, החובה להעביר את חומר החקירה שנאסף על ידי הגוף החוקר חלה עם הגשת כתב האישום או לאחריו, אם התווספו לאחר הגשת כתב האישום חומרי חקירה. "מעבר לכך, כל עיבוד של החומרים שנעשה בידי רשויות התביעה, בין אם לפני הגשת כתב האישום ובין אם לאחריו, הוא בגדר "תרשומת פנימית", שבמהותה היא "יצירה" של התביעה - יצירה, שכמוה ממש יכולה לייצר גם ההגנה על סמך אותם החומרים עצמם".

עוד טענה עו"ד תירוש כי "גם במישור המעשי, הטלת חובה נוספת כזו מעוררת קושי של ממש, שכן גבולותיה הם אמורפיים ובלתי מוגדרים. כך, למשל, אפשר לתהות האם תחויב המאשימה למסור להגנה טעויות שגילתה בעמוד מסוים מתוך תמליל של עשרות עמודים? האם תחויב לעשות כך מיד עם הגילוי, גם כאשר אין בכוונתה לכלול את התמליל בראיותיה? האם תחויב לשוב ולעדכן את ההגנה, כאשר שבוע לאחר מכן היא תגלה טעות בעמוד אחר? האם תחויב לעשות כך ביחס לכל פער או טעות, שוליים ככל שיהיו? ומהי בכלל "טעות" בהקשר המסוים שבו מדובר?".

תירוש כותבת כי "לטעמה של המאשימה, התשובה לשאלות אלו היא ברורה לחלוטין. חומר החקירה מועבר לנאשמים בסמוך לאחר הגשת כתב אישום כדי שיוכלו להיערך לניהול ההגנה מבעוד מועד. במסגרת זו מועברים כל החומרים שנאספו על ידי הגוף החוקר לרבות חומרי התיעוד החזותי או הקולי ועימם גם התמלילים. מכאן ואילך, ובהקשר זה של דיוק ופענוח התיעוד החזותי והקולי, אין עוד יתרון לתביעה על פני ההגנה. יתר על כן, ניתן להניח, כי פערים או טעויות שהתביעה תחשוב שהם מהותיים ומצדיקים תיקון, לאו דווקא ייחשבו לכאלה על ידי ההגנה ולהיפך. הדברים תלויים, בסופו של דבר, גם בשמיעה ובפרשנות סובייקטיבית".

עוד היא הוסיפה כי הדרישה שלאורך כל שלבי ניהול התיק בבית המשפט תעביר התביעה - להבדיל מהגוף החוקר - כל דיוק ופער שתמצא בתמליל, כאילו היה זה "חומר חקירה לכל דבר ועניין" היא, אפוא, דרישה בלתי סבירה.

עוד דחתה עו"ד תירוש את טענת סנגורי אלוביץ, מיכל רוזן וז'ק חן, כי לאור סירובה להעביר תמלילים מתוקנים, יש הצדקה לעכב את פתיחת הליך ההוכחות. "המאשימה סבורה, בשים לב לשיקולים שפורטו לעיל, כי לרשות ב"כ הנאשמים עומד די והותר זמן להיערכות להוכחות בתיק וכי על ההוכחות להתחיל במועד שנקבע על ידי בית המשפט הנכבד".

עוד כתבות

אמיר כהנוביץ' / צילום: יח''צ

הכלכלן הבכיר שעשה את המעבר המפתיע של השנה מדבר

אמיר כהנוביץ' הפתיע את שוק ההון בספטמבר כשעזב את חברת הביטוח הגדולה ביותר בישראל, הפניקס, ועבר לסוכנות הענק פרופיט ● בראיון לגלובס הוא מסביר את שינוי הקריירה הדרמטי שעשה, מציע את הפרשנות הייחודית שלו להתנהלות בשוק ההון, ומערער על התחזית של בנק ישראל לגבי הצמיחה של הכלכלה

מתנדבי משלחת של Jewish National Fund USA / צילום: ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה''ב

כך הגיעו לישראל משלחות של 3,000 מתנדבים בזמן המלחמה - לא כולם יהודים

ארגון ג'ואיש נשיונל פאנד ארה"ב הוביל 11 משלחות שהתנדבו ביישובים כמו שדרות, ארז, גבולות ואורים ● טלי צור־אבנר, ראש המטה בישראל: "הביקוש גבוה, יש רשימות המתנה" ● ישראל מתגייסת

בארה"ב שואלים: איך "יהודים הם נבלים ומחבלי חמאס הם גיבורים"?

