גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התמתנו הירידות בנעילה: הדאו ירד ב-1.8%, הנאסד"ק השיל 0.1%

מדד S&P 500 צנח ב-1.2% ורשם לראשונה מאז חודש פברואר רצף ירידות של ארבעה ימים ברציפות ● מדד הפחד (VIX) זינק ב-6% ● באירופה הדאקס צלל ב-4.5%, הקאק צנח ב-3.8%, הפוטסי נפל ב-3.4%

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר:  דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים 

 

23:00

החשש מהגבלות נוספות והאפשרות לכניסה לסגר בקרב חלק מהמדינות, לצד האכזבה מהודעת הריבית  בשבוע שעבר שלא כללה רמז לגבי הסבירות להרחבת תוכנית רכישת אג"ח, העיבה גם הערב על השווקים.

מדד הנאסד"ק מיתן את הירידות ואיבד 0.1% מערכו, מדד S&P 500 צנח ב-1.2% ורשם לראשונה מאז חודש פברואר רצף ירידות של ארבעה ימים ברציפות, ומדד דאו ג'ונס איבד 1.8%.

21:45

הדולר קופץ בעולם במקביל לירידות השערים החדות שנרשמות כעת במדדי המניות המובילים. הנאסד"ק צונח ב-3%, מדד הנאסד"ק מאבד 1.5%, ומדד S&P 500 יורד 2.4%. הדולר אינדקס (DXY) מוסיף 0.8% לערכו, האירו מאבד 0.7% מול הדולר, הפוטסי יורד ב-1% מול הדולר. 

הנפט איבד גובה בצל החשש מירידה בביקושים על רקע הגל השני של נגיף הקורונה ועל רקע הדיווח על חזרתה של לוב להפיק נפט מהשדות בסהרה, אם כי קצב ההפקה לא ברור לפי שעה. הנפט מסוג קרוד (WTI) צנח ב-5.2% ל-38.96 דולר לחבית. הנפט מסוג ברנט איבד 1.88% מערכו ל-41.27 דולר לחבית.

הזהב איבד 2.6% לשפל של יותר מחודש במקביל לעליית הדולר בעולם, הכסף צנח ב-8% גם כן לרמה הנמוכה זה יותר מחודש. הזהב ירד ל-1,909 דולר לאונקייה, לאחר שרשם מוקדם יותר הערב צניחה של 3.4%.

20:20

נמשך הלחץ על המדדים המובילים בניו יורק בצל גל ההדבקות הנוסף בעולם, ולאחר שבארה"ב מספר המתים כתוצאה מנגיף הקורונה חצה את ה-200,000 איש בסוף השבוע האחרון.

הדאו ג'ונס מאבד 2.8%, הנאסד"ק מאבד 1% ומדד S&P 500 יורד ב-2%. מדד הפחד (VIX ) מזנק ב-10%.

הנפט צולל בכ-5% לכ-38 דולר לחבית בצל החששות לירידה בביקושים בצל העלייה בתחלואה בנגיף הקורונה בעולם.

18:35

המסחר באירופה ננעל בירידות חדות בצל הסנטימנט השלילי בניו יורק ובהובלת מניות הבנקים שצנחו בחדות, בצל הדיווח כי חמישה בנקים גדולים בעולם אפשרו מעבר כספים לא חוקיים בחשבונות שלהם במשך שני עשורים, מה שיוביל כפי הנראה לקנסות כבדים ממשרד המשפטים האמריקאי. מדד הדאקס הגרמני צלל ב-4.45% הקאק הצרפתי נפל ב-3.7% ומדד הפוטסי איבד 3.4%. מנייתה של דויטשה בנק צללה ב-9.3%.

בוול סטריט הדאו ג'ונס מאבד 3.3%, הנאסד"ק מאבד 2% ומדד הפחד מזנק ב-18%. הנפט צונח ב-4.3% ל-39.3 דולר לחבית, הזהב מאבד 3% לרמה של 1,903 דולר לאונקייה.

