גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

שגרירת שבדיה: וולוו V60 לא קולנית ולא מוחצנת

גרסת הקרוס קאונטרי של ה-S60 מציעה שילוב ייחודי בישראל בין תצורת סטיישן מרווחת, הנעה כפולה, ומרווח גחון נכבד ● אין לה נוכחות כמו לדגמי קרוס-אובר אבל היא מאוזנת, תרבותית ואידיאלית למסעות לאיקאה

וולוו V60 קרוס-קאונטרי / צילום: יח"צ
וולוו V60 קרוס-קאונטרי / צילום: יח"צ

עד לפני כעשור נחשבה וולוו לאחות התרבותית, המנומנמת והצוננת של פלח רכבי הפרמיום. אבל כיום היא אחת היצרניות העסוקות ביותר והגלובליות ביותר בתעשיית הרכב כולה. היא מפעילה כיום מפעלי ייצור באירופה, ארה"ב וגם בסין, שממנה היא היצואנית הגדולה ביותר של כלי רכב למערב. במקביל היא מפתחת מגוון פלטפורמות ומערכות הנעה מתקדמות עבור לא פחות מארבעה מותגים סיניים ובינלאומיים של קבוצת האם שלה Geely; היא נמצאת בשלב ההשקה הגלובלי של מותג חשמלי עילי חדש, שאמור להתחרות בטסלה (פולסטאר); והיא עומדת להשיק בקרוב דגמים חשמליים עצמאיים משלה.

בין לבין גם מוצאים השבדים ההיפר-אקטיבים זמן כדי לספק לקהל הסקנדינבי הנאמן שלהם ולעוד כמה ריכוזי מעריצים של המותג ברחבי העולם (בעיקר בצפון ארצות הברית) את הדגמים השבדיים המסורתיים שמאד חביבים עליהם. אחד מהם הוא ה-V60 קרוס-קאונטרי, שממשיך מורשת ארוכה של דגמי סטיישן מוגבהים עם הנעה כפולה ויכולת לנוע על קרח, שלג ודרכי עפר.

חיצונית ה-V60 קרוס-קאונטרי שומרת על קווי המתאר הנאים של כל סדרת ה-S60 החדשה. יש לה פרופורציות אתלטיות, חרטום עם פנסים "מעפעפים", גריל אובאלי גדול ומוקף כרום בהתאם למסורת, ופרופיל סולידי שנמתח לאורך רציני ומסתיים בזנב זקוף עם פנסים מדורגים. חדי העין יבחינו במרווח הגחון המוגדל ובחישוקים ייחודיים אבל בסך הרכב זוכה ברחוב לתשומת לב בעיקר מהכיוון של קהל (מ)בוגר ופחות משוחרי רכבי סטטוס קולניים ומוחצנים.

רכב

מושבים מהנוחים ביותר בתעשיית הרכב

הכניסה לתא הנוסעים נוחה יותר מאשר ב-S60 הרגילה תודות לסף הכניסה המוגבה, אך היא עדיין לא יכולה להתחרות בנוחות שמספקת התקרה הגבוהה של האחות XC60. התא עצמו הוא שכפול כמעט מדויק של ה-S60 הרגיל. זה אומר עיצוב סקנדינבי נקי, כמעט סטרילי, עם דגש על שילוב רגוע ומרגיע של חומרי דיפון וגוונים, משטחים הרמוניים, רמת גימור גבוהה, והנדסת אנוש טובה עם מעט מאוד מתגים שמפוזרים באקראי. לא תמצאו כאן אורות פנים מתחלפים נוסח מועדון לילה כמו אצל הגרמניות העדכניות וגם לא עיצוב נובו-רישי. הכיוון הוא דיפוני עץ בעיבוד נאה ושקט ועור איכותי כמו בריהוט שבדי עילי.

החריג היחיד הוא מסך המגע האופקי והמאסיבי שמרכז בתוכו את רוב פונקציות התפעול המשניות. אנחנו לא חסידים של המסך הזה שמופיע בכל דגמי הדור החדש של החברה ומציג שלל סמלילים קטנים מדי ומבולגנים מדי לטעמנו. העסק לא נורא לתפעול בחניה אבל די מאתגר בנסיעה. רמת האבזור מכובדת בהחלט לקבוצת המחיר וכוללת מערך מתקדם של מערכות בטיחות, ריפוד עור, מערכת קול איכותית וכו'.

המרחב לרגליים ולכתפיים בתא הנוסעים נדיב דיו לחמישה מבוגרים בגודל מלא אם כי מרחב הראש מקביל למכוניות מנהלים מקובלות. המושבים הם מהנוחים ביותר בתעשיית הרכב, בהתאם למסורת, ותא המטען מציע נפח רציני של כ-529 ליטר גם עם חמישה נוסעים. הדלת האחורית מתרוממת ומפנה פתח הטענה רחב ונטול מכשולים, וקיפול המושב האחורי יוצר חלל אחסון ארוך ושטוח, שיכול להכיל אפילו ארגזי קרטון שטוחים באורך של יותר משני מטר. לא היינו מצפים לפחות מזה ממותג הרכב שנולד במדינה שהמציאה את "איקאה".

הגרסה היחידה של הקרוס-קאונטרי שמיובאת לישראל, מצוידת במנוע 2 ליטר טורבו-בנזין, שמייצר 250 כ"ס ומשודך לתיבה אוטומטית בת 8 מהירויות. פגשנו במנוע הזה בדגמים אחרים של וולוו וגם כאן הוא מצטיין בעיקר בשיוט נינוח במהירויות גבוהות (מאוד) ובשיוט רגוע בעיר. אבל ניסיון לדחוק בו ולנצל את עדר הסוסים לצורך האצת האדרנלין נתקל במחסום של תגובה ראשונית עצלה של תיבת ההילוכים. מכיוון שצברנו בעברנו לא מעט של קילומטרים בנהיגה על כבישים שבדיים אנחנו יכולים להעיד שמשטרת התנועה במדינה היא אחת הקשוחות בעולם והנהגים צייתנים בהתאם, לפיכך כנראה שמדובר באקט שבדי מכוון בנוסח "תחשוב פעמיים". ואם מישהו צריך הוכחה נוספת הוא יכול למצוא אותה בהגבלה אלקטרונית של המהירות ל-180 קמ"ש, צעד שאותו קיבלה לאחרונה וולוו מנימוקים "סביבתיים והומניים". מי שיתעקש וימשיך ללחץ יגלה, שהטורבו אכן מעניק לבסוף את הבעיטה המיוחלת ואת צבירת המהירות הרצינית, ושהזינוק מאפס ל-100 קמ"ש עורך פחות משבע שניות.

מעט מאוד נטיית גוף בפניות אגרסיביות

על הכביש מציעה המכונית שילוב די ייחודי של מרווח גחון-גחון גבוה עם מרכז כובד נמוך בהשוואה לרכבי SUV גבוהים. מצד אחד, השילוב הזה מעניק לה התנהגות כביש נעימה ובטוחה של מכונית מנהלים עם מעט מאוד נטיית גוף בפניות אגרסיביות, זרימה נעימה על כבישים מפותלים והיגוי מאוזן, אם כי לא חד ונמרץ כמו אצל הגרמניות.

מצד שני, עם מרווח גחון של 21 סנטימטר, שגם הרבה "קרוס-אוברים" מודרניים לא יכולים להתהדר בו, ועם הנעה כפולה שמאחוריה עשרות שנות ניסיון על דרכי עפר סקנדינביות מושלגות ביערות עד, הוולוו הרבועה ומכובדת הזו גם תיקח אתכם ותחזיר אתכם, מ/למקומות, שבדרך כלל נמצאים מחוץ לתחום עבור רוב המכוניות הפרטיות (למעט רכבי ליסינג ישראלים, שכידוע אין להם מגבלות עבירות).

כמובן שמי שירצה למצות את הפוטנציאל יצטרך לספק לה גם צמיגים רב תכליתיים מתאימים במקום צמיגי הספורט התקניים בחתך 55'. אך אל דאגה: הסבירות שנראה וולבו קרוס-קאונטרי מטפסת על המעלים בנגב היא נמוכה מאוד. בינתיים אפשר להתנחם בכך, שהיא מתגברת בקלות על מכשול המדרכות הגבוהות בדרך לחניה עירונית מאולתרת. נוחות הנסיעה סבירה ברוב התנאים אבל המתלים משחררים לא מעט תנועות אנכיות בעת מעבר על מהמורות העירוניות. האחות XC60 מציעה כיול נינוח יותר.

וולוו S60 קרוס-קאונטרי עולה 270 אלף שקל. זהו מחיר נגיש יחסית למקובל בפלח הפרמיום, במיוחד כאשר מביאים בחשבון את הממדים, האבזור, הביצועים וההנעה הכפולה. עם זאת עיקר התחרות היא מול רכבי קרוס-אובר וכביש-שטח, כולל ה-XC60 המצליחה, שגרסת ההנעה הכפולה שלה, עם אותו מנוע, עולה כ-50 אלף שקל יותר. כך או כך זו תוספת ייחודית לנוף מכוניות המנהלים של ישראל ופיתרון יעיל למי, שמאס בתרבות של "לראות ולהיראות מלמעלה".