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה ● והפעם: איראן חותמת על שמונה הסכמים כלכליים וביטחוניים עם פקיסטן ● התקשורת בלבנון דנה בשאלה איך תיראה המדינה ביום שאחרי הלחימה ● והמחאות נגד ישראל בקמפוסים תופסות את הכותרות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם

ד''ר נטע מימון, מנכ''לית Neuro-Fi, חוקרת מוזיקה ומוח / צילום: יונתן בלום

החוקרת שיכולה להשפיע על המוח שלנו, בלי שנשים בכלל לב

ד"ר נטע מימון משלבת בין מוזיקה לחקר המוח כדי לסייע לחולי אלצהיימר ופרקינסון ● היא גם הקימה חברה שרוצה להפוך את מה שאנחנו שומעים באוזניות לגירוי מוחי שיעזור לנו להירגע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

הצוללת. הילה ויסברג בשיחה עם  ד''ר עדית זכאי–אור / צילום: באדיבות ראוניברסיטת ייכמן

"חתרתי בים בזמן שהבנים שלי בחזית. לא צריך להתבייש במקומות שטוב לנו"

שיחה עם ד"ר עדית זכאי–אור, מנכ"לית מרכז מיטיב לפסיכולוגיה חיובית באוניברסיטת רייכמן ● על איך עצב ושמחה יכולים להשתלב זה בזה, כיצד להחזיק תקווה בזמן משבר והקשר בין חשיבה חיובית לתקיפה האיראנית • האזינו 

הבורסה בוול סטריט / צילום: Unsplash, Ahmer Kalam

נעילה ירוקה בוול סטריט; מניות השבבים קפצו

הנאסד"ק קפץ ב-1.5% ● אירופה ננעלה במגמה חיובית ● נעילה מעורבת באסיה, מדד ההנג סנג זינק בכ-1.9% ● מחירי הנפט עלו ● הביטקוין עומד על כ-66.27 אלף דולר למטבע ● מחיר הזהב נחלש בכ-1% ● מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור בארה"ב ירד והוביל לירידה בתשואות האג"ח הממשלתיות

מה צפוי בדוחות מטא? / צילום: Shutterstock

מניית מטא מתרסקת ב-10% למרות נתונים חזקים, ואלו הסיבות

מטא, שמנייתה עלתה בכ-45% מתחילת השנה, היכתה את התחזיות בתוצאותיה הכספיות הן בשורת הרווח והן בשורת ההכנסות ● האנליסטים היו אופטימיים לגבי הדוחות הערב אך התחזית שפרסמה החברה להמשך השנה אכזבה את המשקיעים

עמית גל, הממונה על רשות שוק ההון, אסף גולדברג, מנכ''ל סלייס עד לאחרונה, אפי סנדרוב, המנהל המיוחד שמינתה רשות שוק ההון / איורים: גיל ג'יבלי

המנהל הממונה מצא: בסלייס לא החזירו ללקוחות 2 מיליון שקל

מבדיקת המנהל המיוחד שמונה לסלייס, עולה שחברת ניהול הקופות לא השיבה למבוטחים את כספם כפי שחויבה ע"י רשות שוק ההון, בגין ניהול לא תקין ● עוד התגלה שהסכומים שצריכים להיות מוחזרים גבוהים יותר ● אסף גולדברג, שעמד בראשות החברה: "לא נגרמה פגיעה בעמיתים"

תערוכת הרכב בבייג'ינג, לפני שנתיים / צילום: ap, Andy Wong

החל מ-170 אלף שקל: הרכבים שיוצגו השבוע על הבמה החשובה בעולם ובקרוב יגיעו לישראל

כלי רכב חדשים יוצגו על בימת התערוכה הבין־לאומית מהחשובות בעולם שנפתחת השבוע בבייג'ינג, ואמורים לבסס החל מהשנה את אחיזתה של סין בשוק הרכב האירופי והישראלי ● בדקנו מי עשויים להגיע לישראל כבר בעתיד הנראה לעין

הבניין ברחוב גורדון 22 בתל אביב / צילום: דנה אטיאס

2.5 מיליון שקל לדירת 2 חדרים בבניין לשימור מחמיר בת"א

דירה במבנה היסטורי ברחוב גורדון בתל אביב, שתכנן האדריכל שלמה גיפשטיין, נמכרה לאחרונה ● לדירה יש זכויות בנייה נוספות בשטח של כ־40 מ"ר, אולם המחיר לא משקף אותן ● המתווכת בעסקה: "עסקאות במחירים של 2.3 מיליון שקל עד 3.1 מיליון שקל קיבלו 'בוסט' בשלושת החודשים האחרונים"

ישראל אלמסי, יו''ר ומנכ''ל ארגון ידידים / צילום: יונתן בלום

עם 800 מתנדבים בדרכים, הוא דרוך לעזור לכם במקרה של פנצ'ר

כשישראל אלמסי קיבל לידיו את עמותת ידידים, שמספקת עזרה וחילוץ בכביש, במוקד ישב אדם אחד ● כיום היא ערוכה לטפל ב-800 פניות במקביל, ובמלחמה גם הפכה לכוח מסייע ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס  

