גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

הממשלה אישרה: סגר מלא ברחבי הארץ החל מיום שישי

לאחר דיון לילי אושר המתווה הכולל סגר מלא החל ממחר, כשההפגנות והתפילות יוגבלו במתווה מצומצם ● שר האוצר ישראל כ"ץ הצביע נגד החלטת הממשלה להדק את המגבלות: "ניתן היה לקדם צעדים לבלימת המחלה מבלי לפגוע אנושות בעסקים"

בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול
בנימין נתניהו / צילום: אורן בן חקון, פול

 הממשלה אישרה הלילה (ה') סגר מלא ברחבי הארץ, החל מיום שישי, כשתפילות והפגנות ייערכו במתווה מצומצם. זאת, בתום יומיים של דיונים קדחתניים בקבינט הקורונה. השרים ישראל כץ, יזהר שי ואורית פרקש-הכהן הצביעו נגד החלטת הממשלה להדק את המגבלות.

המתווה שהובא לאישור השרים הוא של סגר מלא למשך 16 ימים - החל מיום שישי הקרוב ועד אחרי שמחת תורה. בתקופה זו, לא תהיה עבודה במגזר הציבורי ובמגזר הפרטי, למעט עובדים חיוניים. הדיונים נמשכו אל תוך הלילה וטרם פורסמה החלטת השרים.

עוד על פי המתווה המסתמן, ביום כיפור יתאפשרו תפילות בבתי הכנסת בהתאם למתווה התפילה שאושר לפני כשבוע. לאחר יום כיפור, יתאפשרו תפילות והפגנות בשטח פתוח בלבד, בקפסולות של עד 20 איש ובמרחק של עד קילומטר מהבית.

במהלך הישיבה אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי בשל מצב התחלואה, יש צורך להטיל על הציבור מגבלות לפרק זמן ממושך. "שמענו מהמומחים שאם לא ננקוט צעדים מיד נגיע אל פי התהום", מסר. " נדרש מאיתנו להטיל עכשיו סגר מלא למשך שבועיים. אחר כך נמשיך בעוד שבועיים של סגר, אני מקווה שעם פחות הגבלות , אבל זה תלוי בנתוני התחלואה".

לדבריו, "אחר כך אני מקווה שנוכל לחזור בהקדם לתכנית הרמזור ולניהול שגרת קורונה. מי שחושב שאנחנו יכולים לעבוד עם מגיפה מתפרצת ושזה לא ישפיע על הכלכלה - טועה. עדיף לעשות צעדים כאלה בחגים כשהכלכלה בהילוך נמוך יותר".

שר האוצר ישראל כ״ץ הצביע נגד החלטת הממשלה להטיל סגר הדוק על המגזר בפרטי: "ניתן היה לקדם צעדים לבלימת המחלה מבלי לפגוע פגיעה אנושה במפעלים ועסקים במגזר הפרטי, שאינם מקבלים קהל ומקפידים היטב על הוראות משרד הבריאות. חוסנה הכלכלי של מדינת ישראל הוא חלק מהחוסן הלאומי ויש לשמור עליו".

נגיד בנק ישראל אמיר ירון תמך בעמדת שר האוצר, כמו גם הפרויקטור רוני גמזו שהתנגד לסגר המהודק והציע לפעול לפי מתכונת של 50% פעילות במגזר הפרטי.

" עדיף להטיל את הסגר החמור במהלך תקופת החגים"

הקבינט קבע כי יוטל סגר מלא ביום שישי עד למוצאי חג שמחת תורה. לפי המתווה שהוצג בקבינט, ניתן יהיה לקיים הפגנות ו/או תפילות רק בחוץ, בקבוצות של עד 20 איש ובמרחק של עד 1 ק"מ מן הבית. כל בתי העסק שאינם חיוניים יסגרו, קבוצות סיכון יתבקשו להישאר בבתיהם, יינתן סיוע מוגבר לקשישים ומשטרת ישראל תקבל תיגבור.

אחרי פרסום הודעת העברת הנושא לממשלה, השר עמיר פרץ אמר: "קבינט הקורונה לא קיבל החלטה וזו היתה החלטה של צוות שרים שנתניהו שוחח איתם. לא קבינט הקורונה". 

מארגני מחאת הדגלים השחורים בתגובה: "מדובר בשעה קשה לעם ישראל. מדינת ישראל צוללת לתוך תהום עקב המחדלים הבלתי נגמרים של נתניהו. זהי שעה לכל עם ישראל להפנים את מה שאנו אומרים חודשים: נאשם בפלילים לא יכול לנהל מדינה. האשמה מוטלת לפתחו של הנאשם נתניהו. הוא ורק הוא אחראי לכישלון הגדול בתולדות המדינה".

במהלך הדיון בקבינט נשיא מועצת חכמי התורה, הרב שלום כהן, שוחח עם השר אריה דרעי בשיחת ועידה ואחריה פרסם מכתב לפיו הוא קורא למתפללים להתפלל בחוץ בלבד, תוך זהירות ושמירה על הכללים, כאשר ביום כיפור עצמו, יכנסו לתוך בית הכנסת רק אנשים שאין להם ברירה אלא להתפלל בפנים.

שר הביטחון גנץ שנמצא בחניית ביניים בטיסה חזרה מארה"ב, שוחח בטלפון עם ראש הממשלה נתניהו במשך חצי שעה והמסר שלו לנתניהו היה, כי עדיף להטיל את הסגר החמור במהלך תקופת החגים, בהם התפוקה הכלכלית נמוכה יותר, וזאת נוכח התחלואה הגבוהה.

יותר מוקדם בקבינט הקורונה, התגעלה מחלוקת גדולה בין הליכוד לכחול לבן, כאשר שני הצדדים שיגרו הודעות לעיתונות אלה נגד אלה.

בכחול לבן טענו שהם הסכימו למתווה של סגר כולל, בו יוגבלו גם ההפגנות, רק אם המשק נכנס להשבתה מלאה. אולם במהלך הישיבה, ראש הממשלה התכוון להביא את הגבלת ההפגנות לחקיקה, תוך שהוא מכרסם במהות הסגר הכולל, מבחינת המגזר העסקי וחירויות התפילה. המהלך של נתניהו דרדר את השיח בתוך קבינט הקורונה.

במהלך הדיון נתניהו אמר כי "אנחנו הולכים לסגר מלא בלאו הכי בגלל התחלואה, לכן עדיף עכשיו בחגים במחיר כלכלי נמוך ולא אחרי החגים במחיר כלכלי גבוה". מוקדם יותר אמרה הכלכלנית הראשית באוצר במהלך הדיון הסוער בקבינט כי עלות שבוע סגר מחמיר תהיה 10 מיליארד שקל בחגים ו-17 מיליארד שקל בשבוע רגיל. 

כמה דקות לפני מהדורות החדשות, יצא ראש הממשלה מדיוני הקורונה והעלה קטע וידאו קצר ובו אמר כי המצב קשה. "אני נמצא בין הדיונים, הם רצינים ומורכבים. ההחלטות הן קשות, אך אני מחויב להגן על החיים שלכם ויש פה סכנה לחיים ולכן אין ברירה אלא לקבל החלטות קשות, ונציל חיים".

עימות סביב מתווה ההפגנות

שר המשפטים אבי ניסנקורן הבהיר במהלך הישיבה כי הסכמת כחול לבן להגבלת ההפגנות מותנית בכך שיש סגר מלא, ואם בכוונת נתניהו והממשלה להותיר את המשק פתוח באופן חלקי, כפי שמבקש שר האוצר, הרי שגם ההפגנות יותרו.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הציע בישיבה לתקן את החוק כך שמניעת הפגנות תתאפשר במצב של סגר מוחלט ומקיף.

שר הביטחון בני גנץ דרש לזמן אנשי מקצוע רפואיים כדי לשמוע את עמדתם לגבי ההפגנות ולוודא שהם מביעים אותה בצורה פתוחה בקבינט הקורונה ולחדול בהמשך הדיון האובססיבי בסוגיית ההפגנות. גנץ אמר לשרים מכחול לבן: "תתעקשו על טובת האזרחים בבריאות ובעצירת התחלואה תוך איזון במרכיבי היהדות, הדמוקרטיה, הכלכלה והחברה ואל תתמקדו רק בסוגיית ההפגנות. עיצרו את הדיון חסר הפרופורציה בהפגנות מיד! נקבל את עמדת אנשי המקצוע בנושא החשוב של סגר מלא ומצב חירום. להחלטה שלנו יש השלכות על חיי אדם ונקבל אותה אך ורק בהתאם לעמדת אנשי המקצוע. רק לפי צורכי השעה בבריאות, ובכלכלה ובעצירת התחלואה".

בתגובה לכחול לבן, נתניהו אמר כי "ההמלצה של כל הגורמים המקצועיים הייתה להפסיק כל התקהלות - הפגנות ותפילות בחללים סגורים. אני תומך באופן מלא בזכות להפגין, אבל כל שבוע אזרחי ישראל רואים איך הם נדרשים לחגוג את החג לבד, איך הם נדרשים לעמוד בהנחיות הבריאות, ומנגד איך מפגינים מתקהלים בהמוניהם נגד כל כלל בריאותי. היום נפטרו 31 איש מהקורונה. אני נלחם על החיים של אזרחי ישראל. אני נלחם על בריאות הציבור. בזמן הזה יש מי עושים פוליטיקה קטנה. אנחנו במלחמה. תתעוררו!".

גם בין נתניהו לשר עמיר פרץ נערך עימות במהלך הישיבה. השר פרץ התייחס לכוונה של נתניהו להטיל סגר מלא ואמר לו: "אמון הציבור נפרם כי כל יומיים אנחנו מביאים הצעה אחרת. ההחלטות לא מחזיקות מעמד יותר מיומיים. אני מציע לקבל את המתווה שהכינו בלילה היועץ המשפטי, מ"מ המפכל ומנכ"ל משרד הבריאות. התנהלות כזו, זה מכבדת את הממשלה. כולם מסכימים שצריכים להטיל הגבלות, גם על הפגנות, אבל תנו לאנשי המקצוע לעשות זאת".

גם שר החוץ גבי אשכנזי התייחס לכוונת הטלת הסגר המלא. הוא ביקש לשמוע "אם הגורמים המקצועיים במערכת הבריאות אומרים שאין שום סיבה לסגר כללי, רוצה להבין למה ממליצים כאן על סגר מלא אם ככה. סגר מלא זו פגיעה אנושה למשק. זו גזירת מוות על אנשי העסקים. אי אפשר שההמלצות יהיו בניגוד להמלצות אנשי המקצוע בגלל שיקולים פוליטיים. סגר מלא הוא מוצא אחרון ולא כפתרון להפגנות". 

"לדרג הפוליטי אסור לקבוע את כללי מגבלות ההפגנות בתקופת סגר"

תחילת הישיבה, שהייתה אמורה להתחיל ב-11:30 נדחתה לשעה 14:00. לפני הישיבה קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות עם חלק מן השרים ואמר שבעקבות העלייה החדה בתחלואה, הוא יבקש להעביר החלטה על סגר כללי נרחב והידוק משמעותי במגבלות באופן מיידי, וכן סגירת ענפים נרחבים במשק.

לפני הדיון, כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו התייעצות עם צוות שרים מצומצם. שר הביטחון בני גנץ פרסם הודעה בשעות האחרונות לפיה "הזכות להפגין ולמחות היא קדושה וגם דרישתם של המבקשים להתפלל, כפי שנהג העם היהודי במשך אלפי שנים קדושה וצודקת".

לדברי גנץ, יוצגו בקבינט הקורונה מתווים מצומצמים לתפילות והפגנות על ידי גורמי המקצוע במשטרה, במשרד הבריאות ובייעוץ המשפטי לממשלה. "אנחנו נגבה את החלטתם, ננהג באחריות וברגישות בכדי לשמור על חיי האזרחים ובריאותם. אלו לא ימים רגילים ואני בטוח שכולם יקבלו זאת בהבנה", הוסיף שר הביטחון.

השר אריה דרעי פרש מישיבת קבינט הקורונה: "לא אתן למנוע תפילות לחלוטין במדינת ישראל, גם במרחב הציבורי", הוא אמר.

השרה אורית פרקש הכהן, שאינה חברה בקבינט הקורונה, ציינה היום כי את נושא הסגר המלא יש להעביר לישיבת ממשלה רחבה וכי היא תתנגד למהלך. "צריך לעשות הכל כדי לשמור על הבריאות אבל במקביל גם לשמור על הדמוקרטיה. לדרג הפוליטי אסור לקבוע את כללי מגבלות ההפגנות בתקופת סגר. זה נקרא ניגוד עניינים", לדבריה.

נשיאי המעסיקים לראש הממשלה: "מצפים שתהיה מבוגר אחראי"

נשיאי המעסיקים פנו לראש הממשלה: "מצפים שתהיה מבוגר אחראי ולא תביא לקריסת הכלכלה". הנשיאים התחייבו לאמץ אמנה אשר מגדילה את רמת האחריות של העסק למגבלות הקורונה, הכוונה היא שהמגזר העסקי יקבל על עצמו מגבלות באופן וולנטרי.

לפי הודעת ראשי המגזר העסקי, ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, אוריאל לין, נשיא לשכות המסחר, רו"ח איריס שטארק, ראש לשכת רוה"ח, ואבשלום וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, הם מתחייבים להגביל את העובדים במקום העבודה למינימום ההכרחי, ישיבות פיזיות יצומצמו לחמישה משתתפים - ורק במקרים הכרחיים.

ד"ר רון תומר מסר: "אני מצפה מכל חברי קבינט הקורונה לתמוך בעמדתו של שר האוצר ולמנוע מגבלות נוספות. הפעילות העסקית נמצאת במקום מאד שברירי והחלטה לא נכונה עלולה להוביל להרס של חלקים משמעותיים בכלכלה הישראלית ולהפסקת העסקה קבועה של מאות אלפי עובדים נוספים".

עוד כתבות

צילומים: AP - Ng Han Guan, Jeff Dean, Alexander Zemlianichenko, עיצוב: טלי בוגדנובסקי

קלקולים כלכליים: הסיכונים המרכזיים שמאיימים על הפריחה בשוקי המניות

דווקא כשמדדי מניות בעולם נמצאים בשיאי כל הזמנים, חשוב להתייחס לסיכונים שעלולים להעיב על השווקים ● המיידיים הם התחדשות האינפלציה במדינות רבות או לחלופין האטה כלכלית, ומתיחויות גיאופוליטיות שיסלימו למלחמות ● כתבה שנייה מתוך שתיים

ערן וולף. פרש מתפקיד מנכ''ל מימון ישיר אחרי 18 שנה / צילום: גבע טלמור

בגלל הריבית והמלחמה: ההפרשות להפסדי אשראי של מימון ישיר הוכפלו

חברת המימון לרכב הגדולה בישראל הפרישה אשתקד כמעט רבע מיליארד שקל להפסדי אשראי, בעיקר בגלל השפעות הריבית הגבוהה ● ברבעון הרביעי גרמה המלחמה להחרפת קשיי הלווים והגבייה, והרווח כמעט נעלם

סניף של סופר פארם / צילום: בר - אל

מכה לסופר פארם: בוועדת הכלכלה מקדמים חקיקה שתחליש את כוחה

לפי הצעת החוק שמקדמת ועדת הכלכלה, בכל קניון חדש שייפתח בחמש השנים הבאות - חנות הפארם הראשונה בו לא תהיה של סופר פארם ● נכון ל-2021, נתח השוק הכספי של הרשת היווה כ-85% עם כ-7.5 מיליארד שקל הכנסות

פרופ' אמנון שעשוע / צילום: Nasdaq, Inc

מרכב עד בנקאות: פיטורים של מאות עובדים בעסקים של אמנון שעשוע

בתוך חודשיים הבנק הדיגיטלי וואן זירו, חברת מכשירי העזר אורקם וכעת גם מובילאיי הודיעו על מהלכי התייעלות שבמסגרתם יפוטרו בסה"כ מעל 200 עובדים ● שעשוע בתגובה לפיטורים במובילאיי: "זו הייתה החלטה קשה" ● מקורבים לחברה טוענים כי אין קשר בין שלושת המקרים

טים קוק וסונדר פיצ'אי / צילום: Associated Press

"בלוקבסטר דיל": הדיווח שמקפיץ את מניית גוגל ב-5% במסחר המוקדם

מערכת ה-AI של גוגל עשויה להגיע למכשירי אפל כבר השנה, אם שיתוף הפעולה המתקיים בין החברות יושלם ● הדיווח על שיחות שיתוף הפעולה נחשף בבלומברג ומקפיץ את מניית אלפאבית בכ-5% במסחר המוקדם

טוקיו, יפן. השינוי קרוב? / צילום: טלי בוגדנובסקי

לראשונה מזה 17 שנה: יפן העלתה את הריבית

הבנק המרכזי ביפן הודיע הלילה על שינוי היסטורי לאחר 17 והעלה את הריבית במדינה ל-0.1% ● זאת לאחר שאפילו משבר האינפלציה העולמי ב־2022 לא הביא את יפן לחרוג ממדיניות הריבית השלילית ● בין הסיבות לשינוי: עליות שכר חדות

שיאן השכר בתקשורת נמצא במגזין אוטו / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

2.7 מיליון שקל בשנה: זה כנראה איש התקשורת הכי עשיר בישראל

טל חמו, מנכ"ל מגזין הרכב "אוטו", מחזיק ב-20% ממניות מהמגזין שבשליטת מימון ישיר ● עפ"י תנאי העסקתו הוא זכאי, בין היתר, למענק חתימה של מיליון שקל ולמענק התמדה בסכום כפול ● המגזין הרוויח אשתקד 2.4 מיליון שקל

תחנת הכוח של OPC בחדרה / צילום: באדיבות החברה

למרות התנגדות שרי הממשלה: הוות"ל אישרה שתי תחנות כוח במרכז

הוועדה אישרה את הקמתה של תחנת הכוח ריינדיר במועצה האזורית דרום השרון וכן את הרחבתה של תחנת הכוח OPC חדרה ● הממשלה לא אישרה את שתי התוכניות הללו במאי האחרון, ואם חבריה יתנגדו שוב, הצעד יסתום עליהן את הגולל

רני צים / צילום: איל יצהר

רני צים רותם את הקופה של פסגות לאקזיט אישי של רבע מיליארד שקל

צים מעוניין כי בית ההשקעות ינצל את המזומנים שנותרו בקופתו, לאחר מכירת מרבית הפעילויות שלו לבתי השקעות שונים, לרכישת מניותיו האישיות בחברת הקניונים שלו תמורת 250 מיליון שקל

הוות''ל לא עוזרת בהורדת מחירי הדיור / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי

הוותמ"ל תהפוך קבועה ובענף זועמים: "זלזול בדמוקרטיה וברשויות המקומיות"

אנשי מקצוע מותחים ביקורת קשה על הממשלה, שעומדת להחליט על הפיכת הוועדה למתחמי דיור מועדפים לוועדת קבע ● זאת בטענה לרמיסת הרשויות המקומיות, תוכניות מתאר קיימות ומתנגדים, וליצירת מאגר של מלאי תכנוני לא מעודכן, שאינו תורם לירידת מחירי הדירות

אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: מיכל רז חיימוביץ', shutterstock

אלו חברות התעופה שהודיעו רשמית על חזרה לישראל. מה הן מציעות?

דלתא ואיזיג'ט הכריזו בשבוע שעבר על חידוש הטיסות לנתב"ג, והן מצטרפות לשורת חברות תעופה נוספות שיחדשו בקרוב את הטיסות ● למרות העלייה בהיצע הטיסות, המחירים נותרו גבוהים, ורוב החברות לא מציעות מבצעים משמעותיים ● מתי כל אחת צפויה לחזור לארץ, ומה כלול במחיר?

5 דברים לדעת לפני פתיחת המסחר / עיבוד: טלי בוגדנובסקי

חמישה דברים שכדאי לדעת לקראת פתיחת המסחר בבורסה

יום המסחר בתל אביב צפוי להיפתח במגמה מעורבת ● מטבעות הקריפטו איבדו גובה אחרי שרשמו שיאים ● הורדת דירוג לאג"ח של אלקטרה פאוור ● לאומי: תפוקת הנפט היומית תצמח ל-13.6 מיליון חביות ● בנק אוף אמריקה: ייתכן והשוק מתחיל לפקפק בכך שהפד יבצע הפחתות ריבית של 75 נקודות בסיס בשנת 2024 ● גלובס עושה סדר לקראת פתיחת המסחר בבורסה 

מימין: אלי פסח, ד''ר להבית אקרמן וטוני כהן / צילום: אוראל עזרא

רשת מכבי אסתטיקה משנה מודל פעילות ומקימה רשת שותפים בפריסה ארצית

במסגרת המהלך תעניק הרשת שירותים אסתטיים באמצעות מרכזים רפואיים, מרפאות וקליניקות פרטיות, במקביל למודל הקודם במסגרתו השירותים הוענקו בחמשת המרכזים הרפואיים של הקופה

רונן דר ועומרי גלר, Run:AI / צילום: Run:AI

החברה שמשגעת את העולם עומדת לקנות אותם בעסקת ענק: הכירו את רונן דר ועמרי גלר

בזמן שהיו דוקטורנטים להנדסת חשמל בתל אביב, הרבה לפני ש-AI הפך לטרנד הלוהט של השווקים, חברו להם יחד עמרי גלר ורונן דר להקמת חברה בתחום - Run:AI ● מי הייתה המשקיעה הראשונה שהביעה בהם אמון, מתי הבינו שבינה מלאכותית תהיה הדבר הבא ואיך השפיעה עליהם המלחמה ● "לעובדים היה קשה לתפקד דווקא כשהבינה המלאכותית 'התפוצצה'"

מטוסי F-35 / צילום: Associated Press, Tsafrir Abayov

חרם הנשק על ישראל: המסלול העוקף של הולנד, הסכנה שאורבת באירופה

בניסיון לעקוף את החלטת בית המשפט שאין לספק חלקי F-35 לישראל, משרד הביטחון ההולנדי בודק אפשרות להעביר את החלקים לאיטליה או לארה"ב ● במקביל, ניצחון העתירה בבית בבית המשפט בהאג הובילה לשורת דרישות דומות בצרפת, בדנמרק, בבריטניה ובספרד

וול סטריט / צילום: Unsplash, lo lo

נעילה ירוקה בוול סטריט; מחירי הנפט קפצו ב-2%

הנאסד"ק עלה ב-0.8% ● מדד שנגחאי עלה ב-1% ● מובילאיי סוגרת יחידה ומפטרת 130 עובדים, מתוכם כ-90 בישראל ● מחר תתפרסם ביפן החלטת הריבית, ובגולדמן זאקס צופים שזו תעלה בפעם הראשונה מזה 17 שנה ● היום נפתחת ועידת ה-GTC השנתית של אנבידיה ● מיטב: יוון, איטליה ומדינות במזרח אירופה עשויות להיות יעד לפיזור השקעות מהמדדים היקרים בארה"ב

רכב חשמלי בטעינה. עיוותי מס הופכים אותו לפחות משתלם / צילום: Shutterstock

מקבלים רכב מהעבודה? זו הסיבה שפחות משתלם לבחור בדגם חשמלי

מס שווי השימוש העתיק, שמכניס למדינה 5 מיליארד שקל בשנה, לא מותאם לעידן הרכב החשמלי: מציע "הטבה" שנשחקת במהירות ומספק מוטיבציה שלילית לעבור לרכב חסכוני וירוק ● בציי הרכב ממשיכים להעדיף רכבי בנזין מזהמים, אבל נראה שהאוצר מעדיף זאת כך

צילום: AP - Manu Fernandez

המבצע הצבאי של טורקיה ועיראק להקמת מסדרון יבשתי למפרץ הפרסי

שתי המדינות מנצלות את העיכובים במסדרון היבשתי שמתכננת ארה"ב דרך ישראל וערב הסעודית, כדי להתקדם בפרויקט ● את הכוחות הן מרכזות במבצע נגד המחתרת הכורדית שמאיימת על טורקיה

עו”ד יעקב אטרקצ’י, בעל השליטה ומנכ''ל אאורה / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

יעקב אטרקצ'י מפנק את המשקיעים בתשואה ומסדר משכורת נאה לבנו

מניית חברת הבנייה אאורה זינקה ביותר מ-200% בשנה האחרונה ● כעת היא מפרסמת דוחות חזקים ולצידם מבקשת לאשר את תנאי העסקת בנו של הבעלים כמנהל חטיבת הנכסים המניבים עבור יותר מחצי מיליון שקל בשנה

מרואן עיסא. האם חוסל? / צילום: מתוך הרשתות החברתיות

מספר 3 בחמאס ואחד מאדריכלי ה-7 באוקטובר: מי היה מרוואן עיסא?

תקיפה נרחבת בנוסיראת בשבוע שעבר נועדה לחסל את מרוואן עיסא, סגן מפקד גדודי עז א־דין אל־קסאם וכעת בחמאס בודקים האם הוא אכן חוסל ● זהו ניסיון החיסול השני שלו של עיסא, שהתחנך מגיל צעיר במוסדות שמזוהים עם האחים המוסלמים