גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

איך אדידס, Burberry ובחור אלמוני מניו יורק פיצחו את השיטה הקריאייטיבית

אדידס, Burberry ובחור אלמוני מניו יורק הצליחו לחבר בין עולם האינטרנט לזה הממשי ברחוב ● אורחים מנתחים מהלכים שיווקיים מעבר לים 

Outfront Media. מסכים בתחתית הניעו לתיוגים בסטורי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין
Outfront Media. מסכים בתחתית הניעו לתיוגים בסטורי / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

ב"גלובס" מכים את המומחים עם המדור "השראה בטוחה". במסגרתו בכירי
עולם השיווק והפרסום יבחרו, יכתבו וינתחו מהלכים מעוררי השראה בענף. מרביתם מחו"ל, אבל גם כאלו שהבריקו במיוחד בארץ.

שימוש נכון במדיום הוא המפתח להצלחה. כל איש פרסום ושיווק יודע זאת, ואת הנוסחה לכך רבים מנסים לפצח. פיצוח אמיתי הוא כזה שמייצר הדים, הנעה לפעולה וויראליות. שימוש נכון במדיום הוא כזה שמדבר את השפה של הפלטפורמה.

חיבור מבריק בין המדיומים הוא המאתגר ביותר, וכשזה קורה אז אין מישהו שלא ער או שמע על המהלך. מי שיודע להתאים את התוכן לרוח המדיום ולהביא את הבשורה המעניינת, זו שמעוררת השראה, מצליח לסחוף אחריו ולהשפיע. אך מי שיודע לייצר את החיבור בין המדיומים (IRL - אופליין לבין ה-URL - אונליין) הוא זה שמצליח 'לפצח את השיטה'. פיצוח קריאייטיבי שמחבר בין שני העולמות ומצליח למנף האחד את השני הוא לא דבר שכיח, וכשזה קורה, המהלך מתפוצץ וזוכה לבולטות ועניין יוצא דופן.

החיבור בין האופליין (IRL) לאונליין (URL) הוא חשוב ביותר בקמפיינים מסחריים, מכיוון שרוב קהל היעד הצרכני נמצא עדיין בשכבות גיל שמושפעות ונוכחות גם במדיומים מסורתיים (טלוויזיה, שילוט חוצות, עיתונות), ועל כן, מותגים צריכים לדעת לשמר פעילות שיווקית בכל הפלטפורמות ולשלב ביניהם באופן מיטבי.

חברת מדיה אמריקאית בשם Outfront Media ביצעה מהלך שכל מטרתו היה העברת המסר על כוחו של חיבור אוף ליין לאונליין. ב-Valentine's Day הם יצאו בקמפיין שילוט חוצות שעלה ב500,000 מסכים ברכבת התחתית ברחבי ארצות הברית, ובהם QR קוד המזמין את העוברים והשווים לסרוק ולהעלות סטורי לאינסטגרם עם פילטר מיוחד לכבוד ה-Valentine's Day בתיוג חבר ובתיוג חברת המדיה (Outfront Media) שהבטיחה לשתף את הסטורי גם בפרופיל שלה.

100 מיליון חשיפות במינימום מאמץ

המהלך זכה לאלפי שיתופים ברחבי הרשת והגיע ללמעלה מ-100 מיליון חשיפות. הסיבה לכך היא הרצון של העוברים והשווים ליהנות מתוכן מגניב במינימום מאמץ וכמובן אפשרות לקבל במה וחשיפה בעמוד החברה מה שגורם לאנשים מן המניין להרגיש "משפיענים לרגע".

חברת מוצרי הספורט, אדידס הייתה מהראשונות לעשות שימוש נבון בשילוב בין המדיות, כשהעלתה קמפיין שילוט חוצות נרחב, ובו כל שלט הוקדש למשפיען מוביל תחת הטקסט - "יש לנו זוג נעליים במיוחד בשבילך".

אדידס. כל שלט הוקדש למשפיען מוביל אחר / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

מעבר לשילוט עצמו שכמובן קיבל חשיפה נרחבת ברחובות שיקגו, המשפיענים קיבלו עדכון על המהלך המתבשל, אך בלי כל פרטיו. דבר שגרם לסקרנות בקרב המשפיענים שהזדרזו להגיע לשלט עם שמם, הצטלמו והעלו תמונה עם התיוג של אדידס, וזה עוד לפני שקיבלו את הנעל עצמה. גם העוקבים של אותם משפיענים התלהבו מהשילוט, צילמו ותייגו את המשפיען שהם אוהבים. השילוט היה הטריגר להנעה לפעולה, הן מצד המשפיענים והן מצד העוקבים שלהם. דבר שיצר חשיפה אקספוננציאלית למותג ולשיח שלו עם קהל הצרכנים מבלי לדבר או להזכיר בכלל את איכות הנעל.

מותג נוסף שידע לייצר חיבור סינרגטי בין האופליין לאונליין, הוא מותג העל burberry, שעד היום חתום על שלל קמפיינים הכוללים מיצגי רחוב מרהיבים (כדוגמת: מיתוג מוניות, שמשיות בחוף הים ומפרשיות) שגורמים לאנשים לרוץ, להצטלם ולשתף ברשתות החברתיות.

עולים לרגל להצטלם עם מיצגי הרחוב

כל יוזר ברשת מחפש ליצור תוכן יפה ויזואלית, מגניב וייחודי. burberry פשוט יודעים לספק 'בצורה פשוטה' לאנשים העוברים ברחוב את הדרך הנוחה והמהירה ביותר ליצירת תוכן מהסוג הזה, מה שמקפיץ את החשיפה של מיצגי הרחוב למיליוני עיניים בכל רחבי העולם דרך הרשת.

burberry יצרו תנועה של מאות אלפי אנשים שפשוט 'עולים לרגל' ללוקיישנים שבו המיצגים ממוקמים, רק בשביל להצטלם ולהעלות לרשת ובכך מייצרים מכפיל כוח ובולטות למותג.

בין המהלכים מהסוג הזה, אפשר לזהות חברות שהשכילו למנף משברים ותקופות מאתגרות ויצאו עם מהלכים ברוח חברתית שעסקו בנושאים חשובים שכולם יכולים להתחבר אליהם. דוגמא טובה אפשר לראות במהלך של חברת Shutterfly (הדפסת תמונות אונליין) שיצאה בקמפיין בתחילת תקופת הקורונה הראשונה (אפריל 2020) ובו הציעה לאנשים להעלות ציור/תמונה שהכינו הילדים שלהם עם דברי תודה לצוותים הרפואיים שעובדים ימים כלילות למען בריאותם של אזרחי המדינה. את התמונות שהועלו לאתר החברה, היא הדפיסה ופרסמה בשלטי חוצות רבים ברחבי המדינה. כמובן שהבאזז סביב המהלך היה נרחב. ילדים הגיעו להצטלם עם הציור שלהם והעלו את התמונות לרשתות, אחרים העלו תמונה של הילדים עם ציורי תודה בתיוג ההאשטג של הקמפיין והחשיפה הייתה אדירה. החברה לא שילמה למשפיענים/פרזנטור/הפקה אלא שילמה רק בעבור המדיה עצמה ובכך יצרה מהלך אדיר בעלויות נמוכות ביותר.

Shutterfly. תמונות הגולשים פורסמו בשלטי חוצות  / צילום: צילום מסך מתוך הקמפיין

"סיינפלד הרבה יותר טוב מפרינדס"

דוגמא נוספת ואחרונה לחיבור נכון ואפקטיבי בין האופליין לאונליין אפשר למצוא בעמוד האינסטגרם dudewithsign שהוקם באוקטובר 2019 על ידי בחור ניו יורקי אנונימי בשם סת' פיליפ.

העמוד שלו, שצבר תוך פחות משנה מעל 7 מיליון עוקבים!, מציג תמונות בהן עומד סת' במגוון לוקיישנים ציבוריים ברחבי ניו יורק ומחזיק שלט עם כיתוב מצחיק או ציני המתקשר לאותו לוקיישן או לסיטואציה מצחיקה. אחד הפוסטים הראשונים שעלו בעמוד שלו, היא תמונה שצולמה על רקע שלט חוצות של הסדרה "פרינדס" ובה מחזיק סת' שלט עם הכיתוב - "סיינפלד הרבה יותר טוב מפרינדס". פוסט שגרר מאות אלפי תגובות, לייקים, שיתופים ותיוגים.

סת' פיליפ. צבר תוך פחות משנה מעל 7 מיליון עוקבים / צילום: צילום מסך מתוך אינסטגרם

אין ספק שלשילוט חוצות בטיימס סקוור חשיפה ונראות אדירה. פוטנציאל החשיפה בלוקיישן זה הוא מהגדולים ועומד על 460,000 אנשים ביום, אך אם משלבים את האפקט המיתוגי עם עמוד אינסטגרם כמו dudewithsign שהוא בעל פוטנציאל חשיפה העומד על 7.4 מיליון אנשים ויותר, ניתן למנף את האפקט פי עשרות מונים ולייצר חשיפה וויראליות שבאופליין לבד אין אפשרות ליצור.

מותגים צריכים לשאוף לפעול באופן מותאם לכל אחת מהפלטפורמות (להתאים את אופי וסוג התוכן), אך הפוקוס החשוב ביותר צריך להיות מופנה למהלכים משולבי אופליין ואונליין באופן כזה הממקסם בנפרד את כוחו של כל מדיה בנפרד ומשלב באופן אופטימלי את החיבור בין השניים להשאת ערך גבוה, ייצור באז וחשיפה נרחבת שתגרום למהלכים שלהם להתפוצץ, במובן הטוב של המילה.

הדובדבנים שבקצפת הם כמובן הקריאייטיב והאסטרטגיה העומדים מאחורי הקמפיין. שניהם צריכים להיות כאלו המאפשרים להמונים לקחת חלק ולהפוך בעצמם לאלו שמייצרים את התוכן ומגדילים את החשיפה. קמפיין שמניע אנשים לפעולה יכול להגיע לחשיפה אדירה בעלויות זניחות ומעבר לכך מקרב את ההמונים למותג. רבים מהאנשים רוצים להיות משפיענים בעצמם, ולכן הזדמנויות שמספקות להם יצירת תוכן מעניין, מגניב, מקורי או השתתפות במהלך שאולי ישתף את התוכן שלהם בפרופיל של מותג/משפיען עם חשיפה משמעותית, גורמות לשיתוף פעולה מצד רבים מה שהופך לוויראלי ומגיע לחשיפה ואינגייג'מנט אדירים.

הכותבת היא מנכ"לית סוכנות יומנז, Humanz, ניהול קמפיינים באמצעות משפיענים

עוד כתבות

גיא נתן / צילום: תומר שלום

בגיל 27 הוא מנהל קרן גידור ויש לו 100 אלף עוקבים: "אנחנו נוביל את התעשייה. הבמה כבר לא שמורה רק למוסדיים"

חמוש בטריקו ושרשרת עם שור מזהב, הפך גיא נתן לגורו של משקיעי ריטייל, עם למעלה מ־100 אלף עוקבים באינסטגרם, פודקאסט מצליח וקרן גידור ● בראיון לגלובס הוא מספר איך פציעה בצבא שינתה לו את המסלול, מה מנהלי השקעות מסורתיים מפספסים: "כבר אין מנטליות של קח את הכסף וזהו", וממה הוא חושש: "אנשים יאבדו הרבה מאוד כסף וילמדו את השיעור הכי קשה של החיים"

בעלי השליטה והמנכ''לים המשותפים, האחים צחי ועידו חג'ג', עם רותם סלע / צילום: Israel Hadari

שלוש דירות, 100 מיליון שקל: האחים חג'ג' חושפים את העסקאות בשדה דב

באירוע חגיגי האחים חג’ג’ חשפו את הדגם של פרויקט FIRST העתידי בשדה דב, הכולל מגדל בן 45 קומות ושלושה בנייני בוטיק בני 9 קומות ● מוזיאון ישראל קיבל תרומה נדירה מהאספן האמריקאי מרטין מרגוליס ● ובסאפיינס מתחיל סבב מינויים חדש לאחר המעבר לבעלות חדשה וההפיכה לחברה פרטית ● אירועים ומינויים

סטיב ויטקוף, השליח המיוחד של ארה''ב למזרח התיכון. דוחא (מאי) / צילום: ap, Alex Brandon

פסגת מיאמי: וויטקוף והמתווכות ידונו על ההסכם בעזה

ארה"ב והמתווכות סבורות: ישראל וחמאס גוררות רגליים ● עדויות שורדי השבי בשב"כ חושפות: כך פועל חמאס מבפנים ● בממשלה דנים באפשרות להקמת טריבונל צבאי ייעודי להעמדת מחבלי הנוח'בה לדין ● המאבק פנימי שמאיים על עתיד חיזבאללה ● בנט: "פרצו לי לטלגרם, צ'אטים ומספרים אמיתיים הופצו" ● חשש במערכת הביטחון: יש בידי הפורצים שמות ומספרים של בכירים ביטחוניים ● עדכונים שוטפים

משרדי סלקום / צילום: עוזי פורת

שירותי האינטרנט של לקוחות סלקום חזרו לפעילות: "מתחקרים את האירוע"

לקוחות חברת סלקום דיווחו על תקלות בשימוש באינטרנט ● בסלקום מעדכנים: "השירות חזר לפעילות. אנחנו מתחקרים את האירוע ומתנצלים על אי-הנוחות"

עבודות על המטרו בשכונת כפר גנים בפתח תקווה / צילום: דרור מרמור

פרויקט הענק עובר לשלב הביצוע: הונחה אבן הפינה להקמת המטרו בגוש דן

בטקס רשמי שנערך הבוקר, הפרויקט שאמור לשנות את מפת התחבורה במרכז הארץ עובר משלב התכנון לשלב ביצועי ראשון ● רשת המטרו צפויה לכלול 3 קווים שיחברו בין 24 רשויות לאורך 300 ק"מ של מנהרות ● עם זאת, המטרו עדיין ניצב בפני שורה ארוכה של אתגרים - תכנוניים, ניהוליים ותפעוליים

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' / צילום: שלומי יוסף

הדוח הסופי של האוצר: מס מדורג על רווחי הבנקים שמעל ל-50% ביחס לשנים קודמות

לפי הדו"ח הסופי של הצוות הבין משרדי: העלייה החריגה בשיעורי הרווחיות של הבנקים נובע מהריבית הגבוהה ומסביבה תחרותית מוגבלת וריכוזית ■ אגף התקציבים ונציג בנק ישראל התנגדו: "הכיוון שהתגבש בדוח הסופי, לא שיקף את הלך הרוח במהלך דיוני הצוות"

שכונת הדר יוסף / צילום: ויקיפדיה

השכונה הוותיקה בצפון ת"א משתנה: מגדלים עם הרבה פחות חניה

התחדשות עירונית רחבת־היקף מתקדמת בתל אביב וברמת גן עם מאות דירות חדשות, בהן דיור בהישג יד להשכרה וללא חניה בחלק מהמתחמים ● קטה גרופ נכנסת לשוק ההון עם גיוס אג"ח ראשון ● ורובי קפיטל והפניקס סגרו עסקת מימון בהיקף של יותר מחצי מיליארד שקל לפרויקט מגורים בירושלים ● חדשות השבוע בנדל"ן 

בורסת תל אביב / צילום: טלי בוגדנובסקי

הבורסה בת"א ננעלה בעליות, מניות האנרגיה זינקו

ת"א 35 עלה בכ-0.7% לשיא ה-59 שלו השנה ● השקל תנודתי לאחר פרסום נתוני האינפלציה בארה"ב ● מניות התקשורת יורדות ומעיבות על השוק, מנגד אישור עסקת הגז תומכת בשוק ● אפקון גייסה 74 מיליון שקל ממשקיעים מוסדיים, מור תהפוך לבעלת עניין ● ה-ECB הותיר את הריבית ללא שינוי, בבריטניה הריבית ירדה ברבע אחוז כצפוי

היו”ר אילן בן ישי ועידן כץ, מנכ”ל ובעלים בנטו פיננסים / איור: גיל ג'יבלי

נטו פיננסים: למרות ביקורת מהמדינה, העליון אישר הליך גישור לפיצוי החוסכים

השופט גרוסקופף קבע כי הדיון בערעור שהגישו חוסכים על הפטור שקיבלו סוכני נטו מתביעות יידחה ל-2026 ● חלק מהחוסכים מתנגדים: "הגישור נועד לחפות על המחדלים וירחיק את הריפוי" ● בהסדר חוב נמכרה פעילות נטו לארבע עונות בכ-50 מיליון שקל

רועי כחלון, מנהל רשות החברות הממשלתיות / צילום: רשות החברות הממשלתיות

רשות החברות: חשש לאיתנות הפיננסית של מקורות בעקבות שינוי רגולציה

רשות החברות הממשלתיות מתנגדת לעדכון מנגנון האסדרה שמקדמת רשות המים וטוענת כי המהלך יסכן פיננסית את חברת מקורות ● עוד נטען כי רשות המים התעלמה מהמלצותיו של יועץ מיוחד שמונה לבחון את השפעת עדכון הרגולציה על החברה ● רשות המים: המהלך יאזן בין הצורך בהשקעות בתשתיות לבין שמירה על אינטרס הצרכנים

וול סטריט / צילום: Shutterstock

וול סטריט ננעלה בעליות; אנבידיה ואורקל זינקו, נייקי נפלה ב-11%

אורקל הצטרפה לקבוצת משקיעים שאמורה להוביל את פעילות TikTok בארה״ב ● הדוח של נייקי: שיפור בארה"ב, ירידה חדה במכירות בסין ● בוול סטריט נערכים ליום פקיעת האופציות הגדול בהיסטוריה ● הבנק המרכזי של יפן החליט להעלות את הריבית במדינה ל-0.75%, הרמה הגבוהה ביותר מאז 1995 ● הבורסות באירופה ננעלו במגמה חיובית

בנייה חדשה / צילום: Shutterstock

83 אלף דירות מחכות לקונים - וזו הסיבה שהיזמים ממשיכים לבנות

נתוני הלמ"ס מצביעים על כך שמלאי הדירות הלא מכורות בישראל הכפיל עצמו בתוך חמש שנים ועומד על שיא היסטורי ● תל אביב מובילה ברשימה, ואחריה ירושלים ובת ים ● מהן הסיבות שהיזמים לא מפסיקים לבנות, ואיפה ייקח 7 שנים להיפטר מהמלאי?

וול סטריט, תמשיך להיות ירוקה? / צילום: ap, Mary Altaffer

נעילה ירוקה בוול סטריט: נאסד"'ק עלה ב-1.4%

נתוני האינפלציה בארה"ב לחודש נובמבר הפתיעו לטובה ועמדו על 2.7%, מה שהוביל לעליות בוול סטריט ● נעילה חיובית באירופה, הדאקס קפץ בכ-1.1% ● מחר צפוי להיות יום תנודתי במיוחד ● חברת הספנות הישראלית צים עומדת למכירה, אך MSC מכחישה שהיא הרוכשת ● הבנק המרכזי של האיחוד האירופי הותיר את הריבית ללא שינוי, בבריטניה הריבית ירדה ל-3.75%

"שינוי כיוון מרהיב של נתניהו": כך מסקרים בעולם את עסקת הגז עם מצרים

גלובס מגיש מדי יום סקירה קצרה של ידיעות מעניינות מהתקשורת העולמית על ישראל ● והפעם: איך מסקרים בעולם את עסקת הגז הגדולה של ישראל ומצרים, שגריר ארה"ב בצרפת מדבר על האנטישמיות הגואה במדינה, איך משפיעה אסטרטגיית הביטחון של טראמפ על ישראל, ושגריר ארה"ב בישראל לשעבר במאמר מאלף לאטלנטיק: "הפסקת התמיכה בישראל - טעות אסטרטגית" ● כותרות העיתונים בעולם

מאגר לוויתן. בעיגול: עבד אל־פתאח א־סיסי, נשיא מצרים / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

מי ירוויח ומה זה יעשה למחירי החשמל בישראל: כל מה שכדאי לדעת על עסקת הגז הענקית עם מצרים

עסקת הגז הגדולה בתולדות ישראל צפויה לצאת דרך, לאחר שמשרד האנרגיה אישר את היתר היצוא הסופי למאגר לוויתן ● מי ירוויח מהעסקה, מה זה יעשה למחירי החשמל, ואיך זה ישפיע על מצרים? ● גלובס עושה סדר

גם זה קרה פה / צילום: Shutterstock

שכירים? גם בשנה הבאה קרן ההשתלמות שלכם תהיה שווה פחות

ההטבה הכי גדולה של השכירים מתכווצת ● ומכסת הגיוס היא רק המלצה ● זרקור על כמה עניינים שעל הפרק

אביגדור וילנץ / צילום: אינטל

זנדסק מגיעה לישראל: רוכשת את אנליש בכ-40-50 מיליון דולר

הרכישה תאפשר לחברת התוכנה האמריקאית לפתוח לראשונה מרכז פיתוח בישראל ● בין המשקיעים המוקדמים בחברת ה-AI הקטנה: קרן TLV Partners, אביגדור וילנץ, בני שניידר ואריק קליינשטיין מקרן גלילות

ניר וברית בן עמרם, בעלי בלונדי גריל צ'יז / צילום: משה ניסים

"רעדתי מפחד": בית הקפה שממציא את עצמו מחדש אחרי שנים סוערות

ברית וניר בן עמרם נאלצו לסגור את העסקים שלהם בקורונה, ותכננו לפתוח בית קפה בצפון ב-8 באוקטובר 2023 ● מאוחר יותר, כשפתחו בירושלים, החלה המלחמה עם איראן: "חיילים צוחקים איתי שפעם הבאה אשלח להם צו 8 מראש" ● ולמרות הכול, הם מצליחים להגשים את החלום שלהם: "אפשר לקנות אלף מאפים טעימים, אבל אנחנו רוצים לעורר באנשים זיכרונות"

KGM טורס הייבריד / צילום: יח''צ

עם מנוע מסין והחל מ-180 אלף שקל: הקוריאנית החדשה שתתחרה ביונדאי וטויוטה

היצרנית הקוריאנית חדורת המוטיבציה נכנסת לפלח ההיברידי באמצעות "קיצור דרך": KGM טורס הייבריד כולל מערכת הנעה מוכחת מתוצרת BYD ● העיצוב קשוח, צריכת הדלק נמוכה יחסית ורמת האבזור מכובדת ביחס למחיר, אבל השכנים מקוריאה מציבים תחרות קשה

חתימה על צוואה / אילוסטרציה: Shutterstock

ההורה לא מימש את זכויותיו ונפטר. האם יורש רשאי להגיש תביעה בשמו?

בת הגישה בשם אמה המנוחה תביעה נגד אחיה, בדרישה לבטל עסקת מתנה של מקרקעין שביצע אביהם המנוח ● הבת טענה כי מחצית מהזכויות במקרקעין שייכות לאם מכוח נישואי הוריהם, ולכן האב לא היה רשאי להעניק במתנה זכויות שאינן בבעלותו ● מה קבע ביהמ"ש?