אוהלי המחאה הפרו־פלסטינית באוניברסיטת קולומביה / צילום: Reuters, Caitlin Ochs

הקמפוסים בארה"ב רותחים, ובישראל חוששים מגל חרמות

ההפגנות האנטישמיות והאנטי ציוניות ברחבי הקמפוסים בארה"ב, ובראשן בקולומביה, הגיעו לשיא עם סגירת שערי האוניברסיטה שבלב מנהטן וכבר עכשיו הן זולגות מעבר למדשאות והופכות לגל חרמות לא מוצהר על חוקרים ישראלים ● "הממשלה צריכה להתעורר לפני שייווצר פה נזק בלתי הפיך", אומרת פרופ' מלאת שמיר, סגנית נשיא אוניברסיטת תל אביב לבינלאומיות

פליטים עזתים ברפיח / צילום: Reuters, IBRAHEEM ABU MUSTAFA

וול סטריט ג'ורנל: כך תיראה הפעולה הישראלית ברפיח

בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי ישראל נערכת לפעולה ברפיח ומפנה אזרחים לקראת מבצע צבאי ● עפ"י ההערכות, מבצע הפינוי צפוי להימשך כשבועיים עד שלושה שבועות ויתבצע בתיאום עם ארה"ב, והלחימה תיארך כשישה שבועות

בועז לוי, מנכ''ל התעשייה האווירית לישראל / צילום: יוסף יהושע

בתעשייה האווירית רוצים לחתוך את הדיבידנד למדינה. הבעיה: הבונוס לעובדים ייתקע

אחרי שיא בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, לגלובס נודע שבתעשייה האווירית יבקשו מרשות החברות לנצל את הכסף למחקר ופיתוח ● עד שלא יסוכם הדיבידנד למדינה, גם המענקים לעובדים בהקפאה

מסילת 431. 6 ק''מ של גשרים / צילום: ענת דניאלי לב

30 ק"מ ב-4 מיליארד שקל: זה יהיה אחד הפרויקטים התקדימיים בישראל

מסילת הרכבת 431, שאמורה לחבר את ערי השפלה ומישור החוף הדרומי עם מודיעין וירושלים, הולכת ונבנית בימים אלה מעל המכוניות הנוסעות בכביש ● האתגרים הטכנולוגיים והמחסור בפועלים מחייבים פתרונות יצירתיים

יהודה זיסאפל ז''ל וזהר זיסאפל ז''ל / צילום: כדיה לוי, איל יצהר

"לא היו להם יאכטות ומטוסי פאר": לאן פניה של אימפריית ההייטק שהקימו האחים זיסאפל

האחים יהודה וזהר זיסאפל היו מאבות ההייטק המקומי ● הם הלכו לעולמם בתוך פחות משנה והשאירו מאחור את קבוצת רד בינת, הכוללת עשרות חברות ● גלובס שוחח עם מקורבים, בכירים בתעשייה וקולגות, וצלל להיסטוריה ולעתיד של אחת מאימפריות ההייטק הראשונות בישראל: "הם עבדו עד הימים האחרונים, אך לא מינו דור המשך מקצועי שיכול לקחת את זה הלאה"

טסלה מודל S ''פלייד'' / צילום: יח''צ

טסלה פספסה את התחזיות ורשמה את הירידה החדה ביותר בהכנסות מאז 2012

למרות שפספסה את התחזיות המוקדמות בשורת הרווח וההכנסות, מניית טסלה מזנקת במסחר המאוחר ● האנליסטים בוול סטריט חזו כי החברה תציג ירידה בהכנסות ברבעון הנוכחי לאחר שורה של חדשות רעות

טסלה ונטפליקס. תוצאות הפוכות ותזכורת / צילומים: Shutterstock

שתי ענקיות, תוצאות הפוכות ותזכורת לכלל החשוב של עונת הדוחות

טסלה פרסמה ביום שלישי בלילה דוח רבעוני מאכזב, אבל המניה זינקה בפתיחת המסחר ב־13% ● בשבוע שעבר קרה בדיוק ההפך לענקית טכנולוגיה אחרת, נטפליקס, שמנייתה צנחה למרות תוצאות חיוביות ● הסיבה: המלכות האמיתיות של עונת הדוחות הן התחזיות

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

נתב''ג בליל התקיפה האיראנית. השמיים נסגרו במפתיע / צילום: Reuters, Nir Keidar

הטיפים והטריקים: איך לקנות ביטוח נסיעות לחו"ל?

עשרות אלפי ישראלים נותרו ללא טיסות אחרי ששורת חברות הודיעו על ביטול הטיסות לארץ וממנה ● האם הכיסוי לביטול נסיעה שמציעות חברות הביטוח יבטיח לכם פיצוי? מה קורה אם גויסתם למילואים? וגם: מתי כדאי לרכוש את הביטוח, והטיפ שיחסוך לכם מאות שקלים בהשכרת רכב בחו"ל