גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

התאוששות בניו יורק: בורסות וול סטריט ננעלו בעליות וקטעו רצף ירידות בן ארבעה ימים

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5%, נאסד"ק קפץ ב-1.7% ומדד S&P 500 התחזק ב-1%
● נפט WTI עלה ב-0.7%, הזהב ירד ב-0.2% ● מדדי דאקס ופוטסי 100 עלו ב-0.4%, קאק 40 איבד 0.4% ● מכירות הבתים הקיימים בארה"ב עלו באוגוסט ב-2.4%, לצד עלייה במחירים

זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס
זירת המסחר בוול סטריט / צילום: Lucas Jackson , רויטרס

סקירת המסחר:  דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 האם השווקים סימנו תחתית אחרי הנפילות; וגם, הדולר קופץ - מה הקשר לשוק המניות | דוח השווקים עם גיא בן סימון, הצטרפו לשידור

23:00

וול סטריט הצליחה להתאושש מעט ולהשיב לעצמה חלק מהירידות שנרשמו ביום המסחר הקודם. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5%, נאסד"ק קפץ ב-1.7% ומדד S&P 500 התחזק ב-1%.

אמזון הובילה את העליות בקרב ענקיות הטכנולוגיה. המניה קפצה בכ-5% לאחר העלאת המלצה מצד ברנשטיין מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר". פייסבוק ומיקרוסופט עלו ביותר מ-2% ואלפאבית התקדמה ב-1.9%. 1%. נטפליקס התחזקה ב-0.6%.

העליות היום קטעו רצף ירידות של ארבעה ימים בנאסד"ק ובמדד S&P 500, הארוך ביותר שלהם מאז פברואר.

21:50

נפט מסוג WTI למסירה באוקטובר עלה היום ב-0.7%, למחיר של 39.6 דולר לחבית. חוזה למסירה בנובמבר עלה באותו שיעור, למחיר של 39.8 דולר לחבית.

20:45

התאוששות בוול סטריט: הדאו עולה ב-0.2%, נאסד"ק מוסיף 0.9% ו-S&P 500 מתקדם ב-0.5%.

הזהב נחלש יום שני ברציפות. חוזה למסירה בדצמבר ירד ב-0.2% למחיר של 1,907.6 דולר לאונקיה.

19:55

לאחר מסחר תנודתי נשמרת המגמה המעורבת בניו יורק. נאסד"ק עולה ב-0.4%, S&P 500 מתחזק ב-0.1% והדאו מאבד 0.3%.

אמזון קופצת 3.5% לאחר העלאת המלצה מצד ברנשטיין, מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר". אמזון איבדה החודש יותר מ-10%, ביציאה נרחבת ממניות הטכנולוגיה.

עוד בין העולות במניות הטכנולוגיה: טוויטר קופצת בכמעט 5%, זום עולה ב-3%, מיקרוסופט מתקדמת ב-1%.

טסלה מאבדת 5.5%, אלון מאסק צייץ כי החידושים שיוצגו ב"יום הסוללה" לא יגיעו ל"ייצור בהיקף גבוה" עד 2022.

18:55

אירופה ניסתה להתאושש מהירידות של אתמול והבורסות ננעלו במגמה מעורבת. מדדי דאקס ופוטסי 100 עלו ב-0.4%, קאק 40 איבד 0.4%.

בוול סטריט, הדאו נותר בטריטוריה אדומה ומאבד 0.3%. נאסד"ק ו-S&P 500 נסחרו בתנודתיות ועתה עולים ב-0.2% ו-0.1%, בהתאמה.

מניות הפיננסים מובילות את הירידות בדאו. גולדמן זאקס  יורדת 2.3%, ג'י.פי מורגן צ'ייס  ואמריקן אקספרס  מאבדות 1.5%

התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב לעשר שנים מטפסת מעט ל-0.67%. הדולר מתחזק מול סל המטבעות ב-0.4%, הליש"ט נחלשת ב-0.7% לשער של 1.27 דולר לליש"ט והאירו נחלש ב-0.6% לשער של 1.17 דולר לאירו. הזהב נחלש ב-0.3% למחיר של 1,904.4 דולר לאונקיה. נפט מסוג WTI עולה ב-0.6% למחיר של 39.5 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט מתחזק ב-0.7% ל-41.7 דולר לחבית.

