גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איך אדידס, Burberry ובחור אלמוני מניו יורק פיצחו את השיטה הקריאייטיבית

אדידס, Burberry ובחור אלמוני מניו יורק הצליחו לחבר בין עולם האינטרנט לזה הממשי ברחוב ● אורחים מנתחים מהלכים שיווקיים מעבר לים 

Outfront Media. מסכים בתחתית הניעו לתיוגים בסטורי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
Outfront Media. מסכים בתחתית הניעו לתיוגים בסטורי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

ב"גלובס" מכים את המומחים עם המדור "השראה בטוחה". במסגרתו בכירי
עולם השיווק והפרסום יבחרו, יכתבו וינתחו מהלכים מעוררי השראה בענף. מרביתם מחו"ל, אבל גם כאלו שהבריקו במיוחד בארץ.

שימוש נכון במדיום הוא המפתח להצלחה. כל איש פרסום ושיווק יודע זאת, ואת הנוסחה לכך רבים מנסים לפצח. פיצוח אמיתי הוא כזה שמייצר הדים, הנעה לפעולה וויראליות. שימוש נכון במדיום הוא כזה שמדבר את השפה של הפלטפורמה.

חיבור מבריק בין המדיומים הוא המאתגר ביותר, וכשזה קורה אז אין מישהו שלא ער או שמע על המהלך. מי שיודע להתאים את התוכן לרוח המדיום ולהביא את הבשורה המעניינת, זו שמעוררת השראה, מצליח לסחוף אחריו ולהשפיע. אך מי שיודע לייצר את החיבור בין המדיומים (IRL - אופליין לבין ה-URL - אונליין) הוא זה שמצליח 'לפצח את השיטה'. פיצוח קריאייטיבי שמחבר בין שני העולמות ומצליח למנף האחד את השני הוא לא דבר שכיח, וכשזה קורה, המהלך מתפוצץ וזוכה לבולטות ועניין יוצא דופן.

החיבור בין האופליין (IRL) לאונליין (URL) הוא חשוב ביותר בקמפיינים מסחריים, מכיוון שרוב קהל היעד הצרכני נמצא עדיין בשכבות גיל שמושפעות ונוכחות גם במדיומים מסורתיים (טלוויזיה, שילוט חוצות, עיתונות), ועל כן, מותגים צריכים לדעת לשמר פעילות שיווקית בכל הפלטפורמות ולשלב ביניהם באופן מיטבי.

חברת מדיה אמריקאית בשם Outfront Media ביצעה מהלך שכל מטרתו היה העברת המסר על כוחו של חיבור אוף ליין לאונליין. ב-Valentine's Day הם יצאו בקמפיין שילוט חוצות שעלה ב500,000 מסכים ברכבת התחתית ברחבי ארצות הברית, ובהם QR קוד המזמין את העוברים והשווים לסרוק ולהעלות סטורי לאינסטגרם עם פילטר מיוחד לכבוד ה-Valentine's Day בתיוג חבר ובתיוג חברת המדיה (Outfront Media) שהבטיחה לשתף את הסטורי גם בפרופיל שלה.

100 מיליון חשיפות במינימום מאמץ

המהלך זכה לאלפי שיתופים ברחבי הרשת והגיע ללמעלה מ-100 מיליון חשיפות. הסיבה לכך היא הרצון של העוברים והשווים ליהנות מתוכן מגניב במינימום מאמץ וכמובן אפשרות לקבל במה וחשיפה בעמוד החברה מה שגורם לאנשים מן המניין להרגיש "משפיענים לרגע".

חברת מוצרי הספורט, אדידס הייתה מהראשונות לעשות שימוש נבון בשילוב בין המדיות, כשהעלתה קמפיין שילוט חוצות נרחב, ובו כל שלט הוקדש למשפיען מוביל תחת הטקסט - "יש לנו זוג נעליים במיוחד בשבילך".

אדידס. כל שלט הוקדש למשפיען מוביל אחר / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

מעבר לשילוט עצמו שכמובן קיבל חשיפה נרחבת ברחובות שיקגו, המשפיענים קיבלו עדכון על המהלך המתבשל, אך בלי כל פרטיו. דבר שגרם לסקרנות בקרב המשפיענים שהזדרזו להגיע לשלט עם שמם, הצטלמו והעלו תמונה עם התיוג של אדידס, וזה עוד לפני שקיבלו את הנעל עצמה. גם העוקבים של אותם משפיענים התלהבו מהשילוט, צילמו ותייגו את המשפיען שהם אוהבים. השילוט היה הטריגר להנעה לפעולה, הן מצד המשפיענים והן מצד העוקבים שלהם. דבר שיצר חשיפה אקספוננציאלית למותג ולשיח שלו עם קהל הצרכנים מבלי לדבר או להזכיר בכלל את איכות הנעל.

מותג נוסף שידע לייצר חיבור סינרגטי בין האופליין לאונליין, הוא מותג העל burberry, שעד היום חתום על שלל קמפיינים הכוללים מיצגי רחוב מרהיבים (כדוגמת: מיתוג מוניות, שמשיות בחוף הים ומפרשיות) שגורמים לאנשים לרוץ, להצטלם ולשתף ברשתות החברתיות.

עולים לרגל להצטלם עם מיצגי הרחוב  

כל יוזר ברשת מחפש ליצור תוכן יפה ויזואלית, מגניב וייחודי. burberry פשוט יודעים לספק 'בצורה פשוטה' לאנשים העוברים ברחוב את הדרך הנוחה והמהירה ביותר ליצירת תוכן מהסוג הזה, מה שמקפיץ את החשיפה של מיצגי הרחוב למיליוני עיניים בכל רחבי העולם דרך הרשת.

burberry יצרו תנועה של מאות אלפי אנשים שפשוט 'עולים לרגל' ללוקיישנים שבו המיצגים ממוקמים, רק בשביל להצטלם ולהעלות לרשת ובכך מייצרים מכפיל כוח ובולטות למותג.

בין המהלכים מהסוג הזה, אפשר לזהות חברות שהשכילו למנף משברים ותקופות מאתגרות ויצאו עם מהלכים ברוח חברתית שעסקו בנושאים חשובים שכולם יכולים להתחבר אליהם. דוגמא טובה אפשר לראות במהלך של חברת Shutterfly (הדפסת תמונות אונליין) שיצאה בקמפיין בתחילת תקופת הקורונה הראשונה (אפריל 2020) ובו הציעה לאנשים להעלות ציור/תמונה שהכינו הילדים שלהם עם דברי תודה לצוותים הרפואיים שעובדים ימים כלילות למען בריאותם של אזרחי המדינה. את התמונות שהועלו לאתר החברה, היא הדפיסה ופרסמה בשלטי חוצות רבים ברחבי המדינה. כמובן שהבאזז סביב המהלך היה נרחב. ילדים הגיעו להצטלם עם הציור שלהם והעלו את התמונות לרשתות, אחרים העלו תמונה של הילדים עם ציורי תודה בתיוג ההאשטג של הקמפיין והחשיפה הייתה אדירה. החברה לא שילמה למשפיענים/פרזנטור/הפקה אלא שילמה רק בעבור המדיה עצמה ובכך יצרה מהלך אדיר בעלויות נמוכות ביותר.

Shutterfly. תמונות הגולשים פורסמו בשלטי חוצות  / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

"סיינפלד הרבה יותר טוב מפרינדס"

דוגמא נוספת ואחרונה לחיבור נכון ואפקטיבי בין האופליין לאונליין אפשר למצוא בעמוד האינסטגרם dudewithsign שהוקם באוקטובר 2019 על ידי בחור ניו יורקי אנונימי בשם סת' פיליפ.

העמוד שלו, שצבר תוך פחות משנה מעל 7 מיליון עוקבים!, מציג תמונות בהן עומד סת' במגוון לוקיישנים ציבוריים ברחבי ניו יורק ומחזיק שלט עם כיתוב מצחיק או ציני המתקשר לאותו לוקיישן או לסיטואציה מצחיקה. אחד הפוסטים הראשונים שעלו בעמוד שלו, היא תמונה שצולמה על רקע שלט חוצות של הסדרה "פרינדס" ובה מחזיק סת' שלט עם הכיתוב - "סיינפלד הרבה יותר טוב מפרינדס". פוסט שגרר מאות אלפי תגובות, לייקים, שיתופים ותיוגים.

סת' פיליפ. צבר תוך פחות משנה מעל 7 מיליון עוקבים / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

אין ספק שלשילוט חוצות בטיימס סקוור חשיפה ונראות אדירה. פוטנציאל החשיפה בלוקיישן זה הוא מהגדולים ועומד על 460,000 אנשים ביום, אך אם משלבים את האפקט המיתוגי עם עמוד אינסטגרם כמו dudewithsign שהוא בעל פוטנציאל חשיפה העומד על 7.4 מיליון אנשים ויותר, ניתן למנף את האפקט פי עשרות מונים ולייצר חשיפה וויראליות שבאופליין לבד אין אפשרות ליצור.

מותגים צריכים לשאוף לפעול באופן מותאם לכל אחת מהפלטפורמות (להתאים את אופי וסוג התוכן), אך הפוקוס החשוב ביותר צריך להיות מופנה למהלכים משולבי אופליין ואונליין באופן כזה הממקסם בנפרד את כוחו של כל מדיה בנפרד ומשלב באופן אופטימלי את החיבור בין השניים להשאת ערך גבוה, ייצור באז וחשיפה נרחבת שתגרום למהלכים שלהם להתפוצץ, במובן הטוב של המילה.

הדובדבנים שבקצפת הם כמובן הקריאייטיב והאסטרטגיה העומדים מאחורי הקמפיין. שניהם צריכים להיות כאלו המאפשרים להמונים לקחת חלק ולהפוך בעצמם לאלו שמייצרים את התוכן ומגדילים את החשיפה. קמפיין שמניע אנשים לפעולה יכול להגיע לחשיפה אדירה בעלויות זניחות ומעבר לכך מקרב את ההמונים למותג. רבים מהאנשים רוצים להיות משפיענים בעצמם, ולכן הזדמנויות שמספקות להם יצירת תוכן מעניין, מגניב, מקורי או השתתפות במהלך שאולי ישתף את התוכן שלהם בפרופיל של מותג/משפיען עם חשיפה משמעותית, גורמות לשיתוף פעולה מצד רבים מה שהופך לוויראלי ומגיע לחשיפה ואינגייג'מנט אדירים. 

הכותבת היא מנכ"לית סוכנות יומנז, Humanz, ניהול קמפיינים באמצעות משפיענים

עוד כתבות

השקל מול הדולר והאירו | עיצוב: טלי בוגדנובסקי (נוצר בעזרת AdobeFirefly)

הדולר יגיע ל-3.8 שקלים? איך תשפיע כניסה לרפיח על שער השקל

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים: "האירועים הביטחוניים החזירו את הדולר במהירות לרמה גבוהה; אולם על רקע היצעי המט"ח של יצואנים לתשלומי שכר ומסים, הרי שפוטנציאל הפיחות בטווח המיידי נותר מוגבל" ● גם יונתן כץ, כלכלן ראשי בלידר שוקי הון, מסכים כי השקל לא יגיב בעוצמה רבה מדי

קיבוץ בארי ההרוס / צילום: תמונה פרטית

לספר לדור הצעיר את סיפור השואה אחרי ה-7 באוקטובר - זו לא רק זכות, אלא חובה

השנאה כלפי מדינת ישראל מרימה ראש בכל כמה דורות ● לצד האסונות טבועה בנו, כחלק בלתי נפרד מה-DNA שלנו, היכולת המופלאה והחוסן לקום מהאסון הכי גדול ולהצליח לעשות ממנו נס ● גם הפעם, הדור הצעיר הוא שיכתבו את פרק התקומה

וורן באפט נואם באסיפה השנתית של ברקשייר האת'ווי

היורש, ההשקעה המסתורית, והדרך ל־50% תשואה בשנה: התובנות מהכנס הגדול של האורקל מאומהה

וורן באפט, המשקיע הפרטי הגדול והמפורסם בעולם עמד בסוף השבוע בפעם ה־51 על הבמה באומהה והשיב לשאלות משקיעיו במשך חמש שעות ● מדוע הקטין את ההחזקות שלו באפל, מה הוא חושב על מהפכת ה־AI, למה הוא מגדיל את קופת המזומנים שלו במקום להשקיע אותה, ומה היה עושה לו חזר לגיל 20

מימין: אריאל ארליך, יריב לוין, עוזי פוגלמן, רון סולקין / אילוסטרציה: טלי בוגדנובסקי, צילומים: אלכס קולומויסקי־ידיעות אחרונות, דוברות הרשות השופטת, איל יצהר

האינטרסים והדילים: מאחורי הקלעים של הוועדה לבחירת שופטים

עשרות שופטים ורשמים חדשים מונו בשבוע שעבר, צעד הכרחי לאור העומס הכבד על מערכת המשפט ● הפשרות שנאלצו לעשות בוועדה כדי לזכות במינויים החדשים, ההישגים של הקואליציה, השריף החדש בנגב והמשמעות הנעלמת של המילה "זמני" ● חמש הערות על בליץ המינויים

מתוך הקמפיין של רשות המסים / צילום: צילום מסך מיוטיוב

תוכנית הדגל של רשות המסים נכנסת היום לתוקף. כל מה שכדאי לדעת

תוכנית "חשבוניות ישראל" של רשות המסים למאבק בהון השחור, שתאפשר לקזז מע"מ מחשבונית רק לאחר קבלת מספר מיוחד, נכנסה היום לתוקף ● איך התוכנית החדשה תעבוד, על מי היא חלה, ומהן הסנקציות על מי שלא יפעל לפי החקיקה החדשה? מומחי המס מסבירים

מטוס קרב מדגם סוחוי 35 ממריא מבסיס חיל האוויר הרוסי חמיימים בסוריה / צילום: ap, Alexander Zemlianichenko

רוסיה מוכרת לאיראן 24 מטוסים, ומציבה לישראל אתגר חדש

אספקת מטוסי סוחוי ומערכות הגנה אווירית S־400 מרוסיה לאיראן מציבה את המזרח התיכון בפני אתגר חדש ● מומחים: "חיל האוויר האיראני בנוי על אמל"ח מיושן, הסוחוי מייצג דור אחר של מטוסים"

שר החוץ הטורקי, הקאן פידאן / צילום: Associated Press, Bilal Hussein

האינטרס המשותף של טורקיה ואיראן נחשף בראיון של שר החוץ

בתקופה האחרונה, רבים הרימו גבה בשל הפגישות התכופות של בכירי טורקיה דווקא עם מקביליהם האיראנים ● כעת מתברר כי שר החוץ של טורקיה טען בראיון, כי הוא מאמין שהמיליציות הפרו־איראניות בעיראק יכולות לפעול כנגד המחתרת הכורדית באזור סינג'אר שבצפון עיראק

בורסת תל אביב / צילום: Shutterstock

העליות בת"א התמתנו בנעילה מהחשש כי עסקת החטופים לא תצא לפועל

מדד ת"א 35 עולה ב-0.4% ● השקל הפגין איתנות השבוע, אך בסיכום אפריל נחלש מול הדולר ● אפל הציגה את תוצאותיה הכספיות והמניה זינקה ● במזרחי מעריכים כי למרות דוח התעסוקה הפושר של חודש אפריל בארה"ב לא אמור להשליך מהותית על תזמון הורדת הריבית ● באופנהיימר מזהים הזדמנויות במגזרי הפיננסים והתעשייה בשוק המניות האמריקאי

דורון ארזי, אסף וונד, אודי מוקדי / צילומים: ליאורה כץ, איל יצהר, דיויד שפר

שתי חברות ישראליות פרסמו דוחות בוול סטריט, ונפלו בסוף השבוע

במדור השבועי של גלובס בדקנו מה קרה למניות הישראליות הבולטות בוול סטריט במהלך הסופ"ש ● היפו צללה בכ-17% בעקבות מימושים ● סייברארק צללה למרות שהציגה דוח חזק עם תחזית חיובית ● ומניות רדקום וסרגון עלו בעקבות דיווחים על חוזים חדשים

פרויקט TechMod / הדמיה: 3division

בהשקעה של יותר ממיליארד שקל: הפרויקט שצפוי לשנות את מודיעין

פרויקט TechMod בשטח של יותר מ־100 אלף מ"ר יוקם בפארק הטכנולוגי במודיעין, על קרקע בשווי של כ-62 מיליון שקל ● השותפים בפרויקט מאמינים כי הוא יתן מענה לאחד החוסרים הגדולים בעיר - מקומות תעסוקה ● כיום יותר מ־75% מתושבי העיר עובדים מחוץ לה

מתחם תע''ש השלום / צילום: דמיטרי ספקטור

בכמה מכרה המדינה את הקרקע הכי לוהטת בכניסה לתל אביב

החברות אקרו נדל"ן וקטה ירכשו את הקרקע במתחם תע"ש השלום תמורת 644 מיליון שקל ועוד 67 מיליון שקל הוצאות פיתוח, פער של כמעט פי חמישה ממחיר המינימום אך נמוך משמעותית ממחיר השומה ● 5 הדונם ששווקו במכרז מיועדים למגורים בבנייה רוויה עם חזית מסחרית

מוצרים המיובאים על-ידי חברת דיפלומט

הממונה על התחרות: דיפלומט תשלם 9 מיליון שקל בשל הפרות חוק המזון

במסגרת ההסכמות אליהן הגיעה הממונה על התחרות עם יבואנית המזון, דיפלומט תשלם את העיצום הכספי בגין הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון, העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים שהיא מוכרת להם

מכוניות חדשות ממתינות לייצוא בנמל טיינג'ין בסין / צילום: Shutterstock

כל רכב חמישי שנמכר בארץ הוא מסין: הסיבות והחששות מאחורי הנתון החריג

למרות הרוחות הצוננות שנושבות מבייג'ין, נתוני מסירות הרכב מתחילת השנה מגלים ששוק הרכב הישראלי הופך להיות "סיני" במובהק ● עד כמה המגמה תלויה ביציבות הביקוש לרכב חשמלי בישראל והאם התדרדרות נוספת ביחסי ישראל–סין "תקרר" את הביקוש וההיצע

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: נועם מושקוביץ', דוברות הכנסת

נכנע ללחץ תושבי פתח תקווה? סמוטריץ' דורש לדון מחדש בתוכנית המטרו שכבר אושרה

שר האוצר מבקש ממזכיר הממשלה לאפשר לו להגיש בקשה לדיון נוסף בתוכנית לקו M2 של המטרו, בטענה שלא נשלחה לשרים כנדרש ● גורם המעורה בפרויקט: "מביך ששר האוצר מתנהג כמו אחרון המתנגדים, מטעמים צרים"

אילוסטרציה: shutterstock

ההתייקרות כבר פה, אספקת חומרי הגלם בסכנה: החרם הטורקי מכה בענף הבנייה

שלוש חברות הודיעו על העלאת מחירי מוצרים המשמשים לבנייה, בעקבות חסימת היצוא מטורקיה ● הפתרון המיידי: מסלולי "מעקף" שצפויים להוסיף עלויות ולעכב את הגעת הסחורות ● הקבלנים אובדי עצות: "חברות ביצוע יקרסו, עבודות תשתית יתייקרו, והציבור ישלם מחיר"

ד''ר רוני סימונס, עמותת שותפות מגן / צילום: ינאי יחיאל

שיטת טיפול חדשה מנסה לסייע ללוחמים במניעת פוסט טראומה

הגישה שמציעה עמותת שותפות מגן משכללת טיפול משנות ה-80 באמצעות טכנולוגיות מציאות רבודה, תנועות עיניים ושיטות לוויסות רגשי ● עד כה, מאות לוחמים ואנשי כוחות הביטחון עברו את הטיפול ●  ישראל מתגייסת

שרון רן שגב ונעמי רינת / צילום: יח''צ

לזכור ולא לשכוח: יוזמות אזרחיות להנצחת זכר השואה

גלובס מרכז שורה של יוזמות אזרחיות בולטות להנצחת זכר השואה בישראל ובעולם, במרחב הפיזי והדיגיטלי ● ישראל מתגייסת 

ראש ממשלת בלגיה, אלכסנדר דה-קרו / צילום: ap, Jean-Francois Badias

ראש ממשלת בלגיה: "לא יכולים להמשיך בעסקים כרגיל עם ישראל"

ראש ממשלת בלגיה אלכסנדר דה-קרו שינה את עמדתו ושוקל כעת הטלת סנקציות הכוללות איסור יבוא מוצרים מהתנחלויות, בשל הפעילות הישראלית בעזה ● הסביר כי שינוי העמדה שלו נובע מכך שיש "יותר מדי קורבנות כתוצאה מהפעולות הצבאיות הישראליות" ● ההערכות הן כי יוזמה כזו תיכשל ברמה האירופית

וול סטריט / צילום: Unsplash, Chenyu Guan

מגמה חיובית בוול סטריט; מניות השבבים מטפסות

הנאסד"ק עולה ב-0.6% ● בורסות אירופה ננעלו בעליות ● אייל הררי יחליף את ארז ענתבי כמנכ"ל אלוט ● אלון מאסק ממליץ לוורן באפט איזו מניה לקנות ● IBI בית השקעות: הירידה באינפלציה תאפשר ל-ECB להפחית את הריבית ביוני ● וורן באפט מכר מניות אפל ונראה שהוא פוזל להודו, "יש שם המון הזדמנויות" • בבנק אוף אמריקה דווקא ממליצים על אפל באפסייד של 33% • באופנהיימר ממליצים על מניות הבנקים הגדולים בארה"ב, "נסחרות בתמחור חסר עמוק"

נגמ''ש צה''לי / צילום: צילום מנתק

עסקת הענק של משרד הביטחון בתחום השריון

קבוצת אימקו ומשרד הביטחון הודיעו על הסכם מסגרת רב־שנתי בסך 377 מיליון שקל ● ההסכם החדש צפוי יותר מלהכפיל את צבר ההזמנות של הקבוצה לסך של כ־725 מיליון שקל ● בעקבות העסקה, מניית אימקו זינקה ב-19% ● ובאיזה חוזה זכתה היום אלביט?