מניות התעופה בולטות בירידות חדות. אמריקן איירליינס  בולטת בירידות חדות, דלתא צוללת ב-8.8%, יונייטד צוללת ב-9%, ג'נרל אלקטריק נופלת ב-8.8%, אלקואה נופלת ב-9%.

מניותיהן של חברות בתי הקולנוע, כמו: AMC, Cinemark, ו-Cineworld בולטות גם הן בירידות שבין 10%-6%.

16:30

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח בירידות חדות. מדד הנאסד"ק מאבד 1.5%, הדאו ג'ונס יורד ב-0.9% ומדד S&P 500 מאבד 1.5%. מדד הפחד (VIX) מזנק ב-15%.

מניות הטכנולוגיה הגדולות שדחפו את המדדים קדמה מאז השפל בחודש מרץ, מובילות את הירידות כאשר היקף פוזיציות השורט על מדד הנאסד"ק 100 נמצא ברמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2008.

מניותיהן של הבנקים הגדולים בעולם יורדים בחדות בצל הדיווח כי חמישה בנקים גדולים בעולם אפשרו מעבר כספים לא חוקיים בחשבונות שלהם במשך שני עשורים, מה שיוביל כפי הנראה לקנסות כבדים ממשרד המשפטים האמריקאי. בין הבנקים בולטים,HSBC, ג'י.פי מורגן ודויטשה בנק.

מיקרוסופט הודיעה על רכישת זנימקס מדיה, המחזיקה בחברת הגיימינג בת'סדה, תמורת כ-7.5 מיליארד דולר.

מנייתה של ניקולה, יצרנית המשאיות החשמליות, צוללת ב-17% בצל פרישתו של מייסד החברה, טרבור מילטון, שפורש מכל תפקידיו ועוזב את החברה באופן מיידי. המהלך מעלה את החשש כי הדיווחים המטעים של החברה שעלו לאחרונה לכותרות, היה להן בסיס, וכי בדיקת ה-SEC (רשות ני"ע בארה"ב) עשויה להצביע על הדברים.

באירופה המדדים נופלים בחדות. הדאקס הגרמני צונח ב-3.2%, הפוטסי נופל ב-3%, הבורסה במדריד צונחת ב-2.9% והקאק ב-2.9%. 

חברת התעופה לופטהאנזה הודיעה על קיצוץ משרות ברף העליון של הערכות שסיפקה בהיקף של 22,000 עובדים, בצל אובדן של 500 מיליון אירו בכל חודש בצל שיתוק ענף התעופה בצל הקורונה.

 

14:00

מתחזקות הירידות בבורסות אירופה ומדדי המניות המובילים צונחים כעת ב-3%-3.5%. 

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות של 1.5%-2%. 

מניות מיקרוסופט , אמזון, אנבידיה  ואפל יורדות ב-1%-2% במסחר המוקדם. 

מארק האפלה, מנהל השקעות ראשי, UBS Global Wealth Management, מציין בסקירה שפרסם היום כי "מהתמקדות ברווחים האחרונים של מדדי המניות הרחבים, אנו חושבים שכדי שהשווקים יעלו באופן משמעותי נצטרך לראות פחות מה"נורמלי החדש" ויותר "יותר נורמלי". בפרט, אנו חושבים שמשקיעים רוצים לראות נתיב שיוביל לרווחי ניידות בר קיימא (אשר יתאפשרו באמצעות התפתחויות החיסונים) וצמצום של אי הוודאות הפוליטית בארה"ב. אנו חושבים ששני הגורמים יתרחשו, אך איננו בטוחים באשר לתזמון".

"בתסריט הבסיסי שלנו, אנו חושבים ששילוב הזריקות המטפוריות והמילוליות בזרועו של חיסון מוצלח, סופה של אי הוודאות באשר לבחירות, מעבר לגירוי פיסקאלי חדש בארה"ב, והמשך תמיכה מוניטרית עולמית יוצאת דופן, יאפשרו לשווקים להתקדם לכיוון של יותר עליות בטווח הזמן הבינוני". 

12:00

מתחזקות הירידות בבורסות אירופה, בהובלת מניות הבנקים שיורדות ביותר מ-4%.

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות של 1.5%-2%. 

מניית HSBC צונחת ב-5%. מניית רולס רויס צונחת בכ-9% לאחר שהחברה עדכנה כי בכוונתה לגייס כ-3.2 מיליארד דולר. 

10:40

שבוע המסחר בבורסות אירופה נפתח בירידות של עד 2.2% במדדי המניות המובילים. במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט נרשמות ירידות של כ-1%. 

במסחר בסחורות רושם הזהב ירידה של כ-0.1% לרמה של 1,960 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט רושם ירידה של 1.4% ונסחר סביב 42.5 דולר לחבית. 

נגיף הקורונה ממשיך להשתולל באירופה. הרשויות במדריד ביקשו ממאות אלפי תושבים בעיר להישאר החל מהיום (ב') בבתיהם, ולא לצאת למעט לצרכים חיוניים או לעבודה, במה שהרשויות מכנות "סגר סלקטיבי". אתמול נרשמו בספרד כ-11,300 חולים ו-162 מתים. 

אבל העלייה המהירה נרשמת גם במדינות אחרות. בבריטניה הזהיר שר הבריאות כי המדינה נמצאת "על ספו של גל שני" של קורונה, וכי שיעור ההכפלה במדינה מהיר במיוחד, ועומד על שבעה עד שמונה ימים. אתמול נרשמו בבריטניה קרוב ל-4,000 חולים חדשים, ויום לפני כן נרשמו 4,400 חולים חדשים.

07:35

בורסות אסיה נסחרות היום במגמה מעורבת, כשמדד הניקיי בטוקיו רושם עלייה קלה ומנגד מדד המניות המובילות בהונג קונג יורד בכ-1%. זאת, לאחר שבוול סטריט הסתיים המסחר ביום שישי בירידות, כשמדד הדאו ג'ונס ירד ב-370 נקודות, או יותר מ-1%. מדד S&P 500 איבד מערכו כ-1.1%, הנאסד"ק ירד בכ-1%. 

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב נרשמות כעת ירידות קלות.

זירת המאקרו העולמית דלילה היום. ב-17:00 ינאם יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאואל בפני ועדות של הקונגרס. במסחר בסחורות רושם הזהב ירידה של כ-0.1% לרמה של 1,960 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט רושם עלייה של כ-0.2% ונסחר סביב 43.2 דולר לחבית.

מניות הבנקים  Standard Chartered  ו-HSBC יורדות ב-2.5%-3% על רקע דיווחים כי הבנקים אפשרו מעבר כספים לא חוקיים בחשבונות שלהם במשך שני עשורים, מה שיוביל כפי הנראה לקנסות כבדים ממשרד המשפטים האמריקאי. מניית HSBC צונחת לשפל של 25 שנים. 

עוד כתבות

בעולם מתפעלים מישראל: "הראתה שהיא יכולה לתקוף מתי שהיא רוצה"

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: בוושינגטון פוסט מתפעלים מהמתקפה שמיוחסת לישראל באיראן, ובאיראן מנסים להקטין את האפקט שלה וגם: אייפ"ק פותח בקמפיין נגד פוליטיקאים אנטי-ישראלים בבחירות בארה"ב ● כותרות העיתונים בעולם 

ראש אמ''ן, אלוף אהרון חליוה / צילום: דובר צה''ל

ראש אמ"ן האלוף אהרון חליוה הודיע על פרישה מצה״ל

חליוה הודיע היום על פרישה, חצי שנה אחרי המחדל המודיעיני העמוק של ה-7 באוקטובר ● במכתב שחיבר לרמטכ"ל, כתב כי "אגף המודיעין בפיקודי לא עמד במשימה עליה אנו אמונים. לעד אשא עימי את הכאב האיום של המלחמה"