18:25

מסחר תנודתי בניו יורק: הנאסד"ק התאושש מעט ועולה ב-0.2% ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.1%. הדאו נותר באדום ומאבד 0.3%.

18:00

שינוי מגמה בבורסות ניו יורק: הדאו מאבד 0.4%, נאסד"ק נחלש ב-0.2% ומדד S&P 500 נסוג 0.1%.

יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול מעיד בשעה זו בקונגרס. בדבריו שהוכנו מראש מסר פאוול כי "אנו נותרים מחוייבים לשימוש בכל הכלים שלנו כדי לעשות מה שאנו יכולים, למשך כמה זמן שיידרש, כדי להבטיח שההתאוששות תהיה חזקה ככל הניתן, ולהגביל את הנזק לכלכלה". מאז מרץ הציגו הפד ומשרד האוצר שורת תוכניות שנועדו להלוות כסף לעסקים בקשיי נזילות.

17:20

מכירות הבתים הקיימים בארה"ב עלו באוגוסט, לצד עלייה במחירים. סך מכירות הבתים המשיכו את ההתאוששות ממשבר הקורונה ועלו ב-2.4% ביחס לחודש יולי. קצב הגידול השנתי, מנוכה עונתיות, עמד על 6 מיליון. במקביל, נרשמו שיאי מחיר חדשים ברחבי המדינה. המחיר החציוני של בית קיים עמד באוגוסט על 310,600 דולר, עלייה של 11.4% ביחס לאשתקד.

16:30

המסחר בניו יורק נפתח במגמה חיובית: מדד נאסד"ק עולה ב-0.9%, מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.1% ומדד S&P 500 מתחזק ב-0.5%.

את העליות מובילות מניות הטכנולוגיה, אמזון עולה ב-2%, פייסבוק, מיקרוסופט ואפל עולות ב-1% ומעלה ואילו אלפאבית ונטפליקס מתחזקות בכ-0.5%. 

ברקע למסחר, החששות בעולם מפני גל נוסף של קורונה מתגברים בשל עלייה במקרים בארה"ב ובאירופה. ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אמר כי המדינה "בנקודת מפנה מסוכנת" וחייבת לפעול עתה כדי לעצור את התפשטות הקורונה.

עוד עוקבים המשקיעים היום אחר יו"ר הפד ג'רום פאוול שיעיד בבית הנבחרים. הוא צפוי להצהיר כי הכלכלה אמנם מתאוששת מהשפל של הרבעון השני, אבל הדרך לשיקום מלא אינה בטוחה ודורשת את המשך התמיכה מהממשל. לצדו יופיע גם שר האוצר סטיבן מנוצ'ין. פאוול צפוי להעיד מחר גם בוועדת המשנה למשבר הקורונה וביום חמישי בוועדת הבנקאות של הסנאט, שם יצטרף אליו שוב מנוצ'ין.

היום צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני מכירות הבתים הקיימים לחודש אוגוסט.

16:20

מניית יצרנית כלי הרכב החשמליים ניקולה יורדת ב-1.7% בטרום מסחר, לאחר שצנחה אמש 19% בעקבות עזיבתו המפתיעה של המנכ"ל טרבור מילטון.

טסלה מאבדת יותר מ-4% בטרום לאחר שאלון מאסק צייץ כי החידושים שיוצגו ב"יום הסוללה" לא יגיעו ל"ייצור בהיקף גבוה" עד 2022.

15:25

המסחר באירופה מתנהל במגמה חיובית במדדים המובילים: דאקס עולה ב-0.6%, פוטסי 100 מתחזק ב-0.4% וקאק 40 מוסיף 0.3%. ירידות קלות נרשמות בספרד, פורטוגל ובלגיה.

החוזים העתידיים צופים פתיחה מעורבת בניו יורק עם עליות קלות בנאסדק וירידות במדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500.

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון אומר כי המדינה "בנקודת מפנה מסוכנת" וחייבת לפעול עתה כדי לעצור את התפשטות הקורונה, ג'ונסון קרא לעבור לעבודה מהבית במידת האפשר והזהיר כי הצעדים הננקטים, הכוללים סגירה מוקדמת של פאבים ומסעדות, עשויים להיות בתוקף לחצי שנה. זאת בעקבות גל מקרים בימים האחרונים שהוביל לסגרים מקומיים בחלקים של צפון אנגליה ולהגבלת התקהלות לשישה אנשים.

14:10

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים במגמה מעורבת - החוזים על הנאסד"ק עולים בכ-0.7% והחוזים על הדאו ג'ונס נסחרים ביציבות.

במסחר המוקדם נרשמות עליות במניות פייסבוק , אנבידיה , מיקרוסופט, אמזון  ואפל. טסלה , מנגד, רושמת ירידה של כ-4%. 

12:15

מגמה מעורבת באירופה כעת. מדד הדאקס עולה בכ-0.6% ואילו הפוטסי בלונדון רושם ירידה קלה. 

איתי יושע, מנהל דסק אופציות מט"ח בחדר המסחר של בנק הפועלים מתייחס להתפתחויות האחרונות במשבר הקורונה בבריטניה: "בריטניה נמצאת בעיצומו של גל שני של התפרצות נגיף הקורונה. מאז תחילת ספטמבר הפאונד נחלש מול הדולר בקרוב ל-5%. בעקבות העלייה המדאיגה בתחלואה בממלכה ובמדינות השכנות, הממשלה הודיעה כי מסעדות וברים באנגליה יסגרו החל מהשעה 22:00 בלילה". 

ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון עומד להכריז על הגבלות חדשות. הבוקר יכנס ג'ונסון את מנהיגי סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד לוועידת חירום ושם יסכמו את הצעדים שיש לנקוט בימים הקרובים. ההערכות של גורמי הבריאות בממלכה הן ל-50,000 מקרי קורונה חדשים מידי יום החל מאמצע אוקטובר.

"כידוע, משבר הקורונה הוביל את הכלכלה הבריטית למיתון העמוק ביותר שלה ב-100 השנים האחרונות, וההתאוששות שצפו לה מאחרת לבוא. ההערכה הרווחת בקרב כלכלנים היא שסגר באורך של שבועיים עשוי למחוק כ-2% מהתמ"ג הבריטי, וזאת במקביל להתגברות הלחץ על הבנק המרכזי בבריטניה להפחית את הריבית בממלכה", הוא כותב. 

10:08

המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה הירוקה לאחר ירידות של עד 4.5% שנרשמו אתמול. הדאקס מוסיף 0.7% לערכו, הקאק עולה ב-0.3% והפוטסי מוסיף 0.5%.

הנפט נסחר ביציבות וחוזה מסוג ברנט עומד ברמה של 41.5 דולר לחבית.  ד"ר גיל בפמן, הכלכלן הראשי של בנק לאומי , מציין בסקירת הנפט השבועית כי "לצד הרמה הנמוכה יחסית של הפעילות הכלכלית העולמית וההשפעה הממתנת על הביקוש לנפט, נרשמה ירידה שבועית של 4.4 מיליון חביות נפט במלאי המסחרי של ארה"ב ורמת המלאי ירדה ל-496 מיליון חביות". עוד מוסיף בפמן כי "ברמה הגלובלית, ארגון OPEC הפחית את התחזית לביקוש העולמי לנפט, מה שמצביע על הביקוש החלש בשוק, זאת כל עוד התחלואה העולמית גבוהה ומונעת חזרה לפעילות רגילה בתחומי הטיסות המסחריות והתובלה הימית".

באשר לוירוס הקורונה בפמן מציין כי " בבריטניה נמשכת התפשטות הגל השני של התחלואה ומספר החולים החדשים היומי חצה את רף ה-4,400 איש, לראשונה מאז תחילת חודש מאי. העלייה החדה במספר החולים החדשים בבריטניה העלתה את החשש שהמדינה תיאלץ להטיל סגרים אזוריים על מנת לבלום את התפשטות הגל השני של הנגיף. מספר הנפטרים בבריטניה מהנגיף טרם עלה, אך להערכתנו הוא צפוי לעלות בשבועות הקרובים בשל העלייה בתחלואה. המשך התפשטות הנגיף בכלכלות הגדולות ובהודו, יבואנית הנפט השלישית בגודלה בעולם, צפוי להכביד על המשך התאוששות הפעילות הכלכלית ועל הביקושים לנפט".

08:20

המסחר בבורסות אסיה מתנהל בירידות בהמשך לירידות שנרשמו אמש בשוקי העולם. אמש בוול סטריט מדד הנאסד"ק מיתן את הירידות ואיבד 0.1% מערכו, מדד S&P 500 צנח ב-1.2% ורשם לראשונה מאז חודש פברואר רצף ירידות של ארבעה ימים ברציפות, ומדד דאו ג'ונס איבד 1.8%.

הבורסה ביפן סגורה לרגל חג, שנחאי יורדת ב-0.35%, הונג קונג מאבדת 0.45%, שנזן מאבדת 0.7%. החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים בעד 0.4% בשעה זו.

הנפט עולה הבוקר ב-0.5% לאחר שצלל בכ-5% אתמול בצל החשש מירידה בביקושים על רקע הגל השני של נגיף הקורונה ועל רקע הדיווח על חזרתה של לוב להפיק נפט מהשדות בסהרה.

עוד כתבות

מה חדש בדוחות / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, חומרים: shutterstock

המגדל היוקרתי שאיבד 205 מיליון דולר בשווי בתוך שנתיים: הסיפורים מאחורי הדוחות בת"א

מדור חדש של גלובס יביא את הסיפורים של עונת הדוחות בבורסת ת"א שאולי פספסתם ● והפעם: המלחמה פגעה בהיקף הגז שמספקת ניו מד למצרים ודוחות נכסים ובנין מגלים מה קרה לשווי של בניין HSBC בניו יורק ● מדור חדש

צילומים: איל יצהר, עיבוד: טלי בוגדנובסקי

בנק ישראל חושף: לקוחות איזה בנק הכי מרוצים ומה אכזב את הציבור?

סקר שביעות הרצון של בנק ישראל מגלה כי 20% מהציבור חושב שמגיע לו לקבל יותר על הפלוס בחשבון • העמלות הגבוהות הן עדיין הסיבה העיקרית לתפיסת חוסר ההוגנות • שני הבנקים הגדולים בתחתית בתשובה לשאלה האם תמליצו לחבר או משפחה על הבנק

ולדימיר פוטין בנאום לאחר הבחירות ברוסיה. נבחר ל-6 שנים נוספות / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

פוטין נבחר לנשיא בפעם החמישית. מה צפוי עכשיו לרוסיה?

בעוד שהניצחון של ולדימיר פוטין בבחירות לנשיאות רוסיה לא מפתיע, היקף הניצחון שלו - עם כ-88% מהקולות - עלול לתת לגיטימציה למורשת ולמלחמה התוקפנית שלו ● הקדנציה החמישית בתפקיד תתמקד ככל הנראה במלחמה באוקראינה - ובלוודא שהרוסים ימשיכו לתמוך בה

מרוואן עיסא / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

ארה"ב מאשרת: רמטכ"ל חמאס מרוואן עיסא חוסל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב מאשר: מרוואן עיסא חוסל בתקיפת צה"ל ברצועה  ● אזעקות בגליל העליון, צה"ל תקף מטרות של חיזבאללה בלבנון • מטרה אווירית חשודה חצתה לשטח ישראל ממרחב ים סוף - ונפלה בשטח פתוח, צפונית לאילת • הותר לפרסום: סמ"ר מתן וינוגרדוב נפל בקרב בצפון הרצועה ● עדכונים שוטפים

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים

העסקאות ממשיכות ליפול / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ניומד, ענבל מרמרי, איל יצהר, אלבטרוס, shutterstock,

עסקאות במיליארדים? לאן נעלמה ההבטחה הגדולה של הקשרים עם האמירויות

חברת הנפט של אבו דאבי תכננה לרכוש 50% מניו־מד יחד עם BP, אך הקפיאה את המו"מ בגלל המלחמה ● זו אינה הפעם הראשונה שהשקעה אמירתית לא מבשילה ● מאז הסכמי אברהם, הציפיות לגל עסקאות פגשו רגולציה ושיקולים ביטחוניים ● מנגד, התיירות פורחת והנוכחות האמירתית בקרנות ההון סיכון בעלייה

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

רכב חשמלי בטעינה. עיוותי מס הופכים אותו לפחות משתלם / צילום: Shutterstock

זכאים לרכב מהעבודה? הבחירה בדגם חשמלי פחות משתלמת בגלל עיוות מס

מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק ● בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך

צילום מסך מהקמפיין / צילום: HIT מכון טכנולוגי

קמפיין הרדיו הדיגיטלי הראשון בארץ שיצרה בינה מלאכותית עלה לאוויר

המכון הטכנולוגי חולון עלה בספוטיפיי עם עשרות תשדירים במגוון סגנונות שנוצרו רק ע"י כלי AI - מהכתיבה, דרך ההלחנה ועד ההפקה והביצוע ● האם מדובר בתחליף למוזיקאים ולמפיקים?

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מיכל רז חיימוביץ', shutterstock

אלו חברות התעופה שהודיעו רשמית על חזרה לישראל. מה הן מציעות?

דלתא ואיזיג'ט הכריזו בשבוע שעבר על חידוש הטיסות לנתב"ג, והן מצטרפות לשורת חברות תעופה נוספות שיחדשו בקרוב את הטיסות ● למרות העלייה בהיצע הטיסות, המחירים נותרו גבוהים, ורוב החברות לא מציעות מבצעים משמעותיים ● מתי כל אחת צפויה לחזור לארץ, ומה כלול במחיר?

אילוסטרציה: shutterstock

כבר שלושה עשורים מפנטזים על התרופה הזו, עכשיו היא אושרה

בסוף השבוע האחרון אושרה לשיווק בארה"ב תרופה של חברת מדריגל לכבד שומני, שוק שבמשך שלושה עשורים נחשב בעל פוטנציאל אדיר ומושא הפנטזיה של חברות תרופות ● האם התרופות נגד השמנה הרסו את החלום, ואיך ינסו התרופות הבאות בצנרת לפצח את השוק

עמית הלוי, הליכוד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם חוק הגיוס של יאיר לפיד לא עמד במבחן בג"ץ?

ח"כ עמית הלוי טען כי גם חוק הגיוס של יאיר לפיד לא עבר את מבחן בג"ץ, אבל הוא לא קיבל הזדמנות ● המשרוקית של גלובס

רס''ב (במיל') סבסטיאן איון ז''ל / צילום: דובר צה''ל

הותר לפרסום: רס"ב (מיל') סבסטיאן איון נפל בקרב בצפון הרצועה

הודעה נמסרה למשפחתו של איון, בן 51 מראש העין • המשלחת הישראלית הגיעה לקטאר והחלו שיחות מו"מ לעסקה • גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטאר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקני ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים  • עדכונים בולטים 

ארה"ב נתקעה בבוץ של המזרח התיכון וקנדה מפסיקה יצוא נשק לישראל

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל במלחמה • והפעם: ארה"ב מרחיבה את הנוכחות שלה במזרח התיכון, קנדה לא מכירה במדינה פלסטינית אבל עוצרת יצוא נשק לישראל וסיקור משני צדי הגבול הצפוני ● כותרות העיתונים בעולם 

מאיר בן שבת, ראש המל''ל לשעבר / צילום: מאיר אליפור

הבכיר שמסביר - כך ארה"ב מונעת מישראל להשיג את מטרות המלחמה

מאיר בן שבת, ראש המטה לביטחון לאומי לשעבר, משוכנע שהממשל האמריקאי לא מצליח להפנים את המשמעות הקיומית של מיטוט חמאס ● בשיחה עם גלובס הוא מדבר על חשיבות כניסת צה"ל לרפיח ועל החזרת ההרתעה הצבאית למרות "המשקולות שביידן מציב על רגלי ישראל"

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock, MagioreStock

נעילה חיובית בת"א; תמר פטרוליום זינקה ב-18%, נכסים ובניין ב-8%

מדד ת"א 35 עלה ב-1.1% ● הפסקת הפעילות של אסדת תמר למשך 37 ימים פגעה ברווחי ישראמקו ● ווישור תמזג את ווישור ביטוח לתוך איילון ● בלידר שוקי הון צופים אינפלציה ברמה של 3.2% ומעדיפים אפיקים צמודים בשוק המקומי ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

יניב פרטוש (מימין) וניב חורש / צילום: שי פרנקו

יניב פרטוש מונה למנכ"ל משותף בסוכנות הדיגיטל ארלו של ראובני־פרידן

פרטוש יכהן בתפקיד במקביל לניב חורש, מבעלי הקבוצה, שביצע את התפקיד עד כה לבדו ● במקביל למהלך בוצעה שורה של מינויים נוספים בסוכנות

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב