גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הבורסה ננעלה בירידות על רקע דיווחים על החמרה צפויה בסגר

החשש מהחמרת הסגר לצד חולשת העליות בניו יורק הכבידו על המסחר ● מדד הבנקים צנח ב-2.8%, מדד ת"א 90 איבד 1.7% ● מחזור המסחר בשוק המניות היה חריג יחסית והסתכם ב-1.73 מיליארד שקל

בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס
בניין הבורסה לניירות ערך בתל אביב / צילום: Baz Ratner , רויטרס

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:24

יום המסחר השלישי בשבוע המסחר המקוצר הסתיים בירידות בצל החשש מהחמרת ההגבלות והטלת סגר המשק על מנת לדכא את התפשטות נגיף הקורונה. מדד ת"א 35 איבד 1.5%, מדד ת"א 90 ירד ב-1.7% ומדד הבנקים צנח ב-2.77%. 

אלוני חת איבדה יותר מ-5%, מנגד דוראל אנרגיה בלטה בעלייה של 6% כנגד המגמה. 

מחזור המסחר הכולל בשוק המניות הסתכם ב-1.73 מיליארד שקל. 

17:00

מתחזקות הירידות בבורסה, על רקע דיווחים בנוגע להחמרה משמעותית בסגר הצפויה בימים הקרובים, כפי הנראה עוד לפני יום כיפור. מדד ת"א 35 נסחר כעת בירידה של כ-1.7%. מחזור המסחר מסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

מדד מניות הבנקים מאבד 2.4%. 

בוול סטריט המדדים נסחרים במגמה מעורבת, כאשר הנאסד"ק מאבד 0.7% ומנגד הדאו מוסיף 0.1% לערכו.

15:00

בשוק המטבעות נסחר הדולר בעלייה של כ-0.4% סביב 3.454 שקלים ואילו האירו נחלש בכ-0.2% לרמה של 4.039 שקלים.

ישיבת הקורונה תתכנס היום להמשך הדיון בנושא הגבלות על הפגנות ועל תפילות יום הכיפורים לאחר שאתמול (ג') לא הצליחו השרים להגיע להסכמות. על סדר היום של הישיבה דבריו של ראש המל"ל מאיר בן שבת והצגת מתווה לעריכת תפילות והפגנות מטעמם של שר הבריאות יולי אדלשטיין, השר לביטחון פנים אמיר אוחנה והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

לפני הישיבה קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות עם חלק מן השרים ואמר שבעקבות העלייה החדה בתחלואה, הוא יבקש להעביר החלטה על סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות באופן מיידי, וכן סגירת ענפים נרחבים במשק.

13:40

דיווחים על החמרה משמעותית בסגר הצפויה בימים הקרובים מפילים את הבורסה. מדד ת"א 35 נסחר כעת בירידה של כ-1%. מחזור המסחר מסתכם בכ-680 מיליון שקל.

בעוד זמן קצר יתכנס קבינט הקורונה והשרים ידונו בהחמרת הסגר וסגירת נתב"ג. זאת, על רקע העלייה המתמדת במספר הנדבקים בקורונה. 

ירידות בולטות רושמות מניות שיכון ובינוי , אנרג'יאן, גזית גלוב ואלוני חץ. 

13:00

עליות קלות בבורסה כעת, במקביל לעליות של 0.5%-0.7% במסחר בחוזים על מדדי וול סטריט. מגמה חיובית גם בבורסות אירופה. מחזור המסחר מסתכם בכ-520 מיליון שקל.

עליות בולטות רושמות מניות ברנמילר , אלקטריאון , נייס, נובה ובאטמ. 

מניית אפולו פאוור  מזנקת במחזור גבוה לאחר שהחברה דיווחה היום שחברת הבת שלה, סולארפיינט, התקשרה עם חברת רפאל , המפתחת מערכות לחימה מתקדמות. לפי ההסכם שנחתם בין החברות הן ישתפו פעולה לצורך קיום בדיקת התכנות לשילוב טכנולוגיית היריעה הסולארית פרי פיתוחה של סולארפיינט בחומרים מסוימים המיועדים לסדרת מוצרים ביטחוניים שתוגדר במשותף בין הצדדים.

11:00

מגמה מעורבת בבורסה. מדד ת"א 35 שומר על יציבות ומדד ת"א 90 רושם ירידה של כ-0.2%. 

אייל דבי, מנהל דסק אנליזה בלאומי שוקי הון, אומר הבוקר כי "שוק המניות צפוי להמשיך לדשדש בשבועות הקרובים, על רקע מצב התחלואה והפגיעה הכלכלית הצפויה בעקבות הסגר והשבתת הפעילות. להערכתי, חלק גדול מהפגיעה הכלכלית הצפויה כבר מתומחר במחירי המניות ומה שמשפיע על המשקיעים יותר מכל הוא חוסר הודאות באשר למדיניות הכלכלית. ההבדל המשמעותי בין הסגר הראשון לסגר הנוכחי הוא שכעת אנחנו קרובים הרבה יותר לחיסון ולכן, להערכתי, זוהי הזדמנות לאסוף מניות ערך שירדו בשל הסנטימנט השלילי, ללא קשר לערכן הכלכלי. מדובר במיוחד במניות הפיננסים, שחזרו לרדת בשבועיים-שלושה האחרונים ללא קשר למחיריהן הריאליים. מניות הביטוח, לדוגמה, חזרו לרדת לאחר שעלו בקרוב למאה אחוז מנקודת השפל שאליה הגיעו בסגר הראשון".

להערכתי, אומר דבי, "ברגע שיתחיל להסתמן מועד ברור ליציאת חיסון אנו עשויים לראות תיקון חד כלפי מעלה בשווקים ולכן מי שיכול לקחת נשימה עמוקה ולהמתין כמה חודשים עשוי לצאת נשכר. נראה שהמשקיעים בארה"ב מבינים זאת ולכן המדדים שם קרובים הרבה יותר לשיא. נכון שבארה"ב המדדים מוטים יותר לסקטור הטכנולוגיה, אך גם אם משווים את ביצועי הסקטורים המסורתיים, השוק הישראלי ירד יותר מהאמריקאי, ונראה שהמשקיעים מכילים את האירוע ומצפים לתיקון".

10:00

יום המסחר בבורסה נפתח במגמה מעורבת עם נטייה לעליות במדדי המניות המרכזיים. עליות בולטות רושמות מניות לייבפרסון , דוראל אנרגיה , פרשמרקט ואלקטריאון.

בשוק המטבעות נחלש הדולר בכ-0.1% לרמה של 3.437 שקלים והאירו נחלש בכ-0.7% ונסחר סביב 4.018 שקלים.

08:40

מספר חולי הקורונה שאומתו ביום אחד בישראל הגיע אתמול לשיא; 6782 מאומתים חדשים מתוך 59169 בדיקות. מדובר אמנם במספר גבוה מאוד של בדיקות, אך 11.6% מהנבדקים אותרו כחיוביים - מהנתונים הגבוהים ביותר עד כה. משרד הבריאות לא עדכן ביממה האחרונה את נתוני התחלואה המתפרסמים עבור הציבור בלוח הבקרה שלו, אך המספר הגבוה משקף תחלואה סמויה בהיקף גדול בקרב האוכלוסייה. בימים האחרונים, בוצעו פחות בדיקות בשל ימי החג, אך כעת כאמור ניגשו ישראלים רבים יותר להיבדק.

היום, בשעה 11:30, ייתכנס קבינט הקורונה בכדי לדון בצעדים להידוק הסגר, זאת לאחר שבתום דיון של 9 שעות שהתקיים אתמול, לא הושגה בקרב השרים הסכמה בנוגע לסוגיית ההפגנות, ולא התקבלה החלטה. ואולם, הוחלט לאמץ את ההצעה של השר גבי אשכנזי להקים צוות בין-משרדי שיגבש מתווה מסודר להפגנות ולתפילות, שיוגש הבוקר לקבינט הקורונה. פרוייקטור הקורונה הציג בדיון את המלצותיו, ובהן צמצום נוסף של מקומות העבודה וצמצום המגזר הציבורי לכדי 50%, איסור התקהלויות, סגירת בתי כנסת ועוד.

07:15

1. יום המסחר בבורסה של תל אביב צפוי להיפתח הבוקר על רקע העליות אמש בוול סטריט, שקטעו רצף ירידות. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.5%, נאסד"ק קפץ ב-1.7% ומדד S&P 500 התחזק ב-1%.

2. במסחר בבורסות אסיה נרשמת היום מגמה מעורבת וגם במסחר בחוזים עתידיים על מדדי בורסות ארה"ב המגמה מעורבת.

3. קבינט הקורונה לא הגיע אמש להחלטות בנוגע להחרפת הסגר על אזרחי ישראל והדיון בו יימשך הבוקר. מספר חולי הקורונה במצב קשה עומד הבוקר על 668 ומספר המונשמים הגיע ל-159. 

4. האם החיסון לקורונה הולך ומתקרב  ונמצא כבר ממש מעבר לפינה? אתמול חשפה אסטרהזנקה את פרוטוקול הניסוי שלה, שהוא דומה לפרוטוקולים של הניסויים של החברות פייזר ומודרנה, אשר גם הן מנהלות ניסויי שלב III (אשר אם יהיו מוצלחים, יכולים להוות בסיס לאישור). אסטרהזנקה מסרה כי היא אמורה לפרסם תוצאות אחרי שיתגלו 150 חולים בקורונה מבין מתנדבי הניסוי, אך ייתכן כי ועדה בלתי תלויה כבר תביט אחרי שיתגלו רק 75 חולים, ואם התוצאות מצוינות, ניתן יהיה לקבל אישור חירום כבר בשלב זה.  פייזר ומודרנה פרסמו אתמול גם הן את הפרוטוקולים שלהן. 

5. המניות הדואליות צפויות לספק תמיכה למדד ת"א 35. טבע  שבה אמנם אם פער ארביטראז' שלילי של 1.1%, אך יקזזו אותה אורמת  שחוזרת עם פער חיובי של 1.1%, פריגו , סאפיינס, נייס  ונובה ששבות עם פער חיובי של כ-2%, טאואר עם 1.3% ולייבפרסון ששבה מניו יורק עם פער ארביטראז' חיובי של 3.3%.

אתמול ננעל המסחר בתל אביב בעליות שערים קלות. מדד ת"א 35 התחזק ב-0.1%, מדד ת"א 125 התקדם ב-0.2% ומדד ת"א 90 הוסיף 0.4%. העליות הקיפו את כל המגזרים, מלבד מדד הבנקים שירד ב-1.3% ומדד פיננסים שנחלש ב-0.3%.

עוד כתבות

לימסול, קפריסין. מקלט המס הכי נגיש לישראלים / צילום: Shutterstock

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים ביעד ההשקעה הפופולרי

רשות המסים פתחה במבצע לאיתור נכסים, הכנסות וחברות של ישראלים בקפריסין, שהפכה ליעד השקעה פופולרי הודות למדיניות מס אטרקטיבית ● גורם ברשות: "חברות רבות רשומות בקפריסין כשהשליטה והניהול מתבצעים מהארץ" ● עסקי הנדל"ן להשקעה בסכנה למיסוי של עד 50%

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים

עו”ד יעקב אטרקצ’י, בעל השליטה ומנכ''ל אאורה / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י מפנק את המשקיעים בתשואה ומסדר משכורת נאה לבנו

מניית חברת הבנייה אאורה זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה ● כעת היא מפרסמת דוחות חזקים ולצידם מבקשת לאשר את תנאי העסקת בנו של הבעלים כמנהל חטיבת הנכסים המניבים עבור יותר מחצי מיליון שקל בשנה

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

עמית הלוי, הליכוד / צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

האם חוק הגיוס של יאיר לפיד לא עמד במבחן בג"ץ?

ח"כ עמית הלוי טען כי גם חוק הגיוס של יאיר לפיד לא עבר את מבחן בג"ץ, אבל הוא לא קיבל הזדמנות ● המשרוקית של גלובס

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם ● הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם

אתר בניה בהולד / צילום: שלומי יוסף (עיבוד: טלי בוגדנובסקי)

קניתם דירה חדשה מקבלן? כנראה שלא תקבלו אותה בזמן

על רקע מחסור של עשרות אלפי עובדים בענף הבנייה, כמעט כל מי שרכש בשנים האחרונות דירה חדשה וטרם קיבל אותה, נמצא באי-ודאות לגבי מועד קבלת המפתח ● התוצאה: טריגר נוסף לעליית מחירי דירות יד שנייה

ראש הממשלה בנימין נתניהו וקנצלר גרמניה, אולף שולץ, בפגישתם היום / צילום: קובי גדעון-לע''מ

קנצלר גרמניה שינה את הטון. האם ישראל תאבד את הידידה החשובה באירופה?

קנצלר גרמניה אולף שולץ התייצב בביקור רשמי לצד ישראל, אך שינה את הטונים מבעבר ● הוא הטיל ספק בתועלת הפעולה הצבאית ברפיח בשל ריבוי הרוגים פלסטינים, והזהיר מפני אסון הומניטרי ברצועה ● במקביל, מדינות באיחוד מקדמות החלטות אנטי-ישראליות

רני צים / צילום: איל יצהר

רני צים רותם את הקופה של פסגות לאקזיט אישי של רבע מיליארד שקל

צים מעוניין כי בית ההשקעות ינצל את המזומנים שנותרו בקופתו, לאחר מכירת מרבית הפעילויות שלו לבתי השקעות שונים, לרכישת מניותיו האישיות בחברת הקניונים שלו תמורת 250 מיליון שקל

צילום: AP - Manu Fernandez

המבצע הצבאי של טורקיה ועיראק להקמת מסדרון יבשתי למפרץ הפרסי

שתי המדינות מנצלות את העיכובים במסדרון היבשתי שמתכננת ארה"ב דרך ישראל וערב הסעודית, כדי להתקדם בפרויקט ● את הכוחות הן מרכזות במבצע נגד המחתרת הכורדית שמאיימת על טורקיה

מפגינים למען עסקה לשחרור החטופים בעזה / צילום: ציפי מנשה

המשלחת הישראלית הגיעה לקטאר והחלו שיחות מו"מ לעסקה

גורם ישראלי בכיר: "נציגי חמאס בקטאר לא יקבלו את ההחלטות. מי שיקבל את ההחלטות יהיה סינוואר" • משרד החוץ האמריקני ביקש מישראל מידע בעקבות דיווחים על מעצר כתב אל-ג'זירה בפשיטה על בית החולים • צה"ל תקף מחבלים ועמדות של חיזבאללה בלבנון, בנוסף למקורות הירי שביצעו שיגורים לעבר ישראל • עדכונים בולטים 

העסקאות ממשיכות ליפול / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: ניומד, ענבל מרמרי, איל יצהר, אלבטרוס, shutterstock,

עסקאות במיליארדים? לאן נעלמה ההבטחה הגדולה של הקשרים עם האמירויות

חברת הנפט של אבו דאבי תכננה לרכוש 50% מניו־מד יחד עם BP, אך הקפיאה את המו"מ בגלל המלחמה ● זו אינה הפעם הראשונה שהשקעה אמירתית לא מבשילה ● מאז הסכמי אברהם, הציפיות לגל עסקאות פגשו רגולציה ושיקולים ביטחוניים ● מנגד, התיירות פורחת והנוכחות האמירתית בקרנות ההון סיכון בעלייה

הבורסה בתל אביב / צילום: Shutterstock

עליות קלות בפתיחה בתל אביב; תמר פטרוליום קופצת בכ-6%

מדד ת"א 35 עולה ב-0.2% ות"א 90 מוסיף לערכו 0.1% ● מטבעות הקריפטו איבדו גובה אחרי שרשמו שיאים ● הורדת דירוג לאג"ח של אלקטרה פאוור ● לאומי: תפוקת הנפט היומית תצמח ל-13.6 מיליון חביות ● בנק אוף אמריקה: ייתכן והשוק מתחיל לפקפק בכך שהפד יבצע הפחתות ריבית של 75 נקודות בסיס בשנת 2024

דיון בוועדת הפנים של הכנסת בעניין תוואי המטרו, ביוני שנה שעברה / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

חוק המטרו חוזר לשולחן הדיונים, עם מאבקים על היטלי השבחה ודיור בר השגה

אחרי הפסקה של עשרה חודשים כמעט, יתחדשו הדיונים בתיקון החוק בוועדת הפנים והגנת הסביבה ● בישיבה צפויות לעלות כמה סוגיות מורכבות וטעונות, אשר להן השפעה רבה - הן על כיסם של היזמים והן על קופת המדינה ● גלובס עושה סדר לקראת הדיון הקרוב

רינת אשכנזי, הכלכלנית הראשית, הפניקס בית השקעות / צילום: טומי הרפז

הכלכלנית הבכירה שלא חוששת להשקיע "גם במקומות אקזוטיים כמו הודו ויפן"

רינת אשכנזי מהפניקס בית השקעות טוענת שהמניות בת"א דווקא הציגו תשואה סבירה בשנה האחרונה, וכי ההשוואה למדדי וול סטריט עושה להן עוול ● היא סבורה שסוכנויות הדירוג יופתעו לטובה מהכלכלה המקומית, ממליצה לפזר את ההשקעות ומאמינה בבנקים, חברות ביטוח ורשתות מזון

הצבת מיגוניות בתחנות הסעה ביישובי קו העימות על ידי הקרן לידידות / צילום: רענן כהן, הקרן לידידות

בעקבות ההסלמה בצפון, הקרן לידידות תציב 123 מיגוניות באזור

המיגוניות יוצבו בתחנות הסעה שטרם מוגנו ב־42 יישובים, בהם נהריה, מעלה יוסף ומעלות תרשיחא ● עלות הפרויקט עומדת על 6.7 מיליון שקל, והוא נעשה לבקשת ראשי הרשויות באזור ● ישראל מתגייסת

איילת שקד / צילום: שלומי יוסף

החיים המפנקים שאחרי הפוליטיקה: כמה מרוויחה איילת שקד על 25 שעות עבודה בשבוע?

לפי הדוח שפרסמה היום קרדן נדל"ן, השרה לשעבר הרוויחה בשנה החולפת שכר של 1.53 מיליון שקל ● עפ"י הסכם השכר של שקד, שאושר בשנה שעברה, היא מקבלת שכר חודשי של 70 אלף שקל עבור 25 שעות שבועיות בלבד

צילומים: AP - Ng Han Guan, Jeff Dean, Alexander Zemlianichenko, עיצוב: טלי בוגדנובסקי

קלקולים כלכליים: הסיכונים המרכזיים שמאיימים על הפריחה בשוקי המניות

דווקא כשמדדי מניות בעולם נמצאים בשיאי כל הזמנים, חשוב להתייחס לסיכונים שעלולים להעיב על השווקים ● המיידיים הם התחדשות האינפלציה במדינות רבות או לחלופין האטה כלכלית, ומתיחויות גיאופוליטיות שיסלימו למלחמות ● כתבה שנייה מתוך שתיים

צילום מסך מהקמפיין / צילום: HIT מכון טכנולוגי

קמפיין הרדיו הדיגיטלי הראשון בארץ שיצרה בינה מלאכותית עלה לאוויר

המכון הטכנולוגי חולון עלה בספוטיפיי עם עשרות תשדירים במגוון סגנונות שנוצרו רק ע"י כלי AI - מהכתיבה, דרך ההלחנה ועד ההפקה והביצוע ● האם מדובר בתחליף למוזיקאים ולמפיקים?