גילון בק, ריצ'רד פרנסיס, אייל פסו / צילום: תמר מצפי, אלעד מלכה, Gauzy

בדרך לנאסד"ק: הישראלית שמאמינה שהשוק הזה יגיע ל-124 מיליארד דולר ב-2028

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● גאוזי, יצרנית הזכוכית החכמה מתל אביב בדרך לנאסד"ק ● טבע משנה את אופן דיווח התוצאות שלה על בסיס גיאוגרפי ● וסנסטאר, חברת הפורטפוליו של קרן פימי הציגה תוצאות חלשות לרבעון

מייסדי קוואק: אלון לב, רן רומנו, ליאור פנסו ויובל פרנבך / צילום: QWAK

ארבעת היזמים יוצאי ענקיות הייטק שזיהו את החולשות של הארגונים הגדולים במשק

קוואק הוקמה במטרה לספק פתרון מקצה לקצה לחברות בהטמעה, בתפעול ובניהול יישומי בינה מלאכותית, ועוזרת לחברות ליישם מודלים של למידת מכונה ● בקוואק לא מסונוורים מטרנד ה-AI:" גם אם אנחנו על הגל, חייבים להיות קשובים לשוק"

ג'רמי סוארד (משמאל) ועידו גונן, מייסדים משותפים Exodigo / צילום: Exodigo

עשרות יוצאי מודיעין ויחידות הנדסה התקבצו לסטארט-אפ אחד, כדי לפצח את הסוד

שירות מיפוי תת הקרקע של הסטארט-אפ הישראלי יכול לעלות מאות אלפי דולרים, אך הלקוחות מפחדים יותר מהלא נודע: "תמיד יש הפתעות באדמה" • אחרי שגלגלה מיליוני דולרים מהרנטגן התת קרקעי, אקסודיגו חולמת גם על התרחבות למיפוי אסטרואידים וירחים • וגם: איך מתפקדים כש-75% מעובדי החברה מגויסים למילואים, ולמה מדובר בעצם בשוק בלתי מוגבל? ● הסטארט-אפים המבטיחים

המספרים מאחורי האופציות לעובדים בחברות ההייטק הישראליות נחשפים / צילום: Shutterstock, Lucky-photographer

נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה איבדה כ-3%, אנבידיה עלתה בכ-4.3%

בורסות ארה"ב נצבעו ירוק ● מדד ההנג סנג זינק בכ-1.7% ● טסלה ירדה לאחר שפורסם כי הורידה את מחירי הרכבים החשמליים שלה ברחבי העולם; המניה ירדה מתחילת השנה בכ-40% ● ירידות במחירי הנפט והזהב ● האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסחרו בעליות

בית קיץ בשבדיה. המחיר הממוצע במדינה עומד על 840 אלף שקל / צילום: Shutterstock

המטבע התרסק ומחירי הדיור ירדו: בגרמניה מעודדים לקנות בתי קיץ בשבדיה

חופשה בבית נופש נפוצה בצפון אירופה ● תמורת בקתה ללא חימום ומים זורמים, ליד אגם בצפון שבדיה, תשלמו רק 195 אלף קרונות שבדיות, כלומר כ־62 אלף שקל ● הבעלות פתוחה בפני זרים, ולא רק לתושבי האיחוד האירופי

רס''ן דור זימל ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: מת מפצעיו רס"ן במיל' דור זימל, שנפצע מכטב"ם הנפץ בצפון

דור זימל שנפצע אנושות מהתפוצצות הכטב"ם בערב אל-עראמשה מת מפצעיו ● ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס למבוי הסתום בסוגית העסקה לשחרור חטופים ● השר בני גנץ תקף את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והתייחס בדבריו לציוץ שלו שלשום ● חיל האוויר תקף יעדי טרור של חיזבאללה, מחבל חוסל ומבנים צבאיים הושמדו ● הקונגרס אישר חבילת סיוע של מיליארדי דולרים לישראל, גלנט בירך ● עדכונים שוטפים

שלומי ויוסי אמיר / צילום: יח''צ, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

כאב הראש החדש של האחים אמיר בשופרסל

‎בבקשה לתובענה ייצוגית, נטען כי האחים אמיר ביקשו לרכוש את השליטה בשופרסל באופן שיפטור אותם מלשלם לציבור את מלא פרמיית השליטה, כדי לא להיקלע לתחרות על השליטה בחברה ● התובעים מעריכים את הנזק בסכום הנע בין 232-146 מיליון שקלים

קשת שביט, חוקרת בפרויקט Candle של נאס''א / צילום: שמוליק עלמני

"ניצלתי בנס": הצעירה שהגיעה עד לפרויקט השאפתני של נאס"א

בגילה הצעיר במיוחד קשת שביט הספיקה להיות חתומה על מאמר פורץ דרך בשער מגזין Science היוקרתי, ועובדת בפרויקט של נאס"א על מחקר שעתיד לדייק את המידע שיש לנו על כוכבים ● ב-7 באוקטובר היא הייתה בביתה בקיבוץ בארי, כשמחבלים ניסו לחדור אליו: "הוא ספג הרבה כדורים, ניצלתי בנס" ● 40 עד 40: נבחרת המנהיגות הצעירה של גלובס 

מותג משקאות האנרגיה BLUE / צילום: Shutterstock

יצרנית משקאות האנרגיה "בלו" ופרשת זיוף נתוני המיחזור

המשרד להגנת הסביבה שוקל אי הכרה בדיווח על יעדי האיסוף והמיחזור של חברת בלו לשנים 2019-2020, וקביעת תשלום כפל פיקדון בהיקף של כ-100 מיליון שקל ● זאת, לאחר שהחברה לא סיפקה אסמכתאות מספקות לאימות דיווחיה על עמידה ביעדי האיסוף והמיחזור לשנים 2019-2020 ובהמשך לחקירה המתנהלת ברשות המסים ובמשטרה

דיזנגוף סנטר / צילום: גיא חמוי

מעל 3 מיליון שקל בדקה: זינוק בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד

לפי נתוני חברת שב"א, בין השעות 8:00-14:00 הוציאו הישראלים סכום של 735 מיליון שקל • מדובר בזינוק של 14% בהוצאות בכרטיסי אשראי לעומת ערב פסח אשתקד • בשנה שעברה בשעות אלו נרשמו הוצאות בכרטיסי אשראי בסכום כולל של 645 מיליון שקל • ומה הייתה הדקה העמוסה ביותר היום?

ח''כ משה ארבל, מפלגת ש''ס / צילום: איל יצהר

"מוכרחים להבין את גודל השעה": ראיון חג עם השר הכי לא שגרתי שיש

שר הפנים משה ארבל מכוון אצבע מאשימה לבג"ץ שיצר תגובת נגד בציבור החרדי לשאלת הגיוס ● בענייני התכנון, הוא מגלה שהוא הודף לחצים להתערבות ומאשים את שרי הליכוד באינטרסים צרים ● את הפועלים הפלסטינים, הוא אומר, צריך להחזיר, "אין שאלה בכלל" ● ולמה הוא משוכנע שזה הזמן להעלות ארנונה

צילום: Eduardo Munoz Alvarez (AP) (עיבוד תמונה)

הטעויות הנפוצות שמשקיעים עושים בהשקעה באג"ח ממשלתיות

בוול סטריט ג'ורנל מרחיבים על הטעויות הנפוצות של משקיעים באיגרות חוב ממשלתיות ● להערכתם, הטעות הנפוצה ביותר היא בהשקעה בקרנות אג"חיות שנסחרות בתנודתיות ● במקביל הם מסבירים כי כיום, תשואות האג"ח הממשלתיות קצרות הטווח אטרקטיביות יותר מאשר ארוכות הטווח

נשיא ארה''ב, ג'ו ביידן / צילום: ap, Mark Schiefelbein

איזה נשק ישראל תקנה בתקציב של 14 מיליארד דולר?

הסיוע האמריקאי לישראל שאושר בבית הנבחרים עומד על כ-26 מיליארד דולר, מתוכו 14 מיליארד דולר לרכש ביטחוני ● מה יהיה ניתן לרכוש איתו, מה האינטרס האמריקאי הרחב, ועד כמה תהנה ממנו התעשייה הישראלית? ● גלובס עושה סדר

3 פסקי דין בשבוע / צילום: אנימציה: טלי בוגדנובסקי

נוסעת באל על הגישה בקשה לתביעה ייצוגית על מושב שלא ניתן להטייה. מה נקבע?

חברה שניהלה שנים תביעה על מיליונים נגד יס, הגישו סיכומים באורך חריג. השופטת קבעה כי התביעה תוכרע בלעדיהם ● גבר סירב לבדיקת אבהות כדי להתחמק ממזונות, האשה פנתה לביהמ"ש ● אושרה תביעה יצוגית נגד אל על

קרית שמונה / צילום: אייל מרגולין

בערב החג: רצף אזעקות בגליל העליון והמערבי

מוקדם יותר: מטרה אווירית יורטה באזור קריית שמונה ● יותר מחצי שנה אחרי 7 באוקטובר - ראש אמ"ן חליוה פורש מצה"ל • "לעד אשא איתי את הכאב האיום של המלחמה", כתב לרמטכ"ל • אלוף פיקוד מרכז יסיים את תפקידו בקיץ ● צה"ל פתח במבצע סיכול במסדרון החיץ ברצועה: מחבלים חוסלו, תשתיות טרור אותרו והושמדו • דיווח בניו יורק טיימס: ישראל תכננה מתקפה גדולה יותר נגד איראן, גם בטהראן - אך היא נבלמה ברגע האחרון ● כל העדכונים

צילומים: יריב כ''ץ (ידיעות אחרונות), יח''צ, shutterstock, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

המילון העכשווי של ענף השיווק, הפרסום והמדיה

גלובס מציג את המושגים, האנשים, הרשתות והחברות שמסעירים בעת הנוכחית את אנשי השיווק, הפרסום והמדיה ● מהאחים אמיר והשרים ניר ברקת ושלמה קרעי, דרך האיום הסיני משיין, ועד רשתות המזון שעשו עלייה והבינה המלאכותית שכולם מתאמצים לייצר איתה מציאות חדשה

מטבע דני עתיק. האוסף של ברון מוערך בכ-72 מיליון דולר / צילום: Shutterstock, ABARONS

100 שנה לאחר שנוצר: אוסף המטבעות הדני שמוצע למכירה

מתוך חשש לעתיד התרבות הדנית, יצרן החמאה לארס אמיל ברון, שאסף מטבעות, מדליות ושטרות חוב אסר על מכירתם במשך מאה שנים ● כעת האוסף מותר למכירה והוא שווה סכום עתק

פליקס בייקר / איור: גיל ג'יבלי

האחים שהמתינו 20 שנה עד שהשקעה של מיליונים הפכה ל־8 מיליארד דולר

משקיעים בקרן גידור של האחים פליקס וג'וליאן בייקר זכו לאחרונה להכנסה מפתיעה, מהגדולות ביותר שחולקו אי פעם בתעשייה, בעקבות עסקת ביוטק ● זה קרה כשהאחים מכרו החזקה היסטורית בחברת הטיפול לסרטן, סיג'ן, לענקית התרופות פייזר