 

סובארו אאוטבק 2021

הדור החדש של ה"אאוטבק", שצפוי להגיע אלינו בקרוב, לוקח צעד גדול לעבר מחוזות הפרמיום. יש לו עיצוב בוגר, תא נוסעים יוקרתי וחדש לגמרי הכולל מסך "טאבלט" נוסח טסלה ודור חדש של מערכת הנעה כפולה. בארה"ב הוא מוצע עם מנוע ה-2.5 ליטר המוכר או עם מנוע 2.4 ליטר טורבו עם 260 כ"ס ותיבה רציפה.

קאדילק XT 4

ה-XT 4 החדש של קאדילק מציע עיצוב קלאסי ניצב על גבול הסטיישן. ב-300 אלף שקל מקבלים דגם ספורט עם הנעה כפולה, תא נוסעים מפואר ומאובזר ומנוע 2 ליטר טורבו עם 237 כ"ס ו-36 קג"מ. הממדים הפיזיים קטנים משל הוולוו אך תא המטען מציע נפח של 637 ליטר.

AUDI A6 ALLROAD

ה-ALLROAD של אאודי, שיובאה בעבר ועשויה לחזור אלינו בשנה הבאה, מבוססת על הדור החדש של ה-A6 ומציעה תא נוסעים מפואר ואבזור חיצוני ספורטיבי-תכליתי. היא גבוהה ב-4.5 סנטימטרים מה-A 6 הרגילה, מצוידת בהנעה כפולה עם תוכניות שטח וניצבת על מתלי אוויר שניתנים להגבהה. המחיר לא ידוע.

עוד כתבות

גיל גירון ורמי נוסבאום, מנכ"ל ויו"ר אשטרום / צילום: ישראל הדרי, יח"צ

ההצעה המשופרת של אשטרום צלחה: תמחק את החברה הבת מהמסחר בת"א

קבוצת אשטרום תרכוש את מלוא מניות החברה הבת אשטרום נכסים בהצעת רכש חליפין במניות ● פחות מ-5% מבעלי מניות אשטרום נכסים התנגדו להצעה ● ההיענות הגבוהה תאפשר לה לבצע רכישה כפויה גם למניות שבעליהן לא נתנו את הסכמתם למהלך

למה מיזוגים ורכישות רבים כל כך נכשלים / איור: חן ליבמן

ביום שאחרי האקזיט: למה מיזוגים ורכישות רבים כל כך נכשלים

למה ברחו כל הטאלנטים מהסטארט-אפ אחרי המיזוג עם החברה הרוכשת ● עם קצת שכל ישר, אגו מנוהל ועבודת צוות זה דווקא יכול להצליח

הכנס השנתי על שם פרופ' ירון אזרחי - "מדמיינים מחדש דמוקרטיה" - מטעם המכון הישראלי לדמוקרטיה / צילום: צילום מסך

"מהי עיתונות, מיהו עיתונאי, מיהו מו"ל, ומי שם ילד בן 18 או 20 בגל"צ להכריע מי הטוב ומי הרע"

בפאנל של המכון הישראלי לדמוקרטיה אמרה אלונה בר און מו"ל גלובס כי "הבעיה העיקרית של העיתונות כיום היא היעדר אתוס, תרבות ומקצוענות" ● גיא רולניק סגן מו"ל הארץ אמר כי לשיטתו תיקי 2,000 ו-4,000 היו אמורים להוביל לחשבון נפש בעיתונות וכי בכל מקרה הקשיים הכלכליים לא הם אלו שדרדרו את האתיקה ● גולן יוכפז מנכ"ל חדשות 13 לשעבר טען שהעיתונות נפלה לכרוניקה בסיקור הקורונה ועו"ד נגה רובינשטיין דיברה על העיכוב שבו נמצאת הרגולציה הישראלית ביחס לטיפול בגוגל ובפייסבוק ● את הפאנל הנחתה ד"ר תהילה שוורץ אלטשולר

עובד חברת החשמל על מנוף / צילום: תמר מצפי

בעקבות תקלה טכנית: הפסקות חשמל דווחו ברחבי הארץ

תושבי באר שבע, אשקלון, חיפה, ראשון לציון ויישובים רבים נוספים דיווחו על הפסקות חשמל למשך דקות ארוכות ● לדברי חברת החשמל, הסיבה להן הייתה תקלה ביחידות ייצור, שהובילה להשלת עומס ● במקרים מסוג זה המערכת מתוכננת לשוב בתוך כרבע שעה

סונדאר פיצ'אי מעיד בועדת השיפוט של הקונגרס האמריקאי בנושא שימוש בנתוני משתמשים בגוגל / צילום: Jim Young, רויטרס

גוגל ריסקה את התחזיות לרבעון: מציגה צמיחה של 14% - הרבה מעל לצפי

הרווח הנקי למניה עמד על 16.4 דולר – יותר מחמישה דולרים מעל התחזיות ● הרווח הנקי הסתכם ב-11.3 מיליארד דולר - זינוק של 61% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

מדף בקבוקי פלסטיק של קוקה קולה / צילום: תמר מצפי

"מבצע חסר תקדים": כך נראית המלחמה של קוקה קולה ישראל ביבוא המקביל

האם גל היבוא המקביל דוחף את קוקה קולה למבצעים אגרסיביים? ● החל מה-3 בנובמבר, על כל קניית שישיית בקבוקי קוקה קולה או זירו, הצרכן יקבל מארז של 4 פחיות מתנה ● החברה המרכזית: "חלק מתוכנית המבצעים השנתית"

תומכי ג'ו ביידן במיאמי, פלורידה / צילום: MARCO BELLO, רויטרס

החולשה של מדינות "חגורת החלודה" הפכה לצרה צרורה עבור טראמפ

מדינות עם בסיס תעשייתי חזק כוויסקונסין, פנסילבניה, אוהיו, ומישיגן לא השתתפו בחגיגת הצמיחה של ארה"ב בקדנציה הראשונה של טראמפ ● ג'ו ביידן לא מתכוון להחמיץ את ההזדמנות לקרוץ להן ולהפיל על הנשיא המכהן את הדשדוש שאליו נקלעו

בורסת וול סטריט / צילום: Associated Press

וול סטריט סגרה את אוקטובר באדום: הנאסד"ק התרסק ומניות ענקיות הטק נפלו

בורסות אירופה ננעלו במגמה מעורבת, הדאקס והפוטסי ירדו בעוד הקאק עלה ● מדד VIX ("מדד הפחד") טיפס ● חמישה ימים נותרו עד לבחירות בארה"ב ● כל מניות הטק נפלו מלבד אלפאבית ● בורסות אסיה ננעלו בירידות חדות

הקמע של אנט / צילום: Kin Cheung, Associated Press

בדרך להנפקה הגדולה בעולם: ביקושי ענק של 3 טריליון דולר להנפקת חברת הפינטק הסינית של ג'ק מא

אנט גרופ תחל להיסחר בבורסות הונג קונג ושנחאי ביום חמישי ● מרבית הביקושים הגיעו לחלק של ההנפקה בשנחאי ● בקרב משקיעים פרטיים הביקוש עלה פי 872 על ההיצע

פסל "הילדה חסרת הפחד" מול הבורסה לניירות ערך בוול סטריט, ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, Associated Press

וול סטריט ננעלה בירוק בהמתנה לדוחות ענקיות הטכנולוגיה

יום המסחר התאפיין בדריכות לקראת פרסום דוחותיהן של ענקיות הטכנולוגיה ● כלכלת ארה"ב התרחבה ב-33.1% ברבעון השלישי ● הנפט צונח ב-3% בצל ההגבלות שהושתו בחלק מהמדינות בצל התפשטות הקורונה

רוני שמאי / צילום: רוני שמאי

"כל שכונה יכולה לחפש את אותו מבוגר בודד שזקוק שמישהו יזעק בשבילו"

מעצב התאורה רוני שמאי נחשף למצוקת הקשישים העריריים עוד לפני הקורונה, לאחר ששכן ביקש ממנו עזרה טכנית ● הוא פתח עם שותפים קבוצת פייסבוק ייעודית שמארגנת סיוע לאותם אנשים ● מדור חדש מציג אנשים ועסקים שעושים טוב באמצע המהומה

מירי רגב ובצלאל סמוטריץ' על המטרו. כתבות הנדל"ן שעשו את השבוע. צילומים: דוברות הכנסת / עיצוב: טלי בוגדנובסקי , גלובס

סערת המטרו וסימנים ראשונים לשובם של המשקיעים. כותרות הנדל"ן

מדוע שרת התחבורה מירי רגב מתנגדת לפרויקט המטרו, מי צופה שמחירי הנדל"ן יעלו, היכן נמצאות השכונות שהכי קורצות למשקיעים, ואיפה שווקו המכרזים הראשונים בתוכנית הדיור הממשלתית החדשה ● לרגל ועידת הנדל"ן של "גלובס" שהתקיימה השבוע, קבלו סיכום מורחב

מתניהו אנגלמן, מבקר המדינה / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

תלונה למבקר המדינה נגד אופן המינוי במועצת התאגיד

חברת המועצה לשעבר אורנה דויטש פנתה בתלונה למבקר המדינה על האופן שבו מונו חברי המועצה החדשה ● דויטש טוענת בין היתר שאופן מינוי הועדה התנהל באופן לא תקין במספר מובנים ● מינוי החברים למועצה מתעכב שוב ושוב כמה מספר רב של חודשים

אנגלה מרקל / צילום: Michael Sohn, Associated Press

הפוקוס באירופה עובר מצרפת וגרמניה לאיטליה, ספרד ובריטניה

מספר הנדבקים באירופה מזנק וההגבלות על האזרחים מתהדקות • צרפת וגרמניה הגדולות סוגרות ברים, מסעדות וחנויות, אבל משאירות בתי ספר פתוחים

משימת אפולו 14. הפעם האחרונה שבני אדם נחתו על הירח הייתה ב־1972 / צילום: NASA, רויטרס

גילויים חדשים, תוכניות ישנות: בנאס"א מעיזים שוב לדבר על שיגור בני אדם לירח

אחרי שנים שבהן הפוקוס עבר למאדים, בנאס"א מעיזים שוב לדבר על שיגור בני אדם לירח. הגילוי האחרון של מים שם עשוי לקדם את התוכניות להקמת התיישבות שם • ד"ר יוג’ין טו, מנהל מרכז המחקר של נאס"א, מדבר על הניסיונות לקצר את זמן ההגעה לירח, על השלכות השימוש בחומרי גלם ממנו ועל חלוקת העבודה בין המגזר הציבורי לפרטי

דליפת נפט בנמל קצא"א באשקלון / צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

כ-3 ק"מ מהחוף: אירוע דליפת נפט בנמל קצא"א באשקלון

אירוע מקומי של דליפת נפט התרחש הבוקר בנמל קצא״א באשקלון ● לפי המשרד להגנת הסביבה מדובר באירוע נקודתי, אך מתקן ההתפלה הושבת ליתר ביטחון לאחר התייעצות עם משרד הבריאות

דרור פויר / צילום: יונתן בלום, גלובס

עִזבו אותי לגסוס במסדרון, הצילו את נטלי דדון!

המרוץ לפיתוח החיסון הוא בקושי חימום ומתאבן למרוץ האמיתי - המרוץ לחיסון עצמו ● ואם אתם לא חושבים שהמקורבים יזכו לחיסון ראשונים, כנראה שהפרוטקציה שלכם כל-כך חזקה שאתם כבר לא שמים לב אליה

אבישי אברהמי, מייסד ומנכ”ל Wix  / צילום: שלומי יוסף, גלובס

אבישי אברהמי מנכ"ל Wix: "ישראל היא אחת המדינות הגרועות בעולם המערבי בסיוע לאזרחיה במשבר הקורונה"

אבישי אברהמי בפוסט שפרסם: "אני אמנם לא ממש מבין בפוליטיקה, אבל אני ממש טוב עם מספרים, והאמת היא שבשורה התחתונה, ישראל היא אחת המדינות הגרועות בעולם המערבי בסיוע לאזרחיה במשבר הקורונה"

בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

רה"מ לסוחרים: "התחלואה מזנקת בעולם, מבקש מכם לשתף פעולה עוד כמה ימים"

רה"מ פנה באמצעות חשבון הטוויטר שלו לסוחרים לאחר שחלקם איימו להפר את הנחיות הממשלה ולפתוח חנויות וביקש מהם להמתין ל-8 בנובמבר ● התאגדות הרשתות: "אין לנו עוד כמה ימים, לחלקנו אין אפילו עוד כמה שעות"

מארק צוקרברג / צילום: shutterstock, שאטרסטוק

פייסבוק עקפה את התחזיות בעקבות מעבר של פרסום לאונליין

מספר המשתמשים היומיים והחודשיים של פייסבוק בארה"ב ובקנדה ירד מעט בהשוואה לרבעון השני, אז הוא הגיע לרמה גבוהה בשל משבר הקורונה ● בחברה צופים אי ודאות משמעותית לגבי הפעילות ב-